sanokaahan te vastikään rakentaneet paljonko maksoi porakaivo. Meillä tarjous, jossa kalliometri 24,50, maametri 60e ja siihen päälle putket 7e /metri. onko kalliin kuuloinen. miten on kannattaako putkittaa itse, säästääkö siinä?
porakaivon hinta
3
1115
Vastaukset
- Kaivo
Tilasin juuri porakaivon uuteen mökkiini, maksaa verollisena 23,80/kalliometri. Maaporausta en tarvitse koska kallio lähellä pintaa. Reiän halkaisija 165 mm. Monet porakaivourakoitsijat tarjoavat pienempää reikää, mutta isompi reikä kannattaa valita.
130 metriä syvään reikään valmis putkipaketti maksoi 340 euroa. Putkipaketissa hitsattu alaosa valettu putkipaino, putken halkaisija 40mm. Freezium maalämpöneste maksoi 1,2 euroa/litra, jota menee edellä mainittuun putkeen 260 litraa.
Freezium on vettä raskaampaa, joten lisäpainoja ei lämmönkeruuputken alaosaan tarvitse asentaa.
Tarvitsetko vinkkejä asennukseen?? - porakaivon kesällä
Tälläsellä sopparilla.
Sattui reikä hyvään kohtaan, kun kaivon tuotoksi mitattiin 6000l/tunti.
Reikää tuli 85 metriä.
Toimitus sisältää:
- 6 1/2” porauksen
- suojaputkimateriaalin 6 metriin asti, ylimenevältä osalta suojaputki 65 €/m
(suojaputki porataan maan osuudelle ja 1-6 m kiinteään kallioon)
- vedentulotakuun, vähintään 1500 l/vrk
- puhdistuspumppauksen
- Grundfos porakaivopumpun (SP 2A-13 tai SP 2A-18)
- vesiputken (ø 40 mm) ja sähkökaapelin kaivon osuudelle
- 2 kpl messinkiliittimiä
- porareiän muovisen suojahatun
- em. tarvikkeiden asennustyön (ilman sähkötöitä)
- matkat
Hinta 4 290,- €
Enimmäisporaussyvyys 120 m.- nyt vasta
huomasin, että tämähän oli lämpökaivo eikä juomavesikaivo.
Lämpökaivo tuli samalta porukalta tällä sopparilla.
Hintaan sisältyy
- ø 6 1/2” poraus
- 2 x PEM ø 40 mm:n keruuputket 6 bar
- Naturet maalämpöneste keruuputkiin pumpattuna
- tehdasvalettu pohjayhde (ei irtoliittimiä)
- pohjapaino
- muovinen suojahattu
- em. tarvikkeiden asennus
- matkat
Hinta 33,00 €/metri
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu645602Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti204217Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett172906- 1532181
- 171916
Työkyvyttömienkin on jatkossa haettava työtä
Riikalla ja Petterillä on hyviä uutisia Suomen työttömille: ”Toimeentulotuen uudistus velvoittaa työttömäksi ilmoittaut1261749- 951377
- 681154
Harmi, se on
Mutta mä tulkitsen asian sitten niin. Olen yrittänyt, oman osani tehnyt, ja saa olla mun puolesta nyt loppuun käsitelty171126Maailma pysähtyy aina kun sut nään
Voi mies kuinka söpö sä oot❤️ Olisin halunnut jutella syvällisempää kuin vaan niitä näitä. Se pieni heti sut tavatessa o77978