mistä huomaa jos on follikulaarinen syöpä? voiko sitä tulla jos ultralla on tutkittu kilpirauhanen ja se näyttää normaalille? sairastan kilpirauhasen liikatoimintaa, mutta kilpirauhanen on normaali.
Follikulaarinen syöpä
11
1693
Vastaukset
- alkup.kirjoit.
eikö kukaan osaa kertoa? mulla ollu noin vuoden patti kaulalla, huomasin noin 2 viikkoa sitten että se on kasvanut. Kainalossa ollut noin puoliv. patti. Kylkiluu ollu kipeä vähän reilut kuukauden. Rupesin pelkäämään voiko minulla olla follikulaarinen syöpä, se kuulemma voi levitä luustoon. Istuessa kylkiluu tuntuu enemmän kipeälle, muuten tuntuu vain pientä kipua. Varasin ajan yksityiselle ja uä kuvaus on viikon päästä. Maksaakin n.600€, älytöntä, onko se todella niin paljon kun otetaan neulanäytteet. Pelottaa vaan paljon mitä tämä on, voiko tämä olla syöpää. en saa rauhaa.
- ....
voi näkyä - tuskin pelkällä ultralla saa varmuutta??
- alkup.kirjoit.
.... kirjoitti:
voi näkyä - tuskin pelkällä ultralla saa varmuutta??
mut näkyiskö ultralla jos olis jotain poikkeavaa? nää oireet mitä mulla on, voiko ne olla juuri follikulaarisyövän oireita?
- alkup.kirjoit.
alkup.kirjoit. kirjoitti:
mut näkyiskö ultralla jos olis jotain poikkeavaa? nää oireet mitä mulla on, voiko ne olla juuri follikulaarisyövän oireita?
kaulakystasta, mikä se on? voiko minulla olla ennemmin sellainen? ihmetyttää vain ku kainalossakin on patti ollut jo puolv. ja sitten toi kylkiluu kipeä. Vai voisiko ne johtua jostain muusta. voisiko sittenkin olla jokin muu, kuin syöpä?
Mutta mikä toi kaulakysta on? tiedän että se esiintyy pattina kaulalla, mutta onko se vaarallinen? onko se syöpä ja mitkä on ennusteet? paraneeko vai voiko levitä? vai onko edes syöpä? miten hoidetaan? Mulla toi patti on leuan alla, ennen se oli pyöreä, mutta nyt se on kasvanut hieman ylöspäin joten on soikea. se on siis samassa kohdassa mistä mitataan ihmiseltä pulssi. Kipua on vähän jos koskee. Jotkut puhuu iho-ongelmista, minulla iho on kuiva ja kutisee, mutta se on aina talviaikaa. väsymys on kova, nukun 10-12h yöunet ja vielä n. 1,5h päikkärit, mutta eikö kilpirauhasen liikatoimintaan kuulu sellainen, tai tällä hetkellä olen vajaalla. Kurkku ajoittain kutiaa ja sit alkaa yskittää, mut yskiä ei vois ku se lisää kutinaa. oire kestää hetken, sit alkaa kuumottaa ja tuntuu että kertyy limaa tuohon patin kohdalle. voiko mulla olla syöpää? en saa mistään jutteluseuraa kenen kanssa puhua tästä, olen todella huolissani. viikon päästä vasta pääsen uä tutkimukseen. olisi kiva että joku jaksais auttaa ja sanoa jotain vaikka olis huonoa sanottavaa, haluan tietää mitä tämä voi olla. Kiitos jos jaksoit lukea! - alkup.kirjoit.
kaulakystasta, mikä se on? voiko minulla olla ennemmin sellainen? ihmetyttää vain ku kainalossakin on patti ollut jo puolv. ja sitten toi kylkiluu kipeä. Vai voisiko ne johtua jostain muusta. voisiko sittenkin olla jokin muu, kuin syöpä?
Mutta mikä toi kaulakysta on? tiedän että se esiintyy pattina kaulalla, mutta onko se vaarallinen? onko se syöpä ja mitkä on ennusteet? paraneeko vai voiko levitä? vai onko edes syöpä? miten hoidetaan? Mulla toi patti on leuan alla, ennen se oli pyöreä, mutta nyt se on kasvanut hieman ylöspäin joten on soikea. se on siis samassa kohdassa mistä mitataan ihmiseltä pulssi. Kipua on vähän jos koskee. Jotkut puhuu iho-ongelmista, minulla iho on kuiva ja kutisee, mutta se on aina talviaikaa. väsymys on kova, nukun 10-12h yöunet ja vielä n. 1,5h päikkärit, mutta eikö kilpirauhasen liikatoimintaan kuulu sellainen, tai tällä hetkellä olen vajaalla. Kurkku ajoittain kutiaa ja sit alkaa yskittää, mut yskiä ei vois ku se lisää kutinaa. oire kestää hetken, sit alkaa kuumottaa ja tuntuu että kertyy limaa tuohon patin kohdalle. voiko mulla olla syöpää? en saa mistään jutteluseuraa kenen kanssa puhua tästä, olen todella huolissani. viikon päästä vasta pääsen uä tutkimukseen. olisi kiva että joku jaksais auttaa ja sanoa jotain vaikka olis huonoa sanottavaa, haluan tietää mitä tämä voi olla. Kiitos jos jaksoit lukea!niin ja hikoilen älyttömästi, mutta en tiedä voiko sekin liittyä tähän kilpirauhaseen vaikka arvot ovatkin vajaalla, mutta välil tuntuu että olen liikatoiminnalla. Arvot tsh vähä yli 3 ja t4v 19. Samoin mulla on usein huonoa oloa, varsinkin aamuisin heikottaa. taitaa vaikuttaa pahalle, olen nii varma että mulla on syöpä. en vaa jaksais enää yksin miettiä. voikun joku edes ottais jotenkin kantaa. saan istua koko ajan koneella ja odottaa jos joku vastais.
- mielenrauhaan
niin ja hikoilen älyttömästi, mutta en tiedä voiko sekin liittyä tähän kilpirauhaseen vaikka arvot ovatkin vajaalla, mutta välil tuntuu että olen liikatoiminnalla. Arvot tsh vähä yli 3 ja t4v 19. Samoin mulla on usein huonoa oloa, varsinkin aamuisin heikottaa. taitaa vaikuttaa pahalle, olen nii varma että mulla on syöpä. en vaa jaksais enää yksin miettiä. voikun joku edes ottais jotenkin kantaa. saan istua koko ajan koneella ja odottaa jos joku vastais.
Täällä on kuule yksi jolla on pattiongelma.
Älä pohdi mitään syöpiä sinä siellä!
Arvaa vaan olin tässä töissäkin oikein kunnon vauhdissa ja työkaverit alkoi hieman törkeästi vihjailla että tarttisitkos lääkäriä?
Olen sairastanut vajausta jo kahdeksan vuotta ja ihan hyvin mennytkin on.
Vaan nyt syksyn aikana olen ollut liikakierroksilla, vaan en sitä tajunnut että kilpparista se johtuu.
Kilpparisairaudet on siitä niin metkoja koska oireet tulevat hiipien, paniikkikohtauksia, pelkotiloja ja muuta harvinaisen kivaa oiretta.
Väsymys ja kiihtymys sekaisin.
Maanantaina olin ihan poikki täysin aut, enkä voinut mennä työhän, naamakin oli kammottavassa kunnossa.
Itkin lääkärissäkin ja puhuin ihan outoja.
Lääkäri epäili tressiä, mutta sitten alkoi kaivella vanhoja kilppariarvoja ja sitten huomasi turvonneen kaulan ja löysi patin!
Mullakin on muuten noita hikoilujuttuja ja saan pestä jalatkin monta kertaa päivässä!
Selkä on välillä kuuma ja märkä.
Outoa että päivällä on ihan vetämätön, mutta aamuyöllä virkoaa?
Menen kokeisiin ylihuomenna, minulta otetaan 15 eri koetta.
En mieti mitään syöpiä, älä sinäkään siellä.
Kilpparisairaudet taitaa olla ikuisia ja todellakin arvaamattomia. Niistä selviää.
Tsemppiä.
Kirjoita nyt, minä vastaan taas huomenna. - alkup.kirjoit.
mielenrauhaan kirjoitti:
Täällä on kuule yksi jolla on pattiongelma.
Älä pohdi mitään syöpiä sinä siellä!
Arvaa vaan olin tässä töissäkin oikein kunnon vauhdissa ja työkaverit alkoi hieman törkeästi vihjailla että tarttisitkos lääkäriä?
Olen sairastanut vajausta jo kahdeksan vuotta ja ihan hyvin mennytkin on.
Vaan nyt syksyn aikana olen ollut liikakierroksilla, vaan en sitä tajunnut että kilpparista se johtuu.
Kilpparisairaudet on siitä niin metkoja koska oireet tulevat hiipien, paniikkikohtauksia, pelkotiloja ja muuta harvinaisen kivaa oiretta.
Väsymys ja kiihtymys sekaisin.
Maanantaina olin ihan poikki täysin aut, enkä voinut mennä työhän, naamakin oli kammottavassa kunnossa.
Itkin lääkärissäkin ja puhuin ihan outoja.
Lääkäri epäili tressiä, mutta sitten alkoi kaivella vanhoja kilppariarvoja ja sitten huomasi turvonneen kaulan ja löysi patin!
Mullakin on muuten noita hikoilujuttuja ja saan pestä jalatkin monta kertaa päivässä!
Selkä on välillä kuuma ja märkä.
Outoa että päivällä on ihan vetämätön, mutta aamuyöllä virkoaa?
Menen kokeisiin ylihuomenna, minulta otetaan 15 eri koetta.
En mieti mitään syöpiä, älä sinäkään siellä.
Kilpparisairaudet taitaa olla ikuisia ja todellakin arvaamattomia. Niistä selviää.
Tsemppiä.
Kirjoita nyt, minä vastaan taas huomenna.itselläni kans ollut noita ihan samoja oireita. kamalaa kun joskus menee nii lujaa, aivan kun olis kännissä:D ja noi paniikkikohtaukset ja pelkotilat on kamalia. kerro sit mulle miten lääkärissä meni? mitä verikokeita sulta otetaan? missä sulla on patti? eikö sua tutkita muuten kuin verikokeilla? esim uä kuvaus? mulla muutaman päivä päästä uä kuvaus, jännittää. mulla otettiin vain 1 putki verta, vissiin katotaan vain rauta-arvot kun väsyttää nii älyttömästi. mut mitähän verestä olisi voinut tutkia? mut kirjoittele! ja voimia!
- minä täällä
itselläni kans ollut noita ihan samoja oireita. kamalaa kun joskus menee nii lujaa, aivan kun olis kännissä:D ja noi paniikkikohtaukset ja pelkotilat on kamalia. kerro sit mulle miten lääkärissä meni? mitä verikokeita sulta otetaan? missä sulla on patti? eikö sua tutkita muuten kuin verikokeilla? esim uä kuvaus? mulla muutaman päivä päästä uä kuvaus, jännittää. mulla otettiin vain 1 putki verta, vissiin katotaan vain rauta-arvot kun väsyttää nii älyttömästi. mut mitähän verestä olisi voinut tutkia? mut kirjoittele! ja voimia!
Niin, kamalaa kun menin vasta uuteen työpaikaan, eikä ne tunne lainkaan minua omana itsenäni, vaan pitävät tärähtäneenä.
Luulen vaan että selityksistä huolimatta potkut tulee, olen vasta ollut siellä kaksi kuukautta.
Ihan outona ja melkein hullunkiilto silmissä tein töitä.
Sitten kuitenkin havainnoin että minua katsottiin oudosti, ja ihmettelin kyllä sitä :D.
Vaikka sairauden vuoksi ei fuduja saa antaa, ne keksii jonkin muun syyn.
Ei haittaa, nyt pääasia on että tästä selviäisi.
No, näistä labrakokeista en oikein ymmärrä mitä kaikkea ne onkaan, kerron sulle jos saat niistä jotain selvää:
- 2474B-PVK T - 4516fPKol-HDL - 1999P-K
- 1468fP-Gluk - 4568fP-Trigly - 4600fP-Krea
- 4515 fP-Kol - 4599fP-KolLDL - 4594P-CRP
- 2832 S-TSH - 1137S-B-B12-Vit
- 1414fE-Folaat
Tuossahan on!
Kuvaus on vasta tammikuussa.
Kai ne voi analyseerata montakin eri tulosta yhdestäkin veriputkellisesta, ajattele nyt jos multa otetaan yhtä monta putkea kuin noita arvokyselyjä on!
Nyt siis olen sairauslomalla ja lepään melkein koko ajan. Nukuin horrosunta yön herätääkseni aamulla vain uudelleen lepäämään.
En sitä pattia itse huomaa, enkä sitäkään että kaulani on turvonnut, sitä silmä tottuu itseensä niin ettei muutoksia havaitse.
Tämä sairaus siis mulle ainakin hiipi päälle ja voin sanoa että en ole sellaista tunnetta koskaan kokenut kun työssä kysyin eräältä ihmiseltä, että kuka hän on!
Hän sanoi olleensa se henkilö joka otti minut työhön. Aika kiusallista.
Muistin kyllä ihmisen mutta mietiskelin vain että olisko joskus ollut jossain kaupan kassalla.
Kun tämänkin lääkärissä kerroin alkoi siis tapahtua ja sain näin mahtavan labrakyselyn.
Aivot täysin tukkeessa.
Tuli niin hullumainen olo viikonloppuna jotta ajattelin tarvitsevani jo kallonkutistajan apua.
Onneksi nyt sinä menet kuvauksiin, siinä ei ole varmaan niin erikoisen jännitettävää, se ei satu ainakaan.
Kivaa sellainen ei tietenkään ole.
Tsemppiä ja kerro sinä puolestasi kuvauksistasi.
Moi. - alkup.kirjoit.
minä täällä kirjoitti:
Niin, kamalaa kun menin vasta uuteen työpaikaan, eikä ne tunne lainkaan minua omana itsenäni, vaan pitävät tärähtäneenä.
Luulen vaan että selityksistä huolimatta potkut tulee, olen vasta ollut siellä kaksi kuukautta.
Sitten kuitenkin havainnoin että minua katsottiin oudosti, ja ihmettelin kyllä sitä :D.
No, näistä labrakokeista en oikein ymmärrä mitä kaikkea ne onkaan, kerron sulle jos saat niistä jotain selvää:
- 1414fE-Folaat
Tuossahan on!
Kai ne voi analyseerata montakin eri tulosta yhdestäkin veriputkellisesta, ajattele nyt jos multa otetaan yhtä monta putkea kuin noita arvokyselyjä on!
Nyt siis olen sairauslomalla ja lepään melkein koko ajan. Nukuin horrosunta yön herätääkseni aamulla vain uudelleen lepäämään.
En sitä pattia itse huomaa, enkä sitäkään että kaulani on turvonnut, sitä silmä tottuu itseensä niin ettei muutoksia havaitse.
Tämä sairaus siis mulle ainakin hiipi päälle ja voin sanoa että en ole sellaista tunnetta koskaan kokenut kun työssä kysyin eräältä ihmiseltä, että kuka hän on!
Muistin kyllä ihmisen mutta mietiskelin vain että olisko joskus ollut jossain kaupan kassalla.
Kun tämänkin lääkärissä kerroin alkoi siis tapahtua ja sain näin mahtavan labrakyselyn.
Aivot täysin tukkeessa.
Tuli niin hullumainen olo viikonloppuna jotta ajattelin tarvitsevani jo kallonkutistajan apua.
Onneksi nyt sinä menet kuvauksiin, siinä ei ole varmaan niin erikoisen jännitettävää, se ei satu ainakaan.
Moi.kävin sitten uä kuvauksessa. mut se ei oikein ottanut mua vakavasti. ei ruennut ottamaan patista näytettä vaikka halusin, sanoi että se on valtimon kohdalla joten en uskalla. patti oli pienentynyt 1mm. Eikai siinä sit mitään ole ku ultrassa se näytti hyvälle ja kerta hieman pienentynyt. eikös jos on esim. syöpää nii kasva? joten ehkä olin turhaa huolissaa?, mut ei voi olla varma kun en saanut sitä näytettä. en jaksa vaa enää sit miettii, olkoot!
- johanna--
Mutta mikä toi kaulakysta on? tiedän että se esiintyy pattina kaulalla, mutta onko se vaarallinen? onko se syöpä ja mitkä on ennusteet? paraneeko vai voiko levitä? vai onko edes syöpä? miten hoidetaan? Mulla toi patti on leuan alla, ennen se oli pyöreä, mutta nyt se on kasvanut hieman ylöspäin joten on soikea. se on siis samassa kohdassa mistä mitataan ihmiseltä pulssi. Kipua on vähän jos koskee. Jotkut puhuu iho-ongelmista, minulla iho on kuiva ja kutisee, mutta se on aina talviaikaa. väsymys on kova, nukun 10-12h yöunet ja vielä n. 1,5h päikkärit, mutta eikö kilpirauhasen liikatoimintaan kuulu sellainen, tai tällä hetkellä olen vajaalla. Kurkku ajoittain kutiaa ja sit alkaa yskittää, mut yskiä ei vois ku se lisää kutinaa. oire kestää hetken, sit alkaa kuumottaa ja tuntuu että kertyy limaa tuohon patin kohdalle. voiko mulla olla syöpää? en saa mistään jutteluseuraa kenen kanssa puhua tästä, olen todella huolissani. viikon päästä vasta pääsen uä tutkimukseen. olisi kiva että joku jaksais auttaa ja sanoa jotain vaikka olis huonoa sanottavaa, haluan tietää mitä tämä voi olla. Kiitos jos jaksoit lukea!Mul on samat oireet kun sulla.kaulassa oikeen puoleinen imusolmuke isontunut,niin että kun käännän päätäkin niin tunnen ällöttävästi sen.oikeessa kainalossa on nyt imusolmuke tai joku suuri kuntunnen kokoajan sen ja se tuntuu hankaavankin vaatteesen ja sellanen inhottava tunne siel kokoajan.nukun aina 2 h päiväunia ja olo on paska kokoajan. nivelet kolottaa ihankuin ois joku kihti tai reuma ja olen kankea.iho sika kuiva ja suorastaan halkeilee.tää on tällästa paskaa tän taudin kaa eikä kukaan ulkopuolinen ymmärrä! ihme tuntemuksia ja kipuja ja toi yskä.mua rupee niin välillä yskittää ja oksennnkin sen takia.epäilin astmaakin jo.kuumeilua ja palelua.vaihtelee.yskä ja hengen ahdistus kuulema liittyy kilpirauhastautiin. meinaan tukehtua vähän väliä ruokaankin
- johanna--
minä täällä kirjoitti:
- 1414fE-Folaat
Tuossahan on!
Aivot täysin tukkeessa.
Moi.Kun tää liikatoiminta tai vajaatoiminta,mutta mulla liikatoiminta jo pitkään, vaikuttaa koko kehoon. Mulla on nuppi ollut ihan sekaisin. Mieheni on joutunut koville. olen soitellut sille vähän väliä kun se on jossain kylässä ja uhkaillut sitä ja ollut ilkeä. Sitten olen muutenkin ollut ilkeä ihmisille ja hermot on olleet tosi heikot. olen vetänyt rauhottavia ja saanut välillä paniikkikohtauksiakin.ottanut unilääkkeitä iltaisin että saan nukutuksi. ihan hirvee olokin on ollut. olen tehnyt asioita joita en varmasti ikinä olisi terveenä tehnyt.nyt olen ollut tyratsoonilääkityksellä vasta kuukauden ajan.mutta jo kesällä todettiin tämä liikatoiminta.kesti hieman jonotus sisätautilääkärile! systerin kans meni välit poikki.olin ilkeä sillekin.nyt on tasaisempi olo kuin ennen lääkitystä.pelottaa painonnousu,en ole hoikka.en laihtunut liikatoiminnan aikana mutta en lihonutkaan vaikka söin kuin hevonen.kokoajan oli nälkä.verensokerikin nousi varmaan siksi kun söin kokoajan suklaata ja kaikkea roskaruokaa nälkääni.kyl kai tää tästä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Henkirikos kiuruvedellä
Poliisi tutkii maaliskuussa tapahtunutta 50 luvulla syntyneen kuolemaa henkirikoksena. Missä päin tälläinen sattunut1514489Ketkä haukkuu suomalaisten ÄO:tä?
Siinä on kaksi vaihtoehtoa, joko siis rutiköyhä vajaaälyinen vasuri tai venäläinen. Kyllähän täällä käy suomenvenäläisi1983959Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia
"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoainetukijärjestelmän, kun energianhinnat nousi342689Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta
🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs102462100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman
Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es342209Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin
Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks51790Läpäiseekö Martina Aitolehti Erikoisjoukot - kyllä vai ei?
Martina Aitolehti on pärjännyt mainiosti Erikoisjoukoissa. Yrittäjä on mielipiteiltään napakka ja hän sivaltaakin koulut1131558Olen aika varma
että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa491444Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys
Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä241321- 341305