kuinka kääntäisitte tämän enganniksi? "tunnelma on nousujohteinen"
Translate
11
766
Vastaukset
- Itse sen ilmaisisin vaikka ...
The mood is bullish
- ihan
yleisestä fiiliksestä.
- is stimulating
ihan kirjoitti:
yleisestä fiiliksestä.
That s it . So simple!
- olisi nain
ihan kirjoitti:
yleisestä fiiliksestä.
The mood is upbeat.
- upward
No need to thank
- Euroviisu-osiosta
Tässä lainaus aiheesta kääntäminen, jotta ehkä ymmärtäisit että kysymyksenasettelusi on hyvinkin vajaa.
Ote on tämän sivuston ketjusta Musiikki/Euroviisut/käännöskysymys!!/ Tekstittäminen=.
Here goes:
"Kääntäminen, siis vaikkapa suomentaminen, norjantaminen tai englannintaminen on ajatuksen, merkityksen siirtämistä kielestä ja kulttuurista toiseen.
Yksittäiset sanat ovat yksittäisiä sanoja. Ympäristö muuttaa merkitystä.
Yksi sana voi muuttaa koko tekstin tai tiettyjen jo aiemmin luettujen sanojen merkityksen. Kaikki voi vaikuttaa kaikkeen.
Kääntäminen on aivotyötä."
Miettikää. - Tyyne-Setä
Ilmaus on jo suomen kielellä äärimmäisen kökkö. Luontevaa englanninnosta tuosta ei saa, kuten arvoisat palstalaiset ovat tuttuun tapaansa osoittaneet.
- vaan raksuu
kun asiaa valotetaan kuten jo muinaiset roomalaiset ammentaessaan sieluinsa syvyyksistä kumpuavia inspiratsiooneja.
- Kaikella on tämänsä
Kyse oli tuo lauseen kääntämisestä, ei sen tyylin tai sisällön arvottamisesta.
Kääntäminen ei ole kirjallisuusarvostelua. - ia upbeat
on aivan korrekti kaannos ja paljon kaytetty sanonta.
- Tyyne-Setä
ia upbeat kirjoitti:
on aivan korrekti kaannos ja paljon kaytetty sanonta.
Myös yksi säällinen käännös on näköjään joukkoon eksynyt. Otantani oli kursorinen ja kyseinen käännös jäi minulta huomiotta. On myös mahdollista, että alitajuisesti viestin sivuutin, sillä se olisi estänyt minua käyttämästä halajamaani mehevää yleistystä. Älköön tätä luettako minulle viaksi.
Sanottakoon vielä, että kenenkään itseään kunnioittavan lingvistin ei tule kajota lauseen "tunnelma on nousujohteinen" kaltaiseen epäpyhään hirvitykseen. Epäsuomeen on suhtauduttava avoimen vihamielisesti ja halveksuen ja sen käyttäjiä on säälimättä pilkattava.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S606174- 1003202
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.252496- 212138
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3531779- 271656
- 251410
Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua
Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n2241394- 491342
- 291312