Haetaan tietoa - Elan 450 GT vm -88

Ellu-88

Kyseessä siis Jugosalvilainen keskipulpettivene Elan 450 GT vm. 1988.

Pituus 450 cm, leveys 185 cm.

Kiinnostaisi tietää:
- Käyttökokemuksia
- Kuka toi maahan
- Miten kulkee 40 hv tai 50 hv koneella
- Muuta triviaa

Kiitoksia etukäteen!

3

1530

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • setri

Mulla on juuri tuollainen vene vm 1989 40 hv Mariner Magnumilla ja ihan hyvin on kulkenut 1-3 h kuormalla. 50 hv koneella kulkee taatusti lujaa. Venehän ei ole kovin iso eli hieman se paikallaan ollessa kallistelee tietenkin ,kun veneessä kulkee esim. laidalta toiselle. Ui myös pienen kokonsa takia hieman syvällä, jos vauhti on poissa, mutta kun nousee plaaniin, niin kulkee kyllä nätisti. Tuo Elan muistuttaa ulkoisesti aika lailla Boston Whaleria (koko vaan taitaa olla paljon pienempi).
      Keinonahkapenkit sinällään näyttävät,mutta vaativat kyllä 15-20 vuoden jälkeen tod. näk. uutta verhoilua eli siihen voi varautua. Ihan laadukkaan tuntuinen vene se on tuntunut olevan, mutta minulla ei paljoa muuta kokemusta veneistä olekaan eli olen omistanut ao. Elanin vuodesta 1994.

• Stillhappy

Tähän vanhaan viestiin vastausta.
      Itselläni on ollut Elan 450Gt uudesta saakka eli vuodesta 1992.
      On todella tukeva ja miellyttävä vene ja kaikki kokeneet (siis oikeasti sellaiset) ovat siitä tykänneet. Elan kulkee plaanissa hienosti ja merellä kovassa kelissä Buster-kaverit ovat tulleet Elanin perään ajamaan, että näkisivät eteenpäin (ei siis roiski sisään)
      Juuri nyt olen uusimassa keinonahka penkit, kun on tullut ikä niille täyteen, Itse runko on loistavassa kunnossa edelleen. Puuosia täytyy toki huoltaa, mutta tuo on ihan normaalia.
      Veneellä on nyt siis 25v. ikää ja aivan upea se on edelleen.
      Itselläni on 30hv moottori ja hyvin on sillä pärjätty, mutta 50hv tuntuisi olevan sopivan oloinen.
      Elan on ollut suosittu Välimeren maissa, mutta suomessa aika harvinainen, johtuen maahantuonnista ja pienistä markkinoista. Perheellämme on ollut samaan aikaan useita retkiveneitä eri tarkoituksiin, mutta Elanin vaihtoa ei ole koskaan ollut tarpeen pohtia.
      Elan on suositeltava vaihtoehto tukevaa ja laadukasta pulpettivenettä haluavalle, mutta tarjolla näitä on todella vähän kotimaassamme. Omastani luopuu todennäköisesti vasta perilliset:)

• Hidaslukija

Älkää kirjoitelko niin nopeaan tahtiin viestejä, en ole kaikkia edellisiäkään vielä ehtinyt lukea.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      73
      2785
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      63
      2684
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1792
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1637
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1560
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      10
      1505
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1402
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1257
    9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1233
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1219
    Aihe