Minulle tuli tällä viikolla ensimmäistä kertaa sydämenrytmihäiriö.Pelkäsin kuollakseni ja olenkin ihan varma että olisin kuoolut ellen olisi nauttinut runsammin kaliumia ja maannut loppupäivää sängyssä.Aiemmin minulla on ollut oksentamisen yhteydessä sykkeen kohoamista jopa 140,mutta en ole aiemmin tuntenut mitään rytmihäriön tapaista ennen tätä viikkoa.Kysymykseni kuuluukin,että mitä pitäisi tehdä kun tulee rytmihäiriö?Päivystykseen en voi mennä,koska pelkään että minut laitettaisiin pakkohoitoon osastolle.Onko muuta keinoa kuin levätä ja nauttia kaliumia(ruuasta ja/tai kaliumlisästä)?Olen tällä hetkellä avohoidossa.Tiedän että pahimmillaan jopa ensimmäiseen rytmihäiriöön voi kuolla,mutta onko mitään havaintoa monenteen rytmihäiriöön syömishäiriöiset ovat keskimäärin kuolleet? Ja miten tietää että rytmihäiriö johtaa kuolemaan,onko jotain tiettyjä merkkejä? Ja sattuuko se jos kuolee rytmihäiriöön? Ne jotka osaavat ja tietävät vastauksia kysymyksiini,arvostan todella paljon jotka viitsitte vastata,vastauksistanne olisi todella paljon apua.
SYDÄMENRYTMIHÄIRIÖ!?!?!
3
2105
Vastaukset
- 5 vuotta bulimiaa
Osta pullo Kalisol-lääkettä. 500ml:n purkki maksaa 5.71 ja sitä saa ilman reseptiä. 30ml aamuin illoin tai sen mukaan kuinka paljon oksennat. Itse otan aina illalla 60-150ml, jotta se varmasti imeytyy. Kalium ei tahdo siltikään pysyä kovin ylhäällä, kun en oikein syö. Rytmihäiriöt on vakava asia ja kehoitan sinua käymään lääkärissä niiden vuoksi, ellet halua kuolla niin kuin minä. Itselläni ei ole onneksi vielä ollut rytmihäiriöitä, mutta on se lähellä ollut, kun kalium oli niin alhaalla.
Ja uskoakseni rytmihäiriöihin kuoleminen sattuu. Sellainen kamala, painava tunne rinnassa ja tunne ettei voi edes hengittää. Haluatko sitä?
Kehotan sinua syömään myöskin rusinoita ja pari suolakurkun palasta. Saat rusinoista paljon lisäkaliumia ja suolakurkusta natriumia, sekin on tärkeä. Magnasiumin suosittelisin myös, koska sekin on tärkeä sydämelle näiden kahden lisäksi.
Voimia, koita jaksaa!- alk.p
Saako tuota kalisolia siis apteekista?Onko muita kaliumlisiä ilman reseptiä,kenties jotain tablettimuodossa? Minulla oli ennen resepti kaliumlisään,mutta ei ole enään,enkä saa sitä koska olen luojan kiitos onnistunut vähentämään edes hieman oksentamistani.Pelkään kipua kaikista eniten.Syön illalla paljon porkkanoita,kaalia,jäävuorisalaattia koska niissä on paljon kaliumia ja lisäksi ne ovat kevyitä.Mulla on nimittäin kalium alimmillaan ollut 1.9,mutta ihme ja kumma silloin ei ollut mitän sydämen tuntemuksisa.Sekä lukuisia kertoja ollut sen hengenvaarallisen alle 2.5.Kiitoksia paljon kun vaivauduit vastaamaan ja hyvistä neuvoista!
- 5 vuotta bulimiaa.
alk.p kirjoitti:
Saako tuota kalisolia siis apteekista?Onko muita kaliumlisiä ilman reseptiä,kenties jotain tablettimuodossa? Minulla oli ennen resepti kaliumlisään,mutta ei ole enään,enkä saa sitä koska olen luojan kiitos onnistunut vähentämään edes hieman oksentamistani.Pelkään kipua kaikista eniten.Syön illalla paljon porkkanoita,kaalia,jäävuorisalaattia koska niissä on paljon kaliumia ja lisäksi ne ovat kevyitä.Mulla on nimittäin kalium alimmillaan ollut 1.9,mutta ihme ja kumma silloin ei ollut mitän sydämen tuntemuksisa.Sekä lukuisia kertoja ollut sen hengenvaarallisen alle 2.5.Kiitoksia paljon kun vaivauduit vastaamaan ja hyvistä neuvoista!
Saa apteekista ilman reseptiä, mutta saattavat kysellä jotakin, kun yleensä sitä ostetaan reseptillä. Sanot vaan että on resepti ja otat 30ml aamuin illoin. Tai että 2 tablettia aamuin illoin, jos haluat ostaa Durekal-nimisiä kalium-tabletteja. Tai kalinorm. Niitä myydään apteekeissa myöskin muistaakseni ilman reseptiä ja 2 tablettia vastaa 30ml nestemäistä kalisolia. Niitä myydään 100:n ja 200:n tabletin erissä ja 100 tablettia maksaa saman verran kuin n. 3 pullollista kalisolia eli noin 17-19€. Itse otan nestemäisenä, koska se imeytyy paljon paremmin ja se on jopa edullisempaa melkeinpä. Tabletit oli minulla ennen mutta ne eivät vain imeytyneet edes 8 tunnissa vaan oksennettaessa tulivat ulos..
Kannattaa syödä rusinoita, parsakaalia, porkkanoita ja banaania, niissä on paljon kaliumia. Ylivoimaisesti eniten rusinoissa.
1.9. Onpas ollut alhaalla. Mulla oli 2.1 pahimmilaan, eikä onneksi vielä rytmihäiriöitä.
Mutta voimia sinulle kalium-taistoon!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
IL - Patteriauto syttyi parkkihallissa Tampereella - 50 autoa LUNASTUKSEEN!
"Palon aikaan parkkihallissa oli 90 autoa, joista noin 50 tuhoutui palossa korjauskelvottomiksi. Lisäksi palo vaurioitti23745139Polttomoottoriauto tulessa parkkihallissa Tampereella
Pystyy näkemättä jo sanomaan, koska sähköautoissa ei ole palavia nesteitä lainkaan. Ihme ettei polttomoottoriautoja ole12025951SDP palauttaa Suomen kansalle kulta-ajat
Hyvinvointivalto on pääosin SDP:n ja osin myös Maalaisliiton rakentama. Hyvinvointivaltion ylläpito edellyttää oikeude32115629Persut JYTKYTTÄÄ ylös, ohi kepun! +2,1 %
Persut palasi kolmen suurimman joukkoon ja on matkalla kohti kevään 2027 eduskuntavaalivoittoa. Sosialistit ovat syöksy16110772Älkää vassarit kuvitelko, että Marinin kulta-ajat palaavat
Vaikka demarit voittaisivat seuraavat vaalit, se ei palauta Marinin taskut-täyteen-kelasta-aikaa takaisin, ei voi eikä h1229697Sanna Marin saa ylistystä Hillary Clintonilta
Jos joku ei tiedä kuka tämä rouva Hillary Clinton on, niin kerrottakoon "fun fact", eli hän on se keneltä Donald Trump369121Ja jälleen uusi latauksessa olleen sähköauton palo! Nyt Keravan Prisman parkkihallissa.
IS 3.10.2025 Latauksessa ollut sähköauto syttyi yöllä tuleen Keravan Prisman parkkihallissa, Keski-Uudenmaan pelastusla828451Johtuuko vasemmistolaisten inho kristinuskoa kohtaan heidän islamin uskostaan?
Tätä jäin pohdiskelemaan.2386808Gallup, PS:lle JÄRISYTTÄVÄ nousu, SDP suurin laskija
https://yle.fi/a/74-20186114 PS kovaa vauhtia nousemassa ennen 2027 vaaleja suurimmaksi puolueeksi. Nyt mennään jo etua2196463Kristillisistä Siionisteista asiallista tietoa Hesarissa.
KD ja Persut ovat kaiken takana avoimesti!306463