Jo 2 viikkoa on palanut ,onko sillä niin paljon merkitystä kuin käsikirja antaa ymmärtää.? Niin ne tekee muissakin autoissa ,mutta joissakin ei ja joissakin sammuu välillä.
Check engine valo palaa jatkuvasti
5
541
Vastaukset
- valo toimii
Minulla kyllä -00 vuosimallin ladassa aina palanut milloin mikäkin merkkivalo. Chek eninge valo on syttynyt aina 15 asteen pakkasella kylmäkäynnistyksessä. Öljyn määrän merkkivalo syttyy lumituiskussa tai auraamattomilla teillä. muut merkkivalot saattavat syttyä kuoppaan ajettaessa tai olla syttymättä. Olen vuosien varrella tottunut tähän ja oppinut olemaan välittämättä merkkivaloista. Venäläinen sähkötekniikka nyt on tätä, mutta jos auto kulkee, turha huolestua. Itse ajelen 25000 kilometriä vuodessa eikä yksikään merkkivalon syttyminen vielä ole ollut aiheellinen.
Jos kaksi viikkoa olet ihaillut tuota valoa,
niin ei liene suurempaa voiteluvikaa, muuten
olisi kone jo leikannut kiinni.
Voi johtua tuo palaminen monestakin syystä.
Testerillä sen helposti näkee parissa minuu-
tissa. Voisin veikata, etä ilmamääräanturi
ei toimi, niitä hajoaa monesta automerkistä.
Voisi se olla myös nakutuksenesto, joka antaa
tuon hälytyksen.
Tuuppaa varikolle ja pyydä pistään testeri
kiinni sinne mittauspistokkeeseen. Samalla
saat tiedon, kuinka köyhempänä poistut anturin-
vaihdon jälkeen. Leimalla käydessä kun noi vika-
hälytykset pitää olla nollattuna, ainakin uudem-
missa autoissa. En muista, mistä vuosimallista
lähtien nuo hälytykset pitää olla kuitatuna.- 9. vuosi omistajana
Check Engine -valon palaminen voi johtua täysin harmittomasta viasta tai uhkana on jonkun kalliin laitteen hajoaminen, esimerkiksi katalysaattorin. Vikakoodi on syytä lukea. Minulla on Ladassani BK-10 ajotietokone, josta voin lukea vikakoodit ja nollata ne, jos ne ovat vain harmittomia. Yleensä vikakoodit ovat harmittomia, kun moottori toimii normaalisti. Akun miinuskaapelin irrottaminen nollaa vikakoodin, mutta jos se palaa takaisin on vika selvitettävä.
- dlfkgj
merkki vaikkapa ABS-jarrujen tai luistoneston rikkoutumisesta? Muissa oikeissa autoissa nuo merkkivalot kyllä tarkoittavat yleensä jotain, mutta Lada Laatuautossa niistä ei tarvitse välittää ovat vain koristeena, kun ovat Venäjällä kuullet, että muisskain sellaisia on.
- lada
ei vaikuta mihinkään se valo. Liittyy kaasuttimen toiseen sähkösuuttimeen ja usein syttyy ilman mitään syytä. Sammuu useinmiten kun kone lämpenee ja sen käynnistää uudelleen. Vika tuskin ilmenee kesäkeleillä. kokemusta on!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv282577- 1272253
- 1281916
Syitä välttelyyn
En ennen ole kokenut tällaista. Miksi vältellään jos on ihastunut vai onko se aina merkki siitä ettei kiinnosta?1061897Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.
Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.101634Purrasta tehty huoli-ilmoitus
Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b0161431196Miksi kaivattunne
ei pystynyt koskaan kertomaan tunteistaan? Teitkö oikean valinnan kun lähdit etääntymään? Kuinka kauan olisi pitänyt odo901095Tiedätkö ketään toista jolla on sama kaivattu
Eli joka ikävöisi samaa henkilöä tällä palstalla? Tai muualla? Tiedätkö miten kaivattu suhtautuu tähän toiseen verrattu241072Pelottaa kohdata hänet
En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt891051Olisin halunnu vaan tutustua
Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno36999