Pelastuminen?

Mitä se tarkoittaa?

Uskovat ihmiset puhuvat aina "pelastumisesta" enkä ole oikein ymmärtänyt mitä se tarkoittaa? Mistä meidän pitää pelastua? Vai pitääkö pelastua johonkin? Kysyn vilpittömästi?

297

1156

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sinut siirretään saatanan vallasta Jumalan valtakuntaan Jeesuksen Kristuksen kautta.
      * Usko on se elementti, jolla tartutaan Jumalaan, ja Pyhä Henki johtaa sinut Jeesusken luo, Jeesus lahjoittaa sinulle pelastavan uskon, ja Hänen uhriverensä puhdistaa sinut syntisyydestäsi, syylisyydestäsi Jumalan edessä, saat lahjavanhurskauden, jossa sinut julistetaan syyttömäksi, Jeesuksen veressä ja tämä Jeesuksen usko sinussa uudestisynnyttää sinut Jumalan lapseksi, ja olet siirtynyt kuolemasta elämään.
      * Olet uusiluomus. Jumala hyväksyy nyt sinut yhteyteensä Jeesuksen tähden, eikä sinun syntejäsi muista, ne on iäksi upotettu merensyvyyteen, eikä enää koskaan niitä sieltä ongita esiin. Jumala näkee sinut Jeesuksen kautta Hänelle otolliseksi.
      * Jeesus on koko pelastuksen ydintekijä, ja on koko pelastuksen aikaansaaja ja uskon pämäärän perimmäinen määrä.

      * Ota siis Jeesus vastaan tänään, nyt on otollinen aika, nyt on pelastuksen päivä, ehkä juuri sinulle? Jumala johdatti sinut tänne palstalle ja näin vetää sinua puoleensa, ja Pyhän Hengen kautta johtaa sinut Jeesuksen luo, Pyhä Henki kirkastaa sinulle Jeesuksen Kristuksen!

      • * Koko pelastus perustuu RAKKAUTEEN Jumalan puoelta. Hän rakasti ensin, Hän antoi Poikansa, ettei yksikään, joka Häneen uskoo, hukkuisi, vaan saisi iankaikkisen elämän.
        * Jeesus uhrasi itsensä ja kuoli tähtesi ristinpuulla katkeran kuoleman, että sinulla rauha olisi.
        * Jeesuksen rakkaus sinua kohtaan on ainutlaatuinen, Hän täysin puhtaana ja viattomana synittömänä otti sinun syntisi päälleen, ja sovitti ne Jumalan edessä että sinulla olisi iankaikkisen elämän mahdollisuus.
        * Jumala rakasti sinut Jeesuksessa taivaaseen, usko se, ja ota Jeesus vastaan, tänään!


      • mutta hui

        kirjoittamasi tuntui jotenkin pelottavalta. En kyllä oikein ymmärtänyt mitä kaikella tarkoitit. paljon outoja termejä minulle. Uhriveri ja lahjavanhurskaus ovat kyllä outoja sanoja.


      • Anonyymi

        On kumma oppikokonaisuus.
        Jonkun teloittaminen auttaa toisia Taivas- nimiseen paikkaan. Siellä ollaan sitten valohoidossa ikuisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On kumma oppikokonaisuus.
        Jonkun teloittaminen auttaa toisia Taivas- nimiseen paikkaan. Siellä ollaan sitten valohoidossa ikuisesti.

        Kaikkivaltias tapatti poikansa itseään rauhoitellaakseen, koska vihaa meitä jostain syystä. Poika ei kuitenkaan kuollut.
        Jos tähän uskoo, niin pelastuu Jumalan ikuiselta kidutukselta.
        Kannattaa tuohon kaiken varalta uskoa. Vaihtoehdon seuraamukset ovat niin ikävät.


      • Anonyymi

        Et sitten enää kiroa kristittyjä kun huomaat että syntisi pysyy .


      • Anonyymi
        mutta hui kirjoitti:

        kirjoittamasi tuntui jotenkin pelottavalta. En kyllä oikein ymmärtänyt mitä kaikella tarkoitit. paljon outoja termejä minulle. Uhriveri ja lahjavanhurskaus ovat kyllä outoja sanoja.

        Jos uhraat eläimiä perjantaisin ymmärrät varmasti uhrin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On kumma oppikokonaisuus.
        Jonkun teloittaminen auttaa toisia Taivas- nimiseen paikkaan. Siellä ollaan sitten valohoidossa ikuisesti.

        Se on sama kuin uhraamasi elukat


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikkivaltias tapatti poikansa itseään rauhoitellaakseen, koska vihaa meitä jostain syystä. Poika ei kuitenkaan kuollut.
        Jos tähän uskoo, niin pelastuu Jumalan ikuiselta kidutukselta.
        Kannattaa tuohon kaiken varalta uskoa. Vaihtoehdon seuraamukset ovat niin ikävät.

        Poika kuitenkin kuoli mutta nousi kuolleista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikkivaltias tapatti poikansa itseään rauhoitellaakseen, koska vihaa meitä jostain syystä. Poika ei kuitenkaan kuollut.
        Jos tähän uskoo, niin pelastuu Jumalan ikuiselta kidutukselta.
        Kannattaa tuohon kaiken varalta uskoa. Vaihtoehdon seuraamukset ovat niin ikävät.

        Tämä on tarkka kuvaus ns. nykykristillisyyden sekopäisyydestä.

        - GF -


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikkivaltias tapatti poikansa itseään rauhoitellaakseen, koska vihaa meitä jostain syystä. Poika ei kuitenkaan kuollut.
        Jos tähän uskoo, niin pelastuu Jumalan ikuiselta kidutukselta.
        Kannattaa tuohon kaiken varalta uskoa. Vaihtoehdon seuraamukset ovat niin ikävät.

        Jokseenkin toisin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos uhraat eläimiä perjantaisin ymmärrät varmasti uhrin.

        Velvollisuus uhrata vrt sakko
        Uhraus oli omaisuuden luovuttamista hyvitykseksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä on tarkka kuvaus ns. nykykristillisyyden sekopäisyydestä.

        - GF -

        Todellisuudessa tuo osoittaa sinun sekopäisyydestäsi.


      • Anonyymi

        Mohikaani_27
        07.12.2008 21:34

        Helunat ovat suomessa maailman kovinpia tuomitsijoita!

        Ne tuomitsevat ihmisiä helvettiin?
        itse olen evoluutio uskovainen ja tiedän että kun kuolen
        se on siis ikuinen loppu.

        Kaikki lainatut raamatun lauseet ovat silkkaa
        kuoleman pelkoisten levittämää Pötyä.


    • äimän käkenä

      Usko pelastaa lahkojen vaikutusvallasta, esimerkiksi.
      Väärä opetus vie ihmistä kohti kadotusta.
      Jeesus on tie, totuus ja elämä niille, jotka ottavat Hänet Hänen opetuksenaan vastaan.
      Jeesuksen opetuksiin uskovathan olivat niitä, jotka Jeesuksen aikaankin olivat niitä, jotka uskoivat.
      Johanneksen evankeliumi:
      6:68 Simon Pietari vastasi hänelle: "Herra, kenen tykö me menisimme? Sinulla on iankaikkisen elämän sanat;

      Apostolien teot:
      5:20 "Menkää ja astukaa esiin ja puhukaa pyhäkössä kansalle kaikki tämän elämän sanat."

      Filippiläiskirje:
      2:16 tarjolla pitäessänne elämän sanaa, ollen minulle kerskaukseksi Kristuksen päivänä siitä, etten ole turhaan juossut enkä turhaan vaivaa nähnyt.

      1.Johanneksen kirje:
      1:1 Mikä on alusta ollut, minkä olemme kuulleet, minkä omin silmin nähneet, mitä katselimme ja käsin kosketimme, siitä me puhumme: elämän Sanasta -

      Opetuksella on aina sisältö ja päämäärä eikä helluntailaisuudessa opetus läheskään aina toimi tuon päämäärän hyväksiu.

      • sinua äimän käkenä mainostamaan jehovalaisuuttasi ja källäämään helluntailaisia? Sinun tyhmyytesi voi viedä pelstuksen tältäkin kyselijältä, olet vastuussa hänen elämästään iankaikkisuudessa, jos hän sinun valheittesi takia kulkee pelastuksen ohi!

        * Avauksentekijä, jätä huotta tämä "äimän käkenä" kirjoittama harhautus kokonaan, siinä ei ole totta kuin Raamatun kohdat, mutta niiden vääräksi vääntämistä ja hänen panetteluaan älä usko.


      • mitään tuostakaan
        Mohikaani_27 kirjoitti:

        sinua äimän käkenä mainostamaan jehovalaisuuttasi ja källäämään helluntailaisia? Sinun tyhmyytesi voi viedä pelstuksen tältäkin kyselijältä, olet vastuussa hänen elämästään iankaikkisuudessa, jos hän sinun valheittesi takia kulkee pelastuksen ohi!

        * Avauksentekijä, jätä huotta tämä "äimän käkenä" kirjoittama harhautus kokonaan, siinä ei ole totta kuin Raamatun kohdat, mutta niiden vääräksi vääntämistä ja hänen panetteluaan älä usko.

        mitä äimän käki kirjoitti. Olin aivan äimän käkenä. Nyt kyllä on niin, että te olette liian pitkällä Raamatun tiedoissa ja minä en ymmärrä mitä ja mistä te puhutte. En ole lukenut Raamattua. Jospa aloitan sieltä.


      • Anonyymi

        Yksittäiset Raamatunlauseet eivät ole uskoa.
        Ne pitää ymmärtää pohjia myöten.
        Vanhan Testamentin profeetat kertovat erilaisesta pelastumisesta kuin herätyslahkot.
        Profeettojen mukaan pelastus oli tarpeen Israelille jotta se tulisi sovitetuksi koko kansaa vaivaavasta syntivelasta joka oli sekä hyvien että pahojen kannettavana.
        Jos et tarkasti ymmärrä tätä Israelin tarvitsemaa pelastusta ja miten se taphtui lakiin perustellen et ymmärrä myöskään kristinuskon perustaa.

        Jos haluat åpysyä hengellisesti köyhänä, et sitä tieytämystä tarvitse. Mutta mikäli alat opettamaan Evankeliumista jotain, asiat on tunnettava perusteellisesti.
        Kaikissa asioissa vain asiantuntijat ovat kelvollisia opettajiksi. Äläkuvittele että tärkeimmässä asiaassa pärjäät vähemmin tiedoin kuin autosi huoltomies.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yksittäiset Raamatunlauseet eivät ole uskoa.
        Ne pitää ymmärtää pohjia myöten.
        Vanhan Testamentin profeetat kertovat erilaisesta pelastumisesta kuin herätyslahkot.
        Profeettojen mukaan pelastus oli tarpeen Israelille jotta se tulisi sovitetuksi koko kansaa vaivaavasta syntivelasta joka oli sekä hyvien että pahojen kannettavana.
        Jos et tarkasti ymmärrä tätä Israelin tarvitsemaa pelastusta ja miten se taphtui lakiin perustellen et ymmärrä myöskään kristinuskon perustaa.

        Jos haluat åpysyä hengellisesti köyhänä, et sitä tieytämystä tarvitse. Mutta mikäli alat opettamaan Evankeliumista jotain, asiat on tunnettava perusteellisesti.
        Kaikissa asioissa vain asiantuntijat ovat kelvollisia opettajiksi. Äläkuvittele että tärkeimmässä asiaassa pärjäät vähemmin tiedoin kuin autosi huoltomies.

        Minulla kun ei ole ajokorttia.
        Minä en ymmärrä autoista muuta kun että, niitä ei saa kivittää eikä potkia.
        Raamatusta opin, ettei saa kivittää kun ainoastaan sapattina puun hakijoita. Potkimisesta Raamattu mainitse mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla kun ei ole ajokorttia.
        Minä en ymmärrä autoista muuta kun että, niitä ei saa kivittää eikä potkia.
        Raamatusta opin, ettei saa kivittää kun ainoastaan sapattina puun hakijoita. Potkimisesta Raamattu mainitse mitään.

        On se ?
        Haluaa lämmittää saunan sapattina mutta ei saa kantaa puita liiteristä kun heti tulee oikeaoppisten kivisade niskaan.


      • Anonyymi

        "Usko pelastaa lahkojen vaikutusvallasta, esimerkiksi."

        Onko lahkolaisuus oikeasti jotakin sellaista, mistä pitää pelastaa? Onhan helluntailaisuuskin yksi lahkoista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Usko pelastaa lahkojen vaikutusvallasta, esimerkiksi."

        Onko lahkolaisuus oikeasti jotakin sellaista, mistä pitää pelastaa? Onhan helluntailaisuuskin yksi lahkoista.

        Uskon kautta tutustutaan itse asioihin eikä uskota mitä pastorit tulkitsevat.
        Helluntailaisuuteen tutustuin jo lapsuudenkodissani ja heitä on yhä ystäväpiirissäni. Helluntailaisuus on muuttunut vuosikymmenten aikana. Tuskin se on ollut yhtäläistä kaikkialla koskaan. Ne saarnat joita lapsena kuulin herätyskokouksissa, niihin ei usko enään kukaan. Senaikaisia Niilo Ylivainion saarnoja voi kuunnella YTstä vielähii.
        Ei niissä Raamattua käytetty muuta kuin rekvisiittana.


      • Anonyymi
        Mohikaani_27 kirjoitti:

        sinua äimän käkenä mainostamaan jehovalaisuuttasi ja källäämään helluntailaisia? Sinun tyhmyytesi voi viedä pelstuksen tältäkin kyselijältä, olet vastuussa hänen elämästään iankaikkisuudessa, jos hän sinun valheittesi takia kulkee pelastuksen ohi!

        * Avauksentekijä, jätä huotta tämä "äimän käkenä" kirjoittama harhautus kokonaan, siinä ei ole totta kuin Raamatun kohdat, mutta niiden vääräksi vääntämistä ja hänen panetteluaan älä usko.

        Hellari vapari Jehova on yhdessä samaa Yehovaa Yhwh Jahwe uskoa niillä on oppi eroja mutta yksi JAHVE SEBAOT .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla kun ei ole ajokorttia.
        Minä en ymmärrä autoista muuta kun että, niitä ei saa kivittää eikä potkia.
        Raamatusta opin, ettei saa kivittää kun ainoastaan sapattina puun hakijoita. Potkimisesta Raamattu mainitse mitään.

        Jahve ei ymmärrä koska peite .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On se ?
        Haluaa lämmittää saunan sapattina mutta ei saa kantaa puita liiteristä kun heti tulee oikeaoppisten kivisade niskaan.

        Ne jotka toisia kivittää on itse laittomuuden tekijöitä ja syypäitä kaikessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Usko pelastaa lahkojen vaikutusvallasta, esimerkiksi."

        Onko lahkolaisuus oikeasti jotakin sellaista, mistä pitää pelastaa? Onhan helluntailaisuuskin yksi lahkoista.

        Erikoisesti hinduhallelujabudha henkiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskon kautta tutustutaan itse asioihin eikä uskota mitä pastorit tulkitsevat.
        Helluntailaisuuteen tutustuin jo lapsuudenkodissani ja heitä on yhä ystäväpiirissäni. Helluntailaisuus on muuttunut vuosikymmenten aikana. Tuskin se on ollut yhtäläistä kaikkialla koskaan. Ne saarnat joita lapsena kuulin herätyskokouksissa, niihin ei usko enään kukaan. Senaikaisia Niilo Ylivainion saarnoja voi kuunnella YTstä vielähii.
        Ei niissä Raamattua käytetty muuta kuin rekvisiittana.

        Budha ei pelasta vaan vie manalaan. Varastaminen on vääryyttä vääryys laittomuutta.


    • 'kirjuri'

      Kyselet, mitä pelastuminen tarkoittaa.

      Raamatun mukaan pelastutaan SYNNEISTÄ, koska synnin palkka on kuolema, ikuinen ero Jumalasta.

      Pelastuminen taas tapahtuu, kun uskomme Jeesukseen Jumalana ja otamme vastaan Hänen uhrinsa Golgatalla, meidän syntiemme edestä. Tunnustamme syntimme Hänelle ja katuen pyydämme niitä anteeksi.

      Kehoitan Sinua lukemaan Raamattua ja keskustelemaan jonkun uskovan ystäväsi kanssa asiasta. Kyllä se selviää Sinullekin, jos tosissasi kyselet.

      Raamattu on hyvä/paras kirja. Sieltä löytyy ohjeet kristilliseen elämään. Elämämme on sen mukaista, miten niihin ohjeisiin suhtaudumme.

      Kun luemme Raamattua (UT'sta kannattaa aloittaa), tulemme tuntemaan Jeesusta/
      Jumalaa enemmän ja Hänen tahtoaan ja ajatuksiaan. Kun olet saanut Pyhän Hengen, Hän 'avaa' sanan merkityksen Sinulle.

      Siunausta elämääsi ja innostavia lukuhetkiä Raamatun parissa!

      • on kai alettava

        ihan itse lukea sitä Raamattua.
        Vaikka en kyllä nyt tunnekaan, että minun pitäisi ns.pelastua, kun en tunne itseäni kovin pahaksi enkä syntiseksi. olen nähnyt esim. televisiossa kuinka ihmiset itkevät ja pyytävät anteeksi syntejään. Miksiköhän minusta ei tunnu siltä? Tietysti olen tehnyt monesti väärin, mutta eikö se ole normaalia. Vai olenko jo niin paatunut, etten ymmärrä olevani syntinen, en tiedä.


      • 'kirjuri'
        on kai alettava kirjoitti:

        ihan itse lukea sitä Raamattua.
        Vaikka en kyllä nyt tunnekaan, että minun pitäisi ns.pelastua, kun en tunne itseäni kovin pahaksi enkä syntiseksi. olen nähnyt esim. televisiossa kuinka ihmiset itkevät ja pyytävät anteeksi syntejään. Miksiköhän minusta ei tunnu siltä? Tietysti olen tehnyt monesti väärin, mutta eikö se ole normaalia. Vai olenko jo niin paatunut, etten ymmärrä olevani syntinen, en tiedä.

        >

        >

        No, et sinä varmasti niin 'paatunut' ole, et vain ilmeisesti ymmärrä, että KAIKKI ihmiset ovat syntisiä ja synnin orjia niin kauan, kunnes ovat ottaneet Jeesuksen Herrakseen ja vapahtajakseen.

        Kun Sinulle tulee ns. synnintunto eli hätä omasta tilastasi, niin silloin tahdot saada anteeksi kaiken sen 'pahan', mitä on tullut tehtyä, ajatukset, tylyt sanat jne.

        Vuorisaarnassaan (Matt.5-7) Jeesus on hyvinkin ankara sanoen jopa miehen vääränlaisen katseen naiseen olevan huorintekoa.

        No, kun alat tutustua Pyhään kirjaan, niin huomaat, mitä tarkoitan.

        Hyvää yötä Sinulle!


      • Anonyymi

        Hetkinen!!!? Mitä merkitystä sillä on ihmiselle, joka ei vielä usko, että joutuu olemaan erossa jostakin Jumalasta, mihin hän ei usko? Mitä merkitystä sillä on hänelle, että hänet "pelastetaan" kuolemasta, kun kaikki kuitenkin kuolee joskus, eikä hän vielä ennen uskoon tuloaan edes kaipaa kuolemalta välttymistä, kun pitää kuolema niin luonnollisena osana elämää?

        Miten henkilö, joka ei ole vielä tullut uskoon, olisi edes kiinnostunut synnistä pelastumisesta. Synnin tekeminenhän on hänestä ihan OK ja monista heistä jopa ihan kivaa.

        Kehota kirjoitetaan ilman i-kirjainta. Kehoittaminen on kehon antamista jollekin.


      • Anonyymi
        on kai alettava kirjoitti:

        ihan itse lukea sitä Raamattua.
        Vaikka en kyllä nyt tunnekaan, että minun pitäisi ns.pelastua, kun en tunne itseäni kovin pahaksi enkä syntiseksi. olen nähnyt esim. televisiossa kuinka ihmiset itkevät ja pyytävät anteeksi syntejään. Miksiköhän minusta ei tunnu siltä? Tietysti olen tehnyt monesti väärin, mutta eikö se ole normaalia. Vai olenko jo niin paatunut, etten ymmärrä olevani syntinen, en tiedä.

        "Autuaita ovat lapsenmieliset ......"

        Mutta heti kun alkaa selittely ei olla enään lastenmielisten tasolla.


      • Anonyymi
        'kirjuri' kirjoitti:

        >

        >

        No, et sinä varmasti niin 'paatunut' ole, et vain ilmeisesti ymmärrä, että KAIKKI ihmiset ovat syntisiä ja synnin orjia niin kauan, kunnes ovat ottaneet Jeesuksen Herrakseen ja vapahtajakseen.

        Kun Sinulle tulee ns. synnintunto eli hätä omasta tilastasi, niin silloin tahdot saada anteeksi kaiken sen 'pahan', mitä on tullut tehtyä, ajatukset, tylyt sanat jne.

        Vuorisaarnassaan (Matt.5-7) Jeesus on hyvinkin ankara sanoen jopa miehen vääränlaisen katseen naiseen olevan huorintekoa.

        No, kun alat tutustua Pyhään kirjaan, niin huomaat, mitä tarkoitan.

        Hyvää yötä Sinulle!

        Älä usko näitä synnintunto juttuja synnin tunto tulee nimenomaan laista eikä Jeesukseen uskova enää ole lain alla.


      • Anonyymi
        on kai alettava kirjoitti:

        ihan itse lukea sitä Raamattua.
        Vaikka en kyllä nyt tunnekaan, että minun pitäisi ns.pelastua, kun en tunne itseäni kovin pahaksi enkä syntiseksi. olen nähnyt esim. televisiossa kuinka ihmiset itkevät ja pyytävät anteeksi syntejään. Miksiköhän minusta ei tunnu siltä? Tietysti olen tehnyt monesti väärin, mutta eikö se ole normaalia. Vai olenko jo niin paatunut, etten ymmärrä olevani syntinen, en tiedä.

        1. Piet. 3:21
        Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus.


    • Ainoa tie

      Olet pelastunut siinä vaiheessa, kun saat armon palstan ukkokööriltä. Tämä onkin sellainen seurakunta missä valta päättää pelastuksesta on heidän käsissään. Et tiedäkään vielä montako sielua he ovat jo helvettiin toimittaneet. Epäselvää kyllä on millä valtuuksilla mutta se on sivuseikka.

      Eli olemalla lipevä ja nöyrä ukkokööriläisille pääset heidän armolliseen suosioonsa ja sen jälkeen saatkin mellastaa palstalla mielinmäärin ilman, että sinua mistään tuomitaan.

    • Anonyymi

      Juoksin Jeesusta karkuun.Hän puhui sisimpääni, että anna elämäsi minulle.Ei vastasin.Jumala pisti minua tiukemmalle.Eräänä iltana ajoin pienessä humalassa ja jäin kiinni rattijuopumuksesta.Menin sitten pubiin soittamaan taksia, että pääsen kotiin.Väkeä oli kuin pipoa.Yhtäkkiä pubin ovi aukesi ja joku tuli vain minulle tuomaan lentolehtisen, jossa kerrottiin pelastuksesta.Samalla tuo henkilö poistui.Annoin elämäni Jeesukselle, sain syntini anteeksi.Sain töitä.Elämä alkoi sujua.Minulla oli lähes koko nuoren ikäni ollut allergiarenkaat molemmissa nilkoissa ja ne kutisivat kamalasti.Menin Suolahden helluntaiseurakunnan kokoukseen.Matkalla sinne puhuin Jumalalle, että muista minun allergiaani.Leo Niemelä oli saarnaamassa ja hän soitti hanuria kokouksen alussa.Samalla hetkellä hän sanoi, että Pyhä Henki ilmoitti hänelle, että täällä on nuori mies(olin 18v), jolla on allergiarenkaat molemmissa nilkoissa.Jumala tahtoo ne nyt parantaa.Siihen ne sitten jäivät.Ei 35v ole kumpaankaan jalkaan niitä enää tullut.Halusin julistaa kaikille, vaikka aloin vasta Raamattua lukemaan.Kerrankin eräs ystäväni kysyi minulta 3 kysymystä.Pyöritin siihen aikaan nuorille suunnattua Jeesus piiriä.Sanoin matkalla kokoontumispaikkaan, että en tiedä kysymyksiisi vastauksia, mutta katsotaan Raamatusta.Otin Raamatun summassa auki ja kas:vastaus ensimmäiseen kysymykseen.Sitten uusi paikka ja kas:vastaus toiseen kysymykseen.Sitten kolmas paikka ja kas:suora vastaus kolmanteen kysymykseen.Pojilla alkoi etsikkoaika.Eräänä iltana pojat olivat käyneet grillillä ostamassa ruokaa ja grillillä oli unohdettu laittaa haarukka mukaan.Pojat sanoivat, että syödään sitten sormilla.Samalla hetkellä 3 poikaa näki, kuinka betonikaton läpi tippuivat muovihaarukat lattialle.Kaikki alkoivat itkemään Pyhän Hengen voimasta:Raavaat nuoret miehet.Kului vuosia ja jakelin lentolehtisiä ympäri Suomen.Eräänä iltana tulin vanhemmilleni yöksi.Menin yksin yläkertaan.Tunsin kuinka sielunvihollinen puhui minulle:Kuule Kyösti, nyt sinulla ei taida olla valkoisia vaatteita Jumalan edessä.Heikkona uskovana säikähdin ja huokasin Herralle, että jos on niin näytä.Samaan aikaan mummoni Helsingistä soitti ja äitini vastasi puhelimeen.Mummoni sanoi, että hän näki Kyöstistä niin kauniin unen ja hänellä oli niin valkoiset vaatteet.Tämä on heti käytävä kertomassa Kyöstille.Vihollinen otti jalat allensa ja pääsin kiittelemään Herraa.Toisen kerran tulin jakelemasta ja olin jaellut aamusta iltaan.Menin taas vanhemmilleni yöksi.Vihollinen tuli taas paikalle ja sanoi:Tuo on ihan turhaa työtä, lopeta jo.Taas hätäännyin.Menin seuraavana aamuna vanhempieni postilaatikolle hakemaan heidän postinsa.Joku oli laittanut sinne kirjan:työ odottaa miehiä.Se kertoo evankeliumin levittämisestä .Taas joutui sielunvihollinen väistymään.Eräänä iltana menin kotonani nukkumaan.Näin uni näyn:seisoin kauniin järven rannalla ja katsoin ylöspäin:näin kun Pyhä Henki tuli taivaasta minuun ja se olo oli sanoinkuvaamattoman hyvä.Hän kuljetti minua Helsingissä, jossa tuli ihmisiä uskoon.Tässä vaiheessa olin jo hereillä, mutta en saanut silmiäni auki.Sitten minulle näytettiin, kuinka pahat henget yrittivät käydä päälleni.Apu tuli aina, kun katsoin ylös.Pyhä Henki suojeli minut sataprosenttisesti.Näky päättyi siihen kun olin jossain korkeuksissa ja näin Jeesuksen jalokivikruunu päässään.Voima oli valtava.Ei ollut mitään epäilyksiä, onko Jeesus kuningas ja Herrain Herra.Eräänä päivänä minulle annettiin Hesari käteen.Luin sieltä työpaikkailmoituksia ja soitin vartiointifirmaan.Sain välittömästi työn.Eräänä iltana olin lähdössä työhön.Jumala puhui, että ota ruotsinkielisiä lentolehtisiä mukaasi.Menin sitten erääseen kohteeseen ja näin kuinka mies penkoi roskalaatikoita.Meinasin mennä sanomaan, että sinun pitäisi lähteä täältä.Yhtäkkiä Pyhä Henki puhui sisimpääni:todista, että olet uskovainen mies.Todistin ja tämä mies oli Tukholmasta.Hän sanoi, että on luopunut uskosta.Annoin lentolehtisen ja tiedän, että tämä mies tuli uskoon.Vastaavia tapauksia sattui monia.Eräänä iltana olin menossa kohteeseen.Kadun toisella puolella iso kaveri hajotti ikkunaa toisella miehellä.Lähdimme perään toisen kaverin kanssa.Saimme miehen kiinni, mutta itse kevyenä(painoin silloin 50kg)miehenä jouduin tämän ison miehen alle.Näin kun hän nosti nyrkkinsä korkealle ja yritti lyödä minua.Mutta lyöntiä ei kuulunut.Jumala esti miestä lyömästä minua.Sitten tuli aika, kun tehtäväni Helsingissä oli ohi ja palasin Äänekoskelle.Haluan kertoa tämän, jotta jokainen epäilevä pelastuisi, löytäisi elävän Jumalan.Jumalan ihmeitä minulla olisi kerrottavana vaikka kuinka paljon.Mutta viesti sinulle loppuun:Jeesus ja Raamatun sana ovat eläviä.Pyydä Jumalaa pelastamaan sinut.Saat iankaikkisen elämän niin ihanassa ja valtavassa ilossa, että sitä eivät riitä sanat kertomaan.Jeesus meni ristille meidän kaikkien syntien vuoksi, että me saisimme elää.Sano Jeesukselle, että haluan antaa elämäni sinulle ja anna minulle syntini anteeksi.

      • Eihän tuollaista sotkua kukaan pysty lukemaan. Rukoile, että oppisit kappalejaon ja välimerkkien käytön.


      • Anonyymi

        Kirjoitat kuin nuorena uskoon tullut veljeni. Itsekin tulin uskoon muutama vuosi sitten, mutta en ole kokenut mitään kertomasi kaltaista. Tunnen tarvetta kuunnella Raamatun opettajia päivittäin ja uskon Jeesuksen tulevan pian. Uskon, että Jeesus kuoli minunkin syntieni puolesta. En kuitenkaan voi sanoa, että olisin kokenut Jumalan läsnäolon noin konkreettisesti. Mitä sinä arvelet, voiko olla uudestisyntynyt ilman noita ylimaallisia kokemuksia? Haluaisin olla pelastumisestani varma, koska kukaan ei seuraavasta hetkestään tiedä, ja kristittyjen ylöstempauskin on ehkä hyvin lähellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirjoitat kuin nuorena uskoon tullut veljeni. Itsekin tulin uskoon muutama vuosi sitten, mutta en ole kokenut mitään kertomasi kaltaista. Tunnen tarvetta kuunnella Raamatun opettajia päivittäin ja uskon Jeesuksen tulevan pian. Uskon, että Jeesus kuoli minunkin syntieni puolesta. En kuitenkaan voi sanoa, että olisin kokenut Jumalan läsnäolon noin konkreettisesti. Mitä sinä arvelet, voiko olla uudestisyntynyt ilman noita ylimaallisia kokemuksia? Haluaisin olla pelastumisestani varma, koska kukaan ei seuraavasta hetkestään tiedä, ja kristittyjen ylöstempauskin on ehkä hyvin lähellä.

        Voit olla pelastunut ilman mitään vastaavia kokemuksia!Jos olet antanut elämäsi Jeesukselle ja seuraat häntä, pelastut!Jeesus pitää sinusta huolen ystäväni!Olen usein ajatellut, että miksi juuri minä olen nähnyt noin paljon ja saanut kokea Jeesuksen ja Pyhän hengen voimaa.En voi muuta sanoa, kuin että ennen uskoontuloani vihasin Jeesusta ja hengellisiä asioita.Tarvitsin rajun potkun, jotta heräisin.Uskoni on heikko, joten tarvitsin Jumalan vahvistusta ja johdatusta.Mutta Kiitos Jeesukselle!Hän on meidät molemmat valinnut ja saamme luottaa,että Hän ,joka on meissä hyvän työn aloittanut, saattaa sen päätökseen!Ole siis turvallisella mielellä! Lue Raamattua ja rukoile.Jumala ei taatusti vilpittömästi häntä seuraavia heitä ulos.Jeesus on luvannut, että joka hänen tykönsä tulee, sitä Hän ei heitä ulos!Ylöstempaus on lähellä!Jeesus tulee pian!Herra suokoon, että olisimme silloin valmiina!Meillä on uskovina oikeus tarttua Jumalan lupauksiin Raamatusta.Siunausta elämääsi!


      • Anonyymi
        Repe_RuutikaIlo kirjoitti:

        Eihän tuollaista sotkua kukaan pysty lukemaan. Rukoile, että oppisit kappalejaon ja välimerkkien käytön.

        Repe mussukka, etkös huomannut että tuo [25.01.2022 23:26] oli satiiria ?

        ( . . .herätyskokouksessa 'pöntön' takaa käytetystä puheenvuorosta, ei niissä todistuspuheenvuoroissakaan ole logikka eikä rytmitys kohdallaan)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kirjoitat kuin nuorena uskoon tullut veljeni. Itsekin tulin uskoon muutama vuosi sitten, mutta en ole kokenut mitään kertomasi kaltaista. Tunnen tarvetta kuunnella Raamatun opettajia päivittäin ja uskon Jeesuksen tulevan pian. Uskon, että Jeesus kuoli minunkin syntieni puolesta. En kuitenkaan voi sanoa, että olisin kokenut Jumalan läsnäolon noin konkreettisesti. Mitä sinä arvelet, voiko olla uudestisyntynyt ilman noita ylimaallisia kokemuksia? Haluaisin olla pelastumisestani varma, koska kukaan ei seuraavasta hetkestään tiedä, ja kristittyjen ylöstempauskin on ehkä hyvin lähellä.

        Jeesus ei tule vielä pitkään aikaan. Ei stressiä. Eihän täällä maan päällä edes ole Jesselle mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirjoitat kuin nuorena uskoon tullut veljeni. Itsekin tulin uskoon muutama vuosi sitten, mutta en ole kokenut mitään kertomasi kaltaista. Tunnen tarvetta kuunnella Raamatun opettajia päivittäin ja uskon Jeesuksen tulevan pian. Uskon, että Jeesus kuoli minunkin syntieni puolesta. En kuitenkaan voi sanoa, että olisin kokenut Jumalan läsnäolon noin konkreettisesti. Mitä sinä arvelet, voiko olla uudestisyntynyt ilman noita ylimaallisia kokemuksia? Haluaisin olla pelastumisestani varma, koska kukaan ei seuraavasta hetkestään tiedä, ja kristittyjen ylöstempauskin on ehkä hyvin lähellä.

        Tempaus?
        Tempaus edellyttäisi yhtä ylimääräistä Jeesuksen tuloa josta Raamattu ei kerro mitään.
        Mitä muuta paikkansa pitämätöntä sinulle on opetettu?
        Usko ei ole pappien saarnoihin usko vaan Raamatun sanan tuntemista , ymmärtämistä ja uskomista.
        1Tes. 4:15 Sillä sen me sanomme teille Herran sanana, että me, jotka olemme elossa, jotka jäämme tänne Herran tulemukseen, emme suinkaan ehdi ennen niitä, jotka ovat nukkuneet.
        4:16 Sillä itse Herra on tuleva alas taivaasta käskyhuudon, ylienkelin äänen ja Jumalan pasunan kuuluessa, ja Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin;
        4:17 sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa.

        1.Tessalonikalaiskirje:
        5:2 sillä itse te varsin hyvin tiedätte, että Herran päivä tulee niinkuin varas yöllä. >> Jakeen lisätiedot

        2.Tessalonikalaiskirje:
        2:2 ettette anna minkään hengen ettekä sanan ettekä minkään muka meidän lähettämämme kirjeen heti järkyttää itseänne, niin että menetätte mielenne maltin, ettekä anna niiden itseänne peljästyttää, ikäänkuin Herran päivä jo olisi käsissä.

        2.Pietarin kirje:
        3:10 Mutta Herran päivä on tuleva niinkuin varas, ja silloin taivaat katoavat pauhinalla, ja alkuaineet kuumuudesta hajoavat, ja maa ja kaikki, mitä siihen on tehty, palavat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Repe mussukka, etkös huomannut että tuo [25.01.2022 23:26] oli satiiria ?

        ( . . .herätyskokouksessa 'pöntön' takaa käytetystä puheenvuorosta, ei niissä todistuspuheenvuoroissakaan ole logikka eikä rytmitys kohdallaan)

        Kun tuon mahdollisuuden ottaa huomioon niin täällä alkaa kaikki näyttämään satiirille.


      • Anonyymi

        Miten Jeesusta voi juosta karkuun jos ei edes tunne sitä ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirjoitat kuin nuorena uskoon tullut veljeni. Itsekin tulin uskoon muutama vuosi sitten, mutta en ole kokenut mitään kertomasi kaltaista. Tunnen tarvetta kuunnella Raamatun opettajia päivittäin ja uskon Jeesuksen tulevan pian. Uskon, että Jeesus kuoli minunkin syntieni puolesta. En kuitenkaan voi sanoa, että olisin kokenut Jumalan läsnäolon noin konkreettisesti. Mitä sinä arvelet, voiko olla uudestisyntynyt ilman noita ylimaallisia kokemuksia? Haluaisin olla pelastumisestani varma, koska kukaan ei seuraavasta hetkestään tiedä, ja kristittyjen ylöstempauskin on ehkä hyvin lähellä.

        Jeesus nousi kuolleista jo 2000 vuotta sitten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Repe mussukka, etkös huomannut että tuo [25.01.2022 23:26] oli satiiria ?

        ( . . .herätyskokouksessa 'pöntön' takaa käytetystä puheenvuorosta, ei niissä todistuspuheenvuoroissakaan ole logikka eikä rytmitys kohdallaan)

        Budhat herättää kundalin käärmettä awakening.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tempaus?
        Tempaus edellyttäisi yhtä ylimääräistä Jeesuksen tuloa josta Raamattu ei kerro mitään.
        Mitä muuta paikkansa pitämätöntä sinulle on opetettu?
        Usko ei ole pappien saarnoihin usko vaan Raamatun sanan tuntemista , ymmärtämistä ja uskomista.
        1Tes. 4:15 Sillä sen me sanomme teille Herran sanana, että me, jotka olemme elossa, jotka jäämme tänne Herran tulemukseen, emme suinkaan ehdi ennen niitä, jotka ovat nukkuneet.
        4:16 Sillä itse Herra on tuleva alas taivaasta käskyhuudon, ylienkelin äänen ja Jumalan pasunan kuuluessa, ja Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin;
        4:17 sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa.

        1.Tessalonikalaiskirje:
        5:2 sillä itse te varsin hyvin tiedätte, että Herran päivä tulee niinkuin varas yöllä. >> Jakeen lisätiedot

        2.Tessalonikalaiskirje:
        2:2 ettette anna minkään hengen ettekä sanan ettekä minkään muka meidän lähettämämme kirjeen heti järkyttää itseänne, niin että menetätte mielenne maltin, ettekä anna niiden itseänne peljästyttää, ikäänkuin Herran päivä jo olisi käsissä.

        2.Pietarin kirje:
        3:10 Mutta Herran päivä on tuleva niinkuin varas, ja silloin taivaat katoavat pauhinalla, ja alkuaineet kuumuudesta hajoavat, ja maa ja kaikki, mitä siihen on tehty, palavat.

        Alkuaineet sulaa video YouTube la Palma 🌋 niille jotka ei ymmärrä mikä on alku aine .


      • Anonyymi

        Ei hyvää päivää!
        Ei 50 kilosta voi vaikka olisi kuinka hyvätahtoinen, millään kriteereilla nimittää mieheksi.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun tuon mahdollisuuden ottaa huomioon niin täällä alkaa kaikki näyttämään satiirille.

        Näinhän se vanha kansakin tiesi: "Seura tekee kaltaisekseen"

        Kun tänne S24 alustalle addiktoituu, niin vaara on ilmeinen jopa alunperin kohtuu selväjärkisen ihmisen muuttua mieleltään S24 anonyymiseurakunnan kaltaiseksi . .

        No on tämä S24 ketjuilu (kettuilu ?) sentään evidenssi syntiinlankeemuksen todellisuudesta (ihmisen krooninen viheliäisyys). Valitettavaa on, että kysymys pelastumisesta (pelastuksesta) ei saa vastausta tässä(kään) S24 ketjussa. Nimimerkki ’kirjuri’lla [07.12.2008] on kyllä ihan varteenotettavia vinkkejä, miten edetä.


    • Anonyymi

      Jatkoa edelliseen. Pyydä, että saat Pyhän Hengen sisimpääsi.Itse olen sen verran heikkouskoinen, että Jumalan on täytynyt vahvistaa minua.Olen jo saanut maistaa tulevan elämän voimia.Toivon kaikille Jumalan siunausta ja kaikkea hyvää elämään!

      • Anonyymi

        Älä ikinä pyydä mitään jogigurun henkiä vartaloosi okkulttismia ! Kadotukseen menee.


    • Anonyymi

      Kerron vielä yhden tapauksen, joka sattui n.pari vuotta sitten.Olin työmatkalla Tampereen suunnalla.Äitini oli sairastanut jo pitkään ja oli Äänekosken terveyskeskuksessa erittäin huonossa kunnossa.Sain puhelun lapsiltani, että äitini kuolee hetkenä minä hyvänsä.Pysähdyin orituvan huoltoaseman parkkipaikalle ja rukoilin, että hae Jeesus sinä itse äitini kotiin.En puhunut tästä kenellekään.Kun pääsin kotiin, niin äitini oli päässyt kotiin.Illalla kotona, 11v poikani sanoi minulle:iskä, näin Jeesuksen siinä mummon huoneessa.Valtava riemu täytti sydämeni.En osannut kuin riemuita äitini puolesta.Hän oli päässyt perille ja on nyt iankaiken valtavassa ilossa.Ja tiedän, että jonain päiväna koko perhekuntana saamme olla Jeesuksen tykönä-iankaikkisesta iankaikkiseen.

      • Anonyymi

        Valitettavasti nuo tarinat eivät täytä todistamisen tunnusmerkkiä.

        Apostolit todistivat Kristuksesta ja miten kaikki perustuvat Raamatussa edelläpuhuttuun ennustamiseen.
        Mikään mitä me kerromme kokeneemme ei tällä kriteerillä voi pitää todistamisena.
        Se on taas yksi niistä lahkoilijoiden väärintulkinnoista joille ei näytä löytyvän mittaa eikä rajaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valitettavasti nuo tarinat eivät täytä todistamisen tunnusmerkkiä.

        Apostolit todistivat Kristuksesta ja miten kaikki perustuvat Raamatussa edelläpuhuttuun ennustamiseen.
        Mikään mitä me kerromme kokeneemme ei tällä kriteerillä voi pitää todistamisena.
        Se on taas yksi niistä lahkoilijoiden väärintulkinnoista joille ei näytä löytyvän mittaa eikä rajaa.

        Aamen ja kiitos ✝️♥️


    • Anonyymi

      Kuka teidän vilpitön on?

    • Anonyymi

      Kirjoitan vielä yhden tapauksen, joka sattui ollessani n.9v. Tulimme vanhempieni ja siskoni kanssa Helsingistä Viitasaarelle yöllä. Minä ja 5v nuorempi siskoni nukuimme takapenkillä.Äitini ajoi ja isäni istui pelkääjän paikalla.Yhtäkkiä jokaikinen autossa oleva nukkui.Joku otti käteni haltuunsa ja alkoi ravistella isäni olkapäätä rajusti.Hän heräsi juuri kun olimme ajamassa ojaan.Perille päästyämme isäni kertoi minulle tapauksen.Jumala oli pelastanut koko perheen tragedialta.Itse en tiennyt mitään , että Jumala oli kättäni käyttänyt.Siihen aikaan en muutenkaan mitään Jumalasta tai Jeesuksesta tiennyt.Jos meitä ei olisi pelastettu, niin huonosti meidän olisi käynyt.Ainoa uskossa oleva oli äitini.Näin meitä varjellaan ja suojellaan.

      • Anonyymi

        Meillä taas yhtenä kirkkaana päivänä kuului kauhea moske keittiöstä!
        Olin ihan varma, että maailmanloppu on lähellä. Kissa säntäsi ulvoen makuuskiin. Oli pudonnut käymässä olevaan rankkisankoon!
        Ihan hyvää pontikkaa kuitenkin saatiin tiputettua. Ei ollut kissan pissin makua jäänyt tisleeseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meillä taas yhtenä kirkkaana päivänä kuului kauhea moske keittiöstä!
        Olin ihan varma, että maailmanloppu on lähellä. Kissa säntäsi ulvoen makuuskiin. Oli pudonnut käymässä olevaan rankkisankoon!
        Ihan hyvää pontikkaa kuitenkin saatiin tiputettua. Ei ollut kissan pissin makua jäänyt tisleeseen.

        Pitäisikö tuo uskoa? Ehkä liioittelit jotain ja pilasit todistamisesi.


      • Anonyymi

        Miten koko perhe voi nukahtaa ellei teitä huumattu .


    • Anonyymi

      Niin...
      Kysyit uskovaisilta uskovaisten "pelastumisesta" ja sait täyslaidallisen "evankeliointia."
      Sellaista se on.-)

      • Anonyymi

        "pelastus"

        fundamentaalisten pelastus on "tulla heidän kaltaisekseen" . . .


      • Anonyymi

        Monenlaista evankeliumin nimissä todistelua kuulee ja ne pilaavat koko asian.

        Roomalaiskirje:
        2:24 Sillä "teidän tähtenne Jumalan nimi tulee pilkatuksi pakanain seassa", niinkuin kirjoitettu on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Monenlaista evankeliumin nimissä todistelua kuulee ja ne pilaavat koko asian.

        Roomalaiskirje:
        2:24 Sillä "teidän tähtenne Jumalan nimi tulee pilkatuksi pakanain seassa", niinkuin kirjoitettu on.

        Ajat muuttuvat Eskoseni.
        Uskikset tuovat sitä raamattunsa sanaa uskonnottomien arvioitavaksi ja se arvioidaan jae jakeelta paimentolaisten höpötykseksi ja sadunomaiseksi mielikuvaharjoitteeksi vailla mitään yhteyttä reaalimaailmaan.


    • Anonyymi

      Raamatun "usko" ei ole mikään irrallinen elementti.

      Pelastava sydämen usko Kristittyjen kasteessa lahjaksi saatavan Jeesuksen uskon hengen yksi ominaisuus. Usko, toivo, rakkaus, rauha ja ilo on uskon Hengen ominaisuuksi.

      Helluntailaisten henki oli erilainen, se on villitsevä ja kaatava hurmoshenki.
      se on valheen henki.

      • Anonyymi

        Määrittele "pelastava sydämmen usko. "
        Onko ja miten se voi olla universaali kaikille kastetuille jos aitouskovaiset väittävät sen saavutettavan vasta "uudestisyntymällä. "


      • Anonyymi

        1 John 4 on . Se on budhan henki ne kaataa.


    • Anonyymi

      Ihminen ei ehtinyt syödä ikuisen elämän antavasta puusta kun tuli perisynnin vuoksi karkotus pois paratiisista.

      Raamatun mukaan Jumala pesee ihmisen kaikesta syntisyydestä Kristittyjen Kasteessa Jeesuksen sovintoveren tähden, eli sovittaa ihmisen itsensä kanssa kasteessa ja liittää puhdistamansa sielun Kristuksen ikuisesti elävään ylösnousemusruumiiseen eli oksastaa pienen taimen Jaloon Viinipuuhun.
      Ja antaa siitä puhdistettuun sieluun omaa uskon Henkeään vakuudesti ja sinetiksi kuulumisesta Uuden eli Verriliiton jäseneneksi.

      Tuota Jumalan tekemä pelastustekoa Raamattu kutsuu uudestisyntymisen pesoksi.

      1. Kor. 12:13

      Meidät kaikki, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, on kastettu yhdeksi ruumiiksi. Yksi ja sama Henki on yhdistänyt meidät, kaikki me olemme saaneet juoda samaa Henkeä.

      • Anonyymi

        Kaste pelastaa-hörhö, olet juonut maljasta, josta Sana todistaa: Ja nainen oli puettu purppuraan ja helakanpunaan ja koristettu kullalla ja jalokivillä ja helmillä ja piti kädessään kultaista maljaa, joka oli täynnä kauhistuksia ja hänen haureutensa riettauksia.
        Ja hänen otsaansa oli kirjoitettu nimi, salaisuus: "Suuri Babylon, maan porttojen ja kauhistuksien äiti".
        Ja minä näin sen naisen olevan juovuksissa pyhien verestä ja Jeesuksen todistajain verestä; ja nähdessäni hänet minä suuresti ihmettelin.

        Mitään jumalalta saatua sinulla ei ole.


      • Anonyymi

        Määrittele "perisynti" ja miten se tarttuu jo vastasyntyneeseen ?

        Miksi suomalaiset uskovaiset uskovat olevansa jumalan valittuja kun jumala osoitti sanansa israeliiteille ja kun suomalaiset eivät ole juutalaisia tai kreikkalaisiakaan ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Määrittele "perisynti" ja miten se tarttuu jo vastasyntyneeseen ?

        Miksi suomalaiset uskovaiset uskovat olevansa jumalan valittuja kun jumala osoitti sanansa israeliiteille ja kun suomalaiset eivät ole juutalaisia tai kreikkalaisiakaan ?

        Jeesuksessa loppui perisynnin aika.
        Nyt Jeesuksen sovituksen jälkeen elämme eri aikakautta johon ei liity syyllisyys perisynnin takia.
        Lahkot opettavat asioista väärin.
        He ovat unohtaneet miksi Jeesus sanoi että hän on tullut vain Israelin kadonneiden lammasten tykö. He eivät tätä sanaa kykene perustelemaan sillä heidän oppinsa on siihen avuton.
        Samoin nämä:

        Luuk. 16:16 Laki ja profeetat olivat Johannekseen asti; siitä lähtien julistetaan Jumalan valtakuntaa, ja jokainen tunkeutuu sinne väkisin.

        Matt. 11:12 Mutta Johannes Kastajan päivistä tähän asti hyökätään taivasten valtakuntaa vastaan, ja hyökkääjät tempaavat sen itselleen.

        Yllämainittu lause kertoo että jopa Jeesuksen tuomarit joutuivat Uudenlaiseen aikakauteen jonka Kuningas Jeesus on nyt.

        Vaha liitto Israelin kanssa oli tehty Isän nimeen.
        Uusi Liitto on tehty Pojan nimeen.
        Kussakin liitossa rikkomukset kohdentuvat liiton päämieheen.

        25:40 Niin Kuningas vastaa ja sanoo heille: 'Totisesti minä sanon teille: kaikki, mitä olette tehneet yhdelle näistä minun vähimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle.

        Jeesus tuli ihmiseksi ja sovitti ihmismuodossa meidän syntimme jotta Hänen liitossaan me rikkoisimme vain ihmisiä vastaan, kuten häntäkin vastaan rikottiin kun Hän kuoli ihmisenä ristillä.
        Isä vaatii täydellisyyttä mutta Poika voi olla armollinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaste pelastaa-hörhö, olet juonut maljasta, josta Sana todistaa: Ja nainen oli puettu purppuraan ja helakanpunaan ja koristettu kullalla ja jalokivillä ja helmillä ja piti kädessään kultaista maljaa, joka oli täynnä kauhistuksia ja hänen haureutensa riettauksia.
        Ja hänen otsaansa oli kirjoitettu nimi, salaisuus: "Suuri Babylon, maan porttojen ja kauhistuksien äiti".
        Ja minä näin sen naisen olevan juovuksissa pyhien verestä ja Jeesuksen todistajain verestä; ja nähdessäni hänet minä suuresti ihmettelin.

        Mitään jumalalta saatua sinulla ei ole.

        Kasteessa alkuseurakunnan jäsenet, jotka olivat juutalaisia, pesivät Vanhan Liiton yltään ja ratifioivat siten itsensä Uuteen liittoon .
        Paavalia ei lähetetty kastamaan sillä hän oli pakanoiden apostoli.
        Kaikki uskonsunnat kastavat jäsenyyteensä eikä kirkkojen jäsenyys ole samaa kuin uusi liitto.
        Toki nyt voi olla tarpeen pestä harhaopit selästään ja nekin saippuaa säästämättä..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Määrittele "perisynti" ja miten se tarttuu jo vastasyntyneeseen ?

        Miksi suomalaiset uskovaiset uskovat olevansa jumalan valittuja kun jumala osoitti sanansa israeliiteille ja kun suomalaiset eivät ole juutalaisia tai kreikkalaisiakaan ?

        jos ei ny ymmärrä edes Jeesuksen sanoja:

        "mikä lihasta on syntynyt ON liha" Joh: 3: 6
        ja
        "älä ihmettele että teidän TÄYTYY syntyä uudesti, ylhäältä" Joh: 3: 7

        eiköhän ne helluntailaistenkin lapset synny "lihasta"
        milloin ne helluntailaisten lapset uudestisyntyy, kun eivät helluntailaisopin mukaan ainakaan kasteesta ??
        ja jos lapsi menehtyy, imeväisikäisenä, niin milloin se uudestisyntyminen tapahtuu tai on tapahtunut, jos elinpäivät katkee ennen ymmärryksen ikää ??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        jos ei ny ymmärrä edes Jeesuksen sanoja:

        "mikä lihasta on syntynyt ON liha" Joh: 3: 6
        ja
        "älä ihmettele että teidän TÄYTYY syntyä uudesti, ylhäältä" Joh: 3: 7

        eiköhän ne helluntailaistenkin lapset synny "lihasta"
        milloin ne helluntailaisten lapset uudestisyntyy, kun eivät helluntailaisopin mukaan ainakaan kasteesta ??
        ja jos lapsi menehtyy, imeväisikäisenä, niin milloin se uudestisyntyminen tapahtuu tai on tapahtunut, jos elinpäivät katkee ennen ymmärryksen ikää ??

        Saatana estää helluntailaisia viemästä lapsiaan oikeaa Kristilliseen kirkkoon kasteelle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saatana estää helluntailaisia viemästä lapsiaan oikeaa Kristilliseen kirkkoon kasteelle.

        Mormoonit uhkaa pienten lapsien vanhempien kuolemalla ja helvetillä jos he edes aikovat viedä lapsensa kastettaviksi Kristityiksi.
        Mormonin kirja, Moroni, luku-8


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kasteessa alkuseurakunnan jäsenet, jotka olivat juutalaisia, pesivät Vanhan Liiton yltään ja ratifioivat siten itsensä Uuteen liittoon .
        Paavalia ei lähetetty kastamaan sillä hän oli pakanoiden apostoli.
        Kaikki uskonsunnat kastavat jäsenyyteensä eikä kirkkojen jäsenyys ole samaa kuin uusi liitto.
        Toki nyt voi olla tarpeen pestä harhaopit selästään ja nekin saippuaa säästämättä..

        Missä saunassa tällainen liitonvaihto saippuoimalla sitten tapahtuu, että liittyykö siihen esivalmisteluna mahdollisesti vastalla itsensä ruoskimista sata asteisessa löylussä, vielä kupparin verenlasku ja pää edellä avantoon sukellus vai mitä ?


      • Anonyymi

        Ei pidä ottaa vaaleaa kuulasta kenenkään Eevan kädestä.
        Ei nykyisin missään enää kasva sitä hyvän ja pahan tiedon puuta.
        Kuoliko sukupuuttoon? Ei saanut siemeniään levitettyä?
        Olisiko ollut hyvä vaiko paha tieto sellainen, että universumi sai alkunsa alkuräjähdyksen 13,8 miljardia vuotta sitten?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei pidä ottaa vaaleaa kuulasta kenenkään Eevan kädestä.
        Ei nykyisin missään enää kasva sitä hyvän ja pahan tiedon puuta.
        Kuoliko sukupuuttoon? Ei saanut siemeniään levitettyä?
        Olisiko ollut hyvä vaiko paha tieto sellainen, että universumi sai alkunsa alkuräjähdyksen 13,8 miljardia vuotta sitten?

        Se se vasta uskoa vaatiikin, että uskoo alkuräjähdykseen!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Määrittele "perisynti" ja miten se tarttuu jo vastasyntyneeseen ?

        Miksi suomalaiset uskovaiset uskovat olevansa jumalan valittuja kun jumala osoitti sanansa israeliiteille ja kun suomalaiset eivät ole juutalaisia tai kreikkalaisiakaan ?

        Kysymäsi "perisyntioppi" ei vastaa Raamatun Sanaa.

        Aadamin lankeemuksen seurausten periminen ei ole syntiä.
        Me perimme Aadamin karkoitetun tilanteen syntyen tänne maan päälle.
        Ja tästä seuraa täysin eri oppi kuin se perisyntioppi jota lahkot viljelevät.

        Me emme voi millään keinolla tehdä hyvää joka kumoaisi kuolemisen ja vanhenemisemme tässä elämässä.
        Siksikin kun Aadamille ei sellaista keinoa edes tarjottu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaste pelastaa-hörhö, olet juonut maljasta, josta Sana todistaa: Ja nainen oli puettu purppuraan ja helakanpunaan ja koristettu kullalla ja jalokivillä ja helmillä ja piti kädessään kultaista maljaa, joka oli täynnä kauhistuksia ja hänen haureutensa riettauksia.
        Ja hänen otsaansa oli kirjoitettu nimi, salaisuus: "Suuri Babylon, maan porttojen ja kauhistuksien äiti".
        Ja minä näin sen naisen olevan juovuksissa pyhien verestä ja Jeesuksen todistajain verestä; ja nähdessäni hänet minä suuresti ihmettelin.

        Mitään jumalalta saatua sinulla ei ole.

        Kartta esiin missä on MESOPOTANIA se suuri Babylon Wikipedia MESOPOTANIA ( Arabiassa). Kuka Vainoo kristittyjä ! Kenellä on verta käsissä !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Määrittele "perisynti" ja miten se tarttuu jo vastasyntyneeseen ?

        Miksi suomalaiset uskovaiset uskovat olevansa jumalan valittuja kun jumala osoitti sanansa israeliiteille ja kun suomalaiset eivät ole juutalaisia tai kreikkalaisiakaan ?

        Koska Suomen kristityt on Jumalan omaisuutta .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kasteessa alkuseurakunnan jäsenet, jotka olivat juutalaisia, pesivät Vanhan Liiton yltään ja ratifioivat siten itsensä Uuteen liittoon .
        Paavalia ei lähetetty kastamaan sillä hän oli pakanoiden apostoli.
        Kaikki uskonsunnat kastavat jäsenyyteensä eikä kirkkojen jäsenyys ole samaa kuin uusi liitto.
        Toki nyt voi olla tarpeen pestä harhaopit selästään ja nekin saippuaa säästämättä..

        Paavali hebreaksi Saul latinaksi Paul kyllä todella lähti kertomaan kansoille Evankeliumia ja kansat kastettiin eikä he enää olleet pakanoita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        jos ei ny ymmärrä edes Jeesuksen sanoja:

        "mikä lihasta on syntynyt ON liha" Joh: 3: 6
        ja
        "älä ihmettele että teidän TÄYTYY syntyä uudesti, ylhäältä" Joh: 3: 7

        eiköhän ne helluntailaistenkin lapset synny "lihasta"
        milloin ne helluntailaisten lapset uudestisyntyy, kun eivät helluntailaisopin mukaan ainakaan kasteesta ??
        ja jos lapsi menehtyy, imeväisikäisenä, niin milloin se uudestisyntyminen tapahtuu tai on tapahtunut, jos elinpäivät katkee ennen ymmärryksen ikää ??

        No ennen ymmärrysikää ne ei sitten ymmärtänyt . Peite.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saatana estää helluntailaisia viemästä lapsiaan oikeaa Kristilliseen kirkkoon kasteelle.

        Jahvejehova se on budhan hengessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mormoonit uhkaa pienten lapsien vanhempien kuolemalla ja helvetillä jos he edes aikovat viedä lapsensa kastettaviksi Kristityiksi.
        Mormonin kirja, Moroni, luku-8

        Morocco .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missä saunassa tällainen liitonvaihto saippuoimalla sitten tapahtuu, että liittyykö siihen esivalmisteluna mahdollisesti vastalla itsensä ruoskimista sata asteisessa löylussä, vielä kupparin verenlasku ja pää edellä avantoon sukellus vai mitä ?

        Kipparit on muuten myrkyttönyt välineillään suuren määrän verenmyrkytykseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei pidä ottaa vaaleaa kuulasta kenenkään Eevan kädestä.
        Ei nykyisin missään enää kasva sitä hyvän ja pahan tiedon puuta.
        Kuoliko sukupuuttoon? Ei saanut siemeniään levitettyä?
        Olisiko ollut hyvä vaiko paha tieto sellainen, että universumi sai alkunsa alkuräjähdyksen 13,8 miljardia vuotta sitten?

        Se kun ensin kaikki oli hyvää ja puhdasta yhtä äkkiä ei ollutkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se se vasta uskoa vaatiikin, että uskoo alkuräjähdykseen!

        Alku aine räjähdys YouTube LA PALMA 🌋🌋🌋


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se se vasta uskoa vaatiikin, että uskoo alkuräjähdykseen!

        Ei se ole uskon asia vaan vielä tieteellinen teoria ja hypoteesi jonka tutkimus jatkuu ja kehittyy.


    • Anonyymi

      Meidän pitää pelastua kaikilta harhaopeilta olipa ne uskonnolisia tai sekulaareja.

      Se on pelastumista kun saa ymmärrystä pysyä poissa niistä virheistä joita "harhaopit" meissä muuten vaikuttavat.

      • Anonyymi

        Helluntailaisissa hurmoslahkoissa saatana antaa maistaa omia voimiaan, kaataa ihmisen maahan ja pistää ihmisen sekavaksi mieleltään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helluntailaisissa hurmoslahkoissa saatana antaa maistaa omia voimiaan, kaataa ihmisen maahan ja pistää ihmisen sekavaksi mieleltään.

        Ensinnäkään usko ja uskoontulo ei tee ketään sekavaksi.Päinvastoin.Luulen, että ne hölmöydet tehdään, kun vedetään pää täyteen viinaa ja sun muuta.Jeesus haluaa pelastaa ihmisen ja antaa hänelle yltäkylläisen elämän.Kokeile!Itse en ole helluntalainen, vaikka uskoontulon alkuaikoina kävin siellä vuosia.Esim. Ylivainion aikoina Jumala vaan toimi niin väkevästi, että ihmiset kaatuivat.Paavali vainosi uskovia.Jumalan täytyi tehdä hänestä hetkeksi sokea, että hän tajuaisi, mitä oli tekemässä ja löytäisi pelastuksen.Elävä Jumala näytti hänelle oikean tien.Sama, Elävä Jumala haluaa antaa sinulle iankaikkisen elämän, lahjaksi.Toivon ja rukoilen sinulle kaikkea hyvää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helluntailaisissa hurmoslahkoissa saatana antaa maistaa omia voimiaan, kaataa ihmisen maahan ja pistää ihmisen sekavaksi mieleltään.

        Raamatussa kaikki jotka kerrotaan kaatuneen olivat Jumalan vastustajia!
        Ehkä tietämättään nytkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helluntailaisissa hurmoslahkoissa saatana antaa maistaa omia voimiaan, kaataa ihmisen maahan ja pistää ihmisen sekavaksi mieleltään.

        Kyllä irstauden henki ja kovia varastamaan väärentää. YouTube Astanta kundalin


    • Anonyymi

      Asia on tehty todella yksinkertaiseksi, kuten aiemmin totesin.Vain Jeesuksen ristin sovitustyö ja sen vastaanottaminen pelastaa- Jeesuksen seuraaminen. Ei auta, vaikka olisi lapsena kastettu, kuuluisi mihin tahansa seurakuntaan.Jos ei ole nimi elämän kirjassa ja ei ole uudestisyntynyt ylhäältä, ei pelastu.Tämä on Jumalan säätämä totuus ja jokainen, halusi tai ei, joutuu asian kohtaamaan.Jeesus haluaa tarjota elämän.Mitä siinä menetät?No, ravintolaillat, krapulat, perheongelmat, jne. Onko suuri "vahinko" nämä menettää?On hyvä miettiä, kuinka paljon ihmisiä kärsii esim.alkoholiongelmien takia perheissä.Tilastoista voimme lukea, kuinka paljon avioeroja on tullut.Pettämisiä,väkivaltaa, särkyneitä lapsia, miehiä, vaimoja.Synti turmelee koko ihmiselämän.Olen itse kohdannut valtavan määrän täysin hajalla olevia ihmisiä.Tämäkö on sitä onnea?Kaikkein kauheinta on kuitenkin tulossa.Kun elämä täällä päättyy, niin meiltä kysytään vain yhtä asiaa: onko meillä Jeesuksen antamat valkoiset vaatteet.Ymmärrän ihmistä, joka vastustaa hengellisiä asioita.Itsekin olin sellainen aikanaan, ennenkuin Jumala ilmestyi väkevästi elämääni ja pysäytti.Käänsi koko elämän suunnan.Pyydä Jumalalta, että pelasta minut.Tai ilmesty elämääni.Se on rukous, jota Jeesus on odottanut koko sinun elämäsi.Hän haluaa sinut pelastaa ja antaa ikuisen onnen, joka ei lopu koskaan.Hän tekee tänä päivänä yhtä voimallisia tekoja kuin aikoinaan ollessaan maan päällä.Kun näyssäni(josta kirjoitin aikaisemmin) näin Jeesuksen, niin voin vakuuttaa, että majesteetillisempaa ja suurempaa valtaa ja voimaa ei löydy mistään.Hän on Kuningas ja Herrain Herra!Muista, että olitpa hengellisiä asioita vastaan tai niiden puolella, että Jeesus rakastaa sinua aivan loputtomasti!Oli se vaan valtavaa, että aikoinani sain liittyä Jeesuksen omiin.Siellä oman kodin wc ssä annoin elämäni Jeesukselle ja sain syntini anteeksi.Ei minusta synnitöntä tullut.Saan kuitenkin jatkuvasti luottaa Jeesuksen ristin työn antamaan anteeksiantoon.No, tässäpä pähkäiltävää.Joka tapauksessa:Kaikille oikein mukavaa päivää!

    • Anonyymi

      Herran omat. Kyriekee=Kirkko Suomeksi. Kristuksen ruumis.
      Tarkoittaa kasteessa Krituksen ruumiiseen liitettyjen joukkoa.

      13 Meidät kaikki, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, on kastettu yhdeksi ruumiiksi. Yksi ja sama Henki on yhdistänyt meidät, kaikki me olemme saaneet juoda samaa Henkeä.

      13 Sillä me olemme myös yhdessä Hengessä kaikki yhdeksi ruumiiksi kastetut, sekä Juudalaiset että Grekiläiset, sekä orjat että vapaat, ja kaikki me olemme yhteen Henkeen juotetut.
      Biblia 1776

      • Anonyymi

        Itseasiassa Kristuksen ruumis eglesias kirkko eli erilleen kutsuttujen hengellinen seurakunta sisältää opin pelastuksesta uskon kautta Jeesukseen ja väärät Jeesukset.


    • Anonyymi

      Raamatun mukaan Jumala pelastaa ihmisen kasteessa pesemällä ihmisen synnistä ja antamalla ihmiselle uskon Hengen lahjan.
      Jumala siirtää ihmisen kasteessa tästä maailmasta Jeesuksen opetuslapseksi Kristuksen ruumiin jäseneksi.
      Sitä prosessia kutsutaan uudestisyntymiseksi vedestä ja Hengestä Jumalan tekona.

      • Anonyymi

        1. Piet. 3:21

        Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus,


    • Anonyymi

      Herran omat. Kyriekee=Kirkko Suomeksi. Kristuksen ruumis.
      Tarkoittaa kasteessa Krituksen ruumiiseen liitettyjen joukkoa.

      " Meidät kaikki, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, on kastettu yhdeksi ruumiiksi. Yksi ja sama Henki on yhdistänyt meidät, kaikki me olemme saaneet juoda samaa Henkeä."

      "Sillä me olemme myös yhdessä Hengessä kaikki yhdeksi ruumiiksi kastetut, sekä Juudalaiset että Grekiläiset, sekä orjat että vapaat, ja kaikki me olemme yhteen Henkeen juotetut."
      Biblia 1776

      Raamatun mukaan Jumala pelastaa ihmisen kasteessa pesemällä ihmisen synnistä ja antamalla ihmiselle uskon Hengen lahjan.
      Jumala siirtää ihmisen kasteessa tästä maailmasta Jeesuksen opetuslapseksi Kristuksen ruumiin jäseneksi.
      Sitä prosessia kutsutaan uudestisyntymiseksi vedestä ja Hengestä Jumalan tekona.

      1. Piet. 3:21

      Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus,

      • Anonyymi

        "lupauksen voima" > k a s t e.

        ei mitkään ihmisen ratkaisut, vaan Jumalan ratkaisu, jossa annetaan kunnia AINOASTAAN Jumalalle, ei ihmiselle, eikä Jumala kunniaansa "toiselle anna":

        "Kuka muu, kuin MINÄ Herra ! EI ole muuta Jumalaa kuin minä. MINÄ olen vanhurskas
        pelastaja , EI ole KETÄÄN muuta"
        Jes: 45: 21

        helluntailaisuudessa HE , tekevät ratkaisun, vaikka raamattu sanoo:
        "Minä Herra, se on minun nimeni, minä EN anna kunniaani toiselle"
        Jes: 42: 8
        "kunniaani toiselle", helluntailaiset vaan ottaa kunnian ja pelastuksen OMANA tekona, vaikka raamatun Jumala sanoo : "MINÄ olen vanhurskas pelastaja" !!


      • Anonyymi

        Ei siellä raamatussa sanota mitään sanasta, mitä jumala olisi osoittanut suomalaisille pyöreäpäisille ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei siellä raamatussa sanota mitään sanasta, mitä jumala olisi osoittanut suomalaisille pyöreäpäisille ?

        Suomalaiset, kuten muutkin tarvitsevat pelastusta.Jokainen ihminen on vailla Jumalan kirkkautta, ilman Jeesuksen ristintyön vastaanottamista.Me suomalaiset tarvitsemme parannuksen tekoa ja sanomaa pelastuksesta, yhä uudelleen.Voi olla, että Jumala joutuu laittamaan meidän kansan ahdinkoihin, koska evankeliumi ei ole kelvannut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomalaiset, kuten muutkin tarvitsevat pelastusta.Jokainen ihminen on vailla Jumalan kirkkautta, ilman Jeesuksen ristintyön vastaanottamista.Me suomalaiset tarvitsemme parannuksen tekoa ja sanomaa pelastuksesta, yhä uudelleen.Voi olla, että Jumala joutuu laittamaan meidän kansan ahdinkoihin, koska evankeliumi ei ole kelvannut.

        Mites me uskonnottomat jotka pärjää elämässä ja kuolemassa ihan hyvin ilman "pelastusta ?"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mites me uskonnottomat jotka pärjää elämässä ja kuolemassa ihan hyvin ilman "pelastusta ?"

        Totuus tulee ilmi, kun tämä maallinen elämä päättyy.Toivon ja rukoilen, ettei kenenkään tarvitsisi lähteä täältä ilman Jeesuksen vaikuttamaa uskoa ja pelastusta.Tämä maallinen keho muuttuu mullaksi, mutta se minkä koet olevasi sinä, ei kuole.Se joko pelastuu tai joutuu kadotukseen.Ei uskoon tullakaan sen vuoksi, että pärjää tässä elämässä.Moni on rikas, mutta oikeasti ei omista yhtään mitään.Sitten kun pelastuu, omistaa kaiken:omistaa iankaikkisen elämän Jeesuksen luona.Siellä ei ole mitään pahaa:ei sairauksia, kipuja, sielunvihollista,ei itkua. Siellä saa elää jatkuvassa Jumalyhteydessä ja valtavassa onnessa.Kun pelastuu, niin tajuaa, ettei tämä maallinen mammona ole mitään.Rahaa toki tarvitaan, mutta sen kerääminen ei ole enää elämän tarkoitus.Kun meillä on elatus ja vaatteet ja täällä Suomessa koti, niin se riittää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totuus tulee ilmi, kun tämä maallinen elämä päättyy.Toivon ja rukoilen, ettei kenenkään tarvitsisi lähteä täältä ilman Jeesuksen vaikuttamaa uskoa ja pelastusta.Tämä maallinen keho muuttuu mullaksi, mutta se minkä koet olevasi sinä, ei kuole.Se joko pelastuu tai joutuu kadotukseen.Ei uskoon tullakaan sen vuoksi, että pärjää tässä elämässä.Moni on rikas, mutta oikeasti ei omista yhtään mitään.Sitten kun pelastuu, omistaa kaiken:omistaa iankaikkisen elämän Jeesuksen luona.Siellä ei ole mitään pahaa:ei sairauksia, kipuja, sielunvihollista,ei itkua. Siellä saa elää jatkuvassa Jumalyhteydessä ja valtavassa onnessa.Kun pelastuu, niin tajuaa, ettei tämä maallinen mammona ole mitään.Rahaa toki tarvitaan, mutta sen kerääminen ei ole enää elämän tarkoitus.Kun meillä on elatus ja vaatteet ja täällä Suomessa koti, niin se riittää.

        Oletko kuullut sanaa kastetun ja vielä "uudestisyntyneenkin" uskovaisen pelastuksesta, järkiinsätulosta ?
        Järkiinsätulossa jättää uskovainen uskomisen taakseen ja alkaa elämään reaalista elämää ilman satuolentoja ja ymmärtää sen myös päättyvän kuolemaan, elämänsä siis.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko kuullut sanaa kastetun ja vielä "uudestisyntyneenkin" uskovaisen pelastuksesta, järkiinsätulosta ?
        Järkiinsätulossa jättää uskovainen uskomisen taakseen ja alkaa elämään reaalista elämää ilman satuolentoja ja ymmärtää sen myös päättyvän kuolemaan, elämänsä siis.

        Olen omasta mielestäni kyllä aika terävä kaveri ja elän elämääni täysillä.Siitä olen kyllä varmasti eri mieltä, että elämä päättyy kuolemaan.Se jatkuu vuorenvarmasti.Mutta missä kukainenkin sen viettää, niin riippuu suhteesta Jeesukseen täällä maan päällä.Sanon sinulle, että kokeile.Rukoile, että Jeesus jos sinä olet olemassa, niin tule elämääni.Mieti, jos kuitenkin olen oikeassa.Mitä siinä menetät?Päinvastoin.Voit saada iankaikkisen elämän valtavan suuressa onnessa!Toivon sinulle joka tapauksessa kaikkea hyvää elämääsi!Etsikää, niin te löydätte ja kolkuttakaa, niin teille avataan!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen omasta mielestäni kyllä aika terävä kaveri ja elän elämääni täysillä.Siitä olen kyllä varmasti eri mieltä, että elämä päättyy kuolemaan.Se jatkuu vuorenvarmasti.Mutta missä kukainenkin sen viettää, niin riippuu suhteesta Jeesukseen täällä maan päällä.Sanon sinulle, että kokeile.Rukoile, että Jeesus jos sinä olet olemassa, niin tule elämääni.Mieti, jos kuitenkin olen oikeassa.Mitä siinä menetät?Päinvastoin.Voit saada iankaikkisen elämän valtavan suuressa onnessa!Toivon sinulle joka tapauksessa kaikkea hyvää elämääsi!Etsikää, niin te löydätte ja kolkuttakaa, niin teille avataan!

        Vastaatko sinä siitä, jos saat jutuillasi jonkun heikolla psyykellä varustetun ihmisen täysin sekopäiseksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko kuullut sanaa kastetun ja vielä "uudestisyntyneenkin" uskovaisen pelastuksesta, järkiinsätulosta ?
        Järkiinsätulossa jättää uskovainen uskomisen taakseen ja alkaa elämään reaalista elämää ilman satuolentoja ja ymmärtää sen myös päättyvän kuolemaan, elämänsä siis.

        Toiveajattelua että ihmisen sielu katoaisi jonnekin jos on pojan uskossa.


    • Anonyymi

      Jeesus käski kastaa kaikki tähän maailmaan syntyvät ihmiset itsellleen Jumalan valtakuntaan heti lapsina, jotta he kasteessa uudestisyntyisivät vedestä ja Hengestä.

      Room. 9:8

      "Tämä tarkoittaa, etteivät Jumalan lapsia ole luonnolliset jälkeläiset vaan että jälkeläisiksi luetaan lupauksen voimasta syntyneet lapset".

      Kaikki syntyy tähän maailmaa. Ei kukaan synny valmiiksi uudestisyntyneenä Jumalan valtakunnan puolelle.

      Kristityt on luovuttannu lapsensa kasteessa Jeesukselle jo 2000 vuotta ja tekevät edelleen niin aina Jeesuksen paluuseen asti.

    • Anonyymi

      You tubessa on tarjolla Niilo Ylivainion saarnoja ja puheita.Mielestäni hän kertoo selkeästi pelastuksen tien ja paljon muuta.Sinä, joka etsit Herraa tai muuten haluat lisää tietoa, niin alappa kuuntelemaan Niilon saarnoja.Niilo lähti kotiin jo 1980 luvun alkupuolella, mutta Jumala oli antanut hänelle paljon ja hän jakaa sitä vielä tänäkin päivänä.Paljon ihmisiä löysi Jeesuksen, paljon sairaita parani ja paljon muuta tapahtui.Itseäni harmittaa, että en päässyt Niilo veljeä kuuntelemaan paikan päälle.Kaikella on oma aikansa ja Jumala oli suunnitellut minulle oman tieni löytää pelastus.

      • Anonyymi

        Niilo Ylivainiolla oli häpeällinen loppu.
        Vastaava kuin Koivistolla (nokialaiset)


      • Anonyymi

        Valitettavasti hallelujabudha on eksytys.


    • Anonyymi

      Joulupukilta tietenkin. Lahjoihin voi hukkua muuten.

    • Anonyymi

      On ollut hyvä ja yltäkylläinen elämä.Tosin ei joulupukilta saatua, vaan Jeesus on pitänyt minut tiellä ja auttanut.En voi valittaa.Jos valitan, teen sen turhasta.Sopii kokeilla tätä tietä!

    • Anonyymi

      > Mistä meidän pitää pelastua?

      Tuomiolta. Raamatun mukaan synnin palkka on kuolema.Syntinen voi pelastua tuosta, ottamalla vastaan Jeesuksen julistaman syntien anteeksiannon. Mutta, ei siinä vielä kaikki, ikuinen elämä on luvattu vain vanhurskaille. Joten, jos haluaa taksiain lämään, pitäisi tulla vanhurskaaksi.

      http://www.kolumbus.fi/r.berg/Vanhurskaat.html

      • Anonyymi

        Harhaoppi taas omavanhurskaus ulkokultaisuus . Menkääs maksamaan niitä varastettuja ruokia takaisin ja vaatteita .


    • Anonyymi

      Ihminen on saanut armon. Armo merkitsee synninpalkasta vapautumista. Synnin palkka on kuolema ja ihmisen ero kaiken olemassaolon tarkoituksesta. Kristillisessä näkökannassa ihminen jatkaa olemassaoloaan fyysisen kuolemankin jälkeenkin. On niitä, jotka ottivat vastaan sen sanoman, jonka Jeesus toi ja niitä ketkä eivät.
      Armoa kehotetaan olemaan käyttämättä väärin. Ja ihmisiä kilvoittelemaan loppuun asti.

      • Anonyymi

        No kilvoitellaanpa hieman lopusta.

        Kun pitäisi tällä jumalan luomalla miehellä olla se lerpun nahka leikattuna pois, että olisi jumalalle kelvollinen fyysisen kuoleman jälkeiseen ikuiseen elämään.

        Miten on, että monellako on ?


      • Anonyymi

        Kun ihminen on Kristittyjen kasteessa Jumalan tekkona liitetty Kristuksen ikusesti elävään ruumiiseen (Kyriekee,Kirkkko Suomeksi) niin hänellä on ikuinen elämä Kristuksessa Jeesuksessa.
        Se tarkoittaa pelastusta.

        1. Kor. 12:13

        Meidät kaikki, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, on kastettu yhdeksi ruumiiksi. Yksi ja sama Henki on yhdistänyt meidät, kaikki me olemme saaneet juoda samaa Henkeä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun ihminen on Kristittyjen kasteessa Jumalan tekkona liitetty Kristuksen ikusesti elävään ruumiiseen (Kyriekee,Kirkkko Suomeksi) niin hänellä on ikuinen elämä Kristuksessa Jeesuksessa.
        Se tarkoittaa pelastusta.

        1. Kor. 12:13

        Meidät kaikki, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, on kastettu yhdeksi ruumiiksi. Yksi ja sama Henki on yhdistänyt meidät, kaikki me olemme saaneet juoda samaa Henkeä.

        Herran omat=Kristukseen kastetut muodostaa Herran omat, Kristuksen ruumiin.

        Kristukseen kastamaton pakana on pelastuksen ulkopuolella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Herran omat=Kristukseen kastetut muodostaa Herran omat, Kristuksen ruumiin.

        Kristukseen kastamaton pakana on pelastuksen ulkopuolella.

        Jumalan sana on totuus.

        1. Piet. 3:21

        Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Herran omat=Kristukseen kastetut muodostaa Herran omat, Kristuksen ruumiin.

        Kristukseen kastamaton pakana on pelastuksen ulkopuolella.

        Et ole kyennyt kieltämään herrasi olevan saatana ja perkele. Kuulut Suomen tunnustukselliseen luterilaiseen kirkkoon eli väitteittesi mukaan herran omiin, jotka seuraavat herraansa, josta ovat syntyneet eli 'kastetta' ja vettä. Vedestä olette nousseet vainoamaan Jeesuksen omia. Olet varkaita ja ryöväreitä ja raateliva susia.
        Pystyt valehtelmaan päin silmiä, mutta et kykene kieltämään herraasi saatanaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No kilvoitellaanpa hieman lopusta.

        Kun pitäisi tällä jumalan luomalla miehellä olla se lerpun nahka leikattuna pois, että olisi jumalalle kelvollinen fyysisen kuoleman jälkeiseen ikuiseen elämään.

        Miten on, että monellako on ?

        Kelpaamme ilman mitään omia tekoja, kunhan otamme vastaan pelastuksen, jonka Jeesus tarjoaa.Jos Jeesus asuu sydämessämme ja olemme saaneet syntimme anteeksi, pelastumme.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Herran omat=Kristukseen kastetut muodostaa Herran omat, Kristuksen ruumiin.

        Kristukseen kastamaton pakana on pelastuksen ulkopuolella.

        No just...
        Mutta miten on sen miehen lerpun nahan kanssa ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kelpaamme ilman mitään omia tekoja, kunhan otamme vastaan pelastuksen, jonka Jeesus tarjoaa.Jos Jeesus asuu sydämessämme ja olemme saaneet syntimme anteeksi, pelastumme.

        No mutta ?
        Et vastannut hyvin yksinkertaiseen kysymykseen vaan siirsit maalia ja aloit julistamaan.
        Teidän pelastuksessa on myös näitä fyysisiä jumalan vaatimuksia niin miten ne voi omalla päätöksellä väistää ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No kilvoitellaanpa hieman lopusta.

        Kun pitäisi tällä jumalan luomalla miehellä olla se lerpun nahka leikattuna pois, että olisi jumalalle kelvollinen fyysisen kuoleman jälkeiseen ikuiseen elämään.

        Miten on, että monellako on ?

        Jeesuksessa ei nyt mitenkään vaikuta se oletko ympärileikattu vai leikkaamaton vaan Usko Jeesukseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumalan sana on totuus.

        1. Piet. 3:21

        Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus.

        Jeesuksen omia raiskataan vainotaan ja sitten uskontolahkoissa me vain ryhmät vielä kiroaa syyttää laittaa saatanalle kiitos rakkaus tosiaan näkyy tekoina joten teissä ei rakkautta ole. Vihaaminen ei ole rakkautta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et ole kyennyt kieltämään herrasi olevan saatana ja perkele. Kuulut Suomen tunnustukselliseen luterilaiseen kirkkoon eli väitteittesi mukaan herran omiin, jotka seuraavat herraansa, josta ovat syntyneet eli 'kastetta' ja vettä. Vedestä olette nousseet vainoamaan Jeesuksen omia. Olet varkaita ja ryöväreitä ja raateliva susia.
        Pystyt valehtelmaan päin silmiä, mutta et kykene kieltämään herraasi saatanaa.

        No niin rakkaudettomuus nousi sieltä sitten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesuksessa ei nyt mitenkään vaikuta se oletko ympärileikattu vai leikkaamaton vaan Usko Jeesukseen.

        No mutta kun siellä raamatussa sanotaan, että eipä ole lerppunahkaisilla miehillä asiaa paratiissiin.
        Miten syntinen voi valita pelastuksensa tieltä epämukavat vaatimukset pois ?
        Jumalan ilmoittamasta virheettömästä sanasta.


    • Anonyymi

      Raamatun mukaan kukaan ei synny suoraan Jumalan valtakuntaan.

      Kastaa ne lapset pitää.

      Room. 9:8

      Tämä tarkoittaa, etteivät Jumalan lapsia ole luonnolliset jälkeläiset vaan että jälkeläisiksi luetaan lupauksen voimasta syntyneet lapset.

      • Anonyymi

        Oppisi, jota veivaat palstalla, on suoraan Suomen tunnustuksellisen luterilaisen kirkon sivuilta. Miksi et laita linkkiä kirkkoosi?
        "Pienet lapset on kastettava, koska hekin tarvitsevat pelastusta. Luonnollisen syntymänsä tähden ihminen on perisynnin alainen, joten lapsiakin koskee Raamatun sana: ”Lihasta syntynyt on liha.” (Joh. 3:6) Heitä koskee myös kaste- ja lähetyskäsky: ”Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettamalla heidät pitämään kaiken, minkä olen käskenyt teidän pitää.” (Matt. 28:19,20) Jumala on voimallinen herättämään uskon myös pienissä lapsissa ja antamaan heillekin Pyhän Hengen."


    • Ihminen on alempien viettiensä vietävissä, himot sun muut.
      Niin ei kuitenkaan tarvitse olla , niiden yli voi päästä ja siitä Jeesus kertoo lisää 👍

    • Anonyymi

      Jeesus puhuu kaiken aikaa parannuksen teosta ja hänen seuraamisestaan..Ajattelenpa itseäni.Ennen Jeesuksen tuloa sydämeeni, inhosin kaikkea hengellistä.Vastustin oikeasti kaikella voimallani.Vasta kun minulle näytettiin ja vedettiin pelastukseen, tajusin, että tämä on oikea tie.Minut oli kastettu lapsena.En varmasti olisi sen kautta pelastunut.Jos olisin, niin miksi inhosin hengellisiä asioita ja varsinkaan Jeesuksen nimeä en voinut sietää.Se oli Jumalan teko, että Hän avasi minulle elämän tien.Hän teki kaiken työn, minä potkin vastaan.Rakkaudessaan Hän laittoi minut tiukalle ja opasti pientä lastaan kädestä pitäen.Ilman Jeesuksen vaikutusta, jatkaisin edelleen vanhalla, tuhon tiellä, vaikka kuinka olisin lapsena kastettu.Joka ei synny uudesti ylhäältä, ei voi nähdä taivasten valtakuntaa.Jeesuksen sovitustyön vastaanottaminen ja päätös antaa elämänsä Hänelle, on ainoa tie pelastua!Se on punainen lanka läpi Raamatun.Mitä ryöväri teki ristillä Jeesuksen kanssa? Pyysi muistamaan ja pelastui.Yhtäkään syntiä emme saa omin teoin sovitettua.Ainoastaan tuo VALTAVA JUMALAN RAKKAUS,JEESUKSEN RISTINSOVITUS riittää sovittamaan synnit.Ihmisen tarvitsee vain vastaanottaa tuo armo.Jumala teki asian yksinkertaiseksi, että kaikilla olisi mahdollisuus pelastua!Tämä on ollut hyvä tie.Aina saa turvautua armoon ja pyytää johdatusta elämään.Ja sitä olen toden totta saanut.Suosittelen kaikille ELÄVÄN JUMALAN KOHTAAMISTA!

      • Anonyymi

        Ei ne helluntailaisten lahkoissa ihmisiä nurin viskovat henget ole mitään Jumalan kohtaamista. Eksytystä ne ovat.

        Luuk. 17:23

        Teille sanotaan silloin: 'Hän on tuolla', ja: 'Hän on täällä', mutta älkää lähtekö minnekään, älkää juosko perässä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ne helluntailaisten lahkoissa ihmisiä nurin viskovat henget ole mitään Jumalan kohtaamista. Eksytystä ne ovat.

        Luuk. 17:23

        Teille sanotaan silloin: 'Hän on tuolla', ja: 'Hän on täällä', mutta älkää lähtekö minnekään, älkää juosko perässä.

        Tutkikaa kaikki henget


    • Anonyymi

      Kääntyminen eli parannus, kreikaksi "metanoia" tarkoittaa mielenmuutosta eli oman syntisyyden tunnustamista.
      "Syntinen olin jo syntyessäni, synnin alle siinnyt äitini kohtuun."

      Johannes kastoi vain ne jotka tekivät sen "parannuksen" eli tunnustivat syntisyytensä.

      Fariseukset olivat aikansa helluntailaisia, he eivät tehneet sitä "parannusta" eli eivät tunnustaneet syntisyyttään, eikä Johannes kastanut heitä.
      Fariseukset luottivat omaan uskoonsa ja hyvään vaellukseensa autuuden perustana.

      Johannes lähetti fariseukset synneissään takaisin koteihinsa ja lahkokellareihinsa.

      • Anonyymi

        Kristillinen kaste on syntisten kaste, jossa ihminen kastetaan syntien pesemiseksi ja Pyhän Hengen lahjan saamiseksi eli liitetään Kristuksen sovintoveren, kuoleman ja ylösnousemuksen osallisuuteen.

        Ei ihminen omilla hyvillä teoillaan tule miksikään kastekelpoiseksi, kuten hellareiden harhaopit on rakennettu ihmisten omien tekojen varaan.

        Raamatun mukaan jokainen kastettava on syntinen ja siksi kaste on olemassakin, syntien anteeksisaamiseksi ja pyhän uskon Hengen lahjan saamiseksi.

        Ei ihmisellä voi olla Hengen uskoa, ellei ole sitä Pyhää Henkeä kasteessa lahjaksi saanut.

        Meillä on sama uskon Henki, siksi me uskomme...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kristillinen kaste on syntisten kaste, jossa ihminen kastetaan syntien pesemiseksi ja Pyhän Hengen lahjan saamiseksi eli liitetään Kristuksen sovintoveren, kuoleman ja ylösnousemuksen osallisuuteen.

        Ei ihminen omilla hyvillä teoillaan tule miksikään kastekelpoiseksi, kuten hellareiden harhaopit on rakennettu ihmisten omien tekojen varaan.

        Raamatun mukaan jokainen kastettava on syntinen ja siksi kaste on olemassakin, syntien anteeksisaamiseksi ja pyhän uskon Hengen lahjan saamiseksi.

        Ei ihmisellä voi olla Hengen uskoa, ellei ole sitä Pyhää Henkeä kasteessa lahjaksi saanut.

        Meillä on sama uskon Henki, siksi me uskomme...

        Laita suoraan linkki kirkkosi, Suomen tunustuksellinen luterilainen kirkko, sivuillẹ!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kristillinen kaste on syntisten kaste, jossa ihminen kastetaan syntien pesemiseksi ja Pyhän Hengen lahjan saamiseksi eli liitetään Kristuksen sovintoveren, kuoleman ja ylösnousemuksen osallisuuteen.

        Ei ihminen omilla hyvillä teoillaan tule miksikään kastekelpoiseksi, kuten hellareiden harhaopit on rakennettu ihmisten omien tekojen varaan.

        Raamatun mukaan jokainen kastettava on syntinen ja siksi kaste on olemassakin, syntien anteeksisaamiseksi ja pyhän uskon Hengen lahjan saamiseksi.

        Ei ihmisellä voi olla Hengen uskoa, ellei ole sitä Pyhää Henkeä kasteessa lahjaksi saanut.

        Meillä on sama uskon Henki, siksi me uskomme...

        Ei sille murhamiehelle sanottu, ei mitään kiirettä tule sitten tänne Littoisten järvelle kastettavaksi kun ensin jäät lähtee järvestä ja vesi lämpenee.

        Sovitus ei tullut kenenkään osaksi henkilökohtaisesti automaattisesti Golgatan tapahtumissa.

        Ristin sovitus tapahtuu Kristillisessä kasteessa kun Jumala pesee synnit pois,
        eli sovittaa syntisen ihmisen itsensä kanssa Kristuksen sovintoveren tähden.

        Paavalia pyydettiin oikein huutamaan Jumalaa pesemään raskaat synnit pois kasteessa Kristuksen sovintoveren tähden.

        Ap. t. 22:16

        Älä vitkastele. Huuda avuksi hänen nimeään, nouse ja anna kastaa itsesi, anna pestä syntisi pois.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei sille murhamiehelle sanottu, ei mitään kiirettä tule sitten tänne Littoisten järvelle kastettavaksi kun ensin jäät lähtee järvestä ja vesi lämpenee.

        Sovitus ei tullut kenenkään osaksi henkilökohtaisesti automaattisesti Golgatan tapahtumissa.

        Ristin sovitus tapahtuu Kristillisessä kasteessa kun Jumala pesee synnit pois,
        eli sovittaa syntisen ihmisen itsensä kanssa Kristuksen sovintoveren tähden.

        Paavalia pyydettiin oikein huutamaan Jumalaa pesemään raskaat synnit pois kasteessa Kristuksen sovintoveren tähden.

        Ap. t. 22:16

        Älä vitkastele. Huuda avuksi hänen nimeään, nouse ja anna kastaa itsesi, anna pestä syntisi pois.

        Kasteella on aina kova kiire, koska kyse on sielun pelastuksesta. Ei vasta jäiden lähdettyä järvestä.

        Ap. t. 16:33

        HETI PAIKALLA KESKELLÄ YÖTÄ vanginvartija otti heidät hoiviinsa ja pesi ruoskaniskujen haavat JA HÄNET JA HÄNEN PERHEKUNTANSA KASTETTIIN HETI.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kasteella on aina kova kiire, koska kyse on sielun pelastuksesta. Ei vasta jäiden lähdettyä järvestä.

        Ap. t. 16:33

        HETI PAIKALLA KESKELLÄ YÖTÄ vanginvartija otti heidät hoiviinsa ja pesi ruoskaniskujen haavat JA HÄNET JA HÄNEN PERHEKUNTANSA KASTETTIIN HETI.

        Et voi etkä kykene kieltämään herraasi perkelettä. Alat vain repiä lisää valheita kirkkosi sivuilta, mutta et ole koskaan kyennyt kieltämään, että olet omistanut elämäsi perkeleelle ja hän on isäntäsi.
        Katsotaan seuraava konmmettisi!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei sille murhamiehelle sanottu, ei mitään kiirettä tule sitten tänne Littoisten järvelle kastettavaksi kun ensin jäät lähtee järvestä ja vesi lämpenee.

        Sovitus ei tullut kenenkään osaksi henkilökohtaisesti automaattisesti Golgatan tapahtumissa.

        Ristin sovitus tapahtuu Kristillisessä kasteessa kun Jumala pesee synnit pois,
        eli sovittaa syntisen ihmisen itsensä kanssa Kristuksen sovintoveren tähden.

        Paavalia pyydettiin oikein huutamaan Jumalaa pesemään raskaat synnit pois kasteessa Kristuksen sovintoveren tähden.

        Ap. t. 22:16

        Älä vitkastele. Huuda avuksi hänen nimeään, nouse ja anna kastaa itsesi, anna pestä syntisi pois.

        Sitten on antikristuksen väärät Jeesukset. Myös dragon lohikäärme punainen.


    • Anonyymi

      Pelastuminen on elämää - että ojentaudumme peruselämälle siihen, että rakastamme toisiamme. Sitä on pelastuminen. Se on lähimmäiselle myös hyvinvointia.
      Pelastumme pahanteosta.

      • Anonyymi

        Raamatun mukaan paratiisista karkotettu ihminen ei ole vielä ikuisuusolento.

        Perisynnin saastuttaman ihmisen elämä päättyy totaalisesti ihmisen luonnolliseen kuolemaan , joka Raamattu nimittää kadotukseksi. Se ei siis tarkoita ikuista kärsimystä,
        vaan ihmisen elämä katoaa fyysisessä kuolemassa pois kokonaan. Ei jatkoon.

        Syntiinlankeemus=perisynti
        Room. 5:12 Yhden ainoan ihmisen teko toi maailmaan synnin ja synnin mukana kuoleman. Näin on kuolema saavuttanut kaikki ihmiset, koska kaikki ovat tehneet syntiä. [1. Moos. 2:17, 1. Moos. 3:6,19; Ps. 51:7]

        Raamatun mukaan Kristittyjen kasteessa Jumala tekee ihmisestä ikuisesti elävän sielun liittämällä ihmisen kasteessa Kristuksen ylösnousemusruumiin jäseneksi.

        Pelastus tarkoittaa ikuisen elämän saamista kun Jumala pesee kaiken syntisyyden ihmisestä pois kasteessa ja liittää ihmisen kasteessa Kristuksen ikuisesti elävän ruumiin jäseneksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamatun mukaan paratiisista karkotettu ihminen ei ole vielä ikuisuusolento.

        Perisynnin saastuttaman ihmisen elämä päättyy totaalisesti ihmisen luonnolliseen kuolemaan , joka Raamattu nimittää kadotukseksi. Se ei siis tarkoita ikuista kärsimystä,
        vaan ihmisen elämä katoaa fyysisessä kuolemassa pois kokonaan. Ei jatkoon.

        Syntiinlankeemus=perisynti
        Room. 5:12 Yhden ainoan ihmisen teko toi maailmaan synnin ja synnin mukana kuoleman. Näin on kuolema saavuttanut kaikki ihmiset, koska kaikki ovat tehneet syntiä. [1. Moos. 2:17, 1. Moos. 3:6,19; Ps. 51:7]

        Raamatun mukaan Kristittyjen kasteessa Jumala tekee ihmisestä ikuisesti elävän sielun liittämällä ihmisen kasteessa Kristuksen ylösnousemusruumiin jäseneksi.

        Pelastus tarkoittaa ikuisen elämän saamista kun Jumala pesee kaiken syntisyyden ihmisestä pois kasteessa ja liittää ihmisen kasteessa Kristuksen ikuisesti elävän ruumiin jäseneksi.

        Jumalan sana on kokonansa totuus, eli Koko Raamattu on totuus. Se pitää lukea kannestä ja kanteen ja uskoa, mitä siellä sanotaan. Sitä oikea usko on ja ojentautumista luetun sanan mukaisesti, eli totella Jumalan sanan käskyjä, lupauksia, ja neuvoja, ohjeita.

        1.Moos.3
        22 Sitten Herra Jumala sanoi: "Ihminen on nyt kuin me: hän tietää sekä hyvän että pahan. Ettei hän nyt vain ota elämän puusta hedelmää ja syö ja niin elä ikuisesti!"
        23 Niin Herra Jumala ajoi ihmisen pois Eedenin puutarhasta ja pani hänet viljelemään maata, josta hänet oli tehty.
        24 Hän karkotti ihmisen ja asetti Eedenin puutarhan itäpuolelle kerubit ja salamoivan, leimuavan miekan vartioimaan elämän puulle vievää tietä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumalan sana on kokonansa totuus, eli Koko Raamattu on totuus. Se pitää lukea kannestä ja kanteen ja uskoa, mitä siellä sanotaan. Sitä oikea usko on ja ojentautumista luetun sanan mukaisesti, eli totella Jumalan sanan käskyjä, lupauksia, ja neuvoja, ohjeita.

        1.Moos.3
        22 Sitten Herra Jumala sanoi: "Ihminen on nyt kuin me: hän tietää sekä hyvän että pahan. Ettei hän nyt vain ota elämän puusta hedelmää ja syö ja niin elä ikuisesti!"
        23 Niin Herra Jumala ajoi ihmisen pois Eedenin puutarhasta ja pani hänet viljelemään maata, josta hänet oli tehty.
        24 Hän karkotti ihmisen ja asetti Eedenin puutarhan itäpuolelle kerubit ja salamoivan, leimuavan miekan vartioimaan elämän puulle vievää tietä.

        " Jesus vastasi: totisesti, totisesti sanon minä sinulle: ellei joku synny vedestä ja Hengestä ei hän taida Jumalan valtakuntaan sisälle tulla."
        Biblia 1776


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " Jesus vastasi: totisesti, totisesti sanon minä sinulle: ellei joku synny vedestä ja Hengestä ei hän taida Jumalan valtakuntaan sisälle tulla."
        Biblia 1776

        Judaisti-luterilaisten valhettelijoitten lörpettely jatkuu, mutta he eivät pysty kieltämään herraansa perkelettä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumalan sana on kokonansa totuus, eli Koko Raamattu on totuus. Se pitää lukea kannestä ja kanteen ja uskoa, mitä siellä sanotaan. Sitä oikea usko on ja ojentautumista luetun sanan mukaisesti, eli totella Jumalan sanan käskyjä, lupauksia, ja neuvoja, ohjeita.

        1.Moos.3
        22 Sitten Herra Jumala sanoi: "Ihminen on nyt kuin me: hän tietää sekä hyvän että pahan. Ettei hän nyt vain ota elämän puusta hedelmää ja syö ja niin elä ikuisesti!"
        23 Niin Herra Jumala ajoi ihmisen pois Eedenin puutarhasta ja pani hänet viljelemään maata, josta hänet oli tehty.
        24 Hän karkotti ihmisen ja asetti Eedenin puutarhan itäpuolelle kerubit ja salamoivan, leimuavan miekan vartioimaan elämän puulle vievää tietä.

        Noin nytkö pitää lukea karkotuksesta kun muut lukee pelastuksesta .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Judaisti-luterilaisten valhettelijoitten lörpettely jatkuu, mutta he eivät pysty kieltämään herraansa perkelettä.

        Kristityt ei kiellä Jeesusta YouTube Betlehem


    • Jeesus-liikkeessä uskottiin jälleensyntymiseen ja alunperin ihmiset haluttiin kaiketi pelastaa tästä elämänpyörästä ja tiedottomuuden unesta.

      Sitten kun alettiin uskoa kliseiseen polttokidutushelvettiin, niin kristityt ovat halunneet pelastaa ihmiset joutumasta sinne, koska "rakastava isä" tietysti kiduttaisi lapsiaan läpi iankaikkisuuden.

      • Anonyymi

        Ei Jumala omia lapsiaan eli Jumalan valtakuntaan Kristittyjen kasteessa siirtämiään Jeesuksen opetuslapsia kiduta.

        " Jesus vastasi: totisesti, totisesti sanon minä sinulle: ellei joku synny vedestä ja Hengestä ei hän taida Jumalan valtakuntaan sisälle tulla."
        Biblia 1776


      • Anonyymi

        Harhaoppiset lahkolaiset käyttää tuota helvetillä pelottelua joka tarkoitukseen.

        Ainoa vaihtoehto välttyä helvetillä on liittyä juuri heidän uskonlahkoonsa.

        Ensin kaadetaan ja sitten käänetään.

        1 Mutta myös valheprofeettoja oli kansan seassa, niinkuin teidänkin keskuudessanne on oleva valheenopettajia, jotka salaa kuljettavat sisään turmiollisia harhaoppeja, kieltävätpä Herrankin, joka on heidät ostanut, ja tuottavat itselleen äkillisen perikadon.
        2 Ja moni on seuraava heidän irstauksiaan, ja heidän tähtensä totuuden tie tulee häväistyksi;
        3 ja ahneudessaan he valheellisilla sanoilla kiskovat teistä hyötyä; mutta jo ammoisista ajoista heidän tuomionsa valvoo, eikä heidän perikatonsa torku.

        13 Sillä semmoiset ovat valheapostoleja, petollisia työntekijöitä, jotka tekeytyvät Kristuksen apostoleiksi.
        14 Eikä ihme; sillä itse Saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi.
        15 Ei ole siis paljon, jos hänen palvelijansakin tekeytyvät vanhurskauden palvelijoiksi, mutta heidän loppunsa on oleva heidän tekojensa mukainen.

        Kannattaa varoa epämääräisiä "jeesustelijoita"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Harhaoppiset lahkolaiset käyttää tuota helvetillä pelottelua joka tarkoitukseen.

        Ainoa vaihtoehto välttyä helvetillä on liittyä juuri heidän uskonlahkoonsa.

        Ensin kaadetaan ja sitten käänetään.

        1 Mutta myös valheprofeettoja oli kansan seassa, niinkuin teidänkin keskuudessanne on oleva valheenopettajia, jotka salaa kuljettavat sisään turmiollisia harhaoppeja, kieltävätpä Herrankin, joka on heidät ostanut, ja tuottavat itselleen äkillisen perikadon.
        2 Ja moni on seuraava heidän irstauksiaan, ja heidän tähtensä totuuden tie tulee häväistyksi;
        3 ja ahneudessaan he valheellisilla sanoilla kiskovat teistä hyötyä; mutta jo ammoisista ajoista heidän tuomionsa valvoo, eikä heidän perikatonsa torku.

        13 Sillä semmoiset ovat valheapostoleja, petollisia työntekijöitä, jotka tekeytyvät Kristuksen apostoleiksi.
        14 Eikä ihme; sillä itse Saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi.
        15 Ei ole siis paljon, jos hänen palvelijansakin tekeytyvät vanhurskauden palvelijoiksi, mutta heidän loppunsa on oleva heidän tekojensa mukainen.

        Kannattaa varoa epämääräisiä "jeesustelijoita"

        2. Tim. 3:6

        Sillä niitä ovat ne, jotka tungettelevat taloihin ja pauloihinsa kietovat syntien rasittamia ja monenlaisten himojen heiteltäviä naisparkoja, jotka aina ovat opetusta ottamassa, eivätkä koskaan voi päästä totuuden tuntemiseen.


      • Anonyymi

        Tietysti YouTube la Palma Tulikivi järvi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        2. Tim. 3:6

        Sillä niitä ovat ne, jotka tungettelevat taloihin ja pauloihinsa kietovat syntien rasittamia ja monenlaisten himojen heiteltäviä naisparkoja, jotka aina ovat opetusta ottamassa, eivätkä koskaan voi päästä totuuden tuntemiseen.

        Varastaa niiden tavarat ja rahat


    • Anonyymi

      Se, että ihmisiä joutuu kadotukseen ei tietenkään ole Jumalan tahto.Hän haluaisi pelastaa kaikki.Uskon, että ihmisellä, jolla ei ole Jeesuksen antamia valkoisia vaatteita, kärsisi taivaaseen päästyään todella paljon.Hänen silmänsä eivät kestäisi Jumalan kirkkautta ja puhtautta.Synti on se este pääsylle pelastukseen.On paljon asioita, joita ainakaan minä en ymmärrä.Tiedän todeksi kuitenkin sen, mitä Raamattu sanoo ja mitä Jumala on minulle näyttänyt.

      • Anonyymi

        Hellareiden harhaopin mukaan he pukevat niitä taivaan vaatteita päälleen pelkän oman uskonratkaisunsa perusteella ja kunjoku kääntyy heidän lahkonsa mukaiseen uskoon niin tulee varma taivaspaikka.

        Raamatun mukaan hääpuku puetaan Kristittyjen kasteessa, jota helluntailaiset eivät tunne eikä tunnusta ollenkaan Jumalan teoksi. Pelastus on alusta loppuun Jumalan armoteko, ei mikään ihmisen oma ratkaisu. Jumala ei jaa kunniataan ihmisen kanssa rahtuakaan.

        -92
        Kaikki te, jotka olette Kristukseen kastettuja, olette pukeneet Kristuksen yllenne.
        33/38
        Sillä kaikki te, jotka olette Kristukseen kastetut, olette Kristuksen päällenne pukeneet.
        Biblia 1776
        Sillä niin monta kuin te Kristukseen kastetut olette, niin te olette Kristuksen päällenne pukeneet.

        Kristuksen vanhurskaus puetaan päälle Kristittyjen kasteessa, mikä on tallessa enää vanhoissa Kristillisissä kirkoissa.

        Kuolema, sovintoveri, verensuoja saadaan hyväksi Kristillisessä kasteessa.

        -92
        Tiedättehän, että meidät kaikki Kristukseen Jeesukseen kastetut on kastettu hänen kuolemaansa.
        33/38
        Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kastetut?
        Biblia 1776
        Ettekö te tiedä, että me kaikki, jotka olemme Jesuksessa Kristuksessa kastetut, me olemme hänen kuolemaansa kastetut?


      • Anonyymi

        Synti on se este pääsylle pelastukseen.

        Syntinen olin jo syntyessäni ja synnin alle olen siinnyt äitini kohtuun.

        Room. 5:12

        Yhden ainoan ihmisen teko toi maailmaan synnin ja synnin mukana kuoleman.
        Näin on kuolema saavuttanut kaikki ihmiset, koska kaikki ovat tehneet syntiä. [1. Moos. 2:17, 1. Moos. 3:6,19; Ps. 51:7]
        33/38
        Sentähden, niinkuin yhden ihmisen kautta synti tuli maailmaan, ja synnin kautta kuolema, niin kuolema on tullut kaikkien ihmisten osaksi, koska kaikki ovat syntiä tehneet-
        Biblia 1776
        Sentähden, niinkuin yhden ihmisen kautta on synti maailmaan tullut ja synnin kautta kuolema, niin on kuolema tullut kaikkein ihmisten päälle, että kaikki ovat syntiä tehneet.
        Seuraava jae


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Synti on se este pääsylle pelastukseen.

        Syntinen olin jo syntyessäni ja synnin alle olen siinnyt äitini kohtuun.

        Room. 5:12

        Yhden ainoan ihmisen teko toi maailmaan synnin ja synnin mukana kuoleman.
        Näin on kuolema saavuttanut kaikki ihmiset, koska kaikki ovat tehneet syntiä. [1. Moos. 2:17, 1. Moos. 3:6,19; Ps. 51:7]
        33/38
        Sentähden, niinkuin yhden ihmisen kautta synti tuli maailmaan, ja synnin kautta kuolema, niin kuolema on tullut kaikkien ihmisten osaksi, koska kaikki ovat syntiä tehneet-
        Biblia 1776
        Sentähden, niinkuin yhden ihmisen kautta on synti maailmaan tullut ja synnin kautta kuolema, niin on kuolema tullut kaikkein ihmisten päälle, että kaikki ovat syntiä tehneet.
        Seuraava jae

        Helluntailaiset kieltävät syntiinlankeemuksen seuraukset, että kaikki ihmiset tuli syntisiksi jo samalla kuin ensimmäiset ihmiset paratiisissa. Raamatun mukaan kaikkien ihmisten sielut on luotu samalla kertaa kuin ensimmäinen ihminen luotiin elämään Jumalan kuvana Jumalan yhteydessä.
        Perisynti romutti kaiken mahdollisen ihmisen elämässä.
        Helluntailaiset uskovat mieluummin käärmettä ja pitävät itseään synnittöminä heti tähän maailmaan syntyissään.

        Jumala on sanonut: 'Älkää syökö siitä älkääkä koskeko siihen, ettette kuolisi'."
        Niin käärme sanoi vaimolle: "Ette suinkaan kuole;..

        -vaan ymmärrys vain paranee..ja tulette siihen ymmärtävään ikään nopeasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helluntailaiset kieltävät syntiinlankeemuksen seuraukset, että kaikki ihmiset tuli syntisiksi jo samalla kuin ensimmäiset ihmiset paratiisissa. Raamatun mukaan kaikkien ihmisten sielut on luotu samalla kertaa kuin ensimmäinen ihminen luotiin elämään Jumalan kuvana Jumalan yhteydessä.
        Perisynti romutti kaiken mahdollisen ihmisen elämässä.
        Helluntailaiset uskovat mieluummin käärmettä ja pitävät itseään synnittöminä heti tähän maailmaan syntyissään.

        Jumala on sanonut: 'Älkää syökö siitä älkääkä koskeko siihen, ettette kuolisi'."
        Niin käärme sanoi vaimolle: "Ette suinkaan kuole;..

        -vaan ymmärrys vain paranee..ja tulette siihen ymmärtävään ikään nopeasti.

        Gal.5:19 uskonlahkojen perustamisen motiivi on seksuaalisten himojen ja halujen tyydytys.

        19 Mutta LIHAN TEOT OVAT ILMEISET, ja ne ovat: haureus, saastaisuus, irstaus,
        20 epäjumalanpalvelus, noituus, vihamielisyys, riita, kateellisuus, vihat, juonet, ERISEURAT JA LAHKOT,
        21 kateus, juomingit, mässäykset ja muut senkaltaiset, joista teille edeltäpäin sanon, niinkuin jo ennenkin olen sanonut, että ne, jotka semmoista harjoittavat, EIVÄT PERI JUMALAN VALTAKUNTAA.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Gal.5:19 uskonlahkojen perustamisen motiivi on seksuaalisten himojen ja halujen tyydytys.

        19 Mutta LIHAN TEOT OVAT ILMEISET, ja ne ovat: haureus, saastaisuus, irstaus,
        20 epäjumalanpalvelus, noituus, vihamielisyys, riita, kateellisuus, vihat, juonet, ERISEURAT JA LAHKOT,
        21 kateus, juomingit, mässäykset ja muut senkaltaiset, joista teille edeltäpäin sanon, niinkuin jo ennenkin olen sanonut, että ne, jotka semmoista harjoittavat, EIVÄT PERI JUMALAN VALTAKUNTAA.

        Siis toteat, että omassa lahkossasi tyydytetään monissa kommenteissasi esille tuomaa homokiimasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis toteat, että omassa lahkossasi tyydytetään monissa kommenteissasi esille tuomaa homokiimasi.

        Lahkoihin on helppo liittyä, mutta vaikea päästä eroon.
        Yhteisön sisäiset säännöt ja kontrolli on kova. Sinun käyttäytymistä, pukeutumista, ihan kaikkea valvotaan koko ajan.

        Uskontojen Uhien järjestö auttaa niissä asioissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lahkoihin on helppo liittyä, mutta vaikea päästä eroon.
        Yhteisön sisäiset säännöt ja kontrolli on kova. Sinun käyttäytymistä, pukeutumista, ihan kaikkea valvotaan koko ajan.

        Uskontojen Uhien järjestö auttaa niissä asioissa.

        "Ja sieltä et pääse pois ennenkuin maksat viimeisenkin rovon"

        Ne tulee vielä perässäsi kuolinvuoteen viereen valmiit testamenttilomakkeet kasseissaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ja sieltä et pääse pois ennenkuin maksat viimeisenkin rovon"

        Ne tulee vielä perässäsi kuolinvuoteen viereen valmiit testamenttilomakkeet kasseissaan.

        Uskontojen Uhien järjestö auttaa niissä asioissa. Ai, homokiimaasiko???


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskontojen Uhien järjestö auttaa niissä asioissa. Ai, homokiimaasiko???

        On sulla pieni tuo sanavarasto. Missä olet vuotesi viettänyt, kun hoet vaan koko ajan "homokiimainen". ?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hellareiden harhaopin mukaan he pukevat niitä taivaan vaatteita päälleen pelkän oman uskonratkaisunsa perusteella ja kunjoku kääntyy heidän lahkonsa mukaiseen uskoon niin tulee varma taivaspaikka.

        Raamatun mukaan hääpuku puetaan Kristittyjen kasteessa, jota helluntailaiset eivät tunne eikä tunnusta ollenkaan Jumalan teoksi. Pelastus on alusta loppuun Jumalan armoteko, ei mikään ihmisen oma ratkaisu. Jumala ei jaa kunniataan ihmisen kanssa rahtuakaan.

        -92
        Kaikki te, jotka olette Kristukseen kastettuja, olette pukeneet Kristuksen yllenne.
        33/38
        Sillä kaikki te, jotka olette Kristukseen kastetut, olette Kristuksen päällenne pukeneet.
        Biblia 1776
        Sillä niin monta kuin te Kristukseen kastetut olette, niin te olette Kristuksen päällenne pukeneet.

        Kristuksen vanhurskaus puetaan päälle Kristittyjen kasteessa, mikä on tallessa enää vanhoissa Kristillisissä kirkoissa.

        Kuolema, sovintoveri, verensuoja saadaan hyväksi Kristillisessä kasteessa.

        -92
        Tiedättehän, että meidät kaikki Kristukseen Jeesukseen kastetut on kastettu hänen kuolemaansa.
        33/38
        Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kastetut?
        Biblia 1776
        Ettekö te tiedä, että me kaikki, jotka olemme Jesuksessa Kristuksessa kastetut, me olemme hänen kuolemaansa kastetut?

        Hepr. 11:
        6. . Mutta ilman uskoa on mahdotonta olla kelvollinen, sillä sen, joka tulee Jumalan luo, täytyy uskoa, että Jumala on ja että hän palkitsee ne, jotka häntä etsivät.


      • Anonyymi
        Välva kirjoitti:

        Hepr. 11:
        6. . Mutta ilman uskoa on mahdotonta olla kelvollinen, sillä sen, joka tulee Jumalan luo, täytyy uskoa, että Jumala on ja että hän palkitsee ne, jotka häntä etsivät.

        Ei ne yksittäiset jakeet kumoa Kristillisen kasteen merkitystä.

        Jumala ottaa ihmisen uuden liiton jäseneksi Kristittyjen kasteessa (ei lahkojen vesikasteissa)

        1. Piet. 3:21

        Tuon esikuvan mukaisesti TEIDÄT PELASTAA NYT KASTE, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska JUMALA TEKI kanssanne hyvän omantunnon LIITON, Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus."

        Kristillinen yksi kaste on Jumalan yksipuolinen armoteko, eli Uusi liitto Kristuksen veren tähden, ei ihmisen tähden.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hellareiden harhaopin mukaan he pukevat niitä taivaan vaatteita päälleen pelkän oman uskonratkaisunsa perusteella ja kunjoku kääntyy heidän lahkonsa mukaiseen uskoon niin tulee varma taivaspaikka.

        Raamatun mukaan hääpuku puetaan Kristittyjen kasteessa, jota helluntailaiset eivät tunne eikä tunnusta ollenkaan Jumalan teoksi. Pelastus on alusta loppuun Jumalan armoteko, ei mikään ihmisen oma ratkaisu. Jumala ei jaa kunniataan ihmisen kanssa rahtuakaan.

        -92
        Kaikki te, jotka olette Kristukseen kastettuja, olette pukeneet Kristuksen yllenne.
        33/38
        Sillä kaikki te, jotka olette Kristukseen kastetut, olette Kristuksen päällenne pukeneet.
        Biblia 1776
        Sillä niin monta kuin te Kristukseen kastetut olette, niin te olette Kristuksen päällenne pukeneet.

        Kristuksen vanhurskaus puetaan päälle Kristittyjen kasteessa, mikä on tallessa enää vanhoissa Kristillisissä kirkoissa.

        Kuolema, sovintoveri, verensuoja saadaan hyväksi Kristillisessä kasteessa.

        -92
        Tiedättehän, että meidät kaikki Kristukseen Jeesukseen kastetut on kastettu hänen kuolemaansa.
        33/38
        Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kastetut?
        Biblia 1776
        Ettekö te tiedä, että me kaikki, jotka olemme Jesuksessa Kristuksessa kastetut, me olemme hänen kuolemaansa kastetut?

        1700 luvulla jutut lukee kyllä uusissakin uuden testamentin kirjeissä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Synti on se este pääsylle pelastukseen.

        Syntinen olin jo syntyessäni ja synnin alle olen siinnyt äitini kohtuun.

        Room. 5:12

        Yhden ainoan ihmisen teko toi maailmaan synnin ja synnin mukana kuoleman.
        Näin on kuolema saavuttanut kaikki ihmiset, koska kaikki ovat tehneet syntiä. [1. Moos. 2:17, 1. Moos. 3:6,19; Ps. 51:7]
        33/38
        Sentähden, niinkuin yhden ihmisen kautta synti tuli maailmaan, ja synnin kautta kuolema, niin kuolema on tullut kaikkien ihmisten osaksi, koska kaikki ovat syntiä tehneet-
        Biblia 1776
        Sentähden, niinkuin yhden ihmisen kautta on synti maailmaan tullut ja synnin kautta kuolema, niin on kuolema tullut kaikkein ihmisten päälle, että kaikki ovat syntiä tehneet.
        Seuraava jae

        Kaikki ovat syntiä tehneet KAIKKI tarkoittaa myös teitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On sulla pieni tuo sanavarasto. Missä olet vuotesi viettänyt, kun hoet vaan koko ajan "homokiimainen". ?

        Kuten Jeesus sanoi hedelmistään puu tunnetaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei ne yksittäiset jakeet kumoa Kristillisen kasteen merkitystä.

        Jumala ottaa ihmisen uuden liiton jäseneksi Kristittyjen kasteessa (ei lahkojen vesikasteissa)

        1. Piet. 3:21

        Tuon esikuvan mukaisesti TEIDÄT PELASTAA NYT KASTE, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska JUMALA TEKI kanssanne hyvän omantunnon LIITON, Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus."

        Kristillinen yksi kaste on Jumalan yksipuolinen armoteko, eli Uusi liitto Kristuksen veren tähden, ei ihmisen tähden.

        Lue Raamatun kohta toisista käännöksistä kokonaan asia, varsinkin alkuteksteistä.
        Alkuteksteissä, sekä toisissa käännöksissä EI OLE SANAA "LIITON" eikä sanoja " JUMALA TEKI"

        Kansainvälinen Novum kommentti 1.Piet.3:21. Vesi sinänsä ei pelastanut Nooaa perheineen, vaan arkki, joka pysyi veden pinnalla. Tämä erotti heidät maasta, joka tuhoutui vedenpaisumuksessa, ja pelasti heidät siitä. Tulva oli Nooalle ikään kuin kaste, samoin kuin Punainen merikin myöhemmin Israelille. Tämän tulvan kasteen avulla hänet vietiin perheineen vanhasta maailmasta uuteen (2 Piet 3:5-13). Samoin kuin Kristuksen kuolema synnin tähden on tehnyt mahdolliseksi uskovan kuoleman pois synnistä ja sen rangaistuksesta, niin myös hänen ylösnousemuselämänsä on uskovan uuden hengellisen elämän lähteenä.

        1.Piet.3:
        KR.33/38
        21. Tämän vertauskuvan mukaan vesi nyt teidätkin pelastaa, kasteena - joka ei ole lihan saastan poistamista, vaan hyvän omantunnon pyytämistä Jumalalta - Jeesuksen Kristuksen ylösnousemuksen kautta, 22. hänen, joka on mennyt taivaaseen ja on Jumalan oikealla puolella; ja hänen allensa ovat enkelit ja vallat ja voimat alistetut.

        Aapeli Saarisalo
        21. Tämä kuva autuuttaa nyt myös teidät kasteena - joka ei ole lihan saastan poistamista, vaan hyvän omantunnon pyytämistä Jumalaa kohtaan - Jeesuksen Kristuksen nousemuksen kautta,

        Kr 1992 ei ole tarkka käännös tästä kohdsta. Toisissa käännöksissä ei ole mainittuja sanoja.
        Kirkkoraamattu 1992
        21. Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus,

        Kyseisessä kohdassa on on oleellista että : Se ei ole lihan saastan poistamista vaan HYVÄN OMANTUNNON PYYTÄMISTÄ JUMALALTA JEESUKSEN KRISTUKSEN YLÖSNOUSUMUKSEN KAUTTA,


    • Anonyymi

      "Nyt ei ole mitään kadotustuomiota niillä, jotka Jeesuksessa Kristuksessa ovat."

      Se tarkoittaa sitä, kun Jumala liittää synnistä puhdistamansa sielun Kristittyjen Kasteessa Kristuksen ylösnousemusruumiin jäseneksi. Oksastaaa pienen taimen Jaloon Viinipuuhun kasvamaan.

      1. Kor. 12:13 Kristittyjen Yksi Kaste, HenBaptisma, Ef.4:5

      "Meidät kaikki, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, on kastettu yhdeksi ruumiiksi. Yksi ja sama Henki on yhdistänyt meidät, kaikki me olemme saaneet juoda samaa Henkeä."

      Helluntailaisten kaste on pelkkää vettä ja ihmisen oma suoritus, siinä liitytään uskonnolliseen yhdistykseen ry:n jäseneksi.

      • Anonyymi

        Puhdistuskasteita vanhassa hapatuksessa.


    • Anonyymi

      Room. 8:1

      "Mikään kadotustuomio ei siis kohtaa niitä, jotka ovat Kristuksessa Jeesuksessa."

      Kyse ei ole siis pelkästä Jeesukseen uskomisesta, jo riivaajillakin sellainen usko.
      Riivaajatkin uskovat ja vapisevat. Pelastus ei ole vain ihmiset oma uskonratkaisu, kuten väärin opetetaan.

      Jumalan pelastusteko on Kristillinen kaste, jossa Jumala puhdistaa ihmisen kaikesta synnistä ja liittää ihmisen Kristuksen ruumiiseen.

      Raamatun mukaan Jumala ottaa ihmisen uuden liiton eli veriliiton jäseneksi Kristittyjen kasteessa. (ei lahkokasteissa, jotka ovat pelkkää vettä ja ihmisteko)

      • Anonyymi

        Raamatun mukaa kaikki ihmiset tuli perisynnin vuoksi kadotustuomion alaisiksi, eli kuolemassa ihmisen elämä loppuu siihen totaalisesti. Ei jatkoon
        Perisynti.
        Sillä yhden ihmisen teon seurauksena tuli kadotustuomio kaikkien ihmisten osaksi.
        Yhden ainoan ihmisen teko toi maailmaan synnin ja synnin mukana kuoleman. Näin on kuolema saavuttanut kaikki ihmiset, koska kaikki ovat tehneet syntiä. [1. Moos. 2:17, 1. Moos. 3:6,19; Ps. 51:7]


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamatun mukaa kaikki ihmiset tuli perisynnin vuoksi kadotustuomion alaisiksi, eli kuolemassa ihmisen elämä loppuu siihen totaalisesti. Ei jatkoon
        Perisynti.
        Sillä yhden ihmisen teon seurauksena tuli kadotustuomio kaikkien ihmisten osaksi.
        Yhden ainoan ihmisen teko toi maailmaan synnin ja synnin mukana kuoleman. Näin on kuolema saavuttanut kaikki ihmiset, koska kaikki ovat tehneet syntiä. [1. Moos. 2:17, 1. Moos. 3:6,19; Ps. 51:7]

        Room. 9:8

        "Tämä tarkoittaa, etteivät Jumalan lapsia ole luonnolliset jälkeläiset vaan että jälkeläisiksi luetaan lupauksen voimasta syntyneet lapset."


      • Anonyymi

        Ehkä väärä sana Jumalan edessä puhdas kelpaava mutta vapauttaa on parempi tuomioista vapautuminen. Niin ei nyt siis ole mitään KADOTUS TUOMIOTA niillä jotka Jeesuksen uskossa ovat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamatun mukaa kaikki ihmiset tuli perisynnin vuoksi kadotustuomion alaisiksi, eli kuolemassa ihmisen elämä loppuu siihen totaalisesti. Ei jatkoon
        Perisynti.
        Sillä yhden ihmisen teon seurauksena tuli kadotustuomio kaikkien ihmisten osaksi.
        Yhden ainoan ihmisen teko toi maailmaan synnin ja synnin mukana kuoleman. Näin on kuolema saavuttanut kaikki ihmiset, koska kaikki ovat tehneet syntiä. [1. Moos. 2:17, 1. Moos. 3:6,19; Ps. 51:7]

        Joskus kun peite otetaan sulta pois jos otetaan niin näet että Jeesus poisti tuon tuomion.


    • Anonyymi

      Pelastus on yksinkertaistettuna vapautus kuolemansynnistä.
      Eli pelastettu ei enää riko 10. käskyä, koska on saanut Pyhän Hengen sinetin.
      Jokainen päästelee joskus suustaan ajattelemattomuuksia, vaikka kuinka yrittäisi varjella kieltään 24/7. Sekin on syntiä, mutta ei kuolemansyntiä kuten aviorikos. Pelastettu ei riko 10. käskyä siksi, koska se tuntuu yhtä iljettävältä kuin lokakaivosta juominen. Pyhä Henki on kansankielellä Viisaus ja Omatunto.

      Ef. 1:13 Hänessä on teihinkin, sittenkuin olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, uskoviksi tultuanne pantu luvatun Pyhän Hengen sinetti, 14 sen, joka on meidän perintömme vakuutena, hänen omaisuutensa lunastamiseksi-hänen kirkkautensa kiitokseksi.

      1. Joh. 5:16 Jos joku näkee veljensä tekevän syntiä, joka ei ole kuolemaksi, niin rukoilkoon, ja hän on antava hänelle elämän, niille nimittäin, jotka eivät tee syntiä kuolemaksi. On syntiä, joka on kuolemaksi; siitä minä en sano, että olisi rukoiltava.

      Hepr. 10:26 Sillä jos me tahallamme teemme syntiä, päästyämme totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä, 27 vaan hirmuinen tuomion odotus ja tulen kiivaus, joka on kuluttava vastustajat.

      • Anonyymi

        Ihminen on syntinen syntyessään tähän maailmaan ja tekee syntiä elämänsä loppuun asti.

        Ihmisen pelastus on yksi Jumalan armon varassa.

        "ei siksi, että luovuitte saastaisesta elämästä"

        1. Piet. 3:21

        "Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihminen on syntinen syntyessään tähän maailmaan ja tekee syntiä elämänsä loppuun asti.

        Ihmisen pelastus on yksi Jumalan armon varassa.

        "ei siksi, että luovuitte saastaisesta elämästä"

        1. Piet. 3:21

        "Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus."

        Paavali sanoi, että synti asuu hänessä ja hän tekee koko ajan pahaa.

        Room. 7:17

        "Niin en nyt enää tee sitä minä, vaan synti, joka minussa asuu."

        Room. 7:19 sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen.

        Paavali ei missään vaiheessa edes väitä että olisi synnitön.

        Helluntailaiset ovat harhaoppisia.

        He väittävät olevansa synnittömiä tähän maailmaan syntyissään.

        He väittävät olevansa synnittömiä mennessään kasteilleen.

        He väittävät olevansa synnittömiä osallistuessaan ehtoolliselle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavali sanoi, että synti asuu hänessä ja hän tekee koko ajan pahaa.

        Room. 7:17

        "Niin en nyt enää tee sitä minä, vaan synti, joka minussa asuu."

        Room. 7:19 sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen.

        Paavali ei missään vaiheessa edes väitä että olisi synnitön.

        Helluntailaiset ovat harhaoppisia.

        He väittävät olevansa synnittömiä tähän maailmaan syntyissään.

        He väittävät olevansa synnittömiä mennessään kasteilleen.

        He väittävät olevansa synnittömiä osallistuessaan ehtoolliselle.

        1. Joh. 1:8

        Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        1. Joh. 1:8

        Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.

        Valitun kansa kuningas Daavid sanoi olevansa syntinen heti syntymästään asti ja hän oli Jumalan mielen mukainen mies, koska tunnusti syntisyytensä Jumalan edessä.

        "Syntinen olin jo syntyessäni, synnin alaiseksi olen siinnyt äitini kohtuun."

        Miten paljon ennemmin pakanamaan Suomen ihminen on syntinen heti synnyttyään tähän maailmaan, koska häntä ei koske mitkään erityislupaukset, jotka on annettu valitun kansan ihmisille.


      • Anonyymi

        Alkukielen mukaan "uskova" (kreikaksi "pistos) tarkoittaa Kristukseen kasteessa liitettyä.

        Kristukseen kastettua kutsuttiin arvonimellä "pistos" uskova, joka oli kasteessaa saanut sen Pyhän uskon Hengen sinetin vakuudeksi kuulumisesta uuden liiton jäseneksi.
        Jumala solmii uuden liiton ihmisen kanssa Kristittyjen kasteessa.

        Pyhän Hengen sinetti annetaan Raamatun mukaan kasteessa, ei missään uskonratkaisuissa.


      • Anonyymi

        Hebrealaisilla on edelleen vaikeuksia uskoa nähdä ja pelastua sekä ymmärtää tämä ettei eläimiä enää tarvi uhrata.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihminen on syntinen syntyessään tähän maailmaan ja tekee syntiä elämänsä loppuun asti.

        Ihmisen pelastus on yksi Jumalan armon varassa.

        "ei siksi, että luovuitte saastaisesta elämästä"

        1. Piet. 3:21

        "Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus."

        Sitten kuka eli saastaisesti ja kenestä kyse kuka kääntyi kristityksi ja mistä. Kristitty on pyhitetty kokonaan jo ei tarvi mutta silti lihan puolesta tavallinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavali sanoi, että synti asuu hänessä ja hän tekee koko ajan pahaa.

        Room. 7:17

        "Niin en nyt enää tee sitä minä, vaan synti, joka minussa asuu."

        Room. 7:19 sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen.

        Paavali ei missään vaiheessa edes väitä että olisi synnitön.

        Helluntailaiset ovat harhaoppisia.

        He väittävät olevansa synnittömiä tähän maailmaan syntyissään.

        He väittävät olevansa synnittömiä mennessään kasteilleen.

        He väittävät olevansa synnittömiä osallistuessaan ehtoolliselle.

        Se on se hindubudha hallelujamoshe Mooses hapatus HAPATUS.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valitun kansa kuningas Daavid sanoi olevansa syntinen heti syntymästään asti ja hän oli Jumalan mielen mukainen mies, koska tunnusti syntisyytensä Jumalan edessä.

        "Syntinen olin jo syntyessäni, synnin alaiseksi olen siinnyt äitini kohtuun."

        Miten paljon ennemmin pakanamaan Suomen ihminen on syntinen heti synnyttyään tähän maailmaan, koska häntä ei koske mitkään erityislupaukset, jotka on annettu valitun kansan ihmisille.

        Niin ja David on kuollut sentään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alkukielen mukaan "uskova" (kreikaksi "pistos) tarkoittaa Kristukseen kasteessa liitettyä.

        Kristukseen kastettua kutsuttiin arvonimellä "pistos" uskova, joka oli kasteessaa saanut sen Pyhän uskon Hengen sinetin vakuudeksi kuulumisesta uuden liiton jäseneksi.
        Jumala solmii uuden liiton ihmisen kanssa Kristittyjen kasteessa.

        Pyhän Hengen sinetti annetaan Raamatun mukaan kasteessa, ei missään uskonratkaisuissa.

        Onkohan se piikki lihassa väärä käännös sitten jos se onkin usko lihassa.


    • Room. 3:
      22. Tämä Jumalan vanhurskaus tulee uskosta Jeesukseen Kristukseen kaikille, jotka uskovat. Ei tässä ole mitään erottelua,

      • Anonyymi

        Usko ei ole mikään Pyhästä Hengestä erillään oleva asia.

        "Koska meillä on uskon Henki, siksi me uskomme ja puhumme...

        "Jolla ei ole Kristuksen Henkeä, ei ole hänen omansa"

        Agressiivisella käännyttämisellä aikaansaatu päänusko eli lahkousko ei ole pelastavaa uskoa.

        Jaak. 2:26

        Sillä niinkuin ruumis ilman henkeä on kuollut, niin myös usko ilman tekoja on kuollut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Usko ei ole mikään Pyhästä Hengestä erillään oleva asia.

        "Koska meillä on uskon Henki, siksi me uskomme ja puhumme...

        "Jolla ei ole Kristuksen Henkeä, ei ole hänen omansa"

        Agressiivisella käännyttämisellä aikaansaatu päänusko eli lahkousko ei ole pelastavaa uskoa.

        Jaak. 2:26

        Sillä niinkuin ruumis ilman henkeä on kuollut, niin myös usko ilman tekoja on kuollut.

        Jenkkilahkot yrittää syrjäyttää perinteisen kristillisyyden pois ja tuoda omat uskonsa ja tapansa niiden tilalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jenkkilahkot yrittää syrjäyttää perinteisen kristillisyyden pois ja tuoda omat uskonsa ja tapansa niiden tilalle.

        Eipä näytä vettä liruttamalla aikaansaatu "usko" kovin kaksista olevan.


      • Anonyymi

        Paavali puhuu Kristukseen kastetuille, jotka ovat saaneet kasteessa pyhän uskon Hengen lahjan.
        Usko ei ole Kasteen Pyhän Hengen lahjasta irrallinen asia ollenkaan.

        Pyhä Henki vuodatetaan vain kasteessa synneistä pestyyn tyhjään sieluun eli leiliin.

        16 Älä vitkastele. Huuda avuksi hänen nimeään, nouse ja anna kastaa itsesi, anna pestä syntisi pois.'

        16 Ja mitäs nyt viivyttelet? Nouse ja anna sinus kastettaa ja pestä pois sinun syntis, ja huuda avuksi Herran nimeä.

        16 Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi.'


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavali puhuu Kristukseen kastetuille, jotka ovat saaneet kasteessa pyhän uskon Hengen lahjan.
        Usko ei ole Kasteen Pyhän Hengen lahjasta irrallinen asia ollenkaan.

        Pyhä Henki vuodatetaan vain kasteessa synneistä pestyyn tyhjään sieluun eli leiliin.

        16 Älä vitkastele. Huuda avuksi hänen nimeään, nouse ja anna kastaa itsesi, anna pestä syntisi pois.'

        16 Ja mitäs nyt viivyttelet? Nouse ja anna sinus kastettaa ja pestä pois sinun syntis, ja huuda avuksi Herran nimeä.

        16 Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi.'

        12 Minä kirjoitan teille, lapsukaiset, sillä synnit ovat teille anteeksi annetut hänen nimensä tähden.

        12 Rakkaat poikaseni, minä kirjoitan teille, että teille synnit anteeksi annetaan hänen nimensä tähden.

        12 I write unto you, little children, because your sins are forgiven you for his name's sake.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä näytä vettä liruttamalla aikaansaatu "usko" kovin kaksista olevan.

        lahkokastajat kun pilkkaa Jumalan sanaakin, kuten "pirskottaminen"

        "j
        Ja puhdistaaksesi heidät tee näin: Pirskota heihin synnistä puhdistavaa vettä"
        4 Moos: 8: 7

        upottamisesta ei raamattu kerro missään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        lahkokastajat kun pilkkaa Jumalan sanaakin, kuten "pirskottaminen"

        "j
        Ja puhdistaaksesi heidät tee näin: Pirskota heihin synnistä puhdistavaa vettä"
        4 Moos: 8: 7

        upottamisesta ei raamattu kerro missään.

        Vanhimmat säilyneet argeologiset piirrokset kuvaavat Jeesuksen kastetta Jordanilla

        Jeesus seisoo ja on kumartuneena eteenpäin kun Johannes valaa vettä käsistään Jeesuksen pään päälle.
        Pyhä Henki tulee kasteessa Jeesuksen pään päälle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        lahkokastajat kun pilkkaa Jumalan sanaakin, kuten "pirskottaminen"

        "j
        Ja puhdistaaksesi heidät tee näin: Pirskota heihin synnistä puhdistavaa vettä"
        4 Moos: 8: 7

        upottamisesta ei raamattu kerro missään.

        Ainoat upotukset on kun pienten lasten viettelijät ja kasteen estäjät upotetaan myllynkivi kaulassa meren pohjaan.
        Parhami siellä jo odottelee seuraajiaan?

        "Mutta joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat minuun, sen olisi parempi, että myllynkivi ripustettaisiin hänen kaulaansa ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä näytä vettä liruttamalla aikaansaatu "usko" kovin kaksista olevan.

        Mutta joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat minuun, sen olisi parempi, että myllynkivi ripustettaisiin hänen kaulaansa ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen.

        Parhami siellä odottelee seuraajiaan.


      • Anonyymi

        Lukekaa niin että ymmärrätte mitä siinä sanotaan . Ei erotusta joka uskoo poikaan on lahja vanhurskaus ikuisesti. Ei omaa vaan toisen omaa Jumalan vanhurskaus POJASSA . Siihen puettuja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Usko ei ole mikään Pyhästä Hengestä erillään oleva asia.

        "Koska meillä on uskon Henki, siksi me uskomme ja puhumme...

        "Jolla ei ole Kristuksen Henkeä, ei ole hänen omansa"

        Agressiivisella käännyttämisellä aikaansaatu päänusko eli lahkousko ei ole pelastavaa uskoa.

        Jaak. 2:26

        Sillä niinkuin ruumis ilman henkeä on kuollut, niin myös usko ilman tekoja on kuollut.

        Tarkoittaa Jeesuksen uskoa Jeesuksen tekoja sitten rakkauden hedelmää meissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jenkkilahkot yrittää syrjäyttää perinteisen kristillisyyden pois ja tuoda omat uskonsa ja tapansa niiden tilalle.

        Ne on täynnä vihaa. Karman lakia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavali puhuu Kristukseen kastetuille, jotka ovat saaneet kasteessa pyhän uskon Hengen lahjan.
        Usko ei ole Kasteen Pyhän Hengen lahjasta irrallinen asia ollenkaan.

        Pyhä Henki vuodatetaan vain kasteessa synneistä pestyyn tyhjään sieluun eli leiliin.

        16 Älä vitkastele. Huuda avuksi hänen nimeään, nouse ja anna kastaa itsesi, anna pestä syntisi pois.'

        16 Ja mitäs nyt viivyttelet? Nouse ja anna sinus kastettaa ja pestä pois sinun syntis, ja huuda avuksi Herran nimeä.

        16 Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi.'

        Tyhjä sielu jutut on hindujen jogeja ja leili taas tarkoittaa vertauskuvana vanhaa hapatusta joka on muuttunut etikaksi. Siihen ei mitään se vanheni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavali puhuu Kristukseen kastetuille, jotka ovat saaneet kasteessa pyhän uskon Hengen lahjan.
        Usko ei ole Kasteen Pyhän Hengen lahjasta irrallinen asia ollenkaan.

        Pyhä Henki vuodatetaan vain kasteessa synneistä pestyyn tyhjään sieluun eli leiliin.

        16 Älä vitkastele. Huuda avuksi hänen nimeään, nouse ja anna kastaa itsesi, anna pestä syntisi pois.'

        16 Ja mitäs nyt viivyttelet? Nouse ja anna sinus kastettaa ja pestä pois sinun syntis, ja huuda avuksi Herran nimeä.

        16 Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi.'

        Arvaa mitä ne jotka ei tuntenut Jeesusta vielä niiden piti kääntyä huutamaan Jeesusta mutta te käytte kristittyjen päälle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        12 Minä kirjoitan teille, lapsukaiset, sillä synnit ovat teille anteeksi annetut hänen nimensä tähden.

        12 Rakkaat poikaseni, minä kirjoitan teille, että teille synnit anteeksi annetaan hänen nimensä tähden.

        12 I write unto you, little children, because your sins are forgiven you for his name's sake.

        Forgiven miksi sitten enää syyttelet kristittyjä ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        lahkokastajat kun pilkkaa Jumalan sanaakin, kuten "pirskottaminen"

        "j
        Ja puhdistaaksesi heidät tee näin: Pirskota heihin synnistä puhdistavaa vettä"
        4 Moos: 8: 7

        upottamisesta ei raamattu kerro missään.

        Kristittyjä ei kyllä pirskotella vaan kastetaan isän pojan Pyhän hengen nimeen eikä tämä ole mikään kylvetys.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vanhimmat säilyneet argeologiset piirrokset kuvaavat Jeesuksen kastetta Jordanilla

        Jeesus seisoo ja on kumartuneena eteenpäin kun Johannes valaa vettä käsistään Jeesuksen pään päälle.
        Pyhä Henki tulee kasteessa Jeesuksen pään päälle.

        Niin budhan henki tulee sukupuoli elimiin kamasutra tantraseksinä. Oikea demoni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainoat upotukset on kun pienten lasten viettelijät ja kasteen estäjät upotetaan myllynkivi kaulassa meren pohjaan.
        Parhami siellä jo odottelee seuraajiaan?

        "Mutta joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat minuun, sen olisi parempi, että myllynkivi ripustettaisiin hänen kaulaansa ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen."

        Niillä jotka on vahingoittanut yhtäkään Jeesuksen uskovaa kristittyä ikinä historiassa on myllynkivi kaulassa kuoleman jälkeen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat minuun, sen olisi parempi, että myllynkivi ripustettaisiin hänen kaulaansa ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen.

        Parhami siellä odottelee seuraajiaan.

        Kristittyjen tappajat ryöstäjät raiskarit on myös siellä ilmestyskirja.


      • Anonyymi kirjoitti:

        lahkokastajat kun pilkkaa Jumalan sanaakin, kuten "pirskottaminen"

        "j
        Ja puhdistaaksesi heidät tee näin: Pirskota heihin synnistä puhdistavaa vettä"
        4 Moos: 8: 7

        upottamisesta ei raamattu kerro missään.

        Me elämme Uuden Liiton aikaa, Uuden Testamentkin aikaa, emme VT aikaa.

        Vaikka Jeeus oli ympärileikattu, pyysi hän silti, että Hänet kastetaan.

        Mark. 1:
        1. Jeesuksen Kristuksen, Jumalan Pojan, evankeliumin alku.
        2. Profeetta Jesajan kirjassa on kirjoitettu:
        "Minä lähetän sanansaattajani sinun edelläsi; hän valmistaa sinulle tien.
        3. Huutavan ääni kuuluu erämaassa: 'Valmistakaa Herralle tie, tehkää polut hänelle tasaisiksi!'"
        4. Niin Johannes Kastaja tuli ja saarnasi erämaassa parannuksen kastetta syntien anteeksi saamiseksi.
        5. Koko Juudean maa ja kaikki jerusalemilaiset tulivat hänen luokseen, ja hän kastoi heidät Jordan-virrassa, kun he tunnustivat syntinsä.
        6. Johanneksella oli yllään kamelinkarvavaate ja vyötäisillään nahkavyö, ja hän söi heinäsirkkoja ja luonnonhunajaa.
        7. Hän julisti: "Minun jälkeeni tulee minua väkevämpi, jonka kengännauhaakaan minä en kelpaa maahan kumartuneena avaamaan.
        8. Minä olen kastanut teidät vedellä, mutta hän kastaa teidät Pyhässä Hengessä."
        9. Niinä päivinä Jeesus tuli Galilean Nasaretista, ja Johannes kastoi hänet Jordanissa.
        10. Heti vedestä noustessaan Jeesus näki taivasten aukeavan ja Hengen laskeutuvan hänen päälleen kuin kyyhkynen.
        11. Ja taivaista kuului ääni: "Sinä olet minun rakas Poikani, sinuun minä olen mieltynyt."


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vanhimmat säilyneet argeologiset piirrokset kuvaavat Jeesuksen kastetta Jordanilla

        Jeesus seisoo ja on kumartuneena eteenpäin kun Johannes valaa vettä käsistään Jeesuksen pään päälle.
        Pyhä Henki tulee kasteessa Jeesuksen pään päälle.

        Jeesus sai upotuskasteen.

        Matt.3:
        13. Siihen aikaan Jeesus tuli Galileasta Jordanille Johanneksen luo hänen kastettavakseen.
        14. Johannes kuitenkin esteli häntä ja sanoi: "Minä tarvitsen kasteen sinulta - ja sinä tulet minun luokseni!"
        15. Mutta Jeesus vastasi hänelle: "Salli se nyt, sillä näin meidän sopii täyttää koko vanhurskaus." Silloin Johannes suostui siihen.
        16. Kun Jeesus oli kastettu, hän nousi heti vedestä. Samassa taivaat aukenivat, ja Jeesus näki Jumalan Hengen laskeutuvan hänen päälleen kuin kyyhkynen.
        17. Ja taivaista kuului ääni, joka sanoi: "Tämä on minun rakas Poikani, johon minä olen mieltynyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainoat upotukset on kun pienten lasten viettelijät ja kasteen estäjät upotetaan myllynkivi kaulassa meren pohjaan.
        Parhami siellä jo odottelee seuraajiaan?

        "Mutta joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat minuun, sen olisi parempi, että myllynkivi ripustettaisiin hänen kaulaansa ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen."

        Kirjoitat väären "Anonyymi 28.01.2022 21:34".

        Raamattu todistaa totuuden. Uskoon tulleet kastettiin upottamalla. Siihen tarvittiin paljon vettä. Uskoon tulo oli välttämätön ennen kastetta.

        Apt. 8:
        35. Filippos alkoi puhua ja lähtien tästä raamatunkohdasta julisti hänelle evankeliumia Jeesuksesta.
        36. Tietä kulkiessaan he tulivat veden ääreen. Hoviherra sanoi: "Tässä on vettä. Mikä estää kastamasta minua?"
        37. Silloin Filippos sanoi hänelle: "Jos sinä uskot koko sydämestäsi, se tapahtukoon." Hoviherra vastasi: "Minä uskon, että Jeesus Kristus on Jumalan Poika."
        38. Hän käski pysäyttää vaunut, ja he molemmat, Filippos ja hoviherra, astuivat veteen, ja Filippos kastoi hänet.
        39. Kun he olivat nousseet vedestä, Herran Henki tempasi Filippoksen pois, eikä hoviherra enää nähnyt häntä. Ja hän jatkoi matkaansa iloiten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ne on täynnä vihaa. Karman lakia.

        Oletko kommonisti, kun vihaat Jenkkejä?


    • Anonyymi

      Jumala pelastaa lopulta koko valitun kansansa Israelin, silmäteräkansansa, toisin kuin pakanakansat eivät ole samassa asemassa Juutalaisten kanssa.
      Jumala tekee vielä erityisen liiton pelkästään Juutalaisten kanssa lopun aikana.
      Se ei tarkoita nykyistä kasteenliittoa.(=veriliitto)

      Room.11
      25 Sillä minä en tahdo, veljet-ettette olisi oman viisautenne varassa-pitää teitä tietämättöminä tästä salaisuudesta, että Israelia on osaksi kohdannut paatumus-hamaan siihen asti, kunnes pakanain täysi luku on sisälle tullut,
      26 ja niin kaikki Israel on pelastuva, niinkuin kirjoitettu on: "Siionista on tuleva pelastaja, hän poistaa jumalattoman menon Jaakobista.
      27 Ja tämä on oleva minun liittoni heidän kanssaan, kun minä otan pois heidän syntinsä."

    • Anonyymi

      Kaste on Jumalan ihme ja pelastusteko. Ei mikään pelkkä vesikaste, kuten helluntailaiset Kristittyjen kastetta pilkkaavat.

      Jaak. 2:7 "Eivätkö juuri he herjaa sitä jaloa nimeä, joka on lausuttu teidän ylitsenne?* ["Nimen lausuminen" viittaa kastehetkeen.]

      Jumala tarvitsee kasteen ihmeeseen vettä, mutta pienikin määrä riittää.

      Jeesus teki ruokaihmeen. Oli vain viisi leipää ja kaksi kalaa.

      Sereptan leskellä oli vain pieni tilkka öljyä. Jumala moninkertaisti öljyn määrän. Kaikki kaupungin tyhjät tynnyrit voitiin täyttää sillä öljyllä.

    • Anonyymi

      Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan."

      " Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri,
      ja ne kolme yhdessä ovat."

      Irtohenget on niitä Antikristuksen eksyttäviä kaatohenkiä. Niitä pitää varoa.

      • Anonyymi

        aloitukseen "pelastuminen" . . .

        menevät lahkoon, osittain kun "sopiva käännyttäjä tekee tehtävänsä" . . .
        eivät siis ITSE etsi !! Vaan ottavat valmiiksi pureskeltua "ruokaa", mikä sitten lahkoissa höystetty maustettu omilla "yrteillä", lahkot ei siis lähtöisin kristinuskon juurista . . .

        onhan siinä "tässä elämässä" uusi ystävä-ympäristö ja uusi erilainen oppi, hii, hii, siinä sitä ohjelmaa :(


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        aloitukseen "pelastuminen" . . .

        menevät lahkoon, osittain kun "sopiva käännyttäjä tekee tehtävänsä" . . .
        eivät siis ITSE etsi !! Vaan ottavat valmiiksi pureskeltua "ruokaa", mikä sitten lahkoissa höystetty maustettu omilla "yrteillä", lahkot ei siis lähtöisin kristinuskon juurista . . .

        onhan siinä "tässä elämässä" uusi ystävä-ympäristö ja uusi erilainen oppi, hii, hii, siinä sitä ohjelmaa :(

        "fiiliinki"on hyvä syötti koukussa....kitarakuoro soittaa ja seireenit laulaa....kultaiset kadut ja helmiportit....


      • Anonyymi

        Vihassasi "Ano 28.01.2022 21:31" toisia kristittyjä vastaan puhut heistä vääryydellä valheita.

        Valehtelet myös irtohengistä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        aloitukseen "pelastuminen" . . .

        menevät lahkoon, osittain kun "sopiva käännyttäjä tekee tehtävänsä" . . .
        eivät siis ITSE etsi !! Vaan ottavat valmiiksi pureskeltua "ruokaa", mikä sitten lahkoissa höystetty maustettu omilla "yrteillä", lahkot ei siis lähtöisin kristinuskon juurista . . .

        onhan siinä "tässä elämässä" uusi ystävä-ympäristö ja uusi erilainen oppi, hii, hii, siinä sitä ohjelmaa :(

        Jeesuksen opetuslapsia on aina pilkattu lahkoksi. Niin tehdään nykyisinkin.

        Paavalin puhetta ...
        Ap.t:
        14. Mutta sen minä sinulle tunnustan, että kuljen sitä tietä, jota he sanovat lahkoksi, ja näin palvelen isieni Jumalaa ja uskon kaiken, mitä laissa ja profeetoissa on kirjoitettu.
        15. Minä pidän sen toivon Jumalaan, että on oleva ylösnousemus, jota nämä itsekin odottavat, sekä vanhurskaiden että väärintekijöiden.


    • Anonyymi

      Jos kaste pelastaisi, niin sehän tarkoittaisi, että suurin osa suomalaisista pelastuisi.Miksi sitten on niin, että moni ei edes usko Jumalan olemassaoloon?Miksi meillä on kapakoita, pubeja jne?Raamatun sana nimenomaan varoittaa juomisesta ja muusta pahasta.Niiden hedelmät ovat pahat:pettämiset, kiroilut,väkivalta jne jne. Ahneus, itsekkyys,haureus jne jne .Eikö Jeesus kaiken aikaa sano, että näistä on tehtävä parannus.Ei se ole oma teko, jos tekee parannuksen haureudesta.Se on Jumalan vaikuttama teko.Jos Jeesus asuu sydämessäsi, niin Hän vaikuttaa tahtomista ja tekemistä.Hän haluaa antaa meidän elämäämme oikean suunnan.Myös tähän maalliseen elämään.Kun lähtee seuraamaan Jeesusta, niin siitä se koulu alkaa.Hän opettaa ja neuvoo.Pelastuminen on Kristuksen ristin sovitustyön ja ainoastaan sen vuoksi mahdollista.Armoa kaikki.omalla kohdallanikin.Inhosin hengellisiä asioita, kunnes Jeesus tuli elämääni.Siitä se koulu kohdallani alkoi ja jatkuu tänäkin päivänä.
      Kun opetuslapset lähtivät seuraamaan Jeesusta, niin ei Jeesus suinkaan sanonut heille, että eläkää kuten ennenkin, vaan Hän alkoi opettamaan ja kouluttamaan heitä.Jumala on niin suuri, ettei meidän ihmisikä riitä, että tuntisimme ja oppisimme
      minkälainen Hän on.Hän on kuningas ja Herrain Herra, Taivaan ja maan Luoja.Hän on luonut kaiken, mitä on.Olisi valtava ihme, jos me pienet ihmiset oppisimme tuntemaan edes pienen osan siitä, minkälainen Hän on.Tässä koulussa olen ja haluan olla.Suosittelen kaikille!

      • Anonyymi

        Totuus on Jumalan sanassa. Ei missään entisten linnakundien tarinoissa ja sepitelmissä.

        Uusi Liitto on Jumalan yksipuolinen pelastusteko, joka on ikuinen liitto.

        Jumala yhdistää kasteessa ihmisen elävän sielun Kristuksen ruumiin jäseneksi.
        Silloin ihmisestä tulee ikuisesti elävä sielu Kristuksessa Jeesuksessa.

        1. Piet. 3:21

        "Tuon esikuvan mukaisesti TEIDÄT PELASTAA NYT KASTE, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska JUMALA TEKI kanssanne hyvän omantunnon LIITON,
        Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus."

        1. Kor. 12:13

        Meidät kaikki, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita,ON KASTETTU YHDEKSI RUUMIIKSI. Yksi ja sama Henki on yhdistänyt meidät, kaikki me olemme SAANEET juoda samaa HENKEÄ".

        2. Kor. 4:13

        "Meillä on sama USKON HENKI, josta on kirjoitettu: "Minä uskon, ja siksi puhun." Niin mekin puhumme, koska uskomme."

        Kristillinen kaste on Jumalan pelastusteko, jossa Jumala pesee ihmisen kaikesta syntisyydestä pois ja liittää puhtaan ihmisen sielun ikuisesti elävään Kristuksen Jeesuksen ylösnousemusruumiin jäseneksi Sinetiksi kuulumisesta uuden liiton jäseneksi Jumala vuodattaa kasteessa puhdistettuun sieluun Jeesuksen Kristuksen uskon Henkeä.


      • Anonyymi

        Jeesus kävi ahkerasti sen ajan pubeissa ja kapakoissa tapaamassa kavereitaan.
        Jeesus oli ja on syntisten ystävä.

        Sen ajan helluntaialiset eli fariseukset pilkkasivat Jeesusta ja syyttivät häntä syntiseksi.


      • Anonyymi

        "suurin osa pelastuisi"

        ja sitähän ei helluntailaisuus soisi , eikä missään tapauksessa , daa, da daa :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus kävi ahkerasti sen ajan pubeissa ja kapakoissa tapaamassa kavereitaan.
        Jeesus oli ja on syntisten ystävä.

        Sen ajan helluntaialiset eli fariseukset pilkkasivat Jeesusta ja syyttivät häntä syntiseksi.

        Vastusta Perkelettä, niin se sinusta pakenee.

        Ei se saastuta ihmistä mikä menee suusta sitään, vaan se mikä tulee suusta ulos.

        Suustaan ei kannata laskea yhtään sanaa, jonka merkitystä ei tietä. Kannattaa varoa lahkoissa kun siellä ihminen kiihotetaan hurmostilaan, silloin tajunnan tila on matalalla, eikä ihminen pysty vastustamaan Perkelettä.

        1. Kor. 14:9

        Samoin tekin: jos ette kielellänne saa esiin selvää puhetta, kuinka voidaan sellainen puhe ymmärtää? Tehän puhutte silloin tuuleen.


      • Anonyymi

        Ei se kapakka estä pelastu mistä vaan se kun ei usko poikaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus kävi ahkerasti sen ajan pubeissa ja kapakoissa tapaamassa kavereitaan.
        Jeesus oli ja on syntisten ystävä.

        Sen ajan helluntaialiset eli fariseukset pilkkasivat Jeesusta ja syyttivät häntä syntiseksi.

        Ne osallistui vikapäiksi ikuiseen syntiin sanomalla Jeesuksessa olevan paholaisen hengen se oli siinä.


    • Anonyymi

      Jatkoa edelliseen
      Olin aikoinani teetupabussissa kertomassa pelastuksesta nuorille.Oltiin Konnevedellä.Sinne tuli 4 tai 5 nuorta, jotka melusivat ja huusivat mielettömästi.Tulivat minun luokseni ja sanoivat, että se teidän uskonne on ihan sama kuin hän uskoisi tuohon teekannuun, joka on tuossa pöydällä.Pyysin Jumalalta sanat.Samassa tuli, että jos se on niin, niin mene bussista ulos ja kerro kavereillesi, että olet antanut elämäsi Jeesukselle.Kaikki meteli koko bussissa lakkasi kuin veitsellä leikaten.Tuli hiirenhiljaista heti.Pojat tiesivät sisimmässään, ettei se ole sama.Uskon, että tämä oli sana Jumalalta jollekin näistä pojista, josta ei pääse yli.En tiedä olivatko pojat kastetut,mutta tajusivat, etteivät kykene tunnustamaan Jeesusta herrakseen.Uskon, että jonain päivänä Jeesus pelastaa pojat tai on jo pelastanut.

      • Anonyymi

        kerroit siis OMASTA kokemuksestasi, SIITÄ raamatussa:

        "kääntävät korvansa pois TOTUUDESTA ja kääntyvät taruihin"
        2 Tim: 4: 4

        "taruihin" > OMAT kokemukset on juurikin niitä "taruja", siis elämäntarina / elämäntarinasi.
        ja näitä elämäntarinoita helluntailaisuus täynnä.
        raamatun mukainen pelastu ei VAADI "kokemusta", vaan pelastu on puhdasta uskoa EVANKELIUMIIN.
        "tämä valtakunnan EVANKELIUMI tulee saarnattaman KAIKILL kansoille"

        "usko on syvä luottamus, siihen mikä ei näy, ja ojentautuminen sen mukaan"
        > "ojentautuminen sen mukaan mikä EI NÄY".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kerroit siis OMASTA kokemuksestasi, SIITÄ raamatussa:

        "kääntävät korvansa pois TOTUUDESTA ja kääntyvät taruihin"
        2 Tim: 4: 4

        "taruihin" > OMAT kokemukset on juurikin niitä "taruja", siis elämäntarina / elämäntarinasi.
        ja näitä elämäntarinoita helluntailaisuus täynnä.
        raamatun mukainen pelastu ei VAADI "kokemusta", vaan pelastu on puhdasta uskoa EVANKELIUMIIN.
        "tämä valtakunnan EVANKELIUMI tulee saarnattaman KAIKILL kansoille"

        "usko on syvä luottamus, siihen mikä ei näy, ja ojentautuminen sen mukaan"
        > "ojentautuminen sen mukaan mikä EI NÄY".

        Jeesus haluaa henkilökohtaisesti kohdata ihmisen.Nämä sanat oli tarkoitettu pojille.En nyt käsitä, mitä väärää on julistaa Jeesuksen ristin sanomaa ihmisille.Siellä oltiin julistamassa evankeliumia, johon Jeesus oli meidät kutsunut.Jos sitä sanot vääryydeksi, teen sitä ilomielin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus haluaa henkilökohtaisesti kohdata ihmisen.Nämä sanat oli tarkoitettu pojille.En nyt käsitä, mitä väärää on julistaa Jeesuksen ristin sanomaa ihmisille.Siellä oltiin julistamassa evankeliumia, johon Jeesus oli meidät kutsunut.Jos sitä sanot vääryydeksi, teen sitä ilomielin.

        "Jeesus haluaa kohdata"

        "Herra puhuu tavalla ja toisella, sitä vaan ei kaikki huomaa"

        ja tätä Jeesuksen "salaista" kohtaamista tapahtuu kaikkialla maailmassa, joskus täysin ihmisen edes ymmärtämättä > pelastus Jeesuksessa ei ole siis ymmärryksen asia vaan USKON asia.

        "teidän elämänne on KÄTKETTYNÄ, Kristuksen kanssa Jumalassa"
        Kol: 3: 3


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kerroit siis OMASTA kokemuksestasi, SIITÄ raamatussa:

        "kääntävät korvansa pois TOTUUDESTA ja kääntyvät taruihin"
        2 Tim: 4: 4

        "taruihin" > OMAT kokemukset on juurikin niitä "taruja", siis elämäntarina / elämäntarinasi.
        ja näitä elämäntarinoita helluntailaisuus täynnä.
        raamatun mukainen pelastu ei VAADI "kokemusta", vaan pelastu on puhdasta uskoa EVANKELIUMIIN.
        "tämä valtakunnan EVANKELIUMI tulee saarnattaman KAIKILL kansoille"

        "usko on syvä luottamus, siihen mikä ei näy, ja ojentautuminen sen mukaan"
        > "ojentautuminen sen mukaan mikä EI NÄY".

        Näitä taruja on jo meidän mediat täynnä YLE myös .


    • Anonyymi

      Raamattu sanoo:hedelmistään puu tunnetaan.Jos siis hedelmänä on, että ihmisiä pelastuu,parantuu.Onko hedelmä huono vai hyvä?Jos sillä on vielä vaikutuksia, ettei tarvitse enää kännätä, lyödä vaimoaan tai miestään tai lapsiaan, onko hedelmä hyvä vai huono?
      Kun Jeesus kutsui minut julistamaan evankeliumin ilosanomaa, olisinko tehnyt oikein, jos en olisi totellut?Hän vaikutti vielä niin, että entisestä hengellisten asioiden vihaajasta tuli Jeesukseen uskova ja Hän antoi työhön valtavan ilon ja voiman ja johdatuksen.Olisinko siis tehnyt oikein, jos olisin pysynyt kotona ja vaiennut?Haluankin kysyä sinulta mikä tässä on niin väärin?Olen ihminen, hyvin vajavainen tiedossa ja teen virheitä.Mutta Jumala ei tee ainoatakaan virhettä.Jos Hän on minut tähän johtanut, onko oikein, etten tottelisi?Se on Kristuksen armoa, jos saa olla mukana Hänen työssään.Ja siitä olen kiitollinen Jeesukselle, ettei minun tarvitse kysyä ihmisiltä lupaa, jos Hän antaa jonkun työn.

      • Anonyymi

        KAIKKIA ei kuitenkaan kutsuta "apostoleiksi", kaikki virat on Jumalan asettamia VIRKOJA.

        seurakuntavirat on asetettu jo 100 -luvulla kristillisessä kirkoissa, siis myös "apostolit"
        on VIRKA.
        Nämäkin tulisi kunnioittaa Jumalan asettamina, ei siis asettaa itse itseänsä "virkaan !!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        KAIKKIA ei kuitenkaan kutsuta "apostoleiksi", kaikki virat on Jumalan asettamia VIRKOJA.

        seurakuntavirat on asetettu jo 100 -luvulla kristillisessä kirkoissa, siis myös "apostolit"
        on VIRKA.
        Nämäkin tulisi kunnioittaa Jumalan asettamina, ei siis asettaa itse itseänsä "virkaan !!

        En olekaan mikään apostoli.Kerron vain, mitä omassa elämässäni on tapahtunut ja julistan Kristuksen ristin työn armoa.Koskaan, en milloinkaan ole saanut penniäkään, euroakaan rahaa tai mitään muuta hyötyä tästä.Enkä myöskään ottaisi vastaan, jos joku antaisi.Evankeliumin ilosanoma kuuluu olla ilmainen ja jokaiselle ihmiselle.En ole myöskään julistanut itseäni, koska pelastus on vain ja ainoastaan Jeesuksessa.Sanon vielä:inhosin hengellisiä asioita ja minut vedettiin pelastukseen, vaikka niitä sydämestäni vastustin.En voi tapahtuneille tosiasioille mitään.Olen niistä kyllä hyvin kiitollinen, mutta en minä suinkaan niitä itse aiheuttanut, vaan Jeesus, joka halusi minut pelastaa.Kerron vain, mitä hyvää Hän on minulle minun omassa elämässäni tehnyt.Eikä elämä, jota elin ennen uskoontuloani ollut mistään kotoisin.Eipä ole minulla itsessäni mitään kerskaamista.En ole myöskään koskaan etsinyt itselleni valtaa tai loistavaa asemaa.Jeesus on KUNINGAS JA HERRAIN HERRA!Hän on yksin se, johon meidän tulee kiinnittää katseemme.Miksi sitten Jeesus on ilmestynyt minun elämääni niin ihmeellisesti, että olen saanut armon nähdä monia asiota, en keksi muuta vastausta kuin oman heikon uskoni.Tämä kaikki, mitä olen kirjoitellut, on oikeasti tapahtunut.En halua liioitella enkä valehdella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En olekaan mikään apostoli.Kerron vain, mitä omassa elämässäni on tapahtunut ja julistan Kristuksen ristin työn armoa.Koskaan, en milloinkaan ole saanut penniäkään, euroakaan rahaa tai mitään muuta hyötyä tästä.Enkä myöskään ottaisi vastaan, jos joku antaisi.Evankeliumin ilosanoma kuuluu olla ilmainen ja jokaiselle ihmiselle.En ole myöskään julistanut itseäni, koska pelastus on vain ja ainoastaan Jeesuksessa.Sanon vielä:inhosin hengellisiä asioita ja minut vedettiin pelastukseen, vaikka niitä sydämestäni vastustin.En voi tapahtuneille tosiasioille mitään.Olen niistä kyllä hyvin kiitollinen, mutta en minä suinkaan niitä itse aiheuttanut, vaan Jeesus, joka halusi minut pelastaa.Kerron vain, mitä hyvää Hän on minulle minun omassa elämässäni tehnyt.Eikä elämä, jota elin ennen uskoontuloani ollut mistään kotoisin.Eipä ole minulla itsessäni mitään kerskaamista.En ole myöskään koskaan etsinyt itselleni valtaa tai loistavaa asemaa.Jeesus on KUNINGAS JA HERRAIN HERRA!Hän on yksin se, johon meidän tulee kiinnittää katseemme.Miksi sitten Jeesus on ilmestynyt minun elämääni niin ihmeellisesti, että olen saanut armon nähdä monia asiota, en keksi muuta vastausta kuin oman heikon uskoni.Tämä kaikki, mitä olen kirjoitellut, on oikeasti tapahtunut.En halua liioitella enkä valehdella.

        Kirkosta eronneet lahkolaiset tekeytyy vaikka miksi. Kaatajia, parantajia, evankelistoja,profeettoja, jalanvenyttäjiä, kaukoparantajia tms.

        13 Sillä semmoiset ovat valheapostoleja, petollisia työntekijöitä, jotka tekeytyvät Kristuksen apostoleiksi.
        14 Eikä ihme; sillä itse Saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi.
        15 Ei ole siis paljon, jos hänen palvelijansakin tekeytyvät vanhurskauden palvelijoiksi, mutta heidän loppunsa on oleva heidän tekojensa mukainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En olekaan mikään apostoli.Kerron vain, mitä omassa elämässäni on tapahtunut ja julistan Kristuksen ristin työn armoa.Koskaan, en milloinkaan ole saanut penniäkään, euroakaan rahaa tai mitään muuta hyötyä tästä.Enkä myöskään ottaisi vastaan, jos joku antaisi.Evankeliumin ilosanoma kuuluu olla ilmainen ja jokaiselle ihmiselle.En ole myöskään julistanut itseäni, koska pelastus on vain ja ainoastaan Jeesuksessa.Sanon vielä:inhosin hengellisiä asioita ja minut vedettiin pelastukseen, vaikka niitä sydämestäni vastustin.En voi tapahtuneille tosiasioille mitään.Olen niistä kyllä hyvin kiitollinen, mutta en minä suinkaan niitä itse aiheuttanut, vaan Jeesus, joka halusi minut pelastaa.Kerron vain, mitä hyvää Hän on minulle minun omassa elämässäni tehnyt.Eikä elämä, jota elin ennen uskoontuloani ollut mistään kotoisin.Eipä ole minulla itsessäni mitään kerskaamista.En ole myöskään koskaan etsinyt itselleni valtaa tai loistavaa asemaa.Jeesus on KUNINGAS JA HERRAIN HERRA!Hän on yksin se, johon meidän tulee kiinnittää katseemme.Miksi sitten Jeesus on ilmestynyt minun elämääni niin ihmeellisesti, että olen saanut armon nähdä monia asiota, en keksi muuta vastausta kuin oman heikon uskoni.Tämä kaikki, mitä olen kirjoitellut, on oikeasti tapahtunut.En halua liioitella enkä valehdella.

        voisin myös julistaa OMAA kokemustani, vaan koen että ehdottomasti evankeliumin ILO-uutista.
        Ihmisiä ei välttämättä kiinnosta MINUN kokemukseni, ja ehdottomasti kokemus
        ja raamatun Sana olla "yhtä".
        Miksi laittaisin OMAN kokemukseni "ykköseksi", vaan raamattu ja Jumalan sana on ehdottomasti "ykkönen".
        "MINUN" kokemustani ei enää LISÄTÄ raamattuun .

        "Sinun SANASI on TOTUUS" Joh: 17: 17


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirkosta eronneet lahkolaiset tekeytyy vaikka miksi. Kaatajia, parantajia, evankelistoja,profeettoja, jalanvenyttäjiä, kaukoparantajia tms.

        13 Sillä semmoiset ovat valheapostoleja, petollisia työntekijöitä, jotka tekeytyvät Kristuksen apostoleiksi.
        14 Eikä ihme; sillä itse Saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi.
        15 Ei ole siis paljon, jos hänen palvelijansakin tekeytyvät vanhurskauden palvelijoiksi, mutta heidän loppunsa on oleva heidän tekojensa mukainen.

        Tekeytyy apostoliksi RAHAN HUIJAUKSET ja tavaran.


    • Anonyymi

      Hedelmistään puu tunnetaan.

      Helluntailaiset väittivät 1403 tapausta parantuneensa ihmeelisesti vaikeista sairauksista Ylivainion kokouksissa.

      Lääk.tri tutki kaikki tapaukset väitöskirjaansa varten Ylivainion pyynnöstä tarkoituksenaan osoittaa että helluntailaisten kokouksissa tapahttuu ihmeitä.

      Yhtään ihmeparanemist ei löytynyt, pelkkää bluffia koko touhu.

      Väitöstilaisuuden turvatoimia piti lisätä.

      Kunniansa kuulivat niin yliopiston rehtori, Lut.kirkon piispat ja papit, vaikka heillä ei ollut mitään tekemistä tuon tutkimuksen kanssa.

      • Anonyymi

        "Hedelmistään puu tunnetaan." Heldelmistän myös uskontosi luterilaisuus tunnetaan: Nämä ovat kaikki Lutherin opin tulosta,Kymmeniä miljoonia kuolleita, sotia, nälänhätää ja maastapako ja kurjuutta, vainoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Hedelmistään puu tunnetaan." Heldelmistän myös uskontosi luterilaisuus tunnetaan: Nämä ovat kaikki Lutherin opin tulosta,Kymmeniä miljoonia kuolleita, sotia, nälänhätää ja maastapako ja kurjuutta, vainoa.

        uskonnon takia on aina sodittu ja soditaan edelleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Hedelmistään puu tunnetaan." Heldelmistän myös uskontosi luterilaisuus tunnetaan: Nämä ovat kaikki Lutherin opin tulosta,Kymmeniä miljoonia kuolleita, sotia, nälänhätää ja maastapako ja kurjuutta, vainoa.

        Vaihda jo levyä. Palstan aihe on "Helluntailaisuus."

        Tällä palstalla on tarkoitus käsitellä sen Amerikkalaisen sodomiasta syytetyn miehen perustaman uskonsuunnan asioita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaihda jo levyä. Palstan aihe on "Helluntailaisuus."

        Tällä palstalla on tarkoitus käsitellä sen Amerikkalaisen sodomiasta syytetyn miehen perustaman uskonsuunnan asioita.

        Sodomassa ja Gomorrassa tarjottiin taivaasta tulta ja tulikiveä. Jumalan rakkaudesta ei puhuttu yhtään mitään. Lapsetkin tuli osalliseksi niistä synneistä.

        Vain Loot tyttärineen pääsi pakoon.

        Muista Lootin vaimoa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sodomassa ja Gomorrassa tarjottiin taivaasta tulta ja tulikiveä. Jumalan rakkaudesta ei puhuttu yhtään mitään. Lapsetkin tuli osalliseksi niistä synneistä.

        Vain Loot tyttärineen pääsi pakoon.

        Muista Lootin vaimoa!

        Sitten kun olet vuosikymmeniä lässyttänyt ja kehuskellut vanhoja kirkkokuntia ja kuinka ne omistavat pelasatavan kasteen, jonka ulkopuolella kukaan ei saavuta Jumalan hyväksyntää, niin viimesiellä rajalla silmäsi avautuvat ja näet kaiken, minkä vuoksi melskasit olevan pelkkää valhetta ja luulottelua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sodomassa ja Gomorrassa tarjottiin taivaasta tulta ja tulikiveä. Jumalan rakkaudesta ei puhuttu yhtään mitään. Lapsetkin tuli osalliseksi niistä synneistä.

        Vain Loot tyttärineen pääsi pakoon.

        Muista Lootin vaimoa!

        Hellarit eivät harjoita syntejä, joita kuolaat: homoutta ja pedofiliaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hellarit eivät harjoita syntejä, joita kuolaat: homoutta ja pedofiliaa.

        Parhami ja Gerhard oli aikansa kuuluisia homoseksuaaleja, seurakuntalaiset hyväksyi sen täysin. Eihän ne olisi muuten liittynyt lahkoon.
        Normaalia meininkiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Parhami ja Gerhard oli aikansa kuuluisia homoseksuaaleja, seurakuntalaiset hyväksyi sen täysin. Eihän ne olisi muuten liittynyt lahkoon.
        Normaalia meininkiä.

        Kielletyn asioiden viehätys kiinnostaa ihmisiä liittymään lahkoihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kielletyn asioiden viehätys kiinnostaa ihmisiä liittymään lahkoihin.

        Ja henkimaailman asiat yleensä ja yliluonnollisesta kiinnostuneille tarjotaan sitä, mitä he luulevat näkevänsäkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Parhami ja Gerhard oli aikansa kuuluisia homoseksuaaleja, seurakuntalaiset hyväksyi sen täysin. Eihän ne olisi muuten liittynyt lahkoon.
        Normaalia meininkiä.

        Mietihän mitä se Parhamin saama syyte sodomiasta tarkoitti?


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Uudessa Testamentissa on 260 lukua ja melkein 8000 jaetta. Yhdessäkään niistä ei sanota, että ihminen pelastuu helvetistä. Ylipäätään missään ei sanota, että ihminen pelastuisi JOSTAKIN.

      UT:ssa sanotaan ainoastaan, että ihminen PELASTUU. Miksi? No siksi kun pelastuminen tarkoittaa alkukielellä paranemista ja eheytymistä, ei sen kummempaa. Uskon päämäärä on sielun pelastuminen eli sielun PARANEMINEN ja EHEYTYMINEN.

      - GF -

      • Anonyymi

        "pelastuminen tarkoittaa alkukielellä paranemista ja eheytymistä" että me pelastuisimme nurjista ja häijyistä ihmisistä; sillä usko ei ole joka miehen.
        Niin, miten eheydynne nurjista ihmisistä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "pelastuminen tarkoittaa alkukielellä paranemista ja eheytymistä" että me pelastuisimme nurjista ja häijyistä ihmisistä; sillä usko ei ole joka miehen.
        Niin, miten eheydynne nurjista ihmisistä?

        eheytyminen,

        "sillä KAIKKI ovat syntiä tehneet, ja KAIKKI ovat Jumalan kirkkautta vailla"

        siis: KAIKKI:
        "ei ole KETÄÄN vanhurskasta, ei YHTÄKÄÄN"
        Room: 3: 10

        ja PISTE.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "pelastuminen tarkoittaa alkukielellä paranemista ja eheytymistä" että me pelastuisimme nurjista ja häijyistä ihmisistä; sillä usko ei ole joka miehen.
        Niin, miten eheydynne nurjista ihmisistä?

        Vau, miten syvällistä Uuden testamentin perkaamista ja todellista halua selvittää käsitteiden merkitys!!! Nyt kaakaolle äipän sylkkyyn siitä!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "pelastuminen tarkoittaa alkukielellä paranemista ja eheytymistä" että me pelastuisimme nurjista ja häijyistä ihmisistä; sillä usko ei ole joka miehen.
        Niin, miten eheydynne nurjista ihmisistä?

        Kaakaon juonnin keskellä tehtäköön Viisastelija-Vilivilpertille tiettäväksi, että alkukreikassa on tuossa kohdassa kyse täysin eri sanasta ja käsitteestä kuin niissä kohdissa, joita otsikko käsittelee.


    • Pakanat saavat Pyhän Hengen ennen kastetta ne jotka sukovat.

      Apt.10:
      44. Kun Pietari vielä tätä puhui, tuli Pyhä Henki kaikkien päälle, jotka olivat sanaa kuulemassa.
      45. Kaikki ne uskovat, jotka olivat ympärileikattuja ja olivat tulleet Pietarin mukana, hämmästyivät sitä, että Pyhän Hengen lahja vuodatettiin myös pakanoiden päälle,
      46. sillä he kuulivat heidän puhuvan kielillä ja ylistävän Jumalaa. Silloin Pietari sanoi:
      47. "Ei kai kukaan voi kieltää kastamasta vedellä näitä, jotka ovat saaneet Pyhän Hengen niin kuin mekin?"
      48. Ja hän käski kastaa heidät Jeesuksen Kristuksen nimessä. Sitten he pyysivät häntä viipymään siellä muutamia päiviä.

    • Tässä ei puhuta mitään kasteesta, vaan, jae 13. Hänessä on teihinkin, sitten kun olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, ja uskoneet sen, pantu sinetiksi luvattu Pyhä Henki,


      Ef.1:
      8. Tätä armoa hän on antanut meille runsain määrin ja suonut meille kaikkea viisautta ja ymmärrystä.
      9. Hän on ilmoittanut meille tahtonsa salaisuuden
      10. siitä armotaloudesta, jonka hän oli suunnitellut ja nähnyt hyväksi toteuttaa aikojen täyttyessä: hän oli yhdistävä Kristuksessa yhdeksi kaiken, mitä on taivaissa ja maan päällä.
      11. Kristuksessa me olemme myös saaneet perintöosan, niin kuin meistä oli ennalta määrätty hänen suunnitelmassaan, hänen, joka vaikuttaa kaiken oman tahtonsa ja päätöksensä mukaan,
      12. että me, jotka olemme jo ennalta panneet toivomme Kristukseen, eläisimme Jumalan kirkkauden ylistykseksi.
      13. Hänessä on teihinkin, sitten kun olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, ja uskoneet sen, pantu sinetiksi luvattu Pyhä Henki,
      14. joka on meidän perintömme vakuutena hänen omaisuutensa lunastamiseksi, hänen kirkkautensa ylistykseksi.

      • Anonyymi

        Asiat on ymmärrettävä kokonaisuuksina eikä kikkailtava puhekielen yksittäisillä jakeilla.

        Raamatun mukaan Jumala pesee kasteessa synnit pois ja vasta sitten puhtaaseen sydämeen voidaan tuoda niitä taivaan lahjoja ja siunauksia, kuten Pyhä uskon Henki.

        38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.
        39 Sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu.

        Parannus eli kääntymys tarkoittaa syntisyyden tunnustamista Jumalan edessä ennen kastetta miehiltä.
        Lapset on heti valmiita kastettaviksi, kukaa ei vaadi lapsilta mielenmuutosta "metanoia" eli parannusta kasteen ehtona. Lapsen sydän on jo valmiiksi ottamaan vastaan kaikki kasteen lupaukset ja siunaukset.


      • Anonyymi

        Eikä tässä puhuta mitään kasteesta: vaan täyttykää Hengellä,
        puhuen keskenänne psalmeilla ja kiitosvirsillä ja hengellisillä lauluilla, veisaten ja laulaen sydämessänne Herralle,
        kiittäen aina Jumalaa ja Isää kaikesta meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimessä.
        Eikä tässä puhuta mitään kasteesta: kun he olivat rukoilleet, vapisi se paikka, jossa he olivat koolla, ja he tulivat kaikki Pyhällä Hengellä täytetyiksi ja puhuivat Jumalan sanaa rohkeasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asiat on ymmärrettävä kokonaisuuksina eikä kikkailtava puhekielen yksittäisillä jakeilla.

        Raamatun mukaan Jumala pesee kasteessa synnit pois ja vasta sitten puhtaaseen sydämeen voidaan tuoda niitä taivaan lahjoja ja siunauksia, kuten Pyhä uskon Henki.

        38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.
        39 Sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu.

        Parannus eli kääntymys tarkoittaa syntisyyden tunnustamista Jumalan edessä ennen kastetta miehiltä.
        Lapset on heti valmiita kastettaviksi, kukaa ei vaadi lapsilta mielenmuutosta "metanoia" eli parannusta kasteen ehtona. Lapsen sydän on jo valmiiksi ottamaan vastaan kaikki kasteen lupaukset ja siunaukset.

        Pietari ei edellytä mitään uskontunnusta ennen kastetta vaan syntien tunnustamisen ennen kastetta, koska kaste saadaan syntien anteeksisaamiseksi ja Pyhän uskon Hengen lahjan saamiseksi.


      • Anonyymi

        Koita käsittää keille puhutaan, Kaikki on liitetty seurakuntaan kasteessa Kristuksen ruumiin jäseniksi. Kyriekee=Kristuksen ruumis=Kristukseen kastetut, Herran omat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koita käsittää keille puhutaan, Kaikki on liitetty seurakuntaan kasteessa Kristuksen ruumiin jäseniksi. Kyriekee=Kristuksen ruumis=Kristukseen kastetut, Herran omat.

        Ei ihmisellä voi olla mitään sydämen uskoa eli Hengen uskoa, ennen kuin hän on sen uskon Hengen saanut kasteessa synneistä pestyyn sydämeensä lahjaksi. Usko on hengen lahja.
        Ei usko mikään irrallinen asia ole eikä mikään itsenäinen "olento" ihmisen sisällä.

        "Koska meillä on uskon Henki, siksi me uskomme ja puhumme...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pietari ei edellytä mitään uskontunnusta ennen kastetta vaan syntien tunnustamisen ennen kastetta, koska kaste saadaan syntien anteeksisaamiseksi ja Pyhän uskon Hengen lahjan saamiseksi.

        Kristillinen kaste otetaan parannuksen tekemisen jälkeen.
        Olivat pakanat saaneet syntinsä anteeksi ennen kastetta, sillä muutoinhan he eivät olisi voineeet saada pyhää henkeä.

        Apt.1:
        Lupaus Pyhästä Hengestä
        1. Edellisen kertomukseni, arvoisa Teofilos, kirjoitin kaikesta, mitä Jeesus alkoi tehdä ja opettaa,
        2. aina siihen päivään asti, jona hänet otettiin ylös, sen jälkeen kun hän Pyhän Hengen kautta oli antanut käskynsä valitsemilleen apostoleille.
        3. Heille hän myös kärsimisensä jälkeen monin kiistattomin todistein osoitti elävänsä, näyttäytyen heille neljänkymmenen päivän aikana ja puhuen Jumalan valtakunnasta.
        4. Kun hän oli yhdessä heidän kanssaan, hän käski heitä sanoen: "Älkää lähtekö Jerusalemista, vaan odottakaa sitä, minkä Isä on luvannut ja minkä olette minulta kuulleet.
        5. Johannes kastoi vedellä, mutta teidät kastetaan Pyhässä Hengessä pian näiden päivien jälkeen."

        Apt.2:
        Pyhän Hengen vuodattaminen
        1.Kun helluntaipäivä oli tullut, he olivat kaikki yhdessä koolla.
        2. Yhtäkkiä tuli taivaasta humaus, niin kuin olisi käynyt raju tuulenpuuska, ja se täytti koko huoneen, jossa he istuivat.
        3. He näkivät ikään kuin tulisia kieliä, jotka jakautuivat ja laskeutuivat heidän itse kunkin päälle,
        4. ja he täyttyivät kaikki Pyhällä Hengellä ja alkoivat puhua muilla kielillä sen mukaan, mitä Henki antoi heille puhuttavaksi.
        5. Jerusalemissa asui juutalaisia, jumalaapelkääviä miehiä, kaikista kansoista, mitä taivaan alla on.
        6. Kun tämä ääni kuului, koolle tuli paljon väkeä, ja ihmiset joutuivat ymmälle, sillä kukin kuuli puhuttavan omaa kieltään.
        ..........
        41. Ne, jotka ottivat Pietarin sanat vastaan, kastettiin, ja uskovien joukkoon tuli sinä päivänä lisää noin kolmetuhatta henkeä.
        42. He pysyivät apostolien opetuksessa, keskinäisessä yhteydessä, leivän murtamisessa ja rukouksissa.
        43. Jokaisen valtasi pelko, ja monta ihmettä ja tunnustekoa tapahtui apostolien kautta.


      • Anonyymi
        Välva kirjoitti:

        Kristillinen kaste otetaan parannuksen tekemisen jälkeen.
        Olivat pakanat saaneet syntinsä anteeksi ennen kastetta, sillä muutoinhan he eivät olisi voineeet saada pyhää henkeä.

        Apt.1:
        Lupaus Pyhästä Hengestä
        1. Edellisen kertomukseni, arvoisa Teofilos, kirjoitin kaikesta, mitä Jeesus alkoi tehdä ja opettaa,
        2. aina siihen päivään asti, jona hänet otettiin ylös, sen jälkeen kun hän Pyhän Hengen kautta oli antanut käskynsä valitsemilleen apostoleille.
        3. Heille hän myös kärsimisensä jälkeen monin kiistattomin todistein osoitti elävänsä, näyttäytyen heille neljänkymmenen päivän aikana ja puhuen Jumalan valtakunnasta.
        4. Kun hän oli yhdessä heidän kanssaan, hän käski heitä sanoen: "Älkää lähtekö Jerusalemista, vaan odottakaa sitä, minkä Isä on luvannut ja minkä olette minulta kuulleet.
        5. Johannes kastoi vedellä, mutta teidät kastetaan Pyhässä Hengessä pian näiden päivien jälkeen."

        Apt.2:
        Pyhän Hengen vuodattaminen
        1.Kun helluntaipäivä oli tullut, he olivat kaikki yhdessä koolla.
        2. Yhtäkkiä tuli taivaasta humaus, niin kuin olisi käynyt raju tuulenpuuska, ja se täytti koko huoneen, jossa he istuivat.
        3. He näkivät ikään kuin tulisia kieliä, jotka jakautuivat ja laskeutuivat heidän itse kunkin päälle,
        4. ja he täyttyivät kaikki Pyhällä Hengellä ja alkoivat puhua muilla kielillä sen mukaan, mitä Henki antoi heille puhuttavaksi.
        5. Jerusalemissa asui juutalaisia, jumalaapelkääviä miehiä, kaikista kansoista, mitä taivaan alla on.
        6. Kun tämä ääni kuului, koolle tuli paljon väkeä, ja ihmiset joutuivat ymmälle, sillä kukin kuuli puhuttavan omaa kieltään.
        ..........
        41. Ne, jotka ottivat Pietarin sanat vastaan, kastettiin, ja uskovien joukkoon tuli sinä päivänä lisää noin kolmetuhatta henkeä.
        42. He pysyivät apostolien opetuksessa, keskinäisessä yhteydessä, leivän murtamisessa ja rukouksissa.
        43. Jokaisen valtasi pelko, ja monta ihmettä ja tunnustekoa tapahtui apostolien kautta.

        Ei Paavalikaan niitä parannuksen tekoja ehtinyt kovin paljon tehdä ennen kastetta.

        Kasteessa on aina kiire, koska kyse on ihmisen syntien pesuta eli pelastuksesta.

        Ei siinä jäädä odottelemaan koska järjestä lähtee jäät ja veden lämpötila on 20 astetta.

        Murhamiehen piti oikein huutaa Jumalaa pesemään kasteessa synnit pois.

        16 Älä vitkastele. Huuda avuksi hänen nimeään, nouse ja anna kastaa itsesi, anna pestä syntisi pois.'
        16 Ja mitäs nyt viivyttelet? Nouse ja anna sinus kastettaa ja pestä pois sinun syntis, ja huuda avuksi Herran nimeä.

        Parannus/kääntyminen ennen kastetta tarkoittaa syntisyyden tunnustamista ja sen vuoksi Jumalan puoleen kääntymistä, että Jumala pesisi kaikki synnit pois Kristillisessä kasteessa Jeesuksen sovintoveren tähden.

        Sydämen usko tarkoittaa sitä, että ihminen saa kasteessa puhdistettuun sieluunsa uskon Hengen lahjan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei Paavalikaan niitä parannuksen tekoja ehtinyt kovin paljon tehdä ennen kastetta.

        Kasteessa on aina kiire, koska kyse on ihmisen syntien pesuta eli pelastuksesta.

        Ei siinä jäädä odottelemaan koska järjestä lähtee jäät ja veden lämpötila on 20 astetta.

        Murhamiehen piti oikein huutaa Jumalaa pesemään kasteessa synnit pois.

        16 Älä vitkastele. Huuda avuksi hänen nimeään, nouse ja anna kastaa itsesi, anna pestä syntisi pois.'
        16 Ja mitäs nyt viivyttelet? Nouse ja anna sinus kastettaa ja pestä pois sinun syntis, ja huuda avuksi Herran nimeä.

        Parannus/kääntyminen ennen kastetta tarkoittaa syntisyyden tunnustamista ja sen vuoksi Jumalan puoleen kääntymistä, että Jumala pesisi kaikki synnit pois Kristillisessä kasteessa Jeesuksen sovintoveren tähden.

        Sydämen usko tarkoittaa sitä, että ihminen saa kasteessa puhdistettuun sieluunsa uskon Hengen lahjan.

        2. Kor. 4:13

        Meillä on sama uskon Henki, josta on kirjoitettu: "Minä uskon, ja siksi puhun."

        Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, ei ole hänen omansa.


      • Anonyymi
        Välva kirjoitti:

        Kristillinen kaste otetaan parannuksen tekemisen jälkeen.
        Olivat pakanat saaneet syntinsä anteeksi ennen kastetta, sillä muutoinhan he eivät olisi voineeet saada pyhää henkeä.

        Apt.1:
        Lupaus Pyhästä Hengestä
        1. Edellisen kertomukseni, arvoisa Teofilos, kirjoitin kaikesta, mitä Jeesus alkoi tehdä ja opettaa,
        2. aina siihen päivään asti, jona hänet otettiin ylös, sen jälkeen kun hän Pyhän Hengen kautta oli antanut käskynsä valitsemilleen apostoleille.
        3. Heille hän myös kärsimisensä jälkeen monin kiistattomin todistein osoitti elävänsä, näyttäytyen heille neljänkymmenen päivän aikana ja puhuen Jumalan valtakunnasta.
        4. Kun hän oli yhdessä heidän kanssaan, hän käski heitä sanoen: "Älkää lähtekö Jerusalemista, vaan odottakaa sitä, minkä Isä on luvannut ja minkä olette minulta kuulleet.
        5. Johannes kastoi vedellä, mutta teidät kastetaan Pyhässä Hengessä pian näiden päivien jälkeen."

        Apt.2:
        Pyhän Hengen vuodattaminen
        1.Kun helluntaipäivä oli tullut, he olivat kaikki yhdessä koolla.
        2. Yhtäkkiä tuli taivaasta humaus, niin kuin olisi käynyt raju tuulenpuuska, ja se täytti koko huoneen, jossa he istuivat.
        3. He näkivät ikään kuin tulisia kieliä, jotka jakautuivat ja laskeutuivat heidän itse kunkin päälle,
        4. ja he täyttyivät kaikki Pyhällä Hengellä ja alkoivat puhua muilla kielillä sen mukaan, mitä Henki antoi heille puhuttavaksi.
        5. Jerusalemissa asui juutalaisia, jumalaapelkääviä miehiä, kaikista kansoista, mitä taivaan alla on.
        6. Kun tämä ääni kuului, koolle tuli paljon väkeä, ja ihmiset joutuivat ymmälle, sillä kukin kuuli puhuttavan omaa kieltään.
        ..........
        41. Ne, jotka ottivat Pietarin sanat vastaan, kastettiin, ja uskovien joukkoon tuli sinä päivänä lisää noin kolmetuhatta henkeä.
        42. He pysyivät apostolien opetuksessa, keskinäisessä yhteydessä, leivän murtamisessa ja rukouksissa.
        43. Jokaisen valtasi pelko, ja monta ihmettä ja tunnustekoa tapahtui apostolien kautta.

        Helluntailaisuuden esitykset eivät liity Raamatussa kerrottuun kieli-ihmeeseen mitenkään.

        Näköhavainto: tuliset kielet
        Ännihavainto: humaus taivaasta
        Kuulohavainto: oikeat vieraat kielet
        Ymmärrys: ymmärrettävää puhetta

        Helluntain tapahtumat oli "avajaispäivän" tapahtuma, joka ei samanlaisena enää toistunut.

        Helluntaina kastettiin 3000 eri ikäistä ihmistä vedellä ja Hengellä ja se saivat kasteessa synnit anteeksi ja luvatun Pyhän uskon Hengen lahjan sinetiksi kuulumisesta uuden liiton jäseneksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei Paavalikaan niitä parannuksen tekoja ehtinyt kovin paljon tehdä ennen kastetta.

        Kasteessa on aina kiire, koska kyse on ihmisen syntien pesuta eli pelastuksesta.

        Ei siinä jäädä odottelemaan koska järjestä lähtee jäät ja veden lämpötila on 20 astetta.

        Murhamiehen piti oikein huutaa Jumalaa pesemään kasteessa synnit pois.

        16 Älä vitkastele. Huuda avuksi hänen nimeään, nouse ja anna kastaa itsesi, anna pestä syntisi pois.'
        16 Ja mitäs nyt viivyttelet? Nouse ja anna sinus kastettaa ja pestä pois sinun syntis, ja huuda avuksi Herran nimeä.

        Parannus/kääntyminen ennen kastetta tarkoittaa syntisyyden tunnustamista ja sen vuoksi Jumalan puoleen kääntymistä, että Jumala pesisi kaikki synnit pois Kristillisessä kasteessa Jeesuksen sovintoveren tähden.

        Sydämen usko tarkoittaa sitä, että ihminen saa kasteessa puhdistettuun sieluunsa uskon Hengen lahjan.

        Kaste: Kirkkoraamattu 1.Piet.3: ........ joka ei ole lihan saastan poistamista, vaan hyvän omantunnon pyytämistä Jumalalta...........

        JKR 1.Piet.3:
        21. Tämän vertauskuvan mukaan vesi nyt pelastaa teidätkin kasteena, joka ei ole ruumiin lian poistamista, vaan hyvän omantunnon pyytämistä Jumalalta Jeesuksen Kristuksen ylösnousemuksen kautta
        Joh. 20:23; Ap. t. 3:19; Ap. t. 24:16; 1. Tim. 1:19; Hepr. 9:14
        {KR lihan saastan. Kasteen merkitys ja tarkoitus toteutuu, kun kastettu henkilö katuvana pyytää hyvää omaatuntoa anteeksiantamuksen kautta Jeesuksen veressä, ottaa sen vastaan evankeliumin päästösanasta ja sitten Jumalan armon avulla kilvoittelee säilyttääkseen loukkaamattoman omantunnon Jumalan ja ihmisten edessä.


    • Anonyymi

      Millulle lapsena suoritettu kaste on väkivallanteko - missä tietämättömälle tehdää rituaalinen teko ja väitetään sen pelastavan minut!
      Kuka, miksi ja kenenluvalla tällaista uskonnollisessa maailmassa tehdään, liitetään jota en voi vastustaa.

      • Anonyymi

        Vanhan liiton ympärileikkauksen liitto, oli JUMALAN säätämä, siis KAIKKI poikalapset pitä ympärileikata 8 päivän ikäisenä, ja vasta sen jälkeen , Jumalan iankaikkinen liitto,

        "ja NIIN minun liittoni on merkitty teidän lihaanne IANKAIKKISEKSI liitoksi"
        1 Moos: 17: 13

        helluntailaisten mielestä sekin sitten väkivaltaa !!?


      • Anonyymi

        Olet käynyt helluntailaisten lahkossa. Saatana on puhunut sinulle


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet käynyt helluntailaisten lahkossa. Saatana on puhunut sinulle

        Jumala ottaa lapsen uuden liiton jäseneksi Kristittyjen kasteessa, jota helluntailaisuudessa ole käytössä ollenkaan. Kristillinen kaste on tallessa enää vanhoissa Kristillisisää kirkoissa.

        Sodomiasta syytetty mies Ameikassa alkoi kastaa entuudestaan kristityiksi kastettuja ihmisiä uudestaan omaan perustamaansa lahkoon jäseniksi (Pentecostalismi)
        ja lupasi heille täydellisen vieraiden kielten taidon käymättä päivääkään tavallista koulua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet käynyt helluntailaisten lahkossa. Saatana on puhunut sinulle

        Mieti kuka sinulle puhuu "Anonyymi 30.01.2022 16:30"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumala ottaa lapsen uuden liiton jäseneksi Kristittyjen kasteessa, jota helluntailaisuudessa ole käytössä ollenkaan. Kristillinen kaste on tallessa enää vanhoissa Kristillisisää kirkoissa.

        Sodomiasta syytetty mies Ameikassa alkoi kastaa entuudestaan kristityiksi kastettuja ihmisiä uudestaan omaan perustamaansa lahkoon jäseniksi (Pentecostalismi)
        ja lupasi heille täydellisen vieraiden kielten taidon käymättä päivääkään tavallista koulua.

        Mikä vika Amerikassa on sinulle, kun jatkuvasti sitä toistat?


      • Anonyymi

        Kristillinen kaste on Jumalan pelastusteko lapselle.

        "Syntinen olin jo syntyessäni, synnin alle siinnyt äitini kohtuun."


    • Anonyymi

      Kristillinen kaste lapselle on Jumalan suurin siunaus ja armoteko, josta pitää antaa kaikki kunnia ja kiitos Kasteen valmistaneelle Kristukselle Jeesukselle ja Taivaan Isälle. Jumala ei jaa kunniataan ihmiselle.

      Kristillinen kaste on yhteenliittämistä Kristuksen Jeesuksen kanssa.

      Room. 6:3

      Tiedättehän, että meidät kaikki Kristukseen Jeesukseen kastetut on kastettu hänen kuolemaansa.

      • Anonyymi

        Jumala ei katso ihmisen syntisyyttä, kun hänet on Kristittyje kasteessa puettu Kristuksen veriseen vaippaan. Kaste Krisukseen on vereen kastettu vaippa, uuden liiton sinetti ja vakuus.

        Gal. 3:27

        Kaikki te, jotka olette Kristukseen kastettuja, olette pukeneet Kristuksen yllenne.

        1. Kor. 12:13

        Meidät kaikki, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, on kastettu yhdeksi ruumiiksi. Yksi ja sama Henki on yhdistänyt meidät, kaikki me olemme saaneet juoda samaa Henkeä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumala ei katso ihmisen syntisyyttä, kun hänet on Kristittyje kasteessa puettu Kristuksen veriseen vaippaan. Kaste Krisukseen on vereen kastettu vaippa, uuden liiton sinetti ja vakuus.

        Gal. 3:27

        Kaikki te, jotka olette Kristukseen kastettuja, olette pukeneet Kristuksen yllenne.

        1. Kor. 12:13

        Meidät kaikki, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, on kastettu yhdeksi ruumiiksi. Yksi ja sama Henki on yhdistänyt meidät, kaikki me olemme saaneet juoda samaa Henkeä.

        Näinhän se on mutta on syytä muistaa, että vauvakaste ei ole kristillinen kaste.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näinhän se on mutta on syytä muistaa, että vauvakaste ei ole kristillinen kaste.

        "ei" kristillinen

        "SALLIKAA lasten tulla minun tyköni, ÄLKÄÄKÄ estäkö heitä"
        Mark: 10: 14

        "Kuulen; ETTEKÖ ole KOSKAAN lukeneet: "LASTEN ja IMEVÄISTEN suusta sinä
        valmistit
        itsellesi kiitoksen"
        Matt: 21: 16

        helluntailaisten "KIITOS", ottavat todellakin ITSELLEEN kiitoksen . . .vaan kun kuuluu
        JEESUKSELLE KRISTUKSELLE.
        ihmiskäsien alle meneminen EI ole JEESUKSEN luo, vaan ainoastaan Pyhässä kasteessa, jonka KÄSKYN Jeesus itse antoi Ylösnousemuksensa JÄLKEEN.


    • Anonyymi

      Helluntailasten kannattaisi mennä peilin eteen

      Helluntailaisten kannattaisi ensin miettiä ja pohtia oman uskon lahkonsa lähtökohtia ja juuria Amerikasta, josta se kaikki alkoi noin 100 v. sitten ja miettiä onko se heidän oma lahkonsa terveellä pohjalta lähtenyt kasvamaan.

      Eikä alkaa vihaa täynnä herjaamaan ja rienaamaan vanhoja Kristillisiä kirkkokuntia.

      • Anonyymi

        Suomen evlut. kirkko voisi suoda pelastuksen helluntailaisille ja muillekkin kirkon herätysliikkeille ja päästää heidät kirkon suojelevan siiven alta vapauteen.
        Samalla kirkkokin pelastuisi kun ei olisi enään kerettiläinen vankila ja porttola herätysliikkeilleen.
        Win win !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomen evlut. kirkko voisi suoda pelastuksen helluntailaisille ja muillekkin kirkon herätysliikkeille ja päästää heidät kirkon suojelevan siiven alta vapauteen.
        Samalla kirkkokin pelastuisi kun ei olisi enään kerettiläinen vankila ja porttola herätysliikkeilleen.
        Win win !

        Sotaa edeltänyt aikakausi 1920–1939
        Lauri Hokkanen

        Gerhard Olsen-Smidt järjesti 1920 Helsingissä Helluntaiseurakunnan, jonka kokoontumispaikka oli Ludviginkadulla Helsingin Sanomain salissa 4. kerroksessa ja myöhemmin Liisankatu 17:ssä. Tästä ryhmästä muodostui myöhemmin Filadelfiaseurakunta. Eino I. Manninen valittiin seurakunnan vanhimmaksi joulukuussa
        1920.

        Olsen-Smidt oli valloittava johtaja, ja liike keskittyi vahvasti hänen henkilöönsä. Häntä syytettiin taloudellisista väärinkäytöksistä ja yksinvaltaisesta johtamistavasta.[18]

        Keväällä 1925 Olsen-Smidt pidätettiin Helsingissä ”homoseksuaalisen hurjastelun” takia,[21] ja hänet tuomittiin huhtikuussa 1925 kuudeksi kuukaudeksi vankeuteen haureudesta,[22] sillä hänellä oli ollut seksuaalisuhteita kahteen nuorukaiseen, jotka toimivat seurakunnassa.[18] Vankeustuomion jälkeen hänet karkotettiin Norjaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sotaa edeltänyt aikakausi 1920–1939
        Lauri Hokkanen

        Gerhard Olsen-Smidt järjesti 1920 Helsingissä Helluntaiseurakunnan, jonka kokoontumispaikka oli Ludviginkadulla Helsingin Sanomain salissa 4. kerroksessa ja myöhemmin Liisankatu 17:ssä. Tästä ryhmästä muodostui myöhemmin Filadelfiaseurakunta. Eino I. Manninen valittiin seurakunnan vanhimmaksi joulukuussa
        1920.

        Olsen-Smidt oli valloittava johtaja, ja liike keskittyi vahvasti hänen henkilöönsä. Häntä syytettiin taloudellisista väärinkäytöksistä ja yksinvaltaisesta johtamistavasta.[18]

        Keväällä 1925 Olsen-Smidt pidätettiin Helsingissä ”homoseksuaalisen hurjastelun” takia,[21] ja hänet tuomittiin huhtikuussa 1925 kuudeksi kuukaudeksi vankeuteen haureudesta,[22] sillä hänellä oli ollut seksuaalisuhteita kahteen nuorukaiseen, jotka toimivat seurakunnassa.[18] Vankeustuomion jälkeen hänet karkotettiin Norjaan

        Väitätkö, että tuon yhden ihmisen syntisyys merkitsee, että helluntalaisvaimoni on homo?
        Näinhän sitä yleistetään.


    • Anonyymi

      Roomasta on työntynyt Suomeen Saksan kautta omituinen kultti, joka pakottaa nuoria lapsia jäsenikseen vauvakasteläträämisen avulla. Kulttiin kuuluu myös anababtistien terroristinen tapporyhmä, joka nauttii valtion suojelua ja taloudellista huolenpitoa.

      • Anonyymi

        Ensimmäinen ryhmä joka HYLKÄSI lapsikasteen on 1100 luvulla Ranskassa.

        lapsikaste siis ollut jo alkuperäisissä kirkoissa, luterilaisuus ainoastaan haarautunut katolilaisuudesta joka on SAMAA kristinuskoa kuin luterilaisuus.

        tutkikaas ny vähän edes kristinuskon historiaa, jos luulette että lapsikaste mukamas ei olisi ollut AINA kristillisissä kirkkokunnissa . . .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ensimmäinen ryhmä joka HYLKÄSI lapsikasteen on 1100 luvulla Ranskassa.

        lapsikaste siis ollut jo alkuperäisissä kirkoissa, luterilaisuus ainoastaan haarautunut katolilaisuudesta joka on SAMAA kristinuskoa kuin luterilaisuus.

        tutkikaas ny vähän edes kristinuskon historiaa, jos luulette että lapsikaste mukamas ei olisi ollut AINA kristillisissä kirkkokunnissa . . .

        Niinhän ne apostolit kertoivaytkin että tulee heidän jälkeensä susia jorka pukeutuvat kristillisyyden kaapuun jne..!

        Apostolien aikana ei vauvoja kostuteltu eikä Jeesuksen seuraamista mekanisoitu rituaaleiksi ja kaikenmailman kummeiksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinhän ne apostolit kertoivaytkin että tulee heidän jälkeensä susia jorka pukeutuvat kristillisyyden kaapuun jne..!

        Apostolien aikana ei vauvoja kostuteltu eikä Jeesuksen seuraamista mekanisoitu rituaaleiksi ja kaikenmailman kummeiksi.

        Apostolien aikana:

        Paavali sanoo: "sillä teille ja teidän LAPSILLENNE tämä lupaus on ANNETTU" Apt: 2: 38

        väitätkö ettei alkuseurakunta uskonut Paavalin puhetta !!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Apostolien aikana:

        Paavali sanoo: "sillä teille ja teidän LAPSILLENNE tämä lupaus on ANNETTU" Apt: 2: 38

        väitätkö ettei alkuseurakunta uskonut Paavalin puhetta !!!

        Väitän oppisi perustuvan lukutaidottomuuteen. Juttusi ja ymmärrykssesi ovat kuin muinaisissa Speden elokuvissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väitän oppisi perustuvan lukutaidottomuuteen. Juttusi ja ymmärrykssesi ovat kuin muinaisissa Speden elokuvissa.

        Paavalin sana, on siis helluntailaisten mielestä kuin Speden elokuvissa.

        sellasta se on lahkoissa, raamatun sanalla niin väliä . . .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavalin sana, on siis helluntailaisten mielestä kuin Speden elokuvissa.

        sellasta se on lahkoissa, raamatun sanalla niin väliä . . .

        Et osannut lukea: Juttusi ja ymmärryksesi ovat kuin muinaisissa Speden elokuvissa. Et ole Paavali etkä ole myöskään Jumala.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et osannut lukea: Juttusi ja ymmärryksesi ovat kuin muinaisissa Speden elokuvissa. Et ole Paavali etkä ole myöskään Jumala.

        Paavali sanoo: "sillä teille ja teidän LAPSILLENNE tämä lupaus on ANNETTU" Haaha heeh Hehaa


    • Anonyymi

      täällä on taas tuulimyllyn lämmitäjä selittämässä teidän lapsianne vaikka ette ymmärrä siitä pennin vertaa.

      oikein kuvittelet että sana lapsillenne, on jokin vauvakasteen pönkä voi herraisä millaista sekoporukkaa.

      • Anonyymi

        Niin Jeesus sanoi heille:
        "Kuulen, ettekö ole koskaan lukeneet: "Lasten ja imeväisten suusta sinä valmistit itsellesi
        kiitoksen"
        Matt: 21: 16


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Moni sanoo, etten usko, ennenkuin joku tulee kertomaan kuolemansa jälkeen. Katsokaa isännän pöytä vieraana Aki Kangasmäki. Kannattaa katsoa osa 1 ja osa 2.Itselleni asiat selvät. Jeesus Kristus on Herrani ja raamattu sanasta sanaan Jumalan sanaa, mutta sinä, jota kutsutaan, ota selvää ja etsi ja tee se rukoillen. Aki kertoo myös lisää, mitä näki, kun hän käy eri seurakunnissa todistamassa, miten suuren armon ja pelastuksen hän saa. Etsivä löytää ja kolkuttavalle avataan!

    • Anonyymi

      Pelastus löytyy Jeesuksen ristintyön vastaanottamisesta. Minulle on moni sanonut, että uskoisi, jos joku tulisi kertomaan, heräisi kuolleista. No, nyt kertoja löytyy. Katso youtubesta Aki Kangasmäen tapaus, kun hänen sydämensä pysähtyi kädenväännön sm kisoissa. Mielestäni paras video on( Aki on käynyt monessa paikassa kertomassa), kun laittaa hakusanaksi:rukouspiste no.68 Aki ja Maarit Kangasmäki kertoo, kun Akin sydän oli 27 min pysähdyksissä... Kannattaa myös katsoa muutkin Akin ja Maaritin todistukset. Taivas ja kadotus ovat todellisia, uskoimme niihin tai emme. Jompaankumpaan jokainen joutuu tai pääsee., riippumatta uskoimmeko niihin tai emme. Jumala on antanut meille vapaan tahdon valita: kelpaako meille Jeesuksen sovitustyö Golgatan keskimmäisellä ristillä. Muuta ei pelastukseen tarvita. Ryövärikin toisella ristillä vain pyysi Jeesukselta, että muista minua, kun tulet valtakuntaasi. Jeesus vastasi ja sanoi:tänä päivänä sinä olet oleva minun kanssani paratiisissa. Jumala teki asiat helpoksi ja yksinkertaiseksi. Siunausta sinulle etsijä!

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      314
      3682
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      268
      2115
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      100
      1462
    4. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1353
    5. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      93
      1348
    6. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      61
      1207
    7. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1198
    8. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      1044
    9. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      49
      1028
    10. Etkö ymmärrä että olen turhautunut

      kun ei etene. Auttaisit rakas vai onko kaikki vain kuvitelmiani omassa päässäni?
      Ikävä
      65
      924
    Aihe