Jukka.Finland eksyttäjä

hirvas

Raamatun sana, olipa se sitten kokonainen Raamattu alusta loppuun, sen luku tai pelkästään yksittäinen jae, on kaikki pyhää Jumalan sanaa. Minä uskon myös mitä tämä yksi IRRALLINEN JAE todistaa, koska se on pyhän sanan todistus.

2. Joh. 1:9
Kuka ikinä menee edemmäksi eikä pysy Kristuksen opissa, hänellä ei ole Jumalaa; joka siinä opissa pysyy, hänellä on sekä Isä että Poika.

Paavit, piispat, amerikkalaiset lahkot, kirkot ja monet monet ovat keksineet mitä erilaisimpia selityksiä ja tulkintoja Jumalan sanasta. Se, että eksyttäjiä on maailmassa, on Jumalan tarkoitus koetella tervettä uskoa.

2. Tess 2.7-12

7 Sillä laittomuuden salaisuus on jo vaikuttamassa; jahka vain tulee tieltä poistetuksi se, joka nyt vielä pidättää,
8 niin silloin ilmestyy tuo laiton, jonka Herra Jeesus on surmaava suunsa henkäyksellä ja tuhoava tulemuksensa ilmestyksellä,
9 tuo, jonka tulemus tapahtuu saatanan vaikutuksesta valheen kaikella voimalla ja tunnusteoilla ja ihmeillä
10 ja kaikilla vääryyden viettelyksillä niille, jotka joutuvat kadotukseen, sentähden etteivät ottaneet vastaan rakkautta totuuteen, voidaksensa pelastua.
11 Ja sentähden JUMALA LÄHETTÄÄ heille väkevän eksytyksen, niin että HE USKOVAT VALHEEN,
12 että kaikki ne tuomittaisiin, jotka eivät ole uskoneet totuutta, vaan mielistyneet vääryyteen.

Siksipä eräs eksyttäjä näyttäisi olevan Jukka.Finland, joka puolustaa kirkolliskokousten harhaoppeja, joihin kenenkään ei pidä, eikä kenenkään tarvitse uskoa pelastuakseen.
Se että tuo nimimerkki hyökkää Jeesukseen uskovien kimppuun panettelullaan, todistaa Jumalan sanan toteutuvan tänäkin päivänä.

Matt. 10:22
Ja te joudutte kaikkien vihattaviksi minun nimeni tähden; mutta joka vahvana pysyy loppuun asti, se pelastuu.

Jukka.Finland voi vapaasti kumota nuo jakeet tarpeettomina, jollei itse katso niillä olevan mitään merkitystä. Minulle ne ovat Jumalan sanaa ja totuutta, johon minä uskon.

58

1088

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jumalan sana suhteen, sinulle? Tunnustatko nämä seuraavat myös Jumalan sanaksi? Jos niin teet, teet tietenkin hyvin, ja silloin uksot myös, että Jeesus on saanut alkunsa Jumalsta, ja on ollut aina Jumalssa ja on Jumalan Poika, syntynyt ja alkunsa saanut Jumalasta,ja on Jumala. Selittämättä joutavia, niinkuin ekivaari tekee.
      * Usko hyvä mies Raamattua, älä ekivaaria, ekivaari vie hukka teille!

* "

• hirvas

tilivelvollinen vain Jumalalle, ja uskon mitä Jeesus sanoi fariseuksille:

Matteus 12:30-37

30 Joka ei ole minun kanssani, se on minua vastaan; ja joka ei minun kanssani kokoa, se hajottaa.
        31 Sentähden minä sanon teille: jokainen synti ja pilkka annetaan ihmisille anteeksi, mutta Hengen pilkkaamista ei anteeksi anneta.
        32 Ja jos joku sanoo sanan Ihmisen Poikaa vastaan, niin hänelle annetaan anteeksi; mutta jos joku sanoo jotakin Pyhää Henkeä vastaan, niin hänelle ei anteeksi anneta, ei tässä maailmassa eikä tulevassa.
        33 Joko tehkää puu hyväksi ja sen hedelmä hyväksi, tahi tehkää puu huonoksi ja sen hedelmä huonoksi; sillä hedelmästä puu tunnetaan.
        34 Te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te saattaisitte hyvää puhua, kun itse olette pahoja? Sillä sydämen kyllyydestä suu puhuu.
        35 Hyvä ihminen tuo hyvän runsaudesta esille hyvää, ja paha ihminen tuo pahan runsaudesta esille pahaa.
        36 Mutta minä sanon teille: jokaisesta turhasta sanasta, minkä ihmiset puhuvat, pitää heidän tekemän tili tuomiopäivänä.
        37 Sillä sanoistasi sinut julistetaan vanhurskaaksi, ja sanoistasi sinut tuomitaan syylliseksi."

Minä uskon että Jeesus on totuus, Hän on Jumalan ainoa Poika ja Herra. Sen todistaa myös pyhä sana ja minä uskon siihen, en Mohikaaniin.

Room. 10:9
        Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;

• hirvas kirjoitti:

tilivelvollinen vain Jumalalle, ja uskon mitä Jeesus sanoi fariseuksille:

Matteus 12:30-37

30 Joka ei ole minun kanssani, se on minua vastaan; ja joka ei minun kanssani kokoa, se hajottaa.
        31 Sentähden minä sanon teille: jokainen synti ja pilkka annetaan ihmisille anteeksi, mutta Hengen pilkkaamista ei anteeksi anneta.
        32 Ja jos joku sanoo sanan Ihmisen Poikaa vastaan, niin hänelle annetaan anteeksi; mutta jos joku sanoo jotakin Pyhää Henkeä vastaan, niin hänelle ei anteeksi anneta, ei tässä maailmassa eikä tulevassa.
        33 Joko tehkää puu hyväksi ja sen hedelmä hyväksi, tahi tehkää puu huonoksi ja sen hedelmä huonoksi; sillä hedelmästä puu tunnetaan.
        34 Te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te saattaisitte hyvää puhua, kun itse olette pahoja? Sillä sydämen kyllyydestä suu puhuu.
        35 Hyvä ihminen tuo hyvän runsaudesta esille hyvää, ja paha ihminen tuo pahan runsaudesta esille pahaa.
        36 Mutta minä sanon teille: jokaisesta turhasta sanasta, minkä ihmiset puhuvat, pitää heidän tekemän tili tuomiopäivänä.
        37 Sillä sanoistasi sinut julistetaan vanhurskaaksi, ja sanoistasi sinut tuomitaan syylliseksi."

Minä uskon että Jeesus on totuus, Hän on Jumalan ainoa Poika ja Herra. Sen todistaa myös pyhä sana ja minä uskon siihen, en Mohikaaniin.

Room. 10:9
        Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;

Sanoistasi sinut tuomitaan vanhurskaaksi, tai sitten ei.
        * "Suusi tunnustuksella sydämen uskolla tullaan vahurskaaksi. Kyllä sinä olet tunnustukseesi nähden "tilivelvollinen" siitä, mitä tunnustat, et voi valita Raamatusta vaan oman mielesi mukaisia oppeja ja uskoa omalla tavallasi, se ei ole Jumalan suunnitelman mukainen pelastuksen tie.
        * Kyllä Jumala on se, joka sanelee miten pelastutaan, eikä edes sinulla ole oikeutta valita, miten itsesi aiot taivaaseen ujuttaa, ohi Kristusken Jeesuksen.

* Asia on niin yksinkertainen kuin vain olla saattaa.
        * Tunnstatko nuo Johanneksen, Matteuksen ja Luukkaan kirjoittamat totuudet Kristusesta Jeesuskesta muuttamatta vääntämättä sanaakaan siitä muuksi, kuin mitä kirjoitettu on.
        * Tästä asiata en intä, koska tiedän, että Raamattu on kaikilta osin totuus!
        * Sinä teet omat valintasi, mutta ei sinun tulisi harhaan johtavia opetuksiasi tyrkyttää muille, omanasi ne voit pitää , onhan uskonnon vapaus tässä maassa.

• olen jo useinkin tämä tunnustanut ja olen lukenut myös Hirvaksen tunnustaneen Jeesus Kristus pyhyyden hengen puolesta Jumalasta syntyneeksi Jumalan Pojaksi! Miksi sinä väität totuutta vastaan ja kasaat itsellesi syntiä synnin päälle?

Miksi sinä vaadit meiltä enemmän kuin Jumalan sana ja apostolit opettivat uskomaan?:

1. Joh. 4:15
        "Joka tunnustaa, että Jeesus on Jumalan Poika, hänessä Jumala pysyy, ja hän Jumalassa."

1. Joh. 5:5
        "Kuka on se, joka voittaa maailman, ellei se, joka uskoo, että Jeesus on Jumalan Poika?"

• Mohikaani_27 kirjoitti:

* "Suusi tunnustuksella sydämen uskolla tullaan vahurskaaksi. Kyllä sinä olet tunnustukseesi nähden "tilivelvollinen" siitä, mitä tunnustat, et voi valita Raamatusta vaan oman mielesi mukaisia oppeja ja uskoa omalla tavallasi, se ei ole Jumalan suunnitelman mukainen pelastuksen tie.
        * Kyllä Jumala on se, joka sanelee miten pelastutaan, eikä edes sinulla ole oikeutta valita, miten itsesi aiot taivaaseen ujuttaa, ohi Kristusken Jeesuksen.

* Tunnstatko nuo Johanneksen, Matteuksen ja Luukkaan kirjoittamat totuudet Kristusesta Jeesuskesta muuttamatta vääntämättä sanaakaan siitä muuksi, kuin mitä kirjoitettu on.
        * Sinä teet omat valintasi, mutta ei sinun tulisi harhaan johtavia opetuksiasi tyrkyttää muille, omanasi ne voit pitää , onhan uskonnon vapaus tässä maassa.

tunnustatko Hirvaksen ja minut Pyhästä Hengestä syntyneeksi Jeesuksen Kristuksen veljeksi, jotka kaikki ovat syntyneet, eivät miehen ja naisen tahdosta, vaan samasta YHDESTÄ Jumalasta kuin Herramme Jeesus Kristus?

Hepr. 2:11
        "Sillä sekä hän, joka pyhittää, että ne, jotka pyhitetään, ovat kaikki alkuisin yhdestä. Sentähden hän ei häpeä kutsua heitä veljiksi",

Olen huomannut, että sinä, Mohikaani, pyrit selittämään "omin neuvoin" Raamatun kirjoituksia, eikä sinulle kelpaa edes Jeesuksen selitykset omasta syntymisestään ja ihmisten Pyhästä Hengestä syntymisestä:

Joh. 3:6
        "Mikä on syntynyt lihasta, on lihaa, mikä on syntynyt Hengestä, on henkeä."
        [1.Kor. 15:50; Ef. 2:3]

Joh. 6:63
        "Henki on se, joka eläväksi tekee; ei liha mitään hyödytä. Ne sanat, jotka minä olen teille puhunut, ovat henki ja ovat elämä".

• hirvas
        Mohikaani_27 kirjoitti:

Mohikaani. Sinun on täysin turhaa ruveta minun opettajakseni, koska minä en tarvitse sinun mielipiteitäsi missään asiassa. Siis korostan, en missään asiassa, ja perustelen senkin kantani teidän vihaamilla Raamatun jakeella.

1. Joh. 2:27
        Mutta te, teissä pysyy se voitelu, jonka olette häneltä saaneet, ja te ette ole kenenkään opetuksen tarpeessa; vaan niinkuin hänen voitelunsa opettaa teitä kaikessa, niin se opetus on myös totta eikä ole valhetta; ja niinkuin se on opettanut teitä, niin pysykää hänessä.

Ja kuten aloituksessani totesin, olen tilivelvollinen vain Jumalalle. Minä vastaan jokaisesta teosta Hänelle, ja vain Hänelle, minkä olen maallisen taipaleeni aikana tehnyt. Siinä tilinteossa ei seiso vierelläni Mohikaani, vaan Jeesus Kristus, johon olen uskoni pannut.

Sensijaan en ole pannut toivoani Nikaiassa vuonna 325 järkeiltyyn kolminaisuusoppiin, koska silloin olisi rikkonut Jumalan tahdon ja mennyt edemmäksi siitä, mitä Jeesus opetti.
        Sinä saat uskoa mihin haluat, se on sinun asiasi, ei minun.

• sen kummempaa olisi?
        ekivaari kirjoitti:

olen jo useinkin tämä tunnustanut ja olen lukenut myös Hirvaksen tunnustaneen Jeesus Kristus pyhyyden hengen puolesta Jumalasta syntyneeksi Jumalan Pojaksi! Miksi sinä väität totuutta vastaan ja kasaat itsellesi syntiä synnin päälle?

Miksi sinä vaadit meiltä enemmän kuin Jumalan sana ja apostolit opettivat uskomaan?:

1. Joh. 4:15
        "Joka tunnustaa, että Jeesus on Jumalan Poika, hänessä Jumala pysyy, ja hän Jumalassa."

1. Joh. 5:5
        "Kuka on se, joka voittaa maailman, ellei se, joka uskoo, että Jeesus on Jumalan Poika?"

Jehovalaiset pystyvät kyllä tuon tunnustamaan.
        Myös saatana sen tunnustaa tai sen on pakko, kun se tietää sen asian.

Mitääs arvelet ekivaari, pelastuuko myös saatana sillä tunnustuksella?

• Sitä pidät
        hirvas kirjoitti:

Mohikaani. Sinun on täysin turhaa ruveta minun opettajakseni, koska minä en tarvitse sinun mielipiteitäsi missään asiassa. Siis korostan, en missään asiassa, ja perustelen senkin kantani teidän vihaamilla Raamatun jakeella.

1. Joh. 2:27
        Mutta te, teissä pysyy se voitelu, jonka olette häneltä saaneet, ja te ette ole kenenkään opetuksen tarpeessa; vaan niinkuin hänen voitelunsa opettaa teitä kaikessa, niin se opetus on myös totta eikä ole valhetta; ja niinkuin se on opettanut teitä, niin pysykää hänessä.

Ja kuten aloituksessani totesin, olen tilivelvollinen vain Jumalalle. Minä vastaan jokaisesta teosta Hänelle, ja vain Hänelle, minkä olen maallisen taipaleeni aikana tehnyt. Siinä tilinteossa ei seiso vierelläni Mohikaani, vaan Jeesus Kristus, johon olen uskoni pannut.

Sensijaan en ole pannut toivoani Nikaiassa vuonna 325 järkeiltyyn kolminaisuusoppiin, koska silloin olisi rikkonut Jumalan tahdon ja mennyt edemmäksi siitä, mitä Jeesus opetti.
        Sinä saat uskoa mihin haluat, se on sinun asiasi, ei minun.

esillä - jos ei aivan joka päivä, niin ainakin joka toisena! :-D

• hirvas
        Sitä pidät kirjoitti:

esillä - jos ei aivan joka päivä, niin ainakin joka toisena! :-D

ja opettajista pitää varoittaa, kuten Paavali kehoitti Timoteusta tekemään. Meidän on tehtävä samoin:

2.Tim.4:1-4

1 Minä vannotan sinua Jumalan ja Kristuksen Jeesuksen edessä, joka on tuomitseva eläviä ja kuolleita, sekä hänen ilmestymisensä että hänen valtakuntansa kautta:
        2 saarnaa sanaa, astu esiin sopivalla ja sopimattomalla ajalla, nuhtele, varoita, kehoita, kaikella pitkämielisyydellä ja opetuksella.
        3 Sillä aika tulee, jolloin he eivät kärsi tervettä oppia, vaan omien himojensa mukaan korvasyyhyynsä haalivat itselleen opettajia
        4 ja kääntävät korvansa pois totuudesta ja kääntyvät taruihin.
        5 Mutta ole sinä raitis kaikessa, kärsi vaivaa, tee evankelistan työ, toimita virkasi täydellisesti.

• sen kummempaa olisi? kirjoitti:

Jehovalaiset pystyvät kyllä tuon tunnustamaan.
        Myös saatana sen tunnustaa tai sen on pakko, kun se tietää sen asian.

Mitääs arvelet ekivaari, pelastuuko myös saatana sillä tunnustuksella?

on minua ja sinua niin paljon vahvempi sekä vilkas ja ahkera, että pärjää kyllä ilman minuakin! Sinä saat omasta puolestasi päättää, pysytkö loppuun asti sen asiamiehenä!

• Varoituksia
        hirvas kirjoitti:

ja opettajista pitää varoittaa, kuten Paavali kehoitti Timoteusta tekemään. Meidän on tehtävä samoin:

2.Tim.4:1-4

1 Minä vannotan sinua Jumalan ja Kristuksen Jeesuksen edessä, joka on tuomitseva eläviä ja kuolleita, sekä hänen ilmestymisensä että hänen valtakuntansa kautta:
        2 saarnaa sanaa, astu esiin sopivalla ja sopimattomalla ajalla, nuhtele, varoita, kehoita, kaikella pitkämielisyydellä ja opetuksella.
        3 Sillä aika tulee, jolloin he eivät kärsi tervettä oppia, vaan omien himojensa mukaan korvasyyhyynsä haalivat itselleen opettajia
        4 ja kääntävät korvansa pois totuudesta ja kääntyvät taruihin.
        5 Mutta ole sinä raitis kaikessa, kärsi vaivaa, tee evankelistan työ, toimita virkasi täydellisesti.

voi heitellä muitten suuntaan kuka vaan. Ja eritysesti silloin, jos on alkanut kokea itsensä Ainoaksi Oikeaksi Uskovaksi :)

• Nyt oli
        ekivaari kirjoitti:

on minua ja sinua niin paljon vahvempi sekä vilkas ja ahkera, että pärjää kyllä ilman minuakin! Sinä saat omasta puolestasi päättää, pysytkö loppuun asti sen asiamiehenä!

kysymys tunnustuksesta eikä pärjäämisestä.

Pystytkö vastaamaan?

• Varoituksia kirjoitti:

voi heitellä muitten suuntaan kuka vaan. Ja eritysesti silloin, jos on alkanut kokea itsensä Ainoaksi Oikeaksi Uskovaksi :)

meitä universlisteiksi, mikä tarkoittaa, että uskomme Jumalan tekevän kaikki oman tahtonsa mukaan, joka tahtoo kaikkien ihmisten pelastuvan ja totuuden tuntemiseen pääsevän!

• Nyt oli kirjoitti:

kysymys tunnustuksesta eikä pärjäämisestä.

Pystytkö vastaamaan?

ole mitään tunnollani, jota pitäisi ihmisille tunnustaa!

• hirvas
        Varoituksia kirjoitti:

eksytetylle selviä mikään, koska hänellä ei ole Jumalan Henkeä, joka opettaisi totuutta.

• Et siis
        ekivaari kirjoitti:

ole mitään tunnollani, jota pitäisi ihmisille tunnustaa!

pystynyt vastaamaan, onko uskosi Jeesukseen enemmän kuin mitä saatana uskoo

Jää sitten rauhaan lahkodemonisi kanssa!

----------------

MUTTA - jos tahdot jättää hengellisen haureutesi, jossa palvelet Jumalaa ihmisviisaudella joka tarkoittaa Jumalan sanan opetuksen mukaan riivaajien viisautta:

Jaak 3:15 "Tämä ei ole se viisaus, joka ylhäältä tulee, vaan se on maallista, sielullista, riivaajien viisautta.

1 Joh 4:3 ja yksikään henki, joka ei tunnusta Jeesusta, ei ole Jumalasta; se on antikristuksen henki, jonka olette kuulleet olevan tulossa, ja se on jo nyt maailmassa.

Jos tahdot parempaa, jätä kokonaan harhainen mieletön syntielämäsi ja kapinointi Jumalaa vastaan: Tee parannus ja usko evankeliumi sekä asetat turvasi ja tunnustuksesi Jeesukseen Kristukseen, Vapahtajaan, jonka nimi on yli kaikkien nimien, Jumalaan, joka on yhtä Isässsä

Room 9:5 heidän ovat isät, ja heistä on Kristus lihan puolesta, hän, joka on yli kaiken, Jumala, ylistetty iankaikkisesti, amen!

Matt 10:32 Sentähden, jokaisen, joka tunnustaa minut ihmisten edessä, minäkin tunnustan Isäni edessä, joka on taivaissa.
        33 Mutta joka kieltää minut ihmisten edessä, sen minäkin kiellän Isäni edessä, joka on taivaissa.

• Et siis kirjoitti:

pystynyt vastaamaan, onko uskosi Jeesukseen enemmän kuin mitä saatana uskoo

Jää sitten rauhaan lahkodemonisi kanssa!

----------------

MUTTA - jos tahdot jättää hengellisen haureutesi, jossa palvelet Jumalaa ihmisviisaudella joka tarkoittaa Jumalan sanan opetuksen mukaan riivaajien viisautta:

Jaak 3:15 "Tämä ei ole se viisaus, joka ylhäältä tulee, vaan se on maallista, sielullista, riivaajien viisautta.

1 Joh 4:3 ja yksikään henki, joka ei tunnusta Jeesusta, ei ole Jumalasta; se on antikristuksen henki, jonka olette kuulleet olevan tulossa, ja se on jo nyt maailmassa.

Jos tahdot parempaa, jätä kokonaan harhainen mieletön syntielämäsi ja kapinointi Jumalaa vastaan: Tee parannus ja usko evankeliumi sekä asetat turvasi ja tunnustuksesi Jeesukseen Kristukseen, Vapahtajaan, jonka nimi on yli kaikkien nimien, Jumalaan, joka on yhtä Isässsä

Room 9:5 heidän ovat isät, ja heistä on Kristus lihan puolesta, hän, joka on yli kaiken, Jumala, ylistetty iankaikkisesti, amen!

Matt 10:32 Sentähden, jokaisen, joka tunnustaa minut ihmisten edessä, minäkin tunnustan Isäni edessä, joka on taivaissa.
        33 Mutta joka kieltää minut ihmisten edessä, sen minäkin kiellän Isäni edessä, joka on taivaissa.

31 "Mitä me siis tähän sanomme? Jos Jumala on meidän puolellamme, kuka voi olla meitä vastaan?
        32 Hän, joka ei säästänyt omaa Poikaansakaan, vaan antoi hänet alttiiksi kaikkien meidän edestämme, kuinka hän ei lahjoittaisi meille kaikkea muutakin hänen kanssansa?
        33 Kuka voi syyttää Jumalan valittuja? Jumala on se, joka vanhurskauttaa.
        34 Kuka voi tuomita kadotukseen? Kristus Jeesus on se, joka on kuollut, onpa vielä herätettykin, ja hän on Jumalan oikealla puolella, ja hän myös rukoilee meidän edestämme.
        35 Kuka voi meidät erottaa Kristuksen rakkaudesta? Tuskako, vai ahdistus, vai vaino, vai nälkä, vai alastomuus, vai vaara, vai miekka?
        36 Niinkuin kirjoitettu on: "Sinun tähtesi meitä surmataan kaiken päivää; meitä pidetään teuraslampaina".
        37 Mutta näissä kaikissa me saamme jalon voiton hänen kauttansa, joka meitä on rakastanut.
        38 Sillä minä olen varma siitä, ettei kuolema eikä elämä, ei enkelit eikä henkivallat, ei nykyiset eikä tulevaiset, ei voimat,
        39 ei korkeus eikä syvyys, eikä mikään muu luotu voi meitä erottaa Jumalan rakkaudesta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme."

Amen, — ekivaari

• Hirvas on siinä ihan oikeassa että ei nää dogmit autuaax tee. Ne voi parhaimmillaan antaa vain virikkeitä tutkia Sanaa itse ja ajatella omilla aivoilla.

Kuulostaa hyvältä!

• kinasteleminen varsinkin

jos se päätoimi, tee autuaaksi. Se jopa Raamatun mukaan syntiä.

• pehmopappa

Ei hirvasta kukaan rakasta, hän etsii tähän ongelmaansa huomiota tällä tavalla, vain toiset yhtä eksyneet antavaa petollista kannusta.

Yleensä nämä kaverit, hän ja ekivaari ovat hyvin onnettomia ja ei heillä ole elämässä yhtään mitään.

Heidän uskonsakin on vain omatekoista yritystä ja he elävät siitä, että saavat huomiota. He ovat lain alla, mikä tarkoittaa, että he teoilla koettavat pelastaa itse itsenä, tämän väärän armonkäsityksen he ovat itse järkeilleet. Kaiken huipuksi he luulevat olevansa suuria Jumalan miehiä, vaikka heiltä puuttuu kaikki merkit ja Jumalan rakkaus ja Pyhän Hengen alueet sekä Raamatun sanan oikea ymmärtäminen.

Kirjoitusten kiroon vääntäminen on heidän suurin nautintonsa, vaikka se onkin sulaa vihaa ja itsensä korottamista, mikä heillä perustuu toisten aiheetta haukkumiseen ja alapainamiseen.

Heidän rutikuivat sielunsa elävät riitelystä ja pahuudesta eivätkä ne enää muuhun kykene, mutta Jumalan elämää ja rakkautta ei heistä löydy.

Heidän loppunsa ei ole karehdittava, vain Jumala voi heidät pysähtymään vääryydessään? …se jää nähtäväksi, pitää vain sanoa, että Jumala on pitkämielinen.

• hirvas

osoittaa, että hän on luultavasti hyvin tyypillinen helluntailainen.

• hirvas kirjoitti:

huomasin helluntailaiset rakkaiksi sisariksi ja veljiksi vasta uudestisyntymiseni,
        uskoontuloni jälkeen? Aikaisemmin he olivat minulle(kin) outoja peljättäviä
        harhaoppisia hihhuleita.

On vain kaksi selitystä tähän kysymykseen.

1. Joko helluntailaiset ovat harjautettuja eivätkä he näin ollen ole Jumalasta syntyneitä Jumalan lapsia.

2. Tai helluntailaiset ovat Jumalasta syntyneitä Jumalan lapsia ja Totuuden julistajia.

Jos vaihtoehto 1. on oikein, herää monta mielenkiintoista kysymystä;

Mitä minulle tapahtui kun tulin uskoon?
        Miksi Jeesus tuli minulle hyvin rakkaaksi ja minua lähelle?
        Miksi silmäni avautuivat ja näin jopa luonnonkin kauniimpana?
        Miksi rakastuin Jumalan lasten yhteyteen? Miksi rakastuin Raamattuun ja aloin
        lukemaan sitä? Miksi täytyin Pyhällä Hengellä ja puhun kielillä?
        Miksi Raamattu aukeni minulle? Miksi sain hädän hukkuvista sieluista ja pyrin
        johdattamaan ihmisiä Jeesuksen luokse?
        Miksi ne jotka tulevat minunkin johdattamana Jeesuksen luokse kokevat
        uudestisyntymisen silminnähtävästi? Kuka sen tekee?
        Enhän minä voi muuttaa ihmisen sisäistä olemusta iloiseksi ja vapaaksi.

Kuka tämän kaiken saa aikaan?
        En ole koskaan kuullut että Saatana tekee tällaista. Kuka siis uudestisynnytti
        minut? Kuka antoi Pyhän Hengen täyteyden ja vaikutti minussa rakkautta ja
        yhteenkuuluvuutta helluntailaisten ja
        kaikkien uudestisyntyneiden Jeesukseen uskovien kanssa?
        Olen lukenut Raamatusta että Jumalasta syntynyt rakastaa Jeesusta ja Hänestä
        syntyneitä Jumalan lapsia.
        Tämähän on luonnollista. Maailma vihaa Jeesusta ja Hänen omiaan.
        Kenen puolella sinä olet? Jos helluntailaiset ovat sinulle harhaoppisia hihhuleita,
        et todennäköisesti ole koskaan kokenut uudestisyntymistä.
        Et ole Jumalasta syntynyt. Et ole Hänen lapsensa.

Edellä kerrotun johdosta minulle ainakin on selvää että vaihtoehto 2. on oikein
        ja totuudellinen. Muussa tapauksessa olisin kääntymättömänä ollut Jumalan lapsi ja pelastettu.
        Ymmärrämme että kääntymätön ei voi olla Jumalan lapsi. Se on vastoin Raamatun
        ilmoitusta.

Siis, olen Jumalasta syntynyt ja Hänen lapsensa Rakastan Jumalaa, Jeesusta ja
        Hänen siunattua Pyhää Henkeään. Hän on minun Opettaja ja johdattaja sekä
        auttaja hädässä(kin) aivan vahva.

• pehmopappa
        hirvas kirjoitti:

Olen helluntailainen, mutta sinä et.

Tulet aina kohtaamaan minut, kun haukut uskon veljiäni syyttömästi. Jos et osaa käyttäytyä, saat takuulla kuulla kunniasi.

Muuten, oletko jotenkin yksinkertainen, kun yrität näin puhtaan Raamatullisen opetuksen saaneita jotakin omia harhaoppeja tuoda.

Eikö koskaan ajattele, miten lapsellista ja tuhraa touhusi on?

Jeesus puhuu, että hedelmästään puu tunnetaan. Jokainen joutuu päivittäin ”maistamaan” hirvaan ”hedelmää.
        En koskaan tahtoisi itse enkä muiden tulevan sellaiseksi kuin sinä ja ekivaari.

Ensinkään en antanut tuomita vaan kerroin millainen olet ja mihin se johtaa sekä kuin kyytön olet ottamaan mitään neuvoja vastaan.

Eikö kaikki pidä paikkansa?

Miten itsesi kohdalla syyttelemisen laita, oletko koskaan miettinyt?

"Jukka.Finland eksyttäjä
        Kirjoittanut: hirvas 8.12.2008 klo 10.35...
        Siksipä eräs eksyttäjä näyttäisi olevan Jukka.Finland,"

Tarkoitatko, että sinä vain saat tulla haukkumaan vilpittömiä helluntailaisia, mutta sinua ei saa siitä puolella sanallakaan huomauttaa.

Olet sisäisesti hyvin rikkinäinen ja sinulla on pahaolo, nyt vain heitä tällä pahan oloasi muiden päälle ja teet sen hyökkäämällä viattomiin helluntailaisten kimppuun kuin kiljuva jalopeura.

Oikeasti säälin sinua.

• hirvas
        pehmopappa kirjoitti:

Olen helluntailainen, mutta sinä et.

Tulet aina kohtaamaan minut, kun haukut uskon veljiäni syyttömästi. Jos et osaa käyttäytyä, saat takuulla kuulla kunniasi.

Muuten, oletko jotenkin yksinkertainen, kun yrität näin puhtaan Raamatullisen opetuksen saaneita jotakin omia harhaoppeja tuoda.

Eikö koskaan ajattele, miten lapsellista ja tuhraa touhusi on?

Jeesus puhuu, että hedelmästään puu tunnetaan. Jokainen joutuu päivittäin ”maistamaan” hirvaan ”hedelmää.
        En koskaan tahtoisi itse enkä muiden tulevan sellaiseksi kuin sinä ja ekivaari.

Ensinkään en antanut tuomita vaan kerroin millainen olet ja mihin se johtaa sekä kuin kyytön olet ottamaan mitään neuvoja vastaan.

Eikö kaikki pidä paikkansa?

Miten itsesi kohdalla syyttelemisen laita, oletko koskaan miettinyt?

"Jukka.Finland eksyttäjä
        Kirjoittanut: hirvas 8.12.2008 klo 10.35...
        Siksipä eräs eksyttäjä näyttäisi olevan Jukka.Finland,"

Tarkoitatko, että sinä vain saat tulla haukkumaan vilpittömiä helluntailaisia, mutta sinua ei saa siitä puolella sanallakaan huomauttaa.

Olet sisäisesti hyvin rikkinäinen ja sinulla on pahaolo, nyt vain heitä tällä pahan oloasi muiden päälle ja teet sen hyökkäämällä viattomiin helluntailaisten kimppuun kuin kiljuva jalopeura.

Oikeasti säälin sinua.

sellainen, joka ei pysy Jeesuksen opissa, se lienee sinullekin selvää. Minun tuomarini on Jeesus, joten jätä sinä ne tuomiohommat pois.

Minulla on hyvä olo, olen sisäisesti erinomaisessa kunnossa ja olen täysin varma, ettei Jeesus eksytä ketään, minä uskon Häneen ja opettajani on Pyhä Henki.
        Minä vastaan omaista sanoistani ja teoistani Jumalalle. Ne eivät kuulu sinulle. Ymmärrätkö, että minun uskoani Jumalan sanaan ei horjuta mikään.

• pehmopappa
        hirvas kirjoitti:

sellainen, joka ei pysy Jeesuksen opissa, se lienee sinullekin selvää. Minun tuomarini on Jeesus, joten jätä sinä ne tuomiohommat pois.

Minulla on hyvä olo, olen sisäisesti erinomaisessa kunnossa ja olen täysin varma, ettei Jeesus eksytä ketään, minä uskon Häneen ja opettajani on Pyhä Henki.
        Minä vastaan omaista sanoistani ja teoistani Jumalalle. Ne eivät kuulu sinulle. Ymmärrätkö, että minun uskoani Jumalan sanaan ei horjuta mikään.

..rähjäät?

>>"Minä vastaan omaista sanoistani ja teoistani Jumalalle. Ne eivät kuulu sinulle. ">"ja opettajani on Pyhä Henki. "

• hirvas
        pehmopappa kirjoitti:

..rähjäät?

>>"Minä vastaan omaista sanoistani ja teoistani Jumalalle. Ne eivät kuulu sinulle. ">"ja opettajani on Pyhä Henki. "

mitä minä olen täällä " rähjännyt". Mikäli olet totuuden puolustaja, niin perustele Jeesuksen sanalla väittesi minua vastaan.

En minä itseäni ole kehunut vaan sydän täynnä iloa kerskaan Raamatun sanoin:

Ps. 34:2
        (34:3) Herra on minun sieluni kerskaus, nöyrät sen kuulevat ja iloitsevat.
        Ps. 63:11
        (63:12) Mutta kuningas on iloitseva Jumalassa; hän on jokaisen kerskaus, joka hänen kauttansa vannoo. Sillä valhettelijain suu tukitaan.

Yhä edelleenkin vastaan omista teoistani ja sanoistani vain Jumalalle, ne eivät kuulu kenellekään muulle.

• pehmopappa kirjoitti:

..rähjäät?

vuodesta 1960 alkaen kotipaikkakuntani Helluntaiseurakunnan jäsen, eikä kukaan vielä omasta seurakunnastani ole tähän mennessä esittänyt minun erottamistani.

Tämä on yleinen foorumi, johon saa kirjoitella Eniron sääntöjen mukaan kuka tahansa, ja Hirvas on yksi parhaista keskustelukumppaneista ja osaa käyttäytyä foorumin sääntöjen mukaan, paljon paremmin kuin monet rekisteröimättömillä nikeillä kirjoittajat. Ja paljon paremmin kuin esim. jukka.finland ja Mohikaani rekisteröityneinä.

• ha ha hah
        ekivaari kirjoitti:

vuodesta 1960 alkaen kotipaikkakuntani Helluntaiseurakunnan jäsen, eikä kukaan vielä omasta seurakunnastani ole tähän mennessä esittänyt minun erottamistani.

Tämä on yleinen foorumi, johon saa kirjoitella Eniron sääntöjen mukaan kuka tahansa, ja Hirvas on yksi parhaista keskustelukumppaneista ja osaa käyttäytyä foorumin sääntöjen mukaan, paljon paremmin kuin monet rekisteröimättömillä nikeillä kirjoittajat. Ja paljon paremmin kuin esim. jukka.finland ja Mohikaani rekisteröityneinä.

Olet aika valheellinen, kun vihaat ja vastustat tällä kaikkia helluntaiseurakunnan Raamatun oppeja, olet suurin pelle!

Ei sellaisella 50 vuotta vanhalla jäsenyyden muistolla ole mitään merkitystä. Sillä ET tunnusta tietääkseni yhtään UT:n opetusta mitkä ovat voimassa jokaisessa Suomen Helluntaiseurakunnassa.

Ehkä silloinkin, joku on tehnyt vain virheen.

• ha ha hah kirjoitti:

Olet aika valheellinen, kun vihaat ja vastustat tällä kaikkia helluntaiseurakunnan Raamatun oppeja, olet suurin pelle!

Ei sellaisella 50 vuotta vanhalla jäsenyyden muistolla ole mitään merkitystä. Sillä ET tunnusta tietääkseni yhtään UT:n opetusta mitkä ovat voimassa jokaisessa Suomen Helluntaiseurakunnassa.

Ehkä silloinkin, joku on tehnyt vain virheen.

saman Helluntaiseurakunnan jäsen kuin liityttyäni siihen runsaat 48 vuotta sitten!

• kuvittelet asioita
        ekivaari kirjoitti:

saman Helluntaiseurakunnan jäsen kuin liityttyäni siihen runsaat 48 vuotta sitten!

ja satuilet sekavia! LOL

• hirvas
        kuvittelet asioita kirjoitti:

ja satuilet sekavia! LOL

puhua Jumalan sanan perusteluilla vaan teet raukkamaisesti loukkaamalla lähimmäistäsi??

• jaikal kirjoitti:

huomasin helluntailaiset rakkaiksi sisariksi ja veljiksi vasta uudestisyntymiseni,
        uskoontuloni jälkeen? Aikaisemmin he olivat minulle(kin) outoja peljättäviä
        harhaoppisia hihhuleita.

On vain kaksi selitystä tähän kysymykseen.

1. Joko helluntailaiset ovat harjautettuja eivätkä he näin ollen ole Jumalasta syntyneitä Jumalan lapsia.

2. Tai helluntailaiset ovat Jumalasta syntyneitä Jumalan lapsia ja Totuuden julistajia.

Jos vaihtoehto 1. on oikein, herää monta mielenkiintoista kysymystä;

Mitä minulle tapahtui kun tulin uskoon?
        Miksi Jeesus tuli minulle hyvin rakkaaksi ja minua lähelle?
        Miksi silmäni avautuivat ja näin jopa luonnonkin kauniimpana?
        Miksi rakastuin Jumalan lasten yhteyteen? Miksi rakastuin Raamattuun ja aloin
        lukemaan sitä? Miksi täytyin Pyhällä Hengellä ja puhun kielillä?
        Miksi Raamattu aukeni minulle? Miksi sain hädän hukkuvista sieluista ja pyrin
        johdattamaan ihmisiä Jeesuksen luokse?
        Miksi ne jotka tulevat minunkin johdattamana Jeesuksen luokse kokevat
        uudestisyntymisen silminnähtävästi? Kuka sen tekee?
        Enhän minä voi muuttaa ihmisen sisäistä olemusta iloiseksi ja vapaaksi.

Kuka tämän kaiken saa aikaan?
        En ole koskaan kuullut että Saatana tekee tällaista. Kuka siis uudestisynnytti
        minut? Kuka antoi Pyhän Hengen täyteyden ja vaikutti minussa rakkautta ja
        yhteenkuuluvuutta helluntailaisten ja
        kaikkien uudestisyntyneiden Jeesukseen uskovien kanssa?
        Olen lukenut Raamatusta että Jumalasta syntynyt rakastaa Jeesusta ja Hänestä
        syntyneitä Jumalan lapsia.
        Tämähän on luonnollista. Maailma vihaa Jeesusta ja Hänen omiaan.
        Kenen puolella sinä olet? Jos helluntailaiset ovat sinulle harhaoppisia hihhuleita,
        et todennäköisesti ole koskaan kokenut uudestisyntymistä.
        Et ole Jumalasta syntynyt. Et ole Hänen lapsensa.

Edellä kerrotun johdosta minulle ainakin on selvää että vaihtoehto 2. on oikein
        ja totuudellinen. Muussa tapauksessa olisin kääntymättömänä ollut Jumalan lapsi ja pelastettu.
        Ymmärrämme että kääntymätön ei voi olla Jumalan lapsi. Se on vastoin Raamatun
        ilmoitusta.

Siis, olen Jumalasta syntynyt ja Hänen lapsensa Rakastan Jumalaa, Jeesusta ja
        Hänen siunattua Pyhää Henkeään. Hän on minun Opettaja ja johdattaja sekä
        auttaja hädässä(kin) aivan vahva.

Et osannut selittää uudestisyntymistä mutta, vastaappas tähän kysymykseeni.

Mitä minulle tapahtui uudestisyntymisessä koskapa Jeesus tuli hyvin rakkaaksi?
        Kuka sen sai aikaan? Uudestisyntymisen mukana myös helluntailaiset tulivat rakkaiksi
        sisariksi ja veljiksi?
        Olinko kääntymättömänä oikeassa ja nyt uudestisyntyneenä helluntailaisena väärässä?

• ekivaari kirjoitti:

aktiivinen jäsen helluntaiseurakunnassa?
        Tarkoitan että käytkö säännöllisesti kokouksissa?
        Entä tunnustatko seurakuntasi opin oikeaksi ja raamatulliseksi. Se poikkeaa kaikella todennäköisyydellä omasta opistasi jota täällä levität?
        Haluaisin vielä kysyä koska olet ollut 50 vuotta seurakunnan jäsen; Osallistutko seurakunnassa sananjulistukseen? Mitä seurakuntasi pitää opeistasi joita levität tällä palstalla?

• jaikal kirjoitti:

aktiivinen jäsen helluntaiseurakunnassa?
        Tarkoitan että käytkö säännöllisesti kokouksissa?
        Entä tunnustatko seurakuntasi opin oikeaksi ja raamatulliseksi. Se poikkeaa kaikella todennäköisyydellä omasta opistasi jota täällä levität?
        Haluaisin vielä kysyä koska olet ollut 50 vuotta seurakunnan jäsen; Osallistutko seurakunnassa sananjulistukseen? Mitä seurakuntasi pitää opeistasi joita levität tällä palstalla?

kävi meillä juuri päiväkahvilla ja keskustelimme myös oppiasioista. Hän on sitä mieltä, että seurakunnan yksilöuskovaisille pitää antaa omantunnon vapaus omakohtaiseen ajatteluun, eikä he tarvitse sitoutua dogmeihin.

En suostu kenenkään ihmisen kuulusteltavaksi julkisella foorumilla. Sinun on turha yrittää enempää!

• ajatteluun.
        ekivaari kirjoitti:

kävi meillä juuri päiväkahvilla ja keskustelimme myös oppiasioista. Hän on sitä mieltä, että seurakunnan yksilöuskovaisille pitää antaa omantunnon vapaus omakohtaiseen ajatteluun, eikä he tarvitse sitoutua dogmeihin.

En suostu kenenkään ihmisen kuulusteltavaksi julkisella foorumilla. Sinun on turha yrittää enempää!

Siellä saa yksilöjäsen kieltää evankeliumin ja Jeesuksen opetukset.

Tarkemmin ajateltuna ei siinä ole mitään erityistä. Eikös kaikki jehovalaiset pyri tähän?

• ekivaari kirjoitti:

että sinä et saa opettaa seurakuntaa. Ymmärrän miksi.
        Sinä saat ajatella yksityisesti mitä haluat ja sehän on oikeus jota keneltäkään ei
        voi poistaa.
        On toinen asia seistä Jumalan seurakunnan edessä ja opettaa sellaista mitä seurakunta
        eikä Jumalan Henki hyväksy.

• kaikki jakeet Jumalan pyhää Sanaa?

Väität uskovasi Raamatun Sanan sellaisena kuin se on kirjoitettu. Mutta kuinkas se on?
      Uskotko Sanaa kun se sanoo että Jeesus on Jumala?
      Et voi väittää väärennetyiksi kaikkia allaolevia Raamatun jakeita.
      Jos haluat, jatkan tätä listaa Raamatun jakeista jotka todistavat Jeesuksen
      olevan Herra Jumala Kaikkivaltias lihassa.
      Voin ottaa asiakokonaisuuksia jotka todistavat Jeesuksen jumaluuden.
      Ei siis pelkästään yksittäisiä jakeita.
      Älä siis rupea väittämään allaolevia jakeita väärennetyiksi.
      Muuten joudut heittämään koko Raamatun roskakoriin ja kirjoittamaan
      oman raamatun joka sopisi oppiisi.
      Sinä olet eksyttäjä ja Jukka.finland on totuuden palveluksessa ja julistaa
      Totuuden ihmisille pelastukseksi.
      Ellette te usko että Minä Olen, te kuolette synteihinne (Joh 8:24, 2 Moos 3:14).

Joh 1:1 "Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala"

1 Joh 5:20 "Mutta me tiedämme, että Jumalan Poika on tullut ja antanut meille
      ymmärryksen, tunteaksemme sen Totisen; ja me olemme siinä Totisessa, hänen
      Pojassansa, JEESUKSESSA KRISTUKSESSA. HÄN ON TOTINEN JUMALA
      ja iankaikkinen elämä."

Tiit 2:13 "odottaessamme autuaallisen toivon täyttymistä ja SUUREN JUMALAN JA
      VAPAHTAJAMME KRISTUKSEN JEESUKSEN kirkkauden ilmestymistä,hänen, joka
      ANTOI ITSENSÄ (Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman ITSENSÄ KANSSA
      2 Kor 5:19) meidän edestämme lunastaakseen meidät kaikesta laittomuudesta ja
      puhdistaakseen itselleen omaisuudeksi kansan, joka hyviä tekoja ahkeroitsee."

Raamattu todistaa että JEESUS ON SUURI JUMALA.

Jes 9:5 "Sillä lapsi on meille syntynyt, poika on meille annettu, jonka hartioilla
      on herraus, ja hänen nimensä on: Ihmeellinen neuvonantaja, VÄKEVÄ JUMALA,
      Iankaikkinen isä, Rauhanruhtinas.

• hirvas

mutta minun ei tarvitse lisätä siihen kolminaisuusoppia, koska sellaista ihmisselitystä kukaan ei tarvitse. Se on kirkkojen ja lahkojen opettama harhaoppi.

Minun Raamatussani pyhä sana ja Jeesus ilmoittavat näin. Luehan tarkkaan, ettet rupea väittelemään turhasta.

Joh. 20:17
        Jeesus sanoi hänelle: "Älä minuun koske, sillä en minä ole vielä mennyt ylös Isäni tykö; mutta mene minun veljieni tykö ja sano heille, että minä menen ylös, minun Isäni tykö ja teidän Isänne tykö, ja minun Jumalani tykö ja teidän Jumalanne tykö".

Ilm. 3:12
        Joka voittaa, sen minä teen pylvääksi Jumalani temppeliin, eikä hän koskaan enää lähde sieltä ulos, ja minä kirjoitan häneen Jumalani nimen ja Jumalani kaupungin nimen, sen uuden Jerusalemin, joka laskeutuu alas taivaasta minun Jumalani tyköä, ja oman uuden nimeni.

Jeesuksella ja minulla on sama Isä Jumala, joten ei siinä ole mitään epäselvää. Ja kun Jeesus vielä itse todisti sanoen:

Markus 12:28-29

28 Silloin tuli hänen luoksensa eräs kirjanoppinut, joka oli kuullut heidän keskustelunsa ja huomannut hänen hyvin vastanneen heille, ja kysyi häneltä: "Mikä on ensimmäinen kaikista käskyistä?"
        29 Jeesus vastasi: "Ensimmäinen on tämä: 'Kuule, Israel: Herra, meidän Jumalamme, Herra on yksi ainoa;

En minä väitä mitään vaan osoitan Jumalan sanalla, mitä Jeesus todisti. Jos sinä uskot paavien oppeja, niin saat toki uskoa niihin, itsehän teet tilin Jumalan kanssa aikanaan.
        On turhaa syöttää minulle mitään pakko-oppeja, minä uskon Jeesukseen ja Hänen sanaansa, ja sillä siisti. Ole sinä sitten mitä mieltä hyvänsä.

• Valitettavasti

Kun ihminen elää riitelystä ja pahuudesta, on vaikea kuvitella sellaisen ihmisen sisäistä tilaa. Miksi ihmisellä on hyvä olla silloin, kun hänellä on paha olla sekä tiedostaa aiheuttavansa negatiivista suhtautumista itseensä tekemällä juuri niinkuin tietää häiriköinnin eniten vaikuttavan.

Ei tällaista tapaa uskovissa tai harvemmin uskon ulkopuolella olevissakaan.
        Harvoin edes okkultisteissä; noituuden tai saatanallisten rituaalien harjoittajat lienevät omaa luokkaansa.

Tämä täytyy olla luonnekysymys, jossa narsistisuus, oma erinomaisuus ja jatkuva oikeassaolemisen halu vääntäytyy valloilleen uskonnollisuuden kautta, kuten näiden kahden osalla. Näin ei voisi toimia missään liikkeessä tai srk:ssa, mutta nettimaailma tarjoaa siihen mahdollisuuden.

Pysäyttääkö Jumala tällaisen vaeltajan? Viekö niin kovan paikan eteen, jossa alkaa niska taipumaan? Vai onko liian monta etsikkoaikaa ylpeästi ohitettu?
        Jumalan tiet ovat tutkimattomat. Joskus voi herjaajan tai kapinoitsijan rutikuivaan sieluun tipahtaa pisara Elämän Veden Lähteestä, nostaen janon saada sitä enemmän ja kuulla virvoittavaa sanaa armon evankeliumista.

• hirvas
        Valitettavasti kirjoitti:

Kun ihminen elää riitelystä ja pahuudesta, on vaikea kuvitella sellaisen ihmisen sisäistä tilaa. Miksi ihmisellä on hyvä olla silloin, kun hänellä on paha olla sekä tiedostaa aiheuttavansa negatiivista suhtautumista itseensä tekemällä juuri niinkuin tietää häiriköinnin eniten vaikuttavan.

Harvoin edes okkultisteissä; noituuden tai saatanallisten rituaalien harjoittajat lienevät omaa luokkaansa.

Tämä täytyy olla luonnekysymys, jossa narsistisuus, oma erinomaisuus ja jatkuva oikeassaolemisen halu vääntäytyy valloilleen uskonnollisuuden kautta, kuten näiden kahden osalla. Näin ei voisi toimia missään liikkeessä tai srk:ssa, mutta nettimaailma tarjoaa siihen mahdollisuuden.

Pysäyttääkö Jumala tällaisen vaeltajan? Viekö niin kovan paikan eteen, jossa alkaa niska taipumaan? Vai onko liian monta etsikkoaikaa ylpeästi ohitettu?
        Jumalan tiet ovat tutkimattomat. Joskus voi herjaajan tai kapinoitsijan rutikuivaan sieluun tipahtaa pisara Elämän Veden Lähteestä, nostaen janon saada sitä enemmän ja kuulla virvoittavaa sanaa armon evankeliumista.

oli täysin oikeassa sanoessaan:

Joh. 14:21
        Jolla on minun käskyni ja joka ne pitää, hän on se, joka minua rakastaa; mutta joka minua rakastaa, häntä minun Isäni rakastaa, ja minä rakastan häntä ja ilmoitan itseni hänelle."

Minulle riittää että minulla on Isän ja Pojan rakkaus. Me kaikki olemme yhtä, sillä minulla on ja heillä on sama Henki.

Joh.17:6-27

6 Minä olen ilmoittanut sinun nimesi IHMISILLE, jotka sinä annoit minulle maailmasta. He olivat sinun, ja sinä annoit heidät minulle, ja he ovat ottaneet sinun SANASTASI VAARIN.
        7 Nyt he tietävät, että kaikki, minkä olet minulle antanut, on sinulta.
        8 Sillä ne SANAT, jotka sinä minulle annoit, minä olen ANTANUT HEILLE; ja he ovat ottaneet ne vastaan ja tietävät totisesti minun lähteneen sinun tyköäsi ja uskovat, että sinä olet minut lähettänyt.
        9 Minä rukoilen heidän edestänsä; en minä maailman edestä rukoile, vaan niiden edestä, jotka sinä olet minulle antanut, koska he ovat sinun-
        10 ja kaikki minun omani ovat sinun, ja sinun omasi ovat minun, ja MINÄ OLEN KIRKASTETTU HEISSÄ.
        11 Ja minä EN enää ole MAAILMASSA, mutta he ovat maailmassa, ja minä tulen sinun tykösi. Pyhä Isä, varjele heidät nimessäsi, jonka sinä olet minulle antanut, että HE olisivat YHTÄ NIINKUIN MEKIN.
        12 Kun minä olin heidän kanssansa, varjelin minä heidät sinun nimessäsi, jonka sinä olet minulle antanut, ja suojelin heitä, eikä heistä joutunut kadotetuksi yksikään muu kuin se kadotuksen lapsi, että kirjoitus kävisi toteen.
        13 Mutta nyt minä tulen sinun tykösi ja puhun tätä maailmassa, että heillä olisi minun iloni täydellisenä heissä itsessään.
        MAAILMA VIHAA HEITÄ, koska he eivät ole maailmasta, niinkuin en minäkään maailmasta ole.
        15 En minä rukoile, että ottaisit heidät pois maailmasta, vaan että sinä varjelisit heidät pahasta.
        16 He eivät ole maailmasta, niinkuin en minäkään maailmasta ole.
        17 Pyhitä heidät totuudessa; sinun sanasi on totuus.
        18 Niinkuin sinä olet lähettänyt minut maailmaan, niin olen minäkin lähettänyt heidät maailmaan;
        19 ja minä pyhitän itseni heidän tähtensä, että myös he olisivat pyhitetyt totuudessa.
        20 Mutta en minä rukoile ainoastaan näiden edestä, vaan myös niiden edestä, jotka heidän sanansa kautta uskovat minuun,
        21 että he KAIKKI olisivat YHTÄ, niinkuin sinä, Isä, olet minussa ja minä sinussa, että HEKIN MEISSÄ OLISIVAT, niin että maailma uskoisi, että sinä olet minut lähettänyt.
        22 Ja sen KIRKKAUDEN, jonka sinä minulle annoit, minä olen ANTANUT HEILLE, että HE olisivat YHTÄ, niinkuin ME OLEMME YHTÄ-
        23 MINÄ HEISSÄ, ja SINÄ MINUSSA, että HE olisivat täydellisesti YHTÄ, niin että maailma ymmärtäisi, että sinä olet minut lähettänyt ja rakastanut heitä, niinkuin sinä olet minua rakastanut.
        24 Isä, minä tahdon, että missä minä olen, siellä nekin, jotka sinä olet minulle antanut, olisivat minun kanssani, että he näkisivät minun kirkkauteni, jonka sinä olet minulle antanut, koska olet rakastanut minua jo ennen maailman perustamista.
        25 Vanhurskas Isä, maailma ei ole sinua tuntenut, mutta minä tunnen sinut, ja nämä ovat tulleet tuntemaan, että sinä olet minut lähettänyt.
        26 Ja minä olen tehnyt sinun nimesi heille tunnetuksi ja teen vastakin, että se rakkaus, jolla sinä olet minua rakastanut, olisi heissä ja minä olisin heissä."

Näin on ja pysyy iankaikkisesti teidän mielipiteistänne huolimatta. Sananne ovat turhia Jumalan sanaa vastaan.

• hirvas kirjoitti:

mutta minun ei tarvitse lisätä siihen kolminaisuusoppia, koska sellaista ihmisselitystä kukaan ei tarvitse. Se on kirkkojen ja lahkojen opettama harhaoppi.

Minun Raamatussani pyhä sana ja Jeesus ilmoittavat näin. Luehan tarkkaan, ettet rupea väittelemään turhasta.

Joh. 20:17
        Jeesus sanoi hänelle: "Älä minuun koske, sillä en minä ole vielä mennyt ylös Isäni tykö; mutta mene minun veljieni tykö ja sano heille, että minä menen ylös, minun Isäni tykö ja teidän Isänne tykö, ja minun Jumalani tykö ja teidän Jumalanne tykö".

Ilm. 3:12
        Joka voittaa, sen minä teen pylvääksi Jumalani temppeliin, eikä hän koskaan enää lähde sieltä ulos, ja minä kirjoitan häneen Jumalani nimen ja Jumalani kaupungin nimen, sen uuden Jerusalemin, joka laskeutuu alas taivaasta minun Jumalani tyköä, ja oman uuden nimeni.

Jeesuksella ja minulla on sama Isä Jumala, joten ei siinä ole mitään epäselvää. Ja kun Jeesus vielä itse todisti sanoen:

Markus 12:28-29

28 Silloin tuli hänen luoksensa eräs kirjanoppinut, joka oli kuullut heidän keskustelunsa ja huomannut hänen hyvin vastanneen heille, ja kysyi häneltä: "Mikä on ensimmäinen kaikista käskyistä?"
        29 Jeesus vastasi: "Ensimmäinen on tämä: 'Kuule, Israel: Herra, meidän Jumalamme, Herra on yksi ainoa;

En minä väitä mitään vaan osoitan Jumalan sanalla, mitä Jeesus todisti. Jos sinä uskot paavien oppeja, niin saat toki uskoa niihin, itsehän teet tilin Jumalan kanssa aikanaan.
        On turhaa syöttää minulle mitään pakko-oppeja, minä uskon Jeesukseen ja Hänen sanaansa, ja sillä siisti. Ole sinä sitten mitä mieltä hyvänsä.

Jumalan Sanasta (1 Piet 1:23)
        ja
        Pyhästä Hengestä (Joh 3:5-8)?

Jos olet, kuka on sinun Taivaallinen Isäsi?

Sana vaiko Pyhä Henki? Olethan uudestisyntynyt Jumalan lapseksi sekä
        Jumalan Sanasta että Pyhästä Hengestä? Vai???
        Jos et ole uudestisyntynyt Sanasta ja Hengestä, kenestä olet uudestisyntynyt?
        Perustele ja selitä uudestisyntyminen Raamatulla.

Jeesus sanoi Jumalaa sekä omaksi Isäkseen että opetuslastensa Isäksi (Joh 20:17).
        Jeesuksen Isä on Pyhä Henki (Luuk 1:35 ja Matt 1:20). Kuka on silloin Jumalan lapsen Isä?

Miksi Raamattu sanoo että uskova on syntynyt Jumalasta (1 Joh 3:9, 4:7) vaikka Raamatun
        mukaan uskova on syntynyt myös Sanasta ja Hengestä?
        Onko Jumala, Sana ja Pyhä Henki kolme eri Jumalaa joista kaikista uskova
        Jumalan lapsi on syntynyt? Meillähän on vain yksi Jumala.
        Koska Jumalan lapsi on syntynyt Sanasta ja Hengestä ja Jumalasta, on selvää että
        sekä Sana että Henki on yksi Jumala.

Jumalan siemen on Jumalan Sana. Jumalan Sana (Jeesus) uudestisynnyttää ihmisen kun hän
        uskoo ja ottaa Sanan, Jeesuksen vastaan. Näin uskovan Taivaallinen Isä on myös Jeesus Kristus (Jes 9:5).
        Jumalan Sana on myös Henki ja elämä (Joh 6:63).
        Jumala toimii aina yhteistyössä Sanansa ja Pyhän Henkensä kanssa.
        Ts. Jumala ei tee yhtään mitään ilman Sanaa ja Pyhää Henkeä. Uudestisyntymisessä
        on aina Jumalan Sana (Jeesus) ja Pyhä Henki yhteistyössä.
        Koska sekä Sana että Pyhä Henki on Jumala, on Hänestä syntynyt
        JUMALASTA SYNTYNYT Jumalan lapsi.

• hirvas
        jaikal kirjoitti:

ja

Jeesus sanoi Jumalaa sekä omaksi Isäkseen että opetuslastensa Isäksi (Joh 20:17).
        Jeesuksen Isä on Pyhä Henki (Luuk 1:35 ja Matt 1:20). Kuka on silloin Jumalan lapsen Isä?

Miksi Raamattu sanoo että uskova on syntynyt Jumalasta (1 Joh 3:9, 4:7) vaikka Raamatun
        Koska Jumalan lapsi on syntynyt Sanasta ja Hengestä ja Jumalasta, on selvää että

Jumalan siemen on Jumalan Sana. Jumalan Sana (Jeesus) uudestisynnyttää ihmisen kun hän
        uskoo ja ottaa Sanan, Jeesuksen vastaan. Näin uskovan Taivaallinen Isä on myös Jeesus Kristus (Jes 9:5).
        Ts. Jumala ei tee yhtään mitään ilman Sanaa ja Pyhää Henkeä. Uudestisyntymisessä

johon on turha vastailla.

Room. 8:33
        Kuka voi syyttää Jumalan valittuja? Jumala on se, joka vanhurskauttaa.

Enkä ole kiinnostunut kolminaisuusteorioista.

• jaikal kirjoitti:

ja

>>>Jumalan siemen on Jumalan Sana. Jumalan Sana (Jeesus) uudestisynnyttää ihmisen
        kun hän uskoo ja ottaa Sanan, Jeesuksen vastaan. Näin uskovan Taivaallinen Isä on myös
        Jeesus Kristus (Jes 9:5).

• hirvas kirjoitti:

johon on turha vastailla.

Room. 8:33
        Kuka voi syyttää Jumalan valittuja? Jumala on se, joka vanhurskauttaa.

Enkä ole kiinnostunut kolminaisuusteorioista.

uudestisyntymistä?

• hirvas
        jaikal kirjoitti:

uudestisyntymistä?

ettei minun tarvitse selittää kenellekään yhtään mitään, ainoastaan Jumalalle, ja Hän tietää muutenkin mitä minun sydämessäni on.
        Turha kuulustella.

• hirvas kirjoitti:

ettei minun tarvitse selittää kenellekään yhtään mitään, ainoastaan Jumalalle, ja Hän tietää muutenkin mitä minun sydämessäni on.
        Turha kuulustella.

uudestisyntymistä perustellen Raamatulla.
        Silti esiinnyt täällä ainoana oikeaoppisena Raamatun opettajana ekivaarin rinnalla.

Ei pitäisi esiintyä itsevarmana Raamatun opettajana jos ei pysty selittämään
        kaikkein ensimmäistä ja tärkeintä Raamatun totuutta.
        Jeesuksen opetuksen mukaan uudestisyntyminen on ehto Jumalan valtakuntaan pääsemiselle.
        Kuinka sinä voit johtaa ihmisiä sisälle Jumalan valtakuntaan ja pelastukseen jos et
        pysty selittämään Raamatun Sanalla mitä uudestisyntyminen on ja miten se tapahtuu?

Jos et osaa selittää uudestisyntymistä, anna toisten selittää. Älä vastusta heitä
        väittämällä heitä eksyttäjiksi. Joku voi ottaa sanasi vakavasti ja näin sinä olet
        estänyt sisällemenijöitä.
        Oletko itse sisällä?

• hirvas
        jaikal kirjoitti:

uudestisyntymistä perustellen Raamatulla.
        Silti esiinnyt täällä ainoana oikeaoppisena Raamatun opettajana ekivaarin rinnalla.

Ei pitäisi esiintyä itsevarmana Raamatun opettajana jos ei pysty selittämään
        kaikkein ensimmäistä ja tärkeintä Raamatun totuutta.
        Jeesuksen opetuksen mukaan uudestisyntyminen on ehto Jumalan valtakuntaan pääsemiselle.
        Kuinka sinä voit johtaa ihmisiä sisälle Jumalan valtakuntaan ja pelastukseen jos et
        pysty selittämään Raamatun Sanalla mitä uudestisyntyminen on ja miten se tapahtuu?

Jos et osaa selittää uudestisyntymistä, anna toisten selittää. Älä vastusta heitä
        väittämällä heitä eksyttäjiksi. Joku voi ottaa sanasi vakavasti ja näin sinä olet
        estänyt sisällemenijöitä.
        Oletko itse sisällä?

mitään tarvetta selittää.

• jaikal kirjoitti:

ja

monta Hirvaksen kirjoitusta lukea kun niiden sisällöstä huomasin että hän on Jumalasta syntynyt.

Tuollaiset toisten kuulustelut uudestisyntymisestä ja Pyhällä hengellä täyttymisestä ovat vain kumppanien ärsyttelyä ja profosointia, joka ilmaisee, että itse kuulustelijat ovat Pyhän Hengen kasteen ja uudestisyntymisen tarpeessa!

• hirvas
        ekivaari kirjoitti:

monta Hirvaksen kirjoitusta lukea kun niiden sisällöstä huomasin että hän on Jumalasta syntynyt.

Tuollaiset toisten kuulustelut uudestisyntymisestä ja Pyhällä hengellä täyttymisestä ovat vain kumppanien ärsyttelyä ja profosointia, joka ilmaisee, että itse kuulustelijat ovat Pyhän Hengen kasteen ja uudestisyntymisen tarpeessa!

ja Paavali tiesi myös mitä vastaan meillä on jatkuva taistelu..

Ef.6:10-17

10 Lopuksi, vahvistukaa Herrassa ja hänen väkevyytensä voimassa.
        11 Pukekaa yllenne Jumalan koko sota-asu, voidaksenne kestää perkeleen kavalat juonet.
        12 Sillä meillä ei ole taistelu VERTA ja LIHAA vastaan, vaan hallituksia vastaan, valtoja vastaan, tässä pimeydessä hallitsevia maailmanvaltiaita vastaan, pahuuden henkiolentoja vastaan taivaan avaruuksissa.
        13 Sentähden ottakaa päällenne Jumalan koko sota-asu, voidaksenne pahana päivänä tehdä vastarintaa ja kaikki suoritettuanne pysyä pystyssä.
        14 Seisokaa siis kupeet totuuteen vyötettyinä, ja olkoon pukunanne vanhurskauden haarniska,
        15 ja kenkinä jaloissanne alttius rauhan evankeliumille.
        16 Kaikessa ottakaa uskon kilpi, jolla voitte sammuttaa kaikki pahan palavat nuolet,
        17 ja ottakaa vastaan pelastuksen kypäri ja Hengen miekka, joka on Jumalan sana.

• äimän käkenä
        Valitettavasti kirjoitti:

Kyllä se erinomaisuuden aiheeton korostus on siellä teidän puolellanne.
        Tehän ette tunnusta veljiksenne loppupelissä kuin oman opinsuuntanne valiojäsenet.

• äimän käkenä
        jaikal kirjoitti:

uudestisyntymistä?

Olen kuullut monta helluntailaisen tosdistusta hänen uudestisyntymisestään ja ovat nyt siellä samassa rapakossa josta kerran sanoivat nousseensa!
        Ovatko he NYT uudestisyntyneitä, kun siitä todistivat?

• __.___.___.__.
        äimän käkenä kirjoitti:

Kyllä se erinomaisuuden aiheeton korostus on siellä teidän puolellanne.
        Tehän ette tunnusta veljiksenne loppupelissä kuin oman opinsuuntanne valiojäsenet.

Muka Rakkauden uskonto? pyh...

• ei ole
        äimän käkenä kirjoitti:

Olen kuullut monta helluntailaisen tosdistusta hänen uudestisyntymisestään ja ovat nyt siellä samassa rapakossa josta kerran sanoivat nousseensa!
        Ovatko he NYT uudestisyntyneitä, kun siitä todistivat?

sama asia kuin lopullinen pelastus. Ihminen kyllä kokee pelastuksen uudestisyntymisessä ja vapautuu syntitaakastaan. Hänellä on kuitenkin vieläkin vapaa tahto. Ei Jumala tehnyt hänestä robottia.
        Hän voi valita vieläkin entisen syntielämän ja jättää Jumalan. Jos uskoontullut jättää Jumalan ja alkaa elämään synnissä, hän menettää saamansa pelastuksen. Uskovan tulee ottaa joka päivä ristinsä ja seurata Jeesusta. Se on tahdon valinta.

• hirvas
        ei ole kirjoitti:

sama asia kuin lopullinen pelastus. Ihminen kyllä kokee pelastuksen uudestisyntymisessä ja vapautuu syntitaakastaan. Hänellä on kuitenkin vieläkin vapaa tahto. Ei Jumala tehnyt hänestä robottia.
        Hän voi valita vieläkin entisen syntielämän ja jättää Jumalan. Jos uskoontullut jättää Jumalan ja alkaa elämään synnissä, hän menettää saamansa pelastuksen. Uskovan tulee ottaa joka päivä ristinsä ja seurata Jeesusta. Se on tahdon valinta.

toimitaan, lainaus

" Uskovan tulee ottaa joka päivä ristinsä ja seurata Jeesusta. Se on tahdon valinta."

Se on pelkkä lihan teko. Ei kukaan voi pakottaa itseään ja lihaansa seuraamaan joka päivä Jeesuksta. Jos noin pitää toimia, se on silloin pelkkä lihanteko.

Silloin kuin aamulla heräät täynnä kiitosta Jumalalle, sydän täynnä rakkautta muistat Jeesusta ja Hänen sanojaan, ja ilolla elät Herrassa joka sekunti, olet Pyhä Hengen ohjauksessa.

• näet
        ei ole kirjoitti:

Raamattukin nopettaa eri tavalla kuin sinä!
        Mistä se sinusta kertoo?

7:23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät.'

3:8 Joka syntiä tekee, se on perkeleestä, sillä perkele on tehnyt syntiä alusta asti. Sitä varten Jumalan Poika ilmestyi, että hän tekisi tyhjäksi perkeleen teot.

• oikein!
        ei ole kirjoitti:

Kirjoitit juuri niin kuin Sana opettaa.

>> Uskovan tulee ottaa joka päivä ristinsä ja seurata Jeesusta. Se on tahdon valinta.

• on aivan muuta
        __.___.___.__. kirjoitti:

Muka Rakkauden uskonto? pyh...

kuin ekivaarin ja hirvaksen kahjot kirjoitukset, jotka perustuvat lahkohenkeen ja eksytykseen.

• hirvas
        oikein! kirjoitti:

Kirjoitit juuri niin kuin Sana opettaa.

>> Uskovan tulee ottaa joka päivä ristinsä ja seurata Jeesusta. Se on tahdon valinta.

ero.

>> Uskovan tulee ottaa joka päivä ristinsä ja seurata Jeesusta. Se on TAHDON VALINTA.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kunpa minä tietäisin

Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv
      Ikävä
      26
      2466
    2. paras asia kaivatussasi?

❤️‍🔥
      Ikävä
      114
      2096
    3. Vihaan sua todella paljon.

Tiedoksi vaan 🙃
      Ikävä
      122
      1759
    4. Syitä välttelyyn

En ennen ole kokenut tällaista. Miksi vältellään jos on ihastunut vai onko se aina merkki siitä ettei kiinnosta?
      Ikävä
      45
      1577
    5. Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.

Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.
      Ähtäri
      9
      1507
    6. Miksi kaivattunne

ei pystynyt koskaan kertomaan tunteistaan? Teitkö oikean valinnan kun lähdit etääntymään? Kuinka kauan olisi pitänyt odo
      Ikävä
      90
      1075
    7. Purrasta tehty huoli-ilmoitus

Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b016
      Maailman menoa
      124
      1059
    8. Pelottaa kohdata hänet

En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt
      Ikävä
      87
      985
    9. Olisin halunnu vaan tutustua

Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno
      Ikävä
      35
      967
    10. Tiedätkö ketään toista jolla on sama kaivattu

Eli joka ikävöisi samaa henkilöä tällä palstalla? Tai muualla? Tiedätkö miten kaivattu suhtautuu tähän toiseen verrattu
      Ikävä
      15
      959
    Aihe