Blue 1 emoja

naurattaa

Nyt kelpaa olla Blue 1 emo. Kyllä vähän on naurettu niille, jotka leuhkasti lähtivät Finnairille ja Afille :) Missäs nyt kannattaa olla? Mitäs sinne Finskin ja Afin työrintamalle kuuluu?

20

5396

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • muttamutta

      eikös joillekin hyville työntekijöille ole jo soitettu ja pyydetty takas kun on tiedetty lähtijöiden työtilanne? Osa taitaa tulla ja osa haluaa tehdä muuta... kysy sitten suoraan naamatusten koneessa uudelleen asiasta=)

    • nöyrtymään

      Ennen pululla oli periaate, että jos lähdet toiseen lentoyhtiöön, niin takas ei oo tulemista. Onko pululta lähteny niin paljon jengiä pois, että pakko anella takas vanhoja tyyppejä. Ei hyvää päivää. Ja onko se nyt kiva tulla pululle takas, kun on ensin leuhkien lähteny finnairille... ;)

      • xyxxyx

        Mun mielestä pululla ei ole koskaan ollut periaatetta, etteikö toiseen firmaan lähteneitä otettaisi takaisin. Eikä mun mielestä tässä jutussa Pulu nöyrry vaan nimenomaan ne emot, jotka lähti suurin elkein jättäen vakipaikan tähtäimessä "suuri maailma". Voi olla, että heillä on aika vaikeaa yhteisössä jatkossa...


      • slslslslss

        En kehtaisi mennä takaisin jos olisin pröystäillyt Finskille pääsystä. Tai sitten pitäisi olla toooodella nöyränä poikana tai tyttönä..


      • heh heh
        slslslslss kirjoitti:

        En kehtaisi mennä takaisin jos olisin pröystäillyt Finskille pääsystä. Tai sitten pitäisi olla toooodella nöyränä poikana tai tyttönä..

        Kyllä Pululta sanottiin vihaisena mun kaverille, joka lähti Finsille, että tervemenoa reserviin ja takaisin ei ole tulemista. Pululla on kuitenkin kova pula emoista, kun monet jättäneet yhtiön ja lähteneet suuren maailman perässä Finanirille ja Afille.
        Mun mielestä tässä joutuu nöyristelemään sekä Pulu, joka sitten ottaakin lähteneet takaisin että lähteneet. Itse en ikinä kehtaisi tulla takaisin pululle, jos olisin ensin haukkunut koko pulun maantasalle ja kehunut kuinka ihanan täydellistä Finnairilla on. Tosin tällaisia tapauksiahan pululla on, jotka on leuhkinut asiasta hieman liian aikaisin, ennen kuin Finskille pääsy olikaan 100 prosenttisen varmaa. Tervetuloa vaan mun puolesta, mutta aika nöyrinä ja anteeksipyytävinä saatte kyllä olla, sellainen on ilmapiiri.


      • haettu uusia
        heh heh kirjoitti:

        Kyllä Pululta sanottiin vihaisena mun kaverille, joka lähti Finsille, että tervemenoa reserviin ja takaisin ei ole tulemista. Pululla on kuitenkin kova pula emoista, kun monet jättäneet yhtiön ja lähteneet suuren maailman perässä Finanirille ja Afille.
        Mun mielestä tässä joutuu nöyristelemään sekä Pulu, joka sitten ottaakin lähteneet takaisin että lähteneet. Itse en ikinä kehtaisi tulla takaisin pululle, jos olisin ensin haukkunut koko pulun maantasalle ja kehunut kuinka ihanan täydellistä Finnairilla on. Tosin tällaisia tapauksiahan pululla on, jotka on leuhkinut asiasta hieman liian aikaisin, ennen kuin Finskille pääsy olikaan 100 prosenttisen varmaa. Tervetuloa vaan mun puolesta, mutta aika nöyrinä ja anteeksipyytävinä saatte kyllä olla, sellainen on ilmapiiri.

        emojakin? Koska se uusi kurssi alkaa? eikö sinne löytynyt tarpeeksi sopivia tulevia emoja:0


      • mielestä
        heh heh kirjoitti:

        Kyllä Pululta sanottiin vihaisena mun kaverille, joka lähti Finsille, että tervemenoa reserviin ja takaisin ei ole tulemista. Pululla on kuitenkin kova pula emoista, kun monet jättäneet yhtiön ja lähteneet suuren maailman perässä Finanirille ja Afille.
        Mun mielestä tässä joutuu nöyristelemään sekä Pulu, joka sitten ottaakin lähteneet takaisin että lähteneet. Itse en ikinä kehtaisi tulla takaisin pululle, jos olisin ensin haukkunut koko pulun maantasalle ja kehunut kuinka ihanan täydellistä Finnairilla on. Tosin tällaisia tapauksiahan pululla on, jotka on leuhkinut asiasta hieman liian aikaisin, ennen kuin Finskille pääsy olikaan 100 prosenttisen varmaa. Tervetuloa vaan mun puolesta, mutta aika nöyrinä ja anteeksipyytävinä saatte kyllä olla, sellainen on ilmapiiri.

        jokainen saa olla iloinen uudesta työpaikasta. Jos se kuulostaa muiden korvissa leuhkimiseltä taitaa vika olla kuulijassa. Itse olen onnellinen niiden puolesta jotka lähtivät Finskille ja toivon että saavat tehdä myös töitä eikä joutua reserviin X-ajaksi. Mitä tulee viimisimpiin lähtijöihin, tervetuloa takaisin ;) Ei ole mitään syytä tulla nöyränä ja anteeksipyytävänä. Eiköhän se ole jo muutenkin raskasta kun on jo henkisesti valmistautunut uusiin haasteisiin ja sitten joutuu niistä luopumaan.


      • niin se menee
        haettu uusia kirjoitti:

        emojakin? Koska se uusi kurssi alkaa? eikö sinne löytynyt tarpeeksi sopivia tulevia emoja:0

        ei löydy hauista enää riittävästi pululle haluavia, alalle edes hieman sopivia emoja. kaikki menee joka tapauksessa mielummin Finskille ja on sit vähän aikaa vaikka reservissä, kunhan sit saavat sen unelmaduunin. kyllähän kaikki ihmisetkin arvostaa enemmän finskin emoja kun pulun emoja. Harvaa kiinnostaa raataa pululla neljää-kuutta lentoa päivässä, kun finskillä pääsee paljon helpommalla. Ja lentoemon työn yksi tärkeä hyvä puoli on maailman näkeminen, ja sekin jää pululla kokonaan väliin. Monia mietityttää myös pulun pienet piirit ja sen mukana tuoma juoruilu ja kateus. finskillä moista ei ole. Nyt kun haku ei tuottanut riittävää tulosta, niin pitää anella Finskille lähteneitä takaisin. Aikamoista nöyrtymistä pululta kerrassaan. Nämähän pululle anellut työntekijäthän lähtevät finskille heti kun tilaisuus tulee, joten kovin kaukonäköistä toimintaa tämä ei ole. Mutta jos on pula emoista niin on pula. Näin se ala muuttuu, vielä muutama vuosi sitten pulullakin oli varaa valita tarkkaan emonsa... veikkaan, että alan vetovoima laskee ja piikominen ei enää tulevaisuudessa kiinnosta, joten kohta myös finskillä sama ongelma. Johan Keski-Euroopassa on nähtävissä se, että nuoria ei enää kiinnosta emon hommat ja työntekijöitä on hyvin vaikea saada.


      • tai lähtevät pian
        niin se menee kirjoitti:

        ei löydy hauista enää riittävästi pululle haluavia, alalle edes hieman sopivia emoja. kaikki menee joka tapauksessa mielummin Finskille ja on sit vähän aikaa vaikka reservissä, kunhan sit saavat sen unelmaduunin. kyllähän kaikki ihmisetkin arvostaa enemmän finskin emoja kun pulun emoja. Harvaa kiinnostaa raataa pululla neljää-kuutta lentoa päivässä, kun finskillä pääsee paljon helpommalla. Ja lentoemon työn yksi tärkeä hyvä puoli on maailman näkeminen, ja sekin jää pululla kokonaan väliin. Monia mietityttää myös pulun pienet piirit ja sen mukana tuoma juoruilu ja kateus. finskillä moista ei ole. Nyt kun haku ei tuottanut riittävää tulosta, niin pitää anella Finskille lähteneitä takaisin. Aikamoista nöyrtymistä pululta kerrassaan. Nämähän pululle anellut työntekijäthän lähtevät finskille heti kun tilaisuus tulee, joten kovin kaukonäköistä toimintaa tämä ei ole. Mutta jos on pula emoista niin on pula. Näin se ala muuttuu, vielä muutama vuosi sitten pulullakin oli varaa valita tarkkaan emonsa... veikkaan, että alan vetovoima laskee ja piikominen ei enää tulevaisuudessa kiinnosta, joten kohta myös finskillä sama ongelma. Johan Keski-Euroopassa on nähtävissä se, että nuoria ei enää kiinnosta emon hommat ja työntekijöitä on hyvin vaikea saada.

        Pulu on saanut aikoinaan rekrytoitua upeita, motivoituneita ja hyviä emoja töihin. Mutta on ihan Pulun oma vika, että suurin osa näistä hyvistä tyypeistä on kyllästynyt Pulun touhuihin ja lähteneet joukoittain Finnairille ja Afille tai muihin töihin. Tämän lisäksi jos nyt vertaa Finskiä ja Pulua, niin mielummin sitä lentää Finskillä paremmalla palkalla ja emojakin on enemmän suhteessa matkustajamääriin, joten lennoillakin pääsee huomattavasti helpommalla. Ja yöpymiset... kuka voi rehellisesti väittää, että yöpyy jatkuvasti mielummin 2 yötä Rovaniemellä tai Vaasassa kuin jossain lämpimässä eksoottisessa kohteessa tai Euroopan metropolissa??? Niinpä niin. Joten näiden miinuspuolien vuoksi Pulun pitäisi tsempata aika lailla, jotta kaikki loputkin upeat, hienot emot eivät lähde sieltä pois. Pululla on jo nyt liikaa vihaisia ex emoja.


      • Nimetön
        tai lähtevät pian kirjoitti:

        Pulu on saanut aikoinaan rekrytoitua upeita, motivoituneita ja hyviä emoja töihin. Mutta on ihan Pulun oma vika, että suurin osa näistä hyvistä tyypeistä on kyllästynyt Pulun touhuihin ja lähteneet joukoittain Finnairille ja Afille tai muihin töihin. Tämän lisäksi jos nyt vertaa Finskiä ja Pulua, niin mielummin sitä lentää Finskillä paremmalla palkalla ja emojakin on enemmän suhteessa matkustajamääriin, joten lennoillakin pääsee huomattavasti helpommalla. Ja yöpymiset... kuka voi rehellisesti väittää, että yöpyy jatkuvasti mielummin 2 yötä Rovaniemellä tai Vaasassa kuin jossain lämpimässä eksoottisessa kohteessa tai Euroopan metropolissa??? Niinpä niin. Joten näiden miinuspuolien vuoksi Pulun pitäisi tsempata aika lailla, jotta kaikki loputkin upeat, hienot emot eivät lähde sieltä pois. Pululla on jo nyt liikaa vihaisia ex emoja.

        Ei se Finnairillakaan kuulkaa helppoa ole. Muutama Pulun vanha emo ei ole saanut edes jatkaa koeajan jälkeen, koska niin paljon poissaoloja. Viime aikoina useita emäntiä irtisanottu "sopimusrikkeiden" vuoksi ja nyt kaikki 200 määräaikaista kortistoon ties kuinka pitkäksi aikaa. Joka firmassa siis hyviä ja huonoja puolia.


      • mokailee koeajalla
        Nimetön kirjoitti:

        Ei se Finnairillakaan kuulkaa helppoa ole. Muutama Pulun vanha emo ei ole saanut edes jatkaa koeajan jälkeen, koska niin paljon poissaoloja. Viime aikoina useita emäntiä irtisanottu "sopimusrikkeiden" vuoksi ja nyt kaikki 200 määräaikaista kortistoon ties kuinka pitkäksi aikaa. Joka firmassa siis hyviä ja huonoja puolia.

        Kuka on niin hölmö, että on paljon poissaoloja koeajalla?? Hoh hoijaa!!! Itse olen aina koeajalla töissä kipeänäkin ja lasten sairauden vuoksi mies saa olla pois töistä, jos itsellä koeaika. Jos joku on jo koeajalla paljon pois, niin kuinka paljon hän on sen jälkeen?? Ei kukaan firma katsele tuollaista.
        Ihmettelen, jos pulu jaksaa katsella jatkuvia poissaoloja?? Kannattais olla ehkä tarkempi, jos Finnairkin on. Mun mielestä Finnair ei tee mitään väärää tossa. Järki käteen jokaisella!!
        Mitä tarkoitit sopimusrikkeillä, joista saa potkut.


      • sairaita
        Nimetön kirjoitti:

        Ei se Finnairillakaan kuulkaa helppoa ole. Muutama Pulun vanha emo ei ole saanut edes jatkaa koeajan jälkeen, koska niin paljon poissaoloja. Viime aikoina useita emäntiä irtisanottu "sopimusrikkeiden" vuoksi ja nyt kaikki 200 määräaikaista kortistoon ties kuinka pitkäksi aikaa. Joka firmassa siis hyviä ja huonoja puolia.

        Finnair ei halua paljon sairastelevia henkilöitä riveihinsä ja sen he ilmaisevat jo pitkällä sairauslistalla, missä ilmenee sairaudet, jotka estävät lentoalan. Lentotyö ei sovellu kaikille ja jos jo koeajalla ilmenee, että henkilö sairastelee paljon tai jää helposti kotiin pienenkin vaivan takia, niin oma moka ja turha syyttää Finnairia.
        Onko Pululla sitten totuttu jäämään kotiin lepäämään, kun on vähän tylsät ja raskaat vuorot tai vähän väsy. Se peli ei vetele Finnairilla.
        Ja jos pienten lasten kanssa aikoo pärjätä lentoalalla, on mies tai sukulaiset ja tuttavat vastuutettava myös hoitamaan lapsia, muuten lentotyö ei onnistu. Tällä alalla nainen ei ole aina se, joka jää kotiin lasten sairastuttua.


      • kukakohan näitä
        sairaita kirjoitti:

        Finnair ei halua paljon sairastelevia henkilöitä riveihinsä ja sen he ilmaisevat jo pitkällä sairauslistalla, missä ilmenee sairaudet, jotka estävät lentoalan. Lentotyö ei sovellu kaikille ja jos jo koeajalla ilmenee, että henkilö sairastelee paljon tai jää helposti kotiin pienenkin vaivan takia, niin oma moka ja turha syyttää Finnairia.
        Onko Pululla sitten totuttu jäämään kotiin lepäämään, kun on vähän tylsät ja raskaat vuorot tai vähän väsy. Se peli ei vetele Finnairilla.
        Ja jos pienten lasten kanssa aikoo pärjätä lentoalalla, on mies tai sukulaiset ja tuttavat vastuutettava myös hoitamaan lapsia, muuten lentotyö ei onnistu. Tällä alalla nainen ei ole aina se, joka jää kotiin lasten sairastuttua.

        oikein kirjoittelee..kyllä finnairilla saa sairastaa siinä missä muissakin yhtiöissä ja kipeän lapsen kanssa saa olla kotona, myöskin koeajalla. Tietysti tietyt sairaudet estävät alalle pääsyn, mutta ei flunssan sairastamisesta potkuja tule.


      • vähän eri asia
        kukakohan näitä kirjoitti:

        oikein kirjoittelee..kyllä finnairilla saa sairastaa siinä missä muissakin yhtiöissä ja kipeän lapsen kanssa saa olla kotona, myöskin koeajalla. Tietysti tietyt sairaudet estävät alalle pääsyn, mutta ei flunssan sairastamisesta potkuja tule.

        On ehkä vähän eri asia, jos sairastaa kerran koeajalla, mikä varmasti ok. Näissä viesteissä varmaan tarkoitetaan henkilöitä, joille lentoemon työ ei sovi terveydellisistä syistä ja sairasteluita sen vuoksi hyvin paljon. Tällöin Finnair katsoo parhaaksi lopettaa työsuhde?


    • aika hiljaa

      ja suuremmin tuulettelematta missään lentofirmassa tänäpäivänä. Sassia kaupitellaan kovaa kyytiä ja lentoyhtiöit ovat todella suuren muutoksen alla yrityskauppojen suhteen. Tämä tuo alalle epävarmuutta, uudelleen järjestelyitä ja yt-neuvotteluja.

      • se taitaa olla

        Taitaa Pulun emot olla kovin kateellisia niille, jotka päässeet Finnairille, että nyt sitten ollaan vahingoniloisia. Kyllähän se kateellinen alemmuudentunto Finskiläisiä kohtaan on ihan selvästi näkyvissä.


    • löydy

      oikea lentoyhtiö olla töissä, toiselle se on blue 1, toiselle finnair. kaikissa paikoissa on varmasti hyvät ja huonot puolensa. itseäni ei kyllä naurattaisi, jos blue1:n emännät joutuisivat työttömiksi..totta kai toivon kaikille muillekin hyvää kuin finnairilaisille.

      • MistäTahansa

        Ei kai sillä ole mitään väliä missä sitä on duunissa. Kollegoita ollaan silti vaikka kannetaan erilaista virkapukua ja saadaan palkka maksettuna eripaikoista. Mun mielestä on kurjaa että mistä tahansa firmasta saa emännät kenkää tai joutuu pakkolomalle. Mä en saa moisesta vahingonilosta mitään tyydytystä. Pääasia että kaikilla on duunia on firma mikä tahansa. Itsekin olen mennyt jonnekin takaisin. Ei se niin tavatonta ole lentopiireissä.

        Mä ainakin odottelen että kaikki taloudelliset vaikeudet menisivät ohitse ja taas talous elpyisi.


      • sienna_85
        MistäTahansa kirjoitti:

        Ei kai sillä ole mitään väliä missä sitä on duunissa. Kollegoita ollaan silti vaikka kannetaan erilaista virkapukua ja saadaan palkka maksettuna eripaikoista. Mun mielestä on kurjaa että mistä tahansa firmasta saa emännät kenkää tai joutuu pakkolomalle. Mä en saa moisesta vahingonilosta mitään tyydytystä. Pääasia että kaikilla on duunia on firma mikä tahansa. Itsekin olen mennyt jonnekin takaisin. Ei se niin tavatonta ole lentopiireissä.

        Mä ainakin odottelen että kaikki taloudelliset vaikeudet menisivät ohitse ja taas talous elpyisi.

        No todellakin sympatiat kanssasisarille, samassa veneessä ollaan. En ymmärrä tätä sotimista firmojen välillä ja vauhkoomista mikä niistä on paras. Toiseksi en ymmärrä myös miksi Blue1 katkoo sillat entisten työntekijöiden välillä? Ala on niin suhdannealtis, joten jokainen kontakti on tärkeä. Kummalista käytöstä. Puhun siis ylläolevista kirjoituksista tyyliin "takasin ei ole tulemista".


      • first..
        sienna_85 kirjoitti:

        No todellakin sympatiat kanssasisarille, samassa veneessä ollaan. En ymmärrä tätä sotimista firmojen välillä ja vauhkoomista mikä niistä on paras. Toiseksi en ymmärrä myös miksi Blue1 katkoo sillat entisten työntekijöiden välillä? Ala on niin suhdannealtis, joten jokainen kontakti on tärkeä. Kummalista käytöstä. Puhun siis ylläolevista kirjoituksista tyyliin "takasin ei ole tulemista".

        Eli nyt ei kannata todellakaan ajatella imagoa ja häpeää vaan nöyrästi töihin jos ei muuta osaa.

        Blue1:n tärkein tehtävä on lähikuukausina pitää luottamus polttoaineyhtiöihin (käteisasiaakkaat harvoin saa luottamusta takaisin)ja selviytyminen kunnes LH ottaa tappiot vastuilleen.
        Tässä tilanteessa tuskin ollaan kivoja työnantajia ja suomen paras työpaikkakisa saa jäädä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1756
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1663
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      14
      1448
    4. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      5
      1131
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1128
    6. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1120
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1096
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1081
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      5
      1062
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1050
    Aihe