Welholla DNS-ongelma?

Star Mule

Huomaan, että en ole ainoa Welhon liittymän kanssa tuskaileva. Vielä noin 6kk sitten olin edeltävät 3-4 vuotta ollut tyytyväinen Welhoon. Puoli vuotta sitten on toimintavarmuus laskenut luokattomaksi. Naurua ja vihaa tulee pintaan kun näkee noita "Suomen paras laajakaista"-mainoksia.

Mahtaako siellä Sanoman päässä olla joku nimipalvelimen ongelma koska tyypillisesti jumittaessa selaimeen jää nimenomaan ilmoitus "Selvitetään verkko-osoitetta xx.yy" - ja Vistan ongelmanratkaisu-sovellus kertoo, että ei tavoita DNS-palvelinta.

Monesti tuo korjaantuu jonkin vartin kuluttua mutta pätkii pian taas uudelleen. Eli tyypillisesti jos avaa koneen niin 100% tapauksissa netti ei toimi aluksi. Odottelun jälkeen jotakin toimii ja välillä pätkii. Yhteyden statistiikka kertoo kaiken olevan kunnossa, IP ja muut on haettuna ja myös Welhon asiakaspalvelu kertoo, että kaikki toimii ihan satasella. 5MB:n liittymä Netgearin kaapelimodeemilla kyseessä.

Suosituksia mihin kannattaisi vaihtaa kanta-Helsingin alueella kun ADSL-liittymistäkään ei välttämättä ole kuulunut kovin hyviä kokemuksia?

22

7340

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • d1mko

      ...Soneran linja? "...Sonera laajakaista Extran asiakkaille tarjous, kyllä kannatti vaihtaa!"

    • vian

      olevan Netgearin modeemissa. Itselläni oli täsmälleen samat ongelmat. Sain takuuna Welholta uuden modeemin...ikävä kyllä edelleen Netgearin, mutta ongelmat katosivat samantien. Tai ei ihan, sillä vasta kun otin NAT:in pois päältä, alkoi homma pelittämään. Kysyessäni Welholta, miksi yhteydet eivät toimi natti päällä, he vain kohauttelivat olkiaan...eivät siis tiedä, muuta kun että homma toimii kun sen ottaa pois päältä.
      Tosi asiantuntevaa porukkaa Welholla. Noh, tarkoituksena on vaihtaa palveluntarjoaja jokatapauksessa, sillä mielestäni yritys joka myy tai antaa avauslahjana asiakkailleen paskaa sekä asennoituu helvetin ylimielisesti asiakkaaseen, ei ole minun makuuni. Prosessi ennenkuin sain tapeltua uuden modeemin oli nimittäin pitkä ja tuskastuttava ja siihen kun lisätään täysin asiantuntematon ja ylimielinen "asiakaspalvelu" on palveluntarjoajan vaihto mielestäni itsestään selvää.

      • Star Mule

        Pieni parannus tuntui tulevan sillä, että laitoin NAT:n pois päältä. Katsotaan nyt miten pidemmällä aikavälillä homma toimii.

        Kiitokset kuitenkin tästä!


      • aloittelija tumpelo
        Star Mule kirjoitti:

        Pieni parannus tuntui tulevan sillä, että laitoin NAT:n pois päältä. Katsotaan nyt miten pidemmällä aikavälillä homma toimii.

        Kiitokset kuitenkin tästä!

        Hei!
        Ihan samat ongelmat. Olen ollut 3 vuotta tyytyväinen, mutta elokuun jälkeen Welho on alkanut pätkiä pätkimistään.
        Olen nostanut nopeutta 5-megaseen, olisikohan sitten kyse siitä, että Motorola ei kykenekään sellaiseen nopeuteen? Tuli alunperin liittymän mukana kylkiäisenä 3 vuotta sitten.
        Voisin ottaa "natin" pois päältä, kun tietäisin mikä se on ja miten se otetaan...Welhon mukaan pätkiminen kuulemma on ihan normaalia. Että joka päivä voi olla muutamia muutaman minuutin katkoksia!


      • Bönö

        Toisinaan mulkuista asiakkaista halutaan ihan tarkoituksella eroon.


    • Welhossa

      Voithan kokeilla vaikka OpenDNS:ä jos et usko. Itsellä ainakin on toiminut moitteettomasti.

      • anon123455

        Itselläkin on ollut welhon kanssa ongelmia, jatkuvasti katkeaa yhteys ohjelmista (mese, wowi, ja vastaavat) ja ms on välillä 1000 luokkaa.

        Soitin Welholle ja sanoivat, ettei täällä päässä olisi mitään vikaa. Kytkennät on kyllä hyvin ja eri johdoillakin kokeiltu, vaan ei auta ollenkaan. Välillä toimii jonkun aikaa hyvin ja välillä taas ei pelitä millään.


      • auvoisa
        anon123455 kirjoitti:

        Itselläkin on ollut welhon kanssa ongelmia, jatkuvasti katkeaa yhteys ohjelmista (mese, wowi, ja vastaavat) ja ms on välillä 1000 luokkaa.

        Soitin Welholle ja sanoivat, ettei täällä päässä olisi mitään vikaa. Kytkennät on kyllä hyvin ja eri johdoillakin kokeiltu, vaan ei auta ollenkaan. Välillä toimii jonkun aikaa hyvin ja välillä taas ei pelitä millään.

        ..täällä maanpäällä sekä myös kaapelissa...
        Minulla on ollut Welho yli 10 vuotta eikä mitään ongelmia. WelhoPro n.7 vuotta ja nyt 10 meganen ja skulaa kuin junan vessa.


      • Iiwokki
        auvoisa kirjoitti:

        ..täällä maanpäällä sekä myös kaapelissa...
        Minulla on ollut Welho yli 10 vuotta eikä mitään ongelmia. WelhoPro n.7 vuotta ja nyt 10 meganen ja skulaa kuin junan vessa.

        Itellä ollu Welhon netti vajaan vuoden ja hyvin on toiminut! oon kyl ihan täysin sitä mieltä että suomalaises kulttuuris vika ei voi koskaan olla omis laitteis. Eihän autonrenkaitakaan tarvii koskaan vaihtaa, vaan ne kestää ikuisesti!?! (oisko näin)samalla tavalla koneet,verkkokortit jajohdot kuluu kuin kaikki muukin käyttöesineistö. Et voisitte kattoo peiliin idiootit!


    • muitakin ongelmia.

      Asiakaspalvelun noobit ovat ammattitaidottomia ja todennäköisesti rekrytoitu jostain kehitysvammaisten yhteisöstä. Menkää Sanomataloon Helsingin keskustassa ja katsokaa ja kuunnelkaa vähän aikaa niiden juttuja niin huomaatte mitä tarkoitan.
      Vein takuuaikana sinne risan modeemin. Tiskillä ollut hemmo meni takahuoneeseen testaamaan laitetta ja tultuaan takaisin totesi että modeemissa ei ole mitään vikaa, eikä suostunut antamaan uutta. Sanoin että Welhon huoltomies oli käynyt kotonani toteamassa että linjat ja yhteys pelaa ja että modeemi on risa...yhteys katkeili ajoittain ja onneksi juuri silloin kun huoltomies oli paikalla, jolloin hän pystyi helposti toteamaan modeemivian. Noh, kysyin sitten tältä Sanomatalon hemmolta, mitenkä ja millä laitteilla hän oli todennut ettei modeemissa ollut vikaa...vastaus oli että hän oli kytkenyt sen (n.10 sekunniksi) läppäriin takahuoneessa ja silloin se ainakin toimi ja ettei vika voi näinollen olla modeemissa.?????
      Siis eiiiii vittu, juurihan olin sanonut että vika on ajoittainen ja mukanani oli vielä huoltomiehen kirjallinen lausunto modeemiviasta. No, eikun takaisin kotiin ja toteamaan että vika edelleen olemassa. Huoltomies jälleen (turhaan) paikalle toteamaan että modeemissa vika. Kerroin sarkastiseen sävyyn että modeemissa ei voi olla vikaa koska Sanomatalossa ollut "insinööritasoinen" finninaama oli näin todennut. Huoltomies "hajosi" siihen paikkaan. Kirjoitti isoilla kirjaimilla lausunnon että modeemi PITÄÄ vaihtaa. Menin uudestaan Sanomataloon ja sain uuden modeemin...asiakapalvelija mutisi vain itsekseen että "turhaahan tämä on kun kunnossaolevaa modeemia vaihdetaan". Niin tai näin, nyt yhteydet kuitenkin toimivat eikä pätki ollenkaan niinkuin ennen.
      Yksi asia on kuitenkin varmaa. Kun sopimuskausi päättyy, en ole enään Welhon asiakas.

    • keksa

      ja aina ne nimipalvelimet hukkui tuon tuostakin. Laitoin ne DNS:n IP:t käsin koneelle ja hyvin toimi.

      • sdfghjk

        Sama ajoittainen huono yhteys ja pätkimiset vaan jatkuu. Vein modeemin Welho Storeen sanomataloon ja ottivat modeemin käsittelyyn. Eivät löytäneet kuulemma mitään vikaa ja "nopeustestikin näytti sataa megaa". Kuulemma vika on "todennäköisesti koneessa". On se vaan kumma kun aiemmin toimi aivan moitteetta ja nyt ei toimi kummallakaan koneella hyvin. Ihan yhtäkkiä vaan molemmista koneista "verkkokortit hajoaa".
        Tiedä tässä enää mikä eteen.


      • ölkjhgfdsertyuiop
        sdfghjk kirjoitti:

        Sama ajoittainen huono yhteys ja pätkimiset vaan jatkuu. Vein modeemin Welho Storeen sanomataloon ja ottivat modeemin käsittelyyn. Eivät löytäneet kuulemma mitään vikaa ja "nopeustestikin näytti sataa megaa". Kuulemma vika on "todennäköisesti koneessa". On se vaan kumma kun aiemmin toimi aivan moitteetta ja nyt ei toimi kummallakaan koneella hyvin. Ihan yhtäkkiä vaan molemmista koneista "verkkokortit hajoaa".
        Tiedä tässä enää mikä eteen.

        Jotenkin tuntuu että Welhon käytäntö on se että kun yhteydet tahmaa niin yritetään ihmisille uskotella että kaikki on hyvin. Sitten yritetään uskotella että nopeuksia nostamalla ongelmat poistuvat. Nopeampi yhteys maksaa tietysti enempi, mutta se ei kuitenkaan ole sen nopeampi!

        Tämä on sitä tänpäivän politiikkaa, että yritetään saada asiakas ostamaan kalliimpi yhteys.


      • 110 houkuttais
        ölkjhgfdsertyuiop kirjoitti:

        Jotenkin tuntuu että Welhon käytäntö on se että kun yhteydet tahmaa niin yritetään ihmisille uskotella että kaikki on hyvin. Sitten yritetään uskotella että nopeuksia nostamalla ongelmat poistuvat. Nopeampi yhteys maksaa tietysti enempi, mutta se ei kuitenkaan ole sen nopeampi!

        Tämä on sitä tänpäivän politiikkaa, että yritetään saada asiakas ostamaan kalliimpi yhteys.

        110 houkuttaisi kyllä, mutta juuri tuon paskan takia vaihdoin vuosia sitten pois. Enkä tahtoisi samaan suohon upota enää uudelleen.


      • tisiasdfadfsfdasfads
        110 houkuttais kirjoitti:

        110 houkuttaisi kyllä, mutta juuri tuon paskan takia vaihdoin vuosia sitten pois. Enkä tahtoisi samaan suohon upota enää uudelleen.

        -joo mul tökkii netti eli aikavasteet on liian suuria

        -aspa onks sul piuha vai wlan

        -piuha

        -aspa no onks sul salaus päällä

        -öö oon kytkeny sen wlanin pois päältä kokonaan

        -aspa sit se kanavakin voi vaikuttaa

        -öö oon kytkeny sen pois päältä siis ihan kokonaan

        -aspa ootko kokeillu mitä salausta

        -öööö siis hä oon mä kokeillu wapit ja wepit mut ei niil oo välii ku se on siis ihan totaalisesti pois päältä

        -aspa sun kannattaa kattoo et onks sul wlani päällä

        -no voi vittu voin kattoo sen samantien mikäs se ip oli siihen purkkii

        -aspa sun pitää mennä siihen purkkii

        - öö nii siks kysyin sitä ip:tä olisks se jotain 192.xxx

        -aspa joo täs tää ip

        -joo oon jo purkis ei oo wlani ollenkaa päällä eli tääl ei oo ruksattuna mitää ku tää ei oo päällä

        -aspa joo no mä en voi auttaa enempää voit tulla vaihtaa sen modeemin sanomataloon

        -joo no mä vaadin sit korvauksia jos tää ei sil selvii

        -moi

        No käydäänpä yrittämässä modeemin vaihtoa, jos se vaikka auttaisi.


      • _-jouko-_
        tisiasdfadfsfdasfads kirjoitti:

        -joo mul tökkii netti eli aikavasteet on liian suuria

        -aspa onks sul piuha vai wlan

        -piuha

        -aspa no onks sul salaus päällä

        -öö oon kytkeny sen wlanin pois päältä kokonaan

        -aspa sit se kanavakin voi vaikuttaa

        -öö oon kytkeny sen pois päältä siis ihan kokonaan

        -aspa ootko kokeillu mitä salausta

        -öööö siis hä oon mä kokeillu wapit ja wepit mut ei niil oo välii ku se on siis ihan totaalisesti pois päältä

        -aspa sun kannattaa kattoo et onks sul wlani päällä

        -no voi vittu voin kattoo sen samantien mikäs se ip oli siihen purkkii

        -aspa sun pitää mennä siihen purkkii

        - öö nii siks kysyin sitä ip:tä olisks se jotain 192.xxx

        -aspa joo täs tää ip

        -joo oon jo purkis ei oo wlani ollenkaa päällä eli tääl ei oo ruksattuna mitää ku tää ei oo päällä

        -aspa joo no mä en voi auttaa enempää voit tulla vaihtaa sen modeemin sanomataloon

        -joo no mä vaadin sit korvauksia jos tää ei sil selvii

        -moi

        No käydäänpä yrittämässä modeemin vaihtoa, jos se vaikka auttaisi.

        Tilanne on tuttu aika monelle, kuluttajaneuvojaan vaan yhteyttä, jos hommaa ei saa pelaamaan. Nythän on mahdollista nostaa myös Suomessa näitä joukkokanteita, joten sellaisenkin voisi kyhätä.


      • yrsk
        _-jouko-_ kirjoitti:

        Tilanne on tuttu aika monelle, kuluttajaneuvojaan vaan yhteyttä, jos hommaa ei saa pelaamaan. Nythän on mahdollista nostaa myös Suomessa näitä joukkokanteita, joten sellaisenkin voisi kyhätä.

        yleisvika vika on 80 luvun verkkojohdot koneessa ei toimi edes 10 half nopeeudella (hädin tuskin)/reititin pätkii poispäältä päälle koko ajan).dns osoitteet luntattu 86v netti linkeistä eivät käytössä.


      • koiranluu
        yrsk kirjoitti:

        yleisvika vika on 80 luvun verkkojohdot koneessa ei toimi edes 10 half nopeeudella (hädin tuskin)/reititin pätkii poispäältä päälle koko ajan).dns osoitteet luntattu 86v netti linkeistä eivät käytössä.

        Welholla ei ole nopea kuin nopeus testi kokeilin you tubea welholla pätki ikävaästi 40 megan nopeudella"2megan nopeudella /40 meganen) vaikka on sillastettu yhteys kokeilin elisa adsl latas koko videon hetkessä"18 megan nopeudella" eikä mitään vikaa lasten taudeista 1080p "volga vastaa ferrari" vaihtuu kun sopimus loppuu taatusti ja varmasti


    • PPAP2

      juu, tuttua oli tuo DNS takkuilu. mulla se oli vaan silloin tällöin viikonloppuisin. samoin kun joskus viikonloppuisin ns. vauhti tippui alle puoleen normista. yhteyteni oli siis asuntokohtainen.

      kerran siitä otin yhteyttä tekniseen tukeen. modeemit ja lokit tarkasteltiin, mutta syy ei ainakaan niiltä osin selvinnyt. mikä lie ollut syy moiseen jäi siis mysteeriksi.

    • Welhotar

      Minulla on DNA Welho paketti. Netti pätkii joka päivä vartin välein. Tosi kurjaa kun alkaa katsoa leffaa tms koneelta, lähettää sähköpostia tms. Niin tuleekin katkos. Tuntuu että DNA-apu on jossain lankojen päässä, eikä kukaan osaa sanoa mitään. Onko vika modeemissa ? Piuhoissa ? vai vaikuttaako talon sijainti asiaan?

      Normaalia ei kuitenkaan tuo ole että tällä lailla " toimii". Onko neuvoja ?

      • Apua saanut

        Oletko soittanut DNA:n tekniseen apuun?


      • j.m.

        Olen havainnut samaa. DNS serverit palauttaa REFUSED viestiä kun yrittää jotain nimipalvelimilta hakea, hassuksi homman tekee se että en edes käytä welho/dna palvelimia vaan opendns'n tai googlen servereitä ..


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      71
      5022
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      16
      2332
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1857
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1561
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      42
      1553
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1348
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1267
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      3
      1185
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      13
      1176
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1173
    Aihe