Minä saan yskän helposti; kun perheenjäsenet tai esim työkaverit sairastuvat flunssaan, suurin osa heistä ei yski kuin pari hassua kertaa, mutta minä saan lähes joka kerta (1-2 krt/vuosi) hitonmoisen yskän. Yskin itseni "kuoliaaksi", valvon useita öitä peräkkäin saamatta unen päästä kiinni (kaikki on kokeiltu, jopa unilääke häviää yskälle), välillä tulee niin pahoja puuskia, että vedet valuu silmistä ja on pakko tunkea suu täyteen väkeviä kurkkukarkkeja (joita inhoan). Varsinkin töissä nämä kohtaukset ovat tosi inhottavia.
Yskä kestää 2-3 viikkoa, pahaa vaihetta on yleensä n. viikko.
Höyryhengitän, juon lämmintä ja lepään, mutta ei auta mikään. Yskänlääkkeisiin en ole kajonnut aikoihin, siitä mitään hyötyä ole.
Aamuisin yskin ja niistän läjäpäin limaa ja räkää.
Yskä pahenee aina iltaa kohden, mistähän tämäkin johtuu? Vaakasuora asento on aivan mahdoton, puoli-istuvassa asennossa nukkuminen täysin huono idea.
Mietin, että mikä saa jotkut yskimään ja jotkut ei, vaikka kyseessä on sama virustartunta. Onko kyse nielurisoista tai ahtaudesta, huonosta vastustuskyvystä vai mistä ihmeestä?
Parhaillaan olemme mieheni kanssa samassa taudissa; minä yskäisen joka 12 sekunti, mies ei yski yhtään. En ymmärrä.
Yskä
6
2097
Vastaukset
- astmaatikko*
Mulla oli ennen sama juttu. Sain aina joka flunssassa ihan hirveän yskän. Sitten minulla todettiinkin astma. Ja edelleen yskin flunssassa melko paljon, mutta astmalääkkeet auttavat jonkin verran. LIsäksi otan myös yskänlääkettä ja imeskelen pastilleja. Pastillien ei tarvitse olla välttämättä edes väkeviä, vaan kunhan ne vain kostuttavat kurkkua. Sun kannattaa ottaa lääkärissä puheeksi nuo yskäsi ja sanoa, että ne ei ole ihan "normaaleja" flunssayskiä, vaan pahempia ja että haluaisit lisätutkimuksia.
- YSKIJÄ
Onko teillä paljon yskiessä alkanut särkemään päätä tai vetämään johonkin hermoon esim ohimolla? Itselläni tuntuu kuin "jokin" rasittuis pinnistelystä (kun yskin taukoamatta hetken) ja alkaa sitten särkeä.
- räkäkurlukka
YSKIJÄ kirjoitti:
Onko teillä paljon yskiessä alkanut särkemään päätä tai vetämään johonkin hermoon esim ohimolla? Itselläni tuntuu kuin "jokin" rasittuis pinnistelystä (kun yskin taukoamatta hetken) ja alkaa sitten särkeä.
En muista tuollaista tunnetta minulla olleen. Minulla rasittuu vatsalihakset ja kyljet kovasta yskimisestä ja niihin alkaa sattua yleensä.
- Suleiman
Paras yskänlääke on tietenkin risiiniöljy. Toiseksi paras on Auringonhattu uute ja Siankärsämö uute joita myydään luontaistuotekaupoissa, pullo maksaa 12 euroa.Kannattaa ottaa 20 tippaa kolmesti päivässä. Itselläni vaikutti paljon paremmin kuin apteekin yskänlääkkeet.
- lääkärisetä
Se miten elimistö reagoi tavalliseen flunssavirukseen on hyvin yksilöllistä. Joillekin tulee rajut oireet ja korkea kuume, kun taas toiset selviävät samasta virustartunnasta pelkällä nuhalla.
Ja toiseksi flunssavirus on hyvin muuntautumiskykyinen, joten se mutatoituu hypätessään ihmisestä toiseen. - Pahvikeiju
Kuulostaa astmalta. Käy lääkärissä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies, mitä minun pitäisi tehdä
Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur1101631- 1671571
Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen
Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍1671472Summit-tippuja Nicola sai Carolalta yllättävän viestin - Some älähtää rajusti: "Älä viitsi..."
The Summit Suomi -kisa käy kuumana kylmässä Norjan vuoristossa. Nicola tiputettiin kisasta juuri ennen finaalia. Likaise231288Sofia Virralla ja Minja Koskelalla ei mitään käsitystä terveyskeskusmaksuista!
Vasemmistopimut Sofia ja Minja täysin ulkona sote asioista, ei minkäänlaista käsitystä edes mittaluokasta, missä terveys901174Persuehdokas uhkasi tappaa "jätkän" ja ravintolayrittäjän
Kuuntele tästä kuinka meuhkaa. https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/4eb3034d-48c5-4f31-b53c-42be3dc9607c70951Juusolle sataa vihaisia viestejä hoitajilta ja loput nauravat hänelle
Ei löydy montaakaan, joka kehuisi Juuson toimintaa ministerinä: "Selvä enemmistö Juuson päivitykseen reagoineista on su146943- 89819
Sofia Virta vertasi Karjalan evakoita nykymatuihin
Vihreiden puheenjohtaja Sofia Virta avasi sanaisen arkkunsa, eli tyhmyyden tynnyrinsä, valtiovarainministeri Riikka Purr184782Rokotevastaiset aiheuttaneet lasten kuolemat USA:ssa, eivätkä pyydä anteeksi
Jo kaksi lasta kuollut tuhkarokkoon Texasissa, koska rokotevastaiset ovat toimillaan tuhonneet suojaavan rokotekattavuud207759