edellisissä nokian talvirenkaissa irtosi puolet nastoista vuoden sisällä,seuraavista hajosi kudokset ja teräslangat tuli renkaan läpi, auto karkasi käsistä,onneksi ei henki mennyt. Ei koskaan enää nokialaisia, ostin pirellit.
nokian renkaat
23
5558
Vastaukset
- vaaauuuuu
ja mä ostin 2 euron hampurilaisen.
- vikaa?
Minulla on pelkästään positiivista sanottavaa Nokian renkaista. Etenkin talvirenkaista. Nastat pysyvät vuodesta toiseen, pitoa on mahtavasti ja eivätpä ne yleensä ole juuri kuluneetkaan.
Ainoastaan autonvaihdon yhteydessä olen joutunut luopumaan vanhoista nastarenkaistani.
Ilmeisesti minä osaan sitten ajaa renkaillani. Ajotyylini on reipas, muttei revittelevä. Tosin luisut on joskus piiiiiitkät.- nastafirman moka
Joskus joitain vuosia sitten tapahtui joku virhe nastan valmistuksessa ja iso erä renkaita otettiin takas ku nastat katkes.
Itselle ei tulis mieleenkään ostaa talvirenkaiks mitään muita, on kato oma ja perheen henki kumminkin sen verran arvokas eikä mikään leikin asia...
- mutta pirellit
ovat olleet testissä aika peränpitäjinä...
- mieltä
Minullakin on oleet kahdet pirellit juuri tuon takia. Ensimmäiset ja viimeiset, nastat kun lähti jo alkutaipaleella...
- kokemuksia mulla
Mulla lähti puolessa vuodessa kaikki nastat, seuraavista hajosi kudokset ja teräslangat lentelivät jalankulkijoiden silmiin sokaisten satoja. Seuraavista lensi ensin nastat, pian sen jälkeen kudokset ja lopulta kulutuspintakin irtosi ja kylkeen tuli patti. Onko muilla samanlaisia kokemuksia? Onko spirellot hyvä vaihtoehto talvirenkaiksi?
- Älä aja munanmuotoisilla
vaan kokemusperäistä tietoa.
Ajomukavuus 0
Melutaso 100
raherkkyys 100
jne.
Missäköhän ulkolaisessa rengastestissä noi on pärjänny, vai onko?- kunnossa?
Kannattaa tarkastaa auton alustan osat (puslat, nivelet jne). Meinaan kun minulla ei kyseisellä merkillä ole ollut mitään ääni- ja vetelyongelmia.
Ainakin venäläisissä ja ruåtsalaisissa vertailuissa noksut on olleet voittajina. - SUORAAN
kunnossa? kirjoitti:
Kannattaa tarkastaa auton alustan osat (puslat, nivelet jne). Meinaan kun minulla ei kyseisellä merkillä ole ollut mitään ääni- ja vetelyongelmia.
Ainakin venäläisissä ja ruåtsalaisissa vertailuissa noksut on olleet voittajina.Ollut nyt misukaa ja gislavediä alla. Kulkee suoraan ilman vetelyä ja melua.
Siis tosi hyvät munkit jos niillätulee puslatkin kuntoon. Tai...., jos sinä koittaisit ajaa vähän yli sitä normaalia 50:tä km/h.
Itse ajelen pääasiasa motarilla ja valtateillä, joissa normaaliliikennevirta vaatii jopa 80km/h:n vauhtia.
Näillä nopeuksilla varmaan jo huomaat ettei kanamunalla kulje kovin suoraan.
Sitäpaitsi niitä ulkomaisia nokian menestystestejä vielä kaivataan. - kunnossa?
SUORAAN kirjoitti:
Ollut nyt misukaa ja gislavediä alla. Kulkee suoraan ilman vetelyä ja melua.
Siis tosi hyvät munkit jos niillätulee puslatkin kuntoon. Tai...., jos sinä koittaisit ajaa vähän yli sitä normaalia 50:tä km/h.
Itse ajelen pääasiasa motarilla ja valtateillä, joissa normaaliliikennevirta vaatii jopa 80km/h:n vauhtia.
Näillä nopeuksilla varmaan jo huomaat ettei kanamunalla kulje kovin suoraan.
Sitäpaitsi niitä ulkomaisia nokian menestystestejä vielä kaivataan.Kyllä sulla on autossa jotain vikaa, koska minulla ei ole ajettavuudessa mitään ongelmia. Ei nokialaisilla, eikä ensiasennus Miseliineillä.
Mitä tulee lujaa ajamiseen, niin nokialaisillahan on tehty jäälläajon nopeusennätys. Kauhea Kankkunen päästeli vähän reilua kolmeasataa. Kaikki nastatkin pysyivät paikoillaan. - Kallonkutistaja
Minulla on puolestaan päinvastaisia kokemuksia. Melua tosin omassa autossani ei taida sisään tulla, olisi alla minkälaiset renkaat tahansa. Sen verran kyllä, että eri renkaiden erot huomaa, ja hiljaisimmat ovat tähän mennessä olleet Nokian renkaat. Myös ajomukavuus ja ohjautuvus ovat olleet vähintäänkin kilpailukykyisiä. Ainahan asia ei ole näin ollut.
Kerro jokin rengastesti, kotimainen tai ulkomainen, jossa noi on pärjänneet huonosti. - testeistä
Kallonkutistaja kirjoitti:
Minulla on puolestaan päinvastaisia kokemuksia. Melua tosin omassa autossani ei taida sisään tulla, olisi alla minkälaiset renkaat tahansa. Sen verran kyllä, että eri renkaiden erot huomaa, ja hiljaisimmat ovat tähän mennessä olleet Nokian renkaat. Myös ajomukavuus ja ohjautuvus ovat olleet vähintäänkin kilpailukykyisiä. Ainahan asia ei ole näin ollut.
Kerro jokin rengastesti, kotimainen tai ulkomainen, jossa noi on pärjänneet huonosti.Nastarenkaita ei taida testata juuri muualla kuin Suomessa ja Ruotsissa? Kesärengastesteissä Nokian renkaat ovat yleensä olleet hännillä.
- h.moilanen
Itsellä on nyt toista talvea HP4 alla, eikä ole ainuttakaan nastaa lähtenyt. En nyt mitenkään koe niitä mitenkään paremmiksi kuin muut merkit. Edellisessä autossa oli Pirellin Carvingit (tms) ja niistä lähti nastoja aika reilustikin, vaikka muuten renkaista ei ollut pahaa sanottavaa, hiljaisemmat ne varmastikin ovat kuin nokialaiset.
- mikko v
Vaimon Corollassa on Hakkapeliitta 4:set, minulla Continentalit. Vaiomon autoon vaihdettiin uudet renkaat valmistajan toimesta 1. talven jälkeen, kun nastoja oli katkennut. Noista uusistakin renkaista on lähtenyt nastoja, kun kumi ympärollä on rikkoutunut. Minun Continentaleistani ei ole irronnut yhtäkään nastaa. Taitaa seuraavatkin talvirenkaani olla Continentalit.
- vaihdellut
Itsellä on nyt hakkis 5 (made in finland) toista talvea ja sitä ennen kolme talvea hakkis 4set, yhtäkään nastaa ei ole irronnut tai katkennut, eikä muutakaan ongelmaa.
Läyliäisten vahinkopalvelussa oli muutama vuosi sitten myynnissä ilmeisesti takuuseen vaihdettuja uudehkoja hakkis 4sia, joista puuttui nastoja todella paljon (kymmeniä prosentteja). Oliskohan ollut jotain laatuongelmia nastojen kanssa, kun ne olivat niitä uuden uutukaisia neliskanttisia? - mikko v
vaihdellut kirjoitti:
Itsellä on nyt hakkis 5 (made in finland) toista talvea ja sitä ennen kolme talvea hakkis 4set, yhtäkään nastaa ei ole irronnut tai katkennut, eikä muutakaan ongelmaa.
Läyliäisten vahinkopalvelussa oli muutama vuosi sitten myynnissä ilmeisesti takuuseen vaihdettuja uudehkoja hakkis 4sia, joista puuttui nastoja todella paljon (kymmeniä prosentteja). Oliskohan ollut jotain laatuongelmia nastojen kanssa, kun ne olivat niitä uuden uutukaisia neliskanttisia?NR:stä sanoivat aikanaan (2004), että nastanvalmistajalla oli laatuongelmia. Nastahan oli mennyt poikki niin,että tynkä oli vain jäljellä kolossaan. Saatiin uusittua koko rengassetti 3 renkaan hinnalla. Kun palautettiin noita renkaita Iskoon/Vianoriin,oli renkaita hallissa useita läjiä lattiasta kattoon,
Noista uusituista renkaista ovat nastat irronneet niin,että ympärillä oleva kumi on pettänyt. Tämä on aivan rehellinen "todistajalausunto". Soisin mielelläni, että suomalainen rengas menestyisi vertailussa.
- Nimetön
Meidän yrityksen autossa nokian hakka c van renkaat alkoivat hajota 2 tuhannen ajon aikana. Kumipaloja alkoi irrota nastojen vierestä ja kulutuspintaan tuli halkeamia. Tehtaan edustaja ihmetteli ja sanoi että ei ole nähnyt vastaavaa. Kuitenkin tehtaalta tuli rengasta tutkimatta vastaus että ei ole renkaassa mitään vikaa?
- valehtele.
"Meidän yrityksen autossa nokian hakka c van renkaat alkoivat hajota 2 tuhannen ajon aikana. Kumipaloja alkoi irrota nastojen vierestä"
Tuo on työttömän / kesätöitä ilman jääneen teinin / muuten vaan vajavaisen / tms. valitusta.
"Kuitenkin tehtaalta tuli rengasta tutkimatta vastaus että ei ole renkaassa mitään vikaa?"
Tuskin siinä vikaa olikaan, koska kesärenkaissa ei nastoja ole.
Tuliko kenkää tehtaalta vai miksi itku? - Nimetön
Kyseinen rengas on nastarengas, löytyy myös nokian sivuilta. Renkaat on kuvattu ja murtumat näkyvät kuvissa. Moni on ihmetellyt miten merkkirengas voi niin hajota. Tämä vain varoituksena niille jotka ovat ostamassa "hyvää kotimaista laatutuotetta."
- kitkaa_alle
Nimetön kirjoitti:
Kyseinen rengas on nastarengas, löytyy myös nokian sivuilta. Renkaat on kuvattu ja murtumat näkyvät kuvissa. Moni on ihmetellyt miten merkkirengas voi niin hajota. Tämä vain varoituksena niille jotka ovat ostamassa "hyvää kotimaista laatutuotetta."
Jos sulla rengas hajoo 2th:n jälkeen ja tyydyt vain valmistajan selitykseen että"ei ole mitään vikaa"niin olet kyllä melkoinen lammas.Totta hemmetissä ne renkaat pitää vaihtaa toimiviin valmistajan piikkiin.Jos on sekundaa saanut niin ehkä nämä netin keskustelupalstat eivä korjaa sitä vääryyttä.Priimalla rinkulalla ajelee helposti kymmeniä tuhansia/monta talvea.
Nykyään kannattaa kyllä katsoa ostotilanteessa
sen verta että missä se rengas on valmistettu.Itse en maksaisi venäläisestä samaa mitä suomalaisesta.Itse en ostaisi aron poikien
tavaraa muutenkaan:)
Talvikumeissa nokialaisia on kyllä hankala päihittää.Vuosi sitten vaihdoin nokian kitkoihin ja ovat kyllä todella vakuuttavat talvikeleillä. - vuorenpeikkonen
Nimetön kirjoitti:
Kyseinen rengas on nastarengas, löytyy myös nokian sivuilta. Renkaat on kuvattu ja murtumat näkyvät kuvissa. Moni on ihmetellyt miten merkkirengas voi niin hajota. Tämä vain varoituksena niille jotka ovat ostamassa "hyvää kotimaista laatutuotetta."
Hakka c on todellakin kesärengas, eikä siinä siten ole nastoja.
http://www.nokianrenkaat.fi/rengas?id=10360792&group=3.02&name=Nokian Hakka C Van
Nastallinen pakettiauton talvirengas on mallia Hakkapeliitta C (Van/Cargo)
http://www.nokianrenkaat.fi/rengas?id=10360801&group=3.01&name=Nokian Hakkapeliitta C Van
- Anonyymi
Ostin huhtikuussa Nokia tyres van kesärenkaat asuntoautoon 215/70 R15 107/109. Ovat vaarallisen tuuliherkät, jos pakettiauto ajaa ohi auto heilahtaa. Myös tuulenpuuskat vippaavat autoa. olen hirveän pettynyt. Sarja maksoi 800egee Voisko renkaissa olla jokin rakenteellinen vika?
- Anonyymi
Taannoin minulla oli peräperää kolme Nokialaisen sarjaa, siis yhteensä 12 rengasta. Kymmenestä niistä petti joko runko tai vyö jo vähän ajettuna. Kova täristys ja kun renkaan nosti tunkilla ja pyöritti, niin kulutuspinta seilasi vasemmalta oikealle senttikaupalla. Yhteen tuli joku muu vika, jota en enää muista, ja vain yksi kahdestatoista selviytyi hylkyrajalle 1,6 mm asti. On liian kallis merkki minulle, en ole sen koommin nokialaisia ostanut enkä osta, jos vain muuta saan.
Toinen susimerkki oli Uniroyal. Kahdesta tai kolmesta alkoi kulutuspinta irrota vulkanoinnistaan jo melko uutena. Ei liene enää kaupoissakaan, onneksi?
Ja autonahan oli aikansa vauhtihirmu Ford Escort 1100 jossa tehoa arviolta alle 50 hv ja kuskina varovainen sinkku.
Se Nokialaisen talvirenkaan huojunta johtuu kulutuspinnan "palojen" taipumisesta sivusuunnassa. Aina huomaa parina päivänä allelaiton jälkeen, sitten ei edes huomaa kun siihen tottuu. Ei haittaa, mutta kestämättömyys haittaa!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap172224Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi852207Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen101496- 1011417
Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663911334Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k1471216Aatteleppa ite!
Jos ei oltaisikaan nyt NATOssa, olisimme puolueettomana sivustakatsojia ja elelisimme tyytyväisenä rauhassa maassamme.255920- 78899
Omalääkäri hallituksen utopia?
Suurissa kaupungeissa ja etelässä moinen onnistunee. Suuressa osassa Suomea on taas paljon keikkalääkäreitä. Mitenkäs ha173884- 63874