sanokaahan te vastikään rakentaneet paljonko maksoi porakaivo. Meillä tarjous, jossa kalliometri 24,50, maametri 60e ja siihen päälle putket 7e /metri. onko kalliin kuuloinen. miten on kannattaako putkittaa itse, säästääkö siinä?
porakaivon hinta
3
1085
Vastaukset
- Kaivo
Tilasin juuri porakaivon uuteen mökkiini, maksaa verollisena 23,80/kalliometri. Maaporausta en tarvitse koska kallio lähellä pintaa. Reiän halkaisija 165 mm. Monet porakaivourakoitsijat tarjoavat pienempää reikää, mutta isompi reikä kannattaa valita.
130 metriä syvään reikään valmis putkipaketti maksoi 340 euroa. Putkipaketissa hitsattu alaosa valettu putkipaino, putken halkaisija 40mm. Freezium maalämpöneste maksoi 1,2 euroa/litra, jota menee edellä mainittuun putkeen 260 litraa.
Freezium on vettä raskaampaa, joten lisäpainoja ei lämmönkeruuputken alaosaan tarvitse asentaa.
Tarvitsetko vinkkejä asennukseen?? - porakaivon kesällä
Tälläsellä sopparilla.
Sattui reikä hyvään kohtaan, kun kaivon tuotoksi mitattiin 6000l/tunti.
Reikää tuli 85 metriä.
Toimitus sisältää:
- 6 1/2” porauksen
- suojaputkimateriaalin 6 metriin asti, ylimenevältä osalta suojaputki 65 €/m
(suojaputki porataan maan osuudelle ja 1-6 m kiinteään kallioon)
- vedentulotakuun, vähintään 1500 l/vrk
- puhdistuspumppauksen
- Grundfos porakaivopumpun (SP 2A-13 tai SP 2A-18)
- vesiputken (ø 40 mm) ja sähkökaapelin kaivon osuudelle
- 2 kpl messinkiliittimiä
- porareiän muovisen suojahatun
- em. tarvikkeiden asennustyön (ilman sähkötöitä)
- matkat
Hinta 4 290,- €
Enimmäisporaussyvyys 120 m.- nyt vasta
huomasin, että tämähän oli lämpökaivo eikä juomavesikaivo.
Lämpökaivo tuli samalta porukalta tällä sopparilla.
Hintaan sisältyy
- ø 6 1/2” poraus
- 2 x PEM ø 40 mm:n keruuputket 6 bar
- Naturet maalämpöneste keruuputkiin pumpattuna
- tehdasvalettu pohjayhde (ei irtoliittimiä)
- pohjapaino
- muovinen suojahattu
- em. tarvikkeiden asennus
- matkat
Hinta 33,00 €/metri
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman481568Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!761355- 271112
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊881064- 88980
Ai miehillä ei ole varaa maksaa
Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee188914Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi99855Olet mielessäni
viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s20851- 82821
Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?70789