Vaari keinussaan

Valveilla,vai nukkuuko hän?
Hän tekee matkan lapsuuden jouluun.

Silloin oli paljon lunta
pakkanen paukkui nurkissa.
Ikkunoita koristi jääkukka pitsiverhot
tähdetki miten ne oli kirkkaita.

Pienen pojan juhlahetki isän kanssa
umpuhangessa peräkanaa etsivin katsein,
missä on se meidän joulukuusi?

Kuusesta alas lunta putoaa,
kädellään kasvojaan hipaisee,
keinu heilahtaa.

Yhdessä isän kanssa kuusta
umpihangessa kotiin kannettiin.
Pirtin lämpö ovesta vastaan hulvahtaa
joulupullan tuoksu.

Kättään kohti suutaan ojentaa
keinu heilahtaa.
Oman äidin rakastavien käsien tekemää
joulupullaa siinä oli rusinoita.

Kyynel poskellaan vaari keinussaan
teki retken lapsuuden jouluun.
Isä kokos lapset pöydän ääreen
luki Pyhää sanaa johti lauluun.
"Enkeli taivaan lausui näin"

Vaari silmät avaa katse loistaa
keinu heilahtaa.

4

330

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lindalinda1

      saat runollasi minut muistoihin mummolaan, juuri
      samanlaisiin hetkiin kun ukkini kiikkustuolissa
      torkkui. Ja jos kysyit ' nukutko ' niin ei ihan
      varmaan nukkunut, siis ei myöntänyt.

      Ja miten se onkin niin, että silloin oli lunta
      metritolkulla, pakkaset pakkasia niin että
      askelen alla ihanasti narisi lumi.

      Pirtin lämpö, vastapaistetun pullan tuoksu. Tun-
      nen nuo aivan tässä lukiessani runoasi.

      ' Kyynel poskellaan vaari keinussaan
      teki retken lapsuuden jouluun.
      Isä kokos lapset pöydän ääreen
      luki Pyhää sanaa johti lauluun.
      "Enkeli taivaan lausui näin '

      Niin levollisen kaunis päätös kun vielä
      vaarinkin silmät loistaa.

      Kiitos Liisa !

      • Ajan kiireet taakseen jättänny ja
        poika jatkaa isän jälkiä.
        Kulunutta pintaa lattialankuissa
        keinu, siinä se aina ollu.

        Unosia jotka voi viedä vuosikymmenien taa
        saa olla lapsi, unessa kohdata isänki.
        Oman äidin leipomaa pullan tuoksua
        elää uudestaan lapsuuden joulun tunnelmaa.

        Ihmeellisiä asioita
        meissä eletyn elämän filminauha.
        Sydämen toivo, ole sinä joulu
        hetki lämmin jokaisen.

        lindalindal1
        minulla muisto mummista,
        hänet istumassa keinussa
        letitin mummon pitkää tukkaa ja
        syliinki polvelle pääsin.

        Sinun uuteen aamuun tulen kiitteleen.
        joulumieli lämmön sydämelle tuo.
        Istutaas meki hetki, kiirekki loppuu.Liisa


    • tiiger-66

      jotenkin niin äärettömän kaunista
      on runosi sisältö, muistoja lapsuusajan jouluista, niin kauniita ja lämpöisiä muistoja tulvii mieleen,,
      ,,,
      vaarista tulee mieleen se, kun hän aina kieltä
      liikutteli silleesti jännästi suussa, kun oli oikein keskittynyt jotain tekiessä,

      rauhaisaa joulun odotusta
      rakas ystävä ja kaunis kiitos~~ :)

      http://it.youtube.com/watch?v=3nSQLOeewKI

      • Voi herkistyä eläytyä,
        joskus ollu poika pieni.
        Isä pojille kuva,
        minunki poika kuinka hän halus.
        Oli kuulemma pikkuisä
        teki samoja asioita,
        oma kampa taskussaan ja
        sillä vesikampauksia teki.

        Vaari kunnia paikallaan
        onhan hän keinunki tehny.
        Tekee päiväunillaan matkoja
        jotka tuo vaarille joulun.

        tiiger-66
        Joulun valon aikaa,kiitos vaari muistostas.
        rakkaudella Liisa joulu tohinoissaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1054
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      794
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      261
      570
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      15
      563
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      92
      499
    7. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      472
    9. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      417
    10. Haluatko vain sitä

      Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      30
      406
    Aihe