termostaatti rikki taas

skoodatyttö

Kirjottelin tuossa aiemmin, kun auto keittää 15km ajon jälkeen ja täältä saadun vinkin mukaan sitten vaihdatin uuden termostaatin autoon.

Termostaatin vaihto ei auttanut ja ilmeni, että kannentiiviste vuotaa. Nyt on kannentiiviste vaihdettu ja vika korjattu. Ja merkkihuollosta tuli viestiä, että vika oli termostaatissa??!!

Miten ihmeessä termostaatti hajoaa n.100km ajossa. Ihan parin päivän sisään (autolla tuli ajoa n.100km termarin vaihdon jälkeen).

Onkohan odotettavissa kohta uudestaan sama remontti? Vai onko siellä huollossa keksitty tapa tehdä vähän lisälaskua vaihtamalla termostaatti (maksoin vaihdosta 2vk sitten 86e ja nyt sitten uudestaan, mut hinta tällä kertaa 100e. Eri firmoissa kyllä teetetetty työ)

Jos joku osaisi edes arvata, mikä voisi olla syynä termostaatin hajoamiseen noin pian? Hajoaako termostaatti jos kannentiiviste vuotaa? Itse kun ei ymmärrä mitään noiden päälle, niin harmittaa jos vaan viilataan linssiin.
Ja tosiaan pelottaa, että saman remontin saa kohta tehdä uudestaan.

Kiitos jo etukäteen niille, jotka viitsivät vastata!

9

7620

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • syitä

Heikkolaatuiset osat, siis termostaatti.
      Väärin tehty termostaatin vaihtotyö.Olisiko jäähdytysjärjestelmään jäänyt ilmaa vaihdossa?
      Kannentiiviste mahdollisesti aiheuttanut termostaatin rikkoutumisen?
      Todennäköisempää kuitenkin, että viallinen termostaatti on aiheuttanut keittämisen ja kannentiivisteen rikkoutumisen.
      Onhan näitä kannnentiivistevikoja ollut dieseleissä jonkun verran, syytä on vaikea sanoa.

• skoodatyttö

Kiitos viestistäsi.
        Huollossa (tälläkertaa merkkikorjaamo) veikkasivat että olisi asennuksessa tullut sitten moka. Otin rikkinäisen termostaatin mukaan ja ajattelin sen kanssa mennä poikkeemaan siellä korjaamolla, jossa ekan vaihdon teetin.

Laskeskelin tuossa, että ajoa tosiaan tuli se 100km jonka aikana lämmöt eivät nousseet enää sinne punaiselle asti (koska ajoin puhallin ja lämmöt täysillä).

Lähtiessäni sieltä ekalta korjaamolta, testasin ja laitoin lämpöjä alas ja n.2km korjaamolta lämmöt lähtivät reippaasti nousuun.
        Muttei siis sinne punaselle asti, koska laitoin heti takas kuumalle ja puhalluksen täysille. (kuumalla ja puhallus hiljasella ei myöskään auta, täytyy olla täysillä).

Nyt on sitten taas vaihdettu se termostaatti sekä kannen tiivisteet, pultteja, muttereita, tiivisteitä ja hihnoja. Vielä en ole autolla ajanut sen jälkeen ja pelottaa, että termostaatti taas rikkoutuu ja kohta on uusi kansiremontti edessä. (toisaalta, jospa sitä osaisi vahtia sitten tarkemmin niitä lämpöjä ettei huomaa vasta sitten kun merkkivalo syttyy)

Rahaa palaa ja hermot, eikä tässä voi muuta toivoa, kuin että olisi tullut nyt sitten kuntoon.

Ja ketjun muille kommentoijille vielä terveiset, että kirjoitustyylini viestii vain siitä, että olen ehkä muutaman viestin täällä lukenut liikaa ja saanut teiltä, munattomat pojanklopit, tartunnan tajunnanvirtaani.

• Skodassa

Onhan kait Skodassa moottorin jäähdytysnesteen lämpömittari tai ylilämpövaroitusvalo ? Että jotakin vastuuta kuljettajallakin voisi olla asiaan.

• eikä mikään

Pojankloppi eikä mikään tyttö, kirjoitustavasta päätellen, Melkein munaton kaikenlisäksi.

• kyllä

vaikuttaa.merkkihuololta sexiviesti ja korjaus tehty 2 eri firmassa?

• skoodatyttö

muttei jalkojen välistä (paitsi tarpeen vaatiessa ;D).

• kun munaa
        skoodatyttö kirjoitti:

muttei jalkojen välistä (paitsi tarpeen vaatiessa ;D).

joko heitti keittämästä

• skoda miäs
        kun munaa kirjoitti:

joko heitti keittämästä

Itsellä octavia 1.6 lx 99 146000km.

lämmöt lähti reippaasti nousemaan ei tule lämpöä sisälle. termostaatin kansi rikki. termostaatin piikki menee vastakappaleesta läpi.

uusi osa 17,90 jos itse vaihtaa
        varaosa vahvistettu malli
        saa laakkoselta tai vw/audi liikkeestä
        audi liikkeessä tuohon autoon pyytää 1.6 -96 golf koskee AEE moottoria koska samat motit

• skoodatyttö
        kun munaa kirjoitti:

joko heitti keittämästä

kyllä. Loppui keittäminen, kun uusittiin kannentiivisteet (ja "muutama" muu pikkuosa)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      120
      1737
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1558
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      44
      1066
    4. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      919
    5. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      40
      910
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      836
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      44
      792
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      780
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      768
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      750
    Aihe