Kun hengitän niin välillä tuntuu että tavallinen hengitys ei riitä.Tuntuu kuin ilma jota hengitän olisi hapetonta/vähähappista.Mistä voisi johtua? Olo korjaantuu vähäksi aikaa jos vetää keuhkot täyteen syvään henkeä, mutta hapeton ola alkaa about. 20 sekunnin päästä. En ole käynyt ulkona lähiaikoina paljoa, voisiko johtua siitä? Vai onko tämä joku sairaus tai keuhkojen vajaatoiminta?
Kiitos :D
Tavallinen hengitys ei riitä?
13
3474
Vastaukset
- Rev.McMoon
hengityslihasten spastisuutta, minulla aiheuttajana oli kroonistunut kofeiinimyrkytys.
- Hönkäiliä
Mitenniin lihasten kun kyllä jaksan hengittää mutta tuntuu kuin hengittäisi tyhjää? Ja mistä voi johtua? Minulla on ollut kerran keuhkokuume (noin vuosi sitten) mutta luulisi vaikuttavan jo aikaisemmin?
- Rev.McMoon
Hönkäiliä kirjoitti:
Mitenniin lihasten kun kyllä jaksan hengittää mutta tuntuu kuin hengittäisi tyhjää? Ja mistä voi johtua? Minulla on ollut kerran keuhkokuume (noin vuosi sitten) mutta luulisi vaikuttavan jo aikaisemmin?
tuntuu kuin hengittäisi tarpeeksi mutta happi ei piisaa, tuttua kauraa. Kokeile hengittää tietoisesti vatsalla niin että tyhjennät keuhkot mahdollisimman tyhjäksi ja vedät henkeä nenän kautta. Itse tein tuota kun masennus ahdisti henkeä.
- Hönkäiliä
Rev.McMoon kirjoitti:
tuntuu kuin hengittäisi tarpeeksi mutta happi ei piisaa, tuttua kauraa. Kokeile hengittää tietoisesti vatsalla niin että tyhjennät keuhkot mahdollisimman tyhjäksi ja vedät henkeä nenän kautta. Itse tein tuota kun masennus ahdisti henkeä.
Se tietenkin helpottaa, mutta mikä on tämän vaivan syy? En ole juonut kofeini-pitoista juomaa varmaan kuukauteen tai kahteen enkä muutenkaan juo kofeinipitoisia juomia.Eikä masennuskaan voi varmaan syy kun ei ole aihetta masennuskeen.Kannataisiko mennä lääkärin puheille?
Kiitos - Rev.McMoon
Hönkäiliä kirjoitti:
Se tietenkin helpottaa, mutta mikä on tämän vaivan syy? En ole juonut kofeini-pitoista juomaa varmaan kuukauteen tai kahteen enkä muutenkaan juo kofeinipitoisia juomia.Eikä masennuskaan voi varmaan syy kun ei ole aihetta masennuskeen.Kannataisiko mennä lääkärin puheille?
Kiitosmenet makuulle selällesi ja nostat kädet pään taakse ... laita ne ristiin pään "yläpuolelle". Jos tuo helpottaa hengitystä, vika on lihaksissa.
Jos olet käyttänyt kofeiinia pitkään, voivat hengityslihakset oireilla kuukausia lopettamisen jälkeen. Itselläni oli hengitys pysähtyä nukkuessa muutamaan otteeseen pari kuukautta sen jälkeen kun lopetin kofeiinikäytön tykkänään. Hengitysoireita tuli ajoittain vielä yli puolen vuoden kuluttua, nyt ne ovat pysyneet lähes kokonaan pois.
Voithan käydä tarkistuttamassa, ettei ole mitään vakavampaa kliinistä sairautta, itsekin kävin keuhkoröntgenissä viime talvena. Tapaan muuten mitata keuhkokapasiteetin ajoittain, vaimolla on mittari astman takia. Keuhkot olivat kyllä minulla kunnossa, joten syypää vaikeuksiin oli kofeiini.
Niin, selvennykseksi vielä ... kofeiini ja sen aineenvaihduntatuotteet voivat kertyä kehoon ja aiheuttaa oireita vielä kuukausien kuluttua lopettamisesta irrotessaan takaisin verenkiertoon. - Rev.McMoon
Rev.McMoon kirjoitti:
menet makuulle selällesi ja nostat kädet pään taakse ... laita ne ristiin pään "yläpuolelle". Jos tuo helpottaa hengitystä, vika on lihaksissa.
Jos olet käyttänyt kofeiinia pitkään, voivat hengityslihakset oireilla kuukausia lopettamisen jälkeen. Itselläni oli hengitys pysähtyä nukkuessa muutamaan otteeseen pari kuukautta sen jälkeen kun lopetin kofeiinikäytön tykkänään. Hengitysoireita tuli ajoittain vielä yli puolen vuoden kuluttua, nyt ne ovat pysyneet lähes kokonaan pois.
Voithan käydä tarkistuttamassa, ettei ole mitään vakavampaa kliinistä sairautta, itsekin kävin keuhkoröntgenissä viime talvena. Tapaan muuten mitata keuhkokapasiteetin ajoittain, vaimolla on mittari astman takia. Keuhkot olivat kyllä minulla kunnossa, joten syypää vaikeuksiin oli kofeiini.
Niin, selvennykseksi vielä ... kofeiini ja sen aineenvaihduntatuotteet voivat kertyä kehoon ja aiheuttaa oireita vielä kuukausien kuluttua lopettamisesta irrotessaan takaisin verenkiertoon.masennus ja ahdistuneisuus ovat yleisiä kofeiinin vieroitusoireita.
- Hönkäiliä
Rev.McMoon kirjoitti:
masennus ja ahdistuneisuus ovat yleisiä kofeiinin vieroitusoireita.
Kyllähän tuo tuntuu helpottavan mutta entäs kun en ole juonut kofeini juomia, kun viimeksi pari kesää sitten tuli litkittyä ihan kiitettävästi energiajuomia.Voiko vaikuttaa niin pitkän ajan kuluttua, ja saako asiaa hoidettua jotenkin kun leposykekin on korkealla.
Kiitos avusta, jo tuo auttaminen helpottaa oloa. - Rev.McMoon
Hönkäiliä kirjoitti:
Kyllähän tuo tuntuu helpottavan mutta entäs kun en ole juonut kofeini juomia, kun viimeksi pari kesää sitten tuli litkittyä ihan kiitettävästi energiajuomia.Voiko vaikuttaa niin pitkän ajan kuluttua, ja saako asiaa hoidettua jotenkin kun leposykekin on korkealla.
Kiitos avusta, jo tuo auttaminen helpottaa oloa.mistään kofeiinia, niin en tiedä mistä tuo vois johtua. Kofeiiniahan on kahvissa, energiajuomissa, mustassa ja vihreässä teessä, flunssalääkkeissä, monissa elintarvikkeissa, kaakaossa, suklaassa ... ei tule enempää mieleen.
Korkea sykekin sopisi kofeiiniin kyllä.
Käypä lääkärillä kuunteluttamassa keuhkot ja mittauttamassa kapasiteetti, se kertoo jo ainakin jotain. - Hönkäiliä
Rev.McMoon kirjoitti:
mistään kofeiinia, niin en tiedä mistä tuo vois johtua. Kofeiiniahan on kahvissa, energiajuomissa, mustassa ja vihreässä teessä, flunssalääkkeissä, monissa elintarvikkeissa, kaakaossa, suklaassa ... ei tule enempää mieleen.
Korkea sykekin sopisi kofeiiniin kyllä.
Käypä lääkärillä kuunteluttamassa keuhkot ja mittauttamassa kapasiteetti, se kertoo jo ainakin jotain.Onko yskänlääkkeissä kofeinia? Olin nimittäin pari viikkoa sitten pahassa yskässä, ja join aika paljon (aina kun ohjeen mukaan sai) yskänlääkettä.Olen syönyt kyllä myös suklaata ja kaakaota jonkun verran mutta en huomattavan paljon. Pitää varata aika lääkärille ja katsoa mitä tulokset sanoo.Onko tämä ''vaiva'' vaarallinen?
Kiitos :D - Rev.McMoon
Hönkäiliä kirjoitti:
Onko yskänlääkkeissä kofeinia? Olin nimittäin pari viikkoa sitten pahassa yskässä, ja join aika paljon (aina kun ohjeen mukaan sai) yskänlääkettä.Olen syönyt kyllä myös suklaata ja kaakaota jonkun verran mutta en huomattavan paljon. Pitää varata aika lääkärille ja katsoa mitä tulokset sanoo.Onko tämä ''vaiva'' vaarallinen?
Kiitos :Dkai lähinnä särkylääkkeissä, koska se supistaa verisuonia ja helpottaa esim. päänsärkyä. Toisaalta sitä on myös migreenilääkkeissä vaikka se aiheuttaa migreeniä.
Kofeiiniryhmään kuuluvaa teofylliiniä käytetään astmalääkkeenä mutta en tiedä onko sitä yskänlääkkeissä, se on myös aktiivista ja kerääntyy aivoihin enemmän kuin muualle kehoon.
Vaarallisuudesta en osaa sanoa kun ei ole tietoa mistä oire johtuu, enkä ole lääkäri. Vaikka, eivät ne lääkäritkään ole minulle osanneet sanoa mistä mikäkin oire on johtunut ja onko se vaarallinen.
Lykkyä tykö ja pidä mieli korkealla =) - Hönkäiliä
Rev.McMoon kirjoitti:
kai lähinnä särkylääkkeissä, koska se supistaa verisuonia ja helpottaa esim. päänsärkyä. Toisaalta sitä on myös migreenilääkkeissä vaikka se aiheuttaa migreeniä.
Kofeiiniryhmään kuuluvaa teofylliiniä käytetään astmalääkkeenä mutta en tiedä onko sitä yskänlääkkeissä, se on myös aktiivista ja kerääntyy aivoihin enemmän kuin muualle kehoon.
Vaarallisuudesta en osaa sanoa kun ei ole tietoa mistä oire johtuu, enkä ole lääkäri. Vaikka, eivät ne lääkäritkään ole minulle osanneet sanoa mistä mikäkin oire on johtunut ja onko se vaarallinen.
Lykkyä tykö ja pidä mieli korkealla =)Niin pitää tehdä, Kiitos todellakin avustasi. On todella helpottavaa jos on saman kokeneita
- jozzucca
Ikä,tupakoitko, oletko töissä pölyisissä olosuhteissa, ylipainoa, sydämen vajaatoimintaa, alhainen hemoglobiini, missä tilanteessa hengenahdistusta esiintyy...ym?
Kerro vähän taustoistasi niin ihmisten olisi helpompi neuvoa sinua. Voi olla että vaivasi vaatii lääkärin pakeille menemistä.
Tämä "kofeiiniherra" jakelee neuvojaan jokaisella palstalla ja hänen mukaansa kaikki vaivat maan ja taivaan välillä johtuvat kofeiinista.. - oli minulla.
Ja osoittautui sitten keuhkoveritulpaksi.
Kipuja ei ollut lainkaan.
Joten, kannattaa tutkia pikimmiten.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen
Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja1572558Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?
En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b1482377Kirje, PellePelottomalle.
Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot1021072- 64901
- 65839
Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa
Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka274717Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?
Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a18717Voi teitä naisia
Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies85710Martinan hevoset.
Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait203680Hyvä meininki
TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap22658