Pää-perämitta NP-ULTRASSA???

mietiskelen vaan

Menin np-ultaan rv 12 2 jossa sikiö oli 72.6mm, nt 0.9mm ja kallon halkaisija 23mm..

Lähtiessä viikkoja olikin 12 5, tai siis sen kokoiseksi sikiö arvioitiin..

Jotenkin tuntuu tuo yli 7 cm isolta luvulta muiden lukuja katsellessa!?

Ei lääkäri sen koommin asiaa maininnut että kaikki ok:)

Nyt rv 13 0:)

11

6788

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ,,mariiaaa...

Minustakin kuullostaa isolta sillee kun ite olin varhaisultrassa sikiön mitta oli 54mm aika pieni kuitenkin rv12 5.onkohan sikiö sitten liian pieni mulla?

• ...oli pikkunen...

meilläkin oli vaan 52mm rv12 6, mut nyt jo yli kilon mötkylä :) vähän menee alakäyrillä viikkoihin nähden, mut kuulema hyvin kasvaa joten no hätä. Kuulostaa melko suurelta mustakin tuo 7cm.

• odottaja myös

np-ultra rv 12 ja pää-perämitta 5.2 cm. oisko tuo 7cm ollut kokopituus kun tuohon aikaanhan vauva on suunnilleen sen mittainen kokonaisuudessaan? vauvakirjan mukaan:)

• .....

np-ultra oli vko 12 4 ja pää-perämitta 64mm. Kätilön mukaan sikiön koko vastasi viikkoja 13 0.

• ...

oli 5,6cm, nt 0,6mm ja lääkäri sanoi, että ihan normaalissa kasvussa siellä mennään. Viikkoja oli 12 2. Jos lääkärikin sanoi teille että kaikki ok, niin vaikka luku voi tuntua isolta niin sinuna en huolestuisi. Kaikki vauvat ei kasva samaan tahtiin sentti sentilleen, vaikka toki sitä onkin olemassa tietyt "käyrät" joiden puitteissa lapsi normaalisti kasvaa. Ehkä teidän vauva vain päätti tehdä pienen kasvupyrähdyksen juuri noihin aikoihin :)

• vaavin

pituus oli 49 mm ja nt 1,4 mm ja rv 12 mutta mittojen mukaan oli sit 11 3

• käyty

Meillä piti olla 11 6, mutta kätilön mukaa olikin 12 6, pää-perämitta 64mm. Mun mielestä hedemöitys ei ole ollut mahdollinen niin aikaisin, näyttää nyt että raskaus olisi n.4 päivää pidemmällä kuin on. Ei kai ne kaikki vauvat kasva alussakaan ihan millilleen samaan tahtiin.

• Helmimamma88

Meillä np-ultrassa vauvan pää-perämitta oli 52mm. Viikkoja silloin 12 1 ja vastasi viikkoja 12 0. Turvotusta oli 1,1mm.

• .,.,.,.,.,

Mä olen muutenkin ollut ihan epävarma ultra käynnin jälkeen. Meillä kaksoset rv 12 5 vauva1 oli 66mm ja vauva2 oli 61mm. Niille jopa annettiin erit lasketut ajat.. =)
      Nyt rv 14 6 ja tunsin viime vk.loppuna,että vauvat liikkuu. Tiistaina näkyi kunnolla toisen liikkuminen vatsan päältä. Supisteli kyllä silloin koko päivän,että mahtoiko vauva siitä hermostuu ja tulla niin lähelle vatsaa. Sen jälkeen ei ole näkynyt. Aloin epäilemään,että nämä olisivatkin jo isompia kuin tuo 14 6. Ja vielä kun niitä on 2.
      Kamalaa yksin pohdiskella tällasii ja kun ei se neuvolakaan ole joka viikko,että pääsisi kyselemään.

• 12+6 viikoilla

tuo pääperämitta 69mm...

Eli kans lähenteli tuota 7cm, mutta ei meille kyllä sillon sanottu että ois mitenkään iso, normaalin kokoiseksi luokiteltiin. La pysyi ihan samana.

poitsu jo 8kk....

• ap <3

Kiitos kaikille vastanneille! Juu pää-perämitta se mullakin oli se yli 7cm:)

Ei se lääkärikään sanonut sikiötä isoksi tms. eli mitä luultavammin kaikki kunnossa:)

Pitää vaan vielä sokerit tarkistaa ettei raskaudenajan diabetes aiheuttaisi nopeaa kasvua.. Oireita ei ole ollut ja norm. painonen oon mutta paras aina tarkistaa:)

Onnellista odotusta kaikille!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin kun katsoit salaa ja

Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku
      Ikävä
      64
      5160
    2. Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."

No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti
      Kotimaiset julkkisjuorut
      66
      2347
    3. Kuvaa yhdellä sanalla meidän välejä tällä hetkellä

Vastaa kuin vastaisit Hänelle.
      Ikävä
      262
      2342
    4. Katu täyttyy...

Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt
      Ikävä
      36
      2339
    5. Korjaa toki jos...

Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä
      Ikävä
      19
      1574
    6. Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"

Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm
      Maailman menoa
      219
      1438
    7. Taas joku junan alle

Piltolan tasoristeyksessä: https://www.tilannehuone.fi/ Uutinen Iltalehdessä, Iltasanomissa, MTV:llä, Ylellä jne. Jossai
      Loimaa
      49
      1028
    8. Joko luovutat

Mun suhteen?
      Ikävä
      89
      996
    9. Harmittaa...Lampsiinjoen sillat

Tulva vei toisen ja toinenkin hajosi. Mielellään korjaisin molemmat, mutta ei ole resursseja siihen hommaan. Ikää jo 72v
      Imatra
      12
      929
    10. Jalat alta

Multa kun veit 😎 👘 🦵🦵🤏
      Ikävä
      66
      927
    Aihe