Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Virolaisia makkaroita

Makkaran ystävä

Nyt löytyi hyviä virolaisia makkaroita Itäkeskuksen Citymarketista!!
Lihaa niissä on paljon enemmän kuin suomalaisissa makkaroissa, herkullista.

28

7341

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • virolaista maksa-

      makkaraa. Siinä on oikeesti maksaa, eikä se ole pelkkää ihraa.

      • makkaran ystävä

        Niitä on kuulemma tulossa suomeen tammi-helmikuun vaihteessa


      • 123

    • Tallinnasta

      juomien ohella, meinaan.

      Suomalaisten makkarat pakkaavat olemaan valmistajasta riippumatta yhtä ja samaa mössöpöperöä (kuten suomalaiset oluiden valtamerkit ovat yhtä ja samaa persoonatonta, pliisua peruslageria).

      Virolaisten makkaroissa on laaja skaala. Surkeitakin esityksiä mahtuu joukkoon, mutta parhaat palkitsevat ostajansa ruhtinaallisesti! Elintarvikeosaamista maasta löytyy.

      • Ihan oikeessa

        olet, mutta eihän noin saa sanoo!


    • Bufikox

      Ovat syötäviä

    • -nainen-

      Verivorst on Eesti rahvustoit.

      Traditsiooniline eesti verivorst valmistatakse seaverest, odratangust, sealihast ja maitseainetest.

      Nämä on tosi hyviä puolukkahillon, hapankaalin ja smetanan kanssa jouluna :)

      • Tapolanki verivorstis

        Turha gulke mere taakse koska Tapolaki valmistakse seaverest ja maitseaineist sama vursti.
        Yhtä hyvää, ellei parempaaki pelkän puolukkahillan kanssa! Maistuup myös arken!


      • -nainen-
        Tapolanki verivorstis kirjoitti:

        Turha gulke mere taakse koska Tapolaki valmistakse seaverest ja maitseaineist sama vursti.
        Yhtä hyvää, ellei parempaaki pelkän puolukkahillan kanssa! Maistuup myös arken!

        Maistanut olen molempia ja nämä *virolaiset* on parempia :)


      • Käydä
        -nainen- kirjoitti:

        Maistanut olen molempia ja nämä *virolaiset* on parempia :)

        Kiistämiseks!


    • Finski!!!

      On suommessakin täyslihamakkaroita pöljä, ja jos lihaa haluaa syödä niin ostaa vaikka pihvin...

      • pullan ystävä

        Jos jauhoa haluut, niin syö mielummin pullaa. Virolaiset kakut on myös tosi hyvii...


    • joku vaan

      Paljon parempia kuin mitä Suomesta saa. Kokeilkaa vaikka "Karelskaja" tai "Moskovskaja".

      Sinänsä hassua, kumpaakin tehdään HK:n omistamassa tehtaassa mutta ei tuoda Suomeen.

      Toinen juttu mitä kaipailen ovat virolaiset etikkasienet, kolmas juttu vasikanliha jota sieltä saa helposti, täältä joskus harvoin Stockalta.

    • Uskonpuute

      No joo, kun Vironkin markkinoille on saatu kaikki aromivahventeet ja savunmakuiset lisäaineet niin kai sieltäkin alkaa makuista makkaraa tulla. Vaan missäs ne Viron lehmät ja lihasiat tepastelevat,ei ole pahemmin näkynyt, ovatkohan Puolasta ja Venäjältä kotoisin.
      Ei kannata olla naiivi.

      • makkaran ystävä

        Maistaminen kannattaa.
        Olen metsästellyt muitakin Deliciest tuotteita ja tosi hyviä on ollut esim. säilykkeitä, smetanaa, leipää, kalaa, jne...


      • Uskonpuute
        makkaran ystävä kirjoitti:

        Maistaminen kannattaa.
        Olen metsästellyt muitakin Deliciest tuotteita ja tosi hyviä on ollut esim. säilykkeitä, smetanaa, leipää, kalaa, jne...

        Siis Suomesta löytyy mittavampi ja parempi makkaravalikoima kuin Virosta ja Saksakin on paremmin varustettu. virolaisessa ei varmaan viehätä muu kuin halpuus. Jos on Suomessa tottunut vain halpoihin "vihanneksiin" eli jauhomakkaroihin niin ymmärrän asiaa jonkin verran, Se, että ei Suomessa muka saa hyvää suomalaista makkaraa ei pidä paikkaansa. Pitää vaan raskita maksaa ja katsella kaupassa muutakin kuin tietyn väristä lenkkiä.
        Itse olen sitä mieltä, että liha lihana ja leipä leipänä, makkarat ei sen kummemmin kiinnosta.
        Tämä virolaisen tavaran ihailu on mennyt ihan naurettavuuksiin. Saksalainen lihatuote on parempaa, ruotsalainenkin ihan hyvää ja jenkeissä vasta se homma osataan.


      • voi tämä
        Uskonpuute kirjoitti:

        Siis Suomesta löytyy mittavampi ja parempi makkaravalikoima kuin Virosta ja Saksakin on paremmin varustettu. virolaisessa ei varmaan viehätä muu kuin halpuus. Jos on Suomessa tottunut vain halpoihin "vihanneksiin" eli jauhomakkaroihin niin ymmärrän asiaa jonkin verran, Se, että ei Suomessa muka saa hyvää suomalaista makkaraa ei pidä paikkaansa. Pitää vaan raskita maksaa ja katsella kaupassa muutakin kuin tietyn väristä lenkkiä.
        Itse olen sitä mieltä, että liha lihana ja leipä leipänä, makkarat ei sen kummemmin kiinnosta.
        Tämä virolaisen tavaran ihailu on mennyt ihan naurettavuuksiin. Saksalainen lihatuote on parempaa, ruotsalainenkin ihan hyvää ja jenkeissä vasta se homma osataan.

        "jauhomakkaralegenda". Katsokaapa joskus makkarapussista tuoteselostetta. Lähes aina makkaraan ei ole käytetty lainkaan mitään viljajauhoja. Makkaran massa on tehty lihamassasta, siinä voi tietysti olla kamaraa yms.


      • Uskonpuute
        voi tämä kirjoitti:

        "jauhomakkaralegenda". Katsokaapa joskus makkarapussista tuoteselostetta. Lähes aina makkaraan ei ole käytetty lainkaan mitään viljajauhoja. Makkaran massa on tehty lihamassasta, siinä voi tietysti olla kamaraa yms.

        Ei ollut tarkoitus tosiaankaan morkata suomalaisia makkaroita "jauhomakkaroiksi". Suomalainen makkara on hyvää ja laadussa ja lajeissa löytyy.Olen itse käynyt Virossa ja Viron maaseudulla ja kaupungeissa moneen otteeseen enkä ole sieltä löytänyt mitään sen ihmeellisemmän makuista tai parempaa kuin muualtakaan maailmasta. Se sijaan joskus jotain huonompaa kuin esimerkiksi ns. kehitysmaista. Aivan ylimainostettua Viron ruokakulttuuri.Ei yhtään sen kummallisempaa kuin missään muualla.Ruuan perään sinne ei kannata eikä toivon mukaan tarvitse mennä. En ole "maajussi" mutta arvostan suomalaista ruokaa ja pidän siitä.


      • yök
        Uskonpuute kirjoitti:

        Ei ollut tarkoitus tosiaankaan morkata suomalaisia makkaroita "jauhomakkaroiksi". Suomalainen makkara on hyvää ja laadussa ja lajeissa löytyy.Olen itse käynyt Virossa ja Viron maaseudulla ja kaupungeissa moneen otteeseen enkä ole sieltä löytänyt mitään sen ihmeellisemmän makuista tai parempaa kuin muualtakaan maailmasta. Se sijaan joskus jotain huonompaa kuin esimerkiksi ns. kehitysmaista. Aivan ylimainostettua Viron ruokakulttuuri.Ei yhtään sen kummallisempaa kuin missään muualla.Ruuan perään sinne ei kannata eikä toivon mukaan tarvitse mennä. En ole "maajussi" mutta arvostan suomalaista ruokaa ja pidän siitä.

        Loppu Suomalaisen laatulihan arvostus,kun töissä sulateltiin ruotsalaista pakastelihaa,joka haisi märännölle ja eikun jauhelihaksi ja markkinoille.


      • Siis luottamus!
        yök kirjoitti:

        Loppu Suomalaisen laatulihan arvostus,kun töissä sulateltiin ruotsalaista pakastelihaa,joka haisi märännölle ja eikun jauhelihaksi ja markkinoille.

        Eikö tuo nyt ollut vähän ristiriitaista, että sulatitte ruotsalaista alkuperää olevaa lihaa ja sinulta meni luottamus suomalaiseen lihaan. Jossain mättää. Jos taas ruotsalaista on tieten tahtoen myyty suomalaisena kuluttajille niin kuulostaa rikolliselta toiminnalta, tai ainakin moraalittomalta.Ostajalla on oikeus tietää mitä ostaa.


      • prian

        suomessa on paras makkara,,,onko vielä,,,,se lyypekkiläinen meetvursti,,,,ultimate!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
        paahtoleivän kanssa ja punaviini,,TIO PEPE;;;
        ai,,ai,,ai,,,,,,,,,,,,


    • alan kauppa

      http://www.eestinherkut.fi/

      Myymälät:
      Ratapihantie 9 - ITÄ-PASILA - Helsinki 00520 - tel. 09-71 00 27 - Rautatieaseman lähellä, kts. kuva yllä.
      Leikosaarentie 26 - VUOSAARI - Helsinki 00980 - tel. 09-71 00 28 - Metrolta Iiluodontietä kohti rantaa.
      Kontulankaari 1 - KONTULA - Helsinki 00940 - tel. 09-689 888 72 - Metroaseman lähellä Ostokeskuksella.


      Meiltä löydät mm:

      Hapan suolakurkku
      Virolainen smetana
      Virolainen rahka
      Venäläinen makkara
      Virolaiset salaatit
      Venäläinen metvursti
      Maito säilyke kahviin ja leivontaan makeana tai ilman
      Virolaiset rahkaherkut
      Rahkapatukat
      Täytekakut
      Kala- ja lihatuotteet
      ja paljon paljon muuta...

    • lemppari mun

      RAKVERE Jahimehe vorstike

    • pohjolan isäntä

      Pouttu alkaa valmistaa virolaisia makkaroita SUomessa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      81
      2067
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      22
      1782
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1654
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1470
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      64
      1404
    6. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      20
      1344
    7. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      76
      1328
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1292
    9. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1274
    10. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      11
      1245
    Aihe