asuu kyselyselvitysten mukaan Euroopan onnellisin kansa.
Ei siis pidä ihmetellä sitä, miksi Suomen sisäinenkin muuttoliike kohdentuu pääkaupunkiseudulle ja lisää koko ajan sen väestöpohjaa. Muutto pääkaupunkiseudulle on myös varmin tapa päästä irti Kepuviruksesta. Jokunen Oiva aina jää jäljelle, kun tauti on ehtinyt liian pahaksi, mutta sanotaanhan, että poikkeus vahvistaa vain säännön.
En ihmettele yhtään tällaisen tutkimuksen tulosta. Pääkaupunkiseudulla yhdistyvät monet hyvät asiat. Monipuoliset palvelut ovat lähellä, mutta myös luonto on lähellä. Asuminen pääkaupunkiseudulla koetaan myös turvalliseksi sekä fyysisessä että taloudellisessa mielessä.
Käsitys pääkaupunkiseudusta betonoviidakkona on täysin väärä ja tuota pahansuopaa käsitystä ruokkivat maakunnissa vain Matti Vanhasen tapaiset himmelikepulaiset tahallaan, vaikka näkevät todellisuuden itse joka päivä. Kepulaisilla ei ole mitään halua kehittää pääkaupunkiseutua, vaikka siitä on tullut koko maan talousveturi. Pääkaupunkiseudn kunnat ovatkin päättäneet investoida alueensa itse niin paljon kuin mahdollista siitäkin huolimatta, että suuri osa veroeuroista kupataan Kepulandiaan. Kepulaiset eivät ymmärrä sitä, että pääkaupunkiseutuun satsaaminen tuottaa myös heille lisää niitä valtionavustusten tasausrahoja. Tasaus on kyllä kovin lievä ilmaisu ryöväämiselle.
Pääkaupunkiseudulla
28
661
Vastaukset
- kaunajuttujen
veivaaminen lienee sinulle suurikin hupi?
Meneppä tuonne kehä ykköselle haastattelemaan siellä ajelevia pääkaupunkiseutulaisia. Se on näin kahdeksan aikoihin helppoa, autojen seistessä paikallaan kahdessa rivissä.
Ne on takuulla onnellisia. Esitä kysymykset kuitenkin taiten, jottei tule turpa verille.
Toissayönä oli rautatieaseman kolmesataametrisessä taksijonossa myös tavattoman onnellista kansaa. Moni sai turpaansa, kun erehtyi vastaamaan haasteeseen.
Ne oli varmaankin jotain maalaisia, jotka olivat kuseksineet talojen seiniin ja polkeneet jalkakäytävät täyteen sätkäntumppeja? Ne ei varmaankaan ole aivan niin onnellisia?
Tai onhan ne jos sinä kerran niin sanot. - Heh heh älä naurata
Heh heh valehteleva punikki.
- onnellinen asukki
Pääkaupunkiseutu on hyötynyt kohtuuttomasti tulonsiirroista maaseudulta ja veronmaksajilta aluepoliittisten vääristymien kautta.
Kuitenkin on väärin puhua onnellisuuden tulleen kaiken tuon rahan mukana, sillä sosiaaliset ongelmat ovat pääkaupunkiseudulla mittavaa luokkaa kaikkine lieveilmiöineen.
Huumeiden ja rikollisuuden keskittymät ovat myös tyypillisiä pääkaupunkiseudulle, johon normaaliin elämään tottuneen on vaikea sopeutua. Öisin liikkuminen puistoissa ja kaduilla on hengenvaarallista ja naisille raiskatuksi tuleminen on erittäin todennäköistä, josta uutisoidaan päivittäin.
Hallituksen pitäisikin mitä pikimmiten kiirehtiä valtion virastojen alueellistamista siitä syystä, että nykyinen rahanjako aluetukena hyödyttää yksin omaan pääkaupunkiseutua vastikkeettomasti.
Omahyväinen nimityspolitiikka on keskittänyt ja pesiyttänyt virastojen hallintoon keskinkertaisuuksia, sillä maakuntayliopistot ovat tuottaneet nuoria erittäin päteviä, lahjakkaita ja motivoituneita tutkinnon suorittaneita vaativiin tehtäviin.
Virastojen siirtoa vastustaa eniten eläin-aktivistien siipijärjestö vihreät, sekä konservatiivi KOK.- Uskoa hyvällä
Yhdessököön valtion budjetissa ei ole ollut sentinkään tulonsiirtoa siihen suuntaan, että raha olisi verotettu maaseudulla ja siirretty paakaupunkiseudun kuntien budjetteihin tuloksi.
Päinvastoin on kyllä joka vuosi, koska pääkaupunkiseudun asukkailta on peritty jopa kokonainen prosentti kunnallisveroa siksi, että sitä voi siirtaa laiskojen kepukuntien laiskuuden tukemiseen. - uskonvahvistusta
Uskoa hyvällä kirjoitti:
Yhdessököön valtion budjetissa ei ole ollut sentinkään tulonsiirtoa siihen suuntaan, että raha olisi verotettu maaseudulla ja siirretty paakaupunkiseudun kuntien budjetteihin tuloksi.
Päinvastoin on kyllä joka vuosi, koska pääkaupunkiseudun asukkailta on peritty jopa kokonainen prosentti kunnallisveroa siksi, että sitä voi siirtaa laiskojen kepukuntien laiskuuden tukemiseen.Lepuuta välillä aivojasi.
- ethän tunne edes käsitteitä
uskonvahvistusta kirjoitti:
Lepuuta välillä aivojasi.
Kunnallisveron tasaus ei ole valtionverotusta vaan sitä, että pääkaupunkiseudun yrittäjien, yritysten ja palkansaajien omiin kuntiinsa maksamaa kunnallisveroa "tasataan" tappiollisiin kepukuntiin.
Toiseen suuntaan ei ole senttiäkään kunnallisveroa siirretty.
Koetahan opetella käsitteet, että osaisit pysyä asiassa. - valtion verolla...
ethän tunne edes käsitteitä kirjoitti:
Kunnallisveron tasaus ei ole valtionverotusta vaan sitä, että pääkaupunkiseudun yrittäjien, yritysten ja palkansaajien omiin kuntiinsa maksamaa kunnallisveroa "tasataan" tappiollisiin kepukuntiin.
Toiseen suuntaan ei ole senttiäkään kunnallisveroa siirretty.
Koetahan opetella käsitteet, että osaisit pysyä asiassa...ne valtion virastot kustannetaan ja henkilökunnan palkat maksetaan.
Siihen uppoavat miljardit ovat suoraa veronmaksajien tukea pääkaupungille.
Valtion budjetista valtaosa menee pääkaupunkiseudun hyväksi, kepukunnille jää rippeet.
Maan teollisuus ja luonnonvarat ovat muualla kuin Helsingissä ja ne ovat niitä tulonlähteitä josta Suomi elää, ei paperinpyörityksestä. - Obs1
valtion verolla... kirjoitti:
..ne valtion virastot kustannetaan ja henkilökunnan palkat maksetaan.
Siihen uppoavat miljardit ovat suoraa veronmaksajien tukea pääkaupungille.
Valtion budjetista valtaosa menee pääkaupunkiseudun hyväksi, kepukunnille jää rippeet.
Maan teollisuus ja luonnonvarat ovat muualla kuin Helsingissä ja ne ovat niitä tulonlähteitä josta Suomi elää, ei paperinpyörityksestä.paljon sitä valtionveroa kepukunnista kerätään? Paljonko jää plussaa, kun vähennetään tukiaiset, kansaneläkkeet ym.
- Hopss
Obs1 kirjoitti:
paljon sitä valtionveroa kepukunnista kerätään? Paljonko jää plussaa, kun vähennetään tukiaiset, kansaneläkkeet ym.
Kansaneläkkeitä maksetaan eniten Helsingissä ja Uudellamaalla!
Kuinkahan paljon Suomen metsätuloista kerätään Helsingissä?
Kuinka paljon on Helsingin panos 16 mrd elintarviketuotannosta?
Kuinka monta raskaan teollisuuden laitosta on Helsingissä?
Sen sijaan Helsingissä on runsain mitoin niitä rahasampoja, jotka imee noita veroeuroja. - Otsikossa hymiö
valtion verolla... kirjoitti:
..ne valtion virastot kustannetaan ja henkilökunnan palkat maksetaan.
Siihen uppoavat miljardit ovat suoraa veronmaksajien tukea pääkaupungille.
Valtion budjetista valtaosa menee pääkaupunkiseudun hyväksi, kepukunnille jää rippeet.
Maan teollisuus ja luonnonvarat ovat muualla kuin Helsingissä ja ne ovat niitä tulonlähteitä josta Suomi elää, ei paperinpyörityksestä.*8.3.-98 HS: kysymyksiä Esko Aholle: Paljonko Helsinki kerää tänä vuonna itse verotuloja ja paljonko se saa valtionosuuksia? Aho: “Sanoisin, että tuloveroja tulee 3-4 mrd ja valtionapuja 1,5-2 mrd.”
Oikea vastaus: Verotulot ovat yht. 10 mrd; tuloverot 7 mrd ja loput yhteisö- ja kiinteistöveroa.
Valtionapua tulee 230 miljoonaa.
Mitä helsinkiläinen tarkoittaa, kun hän haluaa stoben? Aho: “En tiedä.” - eskoseni
Otsikossa hymiö kirjoitti:
*8.3.-98 HS: kysymyksiä Esko Aholle: Paljonko Helsinki kerää tänä vuonna itse verotuloja ja paljonko se saa valtionosuuksia? Aho: “Sanoisin, että tuloveroja tulee 3-4 mrd ja valtionapuja 1,5-2 mrd.”
Oikea vastaus: Verotulot ovat yht. 10 mrd; tuloverot 7 mrd ja loput yhteisö- ja kiinteistöveroa.
Valtionapua tulee 230 miljoonaa.
Mitä helsinkiläinen tarkoittaa, kun hän haluaa stoben? Aho: “En tiedä.”vastaus kysymyksessä.
- tänä vuonna
Otsikossa hymiö kirjoitti:
*8.3.-98 HS: kysymyksiä Esko Aholle: Paljonko Helsinki kerää tänä vuonna itse verotuloja ja paljonko se saa valtionosuuksia? Aho: “Sanoisin, että tuloveroja tulee 3-4 mrd ja valtionapuja 1,5-2 mrd.”
Oikea vastaus: Verotulot ovat yht. 10 mrd; tuloverot 7 mrd ja loput yhteisö- ja kiinteistöveroa.
Valtionapua tulee 230 miljoonaa.
Mitä helsinkiläinen tarkoittaa, kun hän haluaa stoben? Aho: “En tiedä.”Valtionavut kunnille ovat 300 miljoonaa, josta Helsinki ottaa 230 miljoonaa.
Ei ihme jos muualla kiristää. - Obs1
Hopss kirjoitti:
Kansaneläkkeitä maksetaan eniten Helsingissä ja Uudellamaalla!
Kuinkahan paljon Suomen metsätuloista kerätään Helsingissä?
Kuinka paljon on Helsingin panos 16 mrd elintarviketuotannosta?
Kuinka monta raskaan teollisuuden laitosta on Helsingissä?
Sen sijaan Helsingissä on runsain mitoin niitä rahasampoja, jotka imee noita veroeuroja.jossain välissä vähän analysoida. Vanhat mesämiehet ovat kuitenkin sitä mieltä, että teeriä ja mateita ei voi laskea yhteen. Palataan asiaan, jos tilastoja löytyy.
- yksinkertaisuuteeb
Onnellisuus taitaa perustua yksinkertaisuuteen, ainakin kun olen sinun kirjoitteluasi seurannut ei muuta johtopäätöstä voi vetää.
Olet osoittanut tällä palstalla täydellistä tietämättömyyttäsi yhtenään, Jaba ja kumppanit vetävät sinut aina 100-0 kölin alta ja silti jaksat päivästä toiseen täällä vaahdota. No, sairautensa kullakin.
Et tietenkään ole yksinkertaisuudessasi yksin, Kapi esimerkiksi täydentää kuvaa hölmöistä heksinkiläisistä joille Stadi on maailman napa ja jotka itse kuvittelevat olevansa maailman tärkeimpiä ja fiksuimpia ihmisiä.- mmp:lla
Tulee väistämättä sellainen mielikuva, että mmp on kasvanut leikkikehässä muiden lasten kanssa mutta isokokoisempana hallinnut hiekkalaatikon johtajuutta.
Nyt sitten aikuisena sama menettely jatkuu, tosin menetelmä on muuttunut hiekkalapiosta bitteihin. - todistaa tuon
MPP:n avaus todistaa tuon mitä sanot. Tutkimus tehtiin vain pääkaupunkiseudulla jota verrattiin muiden maiden vastaaviin alueisiin.
No, yksinkertainen tollo ymmärtää tuonkin että päkaupunkiseutu olisi mitattu muuta maata paremmaksi tai onnellisemmaksi alueeksi.
- eipäs onnistuneet
Pääkaupunkilaiset Euroopan onnellisimmat veronmaksajathan maksavat näiden maaseudulla pankolla makaavien ja tukiaisia imevien elämisen. Kaiken kukkuraksi tämä pankolla makaaminen ja joutilaisuus on tehnyt näistä pääkaupunkiseutulaisten elätettävistä katkeria, kaunaisia ja yhteistyökyvyttömiä kepulaisia.
Onneksi hallituksessamme on nyt edes yksi ministeri Jan Vapaavuori, joka pitää IHAN OIKEASTI pääkaupunkiseutulaisten puolia ja hänen työhönsä ei voi olla kuin tyytyväinen, muista ministereistä ei voi sanoa samaa. Kyllähän keskusta on yrittänyt levittää tätä kepuvirusta pääkapunkiseudulle, mutta kuntavaaleissa nämä Euroopan onnellisimmat olivat valppaana.- pääkaupunkiseudulta
Itse todistit olevan se kepu-kaunainen virus ja vielä pääkaupunkiseudulta.
Jan Vapaavuori on juuri se keskinkertaisuus hallituksessa, joka parhaimmillaankin pystyy vain vastustamaan kaikkea.
Maan aivot ja ministerit vaativiin tehtäviin tulevat maakunnista, savolaisten lahja Suomen pelastajaksi on Siilinjärveläinen J Katainen, joka jatkaa määrätietoista johtamista ja talouden osaamista, voisi sanoa Kekkosen perintönä. .
Toinen hallituksen voimaministeri M Pekkarinen on Keski-Suomalaisten lahja teollisuuden ja elinkeinopolitiikan veturiksi, jonka jälki jää historiaan menestyvimpänä uudistajana.
Maamme ainoat nobelistit ovat niinikään maakuntien kasvatteja, sillä vain maalla kasvaa tervettä järkeä ja osaamista.
Suomen urheilun eliitti on maakunnista, kuluneen viikonlopun aikana suomalaisten itsetunto koheni huippuunsa nuorten maakuntalaisten ihailtavien suoritusten johdosta.
Mitä jää pääkaupunkiseudun osalle, sipsejä pompisiva läskiintyvä narsistinen massa, josta on tullut maahamme reservin sivareiden puolustusvoimat isänmaamme kodinturvajoukoiksi, parhaimmistoa alallaan.
- Minä vaan
Pääkaupunkiseutu kasvoi eniten 50-60-luvuilla, kun tarvittiin asuntoja tänne muuttavalle työväestölle Silloin törröttivät nostokurjet Herttoniemessä, Roihuvuoressa, Haagassa, Pitäjänmäellä ja keskellä kaupunkiakin kun pommituksen jäljiltä tyhjilleen jääneille ja vanhoille puutalotonteille rakennettiin uutta.
Samaan aikaan maasutu alkoi koneellistua, kun tuontia vähitellen vapautettiin, joten rakennustyömaille riitti kymmenen entistä metsuria jokaista uutta monitoimikonetta kohdan.
Joitain virheitä tuolloin toki tehtiin, kun rakennettii muutama liian suuri alue liian samankaltaista väestönosaa varten. Nythän Vapaavuoren ohje on jo kauan ollut, että esim. maahanmuuttajien ja asumistukse saavien asuminen hajautetaan mahdollisimman pintiin kokonaisuuksiin muun väestön joukoon, ettei synny minkään laisia etnisiä keskittymiä ja huono-osasten slummeja, ei anakaan enempää, mitä niitä nyt on.
Tiiviinä pientaloalueena Helsinki myös toimii. Esim. vanhasta rintamamiestonttialueesa nykyaikaistettu Pakila on tyyppiesimerkki siitä, miten toisiinsa kytkettyjen rivitalojen, omakotitalojan ja pienkerrostalojen avulla luodaan asuma-alue, jossa naapurisopu ja -apu toimii ja jossa on väestöpohjaa myös kaikille mahdollisille palveluille: terveysasemalle, kirjatolle, 5-6 ruokakaupalle, kioskille, apteekille, pankille, 5 pankkiautomaatille, kiinteistönvälittäjälle 3 ravintolalle (2 on pizzerioita) ja kolmelle julkiseln liikenteen linjalle. Päiväkotejakin on 6, ala ja yläasteita kumpiakin 2 ja lukioita 1.
Alueella asuu pääosin hyvin keskiluokkaista väkeä, joiden sosiaalinen tausta on hyvin monenkirjava, mutta omat ammatit keskiluokkaista kesktasoa.
Pääkaupunkiseudulla on hyvin onnellista asua, paitsi jos muuttaa Espoon puolelle, jossa kaavoitetaan väljästi isoille tonteille isoja taloja, kauas toisistaan, jottei naapureiden tarvitsisi olla tekemisissä keskenään. He tas tykkäävät ajaa citimaasturillaan Helsinkiin töihin joka aamu ja seistä illoinkin länsiväylän ruuhmissa, kun metro olisi sosialismia ja toisi työväkeä rikkaiden riesaksi.
Helsinki on onneksi väöttynyt espoolaistumalta.- Minä vaan
Pakilassa on myös kaksi vanhainkotia ja ainakin yksi turvakoti ihmisille, jotka oman elmäntilanteensa selkiyttämseksi tarvitsevat turvallisen asuinpaikan siihen sakka, kun etsivät itselleen kokonaan oman.
- Aina kotimaista
...kipin-kapin halpoja, mutta kohta myynnistä poistettavia tuonti-kinkkuja. Osta jo ensi Jouluksikin, sillä et taatusti halvemmalla mistään saa ja pakastimessahan ne myrkytetyt säilyvät varmasti. EU-tuella nekin ovat tuotettuja mitä kaikkea niillä pilaantuneilla rehuviljoilla onkaan saastutettu.
- oivahärkönen
...tosiaan hyvä asua niin kuin tunnnetu kaveri tuossa todistaa. Siksihän minäkin olen jo täällä asunut 30 vuotta.
Mutta vitsi piilee siinä, että pitäisikö kaikkien muuttaa tänne voidakseen asua ja elää hyvin. Ei siitä tulisi mitään; pitäisikö ensinkin jättää kaikki vanhat rakenteet, joita voi henkilökohtaisella tasolla nimittää omaisuudeksi, arvottomana ja tulla tänne pääkaupunkiseudulle ja aloittaa täällä uusi elämä.
Kansalaisten nykyisiä maakunnallisia vahvuuksia ja rakenteita on viisainta käyttää koko kansan hyvinvoinnin hyväksi.
MPP, pitäiskö tosiaan kaikkien ihmisten maakunnista muuttaa Helsinginseudulle täällä vallitsevan paremman elämän toivossa?
Koko maan kannalta on parasta, että maata rakennetaan tasapuolisesti ja että ei taattaisi parempaa elämää etelässä, joka vain vaikeuttaa maan kaikkien voimavarojen hyväksikäyttöä kansakunnan parhaaksi.Paremminkin on niin, että muualla Suomessa voitaisiin ottaa mallia pääkaupunkiseudusta. Esim. Oulun ympäristöön voisi kehittyä yksi suurempi metropolikeskittymä, pohjoisen Suomen "pääkaupunki".
Tärkeintä on päästä eroon auringonlaskun kunnista. Ne voidaan asettaa saattohoitoon, pitää hienot loppupuheet ja juoda pullakaffeet päälle. Annetaan susille ja karhuille se, mikä niille kuuluu ja viedään ihmiset ihmisten ilmoille. Tärkeintä on päästä myös eroon sellaisesta kehittyvien maakuntien Suomi -ajattelusta, joka on silkkaa kauppamiesten utopiaa ja sillä rahastusta.
Suomi pitää saattaa alkuperäisempään muottiinsa. Silloin asutus oli keskittynä ja tarvittiin suuria riistamaita. Maanviljelyelinkeinon syrjäyttäessä metsästyksen ja kalastuksen, ihmiset asettuivat paikalleen pitkin Suomea. Pellon sijainti määräsi ihmisten asuinpaikat. Nyt kun ollaan irtauduttu peltoviljelystä, ihmisten asuinpaikat määräytyvät modernin talouden logististen yhteyksien mukaan. Ihmiset voivat taas asua keskuksissa ja jättää muun osan maa-alueesta suureksi riistamaaksi.- Otsikossa hymiö
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=110&conference=1500000000000105&posting=22000000039940626
*31.5.-97 Iltasanomat: Lipponen oli saanut kirjeitä kansalaisilta, jotka olivat joutuneet syrjityiksi kepulaiskunnissa. Esimerkkejä:
"Täytyy olla kepulainen.. Kunnan työpaikat täytetään siten, että niihin valitaan ‘sopivat’ henkilöt.”
“Pyydän, että ryhtyisitte toimenpiteisiin toimenpiteisiin keskustalaisen, Suomen valtiosäännön vastaisen poliittisiin perusteisiin nojautuvan syrjinnän lopettamiseksi.”
“Kunnan tilaisuudet rauhanyhdistyksellä
- - -rauhanyhdistyksen talolla pidettävät kunnan eri hallintokuntien järjestämät tilaisuudet, joihin on kutsuttu kuntalaisia tai sitten pelkästään luottamushenkilöt. - - - näin sulkee pois koko joukon kuntalaisia ja luottamushenkilöitä ao. tapahtumasta.”
“Näin, mitä on keskustan valta
- - -Kokemuksesta sanon, että - - - keskustan ahdasmielisyys ja suvaitsemattomuus täällä Kainuussa yltää.”
Lipponen: “Tässä on mahdollisuus harrastaa loukkaantumisteatteria, mutta se ei poista sitä, että ongelmat ovat todellisia.” “Monet ovat kiitollisia, kun ovat terveinä selvinneet.”
*Soundi-lehti 6/97:
“Kuusrockia 70- ja 80-luvuilla järjestettäessä törmäsi poliittiseen vastustukseen. Markku Hänninen: ‘Ongelmana oli kepulainen nurkkakuntaisuus, eikä asiaa auttanut lainkaan se, että järjestäjänä oli demareitten työväenyhdistys.’ “ - Otsikossa hymiö
*19.9.-96 (IL): - - -”Jopa puolueen (kepun) Helsingin piirin puheenjohtaja moitti hallitusta pääkaupunkiseudun suosimisesta. Kun olot täällä pidettäisiin huonoina, maalta ei tultaisi etelään kilpailemaan työ- ja päivähoitopaikoista, Timo Laaninen järkeili. Linjana on siis edelleen puomien pystyttäminen Kehä III:lle, jotta Kepun äänestäjät pidettäisiin kotipitäjissään.”
- Mikä se on?
Tiedätkö, Oiva, mikä arvo on sinun hehkuttamallasi omaisuudella, joka kepukuntiin on aikanaan rakennettu?
Sillä on juuri se arvo, minkä joku olisi siitä valmis ostaessaan maksamaan.
Tämä on kysynnän ja tarjonnan laki, eli markkinataloutta puhtaimmillaan.
Näin ollen arvottoman voi huoletta jättää taakseen eikä haikilla tunteiden perään. - ja maita päälle
Mielipidepankki kirjoitti:
Paremminkin on niin, että muualla Suomessa voitaisiin ottaa mallia pääkaupunkiseudusta. Esim. Oulun ympäristöön voisi kehittyä yksi suurempi metropolikeskittymä, pohjoisen Suomen "pääkaupunki".
Tärkeintä on päästä eroon auringonlaskun kunnista. Ne voidaan asettaa saattohoitoon, pitää hienot loppupuheet ja juoda pullakaffeet päälle. Annetaan susille ja karhuille se, mikä niille kuuluu ja viedään ihmiset ihmisten ilmoille. Tärkeintä on päästä myös eroon sellaisesta kehittyvien maakuntien Suomi -ajattelusta, joka on silkkaa kauppamiesten utopiaa ja sillä rahastusta.
Suomi pitää saattaa alkuperäisempään muottiinsa. Silloin asutus oli keskittynä ja tarvittiin suuria riistamaita. Maanviljelyelinkeinon syrjäyttäessä metsästyksen ja kalastuksen, ihmiset asettuivat paikalleen pitkin Suomea. Pellon sijainti määräsi ihmisten asuinpaikat. Nyt kun ollaan irtauduttu peltoviljelystä, ihmisten asuinpaikat määräytyvät modernin talouden logististen yhteyksien mukaan. Ihmiset voivat taas asua keskuksissa ja jättää muun osan maa-alueesta suureksi riistamaaksi.Jos Oulun ympärille rakennetaan muuri ja yhteydet maakuntaan katkaistaan, niin Oulu on kuollut kaupunki Helsingin ja Espoon tavoin.
Eihän näillä yhdelläkään kaupungilla ole minkäänlaista omavaraisuutta, kaikki tuettu yhteiskunnan varoin.
- KapiKorhonen
Vaatimattomalla panoksellani vielä hieman täydensi esille ottamaasi asiaa tuolla omassa avauksessani:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=110&conference=1500000000000105&posting=22000000039963316
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1291343
- 100861
- 75693
- 50577
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa12493ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40474Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m153441Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..30407- 25381
Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;174372