Mulla ois sellanen pieni ongelma...
Koska sivuni eivät ole todellakaan vielä valmiit, koska yritän saada tolkkua php:sta.
Yritän tehdä lomaketta joka kerää käyttäjältä seuraavat tiedot: Nimi ja E-mail, jotta pystyisin ilmoittamaan mailitse lomakkeen täyttäneille sivujen valmistumesta, aikanaan...
tässä on koodit, voisiko joku kokeneempi kertoa että mikä piru mulla menee väärin, ja mahdollisesti miksi..
Ns. tilaus sivu (tilaus.php)
Nimi: E-Mail:
Php –käsittelijä (tilaus.php)
Tiedon keräys ongelma
5
491
Vastaukset
- fgsdfgdfg
Onko kirjoitusoikeus postitus.txt-tiedostoon?
- CrossOfDeath
kyyl pitäs olla
- fdssdfafdffffffff
CrossOfDeath kirjoitti:
kyyl pitäs olla
Mitä virheitä se sitten antaa? Tai jos ei mitään niin kokeile laittaa tiedostojen alkuun tällaset:
error_reporting(E_ALL);
ini_set('display_errors', 1);
- if-else
Mielestäni tuo ohjelma ei tarkista sitä onnistuuko tiedostoon kirjoitus ja tiedoston sulkeminen, (se tarkistaa vain avaamisen onnistumisen). Lisäksi $tilaus muuttujaa ei ole alustettu, josta PHP herjaa. Kun sinulla on tuo uudelleen ohjaus tuolla lopussa, niin et näe sivulle tulostuvia virheitä vaikka laitatkin virheiden tulostuksen päälle, (joku jo kertoikin miten saat sen päälle). Mitä alla oleva pätkä näyttää?
--- ALKAA ---
--- LOPPUU ---- CrossOfDeath
Tuo ohjasi kiitos sivulle ja tiedostoon ilmestyi lomakkeeseen kirjoittamani tekstit...
Joten, kiitos :D Joudun varmaan enemmänkin kyseleen apuja täällä, sillä olen vasta aloittelija tässä php -hommassa...
Tuo oli ensimmäinen "isompi" ja "hyödyllinen" scripti mitä yritin tehdä...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kysymys muille miehille
Onko teille varattu nainen ongelma? Mikään muu naisessa ei töki kun se että hän on varattu. Kamppailen houkutuksen kanss1407939Kaipaisin nyt kosketusta
jota ei koskaan ole ollut. Saisinpa tuntea kätesi niskallani ja silittelemässä päätäni. Sulaisin varmasti siihen.323140Imaami kysyy, miksi pojat uivat ilman valvontaa
Kalajoen särkät ovat usean kilometrin pituiset. Siellä on kylttejä, joissa varoitetaan rannan vaaroista. Siellä ei ole3872221Mansikkatiloilla hyväksikäytetään ukrainalaisia
Työolot ovat surkeita ja palkka kelvoton. https://yle.fi/a/74-201729422841770Kerrostaloihin ilmalämpöpumput
Ulkomailla näkee paljon ilmalämpöpumppuja kerrostalojen ulkoseinissä. Mikä estää taloyhtiötä hankkimasta niitä asuntoih1481607Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh211441- 1001239
- 151228
En ymmärrä käytöstäsi
Se on ollut eräänlaista hyväksikäyttöä. Että seura kyllä kelpaa palstan välityksellä silloin kun ei ole parempaakaan tek1371152- 181122