Vietättekö itsenäisyyspäivää perinteisin menoin.
Katsotteko linnan juhlat?
Merkitseekö se päivä yleensä mitään muista poikkeavaa.
Katsotteko linnan juhlat..
25
784
Vastaukset
sen sinivalkoisen kynttilän, ei meillä sen kummempia perinteitä ole.
Linnanjuhlat tulee katsottua joka vuosi, - kiva katsoa miten hienoina sinne daamit saapuvat.
P.s. miksei ne edes arvo yhtä tavallista kansalaista sinne, mieki voisin silloin hyvällä tuurilla päästä juhlimaan ja keekoilemmaan uuvvessa läningissä..hi..- Meriläinen
kynttilä ikkunalle, niin kuin kotona oli tapana.
Juhlia seuraan sivusilmällä. En istu ja katso kokonaan.
Itsenäisyyspäivä on minulle tärkeä päivä vaikka onkin päivä muitten joukossa.
Ja itsenäisyyttähän meillä ei enää ole kun kaikki määrätään muualta.
jos karjan ja kaiken lukumäärää pitää muille kertoa, jos ei pysty niin kuin ennen vain itseään elättämään vaan kaikki kirjataan ylös ja sitä käy tutkimassa tuntemattomat ihmiset mitä se on.
Äänestin eu;ta vastaan mutta mitä se autto. - T-muna
Edellisellä kerralla suljin telkkarin kesken bileiden kun kyllästyin naisten iltapukujen arvosteluihin. Lieköhän se vielä meno saman kaavan mukaista.
Itsenäisyys on kunnioitettava asia, eikä ole lainkaan itsestäänselvyys. Maamme hyväksi ansioituneet henkilöt ovat ansainneet juhlansa. Minulla ei ole tarvetta eikä halua tirkistellä ja arvostella juhlijoita. - rakkaani*
muistolle, linnan juhlat eivät merkitse mitään.
Sinne kuuluisivat aivan muunlaiset ihmiset - veteraanit.- Pirre*
ilman muuta, nöyrä kiitos heille, - mutta eikös mekin rakenneta tavallaan tätä isänmaatamme?
- ovat myös
Pirre* kirjoitti:
ilman muuta, nöyrä kiitos heille, - mutta eikös mekin rakenneta tavallaan tätä isänmaatamme?
rakentamassa isänmaata ei yksistään "kerma".
- Pirre*
ovat myös kirjoitti:
rakentamassa isänmaata ei yksistään "kerma".
, mutta eihän voi olettaa että koko kansa kutsutaa linnaan "juhlimaan", siitä ei hyvä seuraisi hi..
Mielestäni on maamme julkisuuskuvan takiakin asiallista järjestää juhlat kerran vuoteen.
Näkeehän maailmakin, että arvostamme maamme itsenäisyyttä.
- ikkunoille,
ja telkkarit auki kaikille kanaville.
Kiva katsoa edustavia suomalaisia. - mikhaildenisov
ja miks juhlitaan on tärkee muistaa!
- Viivi-amald.
ja katson telkusta linnanjuhlat, no ne samat naamathan siellä aina on...muotinäytöksessä.
Minulle se on silloin illalla hengähdys-hetki piparinpaiston jälkeen, (3kg taikina), piparit menee lapsille ja naapuriinki. - viivatiina
on aina palanut kaksi kynttilää itsenäisyys merkitsee paljon kuohuviinin kera katsottu linnanjuhlia tänä vuonna menemme pikkujouluihin ystävien luo onhan sielläkin televisio jää nähtäväks kerkeekö seurata juhlia uskon että kynttilät palaa kuitenkin.
- Suhmuran sanni.
En katso enkä sytytä kynttilöitä ikkunoihin.Hölynpölyä koko naurettavuus.Herrat juhlii ja kansa katselee,ihmettele ja osallistuu lakeijoiden tavoin loisten juhlintaan.
Esim.Mitä kunniakasta on tehnyt Assi Koivisto että häntä muistetaan joka vuotisella kutsulla.Ai niin,hänhän oli presitentin tytär. - paapuuri.re
oli yksi isäni serkuista, linnanjuhlia tuli seurattua tarkemmin, kun hän oli vieraana siellä.
Samoin silloin, kun serkkuni oli kansanedustajana, pitihän se katsoa, minkälainen leninki rouvalla oli yllään.
Terveisiä vaan Savonlinnaan:)
Nyt seuraan toisella silmällä, juhlapukuja tietenkin:)
Kotona ollaan, ei kummempaa ohjelmaa. - Ak:n lapio
Kävin puhaltamassa baritonia ison ristin juurella.
Tulevana lauantaina paistan joulupipareita pikkuihmeiden kanssa. Illalla tervapata portinpieleeen savuamaan ja lohtakalaa ääntä kohden. Saunaan ja 100 grammaa kolmen tähden Jallua. Luultavimmin pidän telkkaria seljällänsä. - Jademuru
itsenäisinä myös säilymme. On se sellanen päivä että linnan juhliakin haluu seurata. Ei ärsytä etten oo kutsuttu. Mua ahistais se kuumuus.Kynttilät kuuluu asiaan myös meillä.
- susa51
Ikkunalla ja pöydällä, kynttilä on kiva jouluna alla muutenkin.
Eiköhän välillä tule seurattua linnan juhlia.
En jaksa asettua telkun ääreen koko ajaksi.
Kuohuviini olisikin hyvä juoma, glögin sijaan.
Olisi mainio ajatus että muutama aivan tavallinenkin porskuttaja pääsisi mukaan juhlimaan.
- -nainen-
No, tietenkin katselen linnan juhlat. Ja poltan kynttilät ikkunoilla. Nautiskellen siinä televisiota katsellessa, kupillisen pari Presidenttikahvia ja Fazerin juustosämpylöitä (paahdettuna) puolukkahillon kera :)
Eli kaikkia niitä mahdollisia suomalaisia tuotteita, joita löydän tuosta *ulkomaan* -ruokakaupasta. - Poti
Huvittuneena katson, kun vanhat `alliutuneet´ ämmät ovat sonnustautuneet kalliisti parhaimpiinsa, mutta mielelläni katselen esim. Krissen kaltaisia kaunottaria.
Hyvää itsenäisyyspäivää kaikille.. - eivät voisi
vähempää kiinnostaa.
Taitaa olla mulle työpäivä tuo itsenäisyyspäivä. - tottakai!
Moni ompelija, kampaaja, parturi, kosmetologi, ravintolatyöntekijä, taksari ym. on saanut työtä päivän takia.
Luulisi useimmille suomalaisille itsenäisyyspäivän jotain merkkaavan. Itsenäisyyttämme oli minunkin isäni yhtenä aikoinaan ansaitsemassa. Itsenäisyyspäivä on minun ja miesystäväni tapaamisvuosipäivä ja skoolaamme sen kunniaksi: "itsenäisyys meni itsenäisyyspäivänä". Hih hih
- Sinimarjanen
tulee ehkä katsottua ainakin osittain.
Olen miettinyt noiden juhlien "tarpeellisuutta."
Niillekkin rahoille olisi varmasti parempaa käyttöä.
Sotaveteraanit, heille kyllä soisin ne juhlat.
Perinteiset kynttilät laitan. Vähän vielä
on kesken muut suunnitelmat.
Viime vuonna olin itsenäisyyspäivän veteraanijuhlassa
kutsuvieraana ja se oli
ihan mieleenpainuva kokemus.
Itsenäisyyspäivänä usein ajattelen
mm. omaa isääni,joka oli kaikki sodat läpi käynyt...
Linnanjuhlat ei ole enää mitään, kun mun lemppari
Adolf ei ole enää kuvioissa:) - Luuta Mix
En katso.Minua ne eivät kiinnosta.
- ja arvailen
kenellä ei frakkihousujen alla kalsareita;D
- eilinen aloitukseni
poistui pikavauhtia, ei tuollaisia saa miettiä:)))
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä
Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla5571828Hotellille löytyi ostaja....
Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,18887- 84873
Onko se loukkaavaa
Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k101806Onko kaivattusi seinäruusu?
Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai50729Saana airola ja. muusikko spekulaatiota
Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki2717- 63715
- 68695
Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen
Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?74638- 65543