oksentaminen ja kalorit

possuahmija

Kun oksentaa vaikka 15min sitte syödyn ruuan ulos ni eihän kalorit oo ehtiny imeytyy?missä ajassa ne imeytyy?välillä saan ihan hillittömiä ahmimiskohtauksia, jolloin ahmin esim.leipää monta palaa, piparia, salaattia.. Kaikki menee varmaan 10minuutissa. Sit oksennan ne suurinpiirtein ulos :/

33

18209

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Höpsö

      ei tossa vaiheessa pitäis olla imeytyny. ite oksennan aina 5-15 minuutin pääst syömisest. mä en kyl yleensäkää niinkää ahmi vaa syön vaa yhen jogurtin tai banaanin ja oksennan sit sen.

      • possuahmija

        Kun en oo semmonen joka vetää kilon namia ja yrjöö. Haen aina jotain pikkasen, esim kakkua vähä, vähä leipää, vähä muroja, ja oksennan. Sit sama rundi uudestaan alas. Ja oksennan.


      • riina
        possuahmija kirjoitti:

        Kun en oo semmonen joka vetää kilon namia ja yrjöö. Haen aina jotain pikkasen, esim kakkua vähä, vähä leipää, vähä muroja, ja oksennan. Sit sama rundi uudestaan alas. Ja oksennan.

        ai mihin tarkoitukseen??:)


      • no bulimia nervosa

        Sulla ei siis ole bulimiaa VAAN bulimareksia.


    • adfawefawfawfa

      suurin osa ruuasta imeytyy vasta ohutsuolessa.....

      • possuahmija

        aina sanotaan, et oksentaminen EI laihduta kun kalorit on jo ehtiny imeytyy? :0


      • oksentamalla...........
        possuahmija kirjoitti:

        aina sanotaan, et oksentaminen EI laihduta kun kalorit on jo ehtiny imeytyy? :0

        En tajua mistä johtuu, mutta nykyisin jos ahmin ja oksennan, niin paino vaan nousee. Ennen pystyin oksentamaan niin ettei ahmimiset näkyneet puntarilla. Siksi en enää harrasta tuota oksentelua, kun ei se kuitenkaan auta mulla mitään.


      • nancycallahan
        possuahmija kirjoitti:

        aina sanotaan, et oksentaminen EI laihduta kun kalorit on jo ehtiny imeytyy? :0

        niin ettei kukaan vaan oksentais mutta totuus on se että ne imeytyy vasta sillon....tietoa löytyy netistä jos osaa etsiä.

        mutta bulimia turvottaa ja sen takia yleensä lihoo.


      • onnistunut..
        possuahmija kirjoitti:

        aina sanotaan, et oksentaminen EI laihduta kun kalorit on jo ehtiny imeytyy? :0

        pitämään painoni, kun oksennan kork. 5tunnin sisällä, mut jos yritän laihtua, pitäisi oksentaa huomattavasti pienempiä annoksia tai vähäkalorisempaa ruokaa tai pitää muutama herkuton päivä välissä välillä...

        painoni on helposti noussut, kun olen suosinut suurempia määriä suklaata tai jotain muuten hankalammin laatattavaa ruokaa, jolloin en onnistu saamaan niin paljon ulos.


      • juuu
        oksentamalla........... kirjoitti:

        En tajua mistä johtuu, mutta nykyisin jos ahmin ja oksennan, niin paino vaan nousee. Ennen pystyin oksentamaan niin ettei ahmimiset näkyneet puntarilla. Siksi en enää harrasta tuota oksentelua, kun ei se kuitenkaan auta mulla mitään.

        Mä tiedän mistä johtuu. te joilla on syömishäiriö ja oksennatte ruoan niin ettekö tajua että jos jatkatte sitä niin te laihdutte niin että lopulta ootte niin laihoja että kuolette kun sisäelimet on niin heikot, että parempi olisi lopettaa vaikka sitten elimistöönne tulee nestettä ja lihoatte 3 kertaiseksi, mutta saatte sen pelkälllä liikunnalla pois. kysymys on haluatteko kuolla vai pysyä hengissä


      • refluksi
        oksentamalla........... kirjoitti:

        En tajua mistä johtuu, mutta nykyisin jos ahmin ja oksennan, niin paino vaan nousee. Ennen pystyin oksentamaan niin ettei ahmimiset näkyneet puntarilla. Siksi en enää harrasta tuota oksentelua, kun ei se kuitenkaan auta mulla mitään.

        Miks sä et hyödynnä sun kehon omaa kulutusta. Jos tankkaa energiaa useesti maksimissaa 4 tunnin välein ni keho käy koko ajan kierroksilla eli polttaa kaloreita.
        Nälkäkuuri ja oksentamine saa elimistön luulemaa, et pitää olla säästöliekillä ja menee toimimattomaa tilaa eli jumii.

        Siin menee aikaa enne ku elimistö tottuu siihe et Hei tätä ravintoo tuleeki säännöllisesti. Siks moni mun frendi on laiha ku ne syö tosi useesti (pienii annoksi tietty)


      • oonaliina1
        onnistunut.. kirjoitti:

        pitämään painoni, kun oksennan kork. 5tunnin sisällä, mut jos yritän laihtua, pitäisi oksentaa huomattavasti pienempiä annoksia tai vähäkalorisempaa ruokaa tai pitää muutama herkuton päivä välissä välillä...

        painoni on helposti noussut, kun olen suosinut suurempia määriä suklaata tai jotain muuten hankalammin laatattavaa ruokaa, jolloin en onnistu saamaan niin paljon ulos.

        Etsä pelkää et sulle tulee refluksitauti?


      • Bulimianervosa
        oksentamalla........... kirjoitti:

        En tajua mistä johtuu, mutta nykyisin jos ahmin ja oksennan, niin paino vaan nousee. Ennen pystyin oksentamaan niin ettei ahmimiset näkyneet puntarilla. Siksi en enää harrasta tuota oksentelua, kun ei se kuitenkaan auta mulla mitään.

        Kyse voi olla turvotuksesta joka johtuu kaaliumin puutteesta. ..niin kuin minulla.... Sen tuntee kropassa kun on turvonnut ja tunnon olo raajoissa...... Kannattaa mennä apteekkiin ja pyytää nestemäistä kalisolia maksaa n 18€.... se auttaa ongelmaan.. raju oksentelu poistaa kaliumia joka on kropan alkuaine ja pitää koko elimistöä toiminnassa...


    • 5 vuotta bulimiaa.

      En tajua, miten joku ei laihdu, jos oksentaa kaiken pihalle. Itse olen laihtunut about 30kg ylipainoisesta alipainoiseksi, vaikka kyllä se on taistelua ollut. Laihtua voi, jos siihen jaksaa panostaa eikä luovuta, vaikka tulisi takapakkeja. Onneksi, sillä rakastan ruokaa ja herkkuja.

      • 5 vuotta bulimiaa.

        Niin jos ruoka imeytyisi puolessa tunnissa, niin en todellakaan olisi laihtunut. Tai jos monien sanojen mukaan 1/3 kaloreista imeytyisi, niin olisin edelleen ylipainoinen. Itselläni nimittäin päivittäin saadut kalorimäärät liikkuvat kymmenissä tuhansissa... parhaimmillaan 20 000 - 40 000kcal.

        Eli jos kolmasosa todella imeytyisi, niin olisin ehkä kumminkin lihonut enkä laihtunut. Ärsyttää, kun puhutaan paskaa, joka ei ainakaan minun kohdallani ole totta. Voi tosin johtua siitä että vatsalaukkuni ei kykene enää sulattamaan ruokaa ja saamaan niitä kaloreita siitä ja siten en liho. Mutta silti.


    • niinpäniinbbbb

      Oksentamalla ei saa 100% ruokamassasta ulos, vaan vatsaan jää aina jotakin vaikka luulisi oksentaneen. Rasvat ovat yleisiä ainesosia, jotka jäävät mahalaukkuun ja sitten jatkavat matkaa ohutsuoleen jne.

    • jk

      vai iin

    • A

      Mä en käsitä miten voitte jakaa täällä neuvoja oksenteluun jne!!!! Itelläni on ollut vuoden bulimiaa ja painoa lähtenyt jo 18kg. Kroppani kauneimmat osat, rinnat ja hartiat on vain kadonnut. Edellis kesän mekot lens kirpparille. Ne mekot oli niiin ihania ja ulkomailta ostettu!! Tammikuussa rupesin käymään lekurissa koska oli joku hiton paksusuolen ärtymä ja verta tuli ripuloidessa. Joo ripuloidessa!!! Siinä teille tosi seksikästä bulimiaa!!! JOs ei oksentaessa lähteny kaikki ni pitää tehdä suolistotyhjennys joka päivä ja koska kalori ja rasva ja muun paskan pelko on niin korkea ni suolistotyhjennystä tekee molemmista päistä joka hiton päivä. Hirveintä oli että poikaystävä joka jumaloi mun vartaloa oli käynyt kotonani mun poissa ollessa ja eipä ollut enää kovin hurmaavaa ku suolistotyhjennys pussi löyty suihkusta ja pönttö oli ku pommin jäljiltä ku oli niin voimat menny touhun jälkeen etten jaksanu enää siivota jälkiäni. Naama on ku jollain spurkulla joka aamu turvotuksesta ja silmistä katkeilee verisuonia!! Sain lähetteen keväällä ravitsemusterapeutille, mut jostain sairaasta syystä nautinki tästä.

    • 4v bulimareksiaa

      Eivät imeydy niin nopeasti, ja kaikkea et saa oksennettua ulos (jää murusia ja tähteitä) jotka eivät lihota.. Painon nousu johtuu nestetasapainohäiriöstä, siitä nousevasta turvotuksesta, jos ei muista juoda kunnolla (jota ei oksenneta) Ja syödäkkin pitäisi, napsahtaa säästäri päälle.

      • nooraliisa

        Mä haluan vaan et te luette tän... Mä bulimioin 3 vuotta.. 3 VUOTTA!!
        Ja nyt mä en pysty hallitsee mun ruokatorvee ja mul on refluksitauti koko mun helvetin loppuelämäni. Se polttaa, selkää sattuu, eikä pysty oikei mitää syömää.. Se on tosi noloo jos ollaa poikaystävän kaa ja mul tulee vähä hienon raflan safkaa hissillä takas ylös suuhun..

        Tuli vähä painooki lisää.. Mut nyt mä saan vaatteilla itteni näyttään pin-up tytöltä ja poikaystäväki tykkää. :)


    • totuus satuttaa

      Ei imeydy nopeasti, mutta totuus on, että voit saada vain noin 50% siitä kalorimäärästä oksennettua, minkä oot syönyt... Eli siinä ehkä syy sille, miksi osa ei laihdu oksentamalla, vaan jopa lihoaa.

      Itse en viitsi tuota enää harrastaa, koska paniikki tosta tiedosta tuli kyllä ja muutenkin, oksentamisen takia sydämen kanssa tullut ongelmia ja se pelottaa, enkä todellakaan halua mennä lääkäriin. Myös iho kärsii kovasti, itse ainakin pystyn aika helposti tunnistamaan ihmisen, joka oksentaa usein. Sen vaan näkee oikeesti naamasta.

      • ugjkjdfngjk

        No toi 50% nyt on täyttä paskaa, riippuu tietenkin oksennustaidoista, mutta kyllä mä tiedän ihmisiä jotka vetelee kymmeniäTUHANSIA kaloreita ja laihtuu laihtumistaan.

        En suosittele oksentamista todellakaan, mutta ottaa päähän kun aina joku tulee selittämään, että "99% KALOREISTA IMEYTYY VAIKKA OKSENTAISIT!!11"


    • efjuu

      http://efjuu.blogspot.com/

      Sinne kohtalontoverit kertomaan omia tuntemuksia!

    • HALOO!

      Bulimia eli ahmiminen ja sen jälkeen oksentaminen on SAIRAUS!!! Se kertoo, että psyykkisellä puolella on jotain pahasti vialla. Koko keskustelu oksentelusta ja sen "laihduttavista" tuloksista on ihan vinksalleen mennyttä, sairasta keskustelua. Ei ihminen ole terve jos hän jatkuvasti, pakonomaisesti oksentaa tahallaan. Jos ihminen oksentaa (syystä tai toisesta) hän on sairas!

    • efjuu
    • Mercuryss

      kaikilla on näköjään oma mielipiteensä tosta rasvojen ym. imeytymisestä ja anteeks _en todellakaa rohkaise ketään bulimiaan_ on pakko silti kirjottaa tänne että toi 50% homma ja muut on kyllä ihan joku hokkus pokkus juttui.. tai sitten se on jokasella ihan henkilökohtaista. itellä menee menee pahana päivänä jopa 10 000 kaloria ja niitä pahoja päiviä saattaa löytyä kolmekin viikossa enkä ole kyllä lihonut vaan paino putoo.. oon sitä mieltä että se on itestä kiinni.. ruoka on imeytyny/alkaa imeytyä noin 60 min syömisestä, ja riippuuhan se että miten paljon jaksat nähdä vaivaa oksentaessasi.. itse todellakin HUUHDON vatsani niin helvetin monta kertaa että vesi tulee ylös puhtaampana kun se sinne meni eikä sinne mitään jääny.

      ""Niin jos ruoka imeytyisi puolessa tunnissa, niin en todellakaan olisi laihtunut. Tai jos monien sanojen mukaan 1/3 kaloreista imeytyisi, niin olisin edelleen ylipainoinen. Itselläni nimittäin päivittäin saadut kalorimäärät liikkuvat kymmenissä tuhansissa... parhaimmillaan 20 000 - 40 000kcal.

      Eli jos kolmasosa todella imeytyisi, niin olisin ehkä kumminkin lihonut enkä laihtunut. Ärsyttää, kun puhutaan ******, joka ei ainakaan minun kohdallani ole totta. Voi tosin johtua siitä että vatsalaukkuni ei kykene enää sulattamaan ruokaa ja saamaan niitä kaloreita siitä ja siten en liho. Mutta silti.""

      i agree..

      • Älä jatka enään!

        Oletko onnellinen ja tyytyväinen itseesi kun "jaksat nähdä vaivaa oksentamisessasi"? Ei tunnu ainakaan terveeltä...Hakeudu puhumaan asiasta jollekkin asiantuntialle. Psyykkeesi ei ole kunnossa!


      • Mercuryss
        Älä jatka enään! kirjoitti:

        Oletko onnellinen ja tyytyväinen itseesi kun "jaksat nähdä vaivaa oksentamisessasi"? Ei tunnu ainakaan terveeltä...Hakeudu puhumaan asiasta jollekkin asiantuntialle. Psyykkeesi ei ole kunnossa!

        itseasiassa joo olen tyytyväinen. mutta ootko tosiaan niin typerä että luulet minun pitävän tätä terveenä ja etten olis tässä jo 7 vuoden ajan käyny joka hemmetin paikassa tästä jauhamassa. kuule ei taida olla sunkaan psyyke ihan norm. kun tuut tänne märiseen asiasta josta et ilmeisesti mitään tiedä.


    • jhjhsdllsd

      Mitä te jotkut oikeen syötte kun saatte noin paljon energiaa ruoistanne? Hyvä kun itse saan aina sen suositeltavan 2000kcal ja vatsa kummiskii joka päivä täynnä, ni jotku sitten vetelee kymmenia tuhansia ja laihtuu, huh huh.

      • ggrd

        No oletpas hieno ihminen, kun tulet täyteen tuollaisesta määrästä!!!1 Musta tollanen kauhistelu on helvetin törkeää, kyseessä on sairaus ja aika moni häpeää syömisiään. Mutta joo, eiköhän se vatsalaukku veny kun aikansa vetelee ruokaa nassuun, sit tietty korkean energiamäärän omaavia ruokia nyt ei tarvii paljoa syödä, että kalorit nousee taivaisiin.


    • +10kg

      Imeytymisajoista en tiedä, mutta suurin syy bulimikkojen mahd. lihomiseen on aineenvaihdunnan hidastuminen. Keho kokoajan paniikkitilassa ja ns. säästöliekillä. (josta pääsee muuten irti n.2vk kunnon syömisellä)

      Hiilihydraattien imeytyminen alkaa mun ymmärtääkseni samalla hetkellä kun se pulla sinne suuhun menee. Proteiinit taas vasta ohutsuolessa.

      Eikös siitä ollu joku tutkimuskin, et punnittiin tyttö ennen ja jälkeen hampurilaisen syönnin ja paino ei ollut noussut purilaisen verran, vaan osa oli jo menny menojaan.

    • Ehkä näin

      Nopeat hiilihydraatit alottaa imeytymisen jo suun limakalvoilta, muuten ruoasta imeytyy ravintoaineet eli valkuaisaineet, rasvat, vitamiinit yms ohutsuolessa. Kyse on vaan siitä, että kuinka nopeasti ne menee sinne eli kuinka kauan syöt ennen oksentamista, ja yleensä mahaa ei saa ihan tyhjäks koska vatsalaukku on tietyn muotoinen ja se ruoka pyrkii ohutsuoleen niinkuin tavallisilla ihmisillä kuuluukin. Ravitsemusterapeutti sano aika hyvin, että 40% imeytyy keskimäärin, en ihan tuota uskonut mutta oli aika vakuuttava luku mulle.

      Ite kuulun kuitenki tohon ryhmään joka syö ihan törkeitä kalorimääriä, oksentaa, juo vettä, hyppii tasajalkaa, oksentaa, juo lisää vettä ja oksentaa niin, että saan siellä pohjallakin olevat ruuat pois. Jos ei meinaa onnistua, niin juon lisää vettä, ja oksennan vatsahapoille.

      Nyt yritän kuitenkin parantua, koska tää on aivan turhaa, kamalaa, säälittävää ja häpeän tätä sairautta yli kaiken, joten voimia myös muille jotka taistelee saman asian kanssa. Ruoka on polttoainetta, käyttäkää sitä oikein älkääkä tuhlailko sitä niinkuin mä.

      • bulimiaisshit

        Jooo sitä minäkin! Mulla ollut nyt kohta vuoden bulimia ja oksentelua on ajoittain. Bulimia lihottaa enemmänkin kuin laihduttaa ja siihen päälle vielä sydän ja suolistovaivat. Ihan perseestä on ees alottaa oksentaminen koska koukuttaa lopulta. Ite hain apua mutta ite se pitää päässä lopettaa. Helvetin vaikeeta mutta tsemppiä kaikille. Yleensä toimii se että kieltää oksentamisen itseltään kuin herkut..


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4459
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2229
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1744
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1488
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      28
      1420
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1288
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1217
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1136
    9. 22
      1076
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1004
    Aihe