hankalat huulet

aina kesimässä

Tälle kirjoitukselle en parempaa paikkaa löytänyt kuin tämä ihottuma osasto.

Eli mistähän voisi johtua ainaisen kuivat huulet? Lähinnä kyse on siitä että huulten iho "kesii" useita kertoja päivässä, eli ihokerros kuoriutuu pois päivän mittaan useita kertoja eikä ikinä iho ole ikinä siis tasainen.
Huulten iho on kuivaa ja yleensä se menee pehmeäksi kun kastuu (eli syödessä ja huulia joskus tulee nuoltua kun kuivat). Pehmetessä huulten pinnalle tulee siis mössöinen irtoiho kerros jonka monesti hinkkaan irti koska se on törkyisen näköinen.

Tätä on jatkunut niin kauan kuin muistan, ihan teinivuosilta asti ja mikään huulirasva siihen ei tehoa. Ei myöskään se että on käyttämättä huulirasvaa kokonaan. Siihen ei tehoa myöskään mikään muukaan rasva mitä olen kokeillut siihen (esim. bepanthen tai yleisrasvat).
Myöskään veden juonti ei auta asiaa. Tai ruokavalion muutokset. Ja tapahtuma jatkuu ympäri vuoden.

Mistä ihmeestä voisi olla kyse?

6

3442

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaikki alkaa

      usein nämä vaivat saadaan kuriin sisäisesti,voi olla myös jotain allergiaa.kokeileppa sellaisella
      konstilla,että jätät kaikki tutut ruoka-aineet pois noin viikoksi,syö sen viikon aikana vain erittäin neutraaleja ruoka-aineita ,juomana vesi,eli jätä myös vihannekset(tomaatit yms) siten voi kontroloida ,onko allerginen reaktio,vai jotain muuta.samoin voit myöhemmin koettaa näitä omegakapseleita,niillä ainakin vaimoni sai ihonsa kuntoon,ennen oli ns kalansuomuihoa aika reilusti nyt iho kuin lapsella.eli mieti mitä syöt nyt,pane vaikka ylös kaikki aineet sitten vertaat tuntemuksia
      jos vaikka sieltä löytyisi jotain

    • kokeillut....

      Blistexin hoitavaa huulirasvaa? Se on ainaki mulla ainut mikä on tehonnu rohtuneisiin huuliin..Mitkään muut rasvat ei ole auttanu...

      • tähän

        Olen kokeillut kaikki blistexin huulirasvat useaan otteeseen ja eivät auta.
        Ongelma ei sinänsä ole rohtuminen (kuivuminen) vaan se ihon irtoaminen.


    • jeejee

      mulla on ihan sama juttu ja repiminen on ainoa asia mikä siihen on auttanu jos antaa olla viikon laittamatta yhtään mitään ni hyi helvetti alahuuli on kamalan näköinen ja tätä on kestänyt nyt vuoden verran.

      • jepojepojee

        Varsinkin alahuuli on törkeen näkönen kokoajan, ja tonne sivulle kertyy sitä kesinyttä huuli-ihoa semmoseks valkosiks kasoiks. Oon yrittäny pehmeellä hammasharjalla kuoria kerran viikossa, auttaa vähän.

        Ihmetyttää toki, miks nää on tämmöset, ja miksei mikään auta


    • kevyt muutos

      Siskolla irtosi kuollutta ihoa huulista jatkuvalla syötöllä, ei auttanut rasvat ei mitkään. Oli allergiasairaalan asiakas, siellä yhdellä käynnillä otti asian esille, jäädyttivät huulten pinnan kuin känsä- tms. hoidossakin, että kudos lähti pois. Oli kuulemma "kevyt muutos" ylä ja alahuulessa. Tiedä sitten mitä tuollainen tarkoittaa ja mistä johtuu.

      Jos joku tänä päivänä vielä terveyskeskukseen tai erikoissairaanhoitoon pääsee ilman irronnutta raajaa niin koittakaa kysellä tuollaista.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      109
      2155
    2. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      119
      1666
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      124
      1530
    4. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1347
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      75
      1266
    6. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      68
      1175
    7. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      489
      1167
    8. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      88
      963
    9. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      942
    10. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      138
      886
    Aihe