Paras lentoyhtiö joka operoi Suomesta....

HELHEL

Kysytäänpäs mielipiteitä ja kokemuksia lentoyhtiöistä ja niiden palvelusta ym ym jotka operoivat Suomesta.

Oma TOP 3 on:

1.Thomas Cook (hyvä ja ystävällinen palvelu)
2.Finnair (uudet ja siistit koneet)
3.Brussels Airlines

49

9552

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ovat

      1.Air Berlin
      2.Lufthansa
      3.Finnair

    • on lompakolleni

      ehtottomasti ryanair

      • Kissus

        Kun nuo euroopan sisäiset lennot on joka tapauksessa niin lyhyitä, ettei koneen varsutelutasolla ole suurtakaan merkistystä, on Ryan ykkönen. Lisäplussaa Ryan saa minulta siitä, että koneet ovat kohtuu uusia ja tilavia myös meille hieman isommille ihmisille.
        Koska en asu Helsingissä, sillä, että Ryan lähtee Tampereelta ei ole minulle mitään merkitystä. Joudun joka tapauksessa ajamaan kentälle suurin piirtein saman matkan eli kentän sijainti ei vaikuta. Vain se vaikuttaa, että pääsen sinne minne olin menossa (ja vieläpä hyvin edullisesti).


      • juttua...
        Kissus kirjoitti:

        Kun nuo euroopan sisäiset lennot on joka tapauksessa niin lyhyitä, ettei koneen varsutelutasolla ole suurtakaan merkistystä, on Ryan ykkönen. Lisäplussaa Ryan saa minulta siitä, että koneet ovat kohtuu uusia ja tilavia myös meille hieman isommille ihmisille.
        Koska en asu Helsingissä, sillä, että Ryan lähtee Tampereelta ei ole minulle mitään merkitystä. Joudun joka tapauksessa ajamaan kentälle suurin piirtein saman matkan eli kentän sijainti ei vaikuta. Vain se vaikuttaa, että pääsen sinne minne olin menossa (ja vieläpä hyvin edullisesti).

        http://keskustelu.suomi24.fi/matkailu_show.fcgi?category=104&conference=4500000000001810&posting=22000000039825598


      • vanha juttu.
        juttua... kirjoitti:

        http://keskustelu.suomi24.fi/matkailu_show.fcgi?category=104&conference=4500000000001810&posting=22000000039825598

        Tupo feikattu videopätkä on niin vanha juttu, että ketä sen luulet enää kiinnostavan? Johan kaikkialla tiedetään, että ko. video oli lavastettuja tilanteita "muka Ryanin koneissa".

        Mee muualle parkuun ja jos kismittää, tee kuten linkitsemässäsi ketjussa kehoitettiin = ilmoitus ilmailuhallitukseen ko. yhtiön epäkohdista. Et taida uskaltaa koska perättömästä "ilmiannosta" taitaisi tulla vain sulle märät oltavat... Toinen ongelma lienee, että sinne sun olisi laitettava oma nimesi ja yhteystietosi. Sinne ei voi skeidaa puskea nimimerkin suojissa kuten tänne voit.


    • hei halåååååå

      toi thomas cook on CHARTER....ei sitä voi verrata,
      taitaapi joku kyseisen lentoyhtiön työntekijä tehdä galluppia.
      reittilentoa ja charteria ei voi verrata,täysin eri juttu

      • ettei voi

        verrata? Tänäpäivänä myös Charter-lennoilla voi olla hyvä palvelu ja tilojen puolesta ne ei välttämättä häpeä reittikoneille pätkääkään ilman mitään lisämaksuja esim. Blue Comfort -konsepti.

        Itse lentäisin ilman välilaskua Thaimaahan huomattavasti ennemmin alla olevalla 767-koneella kuin Finnairin ahtaalla MD-11 reittikoneella.

        Blue Comfort, Boeing 767

        Lisäämme 767 -laajarunkokoneidemme matkustusmukavuutta ja vähennämme niistä 32 istuinta. Näin kaikille pitkien suorien lentojen matkustajille saadaan lisää kaivattua jalkatilaa. Boeing 767-laajarunkokoneiden istuinväli kasvaa nyt 84 senttimetriin ja on markkinoiden tilavin. Tilauslennoilla istuinväli on tavallisimmin 78-81 senttiä.

        Blue Comfort –lennot Helsingistä näihin kohteisiin:

        Dominikaaninen tasavalta, Bahía de Samaná
        Thaimaa, Krabi (Aonang, Koh Lanta, Khao Lak, Klong Muang, Railay, Koh Mook, Phi Phi)
        Thaimaa, Surat Thani (Khanom, Koh Phangan, Koh Tao, Koh Samui Chumphon)
        Mauritius
        Malediivit (Blue Comfort -lento Tukholmasta)
        Venezuela, Isla de Margarita

        Premium-luokka, Boeing 747 ja 767
        Premium-luokassa matkustat tyylillä. Aloita lomasi omalta lähtöselvitystiskiltä ja valmistaudu menolentoon kentän loungessa. Nauti alkudrinkki ennen koneen nousua ja valitse haluamasi kolmen ruokalajin ateria. Voit myös tilata juomia (ei samppanja) ilman erillistä veloitusta.

        Rentoutumisesi takaavat jumbon yläkerrassa totuttua suurempi jalkatila ja leveämpi istuin. Saat maksutta mukaasi golfbägin ja 10 kilon edestä enemmän matkatavaraa. Varataan matkavarauksen yhteydessä. Alle 2-vuotiaat eivät voi matkustaa Premium-luokassa.

        Premium-luokan paikkoja on varattavissa Thaimaan, Mauritiuksen, Malediivien, Isla de Margaritan ja Bahía de Samanán lennoillemme.

        Thaimaa, Phuket (Boeing 747, Jumbo)
        Hinta 30.11.2008 saakka 395 e/hlö
        Hinta 1.12.2008 alkaen 430 e/hlö

        Muut matkohteet (Boeing 767 -laajarunkokoneet)
        Hinta 325 e/hlö, Malediivit 368 e/hlö


        Upper Deck = paikka Jumbon yläkerrassa, Boeing 747

        Aloitat lomasi omalta lähtöselvitystiskiltä ja saat ottaa mukaan maksutta 10 kilon edestä enemmän matkatavaraa. Nautit lennolla kolmen ruokalajin aterian. Jumbon yläkerran voi varata yli 2-vuotiaalle matkustajalle. Jumbolla lennetään Helsingistä Thaimaan Phuketiin.

        Hinta 30.11.2008 saakka 185 e/hlö
        Hinta 1.12.2008 alkaen 220 e/hlö


      • ahdas MD-11
        ettei voi kirjoitti:

        verrata? Tänäpäivänä myös Charter-lennoilla voi olla hyvä palvelu ja tilojen puolesta ne ei välttämättä häpeä reittikoneille pätkääkään ilman mitään lisämaksuja esim. Blue Comfort -konsepti.

        Itse lentäisin ilman välilaskua Thaimaahan huomattavasti ennemmin alla olevalla 767-koneella kuin Finnairin ahtaalla MD-11 reittikoneella.

        Blue Comfort, Boeing 767

        Lisäämme 767 -laajarunkokoneidemme matkustusmukavuutta ja vähennämme niistä 32 istuinta. Näin kaikille pitkien suorien lentojen matkustajille saadaan lisää kaivattua jalkatilaa. Boeing 767-laajarunkokoneiden istuinväli kasvaa nyt 84 senttimetriin ja on markkinoiden tilavin. Tilauslennoilla istuinväli on tavallisimmin 78-81 senttiä.

        Blue Comfort –lennot Helsingistä näihin kohteisiin:

        Dominikaaninen tasavalta, Bahía de Samaná
        Thaimaa, Krabi (Aonang, Koh Lanta, Khao Lak, Klong Muang, Railay, Koh Mook, Phi Phi)
        Thaimaa, Surat Thani (Khanom, Koh Phangan, Koh Tao, Koh Samui Chumphon)
        Mauritius
        Malediivit (Blue Comfort -lento Tukholmasta)
        Venezuela, Isla de Margarita

        Premium-luokka, Boeing 747 ja 767
        Premium-luokassa matkustat tyylillä. Aloita lomasi omalta lähtöselvitystiskiltä ja valmistaudu menolentoon kentän loungessa. Nauti alkudrinkki ennen koneen nousua ja valitse haluamasi kolmen ruokalajin ateria. Voit myös tilata juomia (ei samppanja) ilman erillistä veloitusta.

        Rentoutumisesi takaavat jumbon yläkerrassa totuttua suurempi jalkatila ja leveämpi istuin. Saat maksutta mukaasi golfbägin ja 10 kilon edestä enemmän matkatavaraa. Varataan matkavarauksen yhteydessä. Alle 2-vuotiaat eivät voi matkustaa Premium-luokassa.

        Premium-luokan paikkoja on varattavissa Thaimaan, Mauritiuksen, Malediivien, Isla de Margaritan ja Bahía de Samanán lennoillemme.

        Thaimaa, Phuket (Boeing 747, Jumbo)
        Hinta 30.11.2008 saakka 395 e/hlö
        Hinta 1.12.2008 alkaen 430 e/hlö

        Muut matkohteet (Boeing 767 -laajarunkokoneet)
        Hinta 325 e/hlö, Malediivit 368 e/hlö


        Upper Deck = paikka Jumbon yläkerrassa, Boeing 747

        Aloitat lomasi omalta lähtöselvitystiskiltä ja saat ottaa mukaan maksutta 10 kilon edestä enemmän matkatavaraa. Nautit lennolla kolmen ruokalajin aterian. Jumbon yläkerran voi varata yli 2-vuotiaalle matkustajalle. Jumbolla lennetään Helsingistä Thaimaan Phuketiin.

        Hinta 30.11.2008 saakka 185 e/hlö
        Hinta 1.12.2008 alkaen 220 e/hlö

        Jos vertaat charterin comfort luokkaa niin silloin sinun pitää verrata Finnair`in ahtaan MD-11 koneen business luokkaa TUI Fly`n comfort luokkaan,ja kuule kyllä se asia nyt vain on niin että voiton vie se ahdas MD-11 kone jossa kunnon business luokka.
        Ei se TUI Fly`n comfort luokka B-747 koneessa ole kunnon businesta vastaava,siellä istutaan yläkerrassa 2-3 kun taas reitillä samassa konetyypissä istutaan 2-2.... ;-)


      • niin ....
        ahdas MD-11 kirjoitti:

        Jos vertaat charterin comfort luokkaa niin silloin sinun pitää verrata Finnair`in ahtaan MD-11 koneen business luokkaa TUI Fly`n comfort luokkaan,ja kuule kyllä se asia nyt vain on niin että voiton vie se ahdas MD-11 kone jossa kunnon business luokka.
        Ei se TUI Fly`n comfort luokka B-747 koneessa ole kunnon businesta vastaava,siellä istutaan yläkerrassa 2-3 kun taas reitillä samassa konetyypissä istutaan 2-2.... ;-)

        pitää verrata jotain jumbon comfort luokkia näihin juttuihin. En ole kirjoittanut mistään lisämaksullisista paikoista enkä mistään 747 jumbosta johon nyt vertaat.

        MD-11 turistiluokka, jossa kaikki lomalentojen porukka ja halvimman lippuluokan omaavat matkustajat lentävät ovat MD-11:ssa ns. peräosastolla riviltä 29 alkaen, jossa penkkien välit ovat pääsääntöisesti 31" ja osa 32-34" riippuen paikasta.

        Finnmatkojen 767-laajarunkokone, joilla lennetään Mauritiukselle, Venezuelaan ja osa Thaimaan lennoista ovat penkkien välit kaikilla matkustajilla 33" eli lisätty kaudelle 2008-2009, kun aiemmin se oli 29"-31"


      • Jumbossa...
        ahdas MD-11 kirjoitti:

        Jos vertaat charterin comfort luokkaa niin silloin sinun pitää verrata Finnair`in ahtaan MD-11 koneen business luokkaa TUI Fly`n comfort luokkaan,ja kuule kyllä se asia nyt vain on niin että voiton vie se ahdas MD-11 kone jossa kunnon business luokka.
        Ei se TUI Fly`n comfort luokka B-747 koneessa ole kunnon businesta vastaava,siellä istutaan yläkerrassa 2-3 kun taas reitillä samassa konetyypissä istutaan 2-2.... ;-)

        ole mitään business -luokkaa. Economyä alakerta ihan etuseinään saakka. Yläkerrassa muutama rivi edessä (24 tuolia) hieman väljemmässä ja niiden takana ihan silkkaa economyä sekin. Töttöröö.


      • minä matkustaja
        niin .... kirjoitti:

        pitää verrata jotain jumbon comfort luokkia näihin juttuihin. En ole kirjoittanut mistään lisämaksullisista paikoista enkä mistään 747 jumbosta johon nyt vertaat.

        MD-11 turistiluokka, jossa kaikki lomalentojen porukka ja halvimman lippuluokan omaavat matkustajat lentävät ovat MD-11:ssa ns. peräosastolla riviltä 29 alkaen, jossa penkkien välit ovat pääsääntöisesti 31" ja osa 32-34" riippuen paikasta.

        Finnmatkojen 767-laajarunkokone, joilla lennetään Mauritiukselle, Venezuelaan ja osa Thaimaan lennoista ovat penkkien välit kaikilla matkustajilla 33" eli lisätty kaudelle 2008-2009, kun aiemmin se oli 29"-31"

        En tiennyt että koneessa on muita kuin business luokka.....matkustan yleensä first class,ja mikäli sitä ei saatavilla joudun nöyrtymään ja sullomaan itseni business luokkaan.
        En kyllä edes uskaltaisi mennä käymään turistiluokan puolella, siellä voi olla jopa vaarallista.
        Onko se turistiluokka sama kuten kallio,sörnäinen,jakomäki,kontula jne?
        Asun itse eirassa ja siksi luonollinen valintani on joko F tai C luokka.

        Hei hei


      • MD11
        minä matkustaja kirjoitti:

        En tiennyt että koneessa on muita kuin business luokka.....matkustan yleensä first class,ja mikäli sitä ei saatavilla joudun nöyrtymään ja sullomaan itseni business luokkaan.
        En kyllä edes uskaltaisi mennä käymään turistiluokan puolella, siellä voi olla jopa vaarallista.
        Onko se turistiluokka sama kuten kallio,sörnäinen,jakomäki,kontula jne?
        Asun itse eirassa ja siksi luonollinen valintani on joko F tai C luokka.

        Hei hei

        Lennä millä lennät ja asu missä asut, mutta en ole kuullut tyhmempää tyyppiä kuin olet.


      • Madam Faberge
        MD11 kirjoitti:

        Lennä millä lennät ja asu missä asut, mutta en ole kuullut tyhmempää tyyppiä kuin olet.

        Minä en ole tyhmä,itse olet tyhmä kun toista sanot tyhmäksi.
        Pyydäpäs nyt heti anteeksi minulta.
        Minkä minä sille mahdan jos olen ylempää yläluokkaa ja rikas,en myöskään mahda sille mitään että sinä olet alempaa alaluokkaa ja köyhä.
        Palvelijoillanikin on ohjeet varata vain ja ainoastaan first class lippuja minulle,ja mikäli sitä ei saatavilla niin silloin business luokan lippuja.
        Joissain tapauksissa jos haluamaani kohteeseen lennetään ns. one class lennolla,minulle vuokrataan Sveitsiläiseltä PrivatAir yhtiöltä B-757 kone jossa 44 paikkaa tai B-767 kone jossa 50 paikkaa.
        En voi pienemmillä lentokoneilla matkustaa koska mukanani kulkevat tavarat vievät niin paljon tilaa ja otan aina omat palvelijani mukaan.


      • Karsten
        Jumbossa... kirjoitti:

        ole mitään business -luokkaa. Economyä alakerta ihan etuseinään saakka. Yläkerrassa muutama rivi edessä (24 tuolia) hieman väljemmässä ja niiden takana ihan silkkaa economyä sekin. Töttöröö.

        Haha. Luulisi, että yläluokka osaa kirjoittaa.

        ;)


      • ihmettelee(taas)
        Madam Faberge kirjoitti:

        Minä en ole tyhmä,itse olet tyhmä kun toista sanot tyhmäksi.
        Pyydäpäs nyt heti anteeksi minulta.
        Minkä minä sille mahdan jos olen ylempää yläluokkaa ja rikas,en myöskään mahda sille mitään että sinä olet alempaa alaluokkaa ja köyhä.
        Palvelijoillanikin on ohjeet varata vain ja ainoastaan first class lippuja minulle,ja mikäli sitä ei saatavilla niin silloin business luokan lippuja.
        Joissain tapauksissa jos haluamaani kohteeseen lennetään ns. one class lennolla,minulle vuokrataan Sveitsiläiseltä PrivatAir yhtiöltä B-757 kone jossa 44 paikkaa tai B-767 kone jossa 50 paikkaa.
        En voi pienemmillä lentokoneilla matkustaa koska mukanani kulkevat tavarat vievät niin paljon tilaa ja otan aina omat palvelijani mukaan.

        Miksi et ole ostanut omaa konetta?


      • Salainen_Agentti
        minä matkustaja kirjoitti:

        En tiennyt että koneessa on muita kuin business luokka.....matkustan yleensä first class,ja mikäli sitä ei saatavilla joudun nöyrtymään ja sullomaan itseni business luokkaan.
        En kyllä edes uskaltaisi mennä käymään turistiluokan puolella, siellä voi olla jopa vaarallista.
        Onko se turistiluokka sama kuten kallio,sörnäinen,jakomäki,kontula jne?
        Asun itse eirassa ja siksi luonollinen valintani on joko F tai C luokka.

        Hei hei

        "matkustan yleensä first class"

        ...

        "Asun itse eirassa"

        Luulisi, että Suomessa asuva, usein matkustava henkilö olisi jo huomannut, että Suomeen/Suomesta ei yksikään yhtiö lennätä ensimmäisessä luokassa.

        Toki, jos kokemukset lentokoneista rajoittuu Kontulalaisen yksiön ikkunasta nähtyihin vilkkuviin valoihin taivaalla, niin ymmärrän toki tuollaisen pienen kömmähdyksen.


    • FINNAIR ON PARAS !

      FINNAIR ON PARAS !

      • koneet ja aikataulu

        pitää. Varaukset kätevästi netissä.


      • .......

        Kansainvälisen ja virallisen "Airline Star Rating":in mukaan täydellisyyden esikuviin ei todellakaan kuulu Finnair.

        Virallisen selityksen mukaan, viisi tähteä tarkoittaa:
        "5 Star Ranking : The "ultimate" ranking, awarded to airlines with the highest Quality performance. 5 Star status recognizes airlines at the forefront of product and service achievement, that generally set trends to be followed by other carriers. This Ranking is assessed by SKYTRAX after detailed Product and Service standards analysis for each featured airline."

        Eli todellakin parhain maailmassa, viiden tähden lentoyhtiöitä ovat:
        - Cathay Pasific
        - Singapore Airlines
        - Kindfisher Airlines
        - Asiana Airlines
        - Malaysia Airlines
        - Qatar Airways

        Neljänkin tähden lentoyhtiöissä on muutamia japanilaisia / kiinalaisia / korealaisia, pari afrikkalaista, ja ompa mukana turkkilaista, thaimaalaista, sveitsiläinen, brittiläistä, amerikkalaisia ja uuden seelanninkin lentoyhtiö on tähän piiiitkään listaan mahtunut. Joka onkin TODELLA pitkä! Siihen kuuluu hämmästyttävän suuri osa hyvistä lentoyhtiöistä.

        Neljän tähden lentoyhtiöt on selitetty niin, että ne ovat vielä 'hyväksytyssä tasossa', jossa lentoyhtiöiden koneet ovat "hyvä" -tasoisia.
        "4 STAR RANKING : A seal of Approval, awarded to airlines supplying a good Quality performance across the range of Product and Service delivery rating areas."

        Nyt sitten mennäänkin huonoimpien puolelle ja kuvauksessa lukeekin näin:
        "3 Star Ranking : The 3 Star ranking signifies a "satisfactory" standard of core Product across most travel categories - but reflects poor or less consistent standards of Staff Service / Product quality in selected Onboard or Airport features."
        Eli suomennettuna lentoyhtiöt ovat "tyydyttävää tasoa", mutta joissa on palvelut mutta myös tuotetaso huono.

        Finnair ei ole viiden tähden, ei ole neljän tähden, vaan se "juuri ja juuri" läpäisee hyvän tason, mutta on mukana "huonompien" tasossa jossa on mukana mm. etiopialaista, virolaista, egyptiläistä, kroatialaista, meksikolaista ja hawajilaista. Finnair on samassa luokassa missä Air Finland:kin.
        Säälittävän Finnairista tekee se, että se on luokiteltu huonolla tasolla juuri ja juuri virallisen ranking tason läpäiseväksi.

        Kakkosena löytyvät vain muutamia lentoyhtiöitä, mm. kazakhstanin, zimbabwen, slovakian ja sudanin lentoyhtiöt - tähän ei finnairin ole edes mahdollista päästä sillä se taso on vain HYVIN köyhille ja ÄÄRIMMÄISEN huonolaatuisille koneille, mutta finnair ei ole kaukana siitä kun olemme täsmälleen samassa tasossa etiopialaisen lentoyhtiön kanssa, miltein samoilla pisteillä.

        Hurraa sinä vaan, kun koko muu maailma nauraa.
        Valitettava tosiasia kuitenkin on, että he eivät naura sinun kanssasi.


      • Suomipoika50
        ....... kirjoitti:

        Kansainvälisen ja virallisen "Airline Star Rating":in mukaan täydellisyyden esikuviin ei todellakaan kuulu Finnair.

        Virallisen selityksen mukaan, viisi tähteä tarkoittaa:
        "5 Star Ranking : The "ultimate" ranking, awarded to airlines with the highest Quality performance. 5 Star status recognizes airlines at the forefront of product and service achievement, that generally set trends to be followed by other carriers. This Ranking is assessed by SKYTRAX after detailed Product and Service standards analysis for each featured airline."

        Eli todellakin parhain maailmassa, viiden tähden lentoyhtiöitä ovat:
        - Cathay Pasific
        - Singapore Airlines
        - Kindfisher Airlines
        - Asiana Airlines
        - Malaysia Airlines
        - Qatar Airways

        Neljänkin tähden lentoyhtiöissä on muutamia japanilaisia / kiinalaisia / korealaisia, pari afrikkalaista, ja ompa mukana turkkilaista, thaimaalaista, sveitsiläinen, brittiläistä, amerikkalaisia ja uuden seelanninkin lentoyhtiö on tähän piiiitkään listaan mahtunut. Joka onkin TODELLA pitkä! Siihen kuuluu hämmästyttävän suuri osa hyvistä lentoyhtiöistä.

        Neljän tähden lentoyhtiöt on selitetty niin, että ne ovat vielä 'hyväksytyssä tasossa', jossa lentoyhtiöiden koneet ovat "hyvä" -tasoisia.
        "4 STAR RANKING : A seal of Approval, awarded to airlines supplying a good Quality performance across the range of Product and Service delivery rating areas."

        Nyt sitten mennäänkin huonoimpien puolelle ja kuvauksessa lukeekin näin:
        "3 Star Ranking : The 3 Star ranking signifies a "satisfactory" standard of core Product across most travel categories - but reflects poor or less consistent standards of Staff Service / Product quality in selected Onboard or Airport features."
        Eli suomennettuna lentoyhtiöt ovat "tyydyttävää tasoa", mutta joissa on palvelut mutta myös tuotetaso huono.

        Finnair ei ole viiden tähden, ei ole neljän tähden, vaan se "juuri ja juuri" läpäisee hyvän tason, mutta on mukana "huonompien" tasossa jossa on mukana mm. etiopialaista, virolaista, egyptiläistä, kroatialaista, meksikolaista ja hawajilaista. Finnair on samassa luokassa missä Air Finland:kin.
        Säälittävän Finnairista tekee se, että se on luokiteltu huonolla tasolla juuri ja juuri virallisen ranking tason läpäiseväksi.

        Kakkosena löytyvät vain muutamia lentoyhtiöitä, mm. kazakhstanin, zimbabwen, slovakian ja sudanin lentoyhtiöt - tähän ei finnairin ole edes mahdollista päästä sillä se taso on vain HYVIN köyhille ja ÄÄRIMMÄISEN huonolaatuisille koneille, mutta finnair ei ole kaukana siitä kun olemme täsmälleen samassa tasossa etiopialaisen lentoyhtiön kanssa, miltein samoilla pisteillä.

        Hurraa sinä vaan, kun koko muu maailma nauraa.
        Valitettava tosiasia kuitenkin on, että he eivät naura sinun kanssasi.

        Maailman luotettavimpia lentoyhtiöitä onnettomuustilastoissa !


      • Suomipoika50

      • arguementtiin
        Suomipoika50 kirjoitti:

        jatkoa linkki...
        http://www.airsafe.com/events/regions/europe.htm

        pysty? Tuo oli säälittävä yritys.

        Ensinnäkin, antamasi sivu ei ole virallinen ja/tai kansainvälinen, eikä sivun tietoja olla . Se on vain jonkun random pikkupojan tekemä sivu, johon hän on kerännyt "UPEIMMAT pudotukset" ja "MAKEIMMAT räjähdykset". Ja kaiken säälittävyyden lisäksi, koko sivulla ei ole edes lyhyttä otetta tai mainintaa virallisista tutkimuksista.. Luulet siis, että uskon tuon? Kun sinulla ei ole mitään joka todistaisi väitteesi? Luulet väärin.

        Kun itse annoin VIRALLISEN ja uusimman Airline star ranking:n tekstin, sitä on vaikea töniä pois. Ei se tuolla säälittävyyden tasolla ole kyllä mihinkään häviämässä.. Siis se fakta, ettei finnair yletä parhaimpien tasoon, vaan päin vastoin alemmas mitä itsekään luulin sen ylettävän. Se on ranking tasossa niin alhaalla, kun se käytännössä VOI mennä. Tuon alemmas se ei yksinkertaisesti pääse vajoamaan.

        Ja muistutukseksi tähän loppuun sinulle vielä, eli teksti 3 tähden ranking tasosta, ja MITÄ LENTOYHTIÖSSÄ TUTKITTIIN:
        "The 3 Star ranking signifies a "satisfactory" standard of core Product across most travel categories - but reflects poor or less consistent standards of Staff Service / Product quality in selected Onboard or Airport features. This Ranking is assessed by SKYTRAX after detailed Product and Service standards analysis for each featured airline"

        Eli kun et näköjään englantia osaa, niin opetampas nopeasti mitä tekstissä lukee:

        "The 3 Star ranking signifies a "satisfactory" standard."
        = Kolmen tähden ranking tarkoittaa "tyydyttävää" tasoa..

        "..of core Product across most travel categories.."
        = ..yleisesti suurimmassa osassa travel -luokkia (eli erlaisia asioita, joita tutkijat lentoyhtiöstä tutkivat).

        "- but reflects poor or less consistent standards of Staff Service / Product quality in selected Onboard or Airport features."
        = - mutta heijastaa huonoa tai huonompaa laatua henkiökunta / tuotetasossa, niin lentokoneissa kuin ulkopuolellakin.

        "This Ranking is assessed by SKYTRAX after detailed Product and Service standards analysis for each featured airline"
        = Tämän rankingin tarjosi SKYTRAX, tarkan (huolellisen) tuote- ja palvelu tason analyysin jälkeen (jokaiselle lentoyhtiölle erikseen).

        Eli mitä osaa sinä et siitä ymmärtänyt, että Finnairin tuotetaso (tarkoittaen lentokoneen kestävyyttä ja yleisesti lentokoneen tasoa) on huonoa? Tai että palvelutasokin kusee? Ja että Finnair EI PÄRJÄÄ virallisissa / kansainvälisissä tuote-, palvelu-, ja kehitystasossa? Tuohan on aivan selkeä juttu! Tuossa ei voi olla mitään, jota et edes sinä ymmärtäisi!

        Haluatko sen sivun? Voin minä senkin antaa, mutta voit sen helposti hakea googlettamalla tuon ja tarkituttamalla KAIKKI antamani tiedot. Ne pitävät paikkaansa. En minä muuten mainostaisi VIRALLISEN tutkimuksen tuloksia, ellei se pitäisi paikkaansa, sillä sinähän voisit sen - ja todennäköisesti tässä vaiheessa oletkin jo käynyt - tarkistuttamassa.


      • sivut löytyy

      • ........
        sivut löytyy kirjoitti:

        täältä onnettomuuksien suhteen.

        http://aviation-safety.net/index.php

        ...Mutta oli myös täysin vieraiden ihmisten muokattavissa, joka tekee sivusta epäuskottavamman.

        Sivu ei ollut virallinen, mutta "ABOUT" -kohdassa kävikin ilmi tekijästä ja muusta tärkeistä tiedoista, mutta myös että kyseinen sivu on lahjoitusrahalla pystyssä pysyvä järjestö.

        Aviation Safety Network ei ole virallinen, eikä siellä ole mitään virallisia ja/tai kansainvälisiä tilastoja missä se tukisi väitettäsi.
        Sivuston tarkoitus on seurata vain ja ainoastaan kaikkia lentäviä aluksia (ilma-alus, liikennelentokone, purjelentoalus ja jopa hävittäjät) ja niiden ylipäätään "ongelmia" tuottaneita lentoja.. Eli niille joita kiinnostaa pienetkin viat, esimerkiksi "Mid air collision", "Runway excursion", "Loss of control" tai "Ground accident", mutta nimestään huolimatta noista mikään ei ole vakava.

        Lentokone on valtavan kokoinen alus joka lentää, ja joka ei ole edes 100%:sti ihmisen ohjattavissa. Tietokone hoitaa suurimmat osat lentokoneen toiminnasta, päälle pistämistä, ja vähäistä ohjaamista lukuunottamatta. Lentokonetta EI voi ohjata niinkuin autoa.

        Sivulla näytettäviin listoihin lisätään kaikki lentokoneen viasta tai henkilökunnan viivästymisestä aiheutuneet tapahtumat. Tässä kopio sivun omasta selityksestä;
        "The sole objective of the investigation of an accident or incident is the prevention of accidents and incidents. It is not the purpose to apportion blame or liability."

        Eli sivulla esiintyneet listaukset on tapaturmia tai tapahtumia. Suurimmat osat eivät ole edes vakavia.

        Nyt päädytään siis lopputulokseen, että mikäli et löydä virallista todistetta väitteeseesi, kiistely loppuu "minun hyväkseni".. Kuten arvatenkin, minä epäilen että Finnair ei todellakaan ole turvalliSIN, ja perustelen oman väitteeni nojaten virallisiin ja kansainvälisesti tukittuihin todisteisiin.. Sillä turvallisuus on suoraan liitännäinen lentokoneen "quality" -tasoon, jossa Finnair oli siis huonoimpien joukossa, valitettavasti.

        Hyvää uutta vuotta.


      • ParasEmuMaailmassa

        Mun mielestä Finnair on kaikista paras! Ikinä ei ole pettänyt minua ja se on yksi turvallisimmista lentokoneista (muistaakseni 2. turvallisin).


    • parrain

      vielä jos perskele sattuu puikkoihin vanha sotilaslentäjä niin ei tartte pelätä kuin karvaisia lento emoja pilotti kyllä vie vaikka mittaritkan ei toimisi.

    • Deutschland

      Olen käyttänyt Air Berlin:iä ja todennut sen olevan sujuvaa ja vieläpä edullista käyttää. Kaikki on toiminut aina nappiin.

      • -N-

        Hyvänä bonuksena Air Berlinillä on helpon nettivarauksen ja halpojen hintojen lisäksi lähtöselvitys jonka voi tehdä ennakkoon netissä ja "pömpeleillä" lentokentällä. Jonottaminen kun ei ole vahvimpia puoliani.


      • & Check-in
        -N- kirjoitti:

        Hyvänä bonuksena Air Berlinillä on helpon nettivarauksen ja halpojen hintojen lisäksi lähtöselvitys jonka voi tehdä ennakkoon netissä ja "pömpeleillä" lentokentällä. Jonottaminen kun ei ole vahvimpia puoliani.

        Ooo. Onpa edistyksellinen yhtiö kun 2009 voi varata lennot netissä! Ja checkata sisään pömpelissä!! Viis tähteä ja papukaijamerkki.

        Tänä päivänähän siis Helsinki-Vantaalla voit checkata itsesi pömpelissä ilmeisesti lähes kaikille reittilentoja operoivalle yhtiölle! Ja ilmeisesti myös netissä. Suomalaiset jonotuslampaat eivät vain sitä tajua. Jonottavat, koska tottuivat siihen 70-luvulla Kanarialle lennettäessä. Kumma kun eivät enää taputa onnistuneen laskun päätteeksi.


      • EI ENÄÄ IKINÄ...
        & Check-in kirjoitti:

        Ooo. Onpa edistyksellinen yhtiö kun 2009 voi varata lennot netissä! Ja checkata sisään pömpelissä!! Viis tähteä ja papukaijamerkki.

        Tänä päivänähän siis Helsinki-Vantaalla voit checkata itsesi pömpelissä ilmeisesti lähes kaikille reittilentoja operoivalle yhtiölle! Ja ilmeisesti myös netissä. Suomalaiset jonotuslampaat eivät vain sitä tajua. Jonottavat, koska tottuivat siihen 70-luvulla Kanarialle lennettäessä. Kumma kun eivät enää taputa onnistuneen laskun päätteeksi.

        Eikä mennyt kuin kolme vuotta ja kun kotimaiset yhtiöt siirtyvät itsepalvelutsekkaukseen niin täällä sitä pidetään sitten törkeänä asiakaspalvelun heikennyksenä... hihihh


    • Finskin

      jopa turk.lentoyht.4 tähteä ,parempi kuin Finnair

      • Ei mikään ihme että Turkin lentoyhtiöllä on parempi rating.

        Turkish Airlines on nimittäin ihan eri luokkaa Finnairin kanssa. Maksan mielelläni ihan reippaasti lisää heillä lentämisestä Finnairin sijaan.


      • ja hiki haisee
        intervallo kirjoitti:

        Ei mikään ihme että Turkin lentoyhtiöllä on parempi rating.

        Turkish Airlines on nimittäin ihan eri luokkaa Finnairin kanssa. Maksan mielelläni ihan reippaasti lisää heillä lentämisestä Finnairin sijaan.

        On se ainakin nopeampi, ekana maassa, jopa ennen kiitorataa.


    • oplä

      finnair ja blue1 on parhaita

    • Yo kaku tihuti

      IMO

      1. Ryanair
      2. Wizz Air
      3. airBaltic

      • LH Senator

        1. Lufthansa
        2. KLM
        3. Finnair


    • poika12345

      1. Thomas Cook
      2.TuiFly
      3.Finnair

      • heimelennetään_

        Heh, vitsin murjaisit :D


    • karjaluokka

      Eihän Suomeen lennä kuin yksi oikea lentoyhtiö: QATAR
      Lufthansakin on Qatarin rinnalla ihan muuliturpien yhtiö!
      Finskillä ei ole edes Firstiä joten se ei ole oikea yhtiö.

      • luokkajakoa

        Onkos Qatarilla Suomeen lentävissä koneissa firstiä? No ei ole, eikä tule.
        A350nen kävi vain näytiksi täällä ja tähän asti sen 33sta ensin tilatuista A350 koneessa ei ole yhdessäkään first-luokkaa, eikä sellaista ole toimitettu vielä millekkään lentoyhtiölle, eikä toimiteta ainakaan vähään aikaan.

        Qatarilla on firstejä muutama paikka osassa koneita.
        https://www.seatguru.com/airlines/Qatar_Airways/information.php


    • Lento.expertti

      Qatar ja Lufthansa ovat parhaat.

      • Unohtuiko

        JAL


      • Eikösjuu

        Lufthansalla vanhimmat koneet?


      • AY.ukko
        Eikösjuu kirjoitti:

        Lufthansalla vanhimmat koneet?

        Lufthansalla on uusimmat ja huolletuimmat koneet ja ne huolletaan Saksassa eikä niinkuin Finnair, joka huoltaa ne siellä, missä on halvimmat asentajat ja varaosat.


      • MonoLoco
        AY.ukko kirjoitti:

        Lufthansalla on uusimmat ja huolletuimmat koneet ja ne huolletaan Saksassa eikä niinkuin Finnair, joka huoltaa ne siellä, missä on halvimmat asentajat ja varaosat.

        Lufthansa huollattaa ainakin osan 747-koneistaan Kiinassa.


    • Pienipäää

      Youtube:MahtiJepe1 mahtavat videot kuvannut henkilö kyseisistä alueista!

    • nissanvanette

      KarAir
      SpearAir
      FlyingFinn
      AirFinland

      ne on parhaat

    • Jennejckdkak

      1Luftansa
      2Norwegian
      3Finnair
      4Aer Lingus (ei lennnä enää suomesta)
      5Brittish Air ways

    • Anonyymi

      Matkustin viime viikolla British Airlines yhtiön Business luokassa. Huonoin palvelu ja istuinpaikkajärjestelyt. Henkilökunta epäkohteliasta. Huippulaatua American Airlines oli Finnair. EN SUOSITTELE KETÄÄN VALITSEMAAN BRITISH AIRLINEA.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      2123
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      54
      1799
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      56
      1659
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1597
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      5
      1566
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      4
      1484
    7. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      112
      1361
    8. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      6
      1341
    9. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      10
      1306
    10. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      3
      1203
    Aihe