Auto romuttamolle?

Maksanko minä?

Elikkä ajoin aamulla auton siihen kuntoon ettei siitä enää autoa saa enkä ole ees kokonaan maksanut sitä vielä. Mitä nyt tässä, missä kohti vakuutusyhtiö tulee kuvioihin vai täytyykö minun maksaa kokonaan itse auto? Olen opiskelija ja pitäisi uusi auto sitten ostaa taas rahoituksella, mutta täytyykö tuo vanhakin minun maksaa?

9

999

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jos mälläät sen?

Jos ymmärsin ton sepustuksen oikein niin se riippuu monesta asiasta.

Eli ensinnäkin olitko pahastikkin kännissä ku mälläsit, jos alkoholi oli mukana asiassa niin saanet maksella ihan itse autostasi jota sinulla ei enää ole?

Toisekseen kuinka onnettomuus tapahtui, oliko ojaan ajo vai yhteen ajo toisen kanssa? Jos oli yhteen ajo niin syyllisen vakuutus maksaa. Jos olet itse syyllinen tarvitset kaskon.

Jos oli ojaan ajo niin sinulla pitäs sitten myös olla kasko. Onkos sulla semmonen?

Toisaalta jos opiskelijoilla on varaa ostella autoja rahoituksella, niin taitaa nykyään olla opintotuet niin isot ettei se mitään meinaa vaikka joutuiskin itse maksaan.

• Auton osamaksulla ostanut

Ostin vuonna 1998 osamaksulla uuden auton. Myyjäliikkeen omistaja sanoi että auton vakuutusmaksu on hieman korkeampi kuin normaalisti, sen takia että siinä on "kännäysturva". Eli jos olisin ajanut auton kännissä rusinaksi, niin vakuutus olisi korvannut siitä huolimatta. Tuntui aika uskomattomalta mutta mitäpä syytä myyjäliikkeen myyjällä olisi ollut valehdellakaan?

Eli osamaksulla ostetuissa autoissa saattaa olla parempi vakuutusturva kuin suoraan rahalla ostetuilla. Ainakin rahoitusyhtiö saa omansa pois, voihan vakuutusyhtiö sitten periä vahinkoja vahingon aiheuttaneelta.

• ----------

En ollut kännissä, vaihdoin kaistaa ja siinä ylimenopaikassa vaan menetin auton hallinnan ja paiskin töitä iltaisin, viikonloppuisin ja päivisn oon töissä, koska auto on minulle tarpeellinen enkä elä valtion rahoilla mutten nyt tienaa niinkää et ois varaa maksaa kahta autoa

• on nyt niin

että otat yhteyden vahingon maksajan vakuutusyhtiöön. Jos oli oma moka, silloin tietysti soitat omaan vakuutusyhtiöösi. Sitten täyttelet vahinkoilmoituksen ja siitä se lähtee etenemään. Tällä palstalla keskustellessa ei homma etene. Ja rahoitusyhtiö lähettää sen rahoituslaskun auton haltijalle. Niinkauan kuin auto on sinulla, sinä maksat laskut. Mitä pidempään mietit asiaa, sen vaikeammaksi menee.
      Kaskohan sinulla oli kun autokin on rahoitusyhtiön?

Sen vielä sanon että toivottavasti vakuutustarkastaja arvioi autosi arvokkaammaksi kuin on loppuvelka. Jos näin ei jostain syystä ole, sinä maksat erotuksen.

• mennä...

suoraan korvaus vakuutusyhtiöön sen osalta mitä rahoitusta on jäljellä.

• mita sina yrittaa sanoa
        mennä... kirjoitti:

suoraan korvaus vakuutusyhtiöön sen osalta mitä rahoitusta on jäljellä.

Miksi se korvaus vakuutusyhtiöön menisi?
        Ei taida mikään rahoitusyhtiö antaa maksuaikaa autolle ilman kaskoa.

• osaa vol 2...

Siis huomenna ajattelin soittaa koska en ole varma kumpi vakuutusyhtiö se on. Muistaakseni If, mutta ajattelin ja selvitän sen asian, mutta täl hetkel niin paniikis ku kolari oli aika paha, ja ambulanssi ihmetteli et naarmuitta pääsin ja peltihän on tietty peltiä, mutta kyllä rahaakin siinä samassa meni vaikka perushalpa paikasta a paikkaan b kulkeva kapistus oli. Ajattelin täältä kysyä et mitenköhä se menee koska tietty tiedän et jotain pitää maksaa, mutta en mielellään haluaisi koko auton hintaa maksaa.

• vakuutus on juuri

näitä tapauksia varten he vastaa sinulle parhaiten

mielipiteeni: jos se meni niin pahaan kuntoon ettei kannata vakuutusyhtiön tarkastajan mukaan korjata niin vakuutusyhtiö lunastaa sen sinä saat siitä rahat joilla saat joko maksaa sen auton rahoitusyhtiölle tai sitten ostaa toisen kipon MUTTA joka tapauksessa joudut maksaan sen rahoitusyhtiölle kävi kuinka tahansa,

rahoitusyhtiö ei sinällään ole kolarin osapuoli eikä rahoitusyhtiötä kiinnosta muuta kuin se että maksat sen rahoituksen loppuun.

• on osallisena

jos on auton omistaja.
        Ja auto on lainan vakuus, lunastuksen jälkeen vakuutta ei ole.
        Ei taida luottamusta riittää asiakkaan suuntaan niin paljon että uskovat saavansa rahansa joskus takaisin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      37
      4906
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      82
      3496
    3. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      30
      2943
    4. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      61
      2915
    5. Suuri tulipalo

Missä mikä palaa?
      Kiuruvesi
      8
      2737
    6. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      55
      2270
    7. Miksi haluat pitää estettynä mutta täällä puhut?

Eikö olisi parempi puhua ihan kasvotusten?
      Ikävä
      38
      1763
    8. Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!

Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….
      Kotimaiset julkkisjuorut
      9
      1690
    9. Mies! Lupaatko

enskerral kertoo mis mennään..? :D <3
      Ikävä
      18
      1681
    10. Maailmassa monta

On ihmeellistä asiaa. 😮
      Ikävä
      16