Martti Ahtisaari tosiaan voi saada aikaan lopunajan pakkorauhan Lähi-idässä jossa Israel eri lupauksin saadaan uskomaan rauhaan ja sitten tätä "rauhaa" käytetään hyväksi Israelin murskaamiseksi - taikka paremminkin sanottuna murskaamisyritykseksi. Jeesus Kristus on ainut joka saa aidon rauhan Lähi-itään - ei Martti Ahtisaari. Tässä mielessä Ahtisaari voi yrittää olla Kristuksen sijainen.
Ahtisaari voi saada aikaan
10
182
Vastaukset
- viisaampaa
neuvotella riitelevien osapuolten kanssa ehdoista joilla saadaan aikaan rauhallisemmat olot ihmisille. Israelissa ja ympäri maailmaa ihmisiä jotka kärsivät vihasta ja sen seurauksista.
Et kai sinä tosissasi kirjoittanut tekstiäsi? Toki tajuat, että tässä hetkessä on elettävä ja pyrittävä asioita ratkaisemaan. Jumala on antanut ihmiselle viisauden ja kyvyn tehdä ratkaisuja. Kukin sitten tekee joko hyvät tai huonot ratkaisut, mutta kyky siihen on annettu ja sitä kykyä Ahtisaarikin työssään käyttää.- muodosta
Kyse on nyt rauhan muodosta. Saadaanko aikaan aito rauha vai sellainen "rauha", jota voidaan käyttää ponnahduslautana Israelin tuhoamiseen ?
Itse uskon että Ahtisaari voi saada aikaan "rauhan" ja näin asettautua itsensä Jeesuksen sijaan rauhan ruhtinaana. Mutta aidon rauhan eli sellaisen rauhan minkä jälkeen ei enää vihata eikä käytetä väkivaltaa kehenkään voi saada aikaan vain Jeesus itse. Tässä tukeudun nyt Raamatun sanomaan. - sijaiseksi
muodosta kirjoitti:
Kyse on nyt rauhan muodosta. Saadaanko aikaan aito rauha vai sellainen "rauha", jota voidaan käyttää ponnahduslautana Israelin tuhoamiseen ?
Itse uskon että Ahtisaari voi saada aikaan "rauhan" ja näin asettautua itsensä Jeesuksen sijaan rauhan ruhtinaana. Mutta aidon rauhan eli sellaisen rauhan minkä jälkeen ei enää vihata eikä käytetä väkivaltaa kehenkään voi saada aikaan vain Jeesus itse. Tässä tukeudun nyt Raamatun sanomaan.Ahtisaari tuskin rupeaa. Älä pelkää. Hän on itse sanonut, ettei se työ mitä hän rauhanneuvotteluissa tekee, ole yksin hänen varassaan, vaan koko työryhmän ja jokaisen osallistujan.
Mihin ihmeeseen sinä perustat tuommoiset väitteet, että tässä nyt Ahtisaari saa aikaan pakkorauhan jota sitten käytetään Israelin tuhoamiseen???
Olen minäkin Raamattua lukenut ja tiedän, ettei Israelia kukaan pysty tuhoamaan.
Toiseksi muista, että Jeesus itse on sanonut, että maailmassa meillä on ahdistus, mutta Hän on voittanut maailman. Se rauha minkä Jeesus antaa on sisäistä rauhaa kaiken myllerryksenkin keskellä. Lopullinen rauha on siellä minne Jeesus on jo mennyt edeltä.
No, arvatenkin ilmoitat seuraavaksi, että kun Jeesus tulee takaisin niin sitten tulee lopullinen rauha. Minäpä tiedän, että Jeesus on koko ajan täällä nytkin. Pyhän Henkensä kautta.
Edelleenkin olen sitä mieltä, että on hyvä tässä hetkessä ja näiden vaikeiden asioiden keskellä pyrkiä rakentamaan rauhanehtoja koska ihmiset kärsivät. Se on Jumalan tahto. - to....
muodosta kirjoitti:
Itse uskon että Ahtisaari voi saada aikaan "rauhan" ja näin asettautua itsensä Jeesuksen sijaan rauhan ruhtinaana. Mutta aidon rauhan eli sellaisen rauhan minkä jälkeen ei enää vihata eikä käytetä väkivaltaa kehenkään voi saada aikaan vain Jeesus itse. Tässä tukeudun nyt Raamatun sanomaan.välilläkään ei siis ole oikeaa rauhaa, eikä missään muuallakaan.Kestämätön ajatustapa. Ilman rauhaa Israel voidaan tuhota koska vain, sehän on täysin armeijansa ja ulkopuolisena aseavun varassa. Joku Iran voi nyt päättää että koska Israel yhä on miehittäjä ei maailma pahemmin älähdä jos... Miksi ja miten rauha sitä uhkaisi?
muodosta kirjoitti:
Itse uskon että Ahtisaari voi saada aikaan "rauhan" ja näin asettautua itsensä Jeesuksen sijaan rauhan ruhtinaana. Mutta aidon rauhan eli sellaisen rauhan minkä jälkeen ei enää vihata eikä käytetä väkivaltaa kehenkään voi saada aikaan vain Jeesus itse. Tässä tukeudun nyt Raamatun sanomaan....aasin hännän alta tulevaan "pipliaan" siteeratakseni uskonpuhdistajaamme Martti Lutheria.
Raamattuun tukeutuva muistaa mm. sellaisen Jeesuksen ilmoituksen, kuin että "autuaita ovat rauhantekijät" ja "joka miekkaan tarttuu, se miekkaan hukkuu".
Sun piplias mukaan me voidaan täällä rauhassa tapella ja tehä syntiä. Kyl se Kiesus sit joskus tulee sielt laittaan asijat järjetykseen...
Tai sitten ei...:p- niin ...
sijaiseksi kirjoitti:
Ahtisaari tuskin rupeaa. Älä pelkää. Hän on itse sanonut, ettei se työ mitä hän rauhanneuvotteluissa tekee, ole yksin hänen varassaan, vaan koko työryhmän ja jokaisen osallistujan.
Mihin ihmeeseen sinä perustat tuommoiset väitteet, että tässä nyt Ahtisaari saa aikaan pakkorauhan jota sitten käytetään Israelin tuhoamiseen???
Olen minäkin Raamattua lukenut ja tiedän, ettei Israelia kukaan pysty tuhoamaan.
Toiseksi muista, että Jeesus itse on sanonut, että maailmassa meillä on ahdistus, mutta Hän on voittanut maailman. Se rauha minkä Jeesus antaa on sisäistä rauhaa kaiken myllerryksenkin keskellä. Lopullinen rauha on siellä minne Jeesus on jo mennyt edeltä.
No, arvatenkin ilmoitat seuraavaksi, että kun Jeesus tulee takaisin niin sitten tulee lopullinen rauha. Minäpä tiedän, että Jeesus on koko ajan täällä nytkin. Pyhän Henkensä kautta.
Edelleenkin olen sitä mieltä, että on hyvä tässä hetkessä ja näiden vaikeiden asioiden keskellä pyrkiä rakentamaan rauhanehtoja koska ihmiset kärsivät. Se on Jumalan tahto.... vääjämättä hän asettautuu rauhanruhtinaan paikalle ottaen vastaan tieskuinka monta palkintoa ja tunnustusta.
Pakkorauha tarkoittaa sitä rauhaa mistä myös Raamatussa puhutaan - kun he sanovat rauha rauha ... niin tuho on ovella. Arabit eivät tule missään tilanteessa sallimaan Israelin olemassaoloa ja jos saadaan "rauha" aikaan niin se saadaan vain sillä ehdolla, että arabit katsoo voivansa käyttää tätä "rauhaa " Israelin tuhoamiseen.
Olet oikeassa etteivät he tässä onnistu kuitenkaan. Israelia ei kukaan kykene tuhoamaan, mutta arabit eivät vielä tätä tiedä. Heidän täytyy oppia tämä ns. kantapään kautta :)))
Vasta sitten kun Jeesus astuu konkreettisesti Öljymäelle kuten on luvannut, niin saadaan aikaan sellainen rauha milllaiseksi itse ymmärrän rauhan. Eli rauha jossa ei enää edes vihata - sotimisesta puhumattakaan, vaan rakkaus ja yhteistyö lähimmäisen auttamisen keinoin vallitsee. Amen
Kuitenkin arvostan Ahtisaaren työtä - hän on juuri se, josta myös Raamattu puhuu ... Autuaita ovat rauhantekijät ... Mutta tiedän myös että hänkin on vain ihminen.
omat sivunsa? Tällä palstalla on tarkoitus keskustella uskosta ja helluntailaisuudesta. Ahtisaari ei liene edes helluntailainen!
..luun kurkkuun ja Lähi-itään rauhan! :)
- Krituksen kirje
Rauhalla tarkoittanet tilapäistä sotatilattomuutta ... Vain Rauhanruhtinas saa aikaan oikean pysyvän rauhan, joka täyttää ihmisen sydämen iankaikkisesti. Oikeassa rauhassa ihmisen sydämessä ei ole riitaisuutta, itsekkyyttä, haureutta jne. ja välit ovat kunnossa myös lähimmäisten kanssa.
Jeesus meitä oikein varoitti niistä uskosta osattomista, jotka hokevat rauha, rauha, ...
Ahtisaariko Kristuksen sijainen? Ei. Mutta jokainen kristitty on Kristuksen kirje muille, sanotaan.- to....
kliseitä "vain Rauhanruhtinas saa aikaan oikean pysyvän rauhan, joka täyttää ihmisen sydämen iankaikkisesti." Tässä on kyse maiden välisten sotien ja konfliktien lopettamisesta ei jonkun ihmisen sydämen "rauhasta".Jos joku oikein varoittaa pääsemästä tai pyrkimästä tilaan jossa ihmisiä ei tapeta, räjäytetä kappaleiksi, raiskata ja kiduteta, johan on kumma.
Tilaan jossa ihminen ei lajityypillisesti olisi itsekäs, ja välit kaikkien kanssa kunnossa ei koskaan päästä mutta ei meidän silti tarvitse toisiamme tappaa. Vai pitääkö meidän alkaa sotia Venäjän kanssa, eihän tämäkään rauha joka on taannut hyvinvointimme jo 60 vuotta, ole noiden mittapuiden mukaan "oikea" rauha.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv262466- 1142096
- 1221759
Syitä välttelyyn
En ennen ole kokenut tällaista. Miksi vältellään jos on ihastunut vai onko se aina merkki siitä ettei kiinnosta?451577Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.
Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.91507Miksi kaivattunne
ei pystynyt koskaan kertomaan tunteistaan? Teitkö oikean valinnan kun lähdit etääntymään? Kuinka kauan olisi pitänyt odo901075Purrasta tehty huoli-ilmoitus
Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b0161241059Pelottaa kohdata hänet
En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt87985Olisin halunnu vaan tutustua
Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno35967Tiedätkö ketään toista jolla on sama kaivattu
Eli joka ikävöisi samaa henkilöä tällä palstalla? Tai muualla? Tiedätkö miten kaivattu suhtautuu tähän toiseen verrattu15959