Sodastream pure

onko toimiva?

Miten kuplakoneenne on toiminut pidemmänpäälle?
Mainostetaan 3:lla painalluksella kuplavettä.
Onko näin koko kaasupullo loppuunasti vai pitääkö painella useammin? Pitääkö mainos paikkansa mielestänne. Saitteko rahalle vastinetta? Kertokaa, joilla kokemuksia limukoneesta!

16

10882

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vuoden käytetty

      meidän perheessä ei paljonkaan ostella kaupan limuja/vissyjä. Tuntuu nyt taaksepäin katsottuna ihan tyhmältä touhulta, saimme omamme joululahjaksi ja käytämme sitä nyt päivittäin. Meillä on sodastreamia vastaava wassermaxx (agan tuote) , parasta on kun itse voi sekoitella ja kokeilla uusia makuja esimerkiksi normaaleista mehutiivisteitä (appelsiini, persikka jne). Pullon vaihdamme n 2-3kk välein ja niitä saa jopa kyläkaupastamme. kauppakassit on paljon kevyemmät kuin aikaisemmin..

      • Hapottaa

        Moron! Meillä on ollut wassermaxx deluxe-laite 10.3.09 lähtien ja sinänsä oon laitteesta tykännyt, koska meillä meni aikasemminkin kaupan vissyä paljon ja limsojakin jonkun verran. Paljon mukavampi kun ei tartte raahata selkä vääränä isoja pulloja kaupasta ja sit palautella tyhjiä pulloja takas.. Ja miksi ajaa rekoilla/laivoilla hiilihapotettua vettä muualta maailmasta Suomeen, kun sitä voi tehdä kotonakin.. No, ehkä olen mainospropagandan uhri, mutta olkoon niin, kätevä laite..

        Ensimmäiseen varsinaiseen ongelmaan törmäsin eilen, kun huomattiin, ettei laite enää anna hiilihappoa ulos.. Todettiin pullon tyhjentyneen ja menin siis sen kauppaan vaihtamaan täyteen. Tulin kotiin ja kas, sekään pullo ei anna hiilihappoa ulos. Ähinöiden ja kiroamisten jälkeen sain yhteyden AGA:lle ja kertoivat, että on toki mahdollista, että heiltä täytenä kauppaan myytäväksi lähtenyt pullo on jäänyt tyhjäksi/vajaaksi/vuotanut. Sain korvauksetta käydä vaihtamassa hiilihappopullon uuteen ja taasen toimii..

        Eniten tässä ihmetyttää siis tämä lyhyt aika, jossa hiilihappopullo on tyhjentynyt. Ei me kuitenkaan laitetta olla 24/7 käytetty, noin 2-3 kertaa päivässä ollaan juomia tehty. Keskimäärin 4 painallusta/litra annostellaan hiilihappoa. Ilmeisesti nyt on sitten käynyt niin, että laitepakkauksessa ollut hiilihappopullo on sitten ollut vajaa, koska noin nopeasti tyhjeni..?


    • uute123

      Kyl pitää painella enemmä ku kolme kertaa ja suoraan jos hanakylmää vettä hapottaa nii ei tuu oikeestaa yhtää happoja. Mitä kylmempää vettä sitä enemmä happoja.

    • ostaa

      En näe tossa laitteessa mitään järkeä. Lidlistä saa hiilihapotettua pullovettä 6x1.5l pulloja 5eurolla, ja siitä pantit pois eli 30senttiä jää litrahinnaks. Ja eikös ton sodastrimin litrahinta huitele jossakin 60sentin korvilla??

      • sodastream

        yhdellä hiilidioksidi patruunalla itse saan noin 40 litraa hiilihapotettua vettä ja uusi patruuna maksaa 10e jos palauttaa vanhan pullon joten minulla litra hinnaksi tulee noin 0,25e jos ei lasketa itse koneen hintaa


      • Hyvä hinta
        sodastream kirjoitti:

        yhdellä hiilidioksidi patruunalla itse saan noin 40 litraa hiilihapotettua vettä ja uusi patruuna maksaa 10e jos palauttaa vanhan pullon joten minulla litra hinnaksi tulee noin 0,25e jos ei lasketa itse koneen hintaa

        Itse en niinkään sitä hintaa ajattele, vain sen nopeutta ja kätevyyttä. Vissy tulee nopeasti ja helposti. Vettä pulloon, pullo kiinni, painaa muutaman kerran nappulasta ja voila.

        Ja olettekos ajatelleet sitä, että jos ostat kaupasta hiilihapotettua vettä, niin kannat pullot kaupasta kotiin ja kotoa kauppaan takaisin. No ei tässä kaikki. Jos kävellen liikut -> ottaa selkään helposti se 6x1,5l lootan kantaminen. Mikäli taas liikkuu autolla niin bensa sun muu lisäkulu. Ja se vielä, jos lidlistä ostaa vissyä, muttei muuten asioi siellä, niin kyllä tulee hintaa vedelle kun sen saa kotona paljon halvemmalla. Yksi happopullo n.50 litraa hapotettua vettä. Täyttö 10e kun palauttaa samalla tyhjän pullon.

        On myös hyvä siinä mielessä, että jos on vieraita tulossa ja mukana lapsia, niin heille voi tarjota limpparia tuosta vaan eikä tarvitse vaappua kauppaan.

        Myös syntymäpäivillä kätevä, kun joskus on limut loppunut kesken, niin ollaan sitten suhauteltu tuolla masiinalla lisää sokerilientä.


    • limua

      Joulupaketista tuli SodaStream, ja nyt on kokeiltu Cola ja Orange (jaffa).

      Cola maistui yllättävän oikealta, Orange hieman laimeammalta. 5 painallusta olen varmuuden vuoksi laittanut jääkaappikylmään veteen.

      Mitä muita makuja kannattaisi kokeilla, jotka vastaisivat kaupan limuja mahdollisimman hyvin ?

      Onhan näissä SodaStream limuissa ainakin vähemmän säilöntäaineita ja sokereita kuin kaupan limuissa..

      • Jupstejuho_0

        Meiltä löytyy myös kyseinen limsakone. Hyvin on toiminut, saatiin jouluksi. 3 painallusta ei riitä missään nimessä. Suosittelen tekemään näin:

        1. Täytä 1 litran sodastream pullo mahdollisimman kylmällä kraanavedellä MERKKIVIIVAAN asti.
        2. Laita pullo jääkaappiin pariksi - kolmeksi tunniksi.
        3. Kierrä pullo koneeseen.
        4. Kokeile ensin 3-4 kertaa 2-3 sekunnin pituisia painalluksia (tai hieman vähemmän...) ja kierrä pullo pois. MAISTA HIEMAN... Jos on liian vähän hiilihappoa sinun makuusi niin sitten vain pullo takaisin koneeseen ja lisää happoa. Maista niin kauaa kunnes on tarpeeksi happoa makuusi :) VARO, ettet laita heti liikaa happoa ettei vatsalaukku huuda armoa...
        5. Kun olet hapottanut veden makuusi sopivaksi, laita soodaveteen yksi korkillinen (HUOM! Korkissa on merkkiviiva jossain 75% paikkeilla, siis siihen asti) haluamaasi makuainetta VAROVASTI vähän kerrallaan... (Muuten käy niin että tulvii yli pullosta ja tulee järkyttävä sotku...
        6. Korkki kiinni, sekoita HELLÄSTI (älä vain ravistele hulluna...) vaikka käännät pulloa edestakaisin pari kertaa hitaasti...
        7. Jääkaappiin ainakin tunniksi niin on jo tarpeeksi kylmää ja menee oikealla makuaine- ja hiilihappoannostuksella kenelle tahansa ei-tapalimsajuojalle normaalista limsasta...

        Makukokemukset:
        * Cola: Vastaa lähes täysin kaupan kokista... Oikealla annostelulla todella oivan makuista...!
        * Orange: Vastaa lähinnä Lidlin light Jaffaa mutta kyllähän tämä menee esim kokiksen seassa spetsinä...
        * Pink Grapefruit: Todella oivan makuista, sopivan kirpeää limsaa... Suosittelen!
        * Red Berry Mix: Ei ihan kyllä maistu pahemmin muumilimsalle mutta ei khyl ole tarkoituskaan (se taisi olla se mansikka tai vadelma sodastream mikä maistuu sille), mutta oivan marjasekoituksen makuista eli aivan loistavaa! Maistuu juuri sopivasti "luontaisille" metsämarjoille. Tätäkin suosittelen!

        Yleisesti ottaen yksikään maistamani maku ei ole maistunut mitenkään pahalle... Konetta on helppo käyttää kun sen vain kerran opettelee (alussa oli ainakin itsellä pienoisia onkelmia :D)


      • kokeilemaan
        Jupstejuho_0 kirjoitti:

        Meiltä löytyy myös kyseinen limsakone. Hyvin on toiminut, saatiin jouluksi. 3 painallusta ei riitä missään nimessä. Suosittelen tekemään näin:

        1. Täytä 1 litran sodastream pullo mahdollisimman kylmällä kraanavedellä MERKKIVIIVAAN asti.
        2. Laita pullo jääkaappiin pariksi - kolmeksi tunniksi.
        3. Kierrä pullo koneeseen.
        4. Kokeile ensin 3-4 kertaa 2-3 sekunnin pituisia painalluksia (tai hieman vähemmän...) ja kierrä pullo pois. MAISTA HIEMAN... Jos on liian vähän hiilihappoa sinun makuusi niin sitten vain pullo takaisin koneeseen ja lisää happoa. Maista niin kauaa kunnes on tarpeeksi happoa makuusi :) VARO, ettet laita heti liikaa happoa ettei vatsalaukku huuda armoa...
        5. Kun olet hapottanut veden makuusi sopivaksi, laita soodaveteen yksi korkillinen (HUOM! Korkissa on merkkiviiva jossain 75% paikkeilla, siis siihen asti) haluamaasi makuainetta VAROVASTI vähän kerrallaan... (Muuten käy niin että tulvii yli pullosta ja tulee järkyttävä sotku...
        6. Korkki kiinni, sekoita HELLÄSTI (älä vain ravistele hulluna...) vaikka käännät pulloa edestakaisin pari kertaa hitaasti...
        7. Jääkaappiin ainakin tunniksi niin on jo tarpeeksi kylmää ja menee oikealla makuaine- ja hiilihappoannostuksella kenelle tahansa ei-tapalimsajuojalle normaalista limsasta...

        Makukokemukset:
        * Cola: Vastaa lähes täysin kaupan kokista... Oikealla annostelulla todella oivan makuista...!
        * Orange: Vastaa lähinnä Lidlin light Jaffaa mutta kyllähän tämä menee esim kokiksen seassa spetsinä...
        * Pink Grapefruit: Todella oivan makuista, sopivan kirpeää limsaa... Suosittelen!
        * Red Berry Mix: Ei ihan kyllä maistu pahemmin muumilimsalle mutta ei khyl ole tarkoituskaan (se taisi olla se mansikka tai vadelma sodastream mikä maistuu sille), mutta oivan marjasekoituksen makuista eli aivan loistavaa! Maistuu juuri sopivasti "luontaisille" metsämarjoille. Tätäkin suosittelen!

        Yleisesti ottaen yksikään maistamani maku ei ole maistunut mitenkään pahalle... Konetta on helppo käyttää kun sen vain kerran opettelee (alussa oli ainakin itsellä pienoisia onkelmia :D)

        Colaa näyttää olevan kolmella eri nimellä, eli onko näiden välillä makueroja käytännössä ?

        Cola
        Cola light
        Kids Cola

        Onko punainen muumilimu Raspberry ?

        Entäpä lähin maku perinteistä Spritea ?


      • Toni
        kokeilemaan kirjoitti:

        Colaa näyttää olevan kolmella eri nimellä, eli onko näiden välillä makueroja käytännössä ?

        Cola
        Cola light
        Kids Cola

        Onko punainen muumilimu Raspberry ?

        Entäpä lähin maku perinteistä Spritea ?

        Itse sain myös SodaStream puren joululahjaksi, ja on nyt tullut kokeiltua lähinnä colan-tekemistä eri suhteilla... Olen ihan tyytyväinen ollut koneeseen ja tosiaan kolme painallusta ei riitä, jos haluaa kunnolla hapottunutta juomaa, niin kuin itse tykkään. Ajattelin kysyä, että onko saako sitä ihan aitoa coca-cola companyn valmistamaa Coca-Cola Light tiivistettä?


    • tsjäjäjäjäjäjäjäjä

      Huomenna ostan kun citymarketista saa 59.90e :)

    • FUN LIGHT mehuja

      Ainakin greippi on tosi hyvää ja abelsiinikin ok.Vadelma ei oikein toimi ja omenakin on aika kirpeä.Meillä riittää hyvin kaksikin painallusta,on muistettava ettei ole hyväksi juoda liian hapokasta.Limu ei tule koneella halvempia limsoja edullisemmaksi,mutta mielestäni paremmaksi kyllä ja on tosi kiva kun ei tarvii kantaa kaupasta painavia pulloja.Suosittelen viiden vuoden kokemuksella ja konekkin vaan kestää ja kestää.

    • epätoivoinen

      voisiko joku sanoa että miksi oma laitteeni ei pumppaa hiilihappoa tarpeeksi?? vesi minkä laitan pulloon on ERITTÄIN kylmää mutta silti ei toimi oikein kun 5 painalluksen jälkeen ei ole kuin ihan vähän happoa...

    • epätoivoinen vol2

      Mulla on sama onkelma kuin epätoivoisella, apujaa!! :(

      • Vikoja vikoja.

        Kaasupullossa saattaa olla häikkää. Meillä ei uuden pullon asentamisen jälkeen tullut mitään happoja. Pullossa oli kaasua, muttei se jostain syystä tullut ulos. Saimme kaupasta uuden pullon ilmaiseksi kun ensin ilmoitimme siitä.


    • ei enää

      Vaihdoin AGA:n pullon, paljon vähempi hiilihappoa kuin Sodastreamin pullosta, paljon laimeampaa. Asian huomaa jos ei lisää mitään tiivistettä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      139
      2013
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1918
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1868
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1660
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1468
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1170
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1158
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1137
    Aihe