Siirsin perjantaina

dfkösfjf

klo 15 eri pankin tilille vähän rahaa ja ne eivät ole vieläkään tuleet tilille? Kauanko se oikein kestää? Sen tiedän että jos esim la tekee siirron niin se näkyy vasta tiistaina. Mutta eikös perjantaina rahat lähde vielä liikenteeseen? Onko kellään tietoa?

8

4317

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lkölksökf

      en tiedä koska lähtevät liikkeelle, mutta pari pankkipäivää siihen menee, ennen kuin rahat näkyy toisella tilillä.
      Minulla on tilit kahdessa eri pankkiryhmän pankissa, mutten ole koskaan stressannut parin päivän takia, varsinkin kun tiedän tuon viiveen.

    • Kaikissa pankeissa

      Siellä pankissä, jossa olin IT-osastolla hommissa, ei ainakaan silloin (2000-luvun alussa) tehty eräajoja tileille perjantain/lauantain välisenä yönä. Eli jos perjantaina tehty tilisiirto, niin se siirtyi aikaisintaan sunnuntain/maanantain välisenä yönä tai mahdollisesti vasta seuraavana yönä. Eli varmasti rahasi on siirtynyt toiselle tilille vasta tiistaina.

      • ..............

        on sama maksaako perjantaina tai vasta maanantaina?


      • Menee
        .............. kirjoitti:

        on sama maksaako perjantaina tai vasta maanantaina?

        Näin on. Esim Sampo pankissa pankin sisäinenkin siirto menee eteenpäin vasta maanantaina jos siirto tehty pe illan-su aikana. Viikonloppuna ei pankkitapahtumia siirry. Sammolla kyllä siirtyy raha toisen pankin tilille maanantaiksi jos ennen perjantaina klo 17 tekee siirron.


      • minä kun olen oman ja
        Menee kirjoitti:

        Näin on. Esim Sampo pankissa pankin sisäinenkin siirto menee eteenpäin vasta maanantaina jos siirto tehty pe illan-su aikana. Viikonloppuna ei pankkitapahtumia siirry. Sammolla kyllä siirtyy raha toisen pankin tilille maanantaiksi jos ennen perjantaina klo 17 tekee siirron.

        muorin tilinhoitaja ja op:ssa molemmat.Juuri tänään tarvitsin omalle tilille parisataa joten lähetin muorin tililtä minun tilille ja oli minun tilillä heti kun kirjaannuin sinne.Eli oman pankin siirrot menee heti oli päivä kuin päivä ainakin op:ssa.sammon siirrot varmaan menee tanskan kautta joten kestää sen kolme päivää kuten jos minä lähetän toiseen pankkiin rahaa.


      • ja toisin päin
        minä kun olen oman ja kirjoitti:

        muorin tilinhoitaja ja op:ssa molemmat.Juuri tänään tarvitsin omalle tilille parisataa joten lähetin muorin tililtä minun tilille ja oli minun tilillä heti kun kirjaannuin sinne.Eli oman pankin siirrot menee heti oli päivä kuin päivä ainakin op:ssa.sammon siirrot varmaan menee tanskan kautta joten kestää sen kolme päivää kuten jos minä lähetän toiseen pankkiin rahaa.

        Kyllä Sammossa siirtyy päivässä rahat toiseen pankkiin arkisin ainakin Nordeaan jos sen tekee ihmistenaikoihin päivällä. OP pankkiin en ole edes koskaan siirtänyt ja en tiedä meneekö sinne kauemmin.


      • erkka_h
        ja toisin päin kirjoitti:

        Kyllä Sammossa siirtyy päivässä rahat toiseen pankkiin arkisin ainakin Nordeaan jos sen tekee ihmistenaikoihin päivällä. OP pankkiin en ole edes koskaan siirtänyt ja en tiedä meneekö sinne kauemmin.

        Nyrkkisääntönä tilisiirto kestää 2 arkipäivää (toki jos maksun laittaa pe-iltana, niin voi mennä pe, ma, ti)

        Jos tilisiirto on yhden pankin sisällä, niin pitäis näkyä samana päivänä.

        Poikkeuksena näistä laskun maksamiset, missä saattaa kestää päivän pidempään, että ne maksut kirjautuu vastaanottavan osapuolen pankkitililtä itse laskutusjärjestelmään.


      • nopeamminkin
        erkka_h kirjoitti:

        Nyrkkisääntönä tilisiirto kestää 2 arkipäivää (toki jos maksun laittaa pe-iltana, niin voi mennä pe, ma, ti)

        Jos tilisiirto on yhden pankin sisällä, niin pitäis näkyä samana päivänä.

        Poikkeuksena näistä laskun maksamiset, missä saattaa kestää päivän pidempään, että ne maksut kirjautuu vastaanottavan osapuolen pankkitililtä itse laskutusjärjestelmään.

        Nyrkkisääntö on tosiaan 2 arkipäivää, mutta hyvinkin usein jos tilisiirto on tehty aamulla maanantaina näkyy maksu toisen pankin tilillä jo tiistai iltapäivällä. Itse siirtelen rahaa kymmeniä siirtoja viikossa ja saan itse omaan pankkiin kymmeniä siirtoja viikossa ja jos tosiaan se maksu tehdään heti aamusta, näkyy jo seuraavana iltapäivänä toisella tilillä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1898
    2. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      134
      1883
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1838
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1630
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1442
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1256
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1150
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe