Tässä kahden viikon sisällä olen kahdesti saanut kahteen oikean jalan varpaaseen outoa pistelyä. Varpaat ovat myös menneet tavallaan tunnottomiksi ja väri kulahtaa vitivalkoiseksi tämän tunnottomuuden aikana.
Ensimmäisen kerran tämä tapahtui kun istuin autossa. Tuolloin oli kylmä ilma ja varpaat olivat ennestään olleet jäässä, joten vaikka varpaat tuntuivat todella oudolta, ajattelin että ne olisivat vain kohmeessa. Epäilykseni tosin heräsivät kun vaikka käsillä lämmitin, varpaat pysyivät "jäässä".
Toinen kerta tapahtui tänään ollessani treeneissä. Tällä kertaa olin verrytellyt ja liikuin koko ajan, joten mitenkään kylmä ei ollut eikä kaikesta siitä liikkumisesta olisi muutenkaan pitänyt tulla puutuneeksi mutta silti sama tapahtui. Samalla huomasin myös että nilkat menivät lötteröksi eli taittuivat helpommin ja niihin koski.
Tämän lisäksi silmissäni on heittelehtinyt omituisesti tapauksen aikana.
Ja nyt kun miettii, niin aiemmin jalkani, käteni tai jokin ruumiinosani on puutunut hetkellisesti monet kerrat, enkä tiedä miksi koska olen yleensä ollut liikkeessä tällaisen tapahtuessa.
Onko jollain kokemusta tai tietoa, mistä saattaisi olla kyse?
Varpaiden tunnottomuus ja pistely
4
3878
Vastaukset
- Rev.McMoon
kudoksista vapautuvan dimetyyliksantiinin aiheuttamaa lihasten spastisuutta ja parestesiaa, eli tuntohäiriöitä. Tuntuuko silmissä kipua kun oireet ovat päällä?
- Karpale
Ei oikeastaan mutta silmäkulma on tullut toisinaan näiden oireiden jälkeen kipeäksi. Tunne oli vähän samanlainen kuin olisin pamauttanut silmäkulmani pöydänkulmaan mutta itse silmissä ei ole ollut kipua.
- tunnottomat varpaat
Minun mielestäni sinun kannattaisi varata aika omalääkärille ja puhua hänelle oireistasi, kerro myös aiemmin olleista oireista, muista mainita myös silmäoireet.
- Karpale
Luulen myös että kannattaisi käydä kysymässä ihan lääkäriltä, huolestuttaa kuitenkin kun ei ole mitään tietoa mistä voisi olla kyse. Ja minun on muutenkin ollut tarkoitus käydä lääkärissä kun olen aina kamalan väsynyt, niin samalla kertaahan noistakin kertoisi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 941749
Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr2401553- 891356
Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!651025Aika usein mietin sitä
Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t46931- 47918
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman38908Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !
Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si9894- 46852
IS Viikonloppu 26.-27.4.2025
Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika35829