Omakohtainen kokemus punaisesta riisistä

punainen1969

Ongelmani on ollut liian korkea verenpaine, nimenomaan alapaine. Lukemat ovat saattaneet olla luokkaa 128/97 vaihdellen päivästä riippuen.

Lääkäri määräsi minulle verenpainelääkettä, mutta lääke ei sopinut minulle. Tuli huimausta, vatsakipua, pahaa oloa jne. Vaihdoin toiseen lääkkeeseen, mutta sivuoireet yhtä ikäviä. Lopulta lopetin lääkkeet kokonaan toisen lääkärin kehoituksesta.

Ajattelin, että jotakin pitää voida itse tehdä asialle. Aloin käymään melko säännöllisesti käveylenkillä ja marssin luontaistuoteliikeeseen hakemaan RedRiz Q10 punaista riisiä. Olin kuullut kahdelta tuttavaltani, että kyseinen tuote oli auttanut heitä verenpaineongelmassaan.

Nyt olen ottanut tuota RedRiz Q10 punariisiä reilun kuukauden ajan ja olen todella hämmästynyt, että tuloksia on nähtävillä jo nyt! Odotin, että jotain voisi tapahtua parin kuukauden päästä... mutta että jo nyt.

Olen mitannut verenpainettani nyt joitakin kertoja viikossa ja paineet ovat luokkaa 123/81, 118/79, 129/83, 130/87, 123/84, 126/82. Tulokset ovat nyt normaaleja. Vaihtelua on tietenkin edelleen päivästä ja mittausajankohdasta riippuen.

Aion vielä jatkaa punaisen riisin nauttimista ohjeen mukaan joitakin viikkoja. Myöhemmin vähennän annostusta yhteen tablettiin päivässä.

18

12090

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Soile

      apu minullekkin kolesteroliin ja verenpaineeseen. kuukaudessa laski kolesteroli 5.8sta 5.0aan ja verenpaineen ala-arvo 90nestä 80iin ja allekkin.Sitä voi tosiaan suositella muillekkin.

    • en usko

      oma verenpaine oli lääkärintarkastuksessa 140/100 luokkaa ja ainoaksi rasittavaksi lääkkeeksi otin säännöllisen suht.rasittavan likunnan...reilu kolme viikkoa verenpaine arvot oli siinä 125/77 luokkaa....liikunta on paras lääke ja suht terveellinen ruokavalio.

      • Punainen 1969

        Liikunta on hyvää lääkettä moneen vaivaan, olen samaa mieltä tästä asiasta. Punainen riisi auttaa kuitenkin kohonneeseen verenpaineeseen. Usko pois! Siitä on minulla omakohtainen kokemus ja pari tuttavaani on saanut siitä apua myös.

        Ai niin... Kerroin lääkärille myös tästä punaisesta riisistä ja hän totesi, että totta on, siitä on ollut monelle ihmiselle apua.

        Riittävä liikunta, terveelliset elämäntavat ja punainen riisi tuo avun monelle korkeasta verenpaineesta kärsivälle.


      • tehdään muutakin
        Punainen 1969 kirjoitti:

        Liikunta on hyvää lääkettä moneen vaivaan, olen samaa mieltä tästä asiasta. Punainen riisi auttaa kuitenkin kohonneeseen verenpaineeseen. Usko pois! Siitä on minulla omakohtainen kokemus ja pari tuttavaani on saanut siitä apua myös.

        Ai niin... Kerroin lääkärille myös tästä punaisesta riisistä ja hän totesi, että totta on, siitä on ollut monelle ihmiselle apua.

        Riittävä liikunta, terveelliset elämäntavat ja punainen riisi tuo avun monelle korkeasta verenpaineesta kärsivälle.

        Kun verenpaine korkealla aletaan syömään punaista riisiä ym ja tärkein aletaan käymään lenkillä samaan aikaa. Tämä liikunta se paineen alentaa eikä se riisi.


    • punainen riisi?

      Onko se tavallista riisiä ja värjätty vain punaiseksi?

      • Se on käytetty tietyllä homeella(Monascus purpureus) ja siinä on ihan oikeasti kolesterolia alentavaa lovastatiinia.


      • Anonyymi

        Ei ole riisiä vaan luontaisvalmisre


    • voi hajottaa

      maksansa. Eikö olisi luontevampaa, että käyttäisit punaista riisiä ruokavaliossasi? Silloin ei pitäisi tulla haittoja. Eri asia sopiiko punainen riisi jatkuvaan käyttöön.
      Kun tietäisi käyttääkö mikään kansa maailmassa sitä jokapäiväisessä ruokailussaan.

      • Tiikoo

        Milletti Oy:n maahantuomaa punaista riisiä saa ainakin Vantaalta Jumbon K-Citymarketista. Löytyi hyllystä viime keskiviikkona. Jos ei omasta lähi K-Kaupasta löydy kannattaa pyytää heitä sitä Keskolta tilaamaan.
        300g pussi riisiä ja hintaa alle yhden euron! kokeilempa muutaman viikon syödä tuota normaalin ruokavalion lisukkeena ja jos kolesteroli arvot pysyvät alhaalla myös tuon avulla saavat kapselit jäädä heti.
        Hinta ero kuitenkin huomattava verrattuna Kapseleihin. Säästää pitkän pennin.
        Onko muilla kokemuksia punaisesta riisistä ihan riisinä kolesteroli arvojen suhteen?


      • tasapainotettu
        Tiikoo kirjoitti:

        Milletti Oy:n maahantuomaa punaista riisiä saa ainakin Vantaalta Jumbon K-Citymarketista. Löytyi hyllystä viime keskiviikkona. Jos ei omasta lähi K-Kaupasta löydy kannattaa pyytää heitä sitä Keskolta tilaamaan.
        300g pussi riisiä ja hintaa alle yhden euron! kokeilempa muutaman viikon syödä tuota normaalin ruokavalion lisukkeena ja jos kolesteroli arvot pysyvät alhaalla myös tuon avulla saavat kapselit jäädä heti.
        Hinta ero kuitenkin huomattava verrattuna Kapseleihin. Säästää pitkän pennin.
        Onko muilla kokemuksia punaisesta riisistä ihan riisinä kolesteroli arvojen suhteen?

        laskenut kun ei ahmi enää hiilihydraatteja. En tarkoita täydellistä hiilareista luopumista vaan hillintää.

        Jos ennen söi aterialla viisi suurta perunaa niin nyt syö kaksi suurta perunaa. Riisiä ei enää kukkuralautasellista vaan kauhallinen. Sama pastan kanssa.


      • maikk---
        Tiikoo kirjoitti:

        Milletti Oy:n maahantuomaa punaista riisiä saa ainakin Vantaalta Jumbon K-Citymarketista. Löytyi hyllystä viime keskiviikkona. Jos ei omasta lähi K-Kaupasta löydy kannattaa pyytää heitä sitä Keskolta tilaamaan.
        300g pussi riisiä ja hintaa alle yhden euron! kokeilempa muutaman viikon syödä tuota normaalin ruokavalion lisukkeena ja jos kolesteroli arvot pysyvät alhaalla myös tuon avulla saavat kapselit jäädä heti.
        Hinta ero kuitenkin huomattava verrattuna Kapseleihin. Säästää pitkän pennin.
        Onko muilla kokemuksia punaisesta riisistä ihan riisinä kolesteroli arvojen suhteen?

        Tuo marketista saatava punainen riisi on vain punaiseksi värjättyä riisiä, ei siis ole sama asia kun luontaistuotekaupoista saatava punariisi, jossa punainen väri tulee homeesta.


      • Ari---
        Tiikoo kirjoitti:

        Milletti Oy:n maahantuomaa punaista riisiä saa ainakin Vantaalta Jumbon K-Citymarketista. Löytyi hyllystä viime keskiviikkona. Jos ei omasta lähi K-Kaupasta löydy kannattaa pyytää heitä sitä Keskolta tilaamaan.
        300g pussi riisiä ja hintaa alle yhden euron! kokeilempa muutaman viikon syödä tuota normaalin ruokavalion lisukkeena ja jos kolesteroli arvot pysyvät alhaalla myös tuon avulla saavat kapselit jäädä heti.
        Hinta ero kuitenkin huomattava verrattuna Kapseleihin. Säästää pitkän pennin.
        Onko muilla kokemuksia punaisesta riisistä ihan riisinä kolesteroli arvojen suhteen?

        http://www.milletti.fi/


      • kaamanen2003
        maikk--- kirjoitti:

        Tuo marketista saatava punainen riisi on vain punaiseksi värjättyä riisiä, ei siis ole sama asia kun luontaistuotekaupoista saatava punariisi, jossa punainen väri tulee homeesta.

        Milletti Oy:n maahantuoma punainen riisi on saman homesienen kanssa viljelty, kuin luontaistuotekaupasta saatavakin. Sitä viljellään Sri Lankassa ja syödään siellä jopa kolmesti päivässä. Olen syönyt sitä kanakastikkeen ja kalkkunaviillokin kanssa ja on todella hyvä makuyhdistelmä.
        Minulla ei ole verenpainetautia ollut koskaan, mutta riisiä käytän, koska se on hyvänmakuista.


    • Anonyymi

      Onko kukaan saanut ripulia punariisi kapseleissa?Minulle kävi niin.

    • Anonyymi

      Punariisi Prismassa 9,50/rasia. Kaksi kuukautta syöty, lisäksi kotimaista alentaja-margariinia. Kolestroli ennen 6,7 >>>>> Nyt 5,8. Tosin ennen en lenkkeillyt, nyt 3x5km sauvoilla viikottain.

    • Anonyymi

      Älkää syökö punariisiä. Siitä voi tulla maksavaurioita.

      Se ei olen sen enemmän luonnontuote kuin lääkärin määräämä
      kolesterolilääkekään, joka on turvallinen.

      Punariisi valmistetaan laboratoriossa, kukaan ei valvo sitä tuotetta
      paljonko siinä on statiinia. Sitä voi 100-kertainen määrä.

      Luonnonmukainen tapa laskea kolesteroliarvoja on välttää eläinrasvoja ja
      huonoja hiilihydraatteja.

      Lukekaa erikoislääkäri, Professori Juhani Juutin kirjaa:
      "Kauppatavarana terveys"

      Saatte tietää ns. luonnonlääkkeistä ja lisäravinteista, auttaako ne mihinkään
      ja eritoten niitten haitoista.

    • Anonyymi

      Kolesteroli alenee eläinrasvoja välttämällä.
      Punariisistä lue edellinen vastaus. Älkää syökö sitä !!!
      Punariisi ei auta verenpaineeseen. Siihen on vaikuttanut joku joku muu asia.

    • Anonyymi

      vieläs joku käyttää punariisia ja onko maksa arvot kunnossa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      333
      3739
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1689
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1510
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      57
      1448
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1300
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1270
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      57
      1254
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      194
      1211
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1190
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1157
    Aihe