Onko kofeiini perkeleestä?

Rev.McMoon

Kun muistelen millaisia oireita kroonistunut kofeiinimyrkytys minulle aiheutti, tulee väistämättä mieleen, että jos olisin niin sanotusti taivaaseen päin kallellani, sanoisin kofeiinin olevan perkeleen keksintö.

Oireet liittyivät hyvin monella tavalla kuolemaan, masennus tuntui syvältä kaivolta, ja kun katsoit ylöspäin, näit, että oli yö. Ahdistuneisuus oli kuolemankauhua, joka liittyi useimmiten sairauksien ja kuoleman ajattelemiseen ja pelkäämiseen. Kun ahdistus kohosi tarpeeksi, sai paniikkiohtaus jähmettymään kuolemanodotustilaan kuin sänkipellolla kyyhöttävän jäniksenpennun.

Aivoni yrittivät kiduttaa minut järjiltäni ympärivuorokautisilla kivuilla, jotka muistuttivat hampaiden vihlontaa tai hammaslääkärin poraa hermossa, kofeiini vain levitti kipuja sattumanvaraisesti ympäri kehoa. Hampaani eivät suostuneet pureskelemaan ruokaa, nieluni ei suostunut nielemään, aivoni yrittivät tappaa minut nälkään. Masennuksen puhjettua täyteen kukkaan vuoden 2000 loppuvuodesta, olin kaksi kuukautta niin lähellä itsemurhaa, että poltin jo kaikki vanhat runoni. Kaiken kaikkiaan sanoisin, että minulle kofeiini on hiipivää hulluutta ja vahvimmin kuolemaan sidoksissa oleva huume jonka tiedän.

Tässä olisi yksi tutkimuksenaihe lisää, kofeiininkäytön ja mahdollisesti jopa siihen liittyvän kofeiiniherkkyyden ja -aineenvaihdunnan yksilöllisten erojen korrelaatio nuorten kuolemaa ihannoivien, morbidien kulttien, ihanteiden ja käyttäytymisen esiintymiseen.

http://qmies.blogit.fi/

34

5374

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kahvin ystävä

      Ihan tuubaa. Ja kahvi on kahvipensaasta, ei perkeleestä.

      • S-marketissakin

        Juhla-Mokka tarjouksessa=) Nam..


      • onkin
        S-marketissakin kirjoitti:

        Juhla-Mokka tarjouksessa=) Nam..

        ja helpottaa astmaatikkojakin ja päänsärkyä.


      • Rev.McMoon
        onkin kirjoitti:

        ja helpottaa astmaatikkojakin ja päänsärkyä.

        kofeiinin yleisin vieroitusoire, huumeriippuvuudella on hintansa.


    • Ilman kahvia ja teetä

      Tuo kofeiini vaikuttaa ihmisiin eri lailla, minun ongelmani alkoi kahvin ja teen juomisen lopettamisesta. Tein siinä virheen. Olisi pitänyt käyttää kahvia ja teetä, jotka aiheuttavat vaivoja vasta sitten kun rupesin niitä lopettamaan.

      Nyt kun olen ollut kahvia ja teetä joitakin viikkoja ilman ja sitä ennen lopettelin kahvin ja teen käyttöä, sain nukahtamisongelmat, eli te jotka käytätte kahvia ja teetä ja joilla ei ole kofeiinista ongelmia, jatkakaa kahvin ja teen juomista, sillä kofeiinista irtaantuminen tuo kaikkein pahimmat oireet.

      Minä nykyisin juon kofeiinitonta kahvia, en huomaa maussa mitään eroa. Vatsa toimii heikosti kun kofeiinin jätin, mutta tämän päätöksen takana pysyn ja en palaa enää kofeiinituotteisiin. Jouluna aion kyllä suklaata hieman syödä.

      Kahvin ja teen jätin refluksitaudin vuoksi, en sen vuoksi ettäkö kofeiini olisi myrkkyä.

      Huomasin kesällä vapinaa aina käsissäni aamuisin ja kesti pitkän aikaa ennenkuin tajusin että vapina sormissani ja käsissäni johtuu kahvista, siis kofeiinista.

      • etteivät

        oireesi (unettomuus ym.) johdu kofeiinittoman kahvin valmistuksessa käytettävistä myrkyistä?


      • Rev.McMoon
        etteivät kirjoitti:

        oireesi (unettomuus ym.) johdu kofeiinittoman kahvin valmistuksessa käytettävistä myrkyistä?

        unettomuus, itselläni se kesti yli puoli vuotta, enkä juonut mitään kahvia, kofeiinitontakaan. Kofeiini pestään kahvista tietääkseni pelkällä vedellä koska kofeiini on vesiliukoinen toksiini.

        Kofeiinivieroitus voi merkitä pahimmillaan yli puolen vuoden rääkkiä, joka tuntuu siltä kuin olisi yhtä aikaa paha flunssa ja krapula, kofeiinivieroitus voi olla paljon rankempi juttu kuin morfiinivieroitus jos myrkytys on ollut paha.


      • jaazaa
        Rev.McMoon kirjoitti:

        unettomuus, itselläni se kesti yli puoli vuotta, enkä juonut mitään kahvia, kofeiinitontakaan. Kofeiini pestään kahvista tietääkseni pelkällä vedellä koska kofeiini on vesiliukoinen toksiini.

        Kofeiinivieroitus voi merkitä pahimmillaan yli puolen vuoden rääkkiä, joka tuntuu siltä kuin olisi yhtä aikaa paha flunssa ja krapula, kofeiinivieroitus voi olla paljon rankempi juttu kuin morfiinivieroitus jos myrkytys on ollut paha.

        jotain tutkimusta/selvitystä, vai perustuuko tämä omiin kokemuksiisi?

        Mä luulen että tuo kofeiinivieroitus tuossa pahinta onkin, ei kofeiinin käyttäminen, mutta voisi kuvitella että jos kofeiinivieroitus kestää tosiaan puoli vuotta, moni ei jaksa odottaa sitä puolta vuotta.

        Itselläni irrottautuminen kofeiinista kävi suht helposti, ei tullut niitä päänsärkyjä mutta kieltämättä myös minulla on unettomuutta ja nukkumiseen liittyen ongelmia, ennen nukuin kuin tukki, nyt nukahtaminen on hankalaa tai jos pystyy nukahtamaan, herää kesken kaiken unien, hyvinkin nopeasti.


      • Rev.McMoon
        jaazaa kirjoitti:

        jotain tutkimusta/selvitystä, vai perustuuko tämä omiin kokemuksiisi?

        Mä luulen että tuo kofeiinivieroitus tuossa pahinta onkin, ei kofeiinin käyttäminen, mutta voisi kuvitella että jos kofeiinivieroitus kestää tosiaan puoli vuotta, moni ei jaksa odottaa sitä puolta vuotta.

        Itselläni irrottautuminen kofeiinista kävi suht helposti, ei tullut niitä päänsärkyjä mutta kieltämättä myös minulla on unettomuutta ja nukkumiseen liittyen ongelmia, ennen nukuin kuin tukki, nyt nukahtaminen on hankalaa tai jos pystyy nukahtamaan, herää kesken kaiken unien, hyvinkin nopeasti.

        on pitänyt huolen siitä, että kofeiinin pitkäaikaiskäytön vaikutuksia ei ole tutkittu, kuten ei myöskään juuri sen haittavaikutuksia.

        Minä olen juuri vaatimassa tällaista tutkimusta, mutta asia on poliittisesti liian arka ja siihen liittyy liian iso, maailmanlaajuinen bisnes monessa mielessä.


      • jaazaa
        Rev.McMoon kirjoitti:

        on pitänyt huolen siitä, että kofeiinin pitkäaikaiskäytön vaikutuksia ei ole tutkittu, kuten ei myöskään juuri sen haittavaikutuksia.

        Minä olen juuri vaatimassa tällaista tutkimusta, mutta asia on poliittisesti liian arka ja siihen liittyy liian iso, maailmanlaajuinen bisnes monessa mielessä.

        tutkimusta voitaisiin suorittaa ja jos se suoritettaisiin, kovin nopeassa aikataulussa tulokset eivät todennäköisesti olisi julkisuudessa.


      • Rev.McMoon
        jaazaa kirjoitti:

        tutkimusta voitaisiin suorittaa ja jos se suoritettaisiin, kovin nopeassa aikataulussa tulokset eivät todennäköisesti olisi julkisuudessa.

        käynnistämisessä, ei itse tutkimuksessa.

        Laaditaan diagnostiset kriteerit kofeiinimyrkytyksen erotusdiagnoosia varten, muistiinpanojeni pohjalta voidaan tehdä tarkentavia huomautuksia ja ohjeita oireista.

        Terveydenhuoltoon annetaan uudet diagnostiikkaohjeet ja otetaan jokaisesta diagniostiset kriteerit täyttävästä kofeiininkäyttäjästä verikoe lääkärikäynnin yhteydessä. Verikokeesta mitataan kofeiinijäämien tasot ja näin saatuja tietoja kofeiinin eri aineenvaihduntatuotteiden tasoista voidaan verrata koko potilaskannan oireisiin, näin saadaan tietää esiintyvätkö jtkut tietyt oireet eri aineenvaihduntatuotteiden yhteydessä tai ovatko ne riippuvaisia pitoisuudesta yleensä.

        Sitten voitaisiin seurata sellaisten henkilöiden tilannetta laboratoriokokeilla, jotka lopettavat kofeiininkäytön. Tämä paljastaisi kuinka nopeasti kofeiini poistuu elimistöstä ja miten se vaikuttaa oireisiin. Tässä yhteydessä pitäisi ottaa verikoe myös aina kun oireet pahenevat, sillä saataisiin tieto siitä millaisia määriä kofeiinia vapautuu kudoksista kerralla.

        Koko tutkimus olisi vain yksinkertaista näytteidenottoa potilaista ja tulosten analysointia, puolen vuoden kohdalla voisi tehdä jo jotain välipäätöstä, vaikka varsinaista seurantaa kannattaisi kokemukseni mukaan jatkaa ainakin vuosi, koska toipuminen voi vaikeassa myrkytyksessä viedä hyvin pitkään.

        Jos tutkimuksen yhteydessä, ja sen saaman julkisuuden ansiosta suurempi joukko kofeinisteja luopuisi kofeiinista, näkyisivät vaikutukset tilastoissa alle vuodessa. Myös itsemurhatilastoissa.


      • jaazaa
        Rev.McMoon kirjoitti:

        käynnistämisessä, ei itse tutkimuksessa.

        Laaditaan diagnostiset kriteerit kofeiinimyrkytyksen erotusdiagnoosia varten, muistiinpanojeni pohjalta voidaan tehdä tarkentavia huomautuksia ja ohjeita oireista.

        Terveydenhuoltoon annetaan uudet diagnostiikkaohjeet ja otetaan jokaisesta diagniostiset kriteerit täyttävästä kofeiininkäyttäjästä verikoe lääkärikäynnin yhteydessä. Verikokeesta mitataan kofeiinijäämien tasot ja näin saatuja tietoja kofeiinin eri aineenvaihduntatuotteiden tasoista voidaan verrata koko potilaskannan oireisiin, näin saadaan tietää esiintyvätkö jtkut tietyt oireet eri aineenvaihduntatuotteiden yhteydessä tai ovatko ne riippuvaisia pitoisuudesta yleensä.

        Sitten voitaisiin seurata sellaisten henkilöiden tilannetta laboratoriokokeilla, jotka lopettavat kofeiininkäytön. Tämä paljastaisi kuinka nopeasti kofeiini poistuu elimistöstä ja miten se vaikuttaa oireisiin. Tässä yhteydessä pitäisi ottaa verikoe myös aina kun oireet pahenevat, sillä saataisiin tieto siitä millaisia määriä kofeiinia vapautuu kudoksista kerralla.

        Koko tutkimus olisi vain yksinkertaista näytteidenottoa potilaista ja tulosten analysointia, puolen vuoden kohdalla voisi tehdä jo jotain välipäätöstä, vaikka varsinaista seurantaa kannattaisi kokemukseni mukaan jatkaa ainakin vuosi, koska toipuminen voi vaikeassa myrkytyksessä viedä hyvin pitkään.

        Jos tutkimuksen yhteydessä, ja sen saaman julkisuuden ansiosta suurempi joukko kofeinisteja luopuisi kofeiinista, näkyisivät vaikutukset tilastoissa alle vuodessa. Myös itsemurhatilastoissa.

        kuitenkin muistaa että kaikki eivät reagoi kofeiiniin samalla tavalla vaikka labrakokeissa löytyisikin jotain mullistavaa.

        Uskon kuitenkin että kofeiini ei ole elimistölle hyvälaatuinen piriste.

        Itse mm. olen käyttänyt kofeiinia elämäni aikana, kun aika mitataan lapsuudesta asti, normaalimäärän tai jopa vähemmän, mutta jonain ajanjaksona huomasin että kofeiinista saan oireita, jotka aluksi tyrmäsin johtuvan kofeiinista mutta nyt jonkin aikaa kofeiinia ilman olleena huomaan että kyseiset oireet johtuivat juuri kofeiinipitoisista juomista. Toisaalta kofeiinia on ehkä elimistössä vieläkin koska lopettamisen jälkeen ja lopettamisprosessin aikana on tullut toisenlaisia oireita, jotka eivät ole erityisen miellyttäviä.

        Senhän lääkäritkin jo tunnustavat että kofeiinijuomista saa vatsavaivoja kuten mm. löystyvän vatsaportin eli refluksitaudin.


      • kuuluu myös
        Rev.McMoon kirjoitti:

        unettomuus, itselläni se kesti yli puoli vuotta, enkä juonut mitään kahvia, kofeiinitontakaan. Kofeiini pestään kahvista tietääkseni pelkällä vedellä koska kofeiini on vesiliukoinen toksiini.

        Kofeiinivieroitus voi merkitä pahimmillaan yli puolen vuoden rääkkiä, joka tuntuu siltä kuin olisi yhtä aikaa paha flunssa ja krapula, kofeiinivieroitus voi olla paljon rankempi juttu kuin morfiinivieroitus jos myrkytys on ollut paha.

        pahoinvointia, vatsakipua, päänsärkyä, voimattomuutta ym.ym... Tiedän kokemuksesta.

        Onko ruoka siis perk..stä???? Aiheuttaa voimakasta riippuvuutta.

        Olisiko paras olla syömättä ja juomatta?


      • jaazaa
        kuuluu myös kirjoitti:

        pahoinvointia, vatsakipua, päänsärkyä, voimattomuutta ym.ym... Tiedän kokemuksesta.

        Onko ruoka siis perk..stä???? Aiheuttaa voimakasta riippuvuutta.

        Olisiko paras olla syömättä ja juomatta?

        kaikista ruuiasta ja juomista tulee jotain haittavaikutuksia, se on aivan sata varma asia se.

        Kofeiinin käytössä en itse huomannut kovin negatiivisia paitsi pienimuotoisen vapinan aamuisin, kofeiinista irrottautuminen tuo selvästi pahemmat vaivat, joten ihan kaikilta osin en voi kofeiinituotteiden irrottautumista suositella, jos kahvi tai tee mm. eivät aiheuta vaivoja normaalissa käytössä.


      • Rev.McMoon
        jaazaa kirjoitti:

        kaikista ruuiasta ja juomista tulee jotain haittavaikutuksia, se on aivan sata varma asia se.

        Kofeiinin käytössä en itse huomannut kovin negatiivisia paitsi pienimuotoisen vapinan aamuisin, kofeiinista irrottautuminen tuo selvästi pahemmat vaivat, joten ihan kaikilta osin en voi kofeiinituotteiden irrottautumista suositella, jos kahvi tai tee mm. eivät aiheuta vaivoja normaalissa käytössä.

        kofeiinin haittojen pahin puoli on, että niitä ei useimmiten tiedosta itse ollenkaan.

        Kofeiini aiheuttaa aivoissa solumuutoksia ja solukuolemaa päivittäiskäytössä vaikka mitään tunnistettavia oireita ei esiintyisikään.

        Ei huumeidenkäyttöä pidä jatkaa siksi, että ei viitsi käydä läpi vieroitusoireita, yhtä hyvin voisi kehottaa jatkamaan heroiinikäyttöä jos vieroitusoireet tuntuvat epämukavilta.


      • jaazaa
        Rev.McMoon kirjoitti:

        kofeiinin haittojen pahin puoli on, että niitä ei useimmiten tiedosta itse ollenkaan.

        Kofeiini aiheuttaa aivoissa solumuutoksia ja solukuolemaa päivittäiskäytössä vaikka mitään tunnistettavia oireita ei esiintyisikään.

        Ei huumeidenkäyttöä pidä jatkaa siksi, että ei viitsi käydä läpi vieroitusoireita, yhtä hyvin voisi kehottaa jatkamaan heroiinikäyttöä jos vieroitusoireet tuntuvat epämukavilta.

        mielipiteesi, ei ole olemassa mitään todistettavaa tutkimustulosta, missä väittämäsi on todettu.

        Minulle kofeiinin vieroitus on tuottanut paljon ongelmia, mutta se ei tarkoita sitä ettäkö palaisin kofeiinin käyttäjäksi.


      • Rev.McMoon
        jaazaa kirjoitti:

        mielipiteesi, ei ole olemassa mitään todistettavaa tutkimustulosta, missä väittämäsi on todettu.

        Minulle kofeiinin vieroitus on tuottanut paljon ongelmia, mutta se ei tarkoita sitä ettäkö palaisin kofeiinin käyttäjäksi.

        muutokset aivosolujen reseptoritiheyksiin on laajasti tutkittu ja todistettu asia. Myös kofeiinin, aivojen solukatoa aiheuttava mekanismi tunnetaan tieteessä varsin hyvin.


      • ilmeisesti
        Rev.McMoon kirjoitti:

        muutokset aivosolujen reseptoritiheyksiin on laajasti tutkittu ja todistettu asia. Myös kofeiinin, aivojen solukatoa aiheuttava mekanismi tunnetaan tieteessä varsin hyvin.

        adventisti tai mormoni. Eikö vaan? Ainakin yhden asian ihminen. Sellainen käsitys tulee teksteistäsi.

        Olen "ohikulkumatkalla" tällä keskustelupalstalla ja mielenkiinnolla lueskellut tätä kofeiiniaihetta. Itse juon kahvia kupillisen aamuisin, mutta voin olla juomattakin. Aikaisemmin join pari kolme kertaa päivässä. Mitään vieroitusoireita ei kahvin pois jättäminen välillä ole aiheuttanut.

        Hieman tulee mieleen lueskellessa kirjoituksiasi sellainen liioittelunmaku. Jokainen voi ottaa minkä tahansa asian; ruoan, juoman tai elämäntavan ongelmakohteeksi ja ryhtyä tekemään siitä muillekin ongelmaa.

        Oma tapani on ajatella, että kaikesta voi ja on lupa nauttia, mutta kohtuudella. Ei siis niin, että nautinto hallitsee ihmistä. Oli se mikä hyvänsä.


      • Rev.McMoon
        ilmeisesti kirjoitti:

        adventisti tai mormoni. Eikö vaan? Ainakin yhden asian ihminen. Sellainen käsitys tulee teksteistäsi.

        Olen "ohikulkumatkalla" tällä keskustelupalstalla ja mielenkiinnolla lueskellut tätä kofeiiniaihetta. Itse juon kahvia kupillisen aamuisin, mutta voin olla juomattakin. Aikaisemmin join pari kolme kertaa päivässä. Mitään vieroitusoireita ei kahvin pois jättäminen välillä ole aiheuttanut.

        Hieman tulee mieleen lueskellessa kirjoituksiasi sellainen liioittelunmaku. Jokainen voi ottaa minkä tahansa asian; ruoan, juoman tai elämäntavan ongelmakohteeksi ja ryhtyä tekemään siitä muillekin ongelmaa.

        Oma tapani on ajatella, että kaikesta voi ja on lupa nauttia, mutta kohtuudella. Ei siis niin, että nautinto hallitsee ihmistä. Oli se mikä hyvänsä.

        uskonnollista vakaumusta, ainoa moraalinen ohjeeni on elämän suojeleminen ja sitä minä tässä yritän tehdä parhaan kykyni mukaan.

        En halua kieltää keneltäkään hänen huumeitaan, haluan vain, että kofeiinista annetaan asianmukaista tietoa ja että sen aiheuttamiin sairauksiin puututaan välittömästi.

        Itselleni kofeiinin suhteen ei löydy enää kohtuutta, aivoni ovat kofeiinin vaurioittamia siinä määrin, että saan oireita pienimmästäkin kofeiiniannoksesta.


      • jaazaa
        Rev.McMoon kirjoitti:

        muutokset aivosolujen reseptoritiheyksiin on laajasti tutkittu ja todistettu asia. Myös kofeiinin, aivojen solukatoa aiheuttava mekanismi tunnetaan tieteessä varsin hyvin.

        kiitos että muutkin saavat tutustua aineistoon.


      • "ohikulkumatkaaja"
        Rev.McMoon kirjoitti:

        uskonnollista vakaumusta, ainoa moraalinen ohjeeni on elämän suojeleminen ja sitä minä tässä yritän tehdä parhaan kykyni mukaan.

        En halua kieltää keneltäkään hänen huumeitaan, haluan vain, että kofeiinista annetaan asianmukaista tietoa ja että sen aiheuttamiin sairauksiin puututaan välittömästi.

        Itselleni kofeiinin suhteen ei löydy enää kohtuutta, aivoni ovat kofeiinin vaurioittamia siinä määrin, että saan oireita pienimmästäkin kofeiiniannoksesta.

        millaisia oireita maito ja kaikki maitotuotteet minulle aiheuttavat; Ikenissä pieniä haavoja, kipua ja verenvuotoa päivittäin sekä voimakas paha haju hengityksessä.
        Erittäin kovat vatsakivut ja voimakas ripulointi päivittäin.
        Voimakas paha haju koko kehossa. Haju sellainen mätänevän lihan haju, joka tarttui vaatteisiin niin, ettei millään pesulla lähtenyt. Laboratoriokokeissa verenkuva täysin pielessä; hb alhaalla ja punasolujen määrä alhaalla.

        Elin näiden oireiden kanssa vuosia ja olin usein todella huonossa kunnossa ja voimaton, lopulta olin menettää mielenterveyteni. Ongelma luonnollisesti aiheutti eristäytymistä toisista ihmisistä. Onnekseni syy oireisiin vihdoin löytyi.

        Tämänkin läpi käytyäni olen puhtaalla omallatunnolla ja terveyttäni vaalien nauttinut niistä ruuista ja juomista joiden takia en kärsi. Kahvi kuuluu aamujuomaan jatkossakin.


      • Rev.McMoon
        "ohikulkumatkaaja" kirjoitti:

        millaisia oireita maito ja kaikki maitotuotteet minulle aiheuttavat; Ikenissä pieniä haavoja, kipua ja verenvuotoa päivittäin sekä voimakas paha haju hengityksessä.
        Erittäin kovat vatsakivut ja voimakas ripulointi päivittäin.
        Voimakas paha haju koko kehossa. Haju sellainen mätänevän lihan haju, joka tarttui vaatteisiin niin, ettei millään pesulla lähtenyt. Laboratoriokokeissa verenkuva täysin pielessä; hb alhaalla ja punasolujen määrä alhaalla.

        Elin näiden oireiden kanssa vuosia ja olin usein todella huonossa kunnossa ja voimaton, lopulta olin menettää mielenterveyteni. Ongelma luonnollisesti aiheutti eristäytymistä toisista ihmisistä. Onnekseni syy oireisiin vihdoin löytyi.

        Tämänkin läpi käytyäni olen puhtaalla omallatunnolla ja terveyttäni vaalien nauttinut niistä ruuista ja juomista joiden takia en kärsi. Kahvi kuuluu aamujuomaan jatkossakin.

        minunkin kattauksestani vuonna -95, ei se tosin minulle ihan noin pahoja oireita aiheuttanut. Kofeiini jäi viime talvena kun selvisi, että se aiheutti psyykenoireiluni ja ms-oireet.

        Ikävä vain, että kofeiini ehti ilmeisesti vaurioittaa aivojani pysyvästi niin, että osa oireista jää pysyviksi.


      • Rev.McMoon
        jaazaa kirjoitti:

        kiitos että muutkin saavat tutustua aineistoon.

        kenellekään, olen lukenut noita tutkimuksia tuhansia viimeisen kymmenen vuoden aikana ja selvittänyt asiat itselleni.

        En ole valmistanut mitään tieteellisiä artikkeleita lähdeviitteineen koska olen selvittänyt vain itselleni miksi sairastuin kun lääkärit eivät osanneet tehdä muuta kuin levitellä käsiään ja syyttää minua huijariksi tai luulosairaaksi. Jos et minua usko, mene allaolevaan osoitteeseen ja tutki itse, sieltä löytyy kaikki kofeiinista olemassa oleva lääketieteellinen tutkimustieto.

        http://www.ncbi.nlm.nih.gov/sites/entrez?db=pubmed&cmd=DetailsSearch&term=caffeine&log=activity


      • "ohikulkumatkaaja"
        Rev.McMoon kirjoitti:

        minunkin kattauksestani vuonna -95, ei se tosin minulle ihan noin pahoja oireita aiheuttanut. Kofeiini jäi viime talvena kun selvisi, että se aiheutti psyykenoireiluni ja ms-oireet.

        Ikävä vain, että kofeiini ehti ilmeisesti vaurioittaa aivojani pysyvästi niin, että osa oireista jää pysyviksi.

        tai lab.-tms.-tutkimustulokset vahvistaneet, että oireilu johtuu juuri kofeiinista? Eli siis aivojen vaurioituminen? Vai oletko itse lähtenyt etsimään syytä ongelmaan?

        Voi olla, että minulta jokin teksteistäsi jäänyt huomioimatta. Olet saattanut asiat kertoakin. Pitää lueskella uudelleen.


      • jaazaa
        Rev.McMoon kirjoitti:

        kenellekään, olen lukenut noita tutkimuksia tuhansia viimeisen kymmenen vuoden aikana ja selvittänyt asiat itselleni.

        En ole valmistanut mitään tieteellisiä artikkeleita lähdeviitteineen koska olen selvittänyt vain itselleni miksi sairastuin kun lääkärit eivät osanneet tehdä muuta kuin levitellä käsiään ja syyttää minua huijariksi tai luulosairaaksi. Jos et minua usko, mene allaolevaan osoitteeseen ja tutki itse, sieltä löytyy kaikki kofeiinista olemassa oleva lääketieteellinen tutkimustieto.

        http://www.ncbi.nlm.nih.gov/sites/entrez?db=pubmed&cmd=DetailsSearch&term=caffeine&log=activity

        kirjoitit että sinulla oli refluksitauti, ja kuitenkin kirjoitit ettet ole ollut vatsatähystyksessä....

        Miten voit tehdä tuollaisen diagnoosin itse, jos sinua ei ole tutkittu?

        Teet liikaa omia päätelmiä.

        Eli tällä haluan vaan viestittää että asiat pitää olla dokumentoituja ja todistettuja, ennenkuin niistä voi puhua että ne ovat myrkyllisiä taikka vaarallisia.

        En epäile ettäkö kofeiini ei sopisi sinulle mutta sinulla ei ole olemassa käytännön todisteita siitä ettäkö olisit oikeassa, niin mieluusti kuin minäkin sen haluisin olevan totta. Eli omat väittämät ovat omia mielipiteitä, eivät todistettuja asioita, ja huvittavinta on että tuot kaikkiin sairauksiin syylliseksi kofeiinin, vaikka usea kirjoittaja on jo sinulle ilmoittanut ettei käytä kofeiinituotteita.


      • jaazaa
        Rev.McMoon kirjoitti:

        minunkin kattauksestani vuonna -95, ei se tosin minulle ihan noin pahoja oireita aiheuttanut. Kofeiini jäi viime talvena kun selvisi, että se aiheutti psyykenoireiluni ja ms-oireet.

        Ikävä vain, että kofeiini ehti ilmeisesti vaurioittaa aivojani pysyvästi niin, että osa oireista jää pysyviksi.

        ei tietenkään ole hyvästä, kohtuu kaikessa.

        Kuka selvitti että psyykeoireilusi johtuvat kofeiinista? Miten sen pystyy selvittämään?


      • Rev.McMoon
        jaazaa kirjoitti:

        kirjoitit että sinulla oli refluksitauti, ja kuitenkin kirjoitit ettet ole ollut vatsatähystyksessä....

        Miten voit tehdä tuollaisen diagnoosin itse, jos sinua ei ole tutkittu?

        Teet liikaa omia päätelmiä.

        Eli tällä haluan vaan viestittää että asiat pitää olla dokumentoituja ja todistettuja, ennenkuin niistä voi puhua että ne ovat myrkyllisiä taikka vaarallisia.

        En epäile ettäkö kofeiini ei sopisi sinulle mutta sinulla ei ole olemassa käytännön todisteita siitä ettäkö olisit oikeassa, niin mieluusti kuin minäkin sen haluisin olevan totta. Eli omat väittämät ovat omia mielipiteitä, eivät todistettuja asioita, ja huvittavinta on että tuot kaikkiin sairauksiin syylliseksi kofeiinin, vaikka usea kirjoittaja on jo sinulle ilmoittanut ettei käytä kofeiinituotteita.

        että kirjoiottaja ei käytä kofeiinia, silloin en sitä ala "tyrkyttämään".

        Se, että otan kofeiinin esiin mahdollisena aiheuttajana moniin, näennäisesti erilaisiin oireisiin johtuu pelkästään siitä, että monet oireet ovat keskushermostoperäisiä ja kofeiini aiheuttaa oireita nimenomaan muuttamalla keskushermoston välittäjäaineprosesseja.

        Vaikka oireet ovat missä päin kehoa tahansa, saattaa aiheuttaja olla aivoissa. Tätä voi olla vaikea ymmärtää ellei ole perehtynyt aivotutkimukseen ja kofeiinin vaikutusmekanismeihin.


      • jaazaa
        Rev.McMoon kirjoitti:

        että kirjoiottaja ei käytä kofeiinia, silloin en sitä ala "tyrkyttämään".

        Se, että otan kofeiinin esiin mahdollisena aiheuttajana moniin, näennäisesti erilaisiin oireisiin johtuu pelkästään siitä, että monet oireet ovat keskushermostoperäisiä ja kofeiini aiheuttaa oireita nimenomaan muuttamalla keskushermoston välittäjäaineprosesseja.

        Vaikka oireet ovat missä päin kehoa tahansa, saattaa aiheuttaja olla aivoissa. Tätä voi olla vaikea ymmärtää ellei ole perehtynyt aivotutkimukseen ja kofeiinin vaikutusmekanismeihin.

        Kuten itsekin kirjoitit että se "saattaa" olla syynä, ja voikin olla yksi syy monien muiden lisäksi mutta en usko että pääsyy, ja nämähän eivät selviä kuin oikeasta tutkimalla, ja käsittääkseni tällaista tutkimusta ei ole koskaan tehty, joten tätä spekulaatiota voimme jatkaa loputtomiin.

        Ainakaan omalla kohdallani kofeiinittomuudesta ei ole ollut mitään hyötyä, pikemminkin päinvastoin.


      • Rev.McMoon
        jaazaa kirjoitti:

        Kuten itsekin kirjoitit että se "saattaa" olla syynä, ja voikin olla yksi syy monien muiden lisäksi mutta en usko että pääsyy, ja nämähän eivät selviä kuin oikeasta tutkimalla, ja käsittääkseni tällaista tutkimusta ei ole koskaan tehty, joten tätä spekulaatiota voimme jatkaa loputtomiin.

        Ainakaan omalla kohdallani kofeiinittomuudesta ei ole ollut mitään hyötyä, pikemminkin päinvastoin.

        minun sairastumiseni syy on ainakin minulle täysin selkeä, ennen kofeiinia ,minulla ei ollut kosdkaan minkäänlaisia psyykkisiä ongelmia tai tuntemuksia, ei myöskään sellaisia fyysisiä oireita kuin kofeiinimyrkytyksen aikaan.

        Kofeiinin poisjättäminen poisti oireet, pari kertaa nautin vahingossa väärää teelaatua ja se palautti oireet tunnissa... minun mielestäni tämä on aika selvää pässinlihaa.

        Jos en kykenisi ajattelemaan laajasti, väittäisin, että kofeiinista luopuminen teki minut sairaaksi, vieroitusoireet olivat suoraan helvetistä. Tällä hetkellä kuitenkin olen fyysisesti ja psyykkisesti oireeton, lukuunottamatta lieviä pysyviä kipuja alaraajoissa.

        Viimeksi viime viikolla oireet palasivat kun olin ottanut puhdistuskuurin, saadakseni poistettua kehostani sinne kerääntyneet myrkyt.

        Tämä kofeiiniasia olisi todella yksinkertainen ja helppo tutkia, kyse on siitä, että lääketiede ei halua tutkia sitä.

        Olen nyt kirjeenvaihdossa erään amerikkalaisen riippumattoman tutkijan kanssa, ehkäpä tästä joku tutkimus vielä saadaan aikaan.


      • Rev.McMoon
        jaazaa kirjoitti:

        ei tietenkään ole hyvästä, kohtuu kaikessa.

        Kuka selvitti että psyykeoireilusi johtuvat kofeiinista? Miten sen pystyy selvittämään?

        se tapahtui siten, että vähensin ensin kahteen aivan naurettavan pieneen kupilliseen päivässä. Muutaman viikon kuluttua join illalla kolme kupillista, tunnin kuluttua alkoi perkeleellisin ahdistus, jonka olen elämässäni kokenut. En ollut syönyt tai juonut mitään tavallisesta poikkeavaa, enkä tehnyt mitään muutakaan, joka voisi selittää tapauksen.

        Tarvitaanko tuollaisen yhteyden tajuamiseen oppiarvoa, ei minun mielestäni? Olisiko asia sillä todistettu, että kertoisin tämän lääkärille, joka sitten kertoisi sen sinulle, uskotko auktoriteettia vai omaa päättelykykyäsi?


      • Kofeinisti
        Rev.McMoon kirjoitti:

        unettomuus, itselläni se kesti yli puoli vuotta, enkä juonut mitään kahvia, kofeiinitontakaan. Kofeiini pestään kahvista tietääkseni pelkällä vedellä koska kofeiini on vesiliukoinen toksiini.

        Kofeiinivieroitus voi merkitä pahimmillaan yli puolen vuoden rääkkiä, joka tuntuu siltä kuin olisi yhtä aikaa paha flunssa ja krapula, kofeiinivieroitus voi olla paljon rankempi juttu kuin morfiinivieroitus jos myrkytys on ollut paha.

        "paha flunssa ja krapula", hyvin sen sanoit.

        Lihakset kipeät, päätä särkee, ohimoa / nenää puristaa. Ajatus ei luista, koomainen olo ja hikoilua.

        Tuntuu valitettavasti kovin tutulta. Tässä koitan taas kerran katkolle. Yli 10 vuotta olen koittanut lopettaa. Elämänilo on jo kadonnut ajat sitten. Jospa vihdoin saisin sen takaisin. Voisin sanoa että olen menettänyt about 9 vuotta kofeiinille. Ahdistaa, vituttaa, ei huvita, masentaa.


    • NikotiNisti
    • k0ukussa-ain

      tais narkki narahtaa

    • kysymyskö

      Päivän?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      1
      14846
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3049
    3. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3046
    4. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3045
    5. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3045
    6. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3045
    7. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3044
    8. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3044
    9. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3040
    10. Jennifer Mitchell

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 🔞 ­­N­y­­m­­­f­o­­m­­­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl08490246#JenniferMitchell 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Joensuu
      0
      3039
    Aihe