Kun hengitän niin välillä tuntuu että tavallinen hengitys ei riitä.Tuntuu kuin ilma jota hengitän olisi hapetonta/vähähappista.Mistä voisi johtua? Olo korjaantuu vähäksi aikaa jos vetää keuhkot täyteen syvään henkeä, mutta hapeton ola alkaa about. 20 sekunnin päästä. En ole käynyt ulkona lähiaikoina paljoa, voisiko johtua siitä? Vai onko tämä joku sairaus tai keuhkojen vajaatoiminta?
Kiitos :D
Kiitos :D
Vastaukset 13
Vanhimmat
hengityslihasten spastisuutta, minulla aiheuttajana oli kroonistunut kofeiinimyrkytys.
Mitenniin lihasten kun kyllä jaksan hengittää mutta tuntuu kuin hengittäisi tyhjää? Ja mistä voi johtua? Minulla on ollut kerran keuhkokuume (noin vuosi sitten) mutta luulisi vaikuttavan jo aikaisemmin?
tuntuu kuin hengittäisi tarpeeksi mutta happi ei piisaa, tuttua kauraa. Kokeile hengittää tietoisesti vatsalla niin että tyhjennät keuhkot mahdollisimman tyhjäksi ja vedät henkeä nenän kautta. Itse tein tuota kun masennus ahdisti henkeä.
Se tietenkin helpottaa, mutta mikä on tämän vaivan syy? En ole juonut kofeini-pitoista juomaa varmaan kuukauteen tai kahteen enkä muutenkaan juo kofeinipitoisia juomia.Eikä masennuskaan voi varmaan syy kun ei ole aihetta masennuskeen.Kannataisiko mennä lääkärin puheille?
Kiitos
menet makuulle selällesi ja nostat kädet pään taakse ... laita ne ristiin pään "yläpuolelle". Jos tuo helpottaa hengitystä, vika on lihaksissa.
Jos olet käyttänyt kofeiinia pitkään, voivat hengityslihakset oireilla kuukausia lopettamisen jälkeen. Itselläni oli hengitys pysähtyä nukkuessa muutamaan otteeseen pari kuukautta sen jälkeen kun lopetin kofeiinikäytön tykkänään. Hengitysoireita tuli ajoittain vielä yli puolen vuoden kuluttua, nyt ne ovat pysyneet lähes kokonaan pois.
Voithan käydä tarkistuttamassa, ettei ole mitään vakavampaa kliinistä sairautta, itsekin kävin keuhkoröntgenissä viime talvena. Tapaan muuten mitata keuhkokapasiteetin ajoittain, vaimolla on mittari astman takia. Keuhkot olivat kyllä minulla kunnossa, joten syypää vaikeuksiin oli kofeiini.
Niin, selvennykseksi vielä ... kofeiini ja sen aineenvaihduntatuotteet voivat kertyä kehoon ja aiheuttaa oireita vielä kuukausien kuluttua lopettamisesta irrotessaan takaisin verenkiertoon.
masennus ja ahdistuneisuus ovat yleisiä kofeiinin vieroitusoireita.
Kyllähän tuo tuntuu helpottavan mutta entäs kun en ole juonut kofeini juomia, kun viimeksi pari kesää sitten tuli litkittyä ihan kiitettävästi energiajuomia.Voiko vaikuttaa niin pitkän ajan kuluttua, ja saako asiaa hoidettua jotenkin kun leposykekin on korkealla.
Kiitos avusta, jo tuo auttaminen helpottaa oloa.
mistään kofeiinia, niin en tiedä mistä tuo vois johtua. Kofeiiniahan on kahvissa, energiajuomissa, mustassa ja vihreässä teessä, flunssalääkkeissä, monissa elintarvikkeissa, kaakaossa, suklaassa ... ei tule enempää mieleen.
Korkea sykekin sopisi kofeiiniin kyllä.
Käypä lääkärillä kuunteluttamassa keuhkot ja mittauttamassa kapasiteetti, se kertoo jo ainakin jotain.
Onko yskänlääkkeissä kofeinia? Olin nimittäin pari viikkoa sitten pahassa yskässä, ja join aika paljon (aina kun ohjeen mukaan sai) yskänlääkettä.Olen syönyt kyllä myös suklaata ja kaakaota jonkun verran mutta en huomattavan paljon. Pitää varata aika lääkärille ja katsoa mitä tulokset sanoo.Onko tämä ''vaiva'' vaarallinen?
Kiitos :D
kai lähinnä särkylääkkeissä, koska se supistaa verisuonia ja helpottaa esim. päänsärkyä. Toisaalta sitä on myös migreenilääkkeissä vaikka se aiheuttaa migreeniä.
Kofeiiniryhmään kuuluvaa teofylliiniä käytetään astmalääkkeenä mutta en tiedä onko sitä yskänlääkkeissä, se on myös aktiivista ja kerääntyy aivoihin enemmän kuin muualle kehoon.
Vaarallisuudesta en osaa sanoa kun ei ole tietoa mistä oire johtuu, enkä ole lääkäri. Vaikka, eivät ne lääkäritkään ole minulle osanneet sanoa mistä mikäkin oire on johtunut ja onko se vaarallinen.
Lykkyä tykö ja pidä mieli korkealla =)
Niin pitää tehdä, Kiitos todellakin avustasi. On todella helpottavaa jos on saman kokeneita
Ikä,tupakoitko, oletko töissä pölyisissä olosuhteissa, ylipainoa, sydämen vajaatoimintaa, alhainen hemoglobiini, missä tilanteessa hengenahdistusta esiintyy...ym?
Kerro vähän taustoistasi niin ihmisten olisi helpompi neuvoa sinua. Voi olla että vaivasi vaatii lääkärin pakeille menemistä.
Tämä "kofeiiniherra" jakelee neuvojaan jokaisella palstalla ja hänen mukaansa kaikki vaivat maan ja taivaan välillä johtuvat kofeiinista..
Ja osoittautui sitten keuhkoveritulpaksi.
Kipuja ei ollut lainkaan.
Joten, kannattaa tutkia pikimmiten.