Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Yskä

Räkäkurlukka

Minä saan yskän helposti; kun perheenjäsenet tai esim työkaverit sairastuvat flunssaan, suurin osa heistä ei yski kuin pari hassua kertaa, mutta minä saan lähes joka kerta (1-2 krt/vuosi) hitonmoisen yskän. Yskin itseni "kuoliaaksi", valvon useita öitä peräkkäin saamatta unen päästä kiinni (kaikki on kokeiltu, jopa unilääke häviää yskälle), välillä tulee niin pahoja puuskia, että vedet valuu silmistä ja on pakko tunkea suu täyteen väkeviä kurkkukarkkeja (joita inhoan). Varsinkin töissä nämä kohtaukset ovat tosi inhottavia.

Yskä kestää 2-3 viikkoa, pahaa vaihetta on yleensä n. viikko.

Höyryhengitän, juon lämmintä ja lepään, mutta ei auta mikään. Yskänlääkkeisiin en ole kajonnut aikoihin, siitä mitään hyötyä ole.

Aamuisin yskin ja niistän läjäpäin limaa ja räkää.

Yskä pahenee aina iltaa kohden, mistähän tämäkin johtuu? Vaakasuora asento on aivan mahdoton, puoli-istuvassa asennossa nukkuminen täysin huono idea.

Mietin, että mikä saa jotkut yskimään ja jotkut ei, vaikka kyseessä on sama virustartunta. Onko kyse nielurisoista tai ahtaudesta, huonosta vastustuskyvystä vai mistä ihmeestä?

Parhaillaan olemme mieheni kanssa samassa taudissa; minä yskäisen joka 12 sekunti, mies ei yski yhtään. En ymmärrä.

6

1677

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • astmaatikko*

      Mulla oli ennen sama juttu. Sain aina joka flunssassa ihan hirveän yskän. Sitten minulla todettiinkin astma. Ja edelleen yskin flunssassa melko paljon, mutta astmalääkkeet auttavat jonkin verran. LIsäksi otan myös yskänlääkettä ja imeskelen pastilleja. Pastillien ei tarvitse olla välttämättä edes väkeviä, vaan kunhan ne vain kostuttavat kurkkua. Sun kannattaa ottaa lääkärissä puheeksi nuo yskäsi ja sanoa, että ne ei ole ihan "normaaleja" flunssayskiä, vaan pahempia ja että haluaisit lisätutkimuksia.

      • YSKIJÄ

        Onko teillä paljon yskiessä alkanut särkemään päätä tai vetämään johonkin hermoon esim ohimolla? Itselläni tuntuu kuin "jokin" rasittuis pinnistelystä (kun yskin taukoamatta hetken) ja alkaa sitten särkeä.


      • räkäkurlukka
        YSKIJÄ kirjoitti:

        Onko teillä paljon yskiessä alkanut särkemään päätä tai vetämään johonkin hermoon esim ohimolla? Itselläni tuntuu kuin "jokin" rasittuis pinnistelystä (kun yskin taukoamatta hetken) ja alkaa sitten särkeä.

        En muista tuollaista tunnetta minulla olleen. Minulla rasittuu vatsalihakset ja kyljet kovasta yskimisestä ja niihin alkaa sattua yleensä.


    • Suleiman

      Paras yskänlääke on tietenkin risiiniöljy. Toiseksi paras on Auringonhattu uute ja Siankärsämö uute joita myydään luontaistuotekaupoissa, pullo maksaa 12 euroa.Kannattaa ottaa 20 tippaa kolmesti päivässä. Itselläni vaikutti paljon paremmin kuin apteekin yskänlääkkeet.

    • lääkärisetä

      Se miten elimistö reagoi tavalliseen flunssavirukseen on hyvin yksilöllistä. Joillekin tulee rajut oireet ja korkea kuume, kun taas toiset selviävät samasta virustartunnasta pelkällä nuhalla.
      Ja toiseksi flunssavirus on hyvin muuntautumiskykyinen, joten se mutatoituu hypätessään ihmisestä toiseen.

    • Pahvikeiju

      Kuulostaa astmalta. Käy lääkärissä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      91
      2364
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      53
      2064
    3. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      88
      1883
    4. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1858
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      10
      1658
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1582
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      27
      1456
    8. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1420
    9. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1402
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      73
      1390
    Aihe