Kannentiivisteen vaihdosta

2.8

Jos teen/teetän kannentiivisteen vaihdon 2.8 koneeseen, niin kuinka suuritöinen homma se on?

Onko suositus tehdä jakoremppa samalla hoidolla, vai pääsekö paljon vähemmällä.
Jakopääremontin yhteydessähän käsittääkseni suositellaan kannentiivisteen vaihtoa samalla, mutta kuvittelen jotenkin näin päin töiden lisääntyvän huomattavasti...

Mitäs osia sitten siihen kannattaa varata vaihdettavaksi, muuta kuin kannentiiviste?
Entä tarviiko jotain tiivistemassaa tms?

9

4833

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jasu

jakopään vaihdon yhteydessä ei todellakaan suositella kannentiivisteen vaihtoa.
      Homma on nimenomaan toisinpäin.
      Mikäli tiiviste on kunnossa ei siihen ole syytä kajota.
      Toinen juttu on sitten jos joutuu tekemään kansi-tai venttiiliremontin.

• 2.8

koska vettä menee jostain koneeseen sen verran, että kiihdytettäessä ei kehtaa taustapeiliin katsoa.

Myydäänkö tiivisteet yleensä jonakin sarjana, jossa on kaikki tarpeellinen?
        Jos ei, niin mitähän arvaisi ostaa kannentiivisteiden lisäksi?

Jos kansi on kiero, niin huomaako sitä koneen äänessä / käyttäytymisessä?

Moottori ei oireile tuota usvaa enempää, mutta en ole viitsinyt ajaakaan paljon sen jälkeen kun sen huomasin, jottei mitään säry.

Voiko vettä päästä jäähdytysjärjestelmästä muuta kautta koneeseen kuin pettäneen kannentiivisteen?

"Lisää tyhmiäkysymyksiä" jatkuu:
        mikä voisi aiheuttaa kannentiivisteen pettämisen, jos lämmöt eivät ole päässeet nousemaan liikaa, koska pitäisihän sekin kohta korjata, ettei heti kohta mene uudestaan?

• freelancer
        2.8 kirjoitti:

koska vettä menee jostain koneeseen sen verran, että kiihdytettäessä ei kehtaa taustapeiliin katsoa.

Myydäänkö tiivisteet yleensä jonakin sarjana, jossa on kaikki tarpeellinen?
        Jos ei, niin mitähän arvaisi ostaa kannentiivisteiden lisäksi?

Jos kansi on kiero, niin huomaako sitä koneen äänessä / käyttäytymisessä?

Moottori ei oireile tuota usvaa enempää, mutta en ole viitsinyt ajaakaan paljon sen jälkeen kun sen huomasin, jottei mitään säry.

Voiko vettä päästä jäähdytysjärjestelmästä muuta kautta koneeseen kuin pettäneen kannentiivisteen?

"Lisää tyhmiäkysymyksiä" jatkuu:
        mikä voisi aiheuttaa kannentiivisteen pettämisen, jos lämmöt eivät ole päässeet nousemaan liikaa, koska pitäisihän sekin kohta korjata, ettei heti kohta mene uudestaan?

terve
        Jos se kiihdytettäessä höyryää todella paljon en kyllä suosittelisi ajamaan enää yhtään. Kannentiivisteen saa sarjana jossa on kaikki tarvittavat tiivisteet eikä itse asiassa maksa kovin paljoa enempää kuin pelkkä kannentiiviste.
        Sitä onko kansi kiero ei kyllä ihan taida äänestä kuulla tai sitten se on jo kiero kuin itse p...
        Kannentiivisteen yhteydessä alumiinikansisessa on kyllä suositeltavaa oikaista kansi, jos jättää tämän tekemättä saa vaihtaa sen kohta uudestaan.
        Eipä sitä vettä koneeseen juuri muualta pääse ellei sitten itse kansi ole halki. Se onkin jo sitten hitusen kalliimpi operaatio. Itselläni audisssa kävi kerran lämmöt vähän korkealla kun olin unohtanut nesteiden vaihdon yhteydessä korkin löysälle ( mokoma pässi ). Tiiviste kesti vielä tämän jälkeen n. 1/2 vuotta jonka jälkeen alkoi todella nopeasti vuotaa ja vettä alkoi mennä myös öljyn sekaan. Tämä kävikin sitten jo sikakalliiksi. Periaatteessa kannentiivisteen pettämisen voisi aiheuttaa vaikkapa kannenpultin katkeaminen mikä on erittäin harvinaista. Niin ja tiivisteen vaihdon yhteydessä kannattaa audiin tilata myös uudet kannenpultit ( ovatten kertakäyttöisiä ).

Terveisin Fr.

• 1.8

kirjan ostamista: www.alfamer.fi

• allu

itse tein omaan Audiin kansityöt,elikkä kannet
      oikaistiin ja venttiilit hiottiin,kansitiivisteet
      oli jotain 60€ kpl, imusarjantiiviste n40€ ja kansipultit 9€kpl,kansista piti hioa neljäkymppiä
      pois,kyseiseen moottoriin toi remppa on helppo homma!

• 2.8

Kävin eilen yhdestä pajasta kyseleen hinta-arvion kansitöille (sis. mahdollinen oikaisu venttiilien hionta) jakohihnan vaihtotyö, niin hinta-arvio oli n. 1000€-2000€ osat(!).
        Haluaisin tietää kauanko tuollainen remontti vie osaavalta korjaajalta aikaa?

• allu
        2.8 kirjoitti:

Kävin eilen yhdestä pajasta kyseleen hinta-arvion kansitöille (sis. mahdollinen oikaisu venttiilien hionta) jakohihnan vaihtotyö, niin hinta-arvio oli n. 1000€-2000€ osat(!).
        Haluaisin tietää kauanko tuollainen remontti vie osaavalta korjaajalta aikaa?

kaksipäivää minä touhusin sen kans että oisko
        noin 15 tuntia!

• Anonyymi
        allu kirjoitti:

kaksipäivää minä touhusin sen kans että oisko
        noin 15 tuntia!

Paljonko 2litraisen audin vm. 2009 kansiremppa? Jako sekaisin ja venttiilien jäljet männissä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paljonko 2litraisen audin vm. 2009 kansiremppa? Jako sekaisin ja venttiilien jäljet männissä.

Mahoton sanoa mitä kaikkea sieltä mennyt.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sä et pääse yli, mä en pääse yli

Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V
      Ikävä
      128
      1498
    2. Hirvittävä onnettomuus.

Voimia ja lohdutusta suuressa surussanne🙏🙏.
      Rovaniemi
      37
      1411
    3. Missä väleissä ollaan

Jatkossa? Vai ollaanko missään? Koetko ikäväksi näkemisen)
      Ikävä
      67
      1215
    4. Hei sinä nainen

Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa
      Ikävä
      54
      1149
    5. Riittääkö vielä

Pelkät kuvat? 😉
      Ikävä
      69
      994
    6. Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?

Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi
      Maailman menoa
      255
      961
    7. Kelan perkeleellinen käytäntö

Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei
      Maailman menoa
      195
      948
    8. Mitä toivot

Välienne olevan?
      Ikävä
      73
      911
    9. Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää
      Suomalaiset julkkikset
      16
      830
    10. Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta

Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps
      Maailman menoa
      106
      818
    Aihe