Perinteinen vai LED-taskuvalaisin?

asdf

Kumpi valaisee paremmin, perinteinen Maglite-taskuvalaisin vai LED-taskuvalaisin?

9

1245

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jauno-lord-of-light

      Perinteinen eli "hehkulanka" -tyyppinen polttimo näyttää ympäristön värit mahdollisimman luonnonmukaisena, mutta ledit vääristävät helposti värejä.

      Luonnossa liikkujalle saattaa tällä asialla on paljonkin merkitystä..

      Mutta valotehossa, toiminta-ajassa, hyötysuhteessa, eliniässä... itse asiassa kaikessa muussa kuin em. värien toistossa ledit ovat ylivoimaisia.

      Jos kielitaitoa riittää niin kannattaa tutkia valoteho (overall output) ja toiminta-aika taulukoita minimagliten perinteisestä versiosta:
      http://www.flashlightreviews.com/reviews/maglight_minimag.htm

      Ja saman led-versiosta:
      http://www.flashlightreviews.com/reviews/maglite_minimagled.htm

      Eroa on kuin yöllä ja päivällä..

      • Jauno-lord-of-light

        ..vastaus kysymykseesi kumpi valaisee paremmin riippuu sinun silmistäsi, mutta kyllä "hehkulamput" ja varsinkin alkaaliparistoilla käytetyt, ovat jääneet ajastaan ja reilusti..


    • Nimetön

      ostin juuri Wolf Eyes:in led-lampun. Painaa 250g ja tehoa 580 lumenia (valmistajan ilm?). Juma mikä peli, valaisee koko kentän (ok, ei halpa). Vanhat hehkut NAURATTAA. T: Kaamoksen tappaja

      • Jauno-lord-of-light

        SSC P7 vai Cree MC-E?
        Itse olen kaavaillut jälkinmäistä..

        Ja se valmistajan ilmoittama valoteho on hyvin lähelle totuutta ts. realistinen.
        Toisin kuin eräät samaa tekniikkaa samalla virralla käyttävät "900 lumenin" lamput...


    • tarvitseva_

      Ostin viime talvena taskulampun, ihan "tavallisen", aika halvan mutta vaikutti ihan näppärältä. Muuten toimikin hyvin, mutta valitettavasti hyytyi ulkona pakkasessa eli hyödytön, sillä tarvitsen fikkaria juuri ulkona talvisaikaan. Mistä siis taatusti kylmää kestävä taskulamppu??

      • Sattuman Ville

        niissä jäätyy kaikissa. Tee patterikotelo lämpimään taskuun ja vedä sieltä roikka lamppuun vaikka pikaliittimen kautta.
        Ei sovi kädettömille...


      • kestää

        Itse olen käyttänyt Duracelliä kun muut ei tahdo kylmässä toimia.


      • Jauno-lord-of-light
        kestää kirjoitti:

        Itse olen käyttänyt Duracelliä kun muut ei tahdo kylmässä toimia.

        Alkaaliparistot antavat huonosti virtaa pakkasella.
        Litiumparistot antavat hyvin virtaa vielä 40 asteen pakkasella.

        Energizer valmistaa toistaiseksi ainoina AA-kokoisia litiumparistoja.

        Toki alkaaleissakin voi olla eroja että jotkut antavat vielä huonommin virtaa mutta noin niinkun periaatteena.

        Lampulla itsellään ei ole merkitystä pakkasen kestossa vaan virtalähteellä eli paristoilla.


    • Ei mitään partioaitan

      Ylihinnoiteltuja lamppuja,vaan googlella etsit vaikka Dealextremen sivuilta sopivan.
      Ne toimii lähes aina ja jos ei toimi,niissä on palautusmahdollisuus.
      25-35e sillä saat tehokkaan cree MC-E, Q5 tai ssc p4-p7 ledillä olevan lampun joko akuille tai paristoille postikuluineen kotio viikossa.

      Partioaitan ym kalliit lamput ovat laadukkaita,mutta hintaansa nähden nuo dealextremen lamput pesee ne kuusnolla tehossa ja laatu on ihan riittävä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miehen lapsettomuus keski-ikäisten deittailussa

      Tällä palstalla esitetään usein ajatus, jonka mukaan lapsia saanut nainen olisi parisuhdemarkkinoilla huonommassa asemas
      Sinkut
      277
      2316
    2. Kunpa voisin halata sinua

      ja sanoa sinulle miten onnellinen olen siitä, että olet elämässäni. Mutta et ole halausetäisyydellä... etkä elämässäni.
      Ikävä
      44
      1113
    3. Mikä oli se hetki

      kun tajusit rakastuneesi?
      Ikävä
      76
      1051
    4. Muut yrittää seata meidän välejä

      Nainen, oot varmaan sen myös huomannut. Ihan irl oon sen huomannut jo hyvän aikaa. Eihän anneta sen häiritä.
      Ikävä
      100
      1033
    5. Miksi Suomi ärsyttää Venäjää?

      Jatkuvasti? Hyvin suomen herrat tietää, että tuo DCA-sopimus on paha ärsyke Venäjälle. eihän Venäjä ole hyökännyt Suomen
      Maailman menoa
      274
      872
    6. Kun unohdat tämän

      Sivuston, unohdat myös meidät nopeammin. Kokeile. Naiselle.
      Ikävä
      79
      815
    7. Jotenkin tätä asiaa pitää nyt käsitellä

      Vaikka sitten anomuumisti. Olen lähestulkoon rakastunut vanhempaan mieheen mutta tämä ei nyt oikein suju niin kuin pitäi
      Ikävä
      72
      799
    8. Älä turhaan nainen ikävöi minua

      Olen sellainen jäntevä pantteri ja sinä jo melkein rollaattorikamaa. Ei onnistu mikään.
      Ikävä
      64
      690
    9. Meillä olisi kaunis kesä

      Yhden viestin päässä. Haluaisin tutustua. Vaikka oltaisiin vaan ystäviä. Eikä mitään vaan vähättelyä. Ajattelen et olet
      Ikävä
      17
      680
    10. Kuinka paljon voi olla rakastunut..

      ....ja välittää ihmisestä jota ei edes tunnen kunnolla? Eikö silloin ole kysymys jostain suuremmasta? Mitä on yhteenkuul
      Ikävä
      64
      679
    Aihe