Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

tyttäremme sai nimen

annalmiina

Tyttäremme sai nimekseen Elisabeth Carole. Sukunimi on perin suomalainen, mutta mikäs sen väliä. Yhä eksoottisemmaksi tulee ;)

18

3786

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sandepande

      ...pätkääkään eksoottinen. Muualla maailmassa molemmat nimet melko yleisiä.

    • sgggsgsgsg

      Mutta nytpä me olemmekin suomessa, ja suomessa tuo on eksoottinen rakastan tuota Elisabeth nimeä! :) Pikkutytöstä asti on ollut unelmana antaa se sitten omalle lapselle jos tyttö sattuu tulemaan. :)

      • anheelia

        tavallinen tuo Elisabeth...uuno Turhapuron vaimon nimi...yllättävän monen II nimenä noin 4-5kymppisillä.


    • mutta....

      Ehkä kannattaisi opetella ensiksi suomen kieli. Onpas kirjoitetaan n:llä. Suomi kirjoitetaan isolla, kun se on maa.

      Kuinkas te lausutte tämän ihqun Carolen?

    • lapsesi puolesta

      Oletteko kenties mustalaisia? Heillä kun on tapana antaa nimeksi noita "muka hienoja" nimiä.

    • kylmätotuus

      Nimessä ei sinänsä ole mitään vikaa, en vaan henk. koht. pidä erikoisuudentavoittelijoista. Mietittekö ollenkaan sitä, että lapsenne joutuu kertomaan nimensä näin: "Elisabeth Carole, th sinne loppuun ja Carole sit Ceellä". Ainakin koulussa yhdeksän vuoden ajan pitää nimi sanoa, puhelimessa jne.

      Ykisnkertaisempaa olisi ollut antaa Elisabet Karole... Suomessa kun ollaan.

      • Kahdella ii:llä

        Mulla on hankala ruotsalainen sukunimi ja etunimestä pitää aina muistuttaa että kaksi ii:tä, en silti koe mitenkään elämää hankalaksi.
        Päin vastoin. Jos pitää antaa henkilöllisyystiedot, virkailija useinmiten varmistaa että nimi tulee oikein kirjoitettua. Mutta muuten tuo huomautus "kaksi ii:tä" tulee jo ihan automaattisesti. Joten eiköhän Elisabethkin totu siihen joskus jossain saatetaan kysyä kuinka se kirjoitetaan.

        Oikein paljon onnea vanhemmille, minusta nimi on kaiken kaikkiaan kaunis.


      • ElisabetHHHH

        Minun toinen nimeni on Elisabeth ja minun ei ole IKINÄ pitänyt sanoa että laita loppuun th. Kyllä se joka kuuntelee niin kuulee miten nimeni lausun! Hyvä nimi kokonaisuudessaan!


      • .....

        Ei meillä tarvinnut peruskoulussa itse nimeä sanoa muuta kuin sijaisille.. Nykyisin kun opettajilla on listat oppilaista.. Ja oma nimeni on kaksiosainen, joudun aina sanomaan, että väliviivala ja kahdella a:lla.. Mutta en koe sitä mitenkään ongelmaksi.. Saati sitten perääs sanoa vielä toinen nimeni c:llä! Ja nimi on kauniimpi c:llä, joten olen vain tyytyväinen, että vanhempani eivät ruvenneet suomalaistamaan nimeä k:lla kirjoitettavaksi...


      • ..
        ElisabetHHHH kirjoitti:

        Minun toinen nimeni on Elisabeth ja minun ei ole IKINÄ pitänyt sanoa että laita loppuun th. Kyllä se joka kuuntelee niin kuulee miten nimeni lausun! Hyvä nimi kokonaisuudessaan!

        Mun toinen nimi on kans Elisabeth.. ja etunimi on täysin suomalainen perus nimi.


    • ,.,.,.,.,.

      Kaikenkaikkiaan kaunis nimi pienelle tytölle, kauniiksi nimen tekee myös se että olet asiaa noin pitkään pohtinut joten sen täytyy olla hyvä nimi juuri sinun lapsellesi! Ei ole muiden asia tulla arvostelemaan sinun näkemyksiäsi, itsehän tunnet lapsesi parhaiten ja tiedät että nimi sopii hänelle kuin nenä päähän! En minäkään liiemmin perusta noista "ulkomaalaissävytteisistä" nimistä mutta sehän on ihan jokaisen oma asia.

      Itsellä vasta mietintävaihe menossa kun h-hetkeen on vielä aikaa mutta hyviä ehdotuksia on jo olemassa, nekin sattuneesta syystä pyörinyt pässäni jo raakileina melkein kymmenen vuotta. Saa nähdä sitten tulokkaasta onko se edes yhtään sen nimen näköinen (siskolla on ollut jokaiselle lapselleen nimi valmiina mutta syntymän jälkeen on vaihtanut koska lapsi ei ollutkaan oskarin vaan sittenkin leon näköinen! XD)

    • ..........

      Esim. Elisabeth Carole Möttönen herättää hilpeyttä. Ei kuulosta hyvälle.

    • vanhempien ajattelemattomuutta

      Oliko nimipäiväallakkanne hukassa?

      • erittäin hieno nimi

        älä noista idiooteista välitä..KATEUTTA...todella kaunis nimi pikku prinsessallenne..ja hei sinä joka viilat pilkkua noista "kirjotusvirheistä" eix olis sunkin aika hankkia elämä jos ei muuta tekemistä ole


      • Eräs lukija
        erittäin hieno nimi kirjoitti:

        älä noista idiooteista välitä..KATEUTTA...todella kaunis nimi pikku prinsessallenne..ja hei sinä joka viilat pilkkua noista "kirjotusvirheistä" eix olis sunkin aika hankkia elämä jos ei muuta tekemistä ole

        Nyt kun joku tämän vuoden takaisen ketjun joka tapauksessa nosti, niin kommentoidaan tuohon sitten että miksi ihmeessä joku olisi tuosta nimestä kateellinen? Eiköhän tällä kastetut-palstalla pääsääntöisesti liiku henkilöitä joilla olisi mahdollisuus antaa ko. nimi omalle lapselleen jos haluaisivat, mutta jostain syystä useimpia ei nappaa. Yhteiskunnassa tietyn tyyppiset nimet liitetään tiettyihin ihmisryhmiin, joista toiset koetaan toisia toivotumpina, aloittajan mainitsema nimi yleensä assosioituu samaan ryhmään joka käyttää kirjoituksissaan sanoja kuten "eix".


    • mamma90

      Hienoa että Annoitte tyttärellenne nimen Elisabeth :) Se on mun toinen nimi.. Itse olen rv 33 5 ja Tyttöä on lupailtu ultrassa.. Nimikin jo valmiina Juulia Isabella :) Jos poika niin nimi olisi Jere Mikael

    • ...Elisabeth

      Mun toinen nimi on Elisabeth. Vasta viime aikoina oon ihastunu siihen nimeen. :D

    • Turhapuro1

      Olisitte panneet nimeksi Tjuogo go ou(kaikkea muuta pannaan vain ruokaa laitetaan)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      81
      2047
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1763
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1634
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1440
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      64
      1374
    6. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      19
      1311
    7. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1282
    8. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      75
      1282
    9. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1264
    10. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1231
    Aihe