Heips,
Voiko ArrayListiin tallentaa toisen ArrayListin? Mun pitäisi saada yhteen varaus-ArrayListiin kolmen luokan ilmentymät (asiakas, tuotetiedot, pvm).
Asiakkaan tiedot kysytään varsinaisessa main-luokassa. Haluaisin tallentaa pyydetyt asiakastiedot omaan Asiakas-ArrayListiin, mutta voinko jotenkin fiksusti tallentaa sinne varaus-listaan asiakastiedot, tuotetiedot ja pvm-luokan ilmentymän?
Olen aika pihalla koko hommasta, eli jos joku osaa jelppiä, niin kiva!
ArrayList
4
1121
Vastaukset 4
- dffdfd
Voi.
HashMap vois olla hyvä myös. - if-else
--- ALKAA ---
import java.util.ArrayList;
class Asiakas {};
class Tuotetiedot {};
class PVM {};
class Varaus {
public Asiakas asikas;
public Tuotetiedot tuotetiedot;
public PVM pvm;
public Varaus(Asiakas asiakas, Tuotetiedot tuotetiedot, PVM pvm) {
this.asikas = asiakas;
this.tuotetiedot = tuotetiedot;
this.pvm = pvm;
}
}
public class Esimerkki {
public static void main(String[] args) {
ArrayList varauslista = new ArrayList();
varauslista.add(new Varaus(new Asiakas(), new Tuotetiedot(), new PVM()));
System.out.println(varauslista.get(2).asikas);
System.out.println(varauslista.get(2).tuotetiedot);
System.out.println(varauslista.get(2).pvm);
}
}
--- LOPPUU ---- jaded83
Joo elikkä yleensä fiksuin tapaon luoda oma luokka, on se sitten Asiakas, Tuotetiedot tai Varaus(Asiakas, Tuotetiedot, Date). Kuin että rupeet ajattelemaan tiedon hajautusta sinne tänne.
Ja itse ArrayList:in voi kopioida kahdellakin tavalla (ArrayList toteuttaa Collection ja Cloneable rajapinnat):
ArrayList uusi = new ArrayList(vanhaArrayList)
ArrayList uusi = vanhaArrayList.clone()
- suhteet
Lyhyesti: Onnistuu. Mutta pystykkö kertomaan et millaset ovat luokkien suhteet, eli liittyvätkö ne jotenkin toisiinsa ja jos liittyvät niin miten?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ny se loppuu ( Kuhmo)
Yhtiö on myyty. Notta yyteet meleko äkkiä, notta. Pelastautukoon ken voi. Notta se on tuulista pian.631969Parikymppinen hakkasi nelikymppisen kriittiseen tilaan
Ja ihminen jäi junan alle lautiosaaressa...paljon on taas sattunut ja tapahtunut. Ketähän nämä uhrit mahtaa olla 🤔 htt281546- 991102
- 45840
- 87783
Kaivattusi tärkein ulkoinen tuntomerkki
Onko jokin muu kuin yleinen kuten kaunis, laiha. hyväkroppainen jne.21632- 29610
Nainen, miten suhtautuisit
Jos mies ehdottaisi tapaamista? Entä siihen, jos mies kertoisi tapaamisessa tunteistaan ja haluaisi seurustella?56538- 31533
Äimän käki
Olen vähää vaille viisikymppinen mies, ja olen elellyt ilman parisuhdetta parisen vuotta. Nyt vihdoin ja viimein tuntuu,120500