Hikoilu yöllä

kumpaa mielestänne

homealtistumisen yksi oire vaiko stressin oirehdintaa?

Kun on molemmat päällä, en tiedä kummasta voisi johtua.

Onko teillä muilla ollut hikoilua erityisesti yöllä, ensin on kuuma ja sitten on kylmä ja iho aivan märkä.

Kyse ei ole mistään vaihdevuosivaivasta, joten siihen ei nyt tarvitse vedota.

16

11955

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sairastellut

      No, kyllä tuo yöhikoilu on yksi "homeoireista". (voi tietenkin johtua jostain muustakin) Minulla on altistumisesta aikaa vissiin jo seitsemisen vuotta, eikä se ole vieläkään täysin loppunut. Aiemmin, kun hikoilin öisin tosi rajusti, nukuin aina froteepyyhkeen päällä.

      • Kuumetta

        Samaa myös itellä.
        Yleensä joka yö litimärkä ja uni todella katkonaista.
        Hirveä palelun horkka päällä ja lämpö tutosi tod. alas, aina 35,3 asti. Heti aamulla noustessa lämpö pomppas 37,3-37,6 lukemiin. Tätä helevattia jatkunu jo ainakin vuoden, vaik asuntoo vaihdettu 2 kertaa.
        Tosin lämmön heittely on ehkä hieman tasoittunut, mut yhtään tervettä päivää ei ole ollut tän helvetin alettua. Astma sen sijaan tuli seuralaiseksi elämään.
        Liekö nykynen asuntokin hieman.., vai kalusteetko oireilun tekee?


      • sairastellut
        Kuumetta kirjoitti:

        Samaa myös itellä.
        Yleensä joka yö litimärkä ja uni todella katkonaista.
        Hirveä palelun horkka päällä ja lämpö tutosi tod. alas, aina 35,3 asti. Heti aamulla noustessa lämpö pomppas 37,3-37,6 lukemiin. Tätä helevattia jatkunu jo ainakin vuoden, vaik asuntoo vaihdettu 2 kertaa.
        Tosin lämmön heittely on ehkä hieman tasoittunut, mut yhtään tervettä päivää ei ole ollut tän helvetin alettua. Astma sen sijaan tuli seuralaiseksi elämään.
        Liekö nykynen asuntokin hieman.., vai kalusteetko oireilun tekee?

        Minulla kesti tuota rajua hikoilua useita vuosia sen jälkeen, kun muutimme pois homekämpästä. Vaikka se on vuosien varrella vähentynyt, herään yhä turhan usein yöllä siihen, että nahkaa ihan polttaa ja vuodevaatteet on kosteina. Mutta - se on nykyään pientä siihen entiseen verrattuna!!

        Me vaihdoimme miltei kaikki huonekalut. Luovuin myös monista kirjoista ja vaatteista. Vaihtoon menivät myös sänky kaikkine sänkyvaatteineen (tietenkin myös tyynyt ja peitot), sekä mm. pölynimuri ja muutamia muita sähkövempeleitä myös.

        Ei teidän nykyisessä asunnossa välttämättä ole mitään vikaa. Tämä sairastelu se kun jatkuu niin pitkään. Homekämpässä mittauksia tehneet sisäilmamittaajatkin kertoivat aikoinaan, että todella usein sama asiakas tilaa heidät uuteenkin kotiinsa mittaamaan, koska eivät ole tervehtyneet, ja pelkäävät, ettei se uusikaan ole kunnossa.

        Olen itse saanut homeopatiasta apua. Homeopaattini tunnisti tuon yöhikoilunkin erääksi homeesta aiheuvaksi oireeksi. Olen saanut homeopatian avulla homemyrkkyjä poistumaan kehostani. Se on selvästi tuonut apua.


      • aiheuttaa oireilua.
        Kuumetta kirjoitti:

        Samaa myös itellä.
        Yleensä joka yö litimärkä ja uni todella katkonaista.
        Hirveä palelun horkka päällä ja lämpö tutosi tod. alas, aina 35,3 asti. Heti aamulla noustessa lämpö pomppas 37,3-37,6 lukemiin. Tätä helevattia jatkunu jo ainakin vuoden, vaik asuntoo vaihdettu 2 kertaa.
        Tosin lämmön heittely on ehkä hieman tasoittunut, mut yhtään tervettä päivää ei ole ollut tän helvetin alettua. Astma sen sijaan tuli seuralaiseksi elämään.
        Liekö nykynen asuntokin hieman.., vai kalusteetko oireilun tekee?

        Itsekin aikanaan hikoilin karmeasti työpaikalla (siellä oli hometta). Ihmettelin, kun jotkut vaatteet jopa menivät pilalle: kauhea hien haju syöpyi kainaloihin... Ei ollut kivaa, ei, varmaan moni ihmetteli miten sievä nuori nainen voi haista noin karmealle... :D:D

        Silloin panin stressin piikkiin. Nyt on hikoilu lakannut. Sain avun akupunktiosta. Vaikutus oli kyllä tosi nopea. (Ja tietysti olen päässyt pois hometiloista...)


      • kumpaa mielestänne
        sairastellut kirjoitti:

        Minulla kesti tuota rajua hikoilua useita vuosia sen jälkeen, kun muutimme pois homekämpästä. Vaikka se on vuosien varrella vähentynyt, herään yhä turhan usein yöllä siihen, että nahkaa ihan polttaa ja vuodevaatteet on kosteina. Mutta - se on nykyään pientä siihen entiseen verrattuna!!

        Me vaihdoimme miltei kaikki huonekalut. Luovuin myös monista kirjoista ja vaatteista. Vaihtoon menivät myös sänky kaikkine sänkyvaatteineen (tietenkin myös tyynyt ja peitot), sekä mm. pölynimuri ja muutamia muita sähkövempeleitä myös.

        Ei teidän nykyisessä asunnossa välttämättä ole mitään vikaa. Tämä sairastelu se kun jatkuu niin pitkään. Homekämpässä mittauksia tehneet sisäilmamittaajatkin kertoivat aikoinaan, että todella usein sama asiakas tilaa heidät uuteenkin kotiinsa mittaamaan, koska eivät ole tervehtyneet, ja pelkäävät, ettei se uusikaan ole kunnossa.

        Olen itse saanut homeopatiasta apua. Homeopaattini tunnisti tuon yöhikoilunkin erääksi homeesta aiheuvaksi oireeksi. Olen saanut homeopatian avulla homemyrkkyjä poistumaan kehostani. Se on selvästi tuonut apua.

        valmiste sinulla auttoi? Itsekin olen käyttänyt homeopatiaa erityisesti keuhko oireisiin.

        Olisin kiitollinen jos kertoisit, voisin ainakin kokeilla, laitan myös potenssi,pliis.


      • sairastellut
        kumpaa mielestänne kirjoitti:

        valmiste sinulla auttoi? Itsekin olen käyttänyt homeopatiaa erityisesti keuhko oireisiin.

        Olisin kiitollinen jos kertoisit, voisin ainakin kokeilla, laitan myös potenssi,pliis.

        Kirjoitan ja kerron illalla, sillä en muista nimeä riittävän hyvin!

        Minä olen käyttänyt homeopatiaa myös toisella puolen kasvoja ja silmäluomissa olevaan turvotukseen. On se auttanutkin turvotukseen, mutta ei vielä riittävästi :(


      • sairastellut
        kumpaa mielestänne kirjoitti:

        valmiste sinulla auttoi? Itsekin olen käyttänyt homeopatiaa erityisesti keuhko oireisiin.

        Olisin kiitollinen jos kertoisit, voisin ainakin kokeilla, laitan myös potenssi,pliis.

        Käytän parhaillaan valmistetta nimeltä Kalium carbonicum LM1. Homeopaattini sanoi, että sitä käytetään limakalvojen hoitamiseen, ja muun muassa astmaan. Se on sellaista, joka liuotetaan veteen. Tätä ennen käytin sellaista kuin Sepia C200.

        Olen etsinyt apua lähinnä limakalvojen turvotukseen - mutta tietenkin myös kokonaishyvinvointiin. Akupunktiotakin kokeilisin (hyviä tuloksia sain poskiontelovaivoihin pari vuotta sitten) mutta se on aika paljon kalliimpaa, ja pitäisi löytää sellainen henkilö, joka osaisi hoitaa tällaisia sairauksia.


      • kumpaa mielestänne
        sairastellut kirjoitti:

        Käytän parhaillaan valmistetta nimeltä Kalium carbonicum LM1. Homeopaattini sanoi, että sitä käytetään limakalvojen hoitamiseen, ja muun muassa astmaan. Se on sellaista, joka liuotetaan veteen. Tätä ennen käytin sellaista kuin Sepia C200.

        Olen etsinyt apua lähinnä limakalvojen turvotukseen - mutta tietenkin myös kokonaishyvinvointiin. Akupunktiotakin kokeilisin (hyviä tuloksia sain poskiontelovaivoihin pari vuotta sitten) mutta se on aika paljon kalliimpaa, ja pitäisi löytää sellainen henkilö, joka osaisi hoitaa tällaisia sairauksia.

        muisti palaa pätkitellen :) nimittäin muistan käyttäneeni Kalium carbonicumia kun oli oireet pahimmin päällä ja koko hometalohässäkkä vielä niskassa. Elämä on sellaista kaaosta että unohtelin ja kokeilin ja unohtelin.

        Mutta onneksi tuli asia jälleen näin esille.

        Ei kysymyminen mitään maksa ja asiat pomppaavat uudestaan esille, varsinkin ne hyvät.

        Kiitos vinkeistä ja nyt kauppaan:)


    • itse asuin

      ulkomailla vuoden vanhassa linnassa, joka ei ehkä ollut terve rakennus, ei hajua eikä selviä vikoja rakenteissa, mutta hikoilin käsittämättömän paljon öisin, niin että patja oli märkä ja yöllä vaihdoin lakanat ja peitot, eikä siis ollut kuuma, vaan linna oli miellyttävän viileä asua kesät ja talvella ehkä kylmä enemmänkin. Muulloin elämäni aikana en ole hikoillut noin. Ja sairastelin tauotta hengitystieinfektioita 3 kylmimmän talvikuukauden aikana. Mutta stressiäkin oli hieman, ei kovin paljoa kuitenkaan.

    • Homeherkkä

      Omalla kohdallani kosteusvauriomikrobialtistus sotki tasan tarkkaan lämmönsäätelyjärjetelmänikin toiminnan.
      Kun aikaisemmin olin paleleva, niin tulin todella "kuumaveriseksi".
      Vielä pari vuotta sitten, kolailin lunta viiden asteen pakkasessa T-paita päällä ja hiki tuli.
      Hikoilu alkoi minulla voimakkaana ODS-kuumeen yhteydessä 14 vuotta sitten ja jatkuu yhä rasitushikoiluna. Aikaisemmin hikoilulaukaisuun riitti esim. kahvikupposen juominen, toisen lähellä olevan ihmisen ruumiinlämpö, sähkolieden tuottama lämpö ruuanvalmistuksessa, kesälämpötila hikoilutti jne.
      Työpaikka-altistusaikana työkaverini välillä hermostuivat ikkunan aukipitämiseeni talvipakkasilla, mutta ymmärsivät. Jalat näyttävät haihduttavan ruumiinlämpöä ruhtinaallisesti, eli jalkojen piti olla peittovapaat koko yön, tai muuten alkoi hikoilla varpaasta päänuppiin. Jne, jne.
      Oma HIKOILUtilanteenikin on nyt vasta parin vuoden sisään rauhoittunut.

      Muuten Hesarissahan oli syyskuussa otsikko, että tutkimusten mukaan KUUMAT ALLOT YHTEYDESSÄ VERISUONIMUUTOKSIIN.
      No noita verisuonitulehduksiahan minulla oli jo työpaikka-altistusaikana.
      Ja kun koululääketiedeoppisesti tuon III:s immunologisen tyypin on tiedetty allergeenialtistuksessa tulehduttavan myös verisuonia, niin toki saamme "kuumia aaltoja".
      Kun niitä esiintyy myös homesairastuneilla miehillä, niin eipä vaihdevuosista ole kyse.

      • homealtistuneilla

        voivat ainakin jossain tapauksissa olla "homeiden sekoittaman" kilpirauhasen syytä. Olen kuullut,että kilpirauhanen on "kehon termostaatti". Ja että kilpirauhanen reagoi kaikkeen säteilyyn.
        Joku on saanut apua jostain armour thyroidista paremman avun kun tyroksiinista.
        Vaikka TSH ja T4-V ovat normaalit (mikäli viitearvoihin on luottamista...?) silti TPOAb-arvo (mittaus ei kuulu perusterv.hoitoon) voi olla monisatakertainen.
        Jos kilpirauhanen saataisiin tasapainoon, voisiko lämmönsäätelyjärjestelmäkin tasoittua?


      • kumpaa mielestänne
        homealtistuneilla kirjoitti:

        voivat ainakin jossain tapauksissa olla "homeiden sekoittaman" kilpirauhasen syytä. Olen kuullut,että kilpirauhanen on "kehon termostaatti". Ja että kilpirauhanen reagoi kaikkeen säteilyyn.
        Joku on saanut apua jostain armour thyroidista paremman avun kun tyroksiinista.
        Vaikka TSH ja T4-V ovat normaalit (mikäli viitearvoihin on luottamista...?) silti TPOAb-arvo (mittaus ei kuulu perusterv.hoitoon) voi olla monisatakertainen.
        Jos kilpirauhanen saataisiin tasapainoon, voisiko lämmönsäätelyjärjestelmäkin tasoittua?

        otatin sen ja oli ihan normaali. Armourista olen lueskellut kilpirauhasfoorumilta ja kyllä minua vähän epäilytti, ongelmia oli armourin kanssakin.
        Kilpparin vajaatoiminta minulla oli jo ennen homealtistumista ja sekoili kyllä pahimman altistumisen jälkeen,mutta nyt arvot kunnossa.

        Kilpirauhasen vajaatoiminta aiheuttaa vilun tuntemuksia koska kaikki käy vähän hitaalla, liikatoiminta tietenkin toisiapäin.
        Jotkut lihovat, toiset eivät jne.

        Taitavat ne myrkyt ja stressi yhdessä vaikuttaa erityisesti yöhikoiluun. Kun näistä pääsee vuosien kuluessa, niin sitten iskeekin jo vaihdevuosihikoilut, oletan.

        Mutta onneksi on kädet ja jalat ja kyky puhua, kirjoittaa ja tuntea tunteita - se on jo paljon se.

        Kiitos kaikille vastauksistanne!

        ps. homeopatiaa kokeilen hyvän vinkin mukaisesti


    • pölyisässä

      esimerkiksi metallipajassa jossa hitsataan tai hiotaan.
      Mulla oli nuin ja hiotti yöllä.

    • Ilmaso

      Jos nukutte sateisina syysöinä teltassa ulkona kasvillisuuden seassa, teltan katosta tippuu aamuyöllä ja aamuisin pisaroita telttaan vaikka ulkona ei olisikaan satanut. Sana ilmiö on uusissa huoneistokohtaisissa ilmanvaihtolaitteissa jotka puskevat moottoreilla raakaa ulkoilmaa asuntoon. Kaikista pahimpia ovat pitkät sateiset syksyt. Patterilämpöä ei tule koska ilma ei ole pakkasen puolella ja ilmanvaihtokone reagoi lämmituyksen puolella vasta todella koviin pakkassiin. Ilmiö on betonikerrostaloissa todella terveyttä tuhoava koska kaikki rakenteet ovat kylmänkosteita ja uhkuvat sisälle vetona jota tehostetut ilmaventtiilit vauhdilla vetävät läpi huoneitten. Koneistettua ilmanvaihtoa ei voi kuitenkaan pysäyttää sillä koko rakennus on suunniteltu niitten perusteella ja jos niitä ei käytä tulos on vielä pahempi. Rakennusten suunnittelussa on aina olatava mukana terveydellisiin asioihin perehtynyt henkilö ei niinkään jotkut Keski-Eurooppalaiset "matalanenergiansäätötoimenpiteet" mitkä eivät laisinkaan sovi Suomen kaltaiseen ilmastoon.

    • Tee nuo testit,

      niin löydät vastaukset!


      Kvht. -altistuneen oiretesti.
      Tämä sivu on päivitetty 21 heinäkuu 2013

      *L-a, L-b ja Bif ovat bakteereita, joilla palautetaan limakalvojen luontaiset bakteerikannat.
      *L-a, L-b ja Bif bakteerit ovat ainoa lääkinnällinen lääke kosteusvaurio hometta vastaan.
      *Nämä bakteeri-ohjeet soveltuvat limakalvoille vaikka kvht-altistuksesta ei olisikaan kyse.
      >>>>>Huomioi ensin tämä:
      Kvht-altistuneen hoito menee näin esimerkiksi oirehtiminen 40-osuman saaneella:
      1. Pyrit kvht-altisteettomiin tiloihin jolloin kvht-altistumisen oireista häviää noin puolet, eli jäljelle jää noin 20-oiretta.
      2. Syöt riittävästi ja riittävän kauan limakalvojen tärkeimpiä L-a, L-b ja Bif hyöty-bakteereita. Jäljelle jää noin 0….5 oiretta joka on normaali/terve tila.
      a. Mikäli oireilu jämähtää paikoilleen noin 10-osuman seudulle niin, joko et ole saanut po bakteereita riittävästi, tai
      b. Kvht-altistut edelleen tietämättäsi koska kvht-gogktailit eivät välttämättä haise!
      Syy siihen miksi rivilääkärit leimaavat kvht-altistuneen mielenvikaiseksi selviää testistä. Jatkuu....

      ......jatkuu. Se, miksi tuon tämän esille, johtuu siitä, että nämä ovat turhankin yleisiä ongelmia ja jatkuvasti saan (onneksi!) kuunnella potilaiden helpotuksen huokauksia, että ”Ei minulla olekaan vikaa korvien välissä, vaan vika onkin seinien välissä!”!

      Jos satut törmäämään näihin oireisiin, niin tiedät jo ennakolta mistä on kyse!

      Tämä oiretesti perustuu satojen KosteusVaurioHomeToksiinille(KVHT) altistuneiden eri henkilöiden saamiin oireisiin ja sairastumisiin.
      Ohje a, b, c, d, e, f, g, h sarakkeiden täyttöön:
      -Merkkaa a-sarakkeen laatikkoon a sen oireen kohdalle joka täsmää. Laske a-sarakkeen osumat yhteen alas a-yhteenvedon kohdalle.
      -3-4 viikon päästä merkkaa b-sarakkeen laatikkoon b sen oireen kohdalle joka täsmää. Laske b-sarakkeen osumat yhteen alas b-yhteenvedon kohdalle. Jne.
      a|b|c|d|e|f|g|h|* 1…….16. Hermostolliset-oireet!
      _|_|_|_|_|_|_|_|* 1. Unettomuutta.
      _|_|_|_|_|_|_|_|* 2. Väsymys, joka ei mene ohi lepäämällä.
      _|_|_|_|_|_|_|_|* 3. Unelias/sekava olo levosta huolimatta.
      _|_|_|_|_|_|_|_|* 4. Huimausta.
      _|_|_|_|_|_|_|_|* 5. Pahoinvointia ja oksentelua.
      _|_|_|_|_|_|_|_|* 6. *)Kiukkuinen-Raivareita-Ärtyisyyttä ja masennusta.
      _|_|_|_|_|_|_|_|* 7. Vapina.
      _|_|_|_|_|_|_|_|* 8. Viiltää päässä-salamana leikkaavaa päänsärkyä.
      _|_|_|_|_|_|_|_|* 9. Tavallista päänsärkyä.
      _|_|_|_|_|_|_|_|*10. Keskittymisvaikeuksia.
      _|_|_|_|_|_|_|_|*11. Aloitekyvyttömyyttä.
      _|_|_|_|_|_|_|_|*12. Lähimuisti pätkii, sanoja katoaa mielestä hetkellisesti.
      _|_|_|_|_|_|_|_|*13. Sinun on vaikea muistaa sanoja, naapurisi nimeä et muista.
      _|_|_|_|_|_|_|_|*14. **)Alat kertomaan x-asiasta ja saman tien unohdat mitä piti sanoa.
      _|_|_|_|_|_|_|_|*15. Nielemisvaikeudet.
      _|_|_|_|_|_|_|_|*16. Kasvojen ja raajojen tunnottomuus.
      _|_|_|_|_|_|_|_| 17. Allergiat ja anafylaksia(=vakava allerginen reaktio).
      _|_|_|_|_|_|_|_| 18. Astma, tai astman tyyppinen tila.
      _|_|_|_|_|_|_|_| 19. Hengitysvaikeudet.
      _|_|_|_|_|_|_|_| 20. Syöpä.
      _|_|_|_|_|_|_|_| 21. Hiusten lähtöä.
      _|_|_|_|_|_|_|_| 22. Veristä yskää.
      _|_|_|_|_|_|_|_| 23. Keuhkoverenvuotoa.
      _|_|_|_|_|_|_|_| 24. Voimaton, jo yhden kerroksen porraskävely vie voimat.
      _|_|_|_|_|_|_|_| 25. Aamulla saa kaivaa nenästä kuivaa räkää, jossa voi olla verta.
      _|_|_|_|_|_|_|_| 26. Sieraimet ovat tukossa.
      _|_|_|_|_|_|_|_| 27. Liman muodostus hengitysteissä, esim aamuisin yskit hartaasti.
      _|_|_|_|_|_|_|_| 28. Palan/Kuristava tunne kurkussa, kurkun-kutina, -käheys ja -kipu.
      _|_|_|_|_|_|_|_| 29. Turvonneet imusolmukkeet.
      _|_|_|_|_|_|_|_| 30. Turvonneet rauhaset.
      _|_|_|_|_|_|_|_| 31. Nenäverenvuotoa.
      _|_|_|_|_|_|_|_| 32. Puhe käheytyy tai vaimenee, puhuminen vaatii ponnistelua.
      _|_|_|_|_|_|_|_| 33. Pientä kuumeilua tai alilämpöä 0,5…..1 C-asteen.
      _|_|_|_|_|_|_|_| 34. Vilun väristykset.
      _|_|_|_|_|_|_|_| 35. >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Yöhikoilu.
      _|_|_|_|_|_|_|_| 36. Olo on kuin tulisi flunssasairaaksi, mutta ei sitten tulekaan.
      _|_|_|_|_|_|_|_| 37. Silmiä särkee ja ne saattavat verestää ja rähmiä.
      _|_|_|_|_|_|_|_| 38. Katse on epätarkka.
      _|_|_|_|_|_|_|_| 39. Näköhäiriöitä.
      _|_|_|_|_|_|_|_| 40. Korvien kutina. Huom!-Ks.alempaa kohta-6.
      _|_|_|_|_|_|_|_| 41. Ihon kutina, kihelmöinti ja pistely. Pahenee suihkussa ja löylyssä.
      _|_|_|_|_|_|_|_| 42. Akne.
      _|_|_|_|_|_|_|_| 43. Mustelmia (muuten selittämättömiä).
      _|_|_|_|_|_|_|_| 44. Nivelkipuja, jo pelkkä tiskirätin puristaminen voi olla tuskaa.
      .........jatkuu........

      Koko testi sivusto hoito-ohjeineen:
      http://maitohappobakteeri.omasivu.fi/

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      59
      1937
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1682
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1604
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1537
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1515
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1435
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1291
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1173
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1158
    Aihe