Arvostaako helluntailaiset valtiollista itsenäisyyttämme.
Itse arvostan sitä suuresti vaikka vuosien saatossa on maamme poliittinen valta monet kerrat myötäillyt puoleen tai toiseen tosin joskus se on voinut olla viisastakin mutta ei välttämättä enää.
Henkilötasolla näin itsenäisyyttämme ajatellen löytyy ne ihmiset jotka ei ole korkealla omassa arvoasteikossani.
En kykene arvostamaan miestä joka aatteensa, uskonnon tai jonkun muun vastaavan syyn takia ei suorita aseellista varusmiespalvelusta eikä siis ole valmis puolustamaan maatamme.
Hyvää itsenäisyyspäivää
18
504
Vastaukset
- ----------
---------
- nöyrä ihminen
Hyvää Suomen menetetyn itsenäisyyden muistopäivää sinullekin!
- Pakanain...Huuto
kovasti maamme itsenäisyyttä. Vaikka isäni (olen jo sanonut) oli sodassa 'rokkakenraalina' vakaumuksensa tähden, niin kyllä jotenkin ymmärrän uskovia ihmisiä siinä asiassa, että heille usko on jotain niin syvää ja järkähtämöntä, että he eivät voi miekkaan tarttua ja tappaa. Hän oli rintamalla sekä talvi-, että jatkosodassa huolintajoukkoissa.
TK-komppania ei käsittääkseni myöskään paljon paukuttanut vihollista vastaan vaikka kysymyksessä ei ollut vakaumus.
Totaalikieltäytyjiä en ymmärrä ehkä siksi koska en tunne ketään.
Hyvää Itsenäisyyspäivää!järjestää tärkeää työtä niille jotka ei aseeseen tarttuneet.
Se että huolehtii että taistelijalla on vatsa täynnä ja huolto pelaa niin eikö se sitten jollain tapaa ole aseellista toimintaa sekin kun aseellista auttaa.
Oma lukunsa vakaumuksensa puolesta kieltäytyjissä olivat ääri-kommunistit jotka muutoin olisivat aseeseen tarttuneet jos vihollinen olisi toinen.
Nykyään heitä voi jollain tavalla ymmärtää kun ajattelee että he eivät oikeasti silloin tienneet asioita ja toimivat sen mukaan.
Arvostan sekä asepalveluksensa suorittaneita että sivareita.
Oikein hyvää itsenäisyyspäivää kansalainen Pekulle. ;o)- todé
Miksikähän juuri helluntailaiset eivät arvostaisi itsenäisyyttä? Hyvin usein helluntaikirkkojen saarnastuoleista eli puhujanpöntöistä kuulee kehoitusta siunata isänmaata ja sen johtajia.
Henkilökohtaisesti olen enemmän pasifisti, kuin sotimista kannattava. Arvostan miestä/naista, joka ei astu asepalvelukseen. Sotiminen on barbaarinen keino ratkaista erimielisyyksiä. Sen varjolla on varastettu toisen omaa, maata ja omaisuutta, jopa ihmisiä.- hirvas
itsenäistä valtiota kenenkään kannattaa arvostaa, joka on kyvytön huolehtimaan kaikista kansalaisistaan.
- todé
hirvas kirjoitti:
itsenäistä valtiota kenenkään kannattaa arvostaa, joka on kyvytön huolehtimaan kaikista kansalaisistaan.
näinä globalisoinnin aikoina itsenäisne valtion arvostus tahtoo kadota yhdeltä jos toiseltakin. Ehkäpä me kohta pidämme yhtä enemmän heimotasolla, kuin valtiotasolla?
- hirvas
todé kirjoitti:
näinä globalisoinnin aikoina itsenäisne valtion arvostus tahtoo kadota yhdeltä jos toiseltakin. Ehkäpä me kohta pidämme yhtä enemmän heimotasolla, kuin valtiotasolla?
taisteli, haavoittuivat, kaatuivat ja kärsivät, jos itsenäisyydestä tuli harvainvalta.
- uususkis
Tämän päivän Suomen suurin uhka ei ole Venäjä, vaan islam.
Miten tode aikoo puolustaa isänmaata islamilta?
Vai kuuluuko tode vihervasemmistolaisen aatteen kannattajiin, jotka demonisoivat isänmaata puolustavia?
vuonna 2025 Suomessa on n. 0,5 miljoonaa muslimia.
Vieläkö silloin Koti Isänmaa ja Uskonto ovat perusarvojamme? - todé
hirvas kirjoitti:
taisteli, haavoittuivat, kaatuivat ja kärsivät, jos itsenäisyydestä tuli harvainvalta.
noin se kai menee.
- todé
uususkis kirjoitti:
Tämän päivän Suomen suurin uhka ei ole Venäjä, vaan islam.
Miten tode aikoo puolustaa isänmaata islamilta?
Vai kuuluuko tode vihervasemmistolaisen aatteen kannattajiin, jotka demonisoivat isänmaata puolustavia?
vuonna 2025 Suomessa on n. 0,5 miljoonaa muslimia.
Vieläkö silloin Koti Isänmaa ja Uskonto ovat perusarvojamme?että Sanan miekka on paras ase sodassa islamia(kin) vastaan. Sanan miekka ei haavoita, vaan se hoitaa, rakastaa, tuo yhteen...".
Olen vasemmistolainen, mutten vihreä. Olen poliittisesta näkökulmasta katsoen vasemmistolainen. Ja kristitty olen, siis oikeasti vasemmistokristitty. Nykyvihreä en ole missään nimessä. Olen kyllä vihreäkin, mutta minun vihreyteni ei ole antikristillistä poliittista peliä. Se on elämänarvoa, ei politiikkaa. todé kirjoitti:
noin se kai menee.
hallitus, jossa ei olisi harvainvalta? Itseppä kansa ne sinne valitsee, ketä siis syyttää? Ei ketään!
* On meillä nyt sentään vapaa maa , ajatella itsenäisesti, tehdä ihan mitä haluaa, lainpuitteissa. Saa rikastua, jos osaa, saa harjoittaa uskontoaan, vai saako? Ei aina siltä tunnu!
* Kyllä ainakin vielä on iahn turvallinen ja itsenäinen olo yleensä joka kodissa. Vai onko?
ä Ei oo kauaa, kun TV:ssä asitettin järkttävää napuruutta, ei uskosi , että Suomessa tpahtuu sellaista.
* Hyvää itsenäisyys päivää jokaiselle!- todé
Mohikaani_27 kirjoitti:
hallitus, jossa ei olisi harvainvalta? Itseppä kansa ne sinne valitsee, ketä siis syyttää? Ei ketään!
* On meillä nyt sentään vapaa maa , ajatella itsenäisesti, tehdä ihan mitä haluaa, lainpuitteissa. Saa rikastua, jos osaa, saa harjoittaa uskontoaan, vai saako? Ei aina siltä tunnu!
* Kyllä ainakin vielä on iahn turvallinen ja itsenäinen olo yleensä joka kodissa. Vai onko?
ä Ei oo kauaa, kun TV:ssä asitettin järkttävää napuruutta, ei uskosi , että Suomessa tpahtuu sellaista.
* Hyvää itsenäisyys päivää jokaiselle!Ja miksi kaikkien maailman uskontojen joukossa juuri antikristillisyyden lisääntyminen huolestuttaa? No, me tiedämme oikean vastauksen, eikö niin Mohis?
Hyvää itsenäisyyspäivää meille kristityillekin! on havaittu kautta historian olevan erittäin epäonnistunut tapa puolustaa maataan.
Sen on kokeneet toisen maailmansodan aikanakin kaikki Baltian maat ja useat maat keski-euroopassa.
Miehitykset kesti kymmeniä vuosia ja kaikista hyökkääjistä ei ole päästy erilleen vieläkään.
Ihmiset on aina tapelleet ja tappelevat jatkossakin koska se kuuluu heidän selviytymisviettiinsä.
Historia on aina toistanut itseään.
Nytkin valtaosa maailman maista allekirjoitti rypälease-sopimuksen mutta ei ne jotka ovat suurimpia maita ja niitä valmistavat joista osa on niitä käyttänyt ja ovat kaikki valmiita käyttämään.
Venäjä, Kiina ja USA ei allekirjoittanut niin miksokä Suomen ei heitä vastaan saisi puolustautua edes samoilla aseilla.
Nuo kolme valtioata on juuri ne jotka ei rypäleaseita tarvi omaan puolustukseen ja ovat ne suurimmat miehitysvaltiot joihin ei ole voinut koskaan luoittaa.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 943712
Nainen olet minun
Olen ominut sinut itselleni, täysin itsekkäistä syistä. Haluan rakastella sinua nainen, toivottavasti sinäkin minua. Oli453104Sille ei voi enää mitään
Miten kaikki meni aiemmin. Oon aivan lukossa 🔒 Tuskin uskallat enää mitää tehdä. Ehkä pitää luovuttaa vaan.942687Harmi jos ei enään nähdä
Ehkä se on parempi näin kuitenkin. Ehkä jotain uutta löytyy. Uskon ja toivon että olet onnellinen. Sinussa on kaikki572400- 612378
Miten suhtauisitte jos kaivattunne sanoisi, ettei hänestä ole seurusteluun
mutta seksi, hellyys ja yhdessäolo kelpaa kyllä??1172327- 1252305
Vau miten upea nainen!
Näytit todella tyrmäävältä. 🤩😍 En meinannut saada katsettani irti sinusta.212254Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv212203- 642070