lv ruokinnasta

lola..................

Heippa. minulla on kolme lv. Viikossa tulee ratsastettua 1-4 kertaa. välillä tulee ihan kunnon hikeen juoksutettua. Tarhat on isot ja tilaa on juoksennella hepoilla siellä. Eli kaura määrä on ollut pikkusein reilu 1 litra. Aamuin ja illoin.(kalkki ja kivennäiset päälle ja kuiva heinä,suolakivi) Nyt mulle sanoi yksi hevos kasvattaja. Että lämminverinen tarvitsee kyllä sen 2litraa aamulla ja 2litraa illalla kauroja.??? mitä mieltä olette? hepoillani ei kilpailla. Eikä kyseisen ihmisen hepoilla joka sanoi asiasta.

4

668

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ton

kauramäärän pitäisi riittää. Kun hevosesi ei toimi ravurina, eikä ole kovassa käytössä. Monet suokit syö 2-3 litraa per päivä, en usko että lämppärisi tuota enempää tarvitsee kauraa, jos se on hyvässä kunnossa tuolla ruokinnalla.

• vbvbvbvbvb

meidän lämppäri syö kauraa vaan vajaa 6dl päivässä! eli vajaa 3 dl aamulla ja 3 dl illalla! muut eväät.

• kimolius

meillä ruuna saa ½l aamulla ja illalla, ja ihan treenissä on... lueppas prohevosta, siellä oli juttu hevosen energian saannista, missä ei kauraa niin korkealle arvostettu..

• tretori
        kimolius kirjoitti:

meillä ruuna saa ½l aamulla ja illalla, ja ihan treenissä on... lueppas prohevosta, siellä oli juttu hevosen energian saannista, missä ei kauraa niin korkealle arvostettu..

samoin saa meillä tamma reilu 1/2 litraa aamuin illoin. Kevyttä harrasteliikutusta 5-6 krt /vko 40-90min/krt (koulua, maastoilua, joskus pienieä esteitä)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      46
      7625
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      33
      4203
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3705
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3190
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2866
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      65
      2551
    7. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      54
      2398
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      51