voiko mäyrä asettua asumaan ihmis asumuksen lähelle

Riina

Talomme alla asustaa mäyrä olen sen pari kertaa kesällä nähnyt illan hämärtäessä onko yleistä että mäyrä tulee ihmis asumuksen lähelle ja voiko sitä ruokkia mitä mäyrä syö .Onko mäyrä rauhoitettu eläin upea se ainakin on ja ylvään näköinen voiko mäyrä kesyyntyä.Kysyy luontoa ja eläimiä rakastava asiallisia juttuja kiitos

6

3975

Vastaukset 6

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nepponen

en ole ikinä nähnyt mäyrää mutta sinä olet onnen pekka!no se ei ole kovin tavallista että ne ihmis asutksen lähelle tulevat mutta miksei mahdollista..mäyrä on melko pahansisuinen eläin ja voi vahingoittaa ihmistäkin..kesyyntyminen ei mielestäni ole mahdollista mutta mikäpä minä olen neuvomaan..ja vielä rukkimisesta en tiedä kyllähän sitä voi kokeilla..

• Pähkinä

Kyllä mä oon kuullut parikin kertaa että mäyrä asuis talon alla. Ja näin parikesää sitten mäyrän. Olihan se hieno. Mutta tosiaan, ne on aika äkäsiä toisinaan...
        Mä muistelisin että mäyrät on aika kaikki ruokasia, en sitten tiedä miten ruokkiminen onnistuu...
        Nyt se mäyrä luultavammin on talviunessa... mutta terveisiä sille sitten kun se keväällä herää...

• Ziah
        Pähkinä kirjoitti:

Kyllä mä oon kuullut parikin kertaa että mäyrä asuis talon alla. Ja näin parikesää sitten mäyrän. Olihan se hieno. Mutta tosiaan, ne on aika äkäsiä toisinaan...
        Mä muistelisin että mäyrät on aika kaikki ruokasia, en sitten tiedä miten ruokkiminen onnistuu...
        Nyt se mäyrä luultavammin on talviunessa... mutta terveisiä sille sitten kun se keväällä herää...

En tiiä lukeeko tätä enää kukaan, mutta kannattaa olla varovainen sen mäyrän kanssa. Eli ei saa koskea missään tapauksessa :) Bilsan ope sano joskus, että jos mäyrä tarraa kiinni, se ei irrota. Se siis taistelee viimeiseen asti, eikä anna periksi. Katsoa siis saa, muttei koskea =)

• mettämiess

Kyllä käytännössä kaikki eläimet "kesyyntyy" mäyräkin saattaa mutta luultavasti ei ihan sisälemmikiks ees kannata ottaaa ja varoa pitää vaikka nyt haukkaiskin niin kyllä se irti päästää ku tarpeeks retuuttaa mut itte kyllä häätäisin varsinkin jos lapsia tai muita lemmikkejä jos ei niin ei silti kannata vieroittaa luonnosta

• Kuusirinne

Avara luonto -sarjassa esitettiin vähän aikaa sitten hieno saksalainen luontodokumentti nimenomaan mäyrästä. Ainakin Keski-Euroopassa mäyrät elävät ihmisasutuksen lähettyvillä.

Sama koskee myös Brittein saaria. Oli mukava seurata sarjaa Tiggywinklesin villieläinhoitolasta, joka on alunperin perustettu mäyrien autttamiseksi. Nykyisin hoidetaan toki muitakin eläimiä. Lähetin paikkaan sähköpostia ja sain mukavaa palautetta mm. hyvästä englannin kielen taidostani!

Rovaniemen lähettyvillä Tervolassa ammuttiin vasta suurikokoinen mäyrä; mielestäni täysin tarpeettomasti. Asenteissa olisi korjaamisen varaa, sillä en usko mäyrän aiheuttavan suurta tuhoa riistakannoissa. Paljon pahempia ovat ketut ja minkit.

• Anonyymi

🦡🦡

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ampuminen kylpylässä

Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa
      Naantali
      74
      1670
    2. Naantalin kylpylän ampujat

Oli somppumatuja. Nyt mennään. Suomi on ruotsi.
      Maailman menoa
      23
      1172
    3. Kemijärvellä vesionnettomuus

Pitkänsillan ja taiteilijanniemen välillä nähty henkilön painuvan veden alle. Mitä on tapahtunut? Onko vesihiisi taas as
      Kemijärvi
      32
      1073
    4. Hei, voitko kuunnella

Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu
      Ikävä
      134
      906
    5. Joku porukka lähtenyt täältä

Ihmeen hiljainen on palsta nyt. Yleensä tänne tulvii aloituksia yms, mutta nyt on kyllä erikoisen hiljaista.
      Ikävä
      189
      826
    6. Miten yrität

Vielä saada kaivattusi?
      Ikävä
      64
      694
    7. Olipa yllätys

Kuten hyvin moni tiesi/arvasi että valetta alusta loppuun toi *olemme ystäviä* satu. Instassaan käsi kädessä kuva kertoo
      Kotimaiset julkkisjuorut
      192
      609
    8. On todella ikävää

Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit
      Ikävä
      79
      598
    9. Tuletko tänään

Jos soitan? Niin... tuletko?🖤
      Ikävä
      49
      561
    10. 70
      539
    11. Se kun olit pitkästä aikaa silmieni edessä

Oli kyllä sykähdyttävää. Tiedätkö, mikä laittaa minut ikävöimään sinua? Kun palautan mieleeni valtavan ihanan olemuksen,
      Ikävä
      32
      518
    12. Ottanet yhteyttä

Facebookissa,jos on jotain asiaa.Miehelle! T.M-nainen.
      Ikävä
      55
      507
    13. Muutto auto hakee sut tänään!

Tein sulle oman huoneen! mieheltä naiselle
      Ikävä
      57
      485
    14. Oletteko koskaan torjuneet kaivattuanne?

Minä olen, kun en silloin tajunnut vielä ihastuneeni. Yritin paikata tapahtunutta, mutta ei onnistunut enää.
      Ikävä
      25
      457
    15. Kai sä mies ymmärrät..

..ettet jättänyt vaihtoahtoa. Tottakai toivon vielä, että pystyisit toimimaan niin että asiat korjaantuisivat. Vahvast
      Ikävä
      28
      432
    16. 34
      424
    17. En tiedä mitä sanoa

Siksi en vastannut😔
      Ikävä
      33
      423
    18. Jos kaivattusi olisi

Vieressäsi niin mitä tekisit?
      Ikävä
      40
      417
    19. Kiinni jäit

Ei olisi uskonut sinusta
      Ikävä
      16
      409
    20. Päivän galluppi

Minkälainen ehkäisy sinkkupalstalaisilla käytössä?
      Sinkut
      82
      398
    Aihe