Petollisuus

Tiet liukastaa
yllättäviä
vaaroja rotkoja rakentaa.

Tiellä
sielä ilokarkeloa
saattelee
sanoillaan sokaisee.

Sallii
tarjoilee otas ja juo
maljassa
kirkkaana helmeilee.

Aah huulille
tulee niin lähelle
katseensa uskottavuus
hunajaa.

Rakkauden nälkäinen
taitein taitavin
silmää hivelevin
ottein taivuttelee.

Ojentaa
helmeilevää maljaa
petollisuus kuplii
näkee
rakkauden nälkää
potee paleltaa rintaa.

Ovet avautuu
petolinnut
ivallisella laulullaan
asumuksen valloittaa.

Todellisuuteen herää
tielle liukkaalle
miten taitein johti.

Petollisuus.

6

377

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • moll

      olen miettinyt pääni puhki, miksi ihmeellä et
      enää kirjoita tuonne rr:n puolelle missä olemme
      tottuneet lukemaan Sinua jo vuosia. Mutta toivon
      että palaat sinnekin vielä herkkine runoinesi.
      Mielusti kyllä täälläkin Sinua luen, ei sen puo-
      leen.

      Siis uskomattoman upea runo, enkä olisi kyllä us-
      konut mitä avautuu silmien eteen runostasi. Ot-
      sikko pettää, antaa ymmärtää jotain aivan muuta.
      Sana upea siis sanojesi käytössä, sisältöhän on
      hyvinkin satuttavaa.

      Mutta niin totta, niin totta on liukkaiden teiden
      petollisuus. Ja kuinka monta kuolonuhria se
      onkaan tässä viime aikoina vienyt taivaan
      porteille.

      Huh, kosketti tämä hirmuisesti toteaa linda.
      ( moll:ia käytän tällä puolen ja lintsiä tuolla
      toisaalla )

      Rauhaisaa Joulun odotusta Sinulle ja turvallista
      matkaa teillä.

      • Yhteyet taas ollu poikki,
        no lopulta aukes,
        pääsin kurkistamaan.

        Olenhan minä sielä vuosia jo ollu,
        Sinulle kiitos olet vastakaikua osittannu.

        Tämä runo otti tilan,
        itsekki ihmettelin, alkoi viemään.
        Antoi eläytyä vieteltäväks.
        Hmmm...eihän tämä pelkkää satua oo,
        näkee kuulee, silmiäänkää ei voi sulkee.

        Tuosta liikenteestä
        itse kun autoilen, yks huoli taas ollu.
        On pimeetä ja ihmiset tummissa vaatteissa,
        miten huonosti heitä näkee, oispa se heijasti.
        Jokainen onnettomuus liikaa, surua vammautuneita.
        Kerron vielä.
        kerran satuin kuuleen ,kun kaks iäkästä naista jutteli.
        Toinen oli ilmeissesti jo kertonnu kaatumisesta.
        Toinen kovalla äänellä sanoi,
        jos kaatuu pitää kaatua, kuin lapsi.
        Tuo sanonta ,miten se minua nauratti.
        Muistetaas nyt kaatuu kuin pumpulitukko,
        taii ennalta ehkäistä, lonkkasuojahousut ois jees.

        Olipas yllätys
        Sinä sanojes mukaa, olet kaivannu,,,kiitos.
        Hyvän mielen sen voimme jakaa,sanomalla jotaki
        toisillemme, eikä maksa mitää.
        kiitos vielä ja valon juhlan sydämes huoseen.
        Rakkaudella Liisa


    • eräs totuus

      Olen omakohtaisesti saanut kokea niin valtavia petoksia jo lapsena, että kääriydyin itseeni pakoon maailmaa, joissa molemmissa koin mahdottomaksi elää. Vasta täytettyäni pyöreitä kymppejä, aloin havahtua jatkuvan kiusaamisen, kateuden ja suoranaisen pahan maailmasta pois. Olen elänyt edessäsi ties miten pitkään, etkä ole koskaan sanonut minulle mitään pahaa, loukannut tai ilkeillyt - näin ainakin uskon.

      Joidenkin ihmisten on mahdotonta olla oma itsensä julkisissa tiloissa. He pukevat päälleen mitä mielikuvituksettomampia ryysyjä ja heittelevät sanoja ilmaan, joissa ei ole mitään tolkkua. He piilottavat todellisen itsensä ja antavat tilalle jotain mikä ei ole heidän sydämessään tai sielussaan mitään. Jos he erehtyvät tulemaan esiin, niin tulos on tällainen: lapsuuden ajan muistot iskeytyvät vasten kasvoja, repivät ne kappaleiksi ja tallovat maahan.

      Kauneus, äly ja perintötekijät ovat harvoin (ei koskaan) kenenkään valittavissa. Silloinhan me olisimme tilanteessa jossa ihminen voi valita kuka mikä ja millainen hän on. Siis minun on valittava tie jolta ei ole paluuta, hengetön, mielikuvitukseton ja sieluttoman ötökän tie. Minut on tuomittu raahautumaan eteenpäin maan tomussa, korsissa ja kivikoissa kaikkien kaltaisteni kanssa. Ja yläpuolellamme kuljeskelevat naakat nokkimassa kasvoistamme rumia, tylsiä ja aivottomia.

      Millainen ihminen toivoo tällaista? Emmekö me ole jo saaneet osamme taivaan lintujen vihasta? Onko meidän yhä alistuttava meitä heikompien julmaan mielivaltaan?

      Olen koko elämäni ajan ajanut oman sukupuoleni asiaa sen kaikilla rintamilla, niin ulko- kuin sisämailla (hauska sanaleikki:). Olen yrittänyt näyttää naisen vahvuuden ja hänen suorastaan jumalaisen alkuperänsä toteen. Ja epäonnekseni kaikki yritykseni ovat kaatuneet, ja mihin: Heihin itseensä. Olen lajini väärä edustaja, joten luovutan vastuun sinulle. Pidä heistä huoli, sillä hyvin harva heistä pitää huolta... paitsi tietenkin he itse. Ja senhän sinä jo tiesitkin. Sillä lisääntymisaikasi saattaa jopa olla jo ohi ja jäljellä luvunlasku jossa minä lasken kymmeneen, ja sinä sitä kuule et.

      Mitä rakkauteen tulee. Niin minä en usko siihen. Uskon syntymään, elämään ja kuolemaan - tässä mielikuvituksellisessa järjestyksessä.

      t: CF

      • Olen lukenu moneen kertaan kirjoitustas,
        jossa kokemuksias kipeitä koneneena kerrot.
        Ymmärrän, jo lapsena sain orvon osan,
        isä ikävääni, miten laps osaa.
        Muistan
        kasvoi luonnonkukkapellot ja sielä kasvoi kissantassuja,
        lapsen mielikuvitus eli,
        kuvittelin isän käden kosketusta saan, kissantassuilla.

        Nyt elämäntiet olleet aurinkoisia ja pilvisiä.
        Viety hiljaisuuden polkuja,irroitettu sitä mitä
        sydän niin rakasti.
        Elämän edessä taipua, etten katkeroituis.
        Joitaki pienen ihmisen jättämiä jälkiä.

        t;CF
        Sinulle kiitos toit syvällistä pohdittavaa.
        Jota ei voi kepein perustein ohittaa.
        Lämmin ajatus iltaas, rakkaudella.Liisa


    • Mysteriet

      Minä olen sanaton!

      Onpa upea runo... Liisa, olet uskomaton kirjoittaja!

      Lämpöinen hali päivääsi =)

      • Koitin vastaan panna,
        eihän nyt tuommonen aihe.
        Nythän pitäs jotaki joulusta,
        ikkunoista kurkistelevista tontuista.

        No eräs
        runooni joskus minuaa kuvas,
        olen omintakeinen?
        Myönnän,koin sen piikisk,
        mut anteeks ,saan minäki rauhan.

        Hymy postia
        Jotaki pientä, vei eläytymään.
        Sinulle lämmin kiitos, kun poikkesit.

        Pimeään iltaan,kynttilän valoa ja
        toivon mieli käymme valoa kohti.

        Liisa mietteissään.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      79
      2322
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      137
      1481
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1452
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      154
      1193
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      108
      1013
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      373
      927
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      774
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      724
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      684
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      683
    Aihe