Silmälasien hinnoittelusta

asss

Olen likinäköinen 52 v mies, n. -4 diopterin lasit. Ikänäkökin on jo vaivannut, enemmän vasta pari vuotta.

Vertailin ulkomaisten nettikauppojen (2 kpl) ja suomalaisten optikkoliikkeiden hinnoittelua.
Halpoja yksiteholinsseja saa halvalla nykyään Suomestakin. Kannattaa ostaa tukevalla kehyksellä oleva, jos halpakehyksiä katselee.
Specsaversin 9 € yksiteholasit ovat aivan pohjahintaiset. Edes ulkomailta en ole huomannut tuohon hintaan laseja saavan.
Myös Instrussa on ollut 29 euron yksiteholaseja.

Sen, minkä huomasin eroksi, on että Suomessa yllättävästi kustannuksia nostaa paljon pinnoitteet, jotka olen saanut runsaasti ilmaiseksi esim.
Englannista, nettikauppa on
http://www.selectspecs.com/Glasses/Prescription/Budget/c8/10.95-19.95/

Kaksi suosittua pinnoitetta nosti Instrussa lasien hintaa n. 50 eurolla. Kyselin myös vettähylkivää pinnoitusta. Kuulemma sitä ei erikseen laiteta, vaan koko linssi on erilaista materiaalia ja tuolloin linssien hinnat ovat n. 240 euroa.
Specsaversia en ehtinyt vaivaamaan kysymyksilläni, sillä kello oli jo melkein 18.

Tietysti joku alkaa väittämään, että linssien materiaaleissa on suuria eroja. Minulla ei viimeisen 2 vuoden aikana ollut mitään ongelmia ulkomaisten nettikauppojen silmälasien kanssa.
Olen ostanut halpoja tukevia perinteistä mallia olevia kehyksiä, enkä juossut muotikehysten perään.

Tässä myös käyttämäni ruotsalainen silmälasien kauppa:
http://www.favoptic.com/?language=FI

Olen ostanut halvimpia silmälaseja yht. 3 paria vajaa 2 v sitten noista nettikaupoista, eikä ongelmia ole ollut. Englannista tuli kahdet lukulasit ja Ruotsista kaukolasit.

21

10549

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • netistä ostanut vuodesta 98
    • Synsam optikko

      ... silmälasit täytyy olla vähintään 500 euroa maksavat, ennen kuin ne ovat laadukkaat. Halvalla ei saa muuta kuin paskaa laatua ja kierot silmät.

      Tulkaa Synsamille ja ostakaa meiltä Essilorin Varilux linssit 4. sukupolven linssitekniikalla, ja maksakaa n. 700 euroa plus pokien hinnat, niissä rilleissä on laatua ja tyyliä.

      • synsamisi kanssa

        tuon alan toiminta on ollut aina tyhjästä nylkemistä ja häikäilemätöntä rahastusta
        suomessa. teidän utopistisen hinnan omaavat
        tuotteenne eivät ole halvempia ulkolaisia
        yhtään parempia, nähty on.


      • hintahan

        on tietysti 700€/kpl. eikö niin.


    • Iloinen opiskelija

      Aikoinaan markka-aikaan hankittiin ekat lasit mulle, joku näitä suomalaisia firmoja. Ihan vaan näöntarkastus, peruskehykset ja vähän miinuksia kovetetulla pinnalla, ja kyllähän ne kesti 6 vuotta ihan kivasti, mutta maksoikin melkein 2000 markkaa. Heijastuksenpoiston jätin pois kun en halunnut siitä enää maksaa.

      Nyt EYENillä oli sadan euron paketti johon Tampereella kuului iloinen ja asiantunteva palvelu, näöntarkastus, kehykset monen sadan kehyksen valikoimasta, kovetettu pinta ja heijastuksenpoisto. Tämä oli mielestäni oikein hyvä kauppa, kun ei ole enää päänsärkyjä huonojen lasien takia. Kiitos paljon

    • kyykyssä

      Tiimarista ne lasit löytyy vaivatta eikä tarvi pelätä, että katoavat.Ovat niin edulliset !

      • asss

        sillä likinäköiselle ei saa halpakaupoista lukulaseja. Likinäköisellä on näkökortissa ADD luku, joka lisätään negat. sf-lukuihin ja saadaan sopivan heikko -lasi tällä tavalla.


      • asss

        tsekkaa tämä:
        http://www.selectspecs.com/search.php?tab=Prescription Glasses&category[]=10&category[]=82&page=11

        En noista merkkilaseista pahemmin perusta, mutta, ainakin nimi jää mieleen ja tästä nykyajan mediasuunnittelijalle tai sisällöntuottajalle silmälasia, Dolse & Keppanaa.
        (Dolce & Gabbana)

        Huomasin myös erikoiset SNOOKER-lasit, tarvitsevatko biljardinpelaajat tuollaisia?
        http://www.selectspecs.com/Glasses/Kengi/Snooker-Glasses/ss142.50.html

        Entä tämä:
        Mikä hyöty on siitä kun linssi kääntyy sivuun ja se on muutenkin kehyksetön väärältä puolen linssiä (ylhäältä).

        http://www.selectspecs.com/Glasses/Kengi/Kengi-Specifix-8/ss142.65.html


      • kyykyssä
        asss kirjoitti:

        sillä likinäköiselle ei saa halpakaupoista lukulaseja. Likinäköisellä on näkökortissa ADD luku, joka lisätään negat. sf-lukuihin ja saadaan sopivan heikko -lasi tällä tavalla.

        jos sattuu olemaan reissu esim. Viipuriin sieltä löytyy miinuslasit pokineen 5-10 euroa jopa viipurin veikoista olen ostanut(rajakauppa) toin naapurille pitää niitä joka päivä sanoi nyt näkevänsä erinomaisesti.,että silleen.


    • ...kohdistus?

      Mites noissa nettikaupassa "kohdistetaan" linssi oikein?
      Optikothan mittaavat silmäsi, jotta linssin keskusta on oikeassa kohdassa.
      Nettilaseja en silmiini laita - näköni on minulle tärkeä, varsinkin kun silmäni eivät ole "normaalit".


      Tiesitkö, että kun liike tilaa linssit laseihisi he saavat ja maksavat aina 2 linssiä. Eli kun sinulla on "eripari silmät" maksat yhteensä neljästä linssistä - siitä siis korkea hinta.

      Kohta optikko myy varastovahvuuksia halvalla: no on helppo myydä, kun linsseistä on saanut jo kerran maksun. Tai lupaavat toiset lissit kaupan päälle; voi kuinka reilua, kun sinähän nekin maksat.

      • Meikä suuttui kans lasiliikkeelle kun näin miten optikko johdattelemalla minua sai 190 euron lasit maksamaan lopulta 470 euroa, peruin kaupan heti kun huomasin missä mennään ja niiltä seisomilta panin tilaten 3:t lasit Favopticilta.

        Tämä oli viides (5.) tekemäni silmälasikauppa, ja 1. (ensimmäinen) kerta kun kohdistus on osunut paikalleen.
        En tiedä mikä optikoilla on mennyt pieleen mutta aina on vikaa ollu niin että on tuntenut alvariinsa tarvetta korjailla rillien asentoa.

        Mutta nyt Favoptic lähetti sovituskehykset 0-linsseillä kotiin, ja niihin sain itse peilin edessä merkitä pupillien kohdat.
        Tulos: esmes moniteholasit istuvat niin hyvin että ne unohtuvat päähän, viimeksi tänään saunan lauteilla huomasin että kas, silmälasit jääneet.

        Yhtä tarkasti on toimistolasien kohdistus onnistunut, eikä lukulaseistakaan ole pahaa sanottavaa.

        Olen kauppaan sitäkin tyytyväisempi kun tein sen vähän niinkuin suutuksissani ja ajattelin että eipä korkealta putoa vaikka menisi pieleenkin. Koko pumpsi maksoi pikkuisen yli 200 euroa.

        Sitäpaitsi firma on äärettömän reilu, rajaton palautusoikeus on ilman mitään selitysvelvollisuutta. Ja tämä on varmisettu sillä yksinkertaisella tavalla että lasku tulee mukana ja maksaa saa vasta kun huomaa olevansa tyytyväinen :)


      • halpaa hupia

        ...Eivätkä silmälasit hokkuspokkusta.

        Tilasin juuri monitehot LensWayltä www.lensway.fi. Pinnoitteineen päivineen maksoin monitehoista 148,50. vahvuuteni ovat sitäpaitsi -6 ja -4,5, enkä takuulla maksanut kuin kahdesta linssistä. Istuvat täydellisesti ja toimituskin oli nopea. En takuulla enää mene optikkoliikkeiden "nyljettäväksi". pupillien etäisyyden mittasin kätevästi itse viivottimella.

        ei tässä sen kummempaa. Vain tyhmä maksaa liikaa.


    • alemmasta linkistä :)

      harmikseni mä just maksoin pelkästään niistä linsseistä 360 euroa! Ens kerralla tilaan tuolta ruotsalaiselta sivustolta, otin sen kirjanmerkkeihinikin, tattista vain. :)

      • pööpöö

        Ei optikot kyllä linssejä tilaa 4 kappaletta, mistä ihmeestä olet tuollaista kuullut? Tehdas toimittaa kyllä linssit eri vahvuudella. Eri asia on jos joku haluaa niitä hyllyissään säilöä, ja siksi tilaa niitä parina. Ja -11 vahvuudella saa moniteholinssiparin ainakin englantilaiselta specsaversilta alle 400 e pari.pinnotteilla.


    • arvostuskysymys

      Niinhän se on, että ihminen saa käyttää rahansa mihin lystää. Itse hankin 3-4 vuoden välein kunnolliset, sopivat ja muodikkaat lasit. Kehys yleensä uutta mallia ja linssit viimeisintä tekniikka. Hinta on kova, mutta kyllä ne sitten on kestäneetkin ja käytössä olleet erinomaiset. Jos näkö on muuttunut, olen teettänyt vanhoihin pokiin esim. uudet työlasit. Nytkin on käytössä kolmet erilaiset (monitehot päässä, työpöydällä työlasit ja kotona erilliset lähilasit vaikka sängyssä lueskeluun). Kahdet on vanhoissa pokissa. Luotan asiantuntevaan optikkoliikkeeseen ja olen saanut aina erinomaisen palvelun niin osto kuin jälkihuoltotilanteissakin.

      Ihmiset ostelee itselleen hienoja ja kalliita vaatteita, mutta silmälasit on mitä sattuu. Itse en käytä rahojani viinaan enkä tee viinanhakureissuja Viroon, vaikka joku väittää sen olevan halpaa. No, kuten sanottu, ihmiset käyttää omat rahansa mihin parhaakseen katsovat.

      • laatu vai määrä

        Näin se menee. Itse ostin vajaat viisi vuotta sitten aika hintavat merkkisangat aurinkolaseiksi (olivat silti "alessa").
        Näihin samoihin olen nyt jo toisen kerran käynyt hakemassa uudet ja ajan tasalla olevat linssit.
        Ovat edelleen fiksut ja tyylikkäät ja ajan tasalla olevat linssit takaa turvallisuuden esim liikenteessä liikuttaessa.

        Perus/käyttölasit uusin kun alkaa silmät olla muuttuneet, eli samassa tahdissa on mennyt kun nuo aurinkolasit. Vanhat pokat olen säästänyt mökille ja pihatöihin/urheiluun. Kun ihan muinaiseksi tulevat, voin jo lahjoittaa vaikka Afrikkaan hyväntekeväisyyteen.

        Toki hyvä, että on näitä halpisketjuja joukossa. Vähän sama kun vaateostoksilla. Joku ostaa 5 Henkka&Maukka paitaa, pitää ja pesee kerran. Toinen ostaa yhden laadukkaamman ja pitää ja pesee niiden viiden halvimman edestä.

        Valinta on vapaa!


      • on eroja
        laatu vai määrä kirjoitti:

        Näin se menee. Itse ostin vajaat viisi vuotta sitten aika hintavat merkkisangat aurinkolaseiksi (olivat silti "alessa").
        Näihin samoihin olen nyt jo toisen kerran käynyt hakemassa uudet ja ajan tasalla olevat linssit.
        Ovat edelleen fiksut ja tyylikkäät ja ajan tasalla olevat linssit takaa turvallisuuden esim liikenteessä liikuttaessa.

        Perus/käyttölasit uusin kun alkaa silmät olla muuttuneet, eli samassa tahdissa on mennyt kun nuo aurinkolasit. Vanhat pokat olen säästänyt mökille ja pihatöihin/urheiluun. Kun ihan muinaiseksi tulevat, voin jo lahjoittaa vaikka Afrikkaan hyväntekeväisyyteen.

        Toki hyvä, että on näitä halpisketjuja joukossa. Vähän sama kun vaateostoksilla. Joku ostaa 5 Henkka&Maukka paitaa, pitää ja pesee kerran. Toinen ostaa yhden laadukkaamman ja pitää ja pesee niiden viiden halvimman edestä.

        Valinta on vapaa!

        Omani juontuu varmaan lapsuudenkodista ja opituista tavoista. Silloin kun jotakin tärkeää ja tarpeeseen hankittiin, se piti olla kunnollista eikä tyylikään ollut pahitteeksi. Varakkaita ei oltu, mutta ehkä juuri siksi kaiken piti kestää käyttöä ja ajan hammasta. Ja ostohinta oli tietysti sen mukainen. Huonekalut, paremmat vaatteet, koneet ja käyttötavarat. En ole oikein koskaan osannut lähteä mukaan tähän pidä-heitä pois-osta uusi tilalle -ostokäyttäytymiseen. En haikaile ikea-reissuja, en heimokansan halpoja viinaristeilyjä, en halpisketjuja. Kun kävelen isojen kaupunkien pääkatuja, niin näillä kalleimmilla liikepaikoilla näyttää olevan halpisvaateketjujen kauppoja. Kai niillä busines sitten hyvin menee ja voittoja kertyy. "Piti ostaa, kun halvalla sai!" sano entinen mies, vaikkei edes tarvinnut.


      • Kyllä nyt hävettäääää
        on eroja kirjoitti:

        Omani juontuu varmaan lapsuudenkodista ja opituista tavoista. Silloin kun jotakin tärkeää ja tarpeeseen hankittiin, se piti olla kunnollista eikä tyylikään ollut pahitteeksi. Varakkaita ei oltu, mutta ehkä juuri siksi kaiken piti kestää käyttöä ja ajan hammasta. Ja ostohinta oli tietysti sen mukainen. Huonekalut, paremmat vaatteet, koneet ja käyttötavarat. En ole oikein koskaan osannut lähteä mukaan tähän pidä-heitä pois-osta uusi tilalle -ostokäyttäytymiseen. En haikaile ikea-reissuja, en heimokansan halpoja viinaristeilyjä, en halpisketjuja. Kun kävelen isojen kaupunkien pääkatuja, niin näillä kalleimmilla liikepaikoilla näyttää olevan halpisvaateketjujen kauppoja. Kai niillä busines sitten hyvin menee ja voittoja kertyy. "Piti ostaa, kun halvalla sai!" sano entinen mies, vaikkei edes tarvinnut.

        Kyllä on noloa viedä ikivanhat, epämuodikkaat silmälasit Afrikkaan. Ihmisiä pitäisi kunnioittaa edes sen verran, ettei tällaiseen ryhdytä. Siis tavaroita, jotka meille länsimaalaisille ei enää kelpaa, niin laitetaan ne afrikkalaisten nenälle! Ja sitten kehdataan vielä olla ylpeitä mokomasta "hyväntekeväisyydestä"! Ikipäivänä näitä laseja ei lahjotettaisi oman maan vähävaraisille!


      • ei kelpaa
        Kyllä nyt hävettäääää kirjoitti:

        Kyllä on noloa viedä ikivanhat, epämuodikkaat silmälasit Afrikkaan. Ihmisiä pitäisi kunnioittaa edes sen verran, ettei tällaiseen ryhdytä. Siis tavaroita, jotka meille länsimaalaisille ei enää kelpaa, niin laitetaan ne afrikkalaisten nenälle! Ja sitten kehdataan vielä olla ylpeitä mokomasta "hyväntekeväisyydestä"! Ikipäivänä näitä laseja ei lahjotettaisi oman maan vähävaraisille!

        Ja jos niitä edes yritettäisi tarjota, päälle syljettäisiin jne.
        Minulla on kokemusta mm vaatejakelusta. Vaativia ovat tämän maan *köyhät*. Jos ei ole merkkivaatetta tai täysin uutta vastaavaa, ei se kelpaa.

        Hyvä että antaa edesjoku vanhat linssit vaikka kehitysmaihin. Liian moni heittää ne roskiin. Lehdessä oli joku juttu Keniasta. Ikionnellisia ihmiset kun näkevät vuosien jälkeen niillä epämuodikkailla laseilla!


    • 8power

      uskokaa tähän niin ette tarvi silmälaseja


      www.real-wishes.com

    • uudet pokat

      Pakko hehkuttaa täälläkin :)

      Itse tilasin viidet lasit alle 200e ko. putiikista. Sisko päivitteli, että hahaa, et kuitenkaa ees näe niillä.. Nooh, itse pienellä varauksella odotin laseja, mut ne tuli 5 arkipäivässä. Ja laatu.. Uskomatonta mutta olin todellakin positiivisesti yllättynyt!! Laatu on todella hyvä ja lasit kauniit. Vaikka minulla on hajataittoa molemmissa silmissä, niin nään näillä uusilla laseilla yhtä hyvin kuin viimeksi ostamillani 400euron laseilla.
      Pidin nuista laseista kolmet, hintaa tuli 125e!! Mistä optikkoliikkeestä saa kolmet lasit 125eurolla?! No sen verran pitää paljastaa, että ko. lasit oli just tarjouksessa :) mutta ei nuo hinnat näytä nytkään pahoja olevan.
      Suosittelen, vaikka vaan testaamaan, on kolmen kuukauden palautusaikakin :)
      Kannattaa testata nettisivuilla omaan pärstään eka, ettei tule ihan sokkona ostettua. Niin ja siel on vielä kokokin mainittu, esim. itse kapeiden kasvojen omaavana tilasin S -koon lasit.
      Toivottavasti Lensway pakottaa alentamaan (yrityksensä mukaisesti) myös muiden optikkoliikkeiden hintoja.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 122
      2936
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      83
      2692
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2168
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1757
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1658
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1499
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1459
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1417
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1387
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1302
    Aihe