Minulla menossa rv27 6 ja muutaman viikon ajan kyljissä on ruvennut tuntumaan ihan järkyttävää kipua, joka tuntuu varsinkin istuessa :/ Teen istumatyötä, joten kyljet ovat työpäivän jälkeen ku tulessa... ilmeisesti johtuu siitä että kohtu painaa kylkiluita..? Onko kellään minkäänlaisia vinkkejä mikä auttais kipuun? Ja jatkuukohan tää koko loppuraskauden ajan :/ Lämmin suihku helpottaa hetkellisesti, mut eivät varmaan kato töissä hyvällä, jos suihkuttelen siellä vähä välii :D Lääkäri toki määräsi pari vkoo sitten särkylääkettä, mutta yhtäkään en oo uskaltanu ottaa, ku kyseessä on kolmiolääke..
Ihan järkyttävä kylkikipu :(
5
6428
Vastaukset
- .......................
issias ... minulla oli toisessa raskaudessa ihan samoin, saunominen auttoi. istuminen pahenti, makuuasennossa :) ... käy myös työpaikan lääkärillä.
- kipuilijoille
Itselläni ei ole kokemusta noin pahasta kylkikivusta eikä varsinkaan vielä noilla raskausviikoilla. Mutta tuli mieleen yksi hyvä olon helpotuskeino, jos kerran lämpimästä suihkusta on ollut jotain apua: mikroaaltouunissa lämmitettävä kauratyyny. Sitä voit varmasti käyttää töissäkin ilman ongelmia. Itselleni siitä on ollut iso apu aina kun kolottaa, esim. flunssaisena tai kun joku lihas jumittaa, jopa synnytyskipuihin se auttoi ihmeen pitkälle! Kannattaa varmaan hakeutua myös uudelleen lääkärille, ainakin jos kipu jatkuu noin tai pahenee. Ehkä saisit sairaslomaa? Parasetamoli on turvallinen kipulääke raskausaikana ,se ei toki ole niin vahva kuin ne kolmiolääkkeet...
- rv 27
Moikka,
Hauskaa kuulla etten ole ainut tämän ongelman kanssa. Odotan poikavauvaa nyt viikolla 27. Vasta on pullahtanut aivan silmänräpäyksessä ja nyt alkaa olla hankalaa istua ja liikkua. Itse teen myös istumatyötä ja työskentely on muuttunut todella vaikeaksi tässä muutaman viikon aikana. Tuntuu inhottavaa kipua kylkiluissa aivan kuin ne repeäisi. En pysty istumaan edes tuntia kun on jo niin kovat kivut että tekisi mieli päästä selälleen lepäämään. Mitä ihmettä tämä oikein on? Onko tähän jotain apua, muuta kuin lämmin suihku :D
Jaksamisia sinulle, tiedän miltä sinusta tuntuu ;)- aloittaja :)
Lämmintä kauratyynyä! Tuskin ne töissä voivat sitä kieltääkään, tietty vaatii mikrouunin, et pystyy sen lämmittämään. Ainii ja myös pitää hommata se tyyny :D Mut ei tuu kyllä muuten mittään. Onneks mulla ois enää 2,5 viikkoa töitä ja pääsen joululomalle ja siitä heti äitiyslomalle :) jospa se tästä. Tsemppii sinnekkin raskauden lopputaipaleelle :))
- lääkärissä
Hei!
Minä jouduin rv 27 sairaalaan kovan kylkikivun vuoksi. Oli munuaiskivet.
Sairaalassa sanottiin, että joskus myös vauva painaa munuaisia tai toista munuaista niin, että munuaisen toimintaa vaikeuttuu.
Kannattaa kaiken varalta käydä nyt lääkärissä. Minä menin ihan synnytyspäivystykseen ja sieltä minut passitettiin osastolle, jossa sain kovat kipulääkkeet. Seuraavana päivänä kipu loppui, kun kivi/kivet tulivat itsestään pois. Tuolloin pääsin myös kotiin. Ei ole ollut vaivaa sen jälkeen, ja nyt menossa rv 38.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1006514
Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t313890törniöläiset kaaharit haaparannassa
isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/303305Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!
https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu3781783- 331408
- 271350
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi471043Anteeksi kulta
En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv11986Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."
Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:11920- 42889