TeleWell ja pätkivä

netti ratkesi

Aina vähän väliä saa lukea että nettiyhteys pätkii, no nyt se kävi omalle kohdalle ja aloin asiaa tarkemmin selvittää TeleWellin purkki auki ja vikaa löytyi mikropiiri TC3084-TQ64-EP kävi ihan tulikuumana ja sen vieressä oleva 220uF 10v elektrolyyttikondensaattori oli kypsää tavaraa valtavasta kuumuudesta johtuen, vaihdoin risan tilalle uuden elektrolyyttikondensaattorin ja liimasin kuumana käyvän mikropiirin päälle jäähdytys siilin nyt toimii taas netti ongelmitta,taas nähdään kun Kiinassa tehdään halvalla niin pelkkää kuraa tulee tehtaasta ulos, ihan suunnittelu virhe mikropiirin jäähdytystä ei ole hoidettu, kokeilkaapa ihan huvikseen kädellä kuinka kuuma teidän modeemi on päältä päin, sisäpuolella vois ehkäpä lettuja paistaa.

14

2834

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ole telewelliä

      koska ystävällinen myyjä ilmoitti,että ne on paskoja,eikä suostunut myymään sitä minulle.

      • Televelliä

        aika monta vuotta jatkuvasti päällä ja edellisessä osoitteessa oli sama televelli monta vuotta päällä. Nämä ovat näitä henkimaailman juttuja: toisilla toimii kaikki muutkin koneet maailman tappiin, mutta toiset saavat nekin rikkinäisinä jo myyntipakkauksista niitä repiessään.


      • vastauksia
        Televelliä kirjoitti:

        aika monta vuotta jatkuvasti päällä ja edellisessä osoitteessa oli sama televelli monta vuotta päällä. Nämä ovat näitä henkimaailman juttuja: toisilla toimii kaikki muutkin koneet maailman tappiin, mutta toiset saavat nekin rikkinäisinä jo myyntipakkauksista niitä repiessään.

        no ei ne nyt ihan paskoja ole, mutta jos muutaman sentin arvoinen jäähdytys siili jätetään pois niin aika kuralla on asiat, muuten kyllä todella toimiva modeemi, ja sinulle täydellinen kyllä se kyseinen mikropiiri käy todella kuumana sinunkin telewell modeemissa.


      • parantaa helposti
        vastauksia kirjoitti:

        no ei ne nyt ihan paskoja ole, mutta jos muutaman sentin arvoinen jäähdytys siili jätetään pois niin aika kuralla on asiat, muuten kyllä todella toimiva modeemi, ja sinulle täydellinen kyllä se kyseinen mikropiiri käy todella kuumana sinunkin telewell modeemissa.

        siten, että ei pidä modeemia pöydällä lappeellaan, vaan kiinnittää sen seinään pystyasentoon ei lattianrajaan, jolloin luonnonveto hoitaa joka puolelta sitä modeemia nuollen tuuletushommat ja sipsikin jäähtyy.


      • tehoaa
        parantaa helposti kirjoitti:

        siten, että ei pidä modeemia pöydällä lappeellaan, vaan kiinnittää sen seinään pystyasentoon ei lattianrajaan, jolloin luonnonveto hoitaa joka puolelta sitä modeemia nuollen tuuletushommat ja sipsikin jäähtyy.

        > Jäähdytystä voi parantaa helposti siten, että ei pidä modeemia pöydällä lappeellaan, vaan kiinnittää sen seinään pystyasentoon ei lattianrajaan, jolloin luonnonveto hoitaa joka puolelta sitä modeemia nuollen tuuletushommat ja sipsikin jäähtyy.

        Testatusti samaa mieltä. Minun vanha RoadRunnerini alkoi myös takavuosina pätkiä varsinkin kesäkuumilla, mutta rauhoittui kun käänsin sen kyljelleen pystyyn niin, että molemmilla puolilla on tilaa ilman virrata ylös. Koko laatikko jäähtyi käsituntumalla huomattavasti tuon virityksen seurauksena ja pätkiminen siis katosi.


      • OMMGGG
        Televelliä kirjoitti:

        aika monta vuotta jatkuvasti päällä ja edellisessä osoitteessa oli sama televelli monta vuotta päällä. Nämä ovat näitä henkimaailman juttuja: toisilla toimii kaikki muutkin koneet maailman tappiin, mutta toiset saavat nekin rikkinäisinä jo myyntipakkauksista niitä repiessään.

        mulla on ollu vähän yli 3vuotta tää telewell ja toimii loistavasti ! paitsi nyt et kun tää on soneran puhelinjuttuun liitetty niin yleensä vaan noita nettikatkoja tulee.. mutta ei mun modeemi ainakaan oo kuumentunu ;o


    • eri komponentit?

      Omasta TW EA200:sta pimeni ADSL-valo ja samalla muutaman vuoden moitteitta pelannut nettiyhteyskin.
      Hankin tilalle Zyxel'in modeemi/routerin, mutta en saanut sitä kohtuudella asennettua Linksysin Wlan-routerin kaveriksi. Ostin A-link RR 24AP(i )'n. Nyt pelaa, mutta ei tuo A-link varmaan mikään hurmuri ole, ainakin palvelimeen kytkeytyminen tuntuu hitaalta.

      Voitko "netti ratkesi" kertoa missä nämä komponentit ovat /kuva olisi poikaa. Omassa lienee eri merkkiset osat, mutta ongelma saattaa olla sama.

      • netti ratkesi

        on kyseinen mikropiiri ja sellainen neliskulmainen musta korkeintaa 1cm x 1cm ja suurennuslasilla jos löytyy tämä TC3084-TQ64-EP teksti siitä niin sitten on sama 200 mallissakin, todennäköistä että on entinen jos ADSL valo mykistyny täysin, mikropiiri käy tosiaan niin kuumana että ihmeen kaupalla kestää useita vuosia noissa modeemeissa.
        Varoituksen sana jos et tiedä mitä teet niin älä ainakaan kytke modeemia enään verkkoon avaamisen jälkeen.


      • henkka
        netti ratkesi kirjoitti:

        on kyseinen mikropiiri ja sellainen neliskulmainen musta korkeintaa 1cm x 1cm ja suurennuslasilla jos löytyy tämä TC3084-TQ64-EP teksti siitä niin sitten on sama 200 mallissakin, todennäköistä että on entinen jos ADSL valo mykistyny täysin, mikropiiri käy tosiaan niin kuumana että ihmeen kaupalla kestää useita vuosia noissa modeemeissa.
        Varoituksen sana jos et tiedä mitä teet niin älä ainakaan kytke modeemia enään verkkoon avaamisen jälkeen.

        joo tosiaan ittelläni on ollut nytten kolme (3) samaa mallia olevaa modeemia 8Mb yhteydellä ja kaikissa tuo ADSL valo välkkyy 5-20 minuutin välein.

        olen koittanut pitää sitä eri asennoissa pöydällä, metallisen ristikon päällä, seinällä ja jopa katossa. kaikissa on samanlainen ongelma.

        en ymmärrä itse näistä purkkien avaamisista sun muista hirveästi.

        ENNEN tätä mallia oli vanha TW-EA 100B joka toimi 8Mb:n netillä moitteettomasti. tosin se hajosi ukkosessa kun olin kylillä ja jäi modeemi seinään.. jostain kummansyystä alkoholilla oli osuutta siaan, normaalisti otan kaikki johdot seinästä. soitin soneralle asiasta kerran, sanoivat laittavansa "Miehen" katsomaan ongelmaa, mutta maksaisi 79€ että se tulisi tänne, suolainen hinta eikö? Joten jos voisi vähän valaista näistä asioista olisin hyvin kiitollinen

        PS. hyvät joulut :)


      • henkka
        henkka kirjoitti:

        joo tosiaan ittelläni on ollut nytten kolme (3) samaa mallia olevaa modeemia 8Mb yhteydellä ja kaikissa tuo ADSL valo välkkyy 5-20 minuutin välein.

        olen koittanut pitää sitä eri asennoissa pöydällä, metallisen ristikon päällä, seinällä ja jopa katossa. kaikissa on samanlainen ongelma.

        en ymmärrä itse näistä purkkien avaamisista sun muista hirveästi.

        ENNEN tätä mallia oli vanha TW-EA 100B joka toimi 8Mb:n netillä moitteettomasti. tosin se hajosi ukkosessa kun olin kylillä ja jäi modeemi seinään.. jostain kummansyystä alkoholilla oli osuutta siaan, normaalisti otan kaikki johdot seinästä. soitin soneralle asiasta kerran, sanoivat laittavansa "Miehen" katsomaan ongelmaa, mutta maksaisi 79€ että se tulisi tänne, suolainen hinta eikö? Joten jos voisi vähän valaista näistä asioista olisin hyvin kiitollinen

        PS. hyvät joulut :)

        elikkäs se välkkyminen tarkottaa netin katkeamista n. 1 minuutiksi


      • eiväit
        henkka kirjoitti:

        elikkäs se välkkyminen tarkottaa netin katkeamista n. 1 minuutiksi

        jaksa soneralla kattoo linjaa näkisivät kunnon 90% varmuudella. nääthän sen itekkin tuolla telewellillä tekeekö se linja virhettä.


    • _juurikin_

      Telewellin EA510:ssä, pätkäs yhteyden poikki silloin tällöin. Viimein teki myös, että nopeus kutistui kymmenesosaan.
      Kokeilin viimein vaihtomodeemilla, niin kummassakin tapauksessa yhteys palautui normaaliksi.
      Telewellikin alkoi sitten taas pelittämään jäähdyttyään.
      Ilmiöö edesauttaa taatusti modeemin paikka tuolla pöydän alahyllyllä, romujen seassa.
      Silleen onnittelen itseäni, että olen säilyttänyt kaikki toimivat modeemit, erittäin tarpeellisia tälläisiä testitilanteita varten. Samoin niihin voi harjoitella firmwaren päivityksiä.
      En loppujen lopuksi moiti telewelliä, ainoa suomenkielinen hallinta plussaa, aika paljon menee sijoituspaikan piikkiin, epäilen, kesti kuitenkin sen kolmisen vuotta muistaakseni.

      • game over

        WLAN ei toiminut kuin eka päivän. Sen jälkeen pätki kokoaika. Kokeilin toista samanlaista, muuten sama tulos, paitsi ettei WLAN toiminut enää ollenkaan toisena päivänä. Johtopäätös -> Telewell = paska.

        Taidan ostaa erillisen modeemin ja wlan purkin tästä hölmöydestä viisastuneena.
        Tietäs vaan mitkä purkit toimii ok. Onkohan semmoisia nykyään?


      • vihaaja
        game over kirjoitti:

        WLAN ei toiminut kuin eka päivän. Sen jälkeen pätki kokoaika. Kokeilin toista samanlaista, muuten sama tulos, paitsi ettei WLAN toiminut enää ollenkaan toisena päivänä. Johtopäätös -> Telewell = paska.

        Taidan ostaa erillisen modeemin ja wlan purkin tästä hölmöydestä viisastuneena.
        Tietäs vaan mitkä purkit toimii ok. Onkohan semmoisia nykyään?

        Telewellit on niin paskoja että ne vois vetää kaikki markkinoilta! Ihan leluja koko telewellit. Pätkii jatkuvasti johonkin vitun rautaongelmaan, SAAKELI! Viimeinen kerta kun hankin kyseistä merkkiä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      30
      2019
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      6
      1812
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      15
      1301
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      7
      1194
    5. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      21
      1175
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      11
      1097
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1051
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      1015
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      1014
    10. 11
      994
    Aihe