Talomme alla asustaa mäyrä olen sen pari kertaa kesällä nähnyt illan hämärtäessä onko yleistä että mäyrä tulee ihmis asumuksen lähelle ja voiko sitä ruokkia mitä mäyrä syö .Onko mäyrä rauhoitettu eläin upea se ainakin on ja ylvään näköinen voiko mäyrä kesyyntyä.Kysyy luontoa ja eläimiä rakastava asiallisia juttuja kiitos
voiko mäyrä asettua asumaan ihmis asumuksen lähelle
6
3187
Vastaukset
- nepponen
en ole ikinä nähnyt mäyrää mutta sinä olet onnen pekka!no se ei ole kovin tavallista että ne ihmis asutksen lähelle tulevat mutta miksei mahdollista..mäyrä on melko pahansisuinen eläin ja voi vahingoittaa ihmistäkin..kesyyntyminen ei mielestäni ole mahdollista mutta mikäpä minä olen neuvomaan..ja vielä rukkimisesta en tiedä kyllähän sitä voi kokeilla..
- Pähkinä
Kyllä mä oon kuullut parikin kertaa että mäyrä asuis talon alla. Ja näin parikesää sitten mäyrän. Olihan se hieno. Mutta tosiaan, ne on aika äkäsiä toisinaan...
Mä muistelisin että mäyrät on aika kaikki ruokasia, en sitten tiedä miten ruokkiminen onnistuu...
Nyt se mäyrä luultavammin on talviunessa... mutta terveisiä sille sitten kun se keväällä herää... - Ziah
Pähkinä kirjoitti:
Kyllä mä oon kuullut parikin kertaa että mäyrä asuis talon alla. Ja näin parikesää sitten mäyrän. Olihan se hieno. Mutta tosiaan, ne on aika äkäsiä toisinaan...
Mä muistelisin että mäyrät on aika kaikki ruokasia, en sitten tiedä miten ruokkiminen onnistuu...
Nyt se mäyrä luultavammin on talviunessa... mutta terveisiä sille sitten kun se keväällä herää...En tiiä lukeeko tätä enää kukaan, mutta kannattaa olla varovainen sen mäyrän kanssa. Eli ei saa koskea missään tapauksessa :) Bilsan ope sano joskus, että jos mäyrä tarraa kiinni, se ei irrota. Se siis taistelee viimeiseen asti, eikä anna periksi. Katsoa siis saa, muttei koskea =)
- mettämiess
Kyllä käytännössä kaikki eläimet "kesyyntyy" mäyräkin saattaa mutta luultavasti ei ihan sisälemmikiks ees kannata ottaaa ja varoa pitää vaikka nyt haukkaiskin niin kyllä se irti päästää ku tarpeeks retuuttaa mut itte kyllä häätäisin varsinkin jos lapsia tai muita lemmikkejä jos ei niin ei silti kannata vieroittaa luonnosta
- Kuusirinne
Avara luonto -sarjassa esitettiin vähän aikaa sitten hieno saksalainen luontodokumentti nimenomaan mäyrästä. Ainakin Keski-Euroopassa mäyrät elävät ihmisasutuksen lähettyvillä.
Sama koskee myös Brittein saaria. Oli mukava seurata sarjaa Tiggywinklesin villieläinhoitolasta, joka on alunperin perustettu mäyrien autttamiseksi. Nykyisin hoidetaan toki muitakin eläimiä. Lähetin paikkaan sähköpostia ja sain mukavaa palautetta mm. hyvästä englannin kielen taidostani!
Rovaniemen lähettyvillä Tervolassa ammuttiin vasta suurikokoinen mäyrä; mielestäni täysin tarpeettomasti. Asenteissa olisi korjaamisen varaa, sillä en usko mäyrän aiheuttavan suurta tuhoa riistakannoissa. Paljon pahempia ovat ketut ja minkit. - Anonyymi
🦡🦡
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1696871
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes582346- 562118
Kolari Klaukkala
Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se611241Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä
Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.3531224- 551211
Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!
Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l141101Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan
Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni79960Kevyt on olo
Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <384958Toivoisin, että lähentyisit kanssani
Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä14947