PayPal ei ole turvallinen

Pal nimeltä Pay

Terve

Tutkin PayPalia ja tulin siihen tulokseen, että olet vaarassa menettää rahaa oikealta pankkitililtäsi (OP Nordea jne..), jos joku hakkeroi PayPal tunnuksesi ja salasanasi. Kauhea ajatus..

Näin siis, jos olet linkittänyt luottokorttisi PayPaliin, jolloin Paypal tilille ei tarvitse erikseen siirtää rahaa vaan maksut kulkevat suoraan pankkitililtäsi.

Olisin luottavaisempi, jos PayPaliin olisi erillinen varmennus ns. avainkortilla. Salasanahakkerointi on helppoa esim. liitetiedostoissa tulevien troijalaisten avulla. Hakkeri tietää esimerkiksi sen, mitä näppäimiä ja kirjainyhdistelmiä käytät kirjautuessasi paikkoihin, joihin vaaditaan käyttäjätunnus ja salasana.

Miettikee..

12

4508

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • käyttää....

      mie en käytä!
      enkä avaa jos tulee...

      • spedupee

        siis tollasii troijalaisii voi olla esim rar- tai exe-tiedostoissakin..

        kannattaa olla tarjkka mitä netistä imuttaa..


    • ratkaisuksi
    • Hermo Pinta

      Visatietoja seurailemalla heti soitto luottokuntaan ja homma on siinä jos extraveloituksia näkyy.

      • rakkipola

        entä jos tili o tyhjennetty täysin..


      • Visamäen mies
        rakkipola kirjoitti:

        entä jos tili o tyhjennetty täysin..

        Pankkitiliä vai paypaltiliä.

        Ei tuollaisiin millään lasten visoilla kannata lähteä,toimiiko ne ylipäätään.En ole perehtynyt.

        Oikeassa laskutettavassa visassa ei vaaraa ole.


    • väärin pankkitilin käytön

      Puutteelinen kielitaito ?
      Paypal:n kautta ei pääse nostamaan varsinaiselta pankkitililtä. Homma on niin päin, että varsinaiselta pankkitililtä voi siirtää jonkun halutun summan paypal tilille, tämä siirto kestää muutaman päivän. Tämän jälkeen tällä siirretyllä rahalla voi tehdä ostoksia. Mikäli menet halpaan ja klikkaat jotakin sähköpostiisi tullutta valheellista kalastusviestin linkkiä ja annat salasanasi kriminaaleille, menetät korkeintaan paypal tilisi rahat, et varsinaisen pankkitilisi varoja. Kertauksena siis siirto paypal tilille on ihan samanlaista kuin mikä tahansa maksu verkkopankissa. Yhtä turvallista niillä kertakäyttöisillä tunnusluvuilla. Paypal tilin kautta ei mitenkään pääse tyhjentämään pankkitiliäsi.

      • oikeaatietoa

        >uutteelinen kielitaito ?
        Paypal:n kautta ei pääse nostamaan varsinaiselta pankkitililtä.

        Kyllä pääsee. Melko uusi palvelu... Täytyy olla vain tililinkitys tehtynä.


      • fiokyt

        "Paypal tilin voit siis avata myös tavallisella Visa Electron -pankkikortilla. Toki luottokortinkin rekisteröiminen onnistuu mutta Paypalin etuna on juuri se että luottokortitonkin voi maksaa ulkomaille. Ainakin Sampon, Nordean ja Osuuspankin Electron-kortit toimivat Paypalin kanssa. Myös OP:n kortti siis toimii nykyään (08.05.08 lähtien). Jos käytät korttiasi netissä enemmänkin niin suosittelen ottamaan ylimääräisen tilin jota käytät pelkästään Paypal- ja muihin nettimaksuihin. Tällä tilillä pidät vain tarvittavan (pienen) määrän rahaa. Tämä siltä varalta jos kuitenkin kortin tiedot jostain vuotavat niin et menetä merkittäviä summia. Ainakin itse olen senverran vainoharhainen että käytän tätä tapaa vaikka koskaan ei ole mitään ongelmia tullutkaan."


      • Aloittaja vastaa

        Pyh, ja itse kirjoitit otsikon palan nimimerkiksesi.

        ÄLÄ aloita arvostella muita Puutteelinen kielitaito - jutullasi


      • maik--
        fiokyt kirjoitti:

        "Paypal tilin voit siis avata myös tavallisella Visa Electron -pankkikortilla. Toki luottokortinkin rekisteröiminen onnistuu mutta Paypalin etuna on juuri se että luottokortitonkin voi maksaa ulkomaille. Ainakin Sampon, Nordean ja Osuuspankin Electron-kortit toimivat Paypalin kanssa. Myös OP:n kortti siis toimii nykyään (08.05.08 lähtien). Jos käytät korttiasi netissä enemmänkin niin suosittelen ottamaan ylimääräisen tilin jota käytät pelkästään Paypal- ja muihin nettimaksuihin. Tällä tilillä pidät vain tarvittavan (pienen) määrän rahaa. Tämä siltä varalta jos kuitenkin kortin tiedot jostain vuotavat niin et menetä merkittäviä summia. Ainakin itse olen senverran vainoharhainen että käytän tätä tapaa vaikka koskaan ei ole mitään ongelmia tullutkaan."

        Aivan, paypalia varten kannattaa avata erillinen tili missä ei mitään kovin suuria summia säilyttele.


    • Anonyymi

      Rehellisessä kaupankäynnissä PayPal on turvallinen. Huijareita vastaan PayPal on lähes aseeton ja ostajan suojasta ei ole mitään apua. Kukaan ei valvo PayPal toimintaa ja sen toimintatapoja ja prosesseja. Se on yksityinen firma jonka tehtävä on tehdä voittoa, hinnalla millä hyvänsä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      373
      4714
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      86
      1904
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      67
      1631
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1566
    5. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      229
      1463
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1410
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      60
      1386
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      54
      1367
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1245
    10. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      11
      1234
    Aihe