Lapin yliopisto

lukiolainen

Lapin Yliopistoon oikeustieteitä lukemaan.
Minkälainen Lapissa on opiskella? Kokemuksia?
Itse Helsingissä lukiossa tällä hetkellä.
Kuinka vaikea päästä sisään?
Kuinka paljon luitte pääsykoekirjoja?

8

1923

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Simo

      hemmetin merkitystä maantieteellisellä sijainnilla on opiskun kannalta.
      Jänkhällä pystyy opiskelemaan siinä missä siellä syrjäisellä rannikkoseuduilla.

    • en tiedä mutta

      Rovaniemi on ainakin kiva paikka asua. Luonto on puhdas ja kaunis. Ihmiset ystävällisiä ja vilpittömiä.Ja uskoisin, että opiskelun taso Lapin yliopistossa on vähintään yhtä hyvää kuin muuallakin, ehkä jopa parempaa. Mutta "meininkiä" ei tietenkään ole niin paljon kuin pääkaupunkiseudulla, vaikka kapakoita ja harrastusmahdollisuuksia kyllä löytyykin.

    • juuuuuuu

      Itse en opiskele oikiksessa, eli en tiedä pääsyvaatimuksista ym. mutta suosittelen yliopistoa lämpimästi!! se on sopivan pieni 4 tiedekuntaa,itse opiskelen kasv.tiet.tk:ssa eli voi vapaasti valita muistakin tiedekunnista opintoja ilman paperisotaa. :) Muutenkin rento meiniki ja opiskelijoille paljo ohjelmaa!

    • Oikkari 2

      Moi!

      Itse opiskelen ensimmäistä vuotta Lapin yliopiston oikiksessa ja hyvin olen viihtynyt. Niin kaupungissa kuin yliopistossakin.

      Muutama vinkki: Kun olet yhä lukiossa, ja voit vielä vaikuttaa yo-kirjoitusten arvosanoihin, neuvoisin sinua tsempaamaan täysillä. Tiedätkin ehkä, että Lapin oikiksen kirjat ilmestyvät jo tammi-helmikuussa. Vaikka saattaa tuntua, että on jo kova kiire päästä pääsykoekirjojen kimppuun, kannattaa todellakin panostaa kirjoituksiin ensin kunnolla. Yo-todistuksesta hyvitetään nimittäin TODELLA reilusti pisteitä. Muistaakseni jopa 6 aineesta saa pisteitä, ja saman kevään ylioppilaat saavat lukea jokaiseen aineeseen hyväkseen 1 extrapisteen.

      Valmennuskurssista voi olla apua- tai sitten ei. Ainakin ainejärjestö Artikla Ry:n viimekeväinen kurssi oli paikoin aika tyhjänpäiväinen. Toisaalta taso riippuu todella paljon opettajista. Luulisin, että vanhojen pääsykoetehtävien avulla (löytyy netistä www.urova.fi) voi saada aivan hyvin käsitystä kokeiden tasosta. Oma työ eli lukeminen kuitenkin ratkaisee.

      Ai niin, luin kirjat aiheesta riippuen 3-5 kertaa läpi. Ei kannata missään tapauksessa uskoa juttuja siitä, että kirjat täytyy lukea väh. 10 kertaa läpi..Mielestäni kaiken ydin on kuitenkin asioiden (edes jonkinlainen) ymmärtäminen. Eli ei se määrä vaan laatu.

      Tsemppiä ja toivottavasti törmäillään Roissa!

      • hmphmphmph

        Yhdyn kommenttiisi. Ensinnäkin materiaalista puuttuu noin puolet kirjan käsittelemistä asioista, sen ulosanti on myös niin uskomatonta, että ei siitä ole hyötyä ellei kirjalla selaile samaista kohtaa. Tämä siis etäpaketissa. Tosin ei kurssin hintakaan päätähuimaa mutta paljon rahaa se on vajaa 200€:kin


      • vanh. tiet.harj.
        hmphmphmph kirjoitti:

        Yhdyn kommenttiisi. Ensinnäkin materiaalista puuttuu noin puolet kirjan käsittelemistä asioista, sen ulosanti on myös niin uskomatonta, että ei siitä ole hyötyä ellei kirjalla selaile samaista kohtaa. Tämä siis etäpaketissa. Tosin ei kurssin hintakaan päätähuimaa mutta paljon rahaa se on vajaa 200€:kin

        Jostain syystä katsoit aiheelliseksi kaivaa esille keskusteluketjun vuodelta 2003. Miksi? Ketjun aloittaja on saattanut jo valmistua.


      • Jopase
        vanh. tiet.harj. kirjoitti:

        Jostain syystä katsoit aiheelliseksi kaivaa esille keskusteluketjun vuodelta 2003. Miksi? Ketjun aloittaja on saattanut jo valmistua.

        :D


    • kljds

      Ihan hyvää tekee päästä pois pks-seudulta niin ei ajatusmallit ja elämänasenteet liika vääristy. Lisäksi uudet piirit, halpa asuminen, helpompi päästä sisään ja sama tutkinto. Suosittelen.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      98
      6927
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      30
      2710
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      33
      2293
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      84
      1970
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1691
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      7
      1493
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1387
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1351
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      8
      1304
    10. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      32
      1268
    Aihe