Tupakointi voi olla hyväkin asia vl-nuorelle.

Tupakka edustaa kapinaa ja nuoren tupakoinnin aloittaminen osoittaa aina kapinaa
vanhempiaan ja yleensäkin auktoriteetteja kohtaan.

Kapinointi on nuorelle välttämätön, jotta hänestä
tulee oma persoonansa. vl-liikkeessä se on estety liki tyystin. Onneksi on luvallinen keino heillekin kapinaan - tupakka.

15

443

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • se paha puoli,

että se tappaa turhan hitaasti. Tulee yhteiskunnalle kustannuksia!

• Nuren irrottautumiskapinaan se olisi hyvä lääke, mutta sen jälkeen tupakointi olisi suotavaa lopettaa. Tupakoijat kuolevat keskimäärin paljon nuorempana, joten eivät kuormita järjestelmää vanhana.

• kun kerran

vl-aikuisetkin polttavat kuin korsteenit. Tupakointi on kyllä selvästi syntiä, sen sijaan alkoholin kohtuu käyttö ei ole syntiä.

• Ihan tosi, ei ne vl-aikuisetkaan sitä hyvällä katso.

• VL,

kaikissa muodoissa

• A.L.T.
        VL, kirjoitti:

kaikissa muodoissa

Ymmärtääkseni Jeesuksen aikana viini oli ainoa juoma jota ihmiset joivat.
        Vesi taisi olla eläimiä ja peseytymistä varten.
        Miten kummassa viinin juominen onkin nyt yhtäkkiä syntiä?

• ei niin huonoa

ettei jotakin hyvääkin. Ei KUKAAN tupakoisi, jos asiassa ei olisi joitakin hyviä puolia. Kysykää tupakoitsijoilta. Turha kiihkoilla asiasta liikaa.

Mutta ehkä tämä palstalla oleva tupakoinnin vastaisuus onkin vl:stä irtautuneiden kapinaa osittain, sillä heidänkin on aikansa kapinoitava, ennen kuin ovat sinut asian kanssa.

• ei vanhana lahoa

Ketä / mitä vastaan vanhat äijät, esim. puhujakööri
        kapinoivat?

• enpä tuohon vastata
        ei vanhana lahoa kirjoitti:

Ketä / mitä vastaan vanhat äijät, esim. puhujakööri
        kapinoivat?

taida näin äkkiseltään. Täytynee panna asia hautumaan.

• "Mutta ehkä tämä palstalla oleva tupakoinnin vastaisuus onkin vl:stä irtautuneiden kapinaa osittain, sillä heidänkin on aikansa kapinoitava, ennen kuin ovat sinut asian kanssa."

Ei, kyllä se aitoa huolta on ;)

• käyttö

on keino, jolla vl-nuoret haluavat samaistua normaaliin nuoriin. Kaikki muu on kiellettyä.

• On se toinen pointti, totta.

• koska..

..puhujissakin on tupakoitsijoita ja lasten vanhemmissa. "tupakka monesti tuoksuu hyvälle", sanoi vl-äitini. Itse en tupakoi.

• taas kerran
      • Eikö tuo em. paha meno, tullut tupakan puutteesta?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      127
      1924
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      100
      1670
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      56
      1276
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      63
      1192
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      31
      998
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      51
      893
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      886
    8. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      44
      862
    9. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      820
    10. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      798
    Aihe