Uusi Testamenttiko vain sepitelmä?

Tuolla Juutalaisuus-foorumilla muuan kirjoittaja väitti UT:n olevan vain sepitelmä ja ihmisten oma tekele!

Me kaikki, jotka olemme ottaneet UT:n sanoman todesta ja ojentaneet elämäämme sen mukaan, olemme tulleet ihan käytännön elämässä huomaamaan miten totta hyvin käännetyn UT:n sanoma ja opetukset ovat.

Yeshua ei turhaan julistanut juutalaisille pääsiäisen aikaan sanoen:

Johanneksen evankeliumi:
6:38 Sillä minä olen tullut taivaasta, en tekemään omaa tahtoani, vaan hänen tahtonsa, joka on minut lähettänyt.
7:17 Jos joku tahtoo tehdä hänen tahtonsa, tulee hän tuntemaan, onko tämä oppi Jumalasta, vai puhunko minä omiani.

Mielestäni tuo jae 7:17 sisältää oivan haasteen kaikille epäröiville: Alappa elää niinkuin Yeshua opettaa meitä UT:ssa, niin sinun ei todellakaan tarvitse kauaa sitä noudattaa, kun huomaat saavasi ylimääräisiä vieraita luoksesi niin kirkkauden kuin pimeydenkin henkivalloista!

Ennen kaikkea tulet silloin todella TIETÄMÄÄN Yeshuan opetuksen olevan J-lasta lähtöisin.

Ellet tahdo/viitsi/uskalla ojentautua UT:n opetusten mukaan, niin sinun on ihan turha täällä valitella ja voivotella ja yrittää mustamaalata UT:n Pyhiä Kirjoituksia!

Älä usko niitä UT:n panettelijoita, jotka eivät ole viitsineet tehdä parannusta elämässään ja ojentautua UT:n opetusten mukaan, sillä heidät J-la on jättänyt oman saastaisen sydämensä valtaan tekemään sopimattomia, kuten Paavali kirjoittaa:

Roomalaiskirje:
1:28 Ja niinkuin heille ei kelvannut pitää kiinni Jumalan tuntemisesta, niin Jumala hylkäsi heidät heidän kelvottoman mielensä valtaan, tekemään sopimattomia.

78

857

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • meille Kristukseen uskoville Jeesuksen itsensä jättämä perintökirja, joka pitää sisällään, ei vähempää, eikä enempää, kuin IANKAIKKISEN ELÄMÄN KRISTUKSESSA.

Jos joku testamentti tulee vanhaksi, niin ettei se enää ole kaikilta osiltaan voimassa, niin silloin pitää tehdä uusi.

Jumala antoi jokaiselle, joka uskoo, että Jeesus Kristus on Jumalan lihaan syntynyt Poika ja meidän Herramme, mahdollisuuden Hänen, Kristuksen kautta saada uuden elämän.

Siis, jokainen joka uskoo ja tunnustaa sydämestään Jeesuksen Kristukseksi ja omaksi Vapahtajakseen, pelastuu jumalan Armosta.

Siunausta ja kaunista alkutalvea sinulle ystäväni Yakov! Tv. Sirkka-Iita.

• Ole tarkoitukseni haastaa riitaa vaikka kysyn tyhmiä. Tarkoitan tuota kohtaa että VT on mennyt vanhaksi. Miksi sitä ei sitten ole poistettu ja jätetty pelkkä UT. Mitä järkeä on lukea sellaista joka on pois käytöstä. Lukee vain sitä mikä on voimassa.

• kannattaa lukea,
        WhiteWikingi kirjoitti:

Ole tarkoitukseni haastaa riitaa vaikka kysyn tyhmiä. Tarkoitan tuota kohtaa että VT on mennyt vanhaksi. Miksi sitä ei sitten ole poistettu ja jätetty pelkkä UT. Mitä järkeä on lukea sellaista joka on pois käytöstä. Lukee vain sitä mikä on voimassa.

esim.siksi, että sieltä löytyvät ne Jumalan lait, jotka Jeesus täytti.
        Samoin sieltä löytyvät profeettojen Jumalalta saamat profetiat, joista osa on jo täyttynyt, mutta osa odottaa vielä aikaansa.

• Siunattua talvea lumisine maisemineen sinne rapakon taa sullekin! Onko siellä jo maa valkeana? Täällä ei ole, vaan on kovin synkät maisemat, mutta uskon silminhän me katselemme Mooseksen tavoin sitä mitä ei luonnollisin silmin voi nähdä: Pyhien kotikaupunkia eli Uutta taivaallista Jerusalemia!

HalleluYah!

Yeshua käytti kirjureinaan opetuslapsiaan ja UT:n Kirjoituksia voidaan kutsua Uuden Liiton Kirjoituksiksi. Molemmat nimet ovat oikeita.

Uusi Testamentti viittaa perintöoikeuteen meille, jotka uskomme Yeshuaan J-lan Poikana ja ainoana Vapahtajana.

Uusi Liitto taas viittaa siihen, että Vanha Liitto on syrjäytetty paremmalla liitolla, kuten apostoli Paavali totesi:

Hebrealaiskirje 8:

7. Sillä jos ensimmäinen liitto olisi ollut moitteeton, ei olisi etsitty sijaa toiselle.

8. Sillä moittien heitä hän sanoo: "Katso, päivät tulevat, sanoo Herra, jolloin minä teen Israelin heimon ja Juudan heimon kanssa uuden liiton,

9. en sellaista liittoa kuin se, jonka minä tein heidän isäinsä kanssa silloin, kun minä tartuin heidän käteensä ja vein heidät pois Egyptin maasta. Sillä he eivät pysyneet minun liitossani, ja niin en minäkään heistä huolinut, sanoo Herra.

10. Sillä tämä on se liitto, jonka minä teen Israelin heimon kanssa näiden päivien jälkeen, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän mieleensä, ja kirjoitan ne heidän sydämiinsä, ja niin minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.

11. Ja silloin ei enää kukaan opeta kansalaistaan eikä veli veljeään sanoen: 'Tunne Herra'; sillä he kaikki, pienimmästä suurimpaan, tuntevat minut.

12. Sillä minä annan anteeksi heidän vääryytensä enkä enää muista heidän syntejänsä."

13. Sanoessaan "uuden" hän on julistanut ensimmäisen liiton vanhentuneeksi; mutta se, mikä vanhenee ja käy iälliseksi, on lähellä häviämistään.

-Tuo apostolin maininta ensimmäisen liiton vanhenemisesta pitää paikkansa, vaikka suurin osa juutalaisista vielä roikkuu siinä kiinni kuin hukkuva oljenkorressa. Tämä johtuu siitä, että me elämme vielä pakanakansojen armotalouskauden aikaa ja sitten kun Herra kääntyy Israelin ja Juudan heimojen puoleen, alkaa toteutua tuokin, että Vanha Liitto alkaa hävitä pois Uuden Liiton tieltä.

Vielä Uudesta Liitosta sen verran, että Yeshua itse asetti Pyhän Ehtoollisen Uuden Liiton merkiksi.

Meidän valittujen pakanoiden ja juutalaisten kohdalla Vanha Liitto on jo korvattu uudella.

HalleluYah!

Siunausta sulle Sirkka-Iita Yeshuassa!

• kannattaa lukea, kirjoitti:

Samoin sieltä löytyvät profeettojen Jumalalta saamat profetiat, joista osa on jo täyttynyt, mutta osa odottaa vielä aikaansa.

...vaikka kysymys on sangen monitahoisesta asiasta!

Lisäksi mainittakoon, että Yeshua viittasi sangen monessa kohden opetuksissaan VT:n Kirjoituksiin ja vastusti perkelettäkin sanoen "On kirjoitettu jne...".

Minulle VT on ollut korvaamaton lohduttaja. Erityisesti Jesajan kirja ja muidenkin profeettojen Kirjoitukset ja lukuisat Psalmit. Herra on useamman kerran puhunut minulle viittaamalla VT:n Kirjoituksiin ja näyttänyt jopa unessa suoraan tiettyjä Psalmin jakeita.

Kerrankin, kun Herra selvästi ilmestyi minulle nuoruudessa, Hän siteerasi suoraan Jesajan kirjaa. HalleluYah!

Kahdesti myöhemmin Hän on siteerannut UT:n Kirjoituksia elämäni hankalimmissa tilanteissa.

Myös Yeshua viittasi seuraavassa VT:n Kirjoituksiin, koska UT:n Kirjoituksia ei siihen aikaan vielä ollut kirjoitettuna:

Matteuksen evankeliumi:
        22:29 Yeshua vastasi ja sanoi heille: "Te eksytte, koska te ette tunne KIRJOITUKSIA ettekä Jumalan voimaa...."

Myös Paavali opastaa meitä lukemaan VT:n Kirjoituksia sanoessaan:

Roomalaiskirje:
        15:4 Sillä kaikki, mikä ENNEN on kirjoitettu, on kirjoitettu meille opiksi, että meillä kärsivällisyyden ja Raamatun lohdutuksen kautta olisi toivo.

2.Timoteuksen kirje:
        3:16 Jokainen kirjoitus, joka on syntynyt Jumalan Hengen vaikutuksesta, on myös hyödyllinen opetukseksi, nuhteeksi, ojennukseksi, kasvatukseksi vanhurskaudessa,
        3:17. että Jumalan ihminen olisi täydellinen, kaikkiin hyviin tekoihin valmistunut.

Edelleen mainittakoon, että ihan VT:n alussa on selkeä kertomus maailman luomisesta, syntiinlankeemuksesta, vedenpaisumuksesta ja siitä miten J-la alkoi toteuttaa aivoittelemaansa pelastussuunnitelmaa valitsemalla Israelin kansana pelastuksen välikappaleeksi kaikille valituilleen ihmissuvusta.

Tarkemmin sanoen J-la antoi Israelin kautta meille syntyä luvatun Messiaan, Yeshuan.

Mainittakoon vielä, että Korkea Veisu eli Laulujen Laulu, Salomon Saarnaaja ja Sananlaskut sekä pienet profeettojen Kirjat ovat valtava aarre meidän kasvamiseksemme Hengessä, viisaudessa, taidossa ja ymmärryksessä. Ne ovat kaikki saman Hyvän Paimenen antamia meille oppaaksi elämän tielle.

Laki tuli Mooseksen kautta, mutta armo ja totuus tulivat Yeshua Messiaan kautta!

Mielestäni messiaaninen juutalainen Sanan opettaja David H. Stern on osuvasti maininnut, että UT ja VT muodostavat yhdessä saumattoman kokonaisuuden. Ilman toista emme voi ymmärtää toistakaan!

Hyvää yötä ja siunausta Yeshuassa!

• oikeaa tietoa.
        Yakov kirjoitti:

...vaikka kysymys on sangen monitahoisesta asiasta!

Lisäksi mainittakoon, että Yeshua viittasi sangen monessa kohden opetuksissaan VT:n Kirjoituksiin ja vastusti perkelettäkin sanoen "On kirjoitettu jne...".

Minulle VT on ollut korvaamaton lohduttaja. Erityisesti Jesajan kirja ja muidenkin profeettojen Kirjoitukset ja lukuisat Psalmit. Herra on useamman kerran puhunut minulle viittaamalla VT:n Kirjoituksiin ja näyttänyt jopa unessa suoraan tiettyjä Psalmin jakeita.

Kerrankin, kun Herra selvästi ilmestyi minulle nuoruudessa, Hän siteerasi suoraan Jesajan kirjaa. HalleluYah!

Kahdesti myöhemmin Hän on siteerannut UT:n Kirjoituksia elämäni hankalimmissa tilanteissa.

Myös Yeshua viittasi seuraavassa VT:n Kirjoituksiin, koska UT:n Kirjoituksia ei siihen aikaan vielä ollut kirjoitettuna:

Matteuksen evankeliumi:
        22:29 Yeshua vastasi ja sanoi heille: "Te eksytte, koska te ette tunne KIRJOITUKSIA ettekä Jumalan voimaa...."

Myös Paavali opastaa meitä lukemaan VT:n Kirjoituksia sanoessaan:

Roomalaiskirje:
        15:4 Sillä kaikki, mikä ENNEN on kirjoitettu, on kirjoitettu meille opiksi, että meillä kärsivällisyyden ja Raamatun lohdutuksen kautta olisi toivo.

2.Timoteuksen kirje:
        3:16 Jokainen kirjoitus, joka on syntynyt Jumalan Hengen vaikutuksesta, on myös hyödyllinen opetukseksi, nuhteeksi, ojennukseksi, kasvatukseksi vanhurskaudessa,
        3:17. että Jumalan ihminen olisi täydellinen, kaikkiin hyviin tekoihin valmistunut.

Edelleen mainittakoon, että ihan VT:n alussa on selkeä kertomus maailman luomisesta, syntiinlankeemuksesta, vedenpaisumuksesta ja siitä miten J-la alkoi toteuttaa aivoittelemaansa pelastussuunnitelmaa valitsemalla Israelin kansana pelastuksen välikappaleeksi kaikille valituilleen ihmissuvusta.

Tarkemmin sanoen J-la antoi Israelin kautta meille syntyä luvatun Messiaan, Yeshuan.

Mainittakoon vielä, että Korkea Veisu eli Laulujen Laulu, Salomon Saarnaaja ja Sananlaskut sekä pienet profeettojen Kirjat ovat valtava aarre meidän kasvamiseksemme Hengessä, viisaudessa, taidossa ja ymmärryksessä. Ne ovat kaikki saman Hyvän Paimenen antamia meille oppaaksi elämän tielle.

Laki tuli Mooseksen kautta, mutta armo ja totuus tulivat Yeshua Messiaan kautta!

Mielestäni messiaaninen juutalainen Sanan opettaja David H. Stern on osuvasti maininnut, että UT ja VT muodostavat yhdessä saumattoman kokonaisuuden. Ilman toista emme voi ymmärtää toistakaan!

Hyvää yötä ja siunausta Yeshuassa!

Jo kymmeniä vuosia ovat kansainväliset Raamattu-tutkijat olleet yhtä mieltä siitä, että Vanhan testamentin tekstejä, sen kutakin kirjaa, on kirjoitettu ja muunneltu useiden vuosisatojen ajan ja että profeettojen kirjat ovat jälkikäteen kirjoitettuja, jo aiemmin toteutuneista tapahtumista.

• .muualta
        kannattaa lukea, kirjoitti:

on pois käytöstä eihän sitä enää tarvitse opiskella. Koska kristityt panivat VT:n lain roskakoppaan ja profeetatkin selitetään uudella tavalla niin eikö heidän ole turha raahata moista kirjaa mukana? Itse odotan vain että joku täyttäisi Suomen lain että päästäisiin siitäkin.

• .muualta kirjoitti:

on pois käytöstä eihän sitä enää tarvitse opiskella. Koska kristityt panivat VT:n lain roskakoppaan ja profeetatkin selitetään uudella tavalla niin eikö heidän ole turha raahata moista kirjaa mukana? Itse odotan vain että joku täyttäisi Suomen lain että päästäisiin siitäkin.

Kun Yeshua täytti Mooseksen Lain, niin Hän täytti sen asettamat vanhurskauden vaatimukset meidän valittujen pelastukseen nähden. Ei Hän kumonnut sitä! Luemme Yeshuan omat sanat asiasta:

Matteuksen evankeliumi 5:17-20

17. Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään.

18. Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennen kuin kaikki on tapahtunut.

19. Sen tähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa.

20. Sillä minä sanon teille: ellei teidän vanhurskautenne ole paljoa suurempi kuin kirjanoppineiden ja fariseusten, niin te ette pääse taivasten valtakuntaan.

Yeshua tuli täyttämään sen ammottavan kuilun, mikä erotti meidät Isä J-lan pyhyydestä ja yhteydestä, asettumalla sillaksi sen kuilun ylitse meille lunastetuilleen kulkea Hänen verensä kautta pois saatanan orjuudesta Isä J-lan hellään syliin.

Tästä oli oivana esikuvana se, että Israel kansana Egyptin faaraon sotajoukkoja paetessaan sai kulkea paljain jaloin Punaisen meren (siis esikuvallisesti Yeshuan veren) kautta ja sen halki ikään kuin kuivalla maalla, jota yrittäessään (saatanan riivaamat pakanat eli) kaikki Israelilaisia sortaneet egyptiläiset hukkuivat.

Suomen Laki on aivan eri asia kuin Mooseksen Laki, joka vaatii täydellistä kuuliaisuutta, jotta ihminen voisi pelastua ajallisen vaelluksensa päättyessä J-lan taivaaseen.

Pelkästään Suomen Lain täyttäjät pelastuvat ajallisen vaelluksensa päättyessä korkeintaan helvettiin ja tuskin sinäkään sinne tahdot kilvoitella ;)

Siunausta totuuden omaksumiseen Yeshuassa!

• oikeaa tietoa. kirjoitti:

Jo kymmeniä vuosia ovat kansainväliset Raamattu-tutkijat olleet yhtä mieltä siitä, että Vanhan testamentin tekstejä, sen kutakin kirjaa, on kirjoitettu ja muunneltu useiden vuosisatojen ajan ja että profeettojen kirjat ovat jälkikäteen kirjoitettuja, jo aiemmin toteutuneista tapahtumista.

...ihmisiä, jotka luulevat tietävänsä enemmän kuin heidän Luojansa ja sellaisista säälittävistä ressukoista ei ole koskaan ollut pulaa Telluksella ;)

Voisit tutustua esim. Qumranin kirjakääröjen sanomaan, niin pääsisit eroon vääristä ennakkoluuloistasi. Arvostetut asiantuntija-tutkijat ovat suureksi hämmästyksekseen todenneet, että Qumranin kirjakääröjen mukana löydetty Jesajan Kirjakäärö on niin tarkasti jäljennetty nykyisin käytössä oleviin Raamattuihin, ettei niiden asiasisältöön tarvitse tehdä mitään korjauksia. Siis 2700 vanha Kirjoitus oli sisällöltään sama kuin Raamatuissa tänäänkin!

Samoin on asian laita, mitä tulee UT:n Kirjoituksiin, jos puhumme parhaasta kreikkalaisesta käännöksestä nimeltä Textus Receptus, joka sisältää 2.:lta ja 3.:lta vuosisadalta olevat UT:n kanoniset Kirjat.

HalleluYah!

Kehotan vakavasti sinua luopumaan vääristä ennakkoluuloistasi ja -asenteistasi sekä ottamaan Yeshuan antaman seuraavan haasteen todesta:

Johanneksen evankeliumi:
        7:17 Jos joku tahtoo tehdä hänen (Isä J-la)tahtonsa, tulee hän tuntemaan, onko tämä oppi Jumalasta, vai puhunko minä omiani!

• tuhat ja yksi
        .muualta kirjoitti:

Todellakin Mooseksenlaki on Kristittyjen toimesta hylätty ja sitä mukaa selitellään V.T. kirjoitukset uudella tavalla !

Yltiöpäiset Jeesus uskovat eivät todellakaan kaipaa V.T. Profeettojen sanomaa koska he ovat ne vääristelleet ja valehdelleet Jeesukseen sopiviksi. Ja törkeyttään vielä koittavat peitellä valhettaan ,siten että kukaan muu niitä ei ymmärrä ,kuin "Pyhän Hengen" saaneet ja tuo "Pyhän Hengen " saaneet on se suuri valhe jolla he hämäävät tietämättömiä , katsos kun sellaista Pyhän Hengen jakoa ei ole olemassakaan jolla he hämäävät tietämättömiä !

• tuhat ja yksi
        Yakov kirjoitti:

...ihmisiä, jotka luulevat tietävänsä enemmän kuin heidän Luojansa ja sellaisista säälittävistä ressukoista ei ole koskaan ollut pulaa Telluksella ;)

Voisit tutustua esim. Qumranin kirjakääröjen sanomaan, niin pääsisit eroon vääristä ennakkoluuloistasi. Arvostetut asiantuntija-tutkijat ovat suureksi hämmästyksekseen todenneet, että Qumranin kirjakääröjen mukana löydetty Jesajan Kirjakäärö on niin tarkasti jäljennetty nykyisin käytössä oleviin Raamattuihin, ettei niiden asiasisältöön tarvitse tehdä mitään korjauksia. Siis 2700 vanha Kirjoitus oli sisällöltään sama kuin Raamatuissa tänäänkin!

Samoin on asian laita, mitä tulee UT:n Kirjoituksiin, jos puhumme parhaasta kreikkalaisesta käännöksestä nimeltä Textus Receptus, joka sisältää 2.:lta ja 3.:lta vuosisadalta olevat UT:n kanoniset Kirjat.

HalleluYah!

Kehotan vakavasti sinua luopumaan vääristä ennakkoluuloistasi ja -asenteistasi sekä ottamaan Yeshuan antaman seuraavan haasteen todesta:

Johanneksen evankeliumi:
        7:17 Jos joku tahtoo tehdä hänen (Isä J-la)tahtonsa, tulee hän tuntemaan, onko tämä oppi Jumalasta, vai puhunko minä omiani!

Ne Qumrainin kirjakääröt Rooma kukisti tuin juutalaisyhteisön , ota hattu käteesi ja kumarru nöyrästi miettimään !

Ja jos Uudesta Testamentista puhut --, ja itse muistelet mitä esiisäsi 8- 12 sukupolvessa taaksepäin touhusuvat ja tuskin tiedät ,niin pitkä aika Jeesus Nasaretilaisesta on kanonisointiin --, niin kuvitteluun ja mielikuvituksiin menee mutta se luontuukin sinulta hyvin.

• tuhat ja yksi kirjoitti:

Ne Qumrainin kirjakääröt Rooma kukisti tuin juutalaisyhteisön , ota hattu käteesi ja kumarru nöyrästi miettimään !

Ja jos Uudesta Testamentista puhut --, ja itse muistelet mitä esiisäsi 8- 12 sukupolvessa taaksepäin touhusuvat ja tuskin tiedät ,niin pitkä aika Jeesus Nasaretilaisesta on kanonisointiin --, niin kuvitteluun ja mielikuvituksiin menee mutta se luontuukin sinulta hyvin.

...noin 700 eKr ja on täysi syy olettaa Qumranista löytyneen Jesajan Kirjakäärön olevan identtinen alkuperäisen Käärön kanssa. Perustelen sen sillä, mitä löytyy esim. wikipediasta:

>>>Luolasta yksi löytynyt Suuri Jesajan käärö (käärö 1Qls-a) on radiohiiliajoituksella päivätty vuosien 335 eaa.–107 eaa. välille.[2] Se on toiseksi suurin Qumranista löydetyistä kääröistä, pituudeltaan 6,7 metriä. Se on myös eräs tärkeimmistä kääröistä, sillä sen kopioita on löydetty luolista ainakin 18.

Todellakin Mooseksenlaki on Kristittyjen toimesta hylätty ja sitä mukaa selitellään V.T. kirjoitukset uudella tavalla !

Yltiöpäiset Jeesus uskovat eivät todellakaan kaipaa V.T. Profeettojen sanomaa koska he ovat ne vääristelleet ja valehdelleet Jeesukseen sopiviksi. Ja törkeyttään vielä koittavat peitellä valhettaan ,siten että kukaan muu niitä ei ymmärrä ,kuin "Pyhän Hengen" saaneet ja tuo "Pyhän Hengen " saaneet on se suuri valhe jolla he hämäävät tietämättömiä , katsos kun sellaista Pyhän Hengen jakoa ei ole olemassakaan jolla he hämäävät tietämättömiä !

Eipäs kirjoiteta pötyä!

• .muualta
        Yakov kirjoitti:

...noin 700 eKr ja on täysi syy olettaa Qumranista löytyneen Jesajan Kirjakäärön olevan identtinen alkuperäisen Käärön kanssa. Perustelen sen sillä, mitä löytyy esim. wikipediasta:

>>>Luolasta yksi löytynyt Suuri Jesajan käärö (käärö 1Qls-a) on radiohiiliajoituksella päivätty vuosien 335 eaa.–107 eaa. välille.[2] Se on toiseksi suurin Qumranista löydetyistä kääröistä, pituudeltaan 6,7 metriä. Se on myös eräs tärkeimmistä kääröistä, sillä sen kopioita on löydetty luolista ainakin 18.

ja Qumranin käärö(t) ei välttämättä ole lainkaan samanlainen kuin ensimmäiset tällä nimellä kulkevat kirjoitukset. Jesaja 1-39 on kirjoitettu 700 luvulla eKr Juudeassa Assyyrian aikaan ,luvut 40-66 on kirjoitettu Babylonian eksiilin päättymisen lopun aikaan tai eksiilin jo päätyttyä noin 150-200 vuotta myöhemmin ja todennäköisesti luvut 54- 66 on kirjoittanut eri henkilö kuin luvut 40-53.Ensimäinen tieto tästä kirjasta on Ben Shirahilta joka eli vähän ennen Qumranin yhteisön syntyä.

• tuhat ja yksi
        Yakov kirjoitti:

• tuhat ja yksi
        Yakov kirjoitti:

Eipäs kirjoiteta pötyä!

Jotta voisimme vaihtaa mielipitetiä?

...käännöksen olleen fyysisesti sama kuin alkuperäinen, vaan sisällöllisesti sama.

Käytin logiikkaa siten, että koska löydetty kirja käärö ei asiasisällöltään poikkea siitä tehdyistä jäljennöksistä noin 2200 vuoden aikana, niin on erittäin todennäköistä ettei tuo Qumranin kirjakäärö poikkea asiasisällöltään sitä vain noin 500 vuotta aiemmin kirjoitetusta alkuperäisteoksesta.

Mulla on lisäksi omakohtainen kokemus Jesajan Kirjasta ja sen jumalallisesta alkuperästä. Herra itse puhui minulle ollessani 12-vuotiaana yksin kotona ja siteerasi Jesajan kirjan tekstiä antaen mulle lupauksen heti sen jälkeen, kun itse olin tehnyt Hänelle lupauksen. Tuolloin en vielä tiennyt Herran puheen löytyvän myös Jesajan kirjasta. Löysin sen vasta vuosia myöhemmin lukiessani Raamattua kannesta kanteen.

Jotta voisimme vaihtaa mielipitetiä?

>>>Todellakin Mooseksen laki on Kristittyjen toimesta hylätty ja sitä mukaa selitellään V.T. kirjoitukset uudella tavalla!

• tuhat ja yksi
        Yakov kirjoitti:

...käännöksen olleen fyysisesti sama kuin alkuperäinen, vaan sisällöllisesti sama.

Käytin logiikkaa siten, että koska löydetty kirja käärö ei asiasisällöltään poikkea siitä tehdyistä jäljennöksistä noin 2200 vuoden aikana, niin on erittäin todennäköistä ettei tuo Qumranin kirjakäärö poikkea asiasisällöltään sitä vain noin 500 vuotta aiemmin kirjoitetusta alkuperäisteoksesta.

Mulla on lisäksi omakohtainen kokemus Jesajan Kirjasta ja sen jumalallisesta alkuperästä. Herra itse puhui minulle ollessani 12-vuotiaana yksin kotona ja siteerasi Jesajan kirjan tekstiä antaen mulle lupauksen heti sen jälkeen, kun itse olin tehnyt Hänelle lupauksen. Tuolloin en vielä tiennyt Herran puheen löytyvän myös Jesajan kirjasta. Löysin sen vasta vuosia myöhemmin lukiessani Raamattua kannesta kanteen.

Vakuuttuneita Jumalallisesta alkuperästä MM. Joseph Smith Mormooninkirjasta !

Mitä ilmeisemmin ei Jesajan kirjaan ollut kirjoitettukaan vielä n, 2700 vuotta sitten !

• tuhat ja yksi
        Yakov kirjoitti:

>>>Todellakin Mooseksen laki on Kristittyjen toimesta hylätty ja sitä mukaa selitellään V.T. kirjoitukset uudella tavalla!

Uhri rituaaleihin tuli sallia myös muiden kuin varsinaistan juutalaisten osallistua jos he halusivat liittyä heihin ja alkoivat toteuttaa juutalaista perinnettä !

Mutta Kristityt eivät uhraa Jumalalleen Mooseksen lain mukaisesti.

Samoin Kristityt selittävät V.T. n, kirjoitukset alkuperäisistä tarkoituksista poikkeavasti.

V.T. ei kerro juutalaisille pelastuksen sanomaa se on keksitty sinne n, 2000 vuotta sitten uuden uskonnon murroksessa .

Vakuuttuneita Jumalallisesta alkuperästä MM. Joseph Smith Mormooninkirjasta !

Mitä ilmeisemmin ei Jesajan kirjaan ollut kirjoitettukaan vielä n, 2700 vuotta sitten !

...kirjoittamisen n.700 eKr. kyseenalaiseksi, niin siinä tapauksessa voin verrata sinua maamyyrään, joka viettää koko elämänsä maan sisällä. Jos sille sanoo, että "Heippa, kaunis auringonpaiste tänään!", niin se sanoo "Älä hulluja haastele, pimeäähän täällä on kuten aina!"

Kaivaudu ennakkoluulojen bunkkereistasi esiin ihmisten ilmoille, ihastele Yeshuan opetuksen kauneutta ja lähde seuraamaan Häntä! Tee se nyt!

Uhri rituaaleihin tuli sallia myös muiden kuin varsinaistan juutalaisten osallistua jos he halusivat liittyä heihin ja alkoivat toteuttaa juutalaista perinnettä !

Mutta Kristityt eivät uhraa Jumalalleen Mooseksen lain mukaisesti.

Samoin Kristityt selittävät V.T. n, kirjoitukset alkuperäisistä tarkoituksista poikkeavasti.

V.T. ei kerro juutalaisille pelastuksen sanomaa se on keksitty sinne n, 2000 vuotta sitten uuden uskonnon murroksessa .

Sinä:
        "Mutta Kristityt eivät uhraa Jumalalleen Mooseksen lain mukaisesti."

Minä: Niitä eivät uhraa ketkään juutalaisetkaan, koska eläinuhrien ja muidenkin (kuten ruoka- ja juomauhrien) uhraaminen on Mooseksen Lain mukaan sallittua vain alun perin Salomon rakentaman Temppelin Temppelialueella, joka on ja jonka päälle on rakennettu moskeija estämään kaikenlaisen uhraamisen.

-Eikä se ole sattumaa, että tuo Jerusalemin toinen Temppeli tuhottiin, vaan J-la on jo vuodesta 70 alkaen sen kautta estänyt turhat eläinuhrit, koska Hän säälii myös viattomia teuraseläimiä. Eläinuhrien uhraaminen olisikin ollut turhaa, sillä niitä ei enää tarvita, koska Yeshua oli itse ainoa riittävä uhri ja otti uhrillaan pois maailman synnin.

Sinä:
        "Samoin Kristityt selittävät V.T. n, kirjoitukset alkuperäisistä tarkoituksista poikkeavasti."

Minä: Ei niistä poikkeavasti ja niitä täydentävästi. Uuden Liiton solmimisesta Israelin ja kaikkien kansojen kanssa on selkeästi ilmoitettu Tanakh'issa eli juutalaisten pyhissä Kirjoituksissa Mooseksesta alkaen.

Sinä:
        "V.T. ei kerro juutalaisille pelastuksen sanomaa se on keksitty sinne n. 2000 vuotta sitten uuden uskonnon murroksessa."

Minä:
        Viitaten edelliseen vastaukseen, jo Tanakh'issa on selkeästi mainittu Uudesta erilaisesta Liitosta, iankaikkisesta ARMOLIITOSTA, jonka kautta voidaan pelastua ja joka on nyt voimassa myös pakanakansoille pelastuksen ovena, josta voidaan vain vapaaehtoisesti uskomalla käydä sisälle.

• tuhat ja yksi
        Yakov kirjoitti:

Sinä:

Minä: Niitä eivät uhraa ketkään juutalaisetkaan, koska eläinuhrien ja muidenkin (kuten ruoka- ja juomauhrien) uhraaminen on Mooseksen Lain mukaan sallittua vain alun perin Salomon rakentaman Temppelin Temppelialueella, joka on ja jonka päälle on rakennettu moskeija estämään kaikenlaisen uhraamisen.

-Eikä se ole sattumaa, että tuo Jerusalemin toinen Temppeli tuhottiin, vaan J-la on jo vuodesta 70 alkaen sen kautta estänyt turhat eläinuhrit, koska Hän säälii myös viattomia teuraseläimiä. Eläinuhrien uhraaminen olisikin ollut turhaa, sillä niitä ei enää tarvita, koska Yeshua oli itse ainoa riittävä uhri ja otti uhrillaan pois maailman synnin.

Sinä:
        "Samoin Kristityt selittävät V.T. n, kirjoitukset alkuperäisistä tarkoituksista poikkeavasti."

Minä: Ei niistä poikkeavasti ja niitä täydentävästi. Uuden Liiton solmimisesta Israelin ja kaikkien kansojen kanssa on selkeästi ilmoitettu Tanakh'issa eli juutalaisten pyhissä Kirjoituksissa Mooseksesta alkaen.

Sinä:
        "V.T. ei kerro juutalaisille pelastuksen sanomaa se on keksitty sinne n. 2000 vuotta sitten uuden uskonnon murroksessa."

Minä:
        Viitaten edelliseen vastaukseen, jo Tanakh'issa on selkeästi mainittu Uudesta erilaisesta Liitosta, iankaikkisesta ARMOLIITOSTA, jonka kautta voidaan pelastua ja joka on nyt voimassa myös pakanakansoille pelastuksen ovena, josta voidaan vain vapaaehtoisesti uskomalla käydä sisälle.

Mutta luulen ettei sinulla mutta et vain kerrositä.

Juutalaisilla oli Jerusalemissa kolme eri tenppeliä Siionin vuorella.

1. Salomonin Temppeli. n. 1000 eaa- n.586 eaa-

2. Seruddabelin Temppeli. n.516 eaa- n.19 eaa.

3. Herodeksen Temppeli. n.19 eaa.-n.70

Ja nimenoman Herodeksen Temppelin tuho oli jopa sattumaa sen tuhoaminen ei ollut Roomalaisten tarkoitus oli vain tarkoitus murskata lopullisesti juutalaisten kapina yritykset joiden tarkoitus oli ottaa haltuunsa valta takaisin Jerusalemissa.Messias vapahtajia oli juutalaisissa useita vaihtoehtoja !

Ja Serubbabelin Temppelin totuutta ette kestä koska siitä kerrotaan MM. Dan.9:24. jakeessa !

• tuhat ja yksi
        Yakov kirjoitti:

...kirjoittamisen n.700 eKr. kyseenalaiseksi, niin siinä tapauksessa voin verrata sinua maamyyrään, joka viettää koko elämänsä maan sisällä. Jos sille sanoo, että "Heippa, kaunis auringonpaiste tänään!", niin se sanoo "Älä hulluja haastele, pimeäähän täällä on kuten aina!"

Kaivaudu ennakkoluulojen bunkkereistasi esiin ihmisten ilmoille, ihastele Yeshuan opetuksen kauneutta ja lähde seuraamaan Häntä! Tee se nyt!

Meillä ei aurinko ole paistanut ja ei ehkä teilläkään katuvalo se on joka ikkunastasi loistaa.

Bunkkerissa en ole ollut maailmanloppua odottamassa päivääkään ja suuremmat silmät on kuin kontiaisella ja kontiainen ei ole tottunut aurinkoa katselemaan ja jos sinä olet katsellut niin se on ollut se katuvalo jos näkökykysi on vielä tallella.

Kait sentään sen uskot että juutalaiset ovat kirjoittaneet sen Jesajan kirjan ?

• tuhat ja yksi
        Yakov kirjoitti:

Sinä:

Sinä:

Sinä:

Minä:

olen ollut siinä käsityksessä että Tanak vastaa Raamatun V.T. kirjoituksia.

Mutta sinä näyttäisit harhauttaakseen kertovan että siellä sitä vasta Jeesus Nasaretilaisesta kerrotaankin .
        Juutalainen uskonto ei tosin hyväksy Jeesusta milään mausteilla, jotem eikö heistä kukaan osaa lukea heidän pyhiä kirjoituksiaan?

Miten he osaavat Puurinjuhlan ja Hanukkajuhlan pitää ja minkä muistoksi muuten ?

• näyttää

olevan jonkin sortin kristitty.

• ...onkin nyt syytä rukoilla vielä illan päätteeksi tuon rakkaan lähimmäisemme puolesta sanoen:

"Rakas Isämme taivaissa, johdata tuo kristitty ystävämme ymmärtämään niiden sinun Sanojesi arvon, jotka löydämme UT:n Kirjoituksista. Rakkaan Poikasi Yeshuan nimeen. Aamen."

Hyvää yötä myös sulle ja siunausta Yeshuassa!

• .muualta
        Yakov kirjoitti:

...onkin nyt syytä rukoilla vielä illan päätteeksi tuon rakkaan lähimmäisemme puolesta sanoen:

"Rakas Isämme taivaissa, johdata tuo kristitty ystävämme ymmärtämään niiden sinun Sanojesi arvon, jotka löydämme UT:n Kirjoituksista. Rakkaan Poikasi Yeshuan nimeen. Aamen."

Hyvää yötä myös sulle ja siunausta Yeshuassa!

pitää aina vedota poikaan, jos isästä ei ole yksin mihinkään, pankaa se eläkkeelle.

• .muualta kirjoitti:

pitää aina vedota poikaan, jos isästä ei ole yksin mihinkään, pankaa se eläkkeelle.

Hän on myös valkeuksien lähde.

Tarkistetaanpa lähemmin, mitä oikeastaan edellisessä kommentissani kirjoitin:

Kehotin siinä rukoilemaan näin:

-Siis rukous suunnattiin Isä J-lalle Hänen Poikansa nimissä kautta. Näin siksi, että Isä J-la on täysin Pyhä ja me uskovaisetkin ihmiset olemme aivan liian saastaisia ja kelvottomia lähestymään suoraan Hänen kirkkauttaan.

Siksi lähestymme Isä J-laa Hänen asettamansa välimiehen kautta. Ihan tarkkaan sanoen lähestymme Isä J-laa Hänen Poikansa Yeshuan Golgatan ristillä uhraaman lihan ja sovitusveren kautta, jonka Yeshua oman valtansa nojalla on asettanut uudeksi ja eläväksi tieksi meille pelastetuilleen. Luemme siitä seuraavassa.

Hebrealaiskirje:

10:19 Koska meillä siis, veljet (ja sisaret), on luja luottamus siihen, että meillä Yeshuan veren kautta on pääsy kaikkeinpyhimpään,
        10:20 jonka pääsyn hän on vihkinyt meille uudeksi ja eläväksi tieksi, joka käy esiripun, se on hänen lihansa, kautta,...

-Isä J-la asuu kaikkeinpyhimmässä, universumin korkeimmalla valtaistuimella.

• .muualta
        Yakov kirjoitti:

Hän on myös valkeuksien lähde.

Tarkistetaanpa lähemmin, mitä oikeastaan edellisessä kommentissani kirjoitin:

Kehotin siinä rukoilemaan näin:

-Siis rukous suunnattiin Isä J-lalle Hänen Poikansa nimissä kautta. Näin siksi, että Isä J-la on täysin Pyhä ja me uskovaisetkin ihmiset olemme aivan liian saastaisia ja kelvottomia lähestymään suoraan Hänen kirkkauttaan.

Siksi lähestymme Isä J-laa Hänen asettamansa välimiehen kautta. Ihan tarkkaan sanoen lähestymme Isä J-laa Hänen Poikansa Yeshuan Golgatan ristillä uhraaman lihan ja sovitusveren kautta, jonka Yeshua oman valtansa nojalla on asettanut uudeksi ja eläväksi tieksi meille pelastetuilleen. Luemme siitä seuraavassa.

Hebrealaiskirje:

10:19 Koska meillä siis, veljet (ja sisaret), on luja luottamus siihen, että meillä Yeshuan veren kautta on pääsy kaikkeinpyhimpään,
        10:20 jonka pääsyn hän on vihkinyt meille uudeksi ja eläväksi tieksi, joka käy esiripun, se on hänen lihansa, kautta,...

-Isä J-la asuu kaikkeinpyhimmässä, universumin korkeimmalla valtaistuimella.

ja muinaisen lähi-idän asukkaat että Jumala(t) kirjaimellisesti istuvat valtaistuimella kuten maalliset kuninkaat tekivät ja hovin arvokkain henkilö istuu jumalan kuten kuninkaankin oikealla puolella.
        Jos Isä Jumala asuu korkeimmalla valtaistuimella asuuko Poika vähän alempana? Miksi Jumalaa voi lähestyä suoraan VT:ssa, mutta kristityt ovat niin saastuneita että heitä ei voi edes viedä Jumalan eteen, vaan kristittyjen pitää huutaa asiansa satraapin korvaan joka kiikuttaa viestin herralleen?

Et ole koskaan kehoittanut minua rukoilemaan, jos rukoilen teen sen ilman eri kehoitusta.

• .muualta kirjoitti:

ja muinaisen lähi-idän asukkaat että Jumala(t) kirjaimellisesti istuvat valtaistuimella kuten maalliset kuninkaat tekivät ja hovin arvokkain henkilö istuu jumalan kuten kuninkaankin oikealla puolella.
        Jos Isä Jumala asuu korkeimmalla valtaistuimella asuuko Poika vähän alempana? Miksi Jumalaa voi lähestyä suoraan VT:ssa, mutta kristityt ovat niin saastuneita että heitä ei voi edes viedä Jumalan eteen, vaan kristittyjen pitää huutaa asiansa satraapin korvaan joka kiikuttaa viestin herralleen?

Et ole koskaan kehoittanut minua rukoilemaan, jos rukoilen teen sen ilman eri kehoitusta.

Sä et varmaan osaa erottaa mustalaista hänen hevosestaan ;)

Mormoneilla on ihan oma 'pyhä' kirjansa, joka eroaa Raamatun Kirjoituksista suunnilleen yhtä paljon kuin mustalaisen hevonen eroaa omistajastaan.

Se seikka, että Isä J-la todellakin istuu universumin korkeimmalla valtaistuimella on fakta, samoin sekin, että Isä J-la on Henki ja kykenee olemaan kaikkialla samanaikaisesti niin halutessaan.

Kirjoitettu on:

Sananlaskut:
        15:3 Herran silmät ovat joka paikassa; ne vartioitsevat hyviä ja pahoja.

Sananlaskut:
        15:11 Tuonelan ja manalan Herra näkee, saati sitten ihmislasten sydämet.

Älä kuvittelekaan voivasi ajatella edes yhtä ajatusta ilman, etteikö J-la sitä jo edeltä tarkoin tietäisi!

• .muualta
        Yakov kirjoitti:

Sä et varmaan osaa erottaa mustalaista hänen hevosestaan ;)

Mormoneilla on ihan oma 'pyhä' kirjansa, joka eroaa Raamatun Kirjoituksista suunnilleen yhtä paljon kuin mustalaisen hevonen eroaa omistajastaan.

Se seikka, että Isä J-la todellakin istuu universumin korkeimmalla valtaistuimella on fakta, samoin sekin, että Isä J-la on Henki ja kykenee olemaan kaikkialla samanaikaisesti niin halutessaan.

Kirjoitettu on:

Sananlaskut:
        15:3 Herran silmät ovat joka paikassa; ne vartioitsevat hyviä ja pahoja.

Sananlaskut:
        15:11 Tuonelan ja manalan Herra näkee, saati sitten ihmislasten sydämet.

Älä kuvittelekaan voivasi ajatella edes yhtä ajatusta ilman, etteikö J-la sitä jo edeltä tarkoin tietäisi!

vastannut.Uusikin olisi: mihin sitä välimiesrenkiä tarvitaan kun kerran itse isäntäkin näkee ja kuulee kaiken?

• tuhat ja yksi

"Kaikkein pyhimmässä" sinne ei kansalla ollut asiaa siellä se juutalaisten Jumala oli !

...Vanhan Lakiliiton aikakaudella, mutta se on jo kauan sitten taakse mennyttä aikaa!

Nyt on nyt ja nyt me kaikki Yeshuaan uskovat saamme lähestyä Hänen pyhällä verellään pestyinä rakasta taivaallista Isukkiamme ihan Kaikkeinpyhimpään asti käyden! HalleluYah!

Hebrealaiskirje:

10:19 Koska meillä siis, veljet (ja sisaret), on luja luottamus siihen, että meillä Yeshuan veren kautta on pääsy Kaikkeinpyhimpään,

• tuhat ja yksi
        Yakov kirjoitti:

...Vanhan Lakiliiton aikakaudella, mutta se on jo kauan sitten taakse mennyttä aikaa!

Nyt on nyt ja nyt me kaikki Yeshuaan uskovat saamme lähestyä Hänen pyhällä verellään pestyinä rakasta taivaallista Isukkiamme ihan Kaikkeinpyhimpään asti käyden! HalleluYah!

Hebrealaiskirje:

10:19 Koska meillä siis, veljet (ja sisaret), on luja luottamus siihen, että meillä Yeshuan veren kautta on pääsy Kaikkeinpyhimpään,

Kerrotaan erään valloittajan käyneen katsomassa Serubbabelin temppelin kaikkein pyhimmässä ja ihme ja kumma siellä oli ollut tyhjä istuin ?

• .muualta
        tuhat ja yksi kirjoitti:

Kerrotaan erään valloittajan käyneen katsomassa Serubbabelin temppelin kaikkein pyhimmässä ja ihme ja kumma siellä oli ollut tyhjä istuin ?

ole "taivaallinen Isukki" mutta Halle Lujaa vaan jumalastaan pellen tekevälle miehelle Yeshuan Ha voidellun Ha nimessä ha brit ha deshehihin mukaan, jotenkin noin se meni ennen kuin joku oikaisi jaakkoparkaa.

...luvannut istua kyseisellä ihmisten tekemällä armoistuimella.

Salomokin ymmärsi sen sanoessaan:

1.Kuningasten kirja:
        8:27 Mutta asuuko todella Jumala maan päällä? Katso, taivaisiin ja taivasten taivaisiin sinä et mahdu; kuinka sitten tähän temppeliin, jonka minä olen rakentanut!

Korkein lupasi seuraavaa:

2.Aikakirja:
        7:16 Ja nyt minä olen valinnut ja pyhittänyt tämän temppelin, että minun nimeni olisi siinä iäti; ja minun silmäni ja sydämeni tulevat aina olemaan siinä.

Kuitenkin myös tuohon lupaukseen liittyi ehto:

2.Aikakirja 7:
        17. Ja JOS SINÄ VAELLAT minun edessäni, niin kuin sinun isäsi Daavid vaelsi, JA TEET KAIKEN, mitä minä olen käskenyt sinun tehdä, JA NOUDATAT MINUN KÄSKYJÄNI JA OIKEUKSIANI,

18. NIIN MINÄ PIDÄN PYSTYSSÄ sinun kuninkaallisen valtaistuimesi, niin kuin minä lupasin sinun isällesi Daavidille sanoen: 'Aina on mies sinun suvustasi hallitseva Israelia'.

19. MUTTA JOS TE KÄÄNNYTTE POIS ja hylkäätte minun käskyni ja säädökseni, jotka minä olen teille antanut, ja menette ja palvelette muita jumalia ja kumarratte niitä,

20. NIIN minä kiskaisen sellaiset irti maastani, jonka minä olen heille antanut; ja TÄMÄN TEMPPELIN, jonka minä olen nimelleni pyhittänyt, MINÄ HEITÄN POIS KASVOJENI EDESTÄ, ja minä teen sen sananparreksi ja pistopuheeksi kaikille kansoille.

21. Ja tämän temppelin tähden, joka ennen oli korkein, on jokainen ohikulkija tyrmistyvä. Ja kun hän kysyy: 'Miksi on Herra näin tehnyt tälle maalle ja tälle temppelille?',

22. niin vastataan: 'Siksi, että he hylkäsivät Herran, isiensä Jumalan, joka oli vienyt heidät pois Egyptin maasta, ja liittyivät muihin jumaliin, kumarsivat niitä ja palvelivat niitä; sen tähden hän on antanut kaiken tämän pahan heitä kohdata'."

Tanakh'ista voimme lukea, ettei Salomo noudattanut Mooseksen Lakia, vaan antautui palvelemaan useita eri epäjumalia ja siksi J-la salli perkeleen yllyttää pakanakansojen armeijojen hävittää aikoinaan Salomon rakentaman ensimmäisen Temppelin ja lopuksi myös Baabelin pakkosiirtolaisuudesta palanneiden rakentaman toisen Temppelin Jerusalemissa.

• tuhat ja yksi
        Yakov kirjoitti:

...luvannut istua kyseisellä ihmisten tekemällä armoistuimella.

Salomokin ymmärsi sen sanoessaan:

1.Kuningasten kirja:
        8:27 Mutta asuuko todella Jumala maan päällä? Katso, taivaisiin ja taivasten taivaisiin sinä et mahdu; kuinka sitten tähän temppeliin, jonka minä olen rakentanut!

Korkein lupasi seuraavaa:

2.Aikakirja:
        7:16 Ja nyt minä olen valinnut ja pyhittänyt tämän temppelin, että minun nimeni olisi siinä iäti; ja minun silmäni ja sydämeni tulevat aina olemaan siinä.

Kuitenkin myös tuohon lupaukseen liittyi ehto:

2.Aikakirja 7:
        17. Ja JOS SINÄ VAELLAT minun edessäni, niin kuin sinun isäsi Daavid vaelsi, JA TEET KAIKEN, mitä minä olen käskenyt sinun tehdä, JA NOUDATAT MINUN KÄSKYJÄNI JA OIKEUKSIANI,

18. NIIN MINÄ PIDÄN PYSTYSSÄ sinun kuninkaallisen valtaistuimesi, niin kuin minä lupasin sinun isällesi Daavidille sanoen: 'Aina on mies sinun suvustasi hallitseva Israelia'.

19. MUTTA JOS TE KÄÄNNYTTE POIS ja hylkäätte minun käskyni ja säädökseni, jotka minä olen teille antanut, ja menette ja palvelette muita jumalia ja kumarratte niitä,

20. NIIN minä kiskaisen sellaiset irti maastani, jonka minä olen heille antanut; ja TÄMÄN TEMPPELIN, jonka minä olen nimelleni pyhittänyt, MINÄ HEITÄN POIS KASVOJENI EDESTÄ, ja minä teen sen sananparreksi ja pistopuheeksi kaikille kansoille.

21. Ja tämän temppelin tähden, joka ennen oli korkein, on jokainen ohikulkija tyrmistyvä. Ja kun hän kysyy: 'Miksi on Herra näin tehnyt tälle maalle ja tälle temppelille?',

22. niin vastataan: 'Siksi, että he hylkäsivät Herran, isiensä Jumalan, joka oli vienyt heidät pois Egyptin maasta, ja liittyivät muihin jumaliin, kumarsivat niitä ja palvelivat niitä; sen tähden hän on antanut kaiken tämän pahan heitä kohdata'."

Tanakh'ista voimme lukea, ettei Salomo noudattanut Mooseksen Lakia, vaan antautui palvelemaan useita eri epäjumalia ja siksi J-la salli perkeleen yllyttää pakanakansojen armeijojen hävittää aikoinaan Salomon rakentaman ensimmäisen Temppelin ja lopuksi myös Baabelin pakkosiirtolaisuudesta palanneiden rakentaman toisen Temppelin Jerusalemissa.

olleet kuin harvojen ja valituiden luettavissa ja miksi kansalle silloinkin valehdeltiin ja uskoteltiin Jumalan istua köröttelevän temppelissä ?

Oletko sitä mieltä jotta voit vapaasti jatkaa tuota valehtelun perinnettä ,koska sitä on tehty jo vuosituhannet toistensa jälkeen uskontojen muuttuessa erinimisiksi ?

• tuhat ja yksi

"Ellet tahdo/viitsi/uskalla ojentautua UT:n opetusten mukaan, niin sinun on ihan turha täällä valitella ja voivotella ja yrittää mustamaalata UT:n Pyhiä Kirjoituksia!
      Älä usko niitä UT:n panettelijoita, jotka eivät ole viitsineet tehdä parannusta elämässään ja ojentautua UT:n opetusten mukaan, sillä heidät J-la on jättänyt oman saastaisen sydämensä valtaan tekemään sopimattomia, kuten Paavali kirjoittaa:
      Roomalaiskirje:
      1:28 Ja niinkuin heille ei kelvannut pitää kiinni Jumalan tuntemisesta, niin Jumala hylkäsi heidät heidän kelvottoman mielensä valtaan, tekemään sopimattomia."

Kristityt ovat sepitelleet tuhansittain kertomuksia ja sepitelmiä U.T. kirjoituksistakin.

Eikö nyt muka olekkaan se aika jolloin tuo Kristinuskon valhe tuodaan päivänvaloon ?

Vieläkö jauhetaan toiset 2000 vuotta samaa harhaa?

Voit aluksi kertoa ( uudestaan ?) ne
      Danielin kirjan neljä jaetta Dan.9:24. ja Dan.9:25-27. näiden jakeiden selvittäminen mielestäni ratkaisee yhden U.T. esiintyneen harhatulkinnan.

Miksi väen väkisin tulisi takoa päähänsä sellaista Kristinuskon uskoa joka ei sinne kuulu ?

Kaikki hyvä ja paha seuraa meitä ihmisiä uskoistamme riippumatta , ei Kristin uskoisetkaan mitään pulmusia ole , mutta sen viitan alle voi helposti kätkeä rikoksensa ja sen ovat liian monet huomanneet hyväksi konstiksi.

• "pulmusia"olekkaan,

niin olemme saaneet voiman elää täytetyssä laissa ja siitä johtuu se, että emme tahdo tehdä Jumalan vastaisia tekoja, vaan pysyä voimavaikutuksesta Jeesuksen täyttämässä laissa, eli rakkaudenlaissa.

Useimmat uskovaiset ihmiset ovat jo kehittyneet tuon vaiheen yli missä sinä elät ja käsittävät sen, että jos ei ole uskonlahjaa, niin ei voi uskoa. Uskovaiset kirjoittelevat täällä sen takia, että jokainen nöyrtyisi pyytämään uskonlahjaa, joka olisi aina kuulunut kaikille, mutta jonka ihmiset ovat hyljänneet.

• Trubaduuri

Missä kohdin elämäänsä Kristus valehteli? Ja mitä hän silloin valehteli? Kaiketi osaat vastata, kun osaat vastata niin paljon muutakin ihmisen Pojan, Kristuksen puolesta!

• valehtelija,
        Trubaduuri kirjoitti:

Missä kohdin elämäänsä Kristus valehteli? Ja mitä hän silloin valehteli? Kaiketi osaat vastata, kun osaat vastata niin paljon muutakin ihmisen Pojan, Kristuksen puolesta!

valehtelijat ovat he kirkkoisät, ketkä ovat panneet sanat Jeesuksen suuhun "raamatussaan".
        Valitettavasti mm. Yakov on näitten valehtelijoitten perinteen jatkaja tälläkin palstalla.

• tuhat ja yksi
        Trubaduuri kirjoitti:

Siellä kerrotaan Jeesuksen takaisintulosta jen, ei tullut silloin ei nyt eikä tule !

Lyhyemmein en voi sitä vastata .

• tuhat ja yksi
        valehtelija, kirjoitti:

valehtelijat ovat he kirkkoisät, ketkä ovat panneet sanat Jeesuksen suuhun "raamatussaan".
        Valitettavasti mm. Yakov on näitten valehtelijoitten perinteen jatkaja tälläkin palstalla.

Kirkkoisät jatkoivat perinnettä ja Yakova myös.

• ...käteen ja sitten kaapataan sillä puuroa lautaselta ja viedään lusikka suuhun. Noin isin pikkuinen napero syö kiltisti ja hymyile vielä kiitokseksi! Samoin sinun on luettava ja nautittava aamuannokseksi aimo annos evankeliumia, ettei sisäinen ihmisesi näänny nälkään!

Kirjoitit:
        "Eikö nyt muka olekkaan se aika jolloin tuo Kristinuskon valhe tuodaan päivänvaloon ?
        Vieläkö jauhetaan toiset 2000 vuotta samaa harhaa?"

Vastaan:
        Olet nyt iloisesti sekoittanut ateismin, evoluution ja 'tuhat ja yksi' muuta harhaoppia sekä ylistettävän kristinuskon keskenään!
        -Kaikki muu on joko vajavaista tai peräti valhetta, paitsi ylistettävä kristinusko.

Kristinuskon ydinsanomana on evankeliumi ja se on IKUINEN. Evankeliumi säilyy, vaikka nykyiset taivaat ja maa kerran katoavat.

• "pulmusia"olekkaan, kirjoitti:

niin olemme saaneet voiman elää täytetyssä laissa ja siitä johtuu se, että emme tahdo tehdä Jumalan vastaisia tekoja, vaan pysyä voimavaikutuksesta Jeesuksen täyttämässä laissa, eli rakkaudenlaissa.

Useimmat uskovaiset ihmiset ovat jo kehittyneet tuon vaiheen yli missä sinä elät ja käsittävät sen, että jos ei ole uskonlahjaa, niin ei voi uskoa. Uskovaiset kirjoittelevat täällä sen takia, että jokainen nöyrtyisi pyytämään uskonlahjaa, joka olisi aina kuulunut kaikille, mutta jonka ihmiset ovat hyljänneet.

...kaikille epäuskoisille, pakanoille ja umpipakanoille sekä selkeä muistutus myös meille uskoville.

Juuri noin on elämässämme tapahtunut. HalleluYah!

• Trubaduuri
        valehtelija, kirjoitti:

Enpä ole tavannut vielä täydellistä ihmistä. Valehteleminenkin perustuu ihmisen heikkouteen ja heikoille täytyy osata antaa anteeksi!

• Trubaduuri
        tuhat ja yksi kirjoitti:

Siellä kerrotaan Jeesuksen takaisintulosta jen, ei tullut silloin ei nyt eikä tule !

Lyhyemmein en voi sitä vastata .

Täsmällisesti ottaen Kristus itse sanoi, ettei hän tule takaisin maan päälle enää sen jälkeen kun hänet on otettu ylös kirkkauteen, vaan tulee ihmisen Poika kaikkien pyhiensä kanssa. Ja kuten voimme huomata, ihmisen Poika on tosiaankin jo saapunut! Ja aivan kaikki valheen rakastajat ja tekijät on jo paljastettu perinpohjaisesti! Siksi onkin aivan yhdentekevää jota te pulisette aikanne kuluksi täällä internetissä.

• tuhat ja yksi
        Trubaduuri kirjoitti:

Täsmällisesti ottaen Kristus itse sanoi, ettei hän tule takaisin maan päälle enää sen jälkeen kun hänet on otettu ylös kirkkauteen, vaan tulee ihmisen Poika kaikkien pyhiensä kanssa. Ja kuten voimme huomata, ihmisen Poika on tosiaankin jo saapunut! Ja aivan kaikki valheen rakastajat ja tekijät on jo paljastettu perinpohjaisesti! Siksi onkin aivan yhdentekevää jota te pulisette aikanne kuluksi täällä internetissä.

"Ja kuten voimme huomata, ihmisen Poika on tosiaankin jo saapunut! Ja aivan kaikki valheen rakastajat ja tekijät on jo paljastettu perinpohjaisesti! Siksi onkin aivan yhdentekevää jota te pulisette aikanne kuluksi täällä internetissä."

Mikä ihmisen poika ja koska on palannut ?

• tuhat ja yksi
        Trubaduuri kirjoitti:

Enpä ole tavannut vielä täydellistä ihmistä. Valehteleminenkin perustuu ihmisen heikkouteen ja heikoille täytyy osata antaa anteeksi!

"Enpä ole tavannut vielä täydellistä ihmistä. Valehteleminenkin perustuu ihmisen heikkouteen ja heikoille täytyy osata antaa anteeksi!"

Olkoon valehtelemista myös väärän tiedon levittäminen ,jottei aina tarvitsisi keksiä onko kirjoittaja itse keksinyt asian vai lainnaako vain muualta.

• tuhat ja yksi
        Yakov kirjoitti:

...käteen ja sitten kaapataan sillä puuroa lautaselta ja viedään lusikka suuhun. Noin isin pikkuinen napero syö kiltisti ja hymyile vielä kiitokseksi! Samoin sinun on luettava ja nautittava aamuannokseksi aimo annos evankeliumia, ettei sisäinen ihmisesi näänny nälkään!

Kirjoitit:
        "Eikö nyt muka olekkaan se aika jolloin tuo Kristinuskon valhe tuodaan päivänvaloon ?
        Vieläkö jauhetaan toiset 2000 vuotta samaa harhaa?"

Vastaan:
        Olet nyt iloisesti sekoittanut ateismin, evoluution ja 'tuhat ja yksi' muuta harhaoppia sekä ylistettävän kristinuskon keskenään!
        -Kaikki muu on joko vajavaista tai peräti valhetta, paitsi ylistettävä kristinusko.

Kristinuskon ydinsanomana on evankeliumi ja se on IKUINEN. Evankeliumi säilyy, vaikka nykyiset taivaat ja maa kerran katoavat.

En lusikoi soppaasi, vaikkeise saastuta vain se mitä kirjoitat ja kirjoitan.

Se puurosi haiskahtaa jo kerran syödyltä, kuka sen on oksentaneet ulos ?

En lusikoi soppaasi, vaikkeise saastuta vain se mitä kirjoitat ja kirjoitan.

Se puurosi haiskahtaa jo kerran syödyltä, kuka sen on oksentaneet ulos ?

...ateismin jätepuuron ja ylistettävän kristinuskon mannan keskenään.

Oletkohan näkövammainen(?)

• tuhat ja yksi
        Yakov kirjoitti:

...ateismin jätepuuron ja ylistettävän kristinuskon mannan keskenään.

Oletkohan näkövammainen(?)

Sinun Jumalasi teot olisivat täydellisiä ja ihminen omilla teoillaan tai jo perisynnin seurauksena on käsityksesi mukaan saanut rangaistuksen joko syntymä sokeutena tai elämänsä aikana kohtaama onnettomuus on sinun mielestäsi Jumalan rangaistus !

Jos pahalta pahalta meneennäkö se on mielestäsi Jumalan rangaistus.

Mutta jos sinulta hyvältä meneen näkö ,kuinka sen selität ?

Miksi kumpaakaan jätepuuroa söisin ? ja vielä sekoitusta Hyi !

• tuhat ja yksi
        "pulmusia"olekkaan, kirjoitti:

Onko se laki kuin kuppi tai ämpäri ,joka täytetään ?

Ja liian paljon ovat Kristityt rakastaneet hengiltä !

"Useimmat uskovaiset ihmiset ovat jo kehittyneet tuon vaiheen yli missä sinä elät ja käsittävät sen, että jos ei ole uskonlahjaa, niin ei voi uskoa."
        Ovatko uskovat mielestäsi evoluution kehityksessä edellä?
        Luulin jo että ovat Fosiilistuneet samoin kuin Nimim, Yakov.eikä kaikkien kohdalla ole tapahtunut edistystä n, 2000 vuoteen, siellä ollaan uskonsa kanssa niissä samoissa lähtökuvioissa,eikä tiedonsaannin helppous ole auttanut mitään.

• Trubaduuri
        tuhat ja yksi kirjoitti:

"Ja kuten voimme huomata, ihmisen Poika on tosiaankin jo saapunut! Ja aivan kaikki valheen rakastajat ja tekijät on jo paljastettu perinpohjaisesti! Siksi onkin aivan yhdentekevää jota te pulisette aikanne kuluksi täällä internetissä."

Mikä ihmisen poika ja koska on palannut ?

Niin, sinulle hän tuntematon niin kuin useimmalle ihmiselle. Mutta kuitenkin hän on sen lupauksen mukainen joka annettiin noin kaksi tuhatta vuotta sitten. Sokeat eivät näe eivätkä kuurot kuule, siis nämä kaikki hengellisesti sokeat ja kuurot eivät häntä huomaa ollenkaan. Se onkin se varmin
        seikka josta voi erottaa maalliset ja raadolliset
        hölöttäjät meistä oikein uskovista ihmisistä.

• Trubaduuri
        tuhat ja yksi kirjoitti:

"Enpä ole tavannut vielä täydellistä ihmistä. Valehteleminenkin perustuu ihmisen heikkouteen ja heikoille täytyy osata antaa anteeksi!"

Olkoon valehtelemista myös väärän tiedon levittäminen ,jottei aina tarvitsisi keksiä onko kirjoittaja itse keksinyt asian vai lainnaako vain muualta.

Ohjeeksi vain. Älä levitä täälläkään väärää tietoa!

Sinun Jumalasi teot olisivat täydellisiä ja ihminen omilla teoillaan tai jo perisynnin seurauksena on käsityksesi mukaan saanut rangaistuksen joko syntymä sokeutena tai elämänsä aikana kohtaama onnettomuus on sinun mielestäsi Jumalan rangaistus !

Jos pahalta pahalta meneennäkö se on mielestäsi Jumalan rangaistus.

Mutta jos sinulta hyvältä meneen näkö ,kuinka sen selität ?

Miksi kumpaakaan jätepuuroa söisin ? ja vielä sekoitusta Hyi !

Ellet olisi, niin et viitsisi täällä roikkua vuosikausia pöydän alta koiranmuruja keräilemässä ;)

Sä et vaan rohkene sanoa suoraan, että kaipaat tulla tuntemaan rakastavan ja armollisen Luojasi ja Lunastajasi...

Voi kunpa rohkaistuisit!

• tuhat ja yksi
        Trubaduuri kirjoitti:

Ohjeeksi vain. Älä levitä täälläkään väärää tietoa!

vastustan väärän tiedon levittämistä !

• tuhat ja yksi
        Trubaduuri kirjoitti:

Niin, sinulle hän tuntematon niin kuin useimmalle ihmiselle. Mutta kuitenkin hän on sen lupauksen mukainen joka annettiin noin kaksi tuhatta vuotta sitten. Sokeat eivät näe eivätkä kuurot kuule, siis nämä kaikki hengellisesti sokeat ja kuurot eivät häntä huomaa ollenkaan. Se onkin se varmin
        seikka josta voi erottaa maalliset ja raadolliset
        hölöttäjät meistä oikein uskovista ihmisistä.

Joku luehakoitsee Jeesus uskon harhassa sen useimmin heille ilmestyy tuo harha !

• tuhat ja yksi
        Yakov kirjoitti:

Ellet olisi, niin et viitsisi täällä roikkua vuosikausia pöydän alta koiranmuruja keräilemässä ;)

Sä et vaan rohkene sanoa suoraan, että kaipaat tulla tuntemaan rakastavan ja armollisen Luojasi ja Lunastajasi...

Voi kunpa rohkaistuisit!

nut viimeaikoina selitystä, ja niihin ei Kristityt halua antaa.

Ne ovat; Dan.9:24. ja Dan.9:25-27.

Ja nuo oikein tulkittuna kumoavat kaikki Kristinuskon tulkinnat !

Ei sen pienempiä muruja .

Totta kai rohkeutta sasi olla lisää mutta ei törkeyteen asti niinkuin lahkosaarnaajalla on pokkaa levittää väärää tietoa totuutena.

nut viimeaikoina selitystä, ja niihin ei Kristityt halua antaa.

Ne ovat; Dan.9:24. ja Dan.9:25-27.

Ja nuo oikein tulkittuna kumoavat kaikki Kristinuskon tulkinnat !

Ei sen pienempiä muruja .

Totta kai rohkeutta sasi olla lisää mutta ei törkeyteen asti niinkuin lahkosaarnaajalla on pokkaa levittää väärää tietoa totuutena.

...että olet jämähtänyt yhteen ainoaan selitykseen noille jakeille, koska et ole vielä kokenut sisäistä 'ahaa'-elämystä. Olet kuin kiinalaiset, joka polkivat kehityksessä paikallaan 4000 vuotta.

Taidat olla kotoisin täältä Varsinais-Suomesta, jossa on Laitilan lähellä paikkakunta nimeltään 'Taantumus' (?)

Jospa rohkenisit antaa potkut 'Taantumukselle' ja antaa Yeshualle valtuudet toimia sinun yksityisopettajanasi, niin saisit paljon tietoa arvokkaamman lahjan: IANKAIKKISEN ELÄMÄN. Huomioi, että UT:n opetusten mukaan 'tieto katoaa'. Miksi siis etsiä VAIN katoavaa aarretta?

Kylkiäisenä saisit kokea, miten aukot tiedoissasi täyttyisivät ajan mittaan...

• tuhat ja yksi
        Yakov kirjoitti:

...että olet jämähtänyt yhteen ainoaan selitykseen noille jakeille, koska et ole vielä kokenut sisäistä 'ahaa'-elämystä. Olet kuin kiinalaiset, joka polkivat kehityksessä paikallaan 4000 vuotta.

Taidat olla kotoisin täältä Varsinais-Suomesta, jossa on Laitilan lähellä paikkakunta nimeltään 'Taantumus' (?)

Jospa rohkenisit antaa potkut 'Taantumukselle' ja antaa Yeshualle valtuudet toimia sinun yksityisopettajanasi, niin saisit paljon tietoa arvokkaamman lahjan: IANKAIKKISEN ELÄMÄN. Huomioi, että UT:n opetusten mukaan 'tieto katoaa'. Miksi siis etsiä VAIN katoavaa aarretta?

Kylkiäisenä saisit kokea, miten aukot tiedoissasi täyttyisivät ajan mittaan...

Turus olen käynyt Taantumuksessa en !

Se on juuri päinvastoi tuo jämähtäminen Kristinusko on jämähtänyt erheeseensä n, 2000 vuotta sitten sen kertoo MM. nuo jakeet; Dan.9:24. Ja Dan.9:25-27.

Uskova ei vain uskalla kyseenalaistaa käsitystään ja valitsee niiden tuhannen harhaselityksen joukosta ,heidän liikkeessään hyväksytyn selityksen.
        Ymmärtämättä juuri mitään sen selityksen tueksi laitettuista Raamatun kohdista.

Turus olen käynyt Taantumuksessa en !

Se on juuri päinvastoi tuo jämähtäminen Kristinusko on jämähtänyt erheeseensä n, 2000 vuotta sitten sen kertoo MM. nuo jakeet; Dan.9:24. Ja Dan.9:25-27.

Uskova ei vain uskalla kyseenalaistaa käsitystään ja valitsee niiden tuhannen harhaselityksen joukosta ,heidän liikkeessään hyväksytyn selityksen.
        Ymmärtämättä juuri mitään sen selityksen tueksi laitettuista Raamatun kohdista.

Sinä:
        "Uskova ei vain uskalla kyseenalaistaa käsitystään..."

Minä:
        Minulla ei ole mitään syytä kyseenalaistaa UT:n opetuksia, jotka olen jo havainnut käytännössä toimiviksi. Enhän kyseenalaista painovoimaakaan, vaan olen tietoinen, että tyhjän päälle astuessa ei aina käy onnellisesti...

• tuhat ja yksi
        Yakov kirjoitti:

Sinä:
        "Uskova ei vain uskalla kyseenalaistaa käsitystään..."

Minä:
        Minulla ei ole mitään syytä kyseenalaistaa UT:n opetuksia, jotka olen jo havainnut käytännössä toimiviksi. Enhän kyseenalaista painovoimaakaan, vaan olen tietoinen, että tyhjän päälle astuessa ei aina käy onnellisesti...

Jos painovoima on ei se kuopassa mihinkään häviä, kompastumiseen on jokin muu järkevämpi selitys ,kuin että painovoima lakkasi vähäksiaikaa olemasta.

• fiktiota.

Tyhmä on aina varma asiastaan ja asiastaan varma on aina tyhmä.
      Baltasar Gracia

Raamatun kanoninen Johanneksen ilmestys on silkka kirjoituspöytäilmestys ja Johanneksen evankeliumi on sujuvaa, mutta täysin totuuspohjaa vailla olevaa fiktiota, Esim. dosentti Kari Kuula kirjassa Johdatus Raamattuun s. 164-168, 241-242, jne.

Tutkijat toteavat, että Johanneksen evankeliumi ja Johanneksen ilmestys ovat teologiskirjallisesti Raamatun Uuden testamentin kirkkaimpia helmiä, mutta valitettavasti silkkaa satua. Näistä tarinoista, kuten myös monista Paavalin nimissä kirjoitetuista kirjeistä suorastaan roihuaa lukijan silmille esikristillisen ajan gnostilainen uskontofilosofia, johon on vain lisätty Jeesuksen nimi. Epäilevä lukija voi aivan helposti tarkistaa asian dosenttien Ismo Dunderbergin ja Antti Marjasen vuonna 1999 julkaisemasta kirjasta Nag Hammadin kätketty viisaus; luvusta Johanneksen salainen kirja (NHK II, I). Mainitussa teoksessa esitetty Johanneksen salainen kirja on kristillisgnostilainen versio aiemmasta, esikristillisen ajan gnostilaisesta Johanneksen salaisesta kirjasta, jossa tietenkään ei mainita Jeesusta. Teos oli kirjoitettu jo paljon ennen Jeesuksen syntymää.

• tuhat ja yksi

tutkittu ,siteerattu ja selitelty Kristinuskon aikana ,kaikki ovat menneet metsään vaikka niitä varmasti uskojia on ollut mukana,asiaa ei muuta totuudeksi se jos siihen varmasti uskoo ,sillä tapaa voi saada muitakin uskomaan siihen selitykseen ja se antaa mahdollisuuden taloudellisestikkin vahvistaa harhauskomustaan.
        Ja kun mutaman kerran ympyrä pyörähtää taas on uudessa harhassa entistä suurempi joukko, joten valheen jäljet ovat pidemmät kun vaihtaa opin sisältö toisenlaiseksi tai ainakin kertoo löytäneensä uutta tietoa ja sanoo elettävän nyt ja juuri nyt viimeisiä aikoja.

• ...sitä, mitä maan tomun lapsi luulee tietävänsä.

Paavali ojensi häntäkin jo vuosisatoja etukäteen sanoessaan:

1.Korinttolaiskirje:
        8:2 Jos joku luulee jotakin tietävänsä, ei hän vielä tiedä, niinkuin tietää tulee;

1.Korinttolaiskirje:
        3:18 Älköön kukaan pettäkö itseään. Jos joku teidän joukossanne luulee olevansa viisas tässä maailmassa, tulkoon hän tyhmäksi, että hänestä tulisi viisas.

Johanneksen Pyhät Kirjoitukset ovat UT:n sydän etenkin, kun tutkimme Yeshuan persoonaa ja Isä J-laa rakastavana Isänä sekä profetioita ajasta, jossa elämme.

Älä hylkää Johanneksen opetuksia, ettet kulkeudu onnesi ohi!

• sinulle.
        Yakov kirjoitti:

...sitä, mitä maan tomun lapsi luulee tietävänsä.

Paavali ojensi häntäkin jo vuosisatoja etukäteen sanoessaan:

1.Korinttolaiskirje:
        8:2 Jos joku luulee jotakin tietävänsä, ei hän vielä tiedä, niinkuin tietää tulee;

1.Korinttolaiskirje:
        3:18 Älköön kukaan pettäkö itseään. Jos joku teidän joukossanne luulee olevansa viisas tässä maailmassa, tulkoon hän tyhmäksi, että hänestä tulisi viisas.

Johanneksen Pyhät Kirjoitukset ovat UT:n sydän etenkin, kun tutkimme Yeshuan persoonaa ja Isä J-laa rakastavana Isänä sekä profetioita ajasta, jossa elämme.

Älä hylkää Johanneksen opetuksia, ettet kulkeudu onnesi ohi!

Puhu joskus totta, jotta sinua uskottaisiin, kun valehtelet.

Jules Renard

• sinulle. kirjoitti:

Puhu joskus totta, jotta sinua uskottaisiin, kun valehtelet.

Jules Renard

...UT:n sanomaa siksi, että olet omaksunut niin paljon sitä vastaan esitettyjä valheita ja mudanheittoa sen aitoa totuutta vastaan.

Ainoa keino sinulle aidon ymmärryksen saavuttamiseen on, että alat kaikessa rauhassa lukea Raamattua alusta alkaen loppuun saakka.

• tuhat ja yksi
        Yakov kirjoitti:

...UT:n sanomaa siksi, että olet omaksunut niin paljon sitä vastaan esitettyjä valheita ja mudanheittoa sen aitoa totuutta vastaan.

Ainoa keino sinulle aidon ymmärryksen saavuttamiseen on, että alat kaikessa rauhassa lukea Raamattua alusta alkaen loppuun saakka.

"Ainoa keino sinulle aidon ymmärryksen saavuttamiseen on, että alat kaikessa rauhassa lukea Raamattua alusta alkaen loppuun saakka."

Näet; nimim, Yakov, hyvän esimerkin kuinka käy kun aloittaa Jeesus Nasaretilaisesta opiskelunsa ,hän kuitenkin osaaneuvoa oikein aloita alusta Raamatun lukeminen ettei sinulle kävisi samoin kuin hänelle on käynyt !

"Ainoa keino sinulle aidon ymmärryksen saavuttamiseen on, että alat kaikessa rauhassa lukea Raamattua alusta alkaen loppuun saakka."

Näet; nimim, Yakov, hyvän esimerkin kuinka käy kun aloittaa Jeesus Nasaretilaisesta opiskelunsa ,hän kuitenkin osaaneuvoa oikein aloita alusta Raamatun lukeminen ettei sinulle kävisi samoin kuin hänelle on käynyt !

...alusta alkaen sen loppuun asti ja olen tehnyt sitä jatkuvasti noin 38 vuoden ajan lukien Raamattua useilla eri kielillä, useita eri vuosien käännöksiä. Lisäksi olen lukenut VT:n Apogryfikirjat kolmasti.

Ole huoleti, minulle on käynyt parhaalla mahdollisella tavalla: Olen saanut armon tulla tuntemaan Yeshua HaMashiach'n, joka on ainoa tie Isä J-lan luo ja Yeshuan kautta olen oppinut tuntemaan Isä J-lan!

Etsi sinäkin Häntä koko sydämestäsi, kun vielä voit hapuilemalla Hänet löytää, sillä Hän ei ole kaukana yhdestäkään meistä!

• tuhat ja yksi
        Yakov kirjoitti:

...alusta alkaen sen loppuun asti ja olen tehnyt sitä jatkuvasti noin 38 vuoden ajan lukien Raamattua useilla eri kielillä, useita eri vuosien käännöksiä. Lisäksi olen lukenut VT:n Apogryfikirjat kolmasti.

Ole huoleti, minulle on käynyt parhaalla mahdollisella tavalla: Olen saanut armon tulla tuntemaan Yeshua HaMashiach'n, joka on ainoa tie Isä J-lan luo ja Yeshuan kautta olen oppinut tuntemaan Isä J-lan!

Etsi sinäkin Häntä koko sydämestäsi, kun vielä voit hapuilemalla Hänet löytää, sillä Hän ei ole kaukana yhdestäkään meistä!

""Olen saanut armon tulla tuntemaan Yeshua HaMashiach'n, joka on ainoa tie Isä J-lan luo ja Yeshuan kautta olen oppinut tuntemaan Isä J-lan! ""

Oudot ovat sinun uudet Jumalasi-, Joosua on kuulema Jeesuksen oikea nimi.

Mutta jokaisen uskon harhan tuleekin eroittautua jotenkin toisten harhojen joukosta!( Lienee sinunkin usko jotain Ameriikan tuontitavaraa, se on parasta pisnestä kun myy tyhjää ja sillä rahastaa näin he tekevät.)

""Olen saanut armon tulla tuntemaan Yeshua HaMashiach'n, joka on ainoa tie Isä J-lan luo ja Yeshuan kautta olen oppinut tuntemaan Isä J-lan! ""

Oudot ovat sinun uudet Jumalasi-, Joosua on kuulema Jeesuksen oikea nimi.

Mutta jokaisen uskon harhan tuleekin eroittautua jotenkin toisten harhojen joukosta!( Lienee sinunkin usko jotain Ameriikan tuontitavaraa, se on parasta pisnestä kun myy tyhjää ja sillä rahastaa näin he tekevät.)

Joosua on hebreaksi Y'hoshua, kun taas Vapahtajamme originaali nimi on Yeshua, jonka löydämme tässä muodossa peräti 77 kertaa VT:sta, mikä oli kirjoitetussa muodossa Yeshuan vaeltaessa Israelissa ajanlaskumme alussa.

Huomioi se, ettei UT:n Kirjoituksia vielä tuolloin ollut kirjoitettuina.

• tuhat ja yksi
        Yakov kirjoitti:

Joosua on hebreaksi Y'hoshua, kun taas Vapahtajamme originaali nimi on Yeshua, jonka löydämme tässä muodossa peräti 77 kertaa VT:sta, mikä oli kirjoitetussa muodossa Yeshuan vaeltaessa Israelissa ajanlaskumme alussa.

Huomioi se, ettei UT:n Kirjoituksia vielä tuolloin ollut kirjoitettuina.

Raamatun V.T. ei tiedä oikeasti kertoa yhden yhtään kertaa Jeesus Nasaretilaisesta !

Ja tuon asian todisteeksikin olen ottanut nuo jakeet Dan.9:24. ja Dan9:25-27. (Ei nissäkään!)

Raamatun V.T. ei tiedä oikeasti kertoa yhden yhtään kertaa Jeesus Nasaretilaisesta !

Ja tuon asian todisteeksikin olen ottanut nuo jakeet Dan.9:24. ja Dan9:25-27. (Ei nissäkään!)

...pienen kylän nimi Galileassa ja Yeshua todellisuudessa syntyi Juudean Betlehemissä, joten missä oli se perustelusi?

• tuhat ja yksi
        Yakov kirjoitti:

...pienen kylän nimi Galileassa ja Yeshua todellisuudessa syntyi Juudean Betlehemissä, joten missä oli se perustelusi?

Sellainen käytäntö missä on ollut kotipaikka se on merkitty myös syntymäpaikaksi .

Oudolta se aluksi tuntuisi ilmaista Jeesus Juudean Beethehemiläinen en ole havainnut käytettävän ennen tuollaista ilmaisua .

Mutta ei se haittaa uutta oli sekin että Jeesus sana on juonnettu sinun mukaan ZEUS Jumalasta !

Mutta senhän me kyllä molemmat tiedämme Jeesus on asetetu Jumalaksi Zeuksen paikalle !

• tuhat ja yksi

Mutta ne lainnaukset ja viittaukse ovat sovoteltu niin tökerösti ,ettei niillä enää nykypäivän lukutaitoisia ja tietämyksen omaavia ihmisiä juurikaan pystytä harhauttamaan.

Toista se oli silloin kun Suomeen Kristinuskoa juurrutettiin ei ollut kansalla lukutaitoa eikä ollut myöskään mahdollisuutta tarkastaa ,kansallemme syötetyn uskonnon paikkansa pitävyyttä ja näin tuo Kristinuskon harhautus on saatu istutettua kansaamme .

Myöskin hegen menetys oli lähellä jos siitä uskonnosta joku tutuuden sanoi .

Nykyään pienemmät ja uudemmat Kristinuskon opit koittavat sanoitua irti noista vääryyksistä, mutta turhaa , turhaa se on sillä sama ydinsanoma heilläkin on levitettävissä uskonnon harhan eri haara vain .

On se Uusi Testamentti vain sepitelmä !

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taisin tehdä virheen

Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle
      Ikävä
      74
      3990
    2. Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa

Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt
      Maailman menoa
      196
      3275
    3. Hyvä että lähdit siitä

Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      47
      3006
    4. Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi

Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle
      Ikävä
      76
      2657
    5. Olisitko mies valmis?

Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me
      Ikävä
      379
      2398
    6. Mitä haluat sanoa kaivatullesi?

Onko ikävä? Milloin näitte viimeksi?
      Ikävä
      181
      2072
    7. Nainen, mulla olisi sulle pari vinkkiä

Kerro vain ongelmasi niin annan siihen vinkin. :/
      Ikävä
      78
      1595
    8. Miksi mediheli

Mitä on tapahtunut ku poliiseja ja ambulanssi pyöri aamusta keskustassa
      Kiuruvesi
      36
      1576
    9. vieläkin sanoa voin...

💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos
      Ikävä
      23
      1408
    10. Nainen onko sulla supervoimmia ?

Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.
      Ikävä
      39
      1392
    Aihe