Osaatteko kertoa mistä löytyy luotettavin ns.autotohtori pk. seudulta? Ajoneuvostani on nimittäin loppumassa takuu ja nyt pitäisi tietää, että koko kosla on kunnossa kaikin puolin, ettei tule mitään "lottovoittoja" takuun loppumisen jälkeen. Autokeskuksen mukaan vikakoodit on tarkistettu ja niissä ei ole mitään heikkoa, mutta sen jälkeen on alusta ja paljon muuta mikä ei näy auton tietokoneesta.
Kiitos kokemuksien jakajille!
Mikkå
Autotohtori
19
5454
Vastaukset
kanna rahojasi mokomille "tohtoreille".
Viat ilmenee aikanaan muutenkin sitten kun niitä tulee.- Alkup.
Niin just..=) Mutta kun maksat lähes 80.000 euroa uudesta grandista jossa on mennyt jo imusarja vaihtoon ym. ja etupää kolisee niin olisi mukava tietää viat siinä vaiheessa kun tehdas on maksumiehenä vielä. Katsos kun tuollaiseen autoon huollot ym. maksavat aina mansikoita. Eikös nämä tohtorit ole just sitä varten että tutkivat auton viat, joita noviisit ei huomaa..?
Luulisi rapeiden ranskalaisten tuntevan tämän tohtorin hyvin läheisesti..=) - Parhaiten tietäjä
Alkup. kirjoitti:
Niin just..=) Mutta kun maksat lähes 80.000 euroa uudesta grandista jossa on mennyt jo imusarja vaihtoon ym. ja etupää kolisee niin olisi mukava tietää viat siinä vaiheessa kun tehdas on maksumiehenä vielä. Katsos kun tuollaiseen autoon huollot ym. maksavat aina mansikoita. Eikös nämä tohtorit ole just sitä varten että tutkivat auton viat, joita noviisit ei huomaa..?
Luulisi rapeiden ranskalaisten tuntevan tämän tohtorin hyvin läheisesti..=)Haiskahtaa ostokrapulalta. Vai eikö ollut varaa Volvoon?
Alkup. kirjoitti:
Niin just..=) Mutta kun maksat lähes 80.000 euroa uudesta grandista jossa on mennyt jo imusarja vaihtoon ym. ja etupää kolisee niin olisi mukava tietää viat siinä vaiheessa kun tehdas on maksumiehenä vielä. Katsos kun tuollaiseen autoon huollot ym. maksavat aina mansikoita. Eikös nämä tohtorit ole just sitä varten että tutkivat auton viat, joita noviisit ei huomaa..?
Luulisi rapeiden ranskalaisten tuntevan tämän tohtorin hyvin läheisesti..=)vielä tarvinnut hankkia kokemusta noista "tohtoreista" vaikka Rapeilla Ranskalaisilla olenkin jo 27 vuotta ajellut. Ei ole edes tullut mieleen mokoma!
Se imusarjakaan ei ole vaihtoon mennyt eikä etupää turhaan kolissut.
Tulikohan kuitenkin ostettua sika säkissä?
PS. viime torstaina viimeksi katsastin Rapean Ranskalaiseni, joka maaliskuussa täyttää 20 vuotta. Kelpasi kehujen kera, mutta mittarissahan onkin vasta 359 tuhatta km. Kerro sitten kun jenkkiromullasi on esittää samat lukemat!
Hyvää jatkoa valitsemallasi tiellä!- Toyota tietysti
sitroen kirjoitti:
vielä tarvinnut hankkia kokemusta noista "tohtoreista" vaikka Rapeilla Ranskalaisilla olenkin jo 27 vuotta ajellut. Ei ole edes tullut mieleen mokoma!
Se imusarjakaan ei ole vaihtoon mennyt eikä etupää turhaan kolissut.
Tulikohan kuitenkin ostettua sika säkissä?
PS. viime torstaina viimeksi katsastin Rapean Ranskalaiseni, joka maaliskuussa täyttää 20 vuotta. Kelpasi kehujen kera, mutta mittarissahan onkin vasta 359 tuhatta km. Kerro sitten kun jenkkiromullasi on esittää samat lukemat!
Hyvää jatkoa valitsemallasi tiellä!mikäpäs muukaan ja kilometrejä 392300.
- ALD Automotive
Alkup. kirjoitti:
Niin just..=) Mutta kun maksat lähes 80.000 euroa uudesta grandista jossa on mennyt jo imusarja vaihtoon ym. ja etupää kolisee niin olisi mukava tietää viat siinä vaiheessa kun tehdas on maksumiehenä vielä. Katsos kun tuollaiseen autoon huollot ym. maksavat aina mansikoita. Eikös nämä tohtorit ole just sitä varten että tutkivat auton viat, joita noviisit ei huomaa..?
Luulisi rapeiden ranskalaisten tuntevan tämän tohtorin hyvin läheisesti..=)moi!
ymmärrän tuskasi, itselläni oli muutaman kuukauden ajan VOLVO XC90, ja se toimi hyvin, lukukuunottamatta yhtä pahaa vaihteihteisto vaurioita joka johti moottorin ja vaihteiston vaihtoon!!!(32500tkm). Puollan valintaasi juuri JEEPIN sarviin koska se kuitenkin on MIEHEKÄS auto, ja kuulin tossa yhdeltä leasingkaverilta että ne ovat kestäneet ainakin 30tkm.!;itse ainakin tykkään ajaa hieman muita korkeammalta. Olen harkinnut vaihtoa mersun ML:n AMG (63)- versioon, siinä on kuulemma paljon tehoa ja herkkuja........onx kellää kokemuksia? - Alkup.
Parhaiten tietäjä kirjoitti:
Haiskahtaa ostokrapulalta. Vai eikö ollut varaa Volvoon?
Ei ollut varaa volvoon ku sun huora vaimo vaatii niin paljn extraa että antaa peppua mulle.
- yks halvalla ajaja
Alkup. kirjoitti:
Niin just..=) Mutta kun maksat lähes 80.000 euroa uudesta grandista jossa on mennyt jo imusarja vaihtoon ym. ja etupää kolisee niin olisi mukava tietää viat siinä vaiheessa kun tehdas on maksumiehenä vielä. Katsos kun tuollaiseen autoon huollot ym. maksavat aina mansikoita. Eikös nämä tohtorit ole just sitä varten että tutkivat auton viat, joita noviisit ei huomaa..?
Luulisi rapeiden ranskalaisten tuntevan tämän tohtorin hyvin läheisesti..=)Mitähän järkeä on ylipäänsä ostella noin kalliita autoja, eteenpäin pääsee kymmenesosalla tuosta hinnasta, eikä tarvitse kantaa minkään taivaan huolto takuukoukeroista.
- kuntotarkastus
riittää, jos sinulta yöunet on menossa tai muuten vain huolettaa.
Koslasi on niin uusi, tokkopa tuossa mitään ihmeellistä on.
Katsastusasemat, kun soitat, kertovat hinnoista ja tarkastuksien laajuudesta.
Ei kannata alkaa siihen teetättämään mitään kaiken kattavaa autotohtorin tarkastusta, se nimittäin maksaa kuitenkin jonkin verran.- tohtorointi
paljon tunnu tollasessa ylihintaisessa bensakrematoriossa...
Mitähän sen takapenkillä on tullut kaupan tekijäisiks jos tollasen hinnan olet maksanut?
No, tohtoroinnin vaihtoehtona on käydä ihan korjaamossa, samanlailla ne osaa niitä puslia väännellä ja voi tulla paremmin katetta rahalle. - kkkdsfk
tohtorointi kirjoitti:
paljon tunnu tollasessa ylihintaisessa bensakrematoriossa...
Mitähän sen takapenkillä on tullut kaupan tekijäisiks jos tollasen hinnan olet maksanut?
No, tohtoroinnin vaihtoehtona on käydä ihan korjaamossa, samanlailla ne osaa niitä puslia väännellä ja voi tulla paremmin katetta rahalle.No minä olen ainakin tehnyt yleensä 2 kympillä pienimuotoisen kuntotarkastuksen jos asiakas on tullut kyselemään autonsa mahdollisista vioista(eli tarkastanut yleisimmät vikakohteet, mutten esim. valoja.). Ja aivan satavarmasti ei missään "paten pajalla" saa parempaa vastinetta rahoilleen. Tosin mistään bisneksestä ei olekaan kyse.
Ei kylläkään kannata mennä A-katsastuksesta kyselemään, koska siellä on pikkaisen jäykkä meininki. Eli mene vaan juttelemaan jollekin pienemmälle katsastusasemalle. Nyt on muutenkin hiljaista. - Deerere
kkkdsfk kirjoitti:
No minä olen ainakin tehnyt yleensä 2 kympillä pienimuotoisen kuntotarkastuksen jos asiakas on tullut kyselemään autonsa mahdollisista vioista(eli tarkastanut yleisimmät vikakohteet, mutten esim. valoja.). Ja aivan satavarmasti ei missään "paten pajalla" saa parempaa vastinetta rahoilleen. Tosin mistään bisneksestä ei olekaan kyse.
Ei kylläkään kannata mennä A-katsastuksesta kyselemään, koska siellä on pikkaisen jäykkä meininki. Eli mene vaan juttelemaan jollekin pienemmälle katsastusasemalle. Nyt on muutenkin hiljaista.Et näköjään tunne alaa ollenkaan.
- Aimo N.
tohtorointi kirjoitti:
paljon tunnu tollasessa ylihintaisessa bensakrematoriossa...
Mitähän sen takapenkillä on tullut kaupan tekijäisiks jos tollasen hinnan olet maksanut?
No, tohtoroinnin vaihtoehtona on käydä ihan korjaamossa, samanlailla ne osaa niitä puslia väännellä ja voi tulla paremmin katetta rahalle.Jos haluat puolueettoma tarkastuksen autollesi, niin kannattaa viedä se katsastusasemalle tarkastettavaksi. Korjaamoilla ei yleensä ole ammattitaitoa tuollaisia tarkastuksia kunnolla tehdä, vaikka itse tarkastuksen hinta voisi ollakin katsastusasemaa halvempi. Korjaamot kyllä saavat katetta siinä vaiheessa, kun rupeavat myymään korjauksia ja ylihintaisia osia autoosi oman tarkastuksensa perusteella.
- osataan tehdä
kkkdsfk kirjoitti:
No minä olen ainakin tehnyt yleensä 2 kympillä pienimuotoisen kuntotarkastuksen jos asiakas on tullut kyselemään autonsa mahdollisista vioista(eli tarkastanut yleisimmät vikakohteet, mutten esim. valoja.). Ja aivan satavarmasti ei missään "paten pajalla" saa parempaa vastinetta rahoilleen. Tosin mistään bisneksestä ei olekaan kyse.
Ei kylläkään kannata mennä A-katsastuksesta kyselemään, koska siellä on pikkaisen jäykkä meininki. Eli mene vaan juttelemaan jollekin pienemmälle katsastusasemalle. Nyt on muutenkin hiljaista.muuallakin kuin A-katsastuksessa, en veísi autoani ko yritykseen syynättäväksi.
- pidä paikkaansa!
kkkdsfk kirjoitti:
No minä olen ainakin tehnyt yleensä 2 kympillä pienimuotoisen kuntotarkastuksen jos asiakas on tullut kyselemään autonsa mahdollisista vioista(eli tarkastanut yleisimmät vikakohteet, mutten esim. valoja.). Ja aivan satavarmasti ei missään "paten pajalla" saa parempaa vastinetta rahoilleen. Tosin mistään bisneksestä ei olekaan kyse.
Ei kylläkään kannata mennä A-katsastuksesta kyselemään, koska siellä on pikkaisen jäykkä meininki. Eli mene vaan juttelemaan jollekin pienemmälle katsastusasemalle. Nyt on muutenkin hiljaista.Kyllä A-katsastuksessakin tehdään tällaisia tarkastuksia ja ihan yhtä jäykästi kuin sillä "yksityiselläkin"!
- bbbbjkkjn
pidä paikkaansa! kirjoitti:
Kyllä A-katsastuksessakin tehdään tällaisia tarkastuksia ja ihan yhtä jäykästi kuin sillä "yksityiselläkin"!
No jos tällainen epävirallinen keissi tulee, niin monesti hoidan itse rahastuksn, kun tyttö joutuisi kyselemään kuitenkin että mitä mydään ja paljonko tekee. Joskus saatan tehdä sen ihan ilmaiseksin. Mitään kirjallista raporttia ei asiakas tietenkään saa.
Käyppä yritämässä "oikealla" A-asemalla, esim
hakuninmaalla. Voi olla vähän nihkeää. Kun katsureitakin on vähän hankala nykästä hihasta. - olla "virallinen"
bbbbjkkjn kirjoitti:
No jos tällainen epävirallinen keissi tulee, niin monesti hoidan itse rahastuksn, kun tyttö joutuisi kyselemään kuitenkin että mitä mydään ja paljonko tekee. Joskus saatan tehdä sen ihan ilmaiseksin. Mitään kirjallista raporttia ei asiakas tietenkään saa.
Käyppä yritämässä "oikealla" A-asemalla, esim
hakuninmaalla. Voi olla vähän nihkeää. Kun katsureitakin on vähän hankala nykästä hihasta.keissi. Otan ensin maksun, katsastan auton, mahd. itse varaamallani ajalla,teen kassatilitykset, vien rahat pankkiin, ym. toimistotyöt, siinä sivussa hoituu teoriakokeet. Työpäivän jälkeen tietenkin siivoan hallin ja vien rahat pankkiin. Olen silti sitä mieltä, että katsastus on liian kallista. Ja ihan A-katsastuksen palvelussa ollaan!
- ei kata
kuluvia osia. Epäiletkö että autosi on rikki? Oletko konsultoinut huoltokorjaamoa asiasta jotta tutkivat sen? Takuunalaiset korjaukset eivät tee eikä niiden ole tarkoituskaan tehdä autosta uudenveroista, maksoi auto sitten mitä vain.
- Takuu just ummessa
Olisi kannattanut viedä tohtorille.
Autoni huollettiin takuuaikana ohjekirjan mukaan MUTTA takuuajan jälkeen vikoja ilmeni (1.600 egee).
Ainakin kaksi ongelmaa olisi huolloissa pitänyt havaita ja korjata takuuna.
Riita on päällänsä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!1422453Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?1961157Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1101067Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa389930Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi296888- 66858
- 53841
- 89837
- 46829
- 51743