Näin rukoilet oikein

Käsien asennolla ei ole väliä, eikä silläkään vaikkei käsiä olisikaan. Sillä rukoilethan salaa kammiossasi.

6:5   Ja kun rukoilette, älkää olko niinkuin ulkokullatut; sillä he mielellään seisovat ja rukoilevat synagoogissa ja katujen kulmissa, että ihmiset heidät näkisivät. Totisesti minä sanon teille: he ovat saaneet palkkansa.
6:6   Vaan sinä, kun rukoilet, mene kammioosi ja sulje ovesi ja rukoile Isääsi, joka on salassa; ja sinun Isäsi, joka salassa näkee, maksaa sinulle.
6:7   Ja kun rukoilette, niin älkää tyhjiä hokeko niinkuin pakanat, jotka luulevat, että heitä heidän monisanaisuutensa tähden kuullaan.
6:8   Älkää siis olko heidän kaltaisiaan; sillä teidän Isänne kyllä tietää, mitä te tarvitsette, ennenkuin häneltä anottekaan.
6:9   Rukoilkaa siis te näin: Isä meidän, joka olet taivaissa! Pyhitetty olkoon sinun nimesi;
6:10   tulkoon sinun valtakuntasi; tapahtukoon sinun tahtosi myös maan päällä niinkuin taivaassa;
6:11   anna meille tänä päivänä meidän jokapäiväinen leipämme;
6:12   ja anna meille meidän velkamme anteeksi, niinkuin mekin annamme anteeksi meidän velallisillemme;
6:13   äläkä saata meitä kiusaukseen; vaan päästä meidät pahasta, [sillä sinun on valtakunta ja voima ja kunnia iankaikkisesti. Amen].
6:14   Sillä jos te annatte anteeksi ihmisille heidän rikkomuksensa, niin teidän taivaallinen Isänne myös antaa teille anteeksi;
6:15   mutta jos te ette anna ihmisille anteeksi, niin ei myöskään teidän Isänne anna anteeksi teidän rikkomuksianne.

5

278

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Raamatun kohta oli:

Matt.6

• laske

Mutta levolle laske Luojani on ihana iltarukous,jota äiti opetti meille lapsena.

• laske kirjoitti:

Mutta levolle laske Luojani on ihana iltarukous,jota äiti opetti meille lapsena.

Levolle lasken luojani
        armias ole suojani
        sijaltain jos en nousisi
        taivaaseen otathan luoksesi

Menikö oikein?

• se oikein
        Devoit kirjoitti:

Levolle lasken luojani
        armias ole suojani
        sijaltain jos en nousisi
        taivaaseen otathan luoksesi

Menikö oikein?

Kyllä meni oikein ,mutta mistä äkkäsit että asun Ruotsissa?

• Kempelainen

Käsien asennolla ei ole väliä, eikä silläkään vaikkei käsiä olisikaan. Sillä rukoilethan salaa kammiossasi. ** Mutta D, eikö Raamatun kirjoitukset sinulle merkitse mitään, sillä lukee

UT;n puoli

1. kirje Timoteukselle 2
      8 Minä tahdon siis, että miehet rukoilevat, joka paikassa kohottaen pyhät kädet ilman vihaa ja epäilystä;

VT;n puoli

Samoin on myös kertomuksia, missä väärä asento on jopa turmioksi Israelin muutolle 2 Moos 17 > 8 Refidimissä kävivät amalekilaiset israelilaisten kimppuun. 9 Mooses sanoi Joosualle: "Valitse miehiä mukaasi ja lähde taistelemaan amalekilaisia vastaan. Huomenna minä asetun kukkulan laelle Herran sauva kädessäni." 10 Joosua teki niin kuin Mooses oli käskenyt ja ryhtyi taisteluun amalekilaisia vastaan, kun taas Mooses, Aaron ja Hur nousivat kukkulan laelle. 11 Niin kauan kuin Mooseksen kädet olivat koholla, olivat israelilaiset voitolla, mutta kun hän päästi kätensä vaipumaan, olivat amalekilaiset voitolla. 12 Kun Mooseksen kädet väsyivät, Aaron ja Hur ottivat kiven hänen istuimekseen. Sitten he kannattelivat hänen käsiään kummaltakin puolen, niin että hän jaksoi pitää niitä ylhäällä auringonlaskuun saakka. 13 Näin Joosua voitti amalekilaiset ja heidän sotajoukkonsa. Tyhmä istuu kädet ristissä ja kalvaa omaa lihaansa ???

Siinä olet oikeassa, että kerrotaan siitä, että rukous on oltava uskossa ja totuudessa, mutta ei Jumalalle, vaan Jeesukselle.

Muslimit rukoilevat omaa jumalaansa, joka ei ole Jahwe. Eikä ole kädet kohotettuina, vaan pylly.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      98
      2038
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      98
      1488
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      112
      1187
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      77
      1085
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      121
      1072
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      903
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      51
      887
    8. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      58
      846
    9. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      822
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      733
    Aihe