Moro, opiskelen php:ta ja mysqliä kirjasta. Olen törmännyt ongelmaan jossa kirjan avulla tehdyssä päiväkirjasovelluksessa en saa yhteyttä MySql-tietokantaan.
Mistä vikaa kannattaisi etsiä?
Mysql-tietok. on virtuaalisessa linuxissa, jota xp:llä pyöritän.
$yhteys = mysql_connect("ip-ossa:/var/lib/mysql/mysql.sock", "käyttäjätunnus", "salasana");
Ed. koodissa tiedot on tarkistettu oikeiksi:
ip: linuxin ifconfiq-komennolla
pw ja tunnus: PhpMyAdminilla
Allaolevan if-lause toteutuu joka kerta.
if($yhteys == false)
exit("Tietokantapalvelimeen yhdistäminen epäonnistui.");
Tietokantapalvelimeen yhdistäminen
3
583
Vastaukset
- fidel1
mysql_connect-funktion ensimmäinen parametri on joko palvelimen nimi tai osoite, ja mahdollinen porttinumero (siis esim. localhost:3306 tai 192.168.0.1), TAI polku paikalliseen palvelin-sokettiin (esim: ":/var/lib/mysql/mysql.sock"). Siis vain jompi kumpi, et voi ottaa verkon yli yhteyttä toisessa koneessa pyörivän mysql:n palvelinsokettiin.
Eli laita siihen ensimmäiseksi parametriksi vain se sun virtuaalilinuxin ip-osoite, ja porttinumero, mikäli mysql kuuntelee jotain muuta kuin oletusporttia (3306).- 2# amleknO
Heitin sokettiosan pois.
Selaimeen tulee tällainen varotus:
Warning: mysql_connect() [function.mysql-connect]: Host 'ip-ossa' is not allowed to connect to this MySQL server in C:\kansio\funktioita.php on line 8
toi ip-ossa on mun oman koneen ip.
1) Kuinka annan itselleni luvan käyttää omaa MySql-serveriä? PhpMyAdminilla?
2) Kuinka selvitän/vaihdan MySql:n kuunteleman portin jos tää keissi on siitäkin kii. - keksa
2# amleknO kirjoitti:
Heitin sokettiosan pois.
Selaimeen tulee tällainen varotus:
Warning: mysql_connect() [function.mysql-connect]: Host 'ip-ossa' is not allowed to connect to this MySQL server in C:\kansio\funktioita.php on line 8
toi ip-ossa on mun oman koneen ip.
1) Kuinka annan itselleni luvan käyttää omaa MySql-serveriä? PhpMyAdminilla?
2) Kuinka selvitän/vaihdan MySql:n kuunteleman portin jos tää keissi on siitäkin kii.oliko se nyt sitten my.cnf tai my.ini jossa mysliä säädettiin.
Sieltä pitäs säätää että sallitaan yhteydet muualtakin kuin localhostilta.
Google auttoi taas
http://www.hashmysql.org/index.php?title=Remote_Clients_Cannot_Connect
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi
Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit986128KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!
STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti3495577Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?
On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei522639Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta
Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-20000117808521042036Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT1071758- 1151626
Puolen vuoden koeaika
Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro191603Tytti Tuppurainen nöyryyttää avustajiaan
Tytti Tuppurainen nöyryyttää SDP:n eduskuntaryhmän kokouksissa sekä avustajia että kansanedustajia. Hän nolaa ihmisiä ju1801267- 731177
Nuoret hakevat eläkkeelle, vaikka eivät ole olleet vielä töissäkään
hyvin menee. Pieni vastoinkäyminen elämässä, ja heti masennutaan. Monet alle 30-vuotiaat hakevat työkyvyttömyyseläkettä188988