Maailmassa monta ...

moll

on ihmeellistä asiaa, niin kuin laulu kertoo.

Enhän minä tiennyt
kun synnyin tähän maailmaan
että se oli Itsenäisyyspäivä
Suomen
vapaan kotimaani suuri juhla.

Silloin oli paukkuva pakkanen
lunta metreittäin
kun isäni kahlasi hangen läpi
naapurikylään puhelimeen.

Kuullakseen
oliko äitini jo synnyttänyt
ja hän sai kuullakseen
tyttö, tyttö sieltä tuli.

Satu
sen äiti olisi halunnut nimekseni laittaa
mutta ei
isä oli sanonut ei !

Tämä tyttö on täyttä totta
ei satua laisinkaan
nimeksi siis jotain muuta
enkä tiedä
miten päätyivät lopulta Tuijaan.

En sietänyt sitä koulussa milloinkaan
eikä se vieläkään
omassa sisimmässäni soinnu
mutta joku
joku ihminen saa sen helisemään.

Rakas
Sinun kauniit sanasi rakkaudesta
minun ymmärtämättömästä kauneudestani
jota en koskaan ole itse nähnyt.

Sinä olet jotain aivan erityistä
älä opeta minua yksin olemaan
ethän?

8

299

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Syntymäpäivän johdosta.
      Siniristiliput liehuu,
      syntyä itsenäiseen maahan.

      Nimen antamisesta
      minullekki Joululomalle
      tullut serkku antannu nimen.

      Juhlan aikaa, kiitos runosta,
      jota lukieassa heräs hymy..Liisa

      • moll

        myöhästyneet kiitokset onnitteluista, juhlahumus-
        sa meni eilinen ja vielä riittää vieraita tälle-
        kin päivälle.

        Mukava kuulla miten olet nimesi saanut.

        Joulun odototusta ja kynttilöiden tuiketta
        päiviisi.


    • Josephinea

      tosiaan monta ihmeellistä tarinaa:)

      • moll

        kiitokset Sinullekin kommentoinnista.


    • Mysteriet

      Simmoinen pikkunen kynttilä joka valaisee monen isonkin edestä ja on pieni suloinen ja lämmin... =)

      Vaikka pitäisi Sinulle antaa uusi nimi, en voisi parempaa keksiä kuin se joka Sinulla jo on!

      Halogeeni?
      Airam?

      Kiva runo =)

      • moll

        järjestit minulle eilen tempauksellasi paljon
        iloa ja saatoit ystävät onnittelemaan. Niihinkään
        en ehdi nyt vastaamaan, kun kääretortun teko on
        meneillään. Klo 16.00 tulee uudet vieraat joten
        pikasesti tulin tänne, kun täältä selviää paljon
        nopiampaan pois.

        Ei tämä runo kyllä kummoinen ollut, ruudulla se
        syntyi hyvin hätäseen.

        Mutta kyllä minä mielusti kuulen ja luen Tuikkua,
        ei siinä mitään.

        Sinulle kiitoskiitoskiitos !


    • toisella saitilla

      jäänyt onnittelukommentien kiittämiset kesken...HUOM!!!

      • moll

        mutta kun elämässä on muutakin kuin nämä saitit.
        Huomenna vastaan varmasti kaikille, tänään ei
        vain ole ollut aikaa.

        Hyvää yötä ja kiitos muistutuksesta,
        olen huomioinut aina kaikki jotka ovat minut huo-
        mioineet.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1074
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      804
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      262
      586
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      16
      572
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      92
      518
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      492
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      42
      447
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    Aihe